Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dank voor de felicitaties! :laughing9:

We hebben hier een rustige dag. Vanmorgen ontbeten en ik heb ze hun cadeautjes gegeven. Allebei een toet toet auto van V-tech met de racebaan erbij. Tja, ze snappen er natuurlijk nog niet veel van. Het echte feest komt a.s. zondag met de grootouders, tantes en ooms. Ik wilde vanochtend met ze naar Ballorig gaan, maar ze hadden meer zin om te slapen. Dus heb ik ze na het fruithapje rond een uur of 10.00 in bed gelegd. Straks de lunch en dan gaan we nog even wandelen. Ik moet ook nog een traktatie regelen, voor morgen op het kdv. Nou ja moet, het mag.

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Chris gefeliciteerd met je koningskoppel een fijne dag vandaag en zondag! De tuut tuut hebben wij ook met garage! Garage hebben we nog niet staan, maar ze gaan nu wel echt met de autootjes rijden en vroem vroem geluiden erbij maken, erg leuk :-)!!

Fren, hoe is het met Fiene? Knapt ze al een beetje op?

Ik heb net een osteopaat gebeld voor Lara haar slaapgedrag en kan morgenochtend al terecht! Ik ben benieuwd of ze iets voor ons kunnen betekenen. Vannacht heeft ze vanaf een uur of 2 weer in de weer geweest. Om 4 uur uiteindelijk maar beneden neergelegd.

Als we achteraf kijken heeft ze altijd al een probleem gehad met slapen, ze huilde best veel toen ze klein was. Ons werd gezegd dat ze geen huilbaby was, dus dat geloof je dan. Mijn gevoel nu zegt toch dat er iets niet helemaal lekker zit en dat dit door de bevalling komt. Ze lag al in het geboortekanaal en is uiteindelijk met een spoedkeizersnede geboren. Ik ben benieuwd!!

Geplaatst

Chris: gefeliciteerd !!!!!!

Lianne: ik hoop dat de osteopaat morgen een oplossing kam bieden. Je moet echt gebroken zijn.

Ben gisteren weer bij de ha geweest en die heeft me doorgestuurd naar kinderarts na overleg. De hele dag was hij al slap en hangerig, niet reageren. Op de EHBO onderzocht, krijgt hij natuurlijk daar een opleving..... Mocht hem weer mee naar huis nemen. Is inderdaad buikgriep en lichte uitdroging. Wel 6 ons afgevallen in 5 dagen.

Vandaag ging het al een stuk beter, vanavond voor het eerst weer normaal gegeten dus ik hoop dat het keerpunt is geweest en dat we morgen zijn verjaardag kunnen vieren!

Hier trouwens ook een fan van de toet toet auto's!

Fren: hoe gaat het nu met F?

Geplaatst

Chris hier ook nog een keer gefeliciteerd! Hier ook al 3 toet toet auto's en de auto ambulance hadden ze al van mijn nicht gekregen. Nu krijgen ze er volgende week ook de rijbaan bij. Ik denk dat ik hem nog even in de doos laat tot over een paar maanden, als ze inderdaad echt ' broem broem rijbewegingen' gaan maken... De garage had ik al bedacht voor hun tweede verjaardag.

Meezie wat goed! Leuk filmpje! Snelle henk in actie!

Moontje succes, hopelijk inderdaad beter voor zijn verjaardag! wat leuk toch al die dreumesjes nu.

Lianne heel goed, ik ben fan van de osteopaat! Ben benieuwd, wie weet zeg je: waren we maanden geleden maar gegaan...

Hier overigens een huilend dreumesje weer, bijna anderhalf uur bezig geweest en toen nogmaals er uit gehaald en een halve fles gegeven... dat was lang geleden! Maar nu is hij wel stil, pfff...

Fren hoe is het met Fien?

Geplaatst

Chrish, van harte gefeliciteerd met L en J.

Ik kan me niet voorstellen dat voor velen het eerste jaar alweer voorbij is.

Ik heb gisteren de uitnodigingen voor I haar eerste verjaardag opgestuurt.

Nog een maand en het eerste kwartaal is alweer voorbij.

meezie wat een geweldig filmpje van M.

W.im en ik hebben samen zitten kijken, ik ben benieuwd hoe snel ze straks gaat rennennnnnnnn.

Beterschap voor alle kindjes die ziek zijn.

Moontje, Alvast gefeliciteerd met de verjaardag van m.tthijs.

Hoe gaat het met je, ik kan me niet voorstellen dat je alweer 26 weken zwanger bent.

Je zult waarschijnlijk alweer een aardige buik hebben.

Even een vraag aan alle jan.febr. en maart mama's.

Is er nog intersse om in het 2e kwartaal bij elkaar te komen, netzo als vorig jaar.

Geplaatst

Ging vandaag goed, heel vrolijk, geen koorts. Vanavond wel weer veel hoesten, heb haar uiteindelijk een kwartiertje bij me genomen op ons bed tot ze rustig was en daarna in bed gelegd. Vanaf da moment niet meer gehoord.

afgelopen nacht was ze alleen om 4 uur wakker, viel me alles mee. De pest is at ze gaat zitten als ze een hoestbui heeft, en dan wordt ze echt wakker en gaat niet meer liggen. We zullen zien wa deze nacht brengt.

chris, op de valreep van harte!

Geplaatst

Vlinder, lijkt me een leuk idee. Vorig jaar ben ik niet geweest. Het ging toen met mij niet zo lekker en Jasper had toen een week eerder zijn eerste aanval gehad. Nu ben ik ook veel handiger met het reizen.

Wat een zieke kindjes hier. Beterschap allemaal. L.isanne en J.asper zijn hier nog steeds verkouden, vooral flinke snottebellen hier. Voor J.asper heb ik een hoestdrankje gehaald, want hij hoest regelmatig.

Lianne, ik hoop dat L.ara baat heeft bij de osteopaat. Die gebroken nachten zijn waardeloos.

Ik ga zo maar eens lekker slapen. Morgen mijn laatste dagje deze week alweer. In het weekend gaan we echt de verjaardag vieren van L.isanne en J.asper. Ik dacht vandaag wel even terug aan mijn bevalling en alles wat daarna is gebeurd. Al met al een heftig jaar. Gelukkig ook een erg mooi jaar, ondanks de epilepsie van J.asper.

Welterusten allemaal.

Geplaatst

Op zich leuk om bij elkaar te komen, vorig jaar was ik er ook helemaal niet aan toe met die twee. Ik moet zeggen dat ik nog steeds niet vaak alleen met ze op pad ben geweest en nog nooit in een openbare gelegenheid zoals een restaurant dus ik moet er wel over nadenken. En het ligt er aan waar en wanneer natuurlijk... maar inmiddels kennen we elkaar wat beter dus het lijkt me leuk om iedereen te zien, vooral de kindjes!

Geplaatst

Ja gezellig!! Ik hoor het wel wanneer en waar!Jarno werd sinds lange tijd 's nachts wakker, papa ging er naartoe en die is altijd makkelijk want die pakt hem eruit en zegt hier mama tiet! ;-)Ik probeer eerst te troosten haha maar ja na de voeding bleek meneer een flinke poepluier te hebben dus vandaar het huilen!!Ik ga ook weer op een oor, morgen begint mijn werkweek weer! ;-)

Geplaatst

Crish nog van harte met je 2 kanjers!!!!

Ik heb voor Matthias de garage van ficher price gekocht van little people, die was afgeprijsd van 80 euro naar 40 euro en van mijn schoonouders moest ik ook een kado kopen voor hem en die kocht ik een week later en toen was het vliegveld van little people in de aanbieding voor 28 euro ipv 60 euro dus goed gedeald!!

Hij heeft ook een paar toet toet autootjes en die vind ie erg leuk!!

Geplaatst

Heerlijk dat soort afprijzingen! Little people is ook erg leuk ja! Mijn nicht kwam met die auto ambulance een paar maanden geleden en ik kende die toet toet serie niet, tot ik ineens tegen Bram brandweer aanliep en die heb ik natuurlijk gekocht. Bleek het bij elkaar te horen. Ja en dan ga je dat uitbouwen. ik vind het sowieso erg leuk om auto's en een rijbaan enzo in huis te hebben want we hebben op een enkel los autootje na nooit 'jongensspeelgoed' gehad!

Over afprijzingen gesproken: bij Wehkamp nu een maandbox luiers voor 45 euro, maar ik vraag me af of het echt wel zo goedkoop is? 144 luiers zijn het (in maat 5)

Geplaatst

Moontje gefeliciteerd met M.atthijs!! Hopelijk is hij weer een beetje opgeknapt zodat jullie zijn verjaardag gezellig kunnen vieren!

volgens mij zijn de pampers niet echt heel goedkoop. Volgens mij heb ik bij Kruidvat 72 pampers voor €13.89!

Vanmorgen bij de osteopaat geweest en hij zegt dat hij L.ara kan helpen. Ze heeft haar onderbuik vast zitten, bovenste nekwervel en bovenop haar hoofdje gaat hij druk uitoefenen omdat ze deze bij de bevalling niet gehad heeft door de keizersnede. Na 5 a 6 behandelingen zou er toch een goede verbetering zichtbaar moeten zijn! Het was wel heel apart, L was enorm aan het huilen toen hij aan haar buikje zat en ze stopte niet. Toen hij druk aan het uitoefenen was bovenop haar schedel was ze ineens stil, en was verder alles goed wat hij deed. Volgende week vrijdag weer een afspraak staan, ben benieuwd of ik na 1 behandeling al verschil zie....

Ga nu even bij ze kijken, ze liggen te feesten in bed :-)

Geplaatst

Moontje gefeliciteerd met je kleine prins!!

Hihi gister eens gaan kijken naar de toet toet auto, kende ze ook niet, maar is inderdaad iets voor de acties.

Hier vanmorgen heerlijk wezen zwemmen, eerst lessen en daarna met de kleintjes in het pierebadje lekker genieten. Zo is het zwemmen echt een heerlijk ontspannen uitje. Maud is daarna wel super moe, we hadden met het brood eten hele drama's. Ze had een knakworstje op brood. Natuurlijk ging eerst het worstje erin en dan wilde ze het volgende stukje. Helaas ging dat even niet door en moest ze eerst haar stukje brood eten. Poeh, madam maakte een drama en papa kon haar buiten horen. Uiteindelijk wel alles erin, maar poeh moeilijk hoor zo consequent blijven.

Vond het filmpje ook zo super schattig en inderdaad dat gewaggel!!

Geplaatst

Moontje gefeliciteerd met M.atthijs!!

Ja Matthias kreeg 3 autootjes van toet toet met sinterklaas, maar vind ze nogal duur en wat er bij hoort zoals de garage enzo ook, ja 2 weken terug hadden ze bij de intertoys daar ook veel afprijzingen van maar de garage van fisher price is behoorlijk groter en leuker vind ik.

Matthias eet gelukkig ietsjes beter maar kan nog beter, ik hou maar in mijn achterhoofd "ik bepaal wat ie eet en hij hoeveel hij eet" maar heb wel een minimum gesteld, en ga maandag denk ik even naar het inloop spreek uur voor het wegen.

in April normaal pas weer heen.

Drinken jullie kindjes gewone melk of opvolgmelk, ik geef hem nu dreumesmelk van de kruitvat maar ook af en toe een fles gewone melk en dat drinkt ie ook.

maar in dreumesmelk zit veel meer, maar hij krijgt nog maar 2 flessen van 200 cc en soms nog 100 erbij einde van de dag, na het warm eten een toetje en geen fles meer, bij Lucas deed ik dat wel maar Matthias is na het eten zo moe dat ie na het knuffelen met papa echt naar bed gaat, heel af en toe nog een half flesje maar dat is meer uitzondering, dan moet er meer tijd zitten tussen eten en naar bed gaan maar meestal gaat ie na zijn warme hap naar bed en slaapt tot de volgende ochtend.

Dus heb niet het idee dat ie dat nodig heeft maar gewoon drinken wil ie niet, sapje of zo aleen maar flesvoeding.

Geplaatst

Ik geef nog Nutrilon peutermelk, nummer 4. Ze krijgen hier ook nog maar 2 flessen per dag dus waarom niet zo lang ze het lekker vinden? Zit meer in dan in gewone melk.

Ben trouwens een beetje van de pyjamapapjes af, in ieder geval niet meer elke avond, nu ook wel eens een gewone fles. Is duur en plakkerig spul en niet noodzakelijk om door te slapen bij hun dus nog een paar keer in de week.

Gelukkig Bram maar 20 minuten gehuild en niet anderhalf uur zoals gister... was al bang dat we weer een terugval hadden...

Fren beterschap voor jullie! Krijg het idee dat Fientje wel alles op de creche oppikt wat rondwaart, of niet? En dan vervolgens papa en mama aansteekt...

Geplaatst

Tja, hoort erbij... En dan hebben we t maar gehad.

Fiene krijgt smorgens opvolgmelk 3, smiddags gewone melk met soms een extra schepje opvolgmelk. Savonds voor t slapen papfles.

Geplaatst

Hier andersom: 's morgens papfles en nu dus 's avonds fles opvolgmelk.

Ja das waar. Hoop dat jullie wel opgeknapt zijn voor de vakantie, wanneer vliegen jullie ook alweer?

Trouwens hier neemt P van alles mee van zijn werk... En het is al vaker gezegd maar deze winter is het toch echt niet normaal hoeveel virussen er rondwaren...

Geplaatst

Caro, fijn dat het maar van korte duur was vandaag, hopen dat het morgen weer korter is.

Marjan, het is inderdaad dat hij bepaald hoeveel hij eet. Hou het vooral leuk en gezellig dan komt het goed eten echt wel weer.

Hier nog steeds HA voeding, kwam er vandeweek achter dat dat het huismerk van de appie gewoon 5 euro goedkoper is. Fijn na 7 maanden flesje drinken :(((. Heb ook geitenmelk geprobeerd en dat vond ze ook heel lekker.

Daar wil ik uiteindelijk op overstappen. (veel intollerantie in de familie, dus wil geen gewone melk geven)

Fren, balen dat jullie nu ook ziek zijn. Hopenlijk knapt iedereen nog op voor jullie ertussenuit gaan. Slaapt ze nu al?

Lianne fijn dat de osteo het kan verhelpen, ben benieuwd hoe ze gaat opknappen.

Vlinder ben ook wel weer heel nieuwschierig naar de baby's die nu dreumesjes zijn. Voor mij ook weer afhankelijk wanneer het is.

Geplaatst

Het lijkt mij ook super leuk.

De datum, lees maand en dag bepalen we zelf, zelf denk ik aan de maand mei, maar dat beslis ik niet alleen.

Ik heb een lijst gemaakt met de namen van de forum genoten, gelieve de dag aan te geven waarop je in mei verwacht te kunnen.

Hierna zullen we een aantal data's opgeven.

Mocht ik iemand vergeten zijn, voeg je naam gewoon toe.

[TABLE=width: 384]

[TR]

[TD=class: xl63, width: 64, bgcolor: transparent][/TD]

[TD=class: xl64, width: 64, bgcolor: transparent]Ma

[/TD]

[TD=class: xl64, width: 64, bgcolor: transparent]Di

[/TD]

[TD=class: xl64, width: 64, bgcolor: transparent]Wo

[/TD]

[TD=class: xl64, width: 64, bgcolor: transparent]Do

[/TD]

[TD=class: xl64, width: 64, bgcolor: transparent]Vrij

[/TD]

[TD=class: xl64, width: 64, bgcolor: transparent]Za

[/TD]

[TD=class: xl64, width: 64, bgcolor: transparent]Zo

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: xl63, bgcolor: transparent]Chrish

[/TD]

[TD=class: xl64, bgcolor: transparent][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: xl63, bgcolor: transparent]Fren

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: xl63, bgcolor: transparent]Meezie

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: xl63, bgcolor: transparent]Caro

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: xl63, bgcolor: transparent]Marjan

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: xl63, bgcolor: transparent]Vlinder

[/TD]

[TD=class: xl64, bgcolor: transparent]x

[/TD]

[/TD]

[/TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: xl63, bgcolor: transparent]Lianne

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: xl63, bgcolor: transparent]Melis

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: xl63, bgcolor: transparent]Bikkel

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: xl63, bgcolor: transparent]Moontje

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: xl63, bgcolor: transparent]Stiertje

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: xl63, bgcolor: transparent]Medusa

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: xl63, bgcolor: transparent]Simonja

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: xl63, bgcolor: transparent]Eef

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

j.arno : 72 cm - 7965 gr (11 mnd)

m.aud : 72,5 cm - 8830 gr (12 mnd)

r.olf : 73 cm - 9500 gr (9,5 mnd )

l.isanne : 74 cm - 10120 gr (9 mnd)

j.asper : 77 cm - 9000 gr ( 9 mnd)

I.nge : 74 cm - 8480 gr (6 mnd) ( 7 maart haar nieuwe afspraak, ik ben benieuwd) bijna een halfjaar verder.

Yente : 74 cm - 8760 gr (11 mnd)

fiene: 76 cm - 8950 gr (11 mnd)

Giada: 74cm- 9745 (12 mnd)

Sofia: 80cm- 10320 (12 mnd)

B.ram : 77 cm - 10200 gr (11,5 mnd)

K.aat : 74,2 cm - 8800 gr (11,5 mnd)

Matthias: 72 cm - 9420 gr (11 mnd)

S.ven: 74 cm - 9250 gr ( 12 mnd )

L.ara: 73.5 cm - 9104 gr ( 12 mnd )

Lauren: 76 cm - 9875 gr (11 mnd)

Geplaatst

Inge krijgt 1x pap en 1x een fles melk opvolgmelk nr 3, overdag krijgt ze 2x - 3x sap aangeboden.

Daarna fruit, een - twee boterhammen en een tussendoortje soepstengel, nijntje koekje, cake of een kaakje.

Ik vind het soms nog wel erg lastig, want als ze s'avonds niet wil eten krijgt ze een fles pap.

Vanavond goed gegeten en dan is de pap ook niet nodig, ze bepaald zelf hoeveel ze eet.

Als ze niet meer hoeft draait ze haar hoofd opzij en klaar ben je.

Ik hou haar wel voor de gek, daar ze soms haar warme maaltijd niet eet dan doe ik om de warme maaltijd een laagje pap en smullen...

Geplaatst

Hi vlinder lukt niet op de ipad, ik ga voor de woensdag en donderdag. Dan heb ik geem gestress om optijd te kunnen werken.

denk wel dat de tijd lastig zal worden ivm slaapjes. Al slaapt de auto wel erg lekker

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden