Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

oo Melsi, wat balen dat je ongi weer zo heftig is.

Zielig die zieke kindjes, Rolf begon ook verkouden te worden maar ik ben gelijk weer begonnen met de pilletjes van vsm en is alweer bijna over.

Geplaatst

Jeetje melis, klinkt weer heftig, hoop dat het bij een dag veel bloedverlies blijft en verde gewoon normaal.

Lekker simonja, hihi heb echt een beeld voor me van een wit ledikant onder de grone slieerten en dan een kleine baby die er veoed uit probeerd te komen, hihi. Hopenlijk gaat het vanavond beter met haar.

Bikkel, hier ook al twee dagen steeds maar 1 borst en het ene flesje poedermelk wat ze krijgt drinkt ze ook niet helemaal op. Moest er gisterochtend ineens ook om half 7 uit voor een voeding en vanmorgen om 4 uur terwijl ze normaal doorslaapt tot 9 uur. Maud drinkt bij mij al een maand maar 5 voedingen en ze was er super op gegroeid. Dat is heel netjes voor deze leeftijd.

Hoop wel dat hij heel snel gaat poepen, dat zal voor jullie beide wel fijner zijn.

Geplaatst

Goedemorgen,

Wat is er weer veel om bij te lezen. Verkoudheid herken ik ook, Jasper dronk daardoor minder afgelopen vrijdag en zaterdag. Heel vervelend.

Zaterdag bezoek gehad van mijn beste vriendin, haar man en haar zoontje van bijna 5 maanden. Erg gezellig. Daarna kwam de beste vriend van mijn man met zijn vrouw en dochtertje van ruim 6 maanden op visite om de wedstrijd te bekijken.

Zondag hebben we lekker geluierd. En gisteren naar de de ka geweest met Jasper. Zijn rechternier heeft de normale grootte en ook de linker nier is minder wijd geworden. Dus dat gaat goed. De ka vond de vorm van de schedel van Jasper niet afwijkend. Dus ook dat is goed.

Ik heb de ka ook gevraagd naar vaste voeding. Zij gaf aan dat men vroeger al met drie maanden begon om vaste voeding te geven, maar beter is om nog wat langer te wachten i.v.m. allergie. Als er een bepaalde voedselallergie voorkomt in je familie dan raadde zij aan om te wachten totdat je kindje 6 maanden is. Zij raadde verder aan om eerst met een groentehapje te beginnen, omdat de darmen daar minder gevoelig voor zijn dan voor fruit.

Geplaatst

Chris ik had dat ook gehoord van die groente maar of het met een paar hapjes in het begin nou zoveel uit maakt? En ja dan zeg ik ook: met de oudste begonnen met fruit en nooit problemen gehad...

Bikkel staat linksboven onder je naam, weet je wel, waar je ook heb ingevuld dat je 'Happy' bent...

Hier weer geslapen tot 9 uur vanmorgen, ongelofelijk toch...

Geplaatst

Bikkel ook hier wordt altijd maar uit 1 borst gedronken en soms heeft hij op een dag aan 4 voedingen genoeg. Van dat poepen herken ik wel heb laats om een klisma gevraagd omdat hij er echt last van had hielp goed. Nu zit er ook alweer ruim een week tussen. Zal er niet te lang mee lopen hoor is voor zo een kleintje ook niet fijn.

Geplaatst

Chris inderdaad goed nieuws! Had er overheen gelezen in de gauwigheid, stom. Wel een opluchting hopelijk in september die andere ook goed! Is het dan veranderd met groeien of hebben ze het in eerste instantie gewoon niet goed gezien?

Melis balen dat het toch weer zo heftig is! Pil helpt dus niet, je was toch al begonnen?

Zo, eindelijk gedouched. Heerlijk dat ze zo lang slapen maar tegen de tijd dat ik dan aan mezelf toe kom is het half 11... Heb net ook het potje banaan opengemaakt, Bram zat weer te smullen en Kaat vond het helaas weer niks! Morgen dit potje opmaken en dan overmorgen verse banaan prakken, misschien wil onze diva alleen vers?

Geplaatst

Ok, mooi dat dat kan!

Heb trouwens net met de post van de VU Amsterdam verzoek gekregen om mee te doen met tweelingenonderzoek, andere tweelingmoeders dat ook gehad? Ze hadden het adres van Felicitas... Moest wel lachen: moeder van Bram en Kato... Ook een leuke naam...

Geplaatst

Haha, Kato! Dat is een goede :-) Maar inderdaad ook een leuke naam!

Ik heb ook net die enveloppe ontvangen. Ga jij eraan meedoen?

Chris, fijn dat de niertjes goed zijn! Er kan veel veranderen in de groei. Je maakt je er niet druk om toch?

Melis, balen zeg!!! Ik had ook de eerste paar dagen veel en later werd het minder, durf in het begin ook bijna de deur niet uit. Zo vervelend! Succes vandaag.

Heb vanmorgen hun id-kaart opgehaald. Wat is dat geweldig zeg!! Haha, zulke mooie lieve koppies op een kaartje!! Heerlijk, om weg te smelten :-)

Geplaatst

Ff snel vanaf m'n werk.. Kuur orgametril van 10 dgn gekregen voor het stoppen van de bloedingen. Gezien de bijwerkingen wacht ik hier ff mee. Ga nog 1 maand de pil slikken en dan kijken hoe m'n cyclus is. Bij geen verbetering wel de kuur of een zwaardere pil.. Dr gaat overleggen met de gyn voor een echo voor eventuele restanten van de bevalling...

Geplaatst

Melsi, wat heftig zo zeg en met die medicijnen zo veel bijwerkingen, ik hoop dat dit de laatste x zo zwaar is.

hahahahaha geweldig he, dat het gewoon "nieuws "is als er iemand gepoept heeft.

Bikkel erg fijn dat hij eindelijk gepoept heeft, het kan er beter uit zijn.

Geplaatst

Leuk, dat een poepbroek nieuws wordt, maar na 16 dagen mag de vlag wel uit.

Ben benieuwd of je er vandaag nog een krijgt.

Melissa, hopelijk lost het probleem vanzelf op.

Ik ben zelf een tweeling, mijn moeder heeft er wel aan meegedaan.

Totdat wij 15 jaar waren, daarna mochten we zelf beslissen of we verder wilden gaan.

Ik heb het nog een paar jaar vol gehouden, daarna ben ik ermee gestopt.

Geplaatst

Melis, ik slik die Orgametril ook. Ik heb de bijsluiter niet gelezen dus weet niet wat de bijwerkingen kunnen zijn. Tot nu toe nergens last van dus ik ga hem ook maar niet lezen.

Bikkel, fijn dat er een poepbroek is gesignaleerd. Hopelijk komt het nu weer wat beter op gang.

Geplaatst

Hoe lang duurt je kuur Simonja? Heb de stoute schoenen aangetrokken en zelf de poli gynaecologie gebeld. Krijg morgen om 11.00 uur een echo.

Geplaatst

Hoe lang duurt je kuur Simonja? Heb de stoute schoenen aangetrokken en zelf de poli gynaecologie gebeld. Krijg morgen om 11.00 uur een echo.

Geplaatst

Even snel: vin is met F naar cb geweest; geen kik bij de laatste prikjes, 64 cm, 6700 gram. Vonden wel dat we vroeg waren met hapjes, willen ze pas na 6 maanden!! Dan zou ze echt geen handen meer hebben hoor, die eet ze nu al op!

Geplaatst

Gefeliciteerd met de poepbroek haha!

Ik ga wel meedoen met het tweelingenonderzoek denk ik, waarom niet? Krijg je een paar keer per jaar een nieuwsbrief, vind het wel leuk en help je ze met onderzoek.

Oh ja Fren? Die 6 maanden is toch alleen als er allergieen in de familie voorkomen? Ik ben benieuwd wat ze vrijdag bij ons zeggen, een maand geleden zeiden ze wel dat we met 4 maanden rijstebloem konden gaan geven bij de laatste fles maar over fruit en groente is niks gezegd. Ach ja, we doen toch allemaal wat ons instinct zegt he...

Geplaatst

Lianne, ik maak er nu niet meer druk om. We hebben gisteren goed nieuws gekregen van de ka.

Melis, wat vervelend die heftige bloedingen bij je ongi. Fijn dat je een echo krijgt.

Bikkel, ik kan mij voorstellen dat je blij met een poepbroek. 16 dagen is wel erg lang.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden