Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

En Caro en Meezie, hebben ze nog doorgeslapen?

Fren, afzien als je deze tijden niet gewend bent. Succes voor deze dag. Zal niet meevallen om je er doorheen te slepen.

Moontje, alweer 15 weken zwanger. Blijf het echt bijzonder vinden. Hoe voel je je?

Bij ons ook twee kindjes die zwaar verkouden / ziek zijn. Lauren had gisteren koorts en was ook wat hangerig.

Wessel klaagt over oorpijn, buikpijn en wilde ook alleen maar op schoot en kroelen.

Lastig hoor, als je er 2 tegenlijkertijd hebt die niet lekker zijn.

Geplaatst

Wat een nachtbrakers hier! Wij zijn zondag op maandag in de weer geweest. S zat weer helemaal vol slijm en hoesten. Hij kwam om de anderhalf uur al vanaf 20.00 uur. Vanaf 03.00 uur heb ik hem niet gehoord en moesten hem om 7.00 uur wakker maken omdat we allebei naar het werk moesten. Helaas wal L al om 05.30 uur wakker en vertikte het om weer te gaan slapen..... Gister al om 21.15 uur in bed, helemaal gebroken!! Vannacht gelukkig wel goed geslapen. S heeft gisteravond nog een flinke hoop slijm gespuugd en vannacht 1x even wakker. Om 6 uur wel beide wakker...

Moontje, wat gaat het toch weer snel! Leuk en lekker op wintersport, alleen jammer dat je zelf niet kunt skiën. Hopen op mooi weer zodat je wel lekker buiten kan genieten. Waar ga je heen?

Caro, lastig hoor wanneer ze steeds brullen in de avond. Misschien krijgen ze aan het eind van de dag teveel eten en hij daar last van heeft?

Geplaatst

Toch even gaan kijken, ze deed gelijk haar ogen open, maar zag me niet, dus ben gauw weer weg gegaan. Vanmorgen om 8 uur wakker, dus dat is even fijn.

fren, zijn het geen tanden?? Dat gaat ook samen met verkoudheid. maud was dan ook wel 2 of 3 keer wakker s nachts

Geplaatst

Ze krijgen elke avond voor het slapengaan een papfles maar dat is al maanden zo dus lijkt me sterk dat dat teveel is?

Goeiemorgen trouwens!

Gisteravond toch gaan kijken voor ik zelf ging slapen, Bram bewoog dus hup snel de deur weer dicht. Voorheen ging ik naar binnen en aaide ze nog even over hun bol maar dat durf ik nu echt niet meer...

Vannacht keurig doorgeslapen tot vanmorgen half 9! Alleen Kaat hoest regelmatig in de nacht, maar daar wordt ze niet wakker van. Ben overigens vandaag zelf verkouden met keelpijn, bah!

Geplaatst

Fren balen zeg! Zo irritant dat je niet weet wat het is!! 's Avonds lang brullen is ook niet alles maar beter dan midden in de nacht een paar keer... Sterkte vandaag!

Geplaatst

Hier was het 00.00 en 5.00 dus voor ons doen goeie tijden haha daarna 7.30 en toen heeft jarno nog lekker bij ons in bedje geslapen tot 9.30! Heerlijk!!

Geplaatst

eigenlijk was het zelfs 22.15 / 01.15 / 04.30 uur. Ik slaap dus al een paar nachten niet langer dan 3 uur achter elkaar en dat breekt me aardig op inderdaad.

Tanden zijn het niet volgens mij, maar ze is wel snipverkouden. Vin is met haar naar de dokter geweest en we hebben nu een puf geloof ik. Ben beniuewd...

Geplaatst

Fren, wat vervelend dat je nu telkens met gebroken nachten zit. Ik hoop dat het een korte fase is.

Over het algemeen heb ik 's nachts geen problemen, alleen heeft J.asper af en toe een nachtbraakmoment. L.isanne heeft dat alleen als ze verkouden is. Ze slapen hier overdag eigenlijk nog maar 2 uurtjes in de middag. Dus tegen 19.00 uur zijn ze best wel moe.

Geplaatst

blijkt dat exceem en verkoudheid aan elkaar gelinkt zijn. Hoe weet ik niet. Maar de HA was vergeten de puf zelf te bestellen bij de apotheek, dus daar moet ik morgen achteraan... Moeten nu een week smeren en dan weer terugkomen. Ben benieuwd...

Geplaatst

Rolf is voor zijn doen ook onrustiger, niet als nachtbraker, wel dat ik hem hoor huilen en toch ff naar hem toe moet, maar dat is nog voor ik zelf op bed lig, en hij slaapt smiddags minder maar is wel moe.

Rolf zn wangen zijn ook erg droog en heel rood en gister met Ilona bij HA geweest voor dr schuurpapier huid en hij adviseerde ook vettige creme maar geen vaseline, iets van uiercreme was goed, ga dat proberen

Geplaatst

En we hebben weer een bruller! Na 10 minuten er even uit gehaald en hij ligt nu volkomen tevreden bij grote zus in bed te kletsen, tandpijn geloof ik dus echt niet. Hij moet zo toch echt terug want zij moet ook slapen!

Het goeie nieuws: Ik ga straks lekker in mijn bed op poten liggen! Eindelijk van de grond af hoe heerlijk!

Geplaatst

Weer terug gelegd, weer brullen, had ook nog even gespuugd dus bed verschoond, naar beneden, hij zal zo wel stoppen, Masterchef kijken, eindelijk aan de koffie... komt de oudste beneden klagen dat ze niet kan slapen en dat ze het zo zielig vindt...

Was net van plan nog een half flesje te maken... Dat zit er nu in en het lijkt er op... shhhhhhhhhh...

Sterkte Fren! En de rest. Ik sluip naar beneden...

Geplaatst

Gaat eigenlijk best goed, niet meer misselijk. Moe nog wel maar wordt ook minder.... Wel veel last van hoofdpijn maar bloeddruk is prima. 125/75 dus voorlopig nog lekker bij de vk. Moet uiteindelijk toch bevallen in ziekenhuis maar dat vind ik prima.

We gaan naar kaprun volgende week, er is volop sneeuw aan het vallen dus dat is lekker. Nog wel alles inpakken ... Poeh

Geplaatst

Medusa ik breek even in, heb je al aan bepanthene crème gedacht? Werkt ook erg goed, gebruik ik vooral bij I als ze erg schraal rond haar neus is tijdens een verkoudheid.

@all: sterkte met de nachtbrakers, bij I was het inderdaad ook zo dat zij altijd verkouden was als er weer wat ging doorbreken...

Geplaatst

Leuk Kaprun, ben ik als kind een paar keer geweest. Heel jammer maar ik heb een man die niet van skien en sneeuw houdt... echt een zomer/zonmens, dus de laatste keer voor mij was toen de oudste 11 maanden was, meer dan 7 jaar geleden!

Fren is ze gaan slapen??

Geplaatst

Hier weer een mmmnachtje! 19.45-22.15-2.00-4.00-6.00-8.15! Nu naar beneden, normaal slaapt hij nog wel tot half 10 maar vandaag niet! Had hem om 4.00 bij ons in bed gelegd omdat het me te kort op 2.00 was! Ach ja vanavond wederom weer vreog naar bed!

Geplaatst

Babeth, wij smeren met oridza zalf, is net zo iets als bepanthen maar werkt nog beter voor mijn idee.

Haar schrale huid is over dr hele lichaam voornamelijk romp en benen, dat is te groot voor tubetje.

Geplaatst

Hier ook doorslapers, tot kwart voor 9 zelfs! Als P klaagt dat Bram 's avonds zo lang huilt geef ik vaak J als voorbeeld... wees blij dat ze 's nachts in ieder geval doorslapen! wel zat ik om half 4 weer beneden voor de kat... Dus toch een gebroken nacht maar wel fijn om weer in een normaal bed te slapen zeg!

Zat gisteren ineens aan Oud en nieuw te denken: gaan jullie wat doen of blijven jullie thuis? Wij gaan normaalgesproken naar mijn beste vriendin en haar familie en bleven daar de laatste jaren ook slapen. Maar daar heb ik dit jaar nog geen zin in, volgend jaar zien we wel weer. Ben heel benieuwd wat ze doen om 12 uur als het vuurwerk losbarst... Weet nog dat de oudste bij haar eerste Oud en nieuw gewoon doorsliep.

Geplaatst

Haha ja neem Jarno maar als voorbeeld! Nu moet ik zeggen dat een huilende baby ook niet prettig is! Ach we moeten maar zo zien, alles gaat over!!! En slapen kunnen we altijd nog!

Geplaatst

dNet met Leuven gebeld ivm onze cryo! Wij dachten sat hij 2 jaar in de vriezer blijft maar het blijkt 5 jaar te zijn, als we na die 5 jaar geen gebruik maken dan gaat het contract in en staan wij de cryo af voor wetenschappelijk onderzoek!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden