Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Melissa, succes morgen, goed dat je zelf zo pro-actief bent.

Kan begrijpen dat je het zat wordt, altijd met verband in te moeten lopen.

Hopelijk kunnen ze morgen de oorzaak achterhalen en is het makkelijk op te lossen.

Volgens mij worden hapjes alleen uitgesteld tot zes maanden als er allergieen in de familie zijn.

Ik heb wel begrepen dat je beter met groente kunt beginnen in verband met de verteerbaarheid.

Leuk dat je mee gaat doen met het tweelingenonderzoek.

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Poeh veel bij te lezen. Gisteren gewerkt tot 21.30 uur en vandaag weer een drukke dag. Manlief komt vanavond niet thuis, dus net drukke avondspits gehad.

Leuk dat ik nu op de iPad jullie handtekeningen kan zien!

:clap2: Voor de poepluier!!!!!

melis: succes morgen in het zkh

leuk zeg zo'n tweelingonderzoek, als je niet te vaak er voor op pad hoeft is het altijd leuk om de wetenschap te helpen.

Ik heb nog gekeken of ik ook kan komen de 11e maar ik heb geen oppas voor de oudste. Dus ik sla het over.

M begint het doorslapen te snappen, wordt nog wel eens wakker s nachts en dan leg ik hem recht, speentje erin en dan valt hij na wat kletsen in slaap. Joepie!

Geplaatst

Joepie inderdaad Moontje!

Zal eens vragen wat ze bij ons cb vinden: groente of fruit. Fruit is op een logischer tijdstip voor mijn gevoel: half uurtje na de ochtendfles, groente moet dan 's avonds en dan varieert het tijdstip nogal? Of geven jullie groente ook 's middags?

En wanneer begin je dan met allebei op 1 dag?

Geplaatst

melis, mijn kuur zou eigenlijk 10 dagen zijn maar ik moest nog maar 8 dagen van deze pilstrip slikken toen ik begon. Ik moet alle tabletjes tegenlijkertijd slikken dus nu is mijn kuur 8 dagen. Zou genoeg

Moeten zijn.

Moontje, ik heb waarschijnlijk ook geen oppas maar de date is de 18e geworden ipv de 11e. Kan je de oudste niet meenemen? Als ik kom zal ik Wessel waarschijnlijk ook meenemen.

Geplaatst

Simonja, ik heb ook een kuur van 10 dagen gekregen. Jij hebt dus geen last van de bijwerkingen? Heb je al het idee dat het werkt?

Vince krijgt al een paar weken z'n laatste fles tussen 19.00 - 20.30 uur en komt dan pas de volgende ochtend tussen 7.00 - 8.00 uur. Vandaag heeft hij een vaderdag cadeau gemaakt bij de gastouder, ben benieuwd.

Fijne avond meiden, ik duik m'n nest in!!

Geplaatst

Oh, toch de 18e? Had ik even gemist.

Denk dat fiene ook een vaderdag cadeau gaat 'maken' op de crèche... Ben benieuwd. Heb zelf nog steeds niks bedacht voor vin. Hij vindt alleen dingen met een stekker leuk, en dat zijn geen kleinigheidjes voor vaderdag ;-) nog maar even het hoofd over breken, moet het morgen regelen, want daarna geen tijd meer...

Oja, caro: fiene krijgt om 1600 haar 3e fles, dan om 1800 een paar hapjes groente en rond 1930 de laatste fles.

Overigens vond het cb een fles van 240 te veel: dan zou haar maatje te veel oprekken. We mochten wel een fles van 200 (met 6 schepjes dus) aanvullen met water tot 240. Zal wel aan mij liggen hoor, maar dat is toch hetzelfde volume?? Zou zie je maar, bij het cb kletsen ze de helft vd tijd ook uit hun nek!

Geplaatst

Je bedoelt maagje? Maatje ook zo te zien hoe ze groeit haha!

Volgens mij staat op de Nutrilonverpakking dat de maximale fles per voeding 200 cc is dus wij maken altijd 180+6=200. Maar vanmiddag heb ik Bram nog 90 extra gegeven, hij zat nog zo te happen en te sabbelen en er zat bijna een uur tussen...

Maar geef je 's morgens dan ook fruit of maar 1 ding per dag?

Vaderdag doet alleen de oudste, ik snap dat het voor de eerste keer leuk is maar het is mijn vader niet dus doe ik niks. Hij ook niet met moederdag hoor trouwens.

Geplaatst

We geven maar een keer per dag een hapje. Verder geen tijd, en dat is 's avonds voor ons dus het makkelijkste.

Op de nutriton staat idd max 180+6, maar als we dat geven dat begint ze tegenspoeden na een uur te huilen omdat ze honger heeft en valt ze dus niet in slaap. Met 240 wel. Vin is vergeten te vragen van de rijstebloem, maar dat ga ik morgen gewoon halen. Hoeveel doe je dan in een fles? Melis?

Geplaatst

Ze zijn bij het cb zo kritisch op de hoeveelheden omdat er veel kinderen bij de ka komen die "overvoerd" zijn. Ouders geven schijnbaar te snel eten terwijl kind niet echt zou moeten eten. Gaat om herkennen van signalen. Maar Fren jij kent je kind het beste toch.... Rijstebloem doe je toch gewoon in de fles erbij en dan schudden? Of is dat weer veranderd.

Caro wij doen ook niets aan vaderdag, behalve wat de kids hebben gemaakt op Kdv. Wij hebben dezelfde afspraak. Als de kids groot genoeg zijn mogen ze wat kopen met mij voor papa maar dat is dan echt wat kleins. Ik koop niets voor hem, hij is niet mijn vader....

Geplaatst

We overvoeden haar echt niet. Ze krijgt maar 4 flessen terwijl de meeste kindjes van 4 mnd nog 5 flessen van 200 krijgen. Ze zit dus onder de liter per dag, dus maak me niet zo'n zorgen. was een heel jong meisje zei vin, beetje te streng in de leer. Zo mochten we alleen bij hoge uitzondering olvarit potjes geven. We móésten zelf eten maken. Nu zijn we dag ook van plan, maar af en toe een potje als dat makkelijker is wordt ze echt niet slechter van!

Echt consternatie bureau vandaag dus ;-)

Geplaatst

Tsss echt zelf maken... had ze zelf al kinderen? Kan echt geen kwaad hoor af en toe een potje.

Rijstebloem ga ik van 't weekend mee beginnen, eerst 1 schep bij de laatste fles en dan langzaam opvoeren ofzo? Geen idee weet ik echt niet meer. Ik heb het nooit in een fles erbij gedaan omdat ik vrij lang bv heb gegeven dus toen ging het in een bordje want was ze al 10 maanden... Wat een gedoe he, met dat eten!

Geplaatst

Wat veel verschillende verhalen over het cb zeg!!

Bij ons zit een vrouw die al wat ouder is en enorm veel ervaring heeft! Dit is wat ze tegen mij heeft gezegd toen de twin 4 maand was:

Je geeft 4 flessen, doe dan 210 water en 7 scheppen. Kom je inderdaad op 240. Geen probleem! En ze drinken echt niet alle flessen leeg, maar ze MOGEN het hebben.

Ook beginnen met fruit en of groente als wij dat willen. Gewoon ter gewenning, fles blijft het belangrijkste. Ze heeft niet aangegeven waar je mee moet beginnen, zelf weten. Rijstebloem in de fles rustig opbouwen, eerst een theelepeltje dan langzaam meer. Wel beginnen met de naturel. Ik roer het altijd door de fles heen, dan lost het voor mijn gevoel beter op.....

Ze laat je dus vrij in wat je zelf wil, en dat is prima. Gewoon lekker door gaan hoor!!! Volg je gevoel!

Melis, succes vandaag, ben benieuwd wat de gyn zegt!

S.ven heeft vanmorgen het eerste deel van de fles er weer uitgespuugd. Hij moest zo enorm hoesten, werd helemaal rood. De melk kwam er in grote golven weer uit, zelfs uit zijn neus!! Zo zielig, hij was echt helemaal nat! Hoop dat het hoesten snel weer over is, zo zielig....

Nu ff snel aan het werk, zo nog de fysio voor de kids....

Geplaatst

Dat is inderdaad zooo krom, in het hele land verschillen zo de adviezen van cb's echt raar.

Van Ilona is nog maar 3 jaar geleden maar kan me niet meer herinneren hoe ik dat deed.

Maar Rolf consumeert heel anders dan Ilona dus dat scheelt ook.

Simonja, als jij Wessel meeneemt neem ik Ilona ook mee, laat ff weten als je zeker weet dat je hem meeneemt.

Gister de nutrioton gehalveerd, van 1 heel schepje naar een halve, nou geen succes meneer spuugt net als wat Lianne zegt echt door zn neus eruit.

Geplaatst

Goeiemorgen,

Je eigen gevoel volgen blijft toch het beste. Het cb is handig als je vragen hebt waar je niet uit komt en je hebt ze nodig voor de vaccinaties maar verder niet teveel van aantrekken. De oudste zou slecht horen en motorisch gestoord zijn, om het even zwart-wit te stellen en allebei is gelukkig helemaal niet waar. Maar ze zeggen liever te veel dan te weinig omdat ze dan in ieder geval niet het verwijt kunnen krijgen dat ze nalatig waren denk ik.

Kaat vond het banaantje net redelijk te doen, maar die geef ik echt maar een paar hapjes, Bram zat echt te smullen en dat bekkie ging steeds open en als ik niet snel genoeg was stak hij zijn handje er in... Kan nog leuk worden, ben ik helemaal niet gewend, heerlijk hoor, om een goeie eter te hebben!

Net een afspraak gemaakt voor hem voor de osteopaat, kon morgen al maar dan kan ik niet dus volgende week woensdag. De voorkeurshouding is bij allebei wel over maar hij tilt op zijn buik liggend echt zijn hoofdje nog niet op terwijl Kaat dat al heel hoog doet en rondkijkt... Het lijkt wel of zijn hoofd te zwaar is... dat is het relatief natuurlijk ook maar hij hangt echt naar een kant en das niet goed natuurlijk. Ben heel benieuwd, vind het wel spannend eigenlijk dat iemand aan mijn kind gaat friemelen...

Nu eindelijk douchen, vanmorgen waren ze om 8 uur wakker maar gelukkig gaan ze tegenwoordig niet meteen huilen als ze wakker zijn maar kletsen in bed, wat een verbetering. Had Kaat gepakt en Bram is rustig nog een half uur blijven liggen tot hij aan de beurt was.

Geplaatst

Hoi meiden,

Net terug van de de gyn, alles zag er goed uit van binnen, gelukkig geen placenta resten. Heb een kuur Primolut gekregen voor 10 dagen, een soort reset voor m'n hormonale cyclus die van slag is. We gaan het meemaken!

Bikkel, leuk dat je Marjan ook heb meegevraagd. Benbri is volgens mij nooit meer op het forum, zie af en toe een berichtje op Facebook voorbij komen, meer niet.

Alle meiden die hebben aangegeven 18 juli te kunnen, die gaan ook daadwerkelijk mee op date? Fren, Bikkel, Vlinder, Medusa, Meezie, Chris, Simonja?

Laat maar weten want dat kan ik alvast reserveren voor ons clubje.

Geplaatst

ik ga mee (mits er op werk gebied niks tussen komt). Moet mijn lieve man alleen laten in de zaak maar zal er wel moeten zijn bij grote drukte. Maar ik verwacht dat het goed gaat komen, woensdag overdag is het meestal niet zo schokkend.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden