Ga naar inhoud

APRIL 2012 1e keer IVF; wie nog meer?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Keesie, wat fijn dat de punctie je meegevallen is!!! Super dat je 7 goede eitjes hebt, nu dus wachten op het telefoontje zaterdag.

Net was Juul zegt, erg lief van je dat je ons wilt geruststellen, terwijl je het er zelf nauwelijks op hebt zitten.... dank je wel... :hug:

• Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Er wordt zo veel geschreven dat ik niet op iedereen kan reageren... Het is wel een levendige site. lol.

Wat heerlijk dat de meest van jullie allemaal al klaar zijn met hun punctie. Morgen Liesjuh en Juul. Succes beide! Ik ben pas volgende week donderdag/vrijdag aan de beurt... Zondag een echo en dan weet ik pas meer. Ik ben zo benieuwd hoe het er van binnen uitziet... Ik heb geen idee.

Ik twijfel nog een beetje wat ik zal doen na mijn terugplaatsing. Het is waarschijnlijk op maandag, dus die dag neem ik vrij. De rest van de week maar rustig aan doen.

Geplaatst

Wie wat waar:

Lieff (33): Ivf, UZ Gent

Pucca (35): Ivf EMC Rotterdam

Nyonyacilla (31): Ivf Bronovo Den Haag/terugplaatsing LUMC Leiden

Moedeloos (25): eerst tese man dan hopelijk ICSI te Gent

Mijnbaby (28): UMC U 2e ivf voor brusje/ al 4 tp gehad en 4 gesneuvelde cryo's

Keesie (35): IVF 1, OLVG Amsterdam / terugplaatsing AMC Amsterdam

Wanda (32): IVF 1. AZ Sint Niklaas/ terugplaatsing UZ Antwerpen

Angelique (anna) (39): 2e IVF VU Amsterdam

Champietal (Chantal) (35): 2e IVF / LUMC Leiden

Liesjuh (32): 3e IVF / MST Enschede

S0entje(22):PESA/ICSI EMC Rotterdam

Juul (36): 1e IVF/ of ICSI, SLAZ A'dam en terugplaatsing VU A'dam

Afspraken ziekenhuis:

april

15 april: Angelique 1e follikelmeting

20 april: Lieff controle

Punctie:

maart

Lieff: 21 maart

Pucca: 29 maart

april

Wanda: 2 april

Champietal: 9 april

Keesie: 12 april

Liesjuh: 13 april

Juul: 13 april

Angelique: rond 20 april

Testdatum:

Lieff: 6 april :clap2:

Pucca: 13 april

Wanda: 16 april

Champietal: 24 april (dmv bloedtest ziekenhuis)

Keesie: 27 april

Geplaatst

@ Liesjuh en Juul: een spannende dag vandaag! Veel succes en ik duim voor jullie!

@ Wanda: hmm misselijk kan natuurlijk een symptoom zijn. Ik had ook last in mijn lies. Ik hoop het zo voor je!

@ Pucca: en????

@ Champietal: wow mooi hoor een 8 cellige. Je kan inderdaad alles doen na de terugplaatsing, maar ik vond het ook lekker om rust te nemen. Maar hoeft natuurlijk niet.

@ Nyon: ik ben benieuwd naar het gesprek. Ik spoot 225 IE Gonal, dus de dosis kan nog makkelijk omhoog. Fijn dat het wat beter met je gaat, je hebt toch een klap gekregen he.

@ Keesie: fijn dat het meegevallen is! Tuurlijk ben je zenuwachtig, het is ook zo spannend allemaal. 7 eicellen, goed gedaan! Hoe voel je je vandaag?

@ Anna: voor jou nog een weekje dus, schiet ook al op he.

Geplaatst

Hoi hoi,

Ben weer lekker thuis. De opbrengst van de punctie is 13 eitjes! We zijn helemaal blij, morgen krijgen we een telefoontje of er bevruchtingen hebben plaatsgevonden en zo ja, dan krijgen we dinsdag de TP. De punctie is me meegevallen, beter dan de vorige 2 keren. Ik heb niet echt een roesje gehad, maar kreeg dormicum. Hier werd ik een beetje doezelig van het zorgt voor ontspanning, zodat ik minder krampachtig was en minder pijn had. Ik was de enige vanmorgen, dus lag in m'n uppie en had alle ruimte voor mezelf. Om 11.45 uur was m'n man erweer en konden we naar huis. Ben echt opgelucht dat ik dit erop heb zitten, nu hopen dat er veel eitjes bevrucht gaan worden en hopelijk in de vriezer kunnen! Moet vanmiddag beginnen met de Utrogestan bolletjes.

@Juul, hoe ging de punctie bij jou en wat is de opbrengst?

@Pucca, ben erg benieuwd naar de uitslag.... hopelijk een dikke streep!

@Keesie, hopelijk krijg je morgen bericht dat er veel eitjes bevrucht zijn!

Geplaatst

Hallo Meiden....

Inderdaad waren mijn vermoedens juist en had ik vanmorgen maar 1 streep :sad: tis dus niet gelukt deze poging!! Nu maar wachten totdat ik ongesteld word...baal er van!! 3 maanden in soort van overgang dan elke dag spuiten enzv maar ja thats life its hard...

Kreeg zojuist de post binnen met een brief van t EMC dat ze er 2 hebben kunnen invriezen in 1 rietje dus als t goed gaat kan er daar 1 van in de aankomende periode worden terug geplaatst. :duimen draaien:

Geplaatst

Wie wat waar:

Afspraken ziekenhuis:

april

Punctie:

maart

april

Testdatum:

Pucca: 13 april :crybaby2:

Geplaatst

Ik hoop dat jullie allemaal veel meer geluk hebben dan mij.....

Sterkte voor diegene die nu in de wachtweken zitten....de puncties gaan krijgen en met de terugplaatsingen....heel veel suc6....

ik blijf het volgen en jullie op de hoogte houden van de vervolgafspraken en dingen die nu gaan gebeuren....eerst dit maar even goed gaan verwerken...je weet dat je maar 25% kans hebt maar toch reken je er eigenlijk op....en mensen om je heen leven met je mee maar begrijpen het toch niet allemaal....

Groetjes van een verdrietige Pucca

Geplaatst

Pucca; Wat vervelend. Heel veel sterkte, knuffels en alles wat je nodig hebt.

Ik hoop dat jullie rietje mooi ontdooit en dat daar een mooie zwangerschap uitvolgt.

Waarom moet er nu 3 maanden alles stil gelegd worden???

Ik moet eerlijk zeggen dat ik me nog niet verdiept heb, in het hierna.

Wanda

Geplaatst

Nee hiervoor ben ik 3 maanden in de overgang geweest...ik kan nu in mijn volgende cyclus nog een tp krijgen maar wil ik een 2e ivf moet ik dus weer 3 maanden in de overgang....thanx Wanda...

Geplaatst

@ Liesjuh: Mooi dat het meegevallen is en je weer lekker thuis bent. En nu uitrusten he! Goede opbrengst, 13 eitjes. Laat je lekker verwennen door je mannetje (om taart sturen en zulke dingen haha).

@ Pucca: neeeeeeeeee wat klote voor je!

Gelukkig wel cryo's, daar ben je vast wel blij mee, maar eerst dit verwerken. Dikke knuff voor jou. Vind het rot voor je :(.

Waarom vriezen ze er twee tegelijk in, terwijl er maar 1 teruggeplaatst wordt?

@ Wanda: houd jij het nog een beetje vol?

Geplaatst

Hey Ladies

@ pucca: ah wat jammer zeg. Tuurlijk ben je down. Ik hoop dat de klap niet te hard aankomt. Zoals je zegt, je hebt per x vrij weinig kans he. Dat besef ik me supergoed (durf amper te hopen straks), de andere die in 1 x zwanger zijn hebben ook een dosis geluk gehad. Zo gek is het niet dat je nog een poging moet doen. Blijf positief want je gaat t gewoon weer proberen. In de tussentijd btj tot jezelf proberen te komen, lichamelijk en geesteliik.... denk aan je eigen gezondheid.

@ all: ik heb de punctie ook goed overleefd. Lig nog bij te slapen want heb eea aan drugs gehad en ben nog suf. De punctie viel me, deed erg pijn, heb n traantje gelaten tijdens de punctie, maar het duurde heel kort. Verdoving en aanprikken per kant max 10 min bijelkaar. Alles bijelkaar n min of 20. De doc en 2 verpleegk waren liiieeef en grappig.

Ik had 10 eicellen bleek later in het andere zhuis waar mn vriend met koffertje heen ging (VU). Mn vriend had net te weinig zaadcellen geproduceerd voor ivf (2 milj) dus hem werd gevraagd nog 1x te gaan. Dat lukte. Ik hoop dat het ivf wordt. Ben blij dat ik nu bijna klaar ben met alles! weer lekker mn oude leventje oppakken... sort of.

Lies@ fijn dat het bij jou ook meeviel en je ook een mooi aantal hebt!

Liefs

Geplaatst

Wie wat waar:

Afspraken ziekenhuis:

april

Punctie:

maart

april

Testdatum:

Julia: 29 april

Geplaatst

@ Lieff, vandaag was raar dagje voelde me niet helemaal top, beetje vol gevoel in m'n buik en wat steekjes maar heb een paracetamol genomen en ben gewoon gaan werken. Af en toe wel even gaan zitten, maar ben de dag doorgekomen en nu lekker rustig aan ;-)

@ Champietal, spannend hoor, deze duimen draaien voor je!!!!!

@ Anna, hoop dat je een mooie echo hebt zondag, dan zie je waar je het allemaal voor doet, echt waar zo voelde ik dat wel.

@ Liesjuh, wow wat super voor jullie, 13 stuks!!! Hopen op veel bevruchtigingen :-) Bij jou plaatsen ze dan iets later terug dan bij mij maar begreep al dat dat bij elk ziekenhuis anders is. Dikke duimen draaien ook voor jou!!

@ Juul, wow en jij ook, super zeg!! Nou dit hebben we toch mooi maar gedaan allemaal, is weer achter de rug, nu hopen op veel bevruchtigingen!!! Wanneer hoor jij het en wanneer heb je dan terugplaatsing?? Lekker niets doen vandaag en rusten!!! Morgen kun je nog wel wat pijntjes hebben maar dat komt helemaal goed ;-)) Duimen!!!

@ Pucca, he meis balen…..had zo voor je gehoopt dat je een positieve test zou hebben…bah! En tuurlijk het is 'maar' 25% maar we hopen allemaal dat we erbij zitten en doen er zoveel voor. Sterkte, ik hoop dat je het snel een plekje kunt geven en dat je je cryo idd volgende ronde al mag gaan gebruiken. Maar vandaag verdrietig zijn mag; laat je maar verwennen door je mannetje!! Dikke knuffel en heel veel succes voor de toekomst, dat je maar snel wel een positieve test mag zien!!!

@ Wanda, hoe gaat het met je?? Nerveus?? Laatste paar daagjes aangebroken….

@ All, lekker weekend!!!!!

Geplaatst

Dames, ik ben bang dat ik Pucca ga volgen.

Vandaag met afvegen bloed. Pffff, dat komt even hard aan.

Ik had zoooo gehoopt maar nu durf ik niet meer te hopen.

Het is niet 1x geweest. Ik kwam vanavond thuis en even snel plassen. En ineens..... bloed (helderrood, maar niet heel veel. Niets in slip) (:dry: sorry voor details)

Hierna even op bank gezeten. En daarna via MC Donalds naar theater.

Daar ook nog even naar de wc. Weer bloed.........

Ik hoop dat het te maken heeft met iets anders, maar ik ben bang van niet.

Inmiddels ben ik er achter dat het niet van het scheren is geweest die irritatie.

Heb maar weer eens last van een schimmelinfectie.

Man o man...

Hoop dat het weekend snel voorbij is.

Wanda

Geplaatst

Wanda he bah meis wat naar…..zo'n teleurstelling als je bloed verliest…maar het hoeft niet zo te zijn dat het niet gelukt is…er zijn ook genoeg verhalen. Maar ik zou precies zo reageren als jij, teleurgesteld en verdrietig want je kent je lichaam en je weet dat je ongesteld kan worden met deze symptomen. Bah bah bah. Ik hoop ook zo voor je dat de laatste daagjes snel voorbij gaan, ik denk aan je!!!!!!!!!!!!

Geplaatst

@Wanda, had je dat bloedverlies alleen gisteren of blijft het aanhouden? Vraag dit, omdat ik dit bij mijn zwangerschap ook gehad heb, had bij het afvegen iets bloedverlies, later helderrood bloed en dit zakte daarna direct weer af... het werd minder... later bleek dit een innestelingsbloeding te zijn geweest. Dus houd moed, dit kan jou ook overkomen! Heel veel succes/sterkte met wachten....

@Hier, helemaal blij, ben zojuist gebeld en we hebben van de 13 eitjes, 9 bevruchtingen!!!! Dinsdag krijgen we de TP en kunnen dan op 30 april testen. We horen dinsdag ook of er nog wat ingevroren kan worden, hoop 't zo... want vorige twee pogingen hebben ze niets ingevroren.

@Keesie/Juul, hebben jullie al bericht over de bevruchtingen?

@All, denk aan jullie!

Geplaatst

Wie wat waar:

Afspraken ziekenhuis:

april

Punctie:

maart

april

Testdatum:

Julia: 29 april

Liesjuh: 30 april

Geplaatst

Meiden die al een punctie hebben meegemaakt, waren/ zijn jullie ook zo vreselijk moe?

Misschien is zijn het de hormonen weer (omdat je ineens stopt met deca en gonal/ of iets anders)

Misschien zijn het de drugs die ik gister kreeg op de punctiedag, of de spanning, ik weet het niet..

Of voelden jullie je wel fit na de punctie? Ik ben dus enorm moe en duizelig en slapjes. Wel van de buikpijn af. Ik gebruik nu wel die bolletjes.

fijn weekend allemaal

Geplaatst

Juul, denk dat het inderdaad een stuk ontlading is, maar het zijn ook bijwerkingen van de bolletjes!

Heb je al bericht over de bevruchtingen? Ik ben ook erg moe, doe het lekker rustig aan vandaag!

Geplaatst

@Juul, had je nou ook een soort roesje of was het heel veel drugs ;)?

Ik was zelf ook erg moe na de punctie. De combinatie met alle spanning zal ook wel mee tellen.

Heb je al iets gehoord over de bevruchtingen???

Hier is het gisteren 2x geweest (bloed met afvegen). En vandaag nog 1x (na wat harde ontlasting).

Daarna is alles gestopt, tussen door ook even hoor.

Innesteling daar is het toch wel laat voor????

Verder heb ik af en toe wat onderbuik gevoelens. Ik weet niet hoe ik het moet omschrijven.... het zijn geen krampen ook niet echt pijnlijk.

Maar aanwezig zeg maar. :)

Meiden bedankt voor jullie lieve woorden. Ik had geen stress / spanning tot gisteren.

Nu afwachten meer kunnen we niet doen he.

Wanda

Geplaatst

Wanda, ik wil geen valse hoop geven maar dat bloed kan toch van iets anders komen, van een evt innesteling?Ik ben ooit jaren geleden (andere partner) zwanger geweest en ik had bloedinkjes waarvan ik 2 weken dacht dat het een aankomende menstr. was... Was het dus niet. Het waren weet ik nog druppeltjes bloed met plassen. En kleine krampjes. Ik hoop voor je dat je niet ongie wordt. Ik heb trouwens rapifen gehad, daar blijf je van bij maar je wordt suf gemaakt. @ wanda en liesjuh, bedankt meiden voor de berichten vandaag.gister was ik superopgelucht en blij na de punctie. Nu soort van ingestort. Had ik laatste week met spuiten ook last van. Lusteloos, sloom, heb net paar uur geslapen terwijl het zulk lekker weer was.. Pf.Morgenochtend mag ik de VU bellen voor het aantal embryos en de tp tijd (morgen of maandag: waarsch maandag). Spannend, ben zooo benieuwd hoe de mini juultjes en mini hubbies het te doen. Thuis nog steeds af en toe snel mot om dingetjes pffff.. Mannen.. Hoop dat het in het petrischaaltje vrediger verloopt haha!Groetjes!

Geplaatst

@ Liesjuh, mooi nieuws, super!!!!!! Op naar dinsdag :-)) en een heerlijk weekend hebben, want je hebt een prachtig resultaat!!! En op Koninginnedag testen zie ik, dat moet een dag met een kroontje worden voor je ;-)

@ Juul, oh ik ben aldoor al moeeee!!! ;-) dus kijk er niet meer van op, maar was gister tijdens werk ook heel erg duizelig en heb tot vanmorgen echt last gehad van m'n buik, alsof er een grote bal in zat die overal tegenaan duwde. Gelukkig nu weg, dus bij jou dan als het goed is morgen ;-) En hahahahahaha in dat petri schaaltje is het extreem vredig allemaal :-)) Spannend morgenochtend, succes!!

@ Anna, jij ook morgen afspraak, succes!!!!

@ hier, ben vanmorgen om 12 uur gebeld door het OLVG; we hebben morgen om 12.00 uur de terugplaatsing in het AMC :-)))))

Jippie er is er in ieder geval eentje mooi genoeg om bij me te komen!!!!!! Morgen horen we dan ook of er meerdere bevrucht zijn en of er iets ingevroren gaat worden. Hoop zo van wel natuurlijk, dat is dan ook weer spannend.

Lig ook uitgeteld op de bank; heb vandaag hele huis schoongemaakt zodat ik de komende 2 weken rustig kan broeden en niets hoef te doen ;-))

@ all; liefs!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden