Ga naar inhoud

APRIL 2012 1e keer IVF; wie nog meer?

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ Hoi ben een beetje in de slechte steming nu een beetje pijn in mijn buikl en rug net als je l ongesteld wilt worden ( verdik...) maar tot nu tu gelukig nog geen droppel bloed te zien ( volgens mijn kalender zou vandaag mijn periode beg.) ben beetje bezorgt en bang om naar de toalet te gaan .... kan hulen en huilen sorry

:fear:

Hoe gaat met jullie ? Voor de wachtende ik duim voor jullie..

@ O Annelis wat er voor jou een dikke knuffel van mij en sterkte ja ...

Geplaatst

Lieve lieve Annelies…..dikke knuffel voor je van hier….wat een rotnieuws meis!!!!!!! Sterkte voor je, denk aan je!!!!

@ Mely, oh wat een naar gevoel he…al die pijntjes en steekjes….succes meis met de laatste loodjes!!

Geplaatst

Lieve Keesie,dank je wel meid.. Gisteren was een baaldag,ganse dag geweend,geweend en nog maar es geweend.. Vandaag is het stukken beter,heb zo wat kunnen plaatsen! Nu is het wachten geblazen op die verdomde duiveltjes zodat we rap kunnen starten met het terugplaatsen van de cryo's..

@Mely: sterkte meidje,denk aan jou en duimen zijn omhoog hier!

Geplaatst

Beste Annelies

Het spijt me heel erg om te horen dat het bij jou dit keer niet raak mocht zijn.

Het is het nieuws waar ik me op had voorbereid. Er zit gewoon altijd weer een dikke kans in dat het niet lukt.

Janken is goed. je hebt zoveel spanning opgebouwd en je mag heel erg teleurgesteld zijn. Maar ik weet zeker dat je er weer bovenop komt nadat je M weer is gekomen en de eerste tp in zicht is... veel sterkte met het een plek geven en ik hoop dan maar dat je M niet lang uitblijft....

Geplaatst

Annelies dat is zo goed van je, meteen al je verdriet eruit!!! En wat goed dat je ook al meteen vooruit kunt kijken, je hebt helemaal gelijk, kom maar snel op met die duvels en door: op naar de positieve test! Lieve Annelies, heel veel succes voor de volgende ronde en weet dat m'n duimen altijd voor je zullen draaien als het nodig is he!!!!

Geplaatst

Goede morgen dames na 2 killig dagen vanochtend nog geen druppel bloed te zin dus slopend en spanend ook geen pijn meer dus duimen morgen mag ik testen normaal zou ik nu ongesteld moeten worden ook met hormonen in mijn lief en ik beschouwd dit als goede teken.

O Annelies lat maar tranen komen dat is goed voor jou als dit voor bij is dan kan je weer aan de slag en ik begrijp het is niet eerlijk maar denkt je hebt jou best gedaan meer kan je niet doen . Ik denk aan je en duim voor jou.

Geplaatst

Mely, Pucca en Annelies, Heel veel sterkte....

Als je wilt huilen, schelden of wat dan ook. Dan moet je het gewoon doen. Doe wat goed voelt, en wat jullie nodig hebben om het een plekje te geven.

Sterkte....

Hilde, niet te geloven..... En dat terwijl je eigen arts anders geadviseerd heeft, nog wel terwijl hij ziek is. Niet te begrijpen. Kun je geen klacht indienen??

Lieff, die vermoeidheid ken ik wel hoor. Ik ben nu nog een weekje vrij en daarna moet ik weer werken.

Ik ben benieuwd. Dan is dat middagdutje ook niet meer mogelijk.

Deze week zijn mijn man en ik nog vrij dus kunnen we lekker na genieten.

Eerst dinsdag EINDELIJK de echo..... ik kan niet wachten. Nu moet die er gewoon komen. Ik wil weten dat alles goed is ed.

Soms kruipt er toch een gekke gedachten in mij op...

We zullen dinsdag wel zien.

Groetjes

Wanda

Geplaatst

Oh lieve Mely…..wat een rotgevoel…ene moment denk je nog 'zal het' en het andere moment komen die rotduvels…..he wat naar voor je :-((( Het verdriet komt meteen en gooi het eruit, die teleurstelling is echt een klap en alle woede die je erover voelt komt eruit. Heel dikke knuffel voor je!!!!!

Geplaatst

He Wanda ben je weer terug van vakantie?? Wat heerlijk dat je nog een weekje vrij bent en ook dinsdag de echo al hebt; allemaal goede vooruitzichten :-)

Geplaatst

@Keesie,Juul en Wanda: Dank je dames voor jullie lieve woorden! Zaterdag zijn de duiveltjes erdoor gekomen!!! Wel enorm veel pijn gehad maar,eigenlijk niet te geloven,ik was blij.. Woensdag beginnen met 2pilletjes clomid nemen en maandag terug naar Decleer voor controle en verder nieuws.. Hij laat er gn gras over groeien ;) Maar het moet allemaal wel rap gaan aangezien ik kamp met endometriose.. Heb een héél druk weekend achter de rug,verbouwingen huis en ben blij dat ik die afleiding heb hoor!

Nogmaals bedankt lieverds voor jullie steun!

@Mely: Sterkte meid,uit je gevoelens maar! Denk aan je!

Geplaatst

Annelies, gek he maar ik kan me voorstellen dat het 'fijn' is dat de duveltjes in ieder geval snel gekomen zijn. Dan kan je tenminste door en als ik je receptje lees dan zet de dokter er zeker goede vaart achter, heel goed!!! Hoop dat de volgende ronde je meer geluk gaat brengen, je weet ons te vinden als we weer moeten duimen he ;-)) Liefs!

Geplaatst

Hoi dames het eerst dank jullie wel voor al jullie warme support, ben een betje bijgekomen maar niet helemaal maar ja heb tijd nodig , met ziekenhuis gesproken moet nu een maand pauzeren voor dat ik verder ga.

En hoe gaat met jullie ??? Sorry kan nog niet alles bijhouden komt nog ...

Geplaatst

He Mely, goed van je te horen! Kan me voorstellen dat je nog niet bijgekomen bent…dat heeft z'n tijd nodig… Misschien is het dan wel lekker om een maandje te moeten pauzeren? Of had je liever meteen doorgegaan?

Wel heel fijn dat je 6 emmy's op je hebt wachten, dat betekent in ieder geval niet meteen weer een heel ivf traject.

Met mij alles ok, heb morgen m'n eerste echo, kijk er heel erg naar uit want vind het superspannend!

Nogmaals heel goed om van je te horen en hoop dat je alles een beetje een plekje kunt geven en de kracht vindt om vooruit te kijken!!! Liefs!

Geplaatst

@Mely, zoals Keessie zegt, fijn om iets van je te horen.

@ Keessie, heel veel plezier morgen.. Geniet ervan.

Wij hebben gisteren onze eerste echo gehad. HEEEEEERLIJK. Hij/Zij is een mooie 1,7 cm en heeft een sterke hartslag van 167 slagen per minuut.

We hebben echt genoten en genieten nu nog heeel erg na van de foto's die we mee gekregen hebben.

Nu kunnen we er echt openheid aan geven. Er zijn zooo veel mensen aan het vragen.

Wanda (op een wolk)

Geplaatst

@ Keesie: succes vandaag!

@ Wanda: ooo wat heerlijk dat jullie een goede echo gehad hebben, bijzonder om te zien he. Jullie gaan het nu tegen iedereen vertellen? Wij wachten nog even tot de volgende echo, dan ben ik 11 weken.

Geplaatst

Hoi Dames

Ik schrijf mee met de dames van de maand mei, maar heb een vraagje voor jullie allemaal, ik heb morgen mijn terugplaatsing en weet dat ik dan de eerste week geen geslachtsgemaanschap mag hebben, maar hoe hebben jullie die 2e week ervaren, is het beter om de 2e week ook niks te doen of deden jullie dat wel, ben daar gewoon heel nieuwschierig naar, ik vroeg me af is het dan juist goed om wel wat te doen of juist niet wat is jullie ervaring?

En gefeliciteerd voor alle dames die zwanger zijn en succes voor de dames die nog bezig zijn.

Geplaatst

Wij hebben de 2e week ook geen seks gehad. Sowieso vond ik het niet zo fijn met de Utrogestan, maar had er ook niet veel zin in na al dat gedoe aan mijn lichaam. Ik denk dat je moet doen wat voor jullie goed voelt. Als je zin hebt gewoon vrijen, voelt het niet goed, dan niet doen. Veel succes en hopelijk ben je snel zwanger!

Geplaatst

@lief: ik zelf denk ook niet dat we het dan gaan doen, heb daar ook geen behoefte aan, maar was nieuwschierig hoe andere dit ervaren hebben, en aangezien hier al veel dames zwanger zijn dacht ik die vraag stel ik hier haha

Fijn en leuk om te zien dat hier veel groen is dat geeft ons dames veel moed...

Geplaatst

@Wanda en Kessie bedankt voor jullie mooie worden , het gat beter nu rusten en daarna mischien in eind juni begin jullie TP hop ik maar mijn hop is in ieder geval wat afgenomen helaas mijn verwachtingen heb ik wat bijgesteld.

@Wanda als ik goed lees ben je in verwachting gefeliciteerd meid van harte en dat er echo goed was o meid geniet hiervan .

@Kessie vandaag je echo spannend hoe vas het ??

Geplaatst

@ Wanda, wat fijn, gefeliciteerd!!!!!! Heerlijk hoor, kan me voorstellen dat jullie super genoten hebben, geniet maar lekker van je wolk ;-)

@ Marielle, hahaha aan mij heb je een goeie om dat te vragen….ik durfde helemaal niets na de punctie & terugplaatsing!!! Gewoon bang om er iets 'verkeerd' te doen, terwijl ik weet dat dat helemaal niet kan!! Stom he… En toen bleek ik zwanger te zijn….je snapt het al…toen durfde ik weer niet, hahahah, arme man ;-) Maar eerlijk gezegd staat m'n hoofd er helemaal niet naar…komt vast snel genoeg weer. Ik zeg, gewoon doen waar jij je goed bij voelt!! Succes & hoop dat je zwanger raakt!!!

@ Mely, ja ik kan me voorstellen dat je je verwachtingen iets bijstelt, dan raak je ook minder teleurgesteld…heel goed van je als je dat kunt. Maar nogmaals, hoop natuurlijk gewoon heel hard voor je dat je in juni lekker zwanger raakt!!!

@ all, dank jullie voor je lieve woorden…het was een super echo vanmiddag!!!! Helemaal 'op schema', morgen 7 weken, en ze zagen het hartje volop kloppen!!!! Ik zit nu ook even op een wolkje :-)))

Over 2 weken de volgende echo, dus we wachten weer af, maar voor nu heel goed nieuws :-))

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden