Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Goedemorgen,

Ik lees dat de meesten op baby dry zijn overgestapt. Ik vroeg ook al af welke luier het beste is om de new baby maat 3 op te volgen. Ik ben nu nog bezig met de laatste twee pakken van de new baby maat 3. Dat gaat nog net.

Nog even over de Colonie in Houten, ik zou het wel handig vinden als we gebruik mogen maken van de kraan om de flesjes te maken. Ik neem voor de zekerheid wel een thermoskan mee met water.

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Op 8 juli hebben mijn man en ik een etentje met zijn ouders en broers in de regio Utrecht. Dan kan ik meteen even testen of een uitje met de kinderen erbij goed gaat. Mijn schoonmoeder viert haar 65e verjaardag.

Ik had haar overigens aangeraden om dit restaurant te reserveren: http://www.hetjagershuys.nl/ in Zeist. Ik heb hier mijn afstudeeretentje gegeven voor mijn (schoon)familie toen ik in 2004 afstudeerde. Ik woonde toen nog in Zeist. Dit restaurant is in ieder geval kindvriendelijk als ik de website mag geloven (destijds had ik daar niet zo op gelet).

Geplaatst

Ik vind Baby dry 3, de opvolger van new baby 3.

New baby 3 is, vanaf 4 kg tot en met 7 kg.

Dry baby 3 is, vanaf 4 kg tot en met 9 kg.

Zodoende kan deze luier meer aan.

Dry baby 2 is ook te koop, maar heb ik nooit gebruikt.

Dry baby 4 is vanaf 8 kg, het gaat wel hard, maar niet zo hard.

Chrish, ik ben benieuwd, naar je ervaring

Geplaatst

Pfff wat een gedoe, ze zitten bij mij dus nog in New Baby 2. Moet ik nu dan volgens jou eerst over op New Baby 3 of kan ik meteen door naar Baby Dry 3? Morgen worden ze gewogen denk niet dat ze al 7 kilo zijn, maand geleden 5,5.

Weet je wat het is, bij de oudste gebruikte ik vaak eigen merk van bv Kruidvat of c 1000, die plaste veel minder (door bv?). Bij deze twee, vooral bij Bram, zijn Pampers gewoon de beste, hoewel Kruidvat ook wel goed gaat (nummer 2 Mini). Dus 8 jaar geleden dacht ik er niet zo over na, keek alleen naar het nummer en als ik dacht ze worden iets te klein, over naar het volgende nummer maakt niet zoveel uit welk merk.

Zo en nu genoeg over luiers hihi!

Geplaatst

Bij de Bas vd H. de pampers oranje pakken in de aanbieding: 2 voor 16,-.

Ik heb er 2 gekocht, want ben bang dat ik binnenkort toch over moet gaan stappen op mt 4, aangezien we gisteren Levi even thuis hebben gewogen en hij 8,1kg woog!!!

De eerste denk ik over de 8 kg grens heen hier? Haha, vandaar dat ik schreef over dat stukje obesitas: echt voorlopig nog geen extra hapjes voor onze man dus!!!

Geplaatst

Nee, je kunt natuurlijk zelf kiezen welke 3 je neemt.

Alles hangt natuurlijk ook af van de kostprijs, ik kon de new baby 3, bij kruidvat toen kopen met de kaart voor 5.75 per pak.

Geplaatst

Jeetje Ink! Wat een beer! Over de 8 kilo en jonger dan die van mij!

Ik heb ook twee pakken New Baby 3 gekocht toen bij Kruidvat en heb er net een opengemaakt: scheelt best veel met nummer 2. Dus ze kunnen voorlopig in ieder geval nog in de New Baby 3...

HE Stiertje, zie dat je er bent, hoe gaat het bij jou??

Geplaatst

Ja, erg he Caro! Hij woog dan ook wel bijna 1 kg zwaarder bij de geboorte dan Bram, maar dan nog - het is echt een groot manneke! Kwam gisteren toevallig iemand van de zwangerschapsgym tegen. Haar zoontje was 3 weken jonger, maar zag er echt nog uit als een baby: Levi heeft ook een heel groot hoofd met veel haar, dus die zag er echt al veel wijzer / ouder uit... Hihi, ik heb geloof ik nooit een babietje gehad ;-)...

Geplaatst

Zo, mooie aanbieding!! Heb ff 6 pakken maat 4 besteld :-D Thanksv

oor de tip! Alle mama's op m'n werk zijn als een malle gaan bestellen, hahaha

Geplaatst

caro, ik ben van new baby 2 naar dry baby 3 gegaan omdat er veel meer luiers in een pak zitten en de pakken ongeveer even duur zijn. Dry baby is dus effectief goedkoper.

ga ook ff de luieraanbieding bekijken

Geplaatst

hier exact hetzelfde als bij Fren. Ook van new baby 2 naar baby dry 3 om dezelfde reden.

Heb net naar die aanbieding zitten kijken maar dit is toch niet goedkoop, of ben ik nou gek? Bij (bijv. de Etos) betaal ik EUR 16 voor een pak mt 4+, 52 stuks. Dit is toch exact hetzelfde als deze aanbieding???

Geplaatst

In houten is geen speelplek, Simonja heeft aangegeven dat ze daarom niet kan komen, heeft geen oppas voor Wessel, als caro wilt kan haar dochter niet mee, als andere hun ouder kind niet meenemen neem ik Ilona ook niet mee.

en Chrish noemde daarom een andere plek op in Zeist maar dat wijkt erg af van de centrale plek die vlinder berekend had, vandaar dat ik die locatie in geldermalsen opper.

Het is maar een voorstel weet niet wat de andere ervan vinden

Geplaatst

Mij maakt het niet veel uit, ik denk dat we moeten kijken voor een locatie waarbij de meeste mensen kunnen komen en dus iets met speelruimte!!

Geplaatst

Het maakt mij niet zoveel uit. Ik heb op Zeist gewezen vanwege de speelruimte voor oudere kinderen. Geldermalsen vind ik al vrij zuidelijk voor mij.

Geplaatst

Geldermalsen had Vlinder gevonden omdat dat het meest centraal ligt van iedereen die mee wilde, Chrish ik heb ff terug gelezen en jij had volgens mij niet aangegeven waar je woont, ja als het voor jou heel erg afwijkt met de rest dan moeten we ( vlinder ;-) ?? ) een nieuwe centrale plek vinden

Zeist is voor mij heel goed te doen, woon er redelijk bij in de buurt maar voor andere weer erg ver rijden

Geplaatst

Er is toch nog tijd zat tot 18 juli? Nog meer dan een maand! Er hoeft toch niet morgen gereserveerd te worden? Ik zou op het gemakje nog een paar goeie plekken uitzoeken. Voor mij is alles ver, dat krijg je als je bijna in Zeeland/Belgie woont... dus hou daar geen rekening mee... Hoewel: zou Zeeland geen leuke optie zijn, ergens aan het strand? Grapje!

En nu ik dit schrijf besef ik dat mijn kindjes (en F van F) vandaag 4 maanden oud zijn, jeuh!! Wat gaat het snel...

Geplaatst

Jaaaa, onze drieling is al 4 maanden caro! En vandaag ook een jaar geleden dat ik een positieve test (ok, eigenlijk 3) in handen had! Bijzonder.

Locatie komt wel goed hoor, geen haast!

Heb de wehkamp actie ook besteld: ik blijf toch voorlopig pampers gebruiken en dan scheeld het 20 euro. Doe niet aan bonnetjes sparen enzo.

Geplaatst

De date staat iig qua datum vast, lokatie komt vast ook goed!! Fren, ook de aanbieding besteld, ik vind 'mec

ht spotgoedkoop! Normaliter 3 pakken voor 30 euro, scheelt

nogal..

Meiden, leuke website voor leren babyslofjes voor jongens/meisjes: http://www.baby-schoenen.nl

Wij gaan lekker samen een filmpje kijken.

Fijne avond en tot morgen dames!!

Geplaatst

Daarom Melis, de datum is altijd moeilijker dan de plek volgens mij. Valt me mee dat er zoveel meiden kunnen, is toch al vakantie tijd...

Fren leuk die haringparty, als ik dat lees dan heb ik stiekem een beetje heimwee naar het vak... Werd als inkoper bij de grootste keten altijd overal gevraagd, was heel populair haha, leuke feestjes gehad! Wat heb je gekregen?

Geplaatst

Polootje van lief, shirtje v hema waarop die auteur met strijkletters fiene had gemaakt, bewaarmap voor tekeningen (beetje vroeg) en drank :-) blijft t boekenvak hè! En krijg van een vertegenwoordigster nog sloefkes, of te wel leren slofjes ;-)

Geplaatst

Haha ja hoor, drank! Ik heb trouwens ook een doos met likeurtjes en een fles wijn en een fles Baileys gekregen. Ben zo gewend geen alcohol te drinken dat ik het gewoon vergeet ze open te maken... Op een biertje na bij Chinees eten drink ik eigenlijk al sinds begin van de zwangerschap niet, terwijl het al lang weer mag!

Meiden ik ga naar bed, welterusten! (Volgens mij ligt iedereen al op 1 oor..., hier ook, manlief was in slaap gevallen dus heb ik allebei de late flessen gedaan, ben heel vaak de enige die nog wakker is in het gezin)

Geplaatst

Pff, heb het even zwaar: heb slaapdienst, maar kan totaal niet slapen.

Werd om 19:30 gebeld door manlief: Levi huilde al 3 uur achter elkaar! Is helemaal niets voor hem! En dan heb ik nu precies zo''n lange dienst van 21 uur aaneen! Dus kan ik er nog niet heen ook...

Komt bij dat ik nu ook begonnen ben met hoesten (had al verteld over de kinkhoest hier op m'n werk hé? En dodelijk besmettingsgevaar voor baby's, omdat die nog niet alle inentingen hebben gehad?), dus haal me de gekste dingen in m'n hoofd, maar kan nu helemaal niets doen...

Kolven lukte ook al 3x van geen meter (kreeg slechts 90cc max per keer ipv 125/150), dus schiet allemaal niet op!

Morgen om 6:00 loopt de wekker om te kolven en de cliënten uit bed te trommelen / naar hun werk te brengen en dan pas kan ik naar huis, dus dan is het zo rond 10:00... Duurt nog laaaangggg....

Kortom- niet leuk zacht gezegd...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden