Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Vanmiddag 2 toppers terug geplaatst gekregen. Nu ga ik ze vertroetelen & warm houden & beweging geven. Vlak voor en direct na de TP een acupunctuur sessie gehad dus hopelijk helpt dit ook weer. Nu zijn dus de "killing" wachtweken aangebroken. Heb besloten om mezelf deze keer niet gek te maken en vol vertrouwen te zijn (makkelijker gezegd dan gedaan ;-) I know).

@Bettyboopke. Haha ... moet wel lachen om jouw term prutske. Mijn vriend heeft het altijd over "de jongens".

@Onedream. Wat een teleurstelling en wat balen zeg. Probeer vertrouwen te blijven houden. Volgens mij kan je die maansteen ketting blijven dragen hoor.

@Karin. Ook jij veel sterkte met je teleurstelling van een negatieve test.

Suc6 allemaal met wachten en sterkte meiden.

• Reacties 890
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Beste Nikkie,

Ik duim hoor, ik blijf het zeker volgen tot je kan testen 18/5. Bij mij is alles in orde, heb een echo gekregen op 6 weken en er is een zwarte vlek te zien, precies een koffieboontje. Binnen twee weken terug voor de volgende echo om te zien of het hartje klopt. 22/5.

Probeer niet te veel te stressen in de wachtweken hé. En je resultaat kan je echt niet inschatten. Ik dacht ook wel dat ik door mijn leeftijd wel zou voelen of het positief of negatief was door die krampen of gezeur te voelen die typisch zijn voor het begin van een menstruatie. Hoeveel jaar heb ik die al niet. Maar ik was lekker mis. Want ik dacht echt dat mijn resultaat negatief ging zijn. Wat je voelt maakt niet uit zolang er geen rode vlag begint te wapperen is alles OK.

Geplaatst

Lieve allemaal,

Dat ik niet zo vaak reageer betekend niet dat ik jullie niet volg en blijf duimen voor jullie allemaal! Heb al jullie berichten gelezen! Wat een ups en downs nog steeds...

Vanavond is hier de informatrice voor MvM geweest...Ik ga flink plassen voor iedereen die het nodig heeft!

Voor mij ook weer een stapje de goeie richting op om te beseffen dat ik zwanger ben...Geloof het of niet maar ik vind het besef ook lang duren! Zal iedereen wel hebben!??

Heel veel succes iedereen met alles! Ik hou jullie in de gaten!

Veel liefs Lot

Geplaatst

Hi Mariek,

Wil je er mij ook weer tussen zetten? IUI op 28 april gehad, mag 12 mei testen.

Dit wordt mijn 4de IUI (2 met hormonen), daarvoor 2 x IVF gedaan (met hormonen, beiden voortijdig afgebroken). Heb lang getwijfeld om me er tussen te zetten. Tussendoor nieuws van het zkh gehad dat ik zelf niet zwanger kan worden ivm hoge FSH en lage AMH. Volgens hen is alleen eiceldonatie een oplossing. Ben dus heel somber over het resultaat. Maar niet geschoten.....

Ben 37 jaar.

Tnx!!

Geplaatst

@Nikkie, heeeeeel veeeeel succes!! Nu lekker broeden!

@tiktak, je staat er weer tussen. Hoop zo voor je dat het deze keer wel raak is, ondanks de verwachtingen!!! Succes!!

@Karin, wat balen... sterkte...

@Onedream, wat een teleurstelling... het blijft een k-traject...totdat het een keer raak is en blijft, dan vergeet je al deze ellende. Wat irritant dat het lab een zomersluiting heeft.

@zuuz, welkom hier!! Heel veel succes. Je hoort veel goede berichten over Brussel, dus fingers crossed.

Geplaatst

hier vandaag wachten op het resultaat van de tweede bloedafname... Ben toch wel heel bang voor slecht nieuws, dus 't zal een lange dag worden....

Geplaatst
Beste Nikkie,

Ik duim hoor, ik blijf het zeker volgen tot je kan testen 18/5. Bij mij is alles in orde, heb een echo gekregen op 6 weken en er is een zwarte vlek te zien, precies een koffieboontje. Binnen twee weken terug voor de volgende echo om te zien of het hartje klopt. 22/5.

Probeer niet te veel te stressen in de wachtweken hé. En je resultaat kan je echt niet inschatten. Ik dacht ook wel dat ik door mijn leeftijd wel zou voelen of het positief of negatief was door die krampen of gezeur te voelen die typisch zijn voor het begin van een menstruatie. Hoeveel jaar heb ik die al niet. Maar ik was lekker mis. Want ik dacht echt dat mijn resultaat negatief ging zijn. Wat je voelt maakt niet uit zolang er geen rode vlag begint te wapperen is alles OK.

Ting wat fijn voor je dat alles in orde is, nogmaals gefeliciteerd. Nu op naar de hartjes echo op 22 mei. En lekker genieten van je zwangerschap.

Lief dat je me blijft volgen. Ik zal proberen niet te veel te stressen ;-) ... de acupuncturiste heeft een naaldje in mijn oor geschoten wat daar gedurende de wachtweken blijft zitten, dit naaldje heeft me de vorige keer (toen het helaas mis ging) ook veel rust gebracht dus daar ga ik nu weer vanuit.

Geplaatst

**breek in**

Lott, je bent van harte welkom bij "ons", de topic uitgerekend december 2012! Uiteraard your choice!

Dames iedereen veel succes en als je het uitgerekend bankje december leest, de wonderen zijn de wereld echt nog niet uit! :-)

**breek uit**

Geplaatst

Hoi Meiden,

Bedankt voor de reacties!! Ik ga met goede moed verder voor de cryo's, al heb ik daar toch altijd een mindere verwachting van....

Ik heb gisteren het ziekenhuis gebeld voor een afspraak voor een cyclusecho, om de terugplaatsing af te kunnen spreken, maar nu moet ik een maand wachten....dit schijnt altijd zo te zijn na een 'verse' IVF...Is dit bij jullie ook zo gegaan??? Na m'n eerste IVF heb ik namelijk de volgende maand wél een cryoterugplaatsing gehad....

Geplaatst

Hoi Karin,Ik moest zowel na de verse als na de cryo terugplaatsing een pauzemaand hebben (in mijn geval met pil, omdat ik pcos heb). Ik heb ook gevraagd waarom, omdat ik na de cryo pas ongesteld werd na de negatieve zwangerschapsgest. Ik dacht gewoon weer te kunnen beginnen met progynova. De arts vertellen mij dat die pauze moet, omdat de progesteron van de bollen eerst helemaal uit de lijf moet zijn om weer een goed, mooi baarmoederslijmvlies te kunnen opbouwen. Dat heeft even tijd nodig. Een vriendin van mij, die in een ander ziekenhuis zit, mocht wel 'meteen' door, maar ze moest dan wel eerst 10 dagen Lucrin spuiten en pas daarna de progynova er bij opstarten. De Lucrin helpt om de progesteron weer af te breken, zo was het verhaal in haar ziekenhuis.Ik hoop dat je hier wat aan hebt?Tascha, veel sterkte, Liesjuh en Annelies en de andere dames natuurlijk ook!

Geplaatst

De hormonen zijn mooi gestegen (hcg 2800), dus wij kunnen weer verder hopen dat alles goed komt! :happydance:

Veel succes allemaal!

Geplaatst

Super Tascha!!! Lekker genieten nu hè?!

Halfweg...en ik vind het toch wel spannend worden! Vooral omdat ik er weet dat ons prutske gisteren of vandaag zich kon gaan innestelen. Buiten de gebruikelijke symptomen zoals gespannen borsten, puisten, vetter haar en steken in mijn onderbuik en onderrug heb ik niet (had ik de vorige keer ook, was van de utrogestan). Plus dat je eigenlijk helemaal niks speciaals kunt voelen in die ww, eigenlijk...

Maar goed, we zullen de zit moeten uitzitten, dus proberen we die zo leuk mogelijk door te brengen, toch?!

Ben vandaag testers gaan halen in het kruidvat. Maar wist dus niet dewelke ik nu moest nemen? Waren het die van 2 voor 4,99 (blauw met witte doos) of die van 2 voor 9,99 (rose doos). Ik heb ze dan maar allebei gekocht haha, en dat terwijl ik niet eens echt op voorhand wil testen (vertrouw dat niet zo).

Maar just in case, welke kruidvat testers zijn nu het beste?

Geplaatst

Hoi Bettyboopke,

Ik heb het hele internet ondersteboven gekeerd en de 2 voor 5 euro schijnen echt de beste te zijn. Ik heb ook die stick in de roze doos van 2 voor 10 euro gehad vorige keer, maar die gaven bij mij van die lichtblauwe opdroogstreepjes en daar word je dan toch onzeker van ('zou het misschien toch, of toch niet?'). De 2 voor 5 euro moet je wel met een pipetje doen, maar zo ingewikkeld is dat niet! Ik heb er de vorige rondes ook echt geen vals positieve uitslag mee gekregen (in tegenstelling tot de roze doos en de vroege pedictor, die laatste is helemaal erg), zelfs niet als ik ze een dag liet liggen! En ik heb echt al heeeeeel veel tests gedaan de afgelopen rondes.

Sterkte!

Floor

Geplaatst

Oh en twee soorten tests is nog best keurig hoor!

Ik heb liggen KV 2x5; CB+; CB digitaal zwanger-niet zwanger en CB digitaal met wekenindicator. Maar goed, ik heb een test-tik, dat geeft me een soort fictief gevoel van controle, denk ik. Predictor koop ik nooit meer na de vals positieve test met de vroege Predictor op wd 10 de vorige keer en de KV 2x10 durf ik dus ook niet meer vanwege die indrooglijntjes. Met de andere tests (zoals Etos, Trekpleister en dingen als Matcare en Sensitest, etc.) heb ik geen ervaring...

Geplaatst

Hee allemaal,

Wil iemand mij aanpassen in het lijstje? Ik heb 1 mei de punctie gehad en vrijdag 4 mei een terugplaasting van 2 emmies. Op 18 mei mag ik testen, superspannend!!!

Groetjes,

Linda

Geplaatst

Hoi dames mijn testdag komt steeds dicht bij , omdat ik voor het eerst moet gaan testen wil ik jullie vragen welke test is het beste om te kopen.

Ik heb wel besloten om niet eerder te testen volgens mijn kalender zou ik vanaaf morgen mijn periode moeten beginen dus duimen dat het niet zo is :duimen draaien:

Geplaatst

Hoi Mely,De kruidvat 2x5 euro is een goede, zeker als je eerder wilt testen, omdat ie erg gevoelig is, maar ook betrouwbaar. De vroege pedictor staat bekend om vals positieve uitslagen en verder maakt het als je toch niet eerder wilt testen volgens mij niet zo heel veel uit. Maar misschien zijn er nog andere ervaringen.Ik heb de beste ervaringen met kruidvat 2x5 en Clear Blue, in alle soorten en maten, die zijn betrouwbaar. Kruidvat is heel goedkoop en Clear Blue een van de duurste en verder maakt het volgens mij niet zo veel uit. Alleen is de kruidvat 2x5 wel met een pipetje, je moet 4 druppeltjes op het stropje druppelen. Ik vind het persoonlijk helemaal niet vervelend of lastig.Wat trouwens wel leuk is aan de pedictor, ik zou dan de gewone nemen, omdat de vroege dus vals positief kan geven, is dat je die kunt bewaren. Mijn zoontje is bijna 2 jaar en hij is nog steeds erg mooi. Dus als je zwanger bent, misschien nog een predictor voor in het zwangerschapsalbum? Heel veel succes!!!

Geplaatst

@all. Ben zo geschrokken en ben zo bang dat het nu mis is ... Zit op mijn werk en ben net gestruikeld en best hard gevallen, niet op mijn buik maar de jongens zijn behoorlijk door elkaar geschud denk ik ... straks is al die moeite voor niets geweest door 1 stomme val ... Zit hier te huilen achter mijn bureau. Vriend al gebeld die me probeert gerust te stellen maar dat wil nog niet lukken. Vanaf 11 uur kan ik het ziekenhuis bellen, kijken of zij me gerust kunnen stellen. Verdorie zeg!!!!!

Geplaatst

Even inbreken,

Lieve nikkie

Je emmy zit achter je schaamboot en In een dikke slijmlaag! Ik moest het vergelijken met een dikke laag pindakaas.

Probeer te onspannen! Ik heb in mijn wachtweken gewoon gevollybalt! Tja en ook af en toe een bal van de grond gehaald en nu gewoon zwanger!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden