Ga naar inhoud

APRIL 2012 1e keer IVF; wie nog meer?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Thanks ladies.

Ben natuurlijk heel erg blij. Mijn hart maakte echt een sprongetje toen ze het vertelde.

Ik ben een beetje verwend na mijn eerste IVF. Toen had ik 10 eicellen en allemaal bevrucht. Ze hebben er toen maar eentje na een paar dagen vernietigd.

Ik wist gewoon dat ik dat niet meer zou halen..................

Ik ga wel vragen of ze ze per stuk willen invriezen. Vorige keer zaten er een paar alleen en 3 rietjes waren er met 2.

• Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
@ Champietal, WAUW wat een score. Dat noem ik bevuchten zeg. Goed zeg.

Succes donderdag.

@Juul, he dat ken ik. Ruzie met man en dergelijke. Wat een hormonen huishouding.

Soms krijg ik ook wel eens iets van al die goed bedoelde adviezen.

O toen ik zwanger was, moest ik niet testen hoor.

Mijn lijf gaf dat zo wel aan. Ik wist de uitslag al.

Nou na 3 jaar die hormonen te nemen weet je niets meer hoor.

Ik weet wat ze bedoelen en hoe ze zich voelde maar zo voel ik me al 3 jaar tijdens / na het spuiten.

Ach ............... ja

Over een klein weekje ....

Je niet gek laten maken hoor Wanda. Iedereen heeft andere symptonen of zelfs helemaal niets.

Ik dacht bij mijn zwangerschap 100% zeker dat het mislukt was. Ik had hele erge ongi krampen en verder voelde ik niets.

Niets bleek minder waar, want negen maanden later had ik mijn zoon in mijn handen.

Succes nog even met wachten!!

Geplaatst

@ all, dank jullie voor je lieve reacties!!! Nog steeds heel blij en…donderdag a.s. om 12.30 uur de punctie!!!!!! Zo blij ook hiermee want komt qua werk perfect uit en als er eventuele bevruchtigingen zijn dan is de terugplaatsing zondag :-)))

Even een heel fijn avondje zo!! Vannacht om 01.30 uur Ovitrelle erin en dan ben ik voor even klaar met die spuiten ;-)

@ Liesjuh, ze meten de hoeveelheid oestradiol en samen met de fm zorgt het dan voor een punctie datum. Moest ik elke keer…wist niet dat dat ook niet gedaan wordt bij andere zh. Jij hopelijk morgen mooie resultaten :-) (en wat een stress om de pregnyl ineens, gelukkig goed gekomen!)

@ Juul, (of moet ik moody ballon zeggen, hahahaha, precies hoe ik me voel!!) ik ben donderdag aan de beurt, ben zo benieuwd voor jou!! 7 is prachtig ook toch en misschien zoals Lieff al zei gaan er nog kleintjes meetellen die laatste dagen, you never know ;-)

Snap je helemaal met werk, zou ook geen zin hebben in collegiale nieuwsgierigheid….ben net met nieuwe baan begonnen en heb ook niets gezegd. Werk ivm met de ivf nu even parttime, dus ik heb er minder stress van. Ben ik heel blij mee dat het zo gelopen is, op m'n vorige werk had ik het echt niet getrokken… Nog even doorbijten…bijna klaar met die prikken en wie weet net zo'n mooi resultaat als die oude kennis of Lieff :-))) Sterkte meis, I so know how you feel!!!!!!!

@ Champietal, WOW!!!! Gefeliciteerd wat mooi voor jullie!! Op naar donderdag en dan lekker gaan 'broeden' :-))

Fijn avondje voor iedereen!!!

Geplaatst

Wie wat waar:

Lieff (33): Ivf, UZ Gent

Pucca (35): Ivf EMC Rotterdam

Nyonyacilla (31): Ivf Bronovo Den Haag/terugplaatsing LUMC Leiden

Moedeloos (25): eerst tese man dan hopelijk ICSI te Gent

Mijnbaby (28): UMC U 2e ivf voor brusje/ al 4 tp gehad en 4 gesneuvelde cryo's

Keesie (35): IVF 1, OLVG Amsterdam / terugplaatsing AMC Amsterdam

Wanda (32): IVF 1. AZ Sint Niklaas/ terugplaatsing UZ Antwerpen

Angelique (anna) (39): 2e IVF VU Amsterdam

Champietal (Chantal) (35): 2e IVF / LUMC Leiden

Liesjuh (32): 3e IVF / SMT Enschede

S0entje(22):PESA/ICSI EMC Rotterdam

Juul (36): 1e IVF/ of ICSI, SLAZ A'dam en terugplaatsing VU A'dam

Afspraken ziekenhuis:

april

11 april: Liesjuh 1e follikelmeting

15 april: Angelique 1e follikelmeting

20 april: Lieff controle

Punctie:

maart

Lieff: 21 maart

Pucca: 29 maart

april

Wanda: 2 april

Champietal: 9 april

Keesie: 12 april

Juul: waarsch 12 of 13 april

Liesjuh: rond 16 april

Angelique: rond 20 april

Testdatum:

Lieff: 6 april :clap2:

Pucca: 13 april

Wanda: 16 april

Geplaatst

Ik heb nog niet alle berichten gelezen ( moet zondag een opdracht inleveren voor mijn studie, dus doe dit even snel haha) maar dat ga ik zeker nog doen!!!

Zelf ben ik al een tijdje lid hier, nog niet zo actief, maar denk dat dat nu wel gaat veranderen. Momenteel ben ik aan de pil en de 15de start ik met de Decapeptyl om de eerste IFV ronde te starten. Ik zie er vreselijk tegenop. Heb geen hoop meer na ruim 5 jaar behandelingen (5 x O.I en een keer of 12 IUI waarvan er 1 raak was, maar eindigde in een miskraam na 6,5 week en afgelopen jaar alleen maar medische tegenvallers gehad; cysten, overstimulaties en noem maar op)

Ben er dus wel een beetje klaar mee, maar ga de IVF toch aan omdat ik bang ben dat ik spijt krijg als ik het nu niet doe. Ik ben 31, dus geen 20 meer en wil geen uitstel. Het is dus nu of nooit en wordt het niets wil ik het graag afsluiten. Ik wil door met mijn leven; met of zonder kindje. Samen worden we ook wel gelukkig :-)

Dat is hoe ik er nu in sta, misschien ook ter zelfbescherming. Ik ga de strijd weer aan en laat het allemaal over me heen komen. gelukkig heb ik de afleiding van mijn studie waar ik vreselijk druk mee ben :-)

Liefs en voor iedereen alvast toi toi toi :goodluck1:

Geplaatst

Wie wat waar:

Liesjuh (32): 3e IVF / MST Enschede

Afspraken ziekenhuis:

april

Punctie:

maart

april

Liesjuh: 13 april

Juul: waarsch 12 of 13 april

Testdatum:

Geplaatst

Jaaaaa.... ik mag vanavond de Pregnyl zetten, krijg vrijdag de punctie om 8.00 uur!

Er waren 8 grote en 8 kleinere follikels te zien, de kans bestaat dat de kleintjes vrijdag gegroeid zijn en ook meedoen. Tijdens de punctie krijg ik een roesje, dat schijnt een nieuw protocol te zijn in de nieuwe kliniek, ben helemaal blij.

@Hilde, welkom op dit toppic, zo te lezen heb je al heel wat te verduren gehad, heel veel succes met de behandelingen!

@Keesie, gaan we toch nog gelijk op hè, heel veel succes morgen met de punctie!!! Krijg je ook een roesje?

@Champietal, wauw wat veel bevruchtingen, super zeg, heel veel succes morgen met de TP!

@Wanda, snap je gevoelens... je weet op het laatst echt niet meer wat nu wel en niet goed voelt.... tijdens mijn eerste poging dacht ik ook dat het misse boel was, had een bloeding en dacht echt dat het over was, maar het bleek een innestelingsbloeding te zijn, dit kan dus ook nog hè!!! Heel veel sterkte/succes nog met wachten en op naar een groene naam!!!!

@Pucca, nog 2 daagjes wachten.... spannend, spannend, succes/sterkte nog met wachten!

@Juul, weet je inmiddels al wanneer je de punctie hebt? De hormonen zijn mooi met je bezig hè, wel herkenbaar hoor, maak ook steeds ruzie met m'n man. Maar goed, die weet ook waardoor het komt denk ik dan. Je moet inderdaad al je afspraken afstemmen op het hele IVF gebeuren, dat hakt er wel even in. Mocht (wat ik niet hoop voor je...) er een volgende poging komen dat ga je het dus niet aan je collega's vertellen, als ze elke keer vragen is ook niet fijn. Heb je ze dit al gezegd? Je kunt toch aangeven dat je dat liever niet hebt en als je er wel aan toe bent zelf erover beginnen.... ofzo???

Geplaatst

@ Liesjuh: fijn dat je pregnyl hebt. En vrijdag de punctie! Mooi dat je een roesje krijgt. Moet je wel wat langer blijven, of niet?

@ Juul: Neem je de hele week vrij en dan is het niet nodig, dat is balen. Kan je de vrije dagen niet opschuiven naar volgende week?

Vervelend dat je je niet zo goed in je vel zit.

@ Champietal: goed resultaat! En morgen de terugplaatsing. Succes!

@ Wanda: bah voor die goedbedoelde adviezen, na al die jaren heb je daar zeker geen behoefte aan.

@ Keesie: Morgen DE dag! Lekker dat dan de terugplaatsing zondag zou zijn, kan je nog een dagje relaxen. 'Lekkere' tijd 01.30! Dan slaap je net een paar uur.

Ik duim voor je!

@ Hilde: leuk dat je meekletst. Je hebt al flink wat behandelingen achter de rug, wat is o.i.?

Geplaatst

@ Hilde, van harte welkom meis. Pvd wat heb jij al achter de rug. Ik snap je niet zo positieve houding wel, maar zie dat je toch nog hoop hebt. Ik zou precies hetzelfde hebben, krijg ik eerlijk gezegd na twee iuis en de eerst ivf nu deze week, soms al een btj een punthoofd van het gedoe. Het is gewoon NIET LEUK.

Probeer toch een nieuwe bril op te zetten, YOU NEVER KNOW. zo veel mensen zijn al blij verrast toen ze de hoop bijna hadden opgegeven.

@ Pucca, hoe gaat het ermee?????????

@ Lies en Lief, thx. Vandaag had ik ruzie met mn autoverzekering om een afwijzing van een schadeclaim, zat ik te huilen aan de telefoon, errug! (schaam schaam)

En ja, de volgende poging, als deze niet lukt dus he.., ga ik het niet vertellen aan mn collegas. Maarja dan zullen ze het wel weten als ik weer veel weg ben. Het zijn allemaal vrouwen dus ze willen alles weten!

Ik ga volgende week na de tp ook nog vrije dagen opnemen, ik ga mezelf verwennen heb ik besloten, zit zo te balen van alles en ben nog steeds moe de hele tijd. Vind thuiswerken, shoppen, beetje koetelen en niets doen op dit moment wel prima.

@ Lies we gaan dus gelijk onder het mes vrijdag, "gezellig"! Keesie je hebt me/ons ingehaald, haha:clap2:!

toedels!

ps: heel blij dat ik niet als enige ruzie blijk te maken deze dagen.. met het hubbie......

Geplaatst

Wie wat waar:

Afspraken ziekenhuis:

april

Punctie:

maart

april

Juul: 13 april

Testdatum:

Geplaatst

Heej Juul, we kunnen elkaar mentaal steunen vrijdag de 13e..... aaahhhhhh..... kwam erachter toen ik het opschreef!

Gelukkig ben ik niet bijgelovig, jij wel? Goed van je dat je na de TP vrij hebt genomen, je moet het dan ook effe rustig aandoen en ontspanning is alleen maar goed.

Zal je vertellen dat ik er m'n werk bij de eerste poging voor op heb gezegd, had zoveel spanningen op het werk en wist dat dat de IVF niet ten goede zou komen, dus heb ik ontslag genomen met een goed resultaat! Heb er nog nooit spijt van gehad dat ik nu bij huis ben zonder werk, maar hoop wel binnenkort een leuke baan weer te vinden. Eerst maar eens stage lopen...

@Lief, ik zou het niet weten of ik langer moet blijven na een roesje.... heb er niets over gehoord... hoe is het met jou, voel je je al zwanger?

Geplaatst

@ Hilde, welkom!! Wow wat een traject heb je al achter de rug…pfff je hebt het allemaal al gezien! Wens je superveel succes toe met de IVF, hoop voor je dat het helemaal positief gaat worden voor je!!!

@ Liesjuh, joehoe jij ook al zo ver, fijn!!! En wat heerlijk dat je een roesje krijgt!! Ik krijg dat niet, maar wel voldoende pillen en prikken waarvan ik hoop dat het allemaal ok is ;-) Vind het nu wel spannend worden hoor…..ben jij al zenuwachtig?? Wat goed om te lezen dat je ontslag hebt genomen met de 1e poging; ik had ook veel stress en heb ontslag genomen in januari, ook met het idee dat we dit traject in zouden gaan. En jij had mooi resultaat de 1e ronde, dus dat geeft hoop :-)

@ Juul, ja ik ging ineens 'hard', dus morgen nu als eerste…pfff vind het wel spannend!!! Jij ook?? Zo hopen dat we weer een beetje 'tot onszelf' gaan komen als die stomme hormonen een beetje weggaan. Hopelijk krijgen we zwangerschapskwaaltjes ervoor terug ;-) Hahaha kan je hubbie z'n borst gaan natmaken… Goed trouwens dat je besloten hebt vrij te nemen en jezelf te verwennen, wat heerlijk en wat een goed idee :-)

@ Lieff, thanks :-))))

@ Pucca, bijna testen……hoe voel je je??????

@ all, ga nerveus slapen….I'll be back tomorrow ;-)

Geplaatst

@ Juul: groot gelijk om na de terugplaatsing vrij te nemen! Ik heb ook weinig gewerkt en vond dat heel prettig.

@ Pucca: heb je al getest? Zo niet, dan ook een zeer spannende dag morgen!

@ Liesjuh en Juul: dan wordt vrijdag de 13e deze keer een top dag! ;)

Alvast veel succes voor morgen meiden.

Lieve Keesie: heeeeel veel succes vandaag, ik denk aan je en duim voor je. Op naar een goede bevruchting. En laat je de rest van de dag verwennen en zo min mogelijk doen he (alleen even hier een berichtje plaatsen ;)).

@ hier: nog niet zoveel kwaaltjes, gevoelige borsten, eet vooral hartig terwijl ik normaal een enorme zoetekauw ben, en vind sommige dingen niet meer zo lekker ruiken (pindakaas brrr). Maar geeft allemaal niks. Heb vanochtend een digitale test gedaan en het staat er echt: zwanger :)))

Geplaatst

@Juul, helemaal gelijk dat je vrij neemt. Ik heb bij de IUI's ook altijd de dag zelf vrij genomen. Nu was ik zelfs de hele week thuis. HEERLIJK.

@Lieff, grappig dat je ineens pindakaas niet lekker meer vind ruiken. Gek he wat die hormonen met je lijf doen.

@Liesjuh, Dat is gewoon weer een speciale datum. Zelf had ik terugplaatsing op de verjaardag van mijn zusje. Ik had mijn roesje rond half 9 en ik was om 12 uur weer thuis. Geloof niet dat dit veel langer was als de dames zonder roesje. Heerlijk vooruitzicht he, dat roesje.

@ Hilde, welkom hier. Ik hoop dat je komende traject een mooie verandering mag zijn. Zeker wat betreft de uitkomst. Op naar een positieve test.

@Keessie, Heel veel succes vandaag, mijn gedachten zijn bij je.

@Pucca, Hoe voel je je??? Kan je nog wachten of toch stiekem thuis getest??

Hier is alles alles.... ik weet het niet echt.

Als ik me teveel inspan ben ik direct misselijk, weet niet wat ik daarvan moet denken.

Utrogestan dacht ik eerst, maar die heb ik de andere maanden ook al genomen en toen had ik daar nooit last van.

Pas op de plaats maken dan maar, meer kan ik niet doen.

Verder heb ik best vaak steken in mijn linkerlies / linkerzij. Maar ja.... dat kan ook alles zijn.

We gaan natuurlijk uit van het positiefste. :)

Op naar maandag.

Wanda

Geplaatst

Hier even een snel berichtje, want zit op mijn werk.

Vanochtend een TP gehad van een 8 cellig embryo.

Alles ging goed.

Morgen hoor ik hoeveel embryo's ingevroren worden. Heb aangegeven dat ik ze nu allemaal per stuk wil hebben ingevroren en dat was geen probleem.

Liefs

Geplaatst

Hoi meiden, ik heb weer even bij gelezen! Zo te lezen gaat het allemaal goed met jullie!

@ Keesie, Juul en Liesjuh, vandaag en morgen de punctie. Gespannen? Gelukkig hebben jullie aardig wat follikels! Juul, misschien heb je geluk en zijn er meer eicellen aanwezig. Heel veel succes en sterkte meiden!

@ Pucca en Wanda, hoe gaat het? Kunnen jullie het nog uithouden? Wanda, je voelt wel van alles, snel misselijk dus..... ik hoop echt op het allerbeste.

@ Lieff, hoe is het met onze eerste zwangere? Echt zwanger zo te lezen met al die klachten. Super die digitale test! Heb je ook nog een test die je kan bewaren? Ik ben vorig jaar zwanger geweest (vm)en die testjes doe ik nooit meer weg.

@ Champietal, fijn te lezen dat de terugplaatsing goed is gegaan. 6 bevruchtingen is een mooi aantal. Hopen dat er nog wat ingevroren kan worden.

Met mij gaat het weer wat beter. Ik heb het weer aardig op een rijtje in mijn hoofd. Morgen wordt ik gebeld door mijn arts zodat ik toch nog wat vraagjes kan stellen o.a. waarom ik een maand extra pauze moet inlassen terwijl veel andere ziekenhuizen dit niet hanteren. Op 2 mei heb ik in ieder geval een evaluatie. Ik spoot nu 150 gonal f. Dat zal wel aardig omhoog gebracht worden. Ik hoop dat ik na mijn volgende menstruatie kan beginnen en zo niet dan gaan we 3 weken op vakantie in mei! Je moet jezelf verwennen.

Geplaatst

Hier even een berichtje van mij.

Ik voelde me dagen misselijk en veel krampen in mijn buik echt van die menstruatiekrampen. Nu ik dinsdagavond de laatste ustroganpilletjes heb gebruikt ben ik minder misselijk maar nog wel die krampen af en toen. Ik heb er zelf geen goed gevoel over....:-(

Maar we wachten morgen de test af....

@Keessie heel veel su6 met de punctie hopelijk is het niet al te pijnlijk en heb je een mooie score voor @Liesjuh en @Juul ik wens jullie hetzelfde het is heel erg spannend en hopelijk gaat alles goed.

@ Wanda irritant he al die symptomen je lijf houdt je echt voor de gek en je wil het zooooo graag weten. Ik kan morgen testen maar heb er geen goeie hoop op.

@lieff vind het echt leuk voor je en suc6 met je zwangerschapskwaaltjes

@Champietal heel veel sterkte de aankomende wachtweken...vond ze verschrikkelijk...

@nyonyacilla wat een vervelend nieuws zeg...en dat je ook een maand moet overslaan...wel goed bedacht van je lekker op vakantie gaan,kan je ook je gedachten verzetten en weer fris opnieuw beginnen.

Ik ga nog even duimendraaien en toch een klein beetje hopen op een goede uitslag morgen. Ik mag thuis testen of in het ziekenhuis langs komen dus ik test morgen zelf thuis.:gekruiste vingers 3

Geplaatst

@ Liesjuh; nou meid ik zal aan je denken hoor morgen in die stoel…

Ik neem mn vriend en beste vriendin mee. Vriendin om man met koffertje naar het andere ziekenhuis te rijden (ivm verdwaalkansen aangezien vriendje net 2 jr in NL woont en nog wel es verdwalen wil) haha.

En vriend liet weten "wel op de gang te willen wachten" toen ik hem vroeg of ie meeging naar binnen morgen of niet.. WATJE. Als het voor mij niet hoeft staat ie dus liever buiten. Nou dan gaat ie maar buiten staan… Het is zo een schijterd. Maar ik vind het best. Dat getuur van iedereen, hoe minder turend volk hoe beter.

Ik weet niet wie het vroeg, maar tegen mij zeiden ze dat ik rond 12-1 weer weg kon, de punctie is om 9 uur. Ff bijkomen van de (schijnt lekkere) Rapifen en weer naar huis met vriendin en vent.

Ik heb voor vanavond en morgenochtend trouwens slaap/ kalmeringspillen gekregen. Lief he.. Volgens mij ook nog een of twee injecties morgen tegen de pijn. (en die schijn je goed te voelen) Genoeg drugs in elk geval.

Hadden jullie veel buikpijn na de punctie? Wanneer was het over? Ik wil die vriendin een gezellige lunch aanbieden thuis, maar ben ik daartoe in staat morgen, ivm pijn en verdovingsmedicijnen?

@ Keesie, idd als ik zwanger ben dan zie ik ons nog meer mot thuis krijgen haha, dan word ik vast helemaal agressief! Maar dan is hij natuurlijk een enorm zacht ei door de blijdschap (hij wil al jaaaren zooo graag kids) dus ik maak me geen zorgen. .. Jij bent nu onder het mes, ik wens je veel sterkte en een snelle recovery.

@ Lieff zo leuk voor je….

@ Wanda, klink goed hoor dit verhaal. Nog ff volhouden.

@ champie, jij diehard, ik ga een a twee dagen vrij nemen na de tp en jij zit alweer op je werk. En je hebt het lab even een huishoudelijke mededeling gedaan. Kun je kiezen dan?? Nog ooit van gehoord. Wel super voor je dat ze het doen.

@ Puccaaa, daar BEN JE WEER! Oh dat kan nog alle kanten op meid. GOOD LUCK!!!!!!!!!!!!!!!!

Vrijdag de 13de is een geluksdag he..

Meisjes, iedereen sterkte en tot gauw weer, tot na de “punczione “!

Geplaatst

@Juul, ik denk dat jij morgen aan veel denkt, maar niet aan mij.... je bent druk genoeg met je eigen! Heeft je vriend niet eerst even naar het ziekenhuis gereden dan? Wij moeten ook naar een ander ziekenhuis voor het lab, m'n man is er eerst naartoe gereden, dat je toch even zeker weet dat er geen wegonderbrekingen zijn enzo... Vindt je het niet jammer dat je vriend niet bij de punctie aanwezig is? Geloof dat ik daar niet blij van werd... maar goed.... als jij het prima vindt is het okay toch? Wat een luxe dat je kalmeringspillen gekregen hebt, kun je in ieder geval lekker slapen vannacht.

Mijn ervaring van de vorige puncties is dat ik wel veel last had, vooral bij de 2e punctie werd het me teveel, dan kun je het niet hebben als je veel lawaai hoort en drukte.... dus ik zou die lunch van je aan je vriend overlaten... dan zie jij morgen wel hoe je je voelt! Wens je in ieder geval heel veel succes, hoelaat moet je ook alweer??

@Keesie, jij hebt de punctie net gehad, hoe ging het? Hebben ze veel eitjes gevonden? Hoop 't voor je, doe het rustig aan vandaag hè en veel drinken!!!

@Lieff, geniet er lekker van en wat bijzonder is dat hè als je ineens bepaalde dingen niet meer lekker vindt!

@Wanda, wat een spanning hè, je zult inderdaad af moeten wachten, maar wat vreselijk irritant is dat hè als je lichaam je telkens iets anders laat voelen.... heel veel succes!!!

@Champie, de TP heb je achter de rug, hopelijk kunnen ze de overige invriezen. Heel veel succes de komende weken!

@Nyon, fijn dat je in je hoofd alles weer op een rijtje hebt, het is ook niet niks!!! Ik zou even een lijstje maken met vragen voor de arts morgen, zodat je niets vergeet... dat heb ik zo vaak, wil dan van alles vragen en voor je het weet ligt de haak er weer op (bedoel knopje is ingedrukt... haha....) succes en hopelijk mag je direct na je volgende menstruatie verder!!!

@Pucca, morgen weet je het eindelijks!!!! Wat zenuwslopend is het toch hè... hopelijk kloppen je voorgevoelens niet en zie je morgen een dikke streep, heel veel succes!!!!!

@Hier, ben behoorlijk zenuwachtig voor morgen.... ik heb veel last van m'n onderrug... heb ik altijd als ik gespannen ben. We moeten ons om 7.45 uur al melden, mooi op tijd dus!

Heb net wat spulletjes ingepakt en ben maar aan het heen en weer drentelen, op dit forum lezen, etc... Vanavond komen we met alle vriendinnen bij elkaar om even bij te kletsen, heb dus fijne afleiding vanavond. Ga hen dan inlichten over de IVF poging, ze zullen wel een vermoeden hebben denk ik.. want van m'n vorige pogingen zijn ze op de hoogte!

Geplaatst

@ Lies; mijn vriend heeft zn NL rijbewijs nog niet, dus hij mag officieel niet rijden. Stel dat ie aangehouden wordt, met zn koffertje... dus ook daarom gaat mn vriendin mee ..

Je hebt gelijk, ik zal wat lekkers voor ze halen en dan mogen ze gezellig samen lunchen terwijl ik mn bed in kruip.. jij had dus wel pijn. uh.. Hoop dat het morgen meevalt.

Mijn arts zei dat je het beste zo ontspannen mogelijk moest proberen te zijn, dan kwam het goed....

Welke spullen pak je in? Voor morgen hebben we toch niks nodig?

Ik moet om 08:45. Ben nog niet zenuwachtig, komt morgen wel....

Have fun nog vanavond :happy1:, en hou je taai morgen.

Geplaatst

@ champie, jij diehard, ik ga een a twee dagen vrij nemen na de tp en jij zit alweer op je werk. En je hebt het lab even een huishoudelijke mededeling gedaan. Kun je kiezen dan?? Nog ooit van gehoord. Wel super voor je dat ze het doen.

Waarom ga je dan vrij nemen?? Na een terugplaatsing moet je gewoon doen wat je altijd doet. Je voelt helemaal niets van en na de terugplaatsing.

Afgelopen maandag de punctie gehad en ben dinsdag ook weer gewoon gaan werken. Gewoon even wat rustiger neerploffen op mijn stoel, maar verder ging dat prima.

Bij mijn vorige IVF zaten er een paar alleen in een rietje en drie rietjes zaten met z'n tweeën. VOnd ik toch steeds zonde met ontdooien.

Nu gevraagd en dat was verder geen probleem. Ze weten dat ik wil gaan voor één kindje en niet twee.

Geplaatst

@Juul, moet je inderdaad toch niet aan denken dat ie wordt aangehouden met z'n koffertje... hè gets...

Ik pak m'n pondsplaatjes, leesboeken, lekkere warme sokken, extra onderbroek, etc... ervaring van de vorige keren.

Ga jullie niet vermoeien met m'n vorige puncties, want het is toch elke keer anders!

Jij mag dus ook lekker op tijd, wel zo prettig, héél véél succes!!!!!

Geplaatst

He girls!! Ben hier een beetje stoned nog van de meds…maar het is me zoooooo meegevallen!!!!! Was echt wel zenuwachtig en naarmate het half 12 werd voelde ik wel spanning… Kreeg meteen een diazepam en echt waar die voelde ik na een kwartier al inslaan, haha ben helemaal niets gewend dus werd daar al beetje dizzy van ;-)

Toen naar de uitslaapkamer en daar kreeg ik meteen een verdoving in m'n been, ook ok en ook die zorgde ervoor dat ik nog ondersteund moest worden naar het toilet omdat ik duizelig was. Manlief kwam vlak na de injectie en een half uurtje later werden we naar de punctiekamer gebracht. Ik zag nog het meest op tegen de verdoving in de baarmoedermond maar die heb ik niet eens gevoeld!!!! Zo fijn! De punctie zelf begint dan heel snel en je kijkt op zo'n scherm mee en dan zie je elk blaasje aangeprikt worden. Bizar idee toch… was beetje pijnlijk en onprettig..maar echt waar ik vond het heel erg meevallen gelukkig!!!! Tegen de tijd dat ik dacht nu is het genoeg toen waren we bij de laatste 2 blaasjes!!! Binnen kwartiertje klaar. Terug op de kamer ging manlief met de vloeistof in een containertje naar het AMC en heb ik lekker geslapen. Hij was snel weer terug en toen zijn we nog even naar de poli gegaan voor een kort gesprekje (moet nu al beginnen met utrogestan) en we worden zaterdag gebeld of er bevruchtigingen hebben plaats gevonden…want we hebben 7 eitjes!!!!!!!!

Dus hier een heel blij meisje :-)))

En Liesjuh & Juul, hoop dat jullie je nu minder druk maken want mijn ervaring is heel positief!!!!!! Lig nu op de bank met beetje buikpijn maar nog niets heftigs.

Thanks girls voor alle lieve berichtjes!!!!!!!!!!

Ik ga verder met chillen op de bank ;-), liefs voor iedereen!!

En heel veel succes voor de wachters/testers, denk aan jullie!!!

Geplaatst

Wie wat waar:

Afspraken ziekenhuis:

april

Punctie:

maart

april

Juul: 13 april

Testdatum:

Keesie: 27 april

Geplaatst

@ Keesie, wat lief dat je ons terwijl je zelf net terug bent, wilt geruststellen. dankjewel. Het helpt hier wel.. Gefeliciteerd met je goede oogst! Rust lekker uit van de medicijnen en alle stress eromheen, je bent lekker klaar met alles. Sterkte de komende tijd.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden