Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

He ink wat een vervelende situatie! Ik had altijd een hekel aan de slaapdienst, enige voordeel was dat je in een keer veel uren maakte! Hopelijk is levi wat gekalmeerd gisteravond, moet wel zeggen hier ook een ontroostbare Jarno, geen 3 uur maar wel een half uur geschreeuwd! Wilde niet eten, spelen, met hem lopen... En opeens was het weer goed! Of dat ze toch weer door een bepaalde fase heen moeten! Maar wel zielig voor de kids maar ook voor papa en mama!

Jarno kwam om 1.00 vannacht en daarna om 7.15 dus toch netjes! Ben benieuwd vandaag!

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Goedemorgen meiden!!

Ink, wat vervelend dat Levi zo heeft gehuild terwijl jij aan het werk was. Nog even en dan kun je weer naar je mannetje toe!

Bikkel, heel herkenbaar wat je schrijft over zomaar ineens huilen, heeft Vince sporadisch ook weleens last van. Lijkt wel of ze zichzelf dan in de weg zitten en niks maar dan ook niks goed is. Wellicht een onderdeel van de 19 weken sprong?

Fren & Caro, gefeliciteerd met de 4 maanden mijlpaal voor jullie kindjes!

Caro, hoe was het gegaan met de prikjes bij K&B? Was je nou ook al begonnen met de rijstebloem?

Hier net wakker, althans uit bed. Vince werd om 6.30 uur wakker, toen heb ik hem bij ons in bed genomen en hebben we nog tot 8.00 uur geslapen, heerlijk! Net 240cc weggedronken en meneer zit nu in z'n Nuna te chillen onder het genot van Woezel & Pip.

Hier komt de regen met bakken uit de hemel, jammer.

Geplaatst

hier ook af en toe ineens paniek! Spierwit koppie met rode ogen en huilen! Waar dat danm ineens van komt? Tis ook net zo snel weer over als het komt als je haar oppakt.

Heb F net op de creche afgeleverd: zijn allemaal heel lieve meiden, op 1 na, die heeft volgens mij een ochtendhumeur ofzo!

Omdat F nog HA voeding met nutriton krijgt geef ik de voeding in zo'n poederdoosje van tupperware mee. Maar viel me al een paar x op dat het bakje dan niet helemaal leeg is en dan krijgt F natuurlijk te weinig voeding. Zei er wat van vanmorgen, zegt ze dat dat aan mn bakje ligt. Allerlei excuus en toen ik aangaf dat het niet aan het bakje kon liggen omdat ik er zelf geen last van heb, kreeg ik als antwoord een snauw dat ze dan alles er wel uitschept. NOU JAAA!

Geplaatst

wat ik me af vroeg, Melis, zet jij Vince echt voor de TV? ik dacht dat dat zo jong nog afgeraden wordt? Ik merk dat Fiene er ook erg door aangetrokken wordt, maar ik draai haar dan juist precies zo dat ze de tv niet kan zien... Heb aan mn neefje gemerkt nl dat die helemaal apatisch wordt zodra er een tv aanstaat, kun je tegen praten maar dan krijg je echt geen reactie. Dat wil ik proberen te voorkomen...

Geplaatst

Vince kijkt na z'n ochtendfles altijd een minuut of 5 naar het stilstaande beeld van de Woezel & Pip dvd, de intro zeg maar. Daarna gaat de tv uit en doe ik alleen de radio aan, zodat er voor hem geen afleiding is om naar te kijken. Dan staat hij in z'n Nuna voor het raam naar buiten te kijken.

Geplaatst

ah, ik kon het me al niet voorstellen!

Ja, nuna voor het raam is hier ook favoriet: onze woonkamer is op 1 hoog, dus ze is qua hoogte gelijk met de bladeren van de bomen: de beste mobile ever!

Geplaatst

Poeh jullie schrijven wel veel, gisteren geen tijd gehad om bij te lezen.

heb de wehkampactie besteld. 1 doos 4+ voor f en 1 doos 4 voor M. Daar zit hij lang genoeg in. Koop ik daarvoor nog wel een paar pakken 3 bij. M zit al tijden in baby dry 3 en ik ben de laatste restjes new Born 3 aan het gebruiken. Geen idee wat hij nu weegt, vorige keer 6,2 kilo. Hij moet volgende week weer naar het cb. Maar hij heeft wel echt smalle beentjes en kontje in vergelijking met zijn zus. Meer een jongens bouw. Dan passen de luiers ook weer langer.....

Vanmiddag op pad met mijn zus, stiefzus, schoonzus en stiefmoeder een weekendje weg naar Limburg. De mannen komen zondag met de kids om daar te zwemmen. Kan ik morgen wel lekker uitslapen!!!!!

Nu nog even werken en mijn spullen inpakken en dan hoop ik dat het stopt met regenen!

Geplaatst

Mmm hier kijkt Jarno wel woezel en Pip, en dan echt de filmpjes! Heb een cd uit een boek dus zijn 2 minuten filmpjes! Hij kijkt gericht en lacht ook mee! Wist niet dat dat slecht was!

Geplaatst

Ink, wat een rot nacht heb je gehad, gelukkig ben je ondertussen alweer thuis

Rolf kijkt graag naar bewegende beelden en als Ilona tv kijkt kijkt hij er ook naar vanuit de box, er niet vlak voor maar hij kijkt later ook genoeg naar andere dingen, dat is echt niet erg hoor.

Is anders dat je ze vlak voor de tv zet en dan heel lang.

maar tv kijken is toch wel een issue waar veel verschillend over gedacht wordt.

Gister de maatje 68 gewassen en beetje de overgangs periode van 62 naar 68, truitjes kunnen wel broekjes verschilt

Geplaatst

Heb zin in de date, ben onwijs benieuwd naar alle dames achter de namen! :-)

Ga hoogstwaarschijnlijk 24 uur werken, ik neem dan 8 uur ouderschapsverlof per week op. Nu nog ff regelen met de gastouder, we hebben een contract voor 90 uur per maand en dat moet dan bijgesteld worden omdat Vince dan niet meer op vrijdag naar de opvang hoeft.

Geplaatst

Lekker Melsi, een dagje meer thuis, wil je na je ouderschaps verlof dan je contract aanpassen of dan weer terug naar 32??

Rolf wil al heeeel graag zitten hij spant zn buikspieren heel erg aan en hijst zichzelf omhoog, ik hou hem dan niet vast en hij wordt dan kwaad omdat het niet lukt, halverwege blijft hij hangen.

Geplaatst

Hier ook hoor Meduus, Vince wil alleen nog maar staan. Lukt dat niet, dan wordt hij boos en gaat hij gillen, haha.

Ik kan met m'n huidige contracturen gedurende 2 jaar 1 dag per week ouderschapsverlof opnemen. Manlief heeft twee keer 26 weken ouderschapsverlof, een keer betaald en een keer onbetaald. Ik heb nog geen idee of ik na m'n einde ouderschapsverlof 32 of 24 uur wil gaan werken.

Geplaatst

Zo, de derde prikjes zijn gezet, de volgende zijn blijkbaar pas met 11 maanden ipv 9 maanden zoals het was. Met 6 maanden weer terug maar dan geen prikjes gelukkig.

Bram is 61 cm en 6,2 kilo, Kaat 60 cm en 6,1 kilo, hij is dus net ietsje langer en zwaarder dan zijn zus. Verder gevraagd van het blauwe bovenlipje en ze zei als hij het nog eens heeft toch naar de huisarts. Voor de rest zijn ze goedgekeurd. Maakte volgens haar niet zoveel uit of je fruit of groente geeft, deze twee maanden zijn toch om te wennen aan de smaken, de fles is het belangrijkst. Tot 6 maanden hebben ze eigenlijk alleen de fles nodig om te groeien.

Vanavond beginnen met een schepje rijstebloem.

Dus... dat is weer zoals er hier over wordt gedacht, geen mening gegeven over vers of potje, maar ik denk dat het scheelt dat ze weten dat we al een kind hebben, dan weten ze ook dat je als ouders toch je eigen gevoel volgt en proberen ze misschien minder op te dringen dan bij nieuwe ouders.

Bram ligt nog steeds te slapen in de Maxi cosi, Kaat is naar haar bed gegaan maar is er alweer uit en heeft al fles 2 op... Trouwens, ze dronk zo lekker snel de laatste dagen, 10 minuten deed ze er over, kwam ik er achter dat ik speen 2 gebruikte... Kennelijk kan ze dat prima aan. Heel stom maar Bram zijn Difraxfles is sinds een paar dagen ineens gaan lekken. Had hem de Aventfles gegeven maar die speen vindt hij niks, zit ie mee te miemelen. Ze zijn kennelijk toch aan een bepaalde speen gewend.

Geplaatst

Ze zijn mooi gegroeid hoor Caro! Ook prettig dat ze gewoon lekker je laten doen wat je zelf wilt! Heerlijk is dat! Ben benieuwd hoe ze het er de rest van de dag afbrengen na de prikjes. Volgens mij had alleen L.ara bij de 3e prikjes wat verhoging. Maar niet extreem.

Vriendin van mij gebruikt ook Difrax flessen en die zijn om de haverklap ook stuk, dat ze lekken. Ze gaat dan altijd terug naar de winkel en krijgt dan nieuwe. Maar ze is er niet al te blij mee!!

Zo ik heb weekend! Heerlijk! Merk toch dat het werken anders is nu. Voordat S en L geboren waren wist ik alles op het werk, je mist niets wanneer je fulltime werkt. Nu met 20 uur in de week en allemaal nieuwe dingen mis je zoveel! Vindt het niet meer zoals het voorheen was..... Herkenbaar?

Pampers: Ik gebruik de Kruidvat pampers. Koop dan grootverpakking maat 3. Heb dan 96 pampers voor € 12.99. Vindt ik niet duur! En ze bevallen mij prima!

Ga nu maar even de laatste huishoudelijke klusjes doen, ben ik daar ook weer vanaf! En als het nog een keer droog wordt misschien ook nog wel even hardlopen.....

Geplaatst

Ik moet fiene echt remmen, ze drinkt een fles van 200 cc in 8 min leeg. Gaat wel rustig, en op 1 tempo en ze krijgt er geen last van, dus zal wel goed zijn, toch?

Bram en Kaat liggen dus lekker bij elkaar. Mooi hoor!

Geplaatst

Fren, volgens mij kan dat niet zoveel kwaad. Die 15-20 min is meer voor een verzadigd gevoel en een juiste timing tussen maag en darmen geloof ik. Als F er geen last van heeft zou ik me niet te druk maken. Je zou eventueel de Nutriton kunnen verhogen.

Geplaatst

Dat is ook niks nee.. Hier ook een gulzige drinker hoor, eigenlijk altijd al geweest. Zolang ze vrolijk zijn en goed drinken/poepen, niks aan het handje denk ik!!

Ik ga onze nukkige directeur naar bed brengen..

Geplaatst

Wat zijn zemooi op gewicht Caro en zo dicht bij elkaar.

Adviezen verschillen sowieso sterk per CB vind dat zo raar

Lekker hoor Fren dat ze snel dinkt, Rolf deed er tot vorige week nog ruim een uur over, gaat nu al iets sneller

Geplaatst

Nee Melis, dus geen idee...

Net gebeld: op m'n woning nu al 2 vd 6 cliënten kinkhoest bij vastgesteld en al 2 medewerkers. Wordt dus steeds gekker... Niet goed voor m'n gemoedstoestand als je kijkt naar de mogelijke gevolgen van kinkhoest bij baby's... Ze gaan mijn situatie nu overleggen en ik word nog gebeld dit weekend over wat dit evt voor mij betekent... Fijn hoor: weer 3 weken aan het werk en nu al een ernstig risico voor Levi aan het lopen...

Geplaatst

Hm, GGD is er nu ook bij betrokken ivm ernstige besmetting.

Advies contact opnemen huisartsenpost, dus daar gaan we weer...

Geplaatst

Ink, sterkte ermee! Ik hoop dat het niet uit de hand gaat lopen met die besmetting.

Vandaag naar de gyn geweest voor het lidtekenweefsel / wild vlees. Snijden was gelukkig niet nodig. Het is aangestipt met stikstof. Het viel reuze mee. Overigens had ik de laatste weken al minder last van de plek waar de knip is gezet. Ik hoop het nu allemaal af te kunnen sluiten.

Verder weinig te melden. Welterusten allemaal.

Geplaatst

He getver Ink... maar wat bedoel je met 'daar gaan we weer'? Sterkte, ga je nu naar de huisartsenpost nog?

Ik heb me gisteren aangemeld bij het nieuwe opvoedforum en dat was geen probleem.

Heb vanavond geen groente gegeven, wilde dat voor het eerst proberen maar Bram sliep heel lang, heb hem tegen 8 uur wakker gemaakt en ze hebben nu pas 3 flessen op dus moeten we ze om 11 uur nog een keer wakker maken anders komen ze vannacht. Dus ik dacht als ik er nog groente tussendoor doe wordt het niks. Was een hectische dag vandaag met tandarts en auto naar de garage omdat een lampje brandde dus morgen weer een dag...

Heb trouwens de baby dozen opgehaald bij Prenatal en ik moet zeggen dat de blije doos beter was... Ach ja, tis gratis he...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden