Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Melis, ik kan hem niet zien of ben ik de enige??

Even over een andere helm, maud kan sinds een week zitten en enthousiaste mama als ik ben heb ik natuurlijk gelijk het fietsstoeltje erop gezet. Nu zaten we alleen te twijfelen, wel of geen helm voor op de fiets? Hoe doen jullie dat of gaan jullie dat doen met de kleine??

we hebben trouwens een super fijn stoeltje van Yepp gekocht. Als je hem niet gebruikt kan je hem er zo af klikken maar je kan hem ook op slot zetten als hij erop zit.

http://hollandbikeshop.com/fietsaccessoires/fietszitje/gmg-fietszitje/gmg-yepp-fietszitje/gmg-yepp-mini-fietszitje/gmg-voorzitje-yepp-mini-roze/

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Fren Laat die verdoving nog maar even werken denk ik, het zal zo wel zeer gaan doen.

zou ik ook niet tof vinden hoor zo alleen terwijl je net een kind hebt gekregen.

ik vond het al erg dat ik moest douche en de kleine bij de zuster achter bleef.

Geplaatst

Meezie, ik zou wel voor een helmpje gaan, laatst is er weer een jongetje overleden nadat hij van de fiets was gevallen en werd overreden door een auto! Dat helmpje had dat niet kunnen voorkomen maar ik denk dat het altijd iets positiefs bijdraagt aan een valpartij!

Ik zie de foto ook niet!

Geplaatst

meezie, wij hebben ook de Yepp voor mijn oudste: perfect zijn ze!! eerst inderdaad voorop en nu achterop. WIj hebben geen helm, omdat hij dan moord en brand schreeuwt (sowieso als ik iets op zijn hoofd zet)

Melis, ik kan de foto ook niet zien.

Medusa, vervelend dat je niet lekker in je vel zit. Snap wel dat het verlies van een hondje wel vel impact heeft, sterkte!

Geplaatst

Meezie weet je zeker dat je al gaat fietsen? Ze moet echt heel stevig zijn hoor. Helaas ken ik weer een verhaal van een kind dat te vroeg op het fietsstoeltje zat en dat liep niet goed af. Ik wil je niet bang maken maar wees aub voorzichtig!

Ik heb de oudste nooit een helmpje opgezet, ook niet toen ze zelf ging fietsen. Maar ik kan me wel voorstellen dat je het wel doet. Al denk ik dat dat ongeluk van dat jongetje geen goed voorbeeld is, want dat is zo heftig daar helpt een helmpje ook niet tegen.

Geplaatst

Het maakt hem niks uit, geheel tegen mijn verwachting in!

Als hij moe is vindt hij op/afzetten niet zo gezellig, maar dat is ook zo weer voorbij.

Vandaag al z'n slaapjes met helmpje op en dat ging prima.

De adviseren het helmpje te dragen tot z'n 1e verjaardag, ondanks eventueel eerder geboekt resultaat. Dit kan dan verloren gaan omdat de schedelnaden rond het 1e levensjaar voldoende hard zijn om niet meer scheef te groeien.

Geplaatst

Lief!!!! Hij lijkt groot zo.

Caro, ik ga alleen nog maar korte stukjes. Ze blijft wel echt heel goed zitten, vandaag tijdens het eten zeker 20 minuten en daarna nog eens 10 minuten op het speelkleed. In de kinderstoel zoekt ze verder ook geen steun voor haar rug en op de grond heeft ze ook geen steun.

het is meer voor af en toe nog een klein stukje. Vanmorgen even boodschappen gedaan maar dat is helemaal niet handig. Moest voeding halen bij de kruidvat. Maar dan loop je door de winkel heen te sjokken met een kind op je arm. Ze zat heerlijk ontspannen en dat maakt haar nog zwaarder. Dan moet je nog eens gaan afrekenen en dan weer stunten bij de fiets. Haha zag er vast niet uit. Heb alle tassen maar even op de grond gemikt. Kind in de stoel tassen in de fietstas en fietsen maar. Mijn schoonouders zagen me fietsen en die zeiden dat omdat ze nog zo'n klein poppie is, het net was of ik met een pop op de fiets zat. Hihi, maud vond het geweldig. Die zat te kletsen en te kijken.

vind haar nog te klein om in een boodschappen kar te zetten dus volgende keer maar gewoon met de auto.

fietshelmpjes zijn wel lastig, de kleinste die ze hebben zijn vanaf 44 cm maar Maud heeft maar een klein koppie, dus die zijn nog te groot.

Bikkel, brrr wat een naar verhaal maakt je wel een stukje allerter.

Geplaatst

Toevallig dat een paar dgn na dat ongeluk de gastouder vroeg hoe we over fietsen dachten! Ik ben zelf erg onzeker op de fiets dus zal niet zo snel met Jarno gaan fietsen!

En aangezien het hier heel heuvelachtig is doe je toch meer te voet of met de auto!

Geplaatst

Meezie je kan een klem aan je fiets maken voor de buggy he! Dat is heel handig, kan ze gewoon in de buggy (weet niet of je die al hebt) in de winkel of in de stad en daarna weer voorop! Ik heb het nooit gedaan, we hadden toen de oudste klein was een winkel in de stad en daar stond de tweede buggy... maar ik ging toch meestal met de auto, ben niet zo'n fietser.

Geplaatst

* breek ff in*

Meezie ik zou wel voor een helpje voor op de fiets gaan. Vond het zelf eerst onzib, maar vorig jaar is mijn buurvrouw op de parkeerplaats bij de Appie aangereden door een auto die achteruit reed. Haar zoontje van 2 zat voorop in het kinderzitje. De aanrijding was maar heel zachtjes, maar ze viel en de kleine landde met zijn hoofd op de grond. Hij had twee scheurtjes in zijn schedel en heeft een paar dageb in Groningen op de kinder ic ter observatie gelegen. Gelukkig is alles goed afgelopen. Een ongeluk zit in een klein hoekje, en zelfs als je stapvoets fietst kun je vallen. Door de zwaartekracht landt de baby dan met zijn hoofd op de grond.

*breek weer uit*

Geplaatst

Jessie, bedankt dan toch maar een helmpje aanschaffen.

caro, bedankt voor de tip, zal eens kijken voor zo'n steun voor de buggie en voor een buggie.

Hier zijn we ook niet echt fietsers, we wonen een stuk uit het dorp en meestal is he makkelijker met de auto. Maar als ik met Maud naar buiten wil heb ik niet altijd zin om veel te wandelen dus dan leek fietsen me wel een goed optie. Opa en oma zijn gek op fietsen en die willen haar graag meenemen op de fiets.

Geplaatst

Nu we het toch weer even over luiers hebben.

Krijg zojuist de folder binnen van de Albert hein.

AH, heeft volgende weer drie pakken Voor 22.95,

dan kun je nog kiezen voor de joker dan is het 3 pakken voor 20.65, volgens mij is dit wel voordelig.

Geplaatst

Ik haak af... morgen komt mijn moeder met 9 pakken van de Makro (heb haar gebeld om 2 dozen nummer 4 en 1 doos nummer 4+ te halen) en nog 2 pakken nummer 3... Kan er echt niks meer bij hebben, gelukkig zijn er voortdurend aanbiedingen!

Geplaatst

zag net bij de trekpleister 10 euro korting op 2 maxipakken, lijkt wel of pampers met een offensief bezig is!! Bij de eerste waren er niet zo vaak aanbiedingen hoor, dan betaalde ik vaak de vollemep!

Geplaatst

Inderdaad alleen mijn fijn voor ons en onze portemonee.

Het is inderdaad zo dat ze de ene week hier in de aanbieding zijn en de andere week bij de volgende supermarkt.

Volle mep betalen is zonde van het geld.

Als de luiers zo rond de 7.00-7.50 per pak zijn, kun je ze inslaan, want dat is gunstig geprijst.

Geplaatst

Je snapt eigenlijk niet dat supermarkten ze nog verkopen, dat mensen ze nog voor de volle mep kopen want als ik dit topic lees, kopen we ze allemaal alleen maar in de aanbieding... Hoewel ik laatst ook een pak nummer 4 gekocht heb voor de volle prijs, de Simply Dry, omdat ik het zat was met het doorlekken van Bram... Maar dat was echt eenmalig.

Geplaatst

Rustig hier...

Nou, dat was me het dagje wel! Mijn moeder was hier (met 11 pakken luiers, 16 pakken billendoekjes en 10 potjes Olvarit 6 maanden, bedankt ma!) en de kindjes hebben erg veel aandacht gehad. Met als gevolg dat ze niet wilden slapen! Bijna de hele tijd gehuild, er weer uit, hazeslaapje, weer huilen, pfff zijn net 5 minuten stil...

Maar het volgende probleem nu met Bram: hij vindt het leuk om te rollen, heeft net voor het eerst even op zijn buik geslapen maar werd ineens in paniek wakker omdat ie niet terug kon. Verder gaat ie overdwars in zijn bedje liggen met zijn beentjes tussen de spijlen (vandaag geen slaapzak ivm warmte), komt klem te zitten en weer huilen... Pfff, leuk hoor, zo'n ledikant maar dit is niet handig! P zei vanmiddag dat ie desnoods de wieg weer terug gaat zetten want die werd er uiteraard gek van.

Is dit herkenbaar? Tips?

Geplaatst

Lekker voorraadje luiers/billendoekjes Caro :-)

Geen tips mbt het slapen van Bram. Vince kruipt wel z'n hele ledikant door en ligt vaak omgedraaid in bed. Gelukkig heeft hij een helm op, kan hij nog 's ergens tegenaan botsen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden