Ga naar inhoud

Goed nieuws! Pijnloze punctie gehad!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hi lieve meiden,

Goed weekend gehad? Juul, al een begin kunnen maken aan het nieuwe kamertje? En Moon, hoe is het nu met de hormonen? Zo te horen zijn jullie al bijna klaar voor een babytje... Maar wat nou als het er 2 worden? Nou ja, niet te veel over nadenken van te voren denk ik! Eerst maar eens zwanger worden!

Hier hebben we 3 slaapkamers, de grootste is onze slaapkamer, de andere 2 zijn nu 'werkkamers'. De mijne is de kleinste, zo'n 12 vierkante meter denk ik. Dat zou dan het babykamertje worden, is nl ook het dichtste bij onze slaapkamer. Voor mijn spullen zoeken we dan wel een nieuw plekje: op de kamer van B. er bij of misschien in de entree, is nu een beetje 'loze' ruimte, maar wel groot! Maar ja, moet natuurlijk eerst nog steeds maar eens lukken! Morgen de uitgangsecho, en hopelijk donderdag starten met menopur. Heb dan al ruim 2 weken alleen deca gespoten en dat ben ik wel een beetje zat... de hoofdpijn, de opvliegers, het nachtzweten... Nou ja het is allemaal voor een goed doel!

We hebben een beslissing genomen over wat we willen bij de TP. In principe gaan we voor 2, tenzij er een groot kwaliteitsverschil tussen zit. Als er 1 topper is (of een goede), de rest (veel) minder van kwaliteit, dan kiezen we voor alleen de topper (of de goede) terug. Eerst natuurlijk maar afwachten hoeveel eicellen er zijn en dan hoeveel bevruchtingen!

En, het wordt saai, nog steeds niks gehoord van mijn familie... Ik probeer er nu maar een beetje afstand van te nemen, voor zover dat mogelijk is...

Liefs en een knuffel, Beanie

• Reacties 908
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi lieve meisjes, even snel, want ben mega hard op me kont gevallen vanmiddag en barst sindsdien niet alleen van de pijn in mijn kont en rug, maar ook van de hoofdpijn. Mijn menstruatie is er nog niet, maar verwacht hem vandaag nog wel. Heb al 2 dagen zo'n pijn in mijn buik en rug.

Lieve beanie, succes morgen meis, hopelijk snel de menopur erbij! En goed dat jullie een beslissing hebben genomen over de emmy's, klinkt als een wijs besluit. Wij willen trouwens binnen 2 jaar verhuizen, we willen graag een woonboerderijtje en ruimer, dus mochten er 2 komen dan lukt dat wel even hoor, 2 bedjes kunnen er ook staan. De comode moet dan waar nu de inbouwkast is, dat kan, even deurtje uitbreken en klein stukje wand, dan kunnen de kleertjes bij ons, wij hebben een grote slaapkamer. Komt allemaal goed!

Klote dat je nog niets van je familie gehoord hebt, ik zou ze het lekker even laten bekijken, hun gemis.. Maar hoop voor je dat t goedkomt meid. Knuff

Lieve juul en lott, hoe is t met onze zwangere meisjes?

Geplaatst

Hi lieverds! Wat een rust hier!

Hoe gaat het met de zwangere dames onder ons? En met Moontje? Is je menstruatie er inmiddels? Wat ik nog wil zeggen: als je beslissing goed voelt, dan is het een goede beslissing! Gewoon alles op z'n tijd doen, maar dat doe je.... Kies lekker voor jezelf, en voor je toekomst en voor je gezinnetje... Wel al hersteld van je val op je kont? Kun je flink spierpijn van hebben de dagen erna!

Klinkt trouwens goed, een boerderijtje... Lekker veel ruimte om je heen! Dat mis ik hier wel het meest in A'dam, je hebt werkelijk nergens echt ruimte. Ons huis is wel groot, dat is het niet, maar alles staat zo dicht op elkaar.... Hebben we hier nog het relatieve voordeel dat we ongeveer 30 meter van het IJmeer vandaan wonen, dus als ik wil kan ik op de dijk gaan staan en heb ik nog wel een wijds uitzicht. Maar toch. We huren dit huis (vorig jaar ons appartement binnen de ring verkocht, beperkt de tijd om wat nieuws te vinden, bewoonbaar te maken en te verhuizen (zeg maar 2,5 maand) en daarbij weten we nog altijd niet waar we ons definitief willen gaan vestigen, dus huren is voor ons wel een uitkomst). Als we dit traject achter de rug hebben dan kunnen we eens goed gaan nadenken waar onze toekomst ligt, dat kan wat mij betreft evengoed het buitenland worden! Maar dan idd op zoek naar een huis met vooral ruimte buiten, hoeft niet perse een tuin of zo te zijn maar wel alles op beperkte afstand...

Gisteren in het ZH geweest voor de uitgangsecho, en ik ben goedgekeurd! Dus morgen (eindelijk) starten met de menopur. Dat worden dan dus 3 spuiten, vorige ronde waren dat er nog 2. Is dan weer een nadeel van de menopur (en ook van de hoge dosering die ik moet gaan spuiten). Vind het nu wel weer spannend worden!

Fijne avond, liefs en een knuf, Beanie

Geplaatst

Hey lieve Beanie,

ja top meid, ik had in het andere topic al gereageerd, fijn dat je begonnen bent inmiddels!! Ik ben benieuwd hoe je eerste spuitje bevallen is van de Menopur! En ja ik heb ook mijn menstruatie, vandaag is hij echt doorgezet, gisteren al wat begonnen.. Gelukkig, werkt alles tenminste normaal en kan ik met een veilig gevoel maandag de operatie ondergaan :)

En heeeeeerlijk ruimte!! Wij wonen in roermond, wel een beetje in een buitenwijk van de stad, maar we willen echt graag in een dorpje wonen en ergens achteraf...grote tuin, veel ruimte...geweldig!! Is echt ons toekomstbeeld, en mijn mannetje werkt heel hard om dat waar te gaan maken..En als alle gedoe met de IVF voorbij is, kan ik misschien naast de administratie en pr voor de zaak ook nog een parttime baantje zoeken voor erbij, dat scheelt ook weer.. Maar mocht er dan een beebje zijn denk ik dat ik dat niet wil, en mijn man trouwens ook niet.. Maar goed, we hebben wel een koophuis dat eerst ook verkocht moet worden willen we echt de stap maken.. op dit moment is de verbouwing ook nog niet klaar, dus we willen het ook eerst zover afmaken, dat verkoopt dan waarschijnlijk ook beter...

Mijn kont is hersteld denk ik hahaha, heb heel af en toe nog pijn als ik ga zitten en af en toe met traplopen (die spierpijn inderdaad!!!) maar gelukkig niets langdurigs! Hoe is het met jouw knie??

Juul en Lott al aan het babyshoppen meiden? Het is heerlijk weer om te winkelen nu, even terrasje tussendoor, ik zou het wel weten :)

Liefs xxx

Geplaatst

Beste meisjes

Sinds mijn huisje "opgeknapt" wordt, ben ik bijna niet online thuis.

Het is een puinhoop hier en het verven lukte van geen kant, totaal verkeerde kleur dus het moest opnieuw, vandaar dat ik zo lang weg ben.

Het is thuis gewoon een beetje onrustig, ook relationeel. Mn werk is ook druk dus daar kan ik ook niet rustig lezen.

Over een week 3 weken vakantie, dan heb ik meer tijd.

Met mij gaat alles verder goed. As dinsdag de 20 wkn echo alweer - ongelooflijk - kan nog amper geloven dat ik zwanger ben en nu al 20 wk. Maandag as naar de verlosk. Shoppen doe ik trouwens nog niet.

Beanie wat fijn dat jouw tijd is aangebroken. Niet heel fijn natuurlijk maar wat moet dat moet he..

Hoe gaat het met de Menopur? Ik hoop dat alles goed gaat en je een mooie oogst hebt! Hoe gaat het met je been?

Moon ,wat heb jij nu gedaan, op je kont gevallen ?! Wanneer ging jij nu verder? Ik ga ff teruglezen want ik heb eea gemist denk ik. Welke operatie??

Ik hoop dat het goed met jullie gaat.

Spreek jullie gauw weer.

Veel groetjes

Geplaatst

Goeiemorgen lieve dames,

@Juul: wanneer krijg je nou eens rust in dat koppie? Meis, je bent bijna 20 weken zwanger! Denk alsjeblieft aan jezelf! Het is vervelend dat het tegenzit met de babykamer, maar je kunt er later vast om lachen, als het resultaat heel mooi is... De goeie kleur zit er nu toch wel op? Gelukkig komt je vakantie nu in zicht en kunnen jullie samen genieten van de laatste vakantie met z'n tweetjes... Tijd om weer tot elkaar te komen en te praten en op elkaar te gaan richten. Dat is nu zo belangrijk... Je relatie en jullie kindje... Hol jezelf alsjeblieft niet voorbij! Denk om jezelf, om je lieve kleine mannetje maar verlies ook de grote man niet uit het oog... Volgens mij is het zwanger zijn voor mannen zo onbegrijpelijk!

@Moon: wow, klinkt goed hoor! Woonboerderijtje, ruimte, rust... Heerlijk. Ook prettig dat jullie al zo'n vastomlijnd plan hebben. Dat ontbreekt er bij ons nog altijd aan... Het enige wat als een paal boven water staat is dat we niet hier willen blijven! Al hebben we de ruimte, we missen een goede buitenruimte en vinden het hier af en toe wel erg onrustig. Tja, dan moet je maar niet in de stad gaan wonen!

Morgen de operatie... Ben je er helemaal klaar voor? Wel weer spannend! Wanneer mag je naar huis? Morgen of moet je weer een nachtje blijven? Ik ga in ieder geval voor je duimen, dat het allemaal goed gaat maar vooral voor een mooi resultaat!

Hier gaat het z'n gangetje. Ik geloof dat ik vandaag voor het eerst wat minder hoofdpijn heb, maar de stemming is niet al te best. B. heeft het soms zwaar te verduren met me. Gisteren en eergisteren was ik echt een heks, heb beloofd dat het vandaag beter zal zijn dus daar moet ik maar mijn best voor doen. Het is 'fijn' om weer in de race te zijn, minder fijn dat ik zo'n last heb van de hormonen... Overigens gaat het prikken prima. Deca blijft een rotprik (en dat ligt volgens mij gewoon aan de naald die op het spuitje zit), voor de menopur moet ik 2x prikken en dat gaat prima. Komende donderdag de eerste FM, dus ik ben benieuwd! Hoop dat het goed z'n werk doet...

Vwb mijn ouders: afgelopen donderdag een reactie (per mail) gekregen. Niet de reactie die ik had gehoopt, maar wel de reactie die ik had verwacht. Ze begrijpen er geen bal van, zijn van mening dat ze mij hadden ingelicht en enig excuus kan er niet vanaf. Voorlopig ga ik hier niet op reageren, zij hadden tenslotte ook bijna 3 weken nodig om met een reactie te komen. Misschien ga ik wel helemaal niet reageren, daar ben ik over aan het nadenken. Ben er wel een beetje door in de war. Gelukkig alle steun van B. (en van een lief forum genootje). Het komt vast wel goed, misschien niet tussen mij en mijn ouders, maar wel voor mezelf... Er zijn tenslotte nu maar 2 dingen echt van belang op dit moment: allereerst mijn relatie met B. en daarnaast natuurlijk de behandeling. Denk nu maar even van moment tot moment. Eerstkomende moment is nu de operatie die B. dinsdag moet ondergaan, tweede moment de FM op donderdagmiddag....

Fijne dag dames, geniet van het mooie weer!

Veel liefs, Beanie

Geplaatst

Hey lieve meisjes,

voorlopig even mijn laatste berichtje hier, (zal dadelijk ook nog even in het andere topic reageren Beanie)

Lieve Juul, net wat beanie zegt meid, ga genieten!!!! JAAAAAA je bent zwanger, al op de helft, je kan hem voelen en zien op echo, hij zit er ECHT en over een 20 weekjes is hij bij jullie!! Ik hoop dat jullie de goede kleur nu op de muur hebben zitten en als je dadelijk gaat shoppen, dat je beseft dat het echt zo is... En niet om je bang te maken, maar vrienden van ons bevielen met 28 weken van hun dochter (gelukkig helemaal gezond en goed gekomen), en hadden ook nog niets klaar, nu moest ze natuurlijk wel een tijdje in het ziekenhuis blijven, maar dan heb je echt geen tijd meer (of zin) om te shoppen, dus ik zou er niet te lang meer mee wachten!!

En ja ik was flink op me kont gevallen, ik was mijn dochter haar poppenhuis aan het pimpen met nieuwe vloertjes enz, en ik ging voor de stoel zitten ipv erop, stom stom, en auw auw haha! Maar ondertussen heb ik geen pijn meer hoor!! En de operatie heeft niets met IVF ofzo te maken, en is ook geen must... Is mijn eigen keus, eindelijk na 10 jaar.. Ze hebben lang geleden opgehoopt weefsel (knobbels) uit mijn borsten verwijderd en daardoor zijn ze leeg en lelijk...heb altijd gewacht om er iets aan te doen omdat ik nog een kinderwens heb (NATUURLIJK) maar het lukt maar niet en mijn mannetje heeft de rest van de centjes bijgelegd (gedeelte word vergoed) en vond dat ik er nu maar voor moest gaan omdat we toch even moeten wachten met de cryo's.. Heb besloten na een gesprek met de plastisch chirurg om er inderdaad voor te gaan, ik kon zo snel terrecht en hoef niet heel lang te wachten voor ik weer zwanger mag raken.. Dus dat is mijn operatie morgen, word om 12.30 uur geholpen, is bijna 2 uur rijden.. Dus daarna horen jullie me eventjes niet meer, moet 6 weken rustig aandoen, mag zowiezo 3 weken niets tillen, geen armen omhoog doen, eerste week schijn je echt niets te kunnen en doet het erg veel pijn...dus ik ga ervan uit dat ik misschien de 2e week weer iets laat horen hier :) Maar ik probeer mee te blijven lezen!

Lieve Beanie, aaahhh meisje, wat rot die reactie van je ouders...je had het al een beetje verwacht, maar je hoopt toch op iets anders natuurlijk!! Doe wat je hart je ingeeft en waar jij het beste mee kunt leven, ze mogen best weten wat je ervan vind.. En ook ik ben al dagen een heksje, niet van de spuitjes, maar wel hormonen denk ik...erg he, die zielige kerels van ons!! Maar wel fijn dat het goed gaat met de Menopur en ik hoop dat je nog minder last krijgt van de hoofdpijn, heeft natuurlijk een paar dagen nodig om je hormoontjes weer gelijk te trekken na die tijd alleen Deca..

En ja we verlangen naar de rust!! En buitenland zou van mij ook mogen hoor, alleen zit ik met Savannah haar vader, kan haar niet zomaar meenemen naar het buitenland, daarnaast is ze ook kind aan huis bij mijn ouders, die zouden vergaan van verdriet en de kleine meid ook als we zo ver weg gingen wonen.. Komt vast goed allemaal, ook bij jullie, gewoon gaan voor je dromen, anders zit je over 10 jaar nog steeds op dezelfde plek en denk je; hadden we maar....

Nou lieve meisjes, ik hoop jullie snel weer te spreken, ik probeer alles bij te houden en zodra het gaat horen jullie wat van mij!!

Liefs en een dikke knuff voor jullie, ook voor Lott natuurlijk!

Geplaatst
Goeiemorgen lieve dames,

@Juul: wanneer krijg je nou eens rust in dat koppie? Meis, je bent bijna 20 weken zwanger! Denk alsjeblieft aan jezelf! Het is vervelend dat het tegenzit met de babykamer, maar je kunt er later vast om lachen, als het resultaat heel mooi is... De goeie kleur zit er nu toch wel op? Gelukkig komt je vakantie nu in zicht en kunnen jullie samen genieten van de laatste vakantie met z'n tweetjes... Tijd om weer tot elkaar te komen en te praten en op elkaar te gaan richten. Dat is nu zo belangrijk... Je relatie en jullie kindje... Hol jezelf alsjeblieft niet voorbij! Denk om jezelf, om je lieve kleine mannetje maar verlies ook de grote man niet uit het oog... Volgens mij is het zwanger zijn voor mannen zo onbegrijpelijk!

@Moon: wow, klinkt goed hoor! Woonboerderijtje, ruimte, rust... Heerlijk. Ook prettig dat jullie al zo'n vastomlijnd plan hebben. Dat ontbreekt er bij ons nog altijd aan... Het enige wat als een paal boven water staat is dat we niet hier willen blijven! Al hebben we de ruimte, we missen een goede buitenruimte en vinden het hier af en toe wel erg onrustig. Tja, dan moet je maar niet in de stad gaan wonen!

Morgen de operatie... Ben je er helemaal klaar voor? Wel weer spannend! Wanneer mag je naar huis? Morgen of moet je weer een nachtje blijven? Ik ga in ieder geval voor je duimen, dat het allemaal goed gaat maar vooral voor een mooi resultaat!

Hier gaat het z'n gangetje. Ik geloof dat ik vandaag voor het eerst wat minder hoofdpijn heb, maar de stemming is niet al te best. B. heeft het soms zwaar te verduren met me. Gisteren en eergisteren was ik echt een heks, heb beloofd dat het vandaag beter zal zijn dus daar moet ik maar mijn best voor doen. Het is 'fijn' om weer in de race te zijn, minder fijn dat ik zo'n last heb van de hormonen... Overigens gaat het prikken prima. Deca blijft een rotprik (en dat ligt volgens mij gewoon aan de naald die op het spuitje zit), voor de menopur moet ik 2x prikken en dat gaat prima. Komende donderdag de eerste FM, dus ik ben benieuwd! Hoop dat het goed z'n werk doet...

Vwb mijn ouders: afgelopen donderdag een reactie (per mail) gekregen. Niet de reactie die ik had gehoopt, maar wel de reactie die ik had verwacht. Ze begrijpen er geen bal van, zijn van mening dat ze mij hadden ingelicht en enig excuus kan er niet vanaf. Voorlopig ga ik hier niet op reageren, zij hadden tenslotte ook bijna 3 weken nodig om met een reactie te komen. Misschien ga ik wel helemaal niet reageren, daar ben ik over aan het nadenken. Ben er wel een beetje door in de war. Gelukkig alle steun van B. (en van een lief forum genootje). Het komt vast wel goed, misschien niet tussen mij en mijn ouders, maar wel voor mezelf... Er zijn tenslotte nu maar 2 dingen echt van belang op dit moment: allereerst mijn relatie met B. en daarnaast natuurlijk de behandeling. Denk nu maar even van moment tot moment. Eerstkomende moment is nu de operatie die B. dinsdag moet ondergaan, tweede moment de FM op donderdagmiddag....

Fijne dag dames, geniet van het mooie weer!

Veel liefs, Beanie

Dank je Beanie. Ik wou dat het was rustiger was om mij heen, maar dat zal wel komen. In de relaxte spaarzame momenten alleen geniet ik nog het meest van het idee dat ik zwanger ben. Het is nog zo onwerkelijk, zeker met al dat gedoe om me heen. Mn vriend heeft al 3 mnd geen werk en is niet echt te genieten en ook niet echt heel lief.. meestal wel maar nu een poos echt NIET. Hij is zuchtend en steunend bezig met het huis en ik denk dat door zijn slechte buien veel dingen ook net niet zo goed lukken. Daardoor ben ik heel onrustig en ik krijg vaak gezeur en hysterische opmerkingen op me afgevuurd om niks, vind ik. Ik dacht dat ik degene was die buien mocht hebben? Nou die heb ik nog niet maar als die komen dan wordt het hel in huis.. Ik moet echt werk voor hem vinden. Ja, pf tussen alle dingen door. Jammer maar mannen zijn vaak ego's, vinnik, nu omdat hij geen werk heeft reageert hij het af op mij en toen ik een keer zei; man ik ben zwanger doe eens extra lief ipv zo kattig, kreeg ik als antwoord "je bent niet de enige op de wereld die zwanger is". Na op zo een moment kan ik hem wel killen, ik moest die kl-te ivf procedure eerst door om nu te horen dat er niks bijzonders aan mijn 'toestand' is. Ik wil niet gestressed zijn, niet voor mij en niet voor het kind.

Morgen naar de verlosk (3de keer) en dan hoop ik een nieuwe optimistische boost te krijgen. De dag erna, dinsdag naar de 20 wekn echo. Dan nog twee dagen werken en dan 3 weken vrij. Een leuke tijd voor de boeg (hoop ik). Maar als hij thuis zit en ik ben thuis, uh, vraag me af hoe dat gaat. Ik moet dan in mijn vakantie werk voor hem zoeken. Mij gaat het vinden beter af dan hem (hij spreekt nog slecht nederlands). Vandaar dat ik het doe.

De kleur die er op zit in de woon en babykamer is niet wat we wilden maar na twee keer mengen heb ik het gehad en heb ik zoiets van, hup spullen op zn plek, we zien later wel weer. We moeten ook de meeste meubels opnieuw kopen omdat niks meer staat bij deze kleur. Daar wil ik ook na de vakantie mee beginnen. Maar dat wilden we zowiezo hoor... niet alleen vanwege ons nieuwe hysterische gele huis (haha).. klaag klaag.

Verder ben ik ik blij dat een vakantie heb geboekt naar Griekenland begin september, iets relaxts om naar uit te kijken en na de vakantie ga ik beginnen met shoppen, beloofd meisjes. Dan ben ik +- 24 weken..

Zo dat was mijn verhaal.

Beanie. Fijn dat je minder koppijn had een dagje. Ik kan het me nog herinneren hoe vervelend het was, en de stress van de poging maar daarbij ook lichamelijk kwakkelend. Terwijl je juist 'fit 'moet zijn. Maar ik heb zo een goede hoop voor je. Ik hoop dat het allemaal voor een goed doel is. Die stemmingswisselingen; begrijpt B wel dat dit komt door de hormonen? Als hij het maar snapt, das het belangrijkste. Ik was vandaag op Blijburg, gezellig hoor daar. Ik ging lekker allee, ff uitwaaien. Kun je daar niet heen met dit mooie weer, als je een slechte bui hebt, in je ups desnoods? Het blijft mooi weer he, dat helpt je de week wel makkelijker door hoop ik, qua stemming.

Die deca spuiten werd bij mij hoe langer hoe lastiger, heb jij dat ook? Vreemd, je zou denken het went, maar het zijn die naalden, die zijn heel bot ofzo, na een tijdje kreeg ik ze er amper in zonder hard duwen. (Maar dat kan ook door mn zwembandjes op mn buik komen..)

Donderdag je eerste meting, hou ons op de hoogte, ik duim heel hard voor je dat je een mooie groei hebt. Ik begreep uit eerdere verhale dat de meeste vrouwen minder eitjes hebben dan met gonal f, maar van betere kwaliteit; vandaar dat de "oudere" dames vlg mij vaker Menopur krijgen. Klopt dat?

Als je er 5-10 hebt is dat mooi denk ik?

Wat betreft je ouders; ze hebben toch gereageerd wat volgens mij al heel wat is voor ze. Misschien laten ze zo weten dat het ze niet koud laat, maar komen ze weer met hun kant van het verhaal? Sommige mensen zijn nu eenmaal heeeel koppig (ik woon er met een). Soms is het domheid, waardoor ze iets niet zien. Das nog het ergst, want die mensen snappen het niet en hebben de capaciteit waarschijnlijk niet om breder en verder te kijken dan hun neus lang is.

Als ze een stomme mail hebben geschreven zou ik ook niet reageren, en ik blijf er bij dat je problemen niet per mail of sms kunt oplossen.

Ik wens je veel sterkte met je ouders en met piekeren. Maar ik zou me nu lekker focussen op je eigen lijf en koppie, nog even volhouden tot het moment supreme en hou je taai!

liefs!

Geplaatst

@ Moontje, jaaa ik weet het ik moet geniiieeten.. dat doe ik ook (stiekum lijkt wel) maar de omgeving werkt dus niet mee.

Ik moet het afdwingen maar dat lukt niet, ieders leventje gaat gewoon verder, alleen ik voel me anders.. Ik heb zin in morgen wanneer ik de kleine ga zien. Voor het eerst dat ik hem zie en weet dat het een jongetje is en hierdoor ook iets meer bewust naar mn eigen kindje kijk zeg maar (ipv een anoniem klein frummeltje).

Toen je zei over 20 weekjes is hij bij ons, nou de tranen sprongen in mn ogen, nu weer, ik kan het nog steeds niet geloven.

Ik moet echt naar de zwschapsyoga, de verlosk etc om te beseffen dat het geen droom is. De eerste keer bij zwschapsyoga, toen we onszelf gingen voorstellen, en al die meisjes met dikke buikjes om me heen zaten kon ik wel janken, ik dacht ten eerste wat doe IK hier en ten tweede vond ik het zo een schattig gezicht. Ik kon niet geloven dat ik daarbij hoorde. Wat is dat toch?

Onbewust wil ik dit al zoo lang zo graag. In 2003 ben ik zwanger geweest en dat is niet doorgegaan zoals ik al eerder schreef, en ik denk dat ik sindsdien enorm verlang naar een kindje. Zal ik wat aparts vertellen, dat kindje zou geboren worden op 4 januari. Dat is dezelfde uitgerekende datum als dit kindje. Is dat niet een enorm raar toeval?!

Ik kan het bijna niet geloven, je moet weer het ziekenhuis in!? Ik snap wat je gaat doen. Spannend, maar wel een drukke agenda joh, wat blijf je er kalm onder.

Je krijgt dus nieuwe..! Wat gaaf. Ik kan me voorstellen als je al zo lang met dit idee speelt het heel fijn is als der tijd aanbreekt. Ik lees aan je banner dat je in september de cryos gaat terug plaatsen. WOW ook al zo snel, Beanie eind aug, jij sept. Wat zou het enorm gaaf zijn als het bij beiden gaat lukken!

Heel veel sterkte morgen en ik hoop voor je dat ze GEWELDIG WORDEN!!!!!!!!!!!!!!!:clap2:

wektrusten, hoop dat je kunt slapen vd zenuwen en we zien je wel weer verschijnen, doe maar lekker rustig aan. We denken aan je.

Geplaatst

Lieve Juul, meisje, mannen komen nog steeds van mars... ook hier is het geen huisje weltevree...we hebben heel wat voor onze kiezen gehad en al die hormonen en veranderingen hebben geen positieve invloed op je relatie.. Ik hoop voor je dat het beter word tegen de tijd dat jullie kleine boefje op de werled komt.. Je moet niet vergeten dat het voor hem waarschijnlijk net zo onwerkelijk is, en misschien nog wel meer..jij draagt de kleine man...hij "hangt" er maar een beetje bij nu alles om jou en de baby draait... dat is natuurlijk niet zo, maar zo voelt hij het waarschijnlijk wel.. En dan ook nog zijn werk kwijt, jullie kleine huisje omtoveren tot een geschikte babyproof plek, het is allemaal niet niets.. Misschien als je probeerd om hem juist een dikke knuffel te geven als hij weer moppert... en zeg hem dat je snapt dat het voor hem ook moeilijk is, misschien heeft hij dat nodig en valt er dan wat spanning weg... Maar ik ken het gevoel hoor meid, hier komen ook steeds meer kleine akkefietjes om niets eigenlijk.. Veel plezier met de echo, geniet ervan en tot snel!!! Owww en de cryo's worden een maandje later, mag eigenlijk na 6 weken alweer, maar dat komt ivm met mijn late menstruatie niet uit, dus dat word oktober :) En bij mij is het ook 3x zelfs geweest dat ik eind februari zwanger bleek, de eerste loopt gelukkig al ruim 10 jaar rond. Toeval?? Ik weet het niet!! Maar wel apart he! Knuff

Lieve Beanie, jij en B ook heel veel sterkte morgen met de operatie, en donderdag eerste check, heeeeeel spannend, ik ga zeker meelezen en kan vast wel een klein berichtje op mijn tel typen.. Doe rustig aan meid, ik hoop dat je over een paar weekjes TOP nieuws hebt!! Knuff

Geplaatst

Hi lieve dames,

Weer een hoop stof tot nadenken...

Wat Moontje al zegt: mannen komen van Mars. Ik denk dat deze hele procedure en tijd gewoon onbegrijpelijk is voor ze. Ze zien van dicht bij wat het met je doet, de hormonen, de buien, het lichamelijke gedeelte (en dan maakt het niet uit of je zwanger bent of bezig bent met de injecties), maar ze voelen er niks bij... En ze begrijpen misschien niet altijd even goed dat je je dan op jezelf richt, en op niks anders. Soms zijn het net kleine verwende kindjes: hakken in het zand als het niet gaat zoals zij het willen... Al met al trekt dit traject gewoon simpelweg een hele zware wissel op je relatie. Bij ons stond onze relatie onder zware druk net voor we begonnen, in januari. Nou moet ik er wel bij zeggen dat B. toen helemaal niet lekker in zijn vel zat, hij was zijn baan helemaal zat. Toen we startten met de eerste IVF begon hij ook net met een nieuwe baan en dat scheelde enorm op zijn stemming. En dat werkt nu nog steeds door. Wat nu misschien een extra +-je is, is dat hij ipv met het OV met de auto naar zijn werk gaat (normaal heb ik de auto als ik moet werken), dus het is voor hem sowieso wat relaxer. Ik denk dat door alles wat er is gebeurd sinds de eerste IVF en de nasleep, dat wij juist veel dichter bij elkaar zijn gekomen. Nu kan hij best goed dealen met mijn stemmingen, dat waardeer ik enorm.

Wat ik wel merk is dat hij er niet of weinig over praat. Zeker niet met anderen. Wat dat betreft zouden we bijna een soort verplicht 'praatgroepje' moeten starten voor die mannen van ons, om ervaringen te delen en zo. Ik denk dat zij zich niet of te weinig realiseren dat ook zij steun aan elkaar zouden kunnen hebben, zoals wij dat hebben... Maar ja het blijft niet mannelijk om emoties te tonen. Het zou hun (en ons!) zo kunnen helpen....

Lieve Juul, vandaag lekker weer naar je kleine mannetje kijken, en morgen ook.... Je weet al dat hij is 'goedgekeurd'. En wie weet helpt dit ook weer om de stemming van je vriend wat te verbeteren! Zo te horen zit hij een beetje in een neerwaartse spiraal, geen werk, zich daardoor nutteloos voelen, maar daardoor ook geen zin om andere dingen op te pakken. Nu hij moet wil het niet en daardoor wordt het alleen maar erger. Het lijkt idd wel goed als hij snel weer aan het werk gaat, alleen is het zo jammer dat dat min of meer jouw probleem is. Jij hebt zoveel meer om je nu mee bezig te houden! Wat ik al eerder zei: het is tijd voor wat rust bij jou! Als je het volgende week echt niet trekt, laat het dan maar weten... Je mag hier altijd komen uithuilen! (Ben volgende week sowieso nog thuis).

Wat grappig dat je gisteren op Blijburg was... Wij hadden het plan om te gaan maar het woei zo hard! Uiteindelijk zijn we naar Uithoorn gereden en hebben daar lekker op een terras zitten lunchen. Deze week is nogal druk, met fysio, ziekenhuizen (voor B. en voor mij), mesoloog etc. Misschien vrijdag als het weer het toelaat. En natuurlijk het herstel van B.

Overigens vind ik het wel weer spannend... met gonal-f had ik iets van 7-8 follikels en ik weet dat normaal gesproken met menopur er minder zijn. Aan de andere kant gaat dat niet altijd op! Daarbij spuit ik nu de dubbele hoeveelheid tov de vorige keer. Dus ik hoop idd 5-10 follikels te hebben, eigenlijk zou ik heel blij zijn met 8-12... En dan mooie eitjes! Nou ja, donderdag weet ik in ieder geval iets meer over de groei en hoeveelheid. Voel mijn buik wel een beetje, af en toe steken links en rechts dus er is wat aan het gebeuren.... Heb idd ook het idee dat de naald van de deca gewoon bot is. Het naaldje waarmee ik de menopur spuit is dunner en scherper volgens mij, dat gaat makkelijker. Heb inmiddels wel een wit-met blauwe spikkel-buik!

Vwb mijn ouders: dit is zeker niet iets wat op te lossen is via mail, telefoon of sms. Probleem is meer dat mijn ouders niet direct naast de deur wonen (maar in Zeeland) en dat ze weinig tot nooit deze kant op komen. Ze roepen steeds maar dat ik hun kant op moet komen maar ja, met een fulltime baan, diensten die nog eens bovenop die uren komen en alles wat er nog bij komt (een IVF-procedure bijvoorbeeld) is 2x 2,5 uur rijden voor een bezoekje best veel gevraagd. Nu zou ik wel tijd hebben maar ja, geen vervoer (en ik weiger met de trein te gaan, nog afgezien van de vraag of het wel zou kunnen vind ik het erg duur als je 'gratis' met de (lease)auto kunt). Zou zeggen dat zij meer tijd hebben... Overigens denk ik dat ik wel weet wat hun probleem is. Ze worden een dagje ouder (om niet te zeggen 'oud'), hun wereldje wordt steeds beperkter maar ze zien dat zelf niet in. Ze zien niet in dat het niet werkt in de grote boze wereld zoals in hun kleine beperkte wereldje. Enerzijds kan ik ze dit niet kwalijk nemen en er wel begrip voor opbrengen, hun situatie is niet makkelijk. Anderzijds ook wel. Ze zien echt belangrijke dingen over het hoofd en vergeten steeds meer, maar nemen het me wel kwalijk als ik er wat van zeg. In plaats van dat ze er ook eens over nadenken. Of dat kortzichtigheid of domheid is weet ik niet. Het heeft alleen niet zoveel zin om er nog langer bij stil te staan. Er zijn nu echt (veel) belangrijkere dingen!

Lieve Juul, veel plezier vandaag en morgen bij de controles en geniet er van!

Lieve Moon, je bent al onderweg naar het ZH, zoek vast een mooie droom uit.... Op naar een mooi resultaat!

Geplaatst

Hi lieverds!

Alles goed met jullie? Juul hoe waren de echo's? Moon, hoe is het met je herstel? Al minder misselijk en pijnlijk?

Ik ben vandaag bij de gyn geweest voor de eerste FM. Het resultaat valt erg tegen, 2 op links van 12 mm en 1 op rechts (normaal dominant) van 9 mm. Dus dat schiet niet erg op. Gyn vond dat ik wel moet doorzetten, dat dit resultaat mogelijk aan mijn leeftijd ligt en dat afbreken en opnieuw beginnen mogelijk hetzelfde oplevert. Maandag moet ik terugkomen bij de fertiarts en dan wil ik zeker dit ook met haar overleggen. De vorige keer, half jaar geleden, had ik met gonal-f bij de eerste FM 7-8 follikels... Dus ik baal stevig.

B. heeft gisteren even koorts gehad als reactie op de operatie dinsdag, we zijn direct begonnen met ibuprofen om te onderdrukken. Gelukkig hielp dat en is zijn temperatuur niet hoger geweest dan 38.3 en sinds gister eind van de middag geen koorts (of verhoging) meer. Als pas donderdag of vrijdag de punctie is moet er mogelijk nog op dinsdag een zaadonderzoek gedaan worden. Dat horen we ook op maandag.

Het lijkt er dus op dat het (weer) niet meezit. Ik probeer maar positief te blijven, als de punctie doorgaat, de zaadkwaliteit goed is en er 3 follikels zijn, we maar moeten gaan voor 3 goede eicellen, 3 toppertjes waarvan 2 TP.... Duimen jullie mee?? Wordt in ieder geval vervolgd...

Geplaatst
Hi lieverds!

Alles goed met jullie? Juul hoe waren de echo's? Moon, hoe is het met je herstel? Al minder misselijk en pijnlijk?

Ik ben vandaag bij de gyn geweest voor de eerste FM. Het resultaat valt erg tegen, 2 op links van 12 mm en 1 op rechts (normaal dominant) van 9 mm. Dus dat schiet niet erg op. Gyn vond dat ik wel moet doorzetten, dat dit resultaat mogelijk aan mijn leeftijd ligt en dat afbreken en opnieuw beginnen mogelijk hetzelfde oplevert. Maandag moet ik terugkomen bij de fertiarts en dan wil ik zeker dit ook met haar overleggen. De vorige keer, half jaar geleden, had ik met gonal-f bij de eerste FM 7-8 follikels... Dus ik baal stevig.

B. heeft gisteren even koorts gehad als reactie op de operatie dinsdag, we zijn direct begonnen met ibuprofen om te onderdrukken. Gelukkig hielp dat en is zijn temperatuur niet hoger geweest dan 38.3 en sinds gister eind van de middag geen koorts (of verhoging) meer. Als pas donderdag of vrijdag de punctie is moet er mogelijk nog op dinsdag een zaadonderzoek gedaan worden. Dat horen we ook op maandag.

Het lijkt er dus op dat het (weer) niet meezit. Ik probeer maar positief te blijven, als de punctie doorgaat, de zaadkwaliteit goed is en er 3 follikels zijn, we maar moeten gaan voor 3 goede eicellen, 3 toppertjes waarvan 2 TP.... Duimen jullie mee?? Wordt in ieder geval vervolgd...

Lieve Beanie,

Ik ga enorm aan je denken en mee hopen!

Ik was er al een beetje bang voor dat het er niet "veel" zouden zijn.

Ik heb dat echt vaker gelezen. Maar ook vaak genoeg gelezen dat vrouwen met gonal niet zwanger raakten (slechte kwaliteit embryos dachten ze bij sommigen) en met Menopur wel. Meisje meisje je hebt er ECHT maar een nodig, denk aan mij! 10 eitjes, 1 goede bevruchting, zwanger van een niet heel goede kwaliteit embryo van 7 cellen.

Het zijn allemaal maar feitjes die ook weer niks zeggen, maar bij mij was de hoop ook heeeel klein.

Laat je niet op je kop zitten en ga moedig door. Die drie moeten mooi groeien en alledrie klaar staan voor B.'s wondermiddel.................

Wat ook belangrijk is is om je niet te druk te maken, daar heb jij niks aan je eitjes niet en B niet. Houd hoop!

Ik hoop dat het met B beter gaat.

Wat een lappenmanden hier zeg, van ons 3 is er constant wel een van ons (of partners) gevloerd, Moon al twee keer in korte tijd, ik spit, jij je knie. Ik schijn toch gevalletje bekkenprobleem te zijn dus ik ga maar goed lezen en oefeningen doen om het onder controle te houden. Ik was laatst bij mijn shiatsu masseusse, god wat kan helpen zeg, van mn rugpijn af en super relaxt na een behandeling. Echt een aanrader, shiatsu. Als je je nog es bedenkt Beanie dan geef ik je haar naam door..

Voor nu, wees blij met je drie follikels/eitjes die gelijk op gaan, das heel mooi. Ik blijf je volgen!

Moon, leef je nog???????????

Mijn echo was super, alles goed. ZO BLIJ. Telkens als ik hem op d emonitor zie dan zie ik weer die 7 celletjes voor me tijdens de terugplaatsing in de vu, die lieten ze zien op een monitor, en dan kijk ik naar het kindje in mn buik en dan valt mn bxk weer open van verbazing, dat het gelukt is.. Ik mag volgende week terugkomen want hij lag stil en daardoor kon ze het ruggetje niet goed bekijken. Mag ik hem weer zien! Het ruggetje is toch wel ok, dat bleek al uit de vwp. Dus een extra echo.

Geplaatst

Hoi lieverds,

Ja ik leef nog hoor, alleen gsm werkt niet mee met berichten plaatsen. T kost me al veel moeite en dan is t bericht weer weg ofzo pfff... Heb dan weinig fut om weer opnieuw te beginnen.

Lieve beanie, wateen tegenvaller meis, maar ben t met juul eens, het gaat ook om de kwaliteit en dan heb je in principe maar 1 goede nodig om jou de komende 9 mnd lekker dik te maken! Hou moed en ga ervoor meid! Gelukkig gaat t met B nu iets beter, ik hoop dat je toch een mooie tp hebt van 2 emmies!

Geplaatst

Stomme telefoon...was nog niet klaar, maar hou t kort want heb zo'n pijn aan mijn armen als ik typ.

Lieve juul, wat leuk weer een.extra echo! En ik had echt bekkeninstabiliteit tijdens mijn zwangerschap, echt een hel van pijn was dat, ik hoop dat t bij jou niet zo erg is/word. Sterkte meid en enjoy de kleine man op de echo!

Knuff, ik kan effe niet meer typen...auww in spieren xx

Geplaatst

Hi lieve dames,

Dank voor jullie positieve reacties.... Baalde gisteren echt enorm maar na een beetje intermeppen en google-gebruik ben ik weer iets positiever gestemd... Laten we maandag eerst maar eens afwachten! Las al dat ze soms niet allemaal gezien worden, of dat het er met de punctie toch meer blijken te zijn, of dat er meer eicellen zijn uiteindelijk dan er follikels zijn gezien met de echo... Maandag doet de fertiarts (vd L.aar) zelf de echo, op de een of andere manier heb ik daar dan toch weer meer vertrouwen in dan in een gyn. Zij zit erop tenslotte. En dan maar even met haar overleggen. Ook over B. zijn koorts en of hij een keertje extra mega-pearls (zijn eigen benaming) moet produceren voor onderzoek. Op zich wist ik van te voren natuurlijk wel dat de kans bestond dat het er minder zouden zijn (door de menopur), laten we dan maar hopen dat het ook opgaat dat ze wel van betere kwaliteit zijn! Ik hoor ook van meerdere kanten dat sommige mensen de 'dominante' - eicel - theorie aanhangen: dat er eigenlijk altijd maar 1 echt dominante eicel is, die tot een kindje zou kunnen uitgroeien. Daarbij wordt vaak gezegd dat minder eicellen vaak wel betere kwaliteit eicellen oplevert. Mijn angst zit hem er vooral in dat er uiteindelijk maar 1 of 2 eicellen zijn bij de punctie en dat die dan ook nog eens niet bevrucht worden... Misschien toch maar eens overleggen of het in dit geval zinnig is om ICSI te overwegen ipv IVF. Nou ja, tot maandag kunnen we niks, alleen verder prikken en gezond eten en afwachten.

Einde ego-berichtje.

Juul, wat super dat je hebt genoten van de echo's! En dat je nog een keer mag, weer lekker spieken! Wanneer ga je precies met vakantie? Was dat volgende week of nog een weekje later? En schieten jullie al op met het kamertje? Is de lucht alweer een beetje geklaard?

Moon, wat vervelend dat je nog niet zoveel kan, maar dat was wel de verwachting toch? Voel je je wel al wat beter? Met dat warme weer zal het allemaal niet heel erg meevallen kan ik me zo voorstellen! Juul, heb jij er eigenlijk veel last van? Nog plannen om naar Blijburg te gaan dit weekend? Doen wij misschien ook wel.... Dus als je iemand ziet met 1 of 2 krukken, wit van kleur (niet de krukken) maar met blauwe plekken op haar buik, dan weet je wie ik ben! (weet nog niet of we gaan hoor, hangt er ook van af hoe B. zich voelt en als we gaan gaan we denk ik vroeg, beetje de ergste warmte ontlopen).

Nou, ik ga maar eens kijken of B. nog steeds zo'n zin heeft in softijs (had hij gisteravond opeens enorm veel zin in, nadat hij erover had gedroomd, maar ja die behoefte is niet zo heel makkelijk te bevredigen! Maar misschien wel een idee om hier eens de plaatselijke ijswinkel te proberen vandaag...)

Dag lieve meiden, zorg er maar voor dat jullie niet smelten! Knuffel, Beanie

Geplaatst

Hi lieverds,

Het weekend een beetje overleefd? Is niet fijn, deze hitte, als je zwanger bent of net geopereerd... Het is hier idd wel of het een of het ander zeg! Juul ben je nog op Blijburg geweest? Wij zijn gisteren uiteindelijk maar naar Wijk aan Zee geweest, in de morgen, was heerlijk maar ook erg warm. Begin van de middag waren we weer thuis, op naar de ijsjes....

Vanmorgen weer in het ZH geweest voor de 2e FM, bij dr. vd L.aar deze keer. En het beeld was heel wat positiever! Dus daar ben ik erg blij mee! Zoals het er nu naar uitziet doen er zeker 4 follikels mee, en er zijn nog 2-3 kleintjes die als ze goed hun best doen ook nog mee kunnen doen. Al met al dus vergelijkbaar met de eerste keer....(hoewel ik toen met 7-8 begon en het er minder werden). En wie weet nog veel betere kwaliteit ook, dat zou helemaal mooi zijn! Ik heb vandaag al oestradiol laten prikken. Morgenochtend weer FM en dan horen we of donderdag of vrijdag de punctie is (sorry Juul, toch niet op jouw verjaardag, maar wel dicht er bij en dat brengt vast minstens net zoveel geluk!). B's zaad hoeft niet onderzocht te worden, daarover maakte ze zich geen zorgen aangezien hij veel minder koorts had dan de vorige keer en het zaad toen ook goed genoeg was voor IVF (en anders wordt het wel ICSI zei ze). Nou ja, al met al met een goed gevoel er vandaan gekomen!

En ook bij de orthopeed geweest vandaag, mag nu zonder krukken lopen (nou ja waggelen) en doorgaan met fysio. Over 3 maanden weer terug komen. Moet ik trouwens vanmiddag ook nog heen, de fysio. Het houdt je van de straat zullen we maar zeggen... We houden deze week sowieso een ZH-weekje, met veel afspraken in de verschillende ziekenhuizen (we zien het Lucas 3x, het Amstelland 1x, de VU 2x en het Slotervaart 1x. Echt niet normaal! Maar wel voor 2 personen hoor... )

Veel liefs en een knuffel, Beanie

Geplaatst

Lieve Beanie! Yessss, gelukkig valt het aantal toch mee, toch nog een paar follikeks meer. Top!! Hou je rustig deze dagen. Probeer te relaxen ondanks jullie idd absurde ziekenhuis agenda, dat komt de eitjes vast ten goede.. Laat ze nog maar lekker doorgroeien. Oh gaaf meid, het is bijna zover, de punctie. Ik zou de krukken na de punctie nog wel ff gebruiken, gewoon om jezelf wat te ontlasten strakjes, tijdens de eerste dagen erna.Ik hoop heeel hard voor een succesvolle ivf!!!!!!!Hier ging t wat minder. Ben 1 dagje naar blijburg geweest, zondag. Maar was btj bedroefd, het hondje van mn moeder moest onverwachts inslapen.. Na 14 jaar onze trouwe vriendin geweest te zijn. We zijn er in t gezin allemaal n btj kapot van. Dit gebeurde zaterdag. Vandaar dat ik ff niet online was. We wisten niet dat ze ziek was, longkanker.. En, vandaag heb ik n btj gebloed, ik dacht meteen oh neeeee. Maar morgen heb ik de tweede helft vd 20 wkn echo. We zullen zien. Heb de verlosk gebeld. Maar ze wilde ook de echo gewoon afwachten. Het zal wel ok zijn. Het weer is heerlijk nu he. Beter dan 30 plus.Weltrusten en tot gauwJuul

Geplaatst

Lieve Juul,

Wat een heftige dagen voor jou.... Natuurlijk ben je verdrietig over het verlies van jullie hondje. Dat moet een plaatsje krijgen. En dan dat bloed... Ik kan me voorstellen dat je meteen ongerust bent. Zo komt er maar weinig van genieten, meis!

Daarom wens ik je voor vandaag een hele mooie echo (en dat er alleen een klein vaatje kapot is of zo, waardoor je gisteren wat bloedverlies had) en dat je er ook echt even van kunt genieten! (En dat hij nu wakker is natuurlijk, zodat jullie even naar elkaar kunnen zwaaien).

Geplaatst

Lieve dames,

Nog even een aanvulling: vrijdag punctie! Er zijn er nu zeker 4 die meedoen... Vandaag de oxazepam gehaald bij de apotheek. Vanavond laatste deca en menopur, morgen alleen pregnyl en dan ben ik klaar met prikken! (maar kan ik over op de bollen). Niet dat ik nou direct uitkijk naar de punctie, maar ja, noodzakelijk kwaad en zo...

Liefs, Beanie

Geplaatst

Lieve Juul,

Hoe was je echo gisteren? En is het niet vandaag jou verjaardag? Gefeliciteerd meis! Maak er een mooie dag van...

Lieve Moontje,

Hoe gaat het met jou? Al wat minder pijn?

Liefs en een fijne dag, Beanie

Geplaatst

Lieve Beanie, wat een goed nieuws, ik had al even in t andere topic ook gereageerd op jouw nieuws. Heel veel succes morgen met de punctie en op naar een mooie terugplaatsing meid! Knuff

Lieve juul, was je jarig? Gefeliciteerd dan nog! En hoe was de echo, hopelijk is alles ok? En wat zul je geschrokken zijn, bloed wil je niet zien tot je uitgeteld bent! Ik duim dat alles goed is... Knuff

Lieve lott, hoe is t met jou nu? Knuff

Hier paar daagjes ziek geweest, maar gaat nu wel weer. Verder is t best lastig dat ik weinig kan doen en mijn mannetje alles over moet nemen. Maar zit nu al op 1,5 wk en hopelijk kan ik over paar weekjes weer meer en kunnen we in oktober voor de cryo's gaan. Zaterdag moet ik op controle en mogen de hechtingen er waarschijnlijk uit. Is wel mooi geworden, wel iets kleiner dan bij het passen van de protheses, denk dat het een cup c is, past precies bij mijn lichaam,en ziet er niet uit als een borstvergroting, maar gewoon zoals t had moeten.zinn. Gewoon mijn borsten opgevuld :) nu weer een nieuw vooruitzicht, snel beter worden zodat we voor een goede zwangerschap kunnen gaan!

Fijne dag lieve meisjes!

Geplaatst
Lieve Juul,

Wat een heftige dagen voor jou.... Natuurlijk ben je verdrietig over het verlies van jullie hondje. Dat moet een plaatsje krijgen. En dan dat bloed... Ik kan me voorstellen dat je meteen ongerust bent. Zo komt er maar weinig van genieten, meis!

Daarom wens ik je voor vandaag een hele mooie echo (en dat er alleen een klein vaatje kapot is of zo, waardoor je gisteren wat bloedverlies had) en dat je er ook echt even van kunt genieten! (En dat hij nu wakker is natuurlijk, zodat jullie even naar elkaar kunnen zwaaien).

Dank je wel meis. Ik WENS JE HEEL VEEEEEEL STERKTE morgen en in het weekend met wachten tot de TP. Ik kan het me nog zo goed herinneren de vorige poging, toen je vakantie en je val, en nu is het eindelijk dan zo ver... heel erg spannend he je hebt er dolor je knie natuurlijk extra veel tijd voor gehad om over na te denken enzo. Ik duim HEEL HARD MET JE MEE DAT HET GAAT ZOALS JE HOOPT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Met mij is het ok, mijn verjaardag gister (dank voor de felicitaties meisjes) was wel wat druk, had teveel gekookt en geshopt enzo, ben vandaag echt helemaal kapot. Heb een paar slokjes wijn gedronken en een slokje sterke drank, nou dat was lekker! Ik dacht jeee dat mag wel ff, ff proeven..

Met de baby is het ok. De echo was goed. De echoscopiste noemde hem grappig een lui kind want meneer lag weer netjes op zn rug, koppie omhoog, waardoor ze de rug weer niet goed kon zien. Een daar moest ik voor terugkomen.... dus na veel geprik met dat apparaat ergens bij mn lies wupte hij (van schrik?) af en toe omhoog waardoor ze eindelijk een shot kon maken en alles ok bleek. (geen open ruggetje). Maar meneer bewoog gewoon niet.

Toen ik buiten stond om naar huis te wandelen begon ie ineens te bewegen zoals ik hem eerder niet heb gevoeld! Ik moest erg lachen, ik dacht, neem je ons nu al in de maling!??? Beanie, nogmaals ik leef met je mee en gun je dit geluk zo enorm. Hou je taai de komende dagen.

Geplaatst
Lieve Beanie, wat een goed nieuws, ik had al even in t andere topic ook gereageerd op jouw nieuws. Heel veel succes morgen met de punctie en op naar een mooie terugplaatsing meid! Knuff

Lieve juul, was je jarig? Gefeliciteerd dan nog! En hoe was de echo, hopelijk is alles ok? En wat zul je geschrokken zijn, bloed wil je niet zien tot je uitgeteld bent! Ik duim dat alles goed is... Knuff

Lieve lott, hoe is t met jou nu? Knuff

Hier paar daagjes ziek geweest, maar gaat nu wel weer. Verder is t best lastig dat ik weinig kan doen en mijn mannetje alles over moet nemen. Maar zit nu al op 1,5 wk en hopelijk kan ik over paar weekjes weer meer en kunnen we in oktober voor de cryo's gaan. Zaterdag moet ik op controle en mogen de hechtingen er waarschijnlijk uit. Is wel mooi geworden, wel iets kleiner dan bij het passen van de protheses, denk dat het een cup c is, past precies bij mijn lichaam,en ziet er niet uit als een borstvergroting, maar gewoon zoals t had moeten.zinn. Gewoon mijn borsten opgevuld :) nu weer een nieuw vooruitzicht, snel beter worden zodat we voor een goede zwangerschap kunnen gaan!

Fijne dag lieve meisjes!

Hey Moontje, ben je er weer.

Gefeliciteerd met je nieuwe dames!!! Cup c klinkt als RUIM voldoende. Ik heb nu c vanwege de zwangerschap maar normaal b (ben 1,72 lang. 72 kilo normaal - nu 10 meer...........) dus ik vind dit , deze boobs, echt een ervaring joh. Zal voor jou ook wennen worden, maar wat fijn dat je tevreden bent!

Sterkte met je herstel.

Met mij is alles goed dus, het bloeden was eenmalig en ongevaarlijk.

Geplaatst

Hi lieve dames,

Wat goed te horen Juul, dat het bloeden (gelukkig) maar eenmalig en onschuldig was.... En die kleine van jullie is dus nu al een grapjas! Ik moest erg lachen om je echo-verhaal. Hou wel van die kleintjes die humor hebben! (kan dus al als ze zo klein zijn). Zo te horen heb je een fijne verjaardag gehad. Heb wel eens begrepen dat het in het 2e en 3e trimester best mag, af en toe een slokje of zelfs een klein glaasje wijn. Alleen in het eerste trimester moet je het echt laten staan. De meningen zijn hierover nogal verdeeld, maar ja dat is net als met BV (er zijn mensen die roepen dat de WHO zegt dat je 2 jaar BV moet geven, dat dat geadviseerd wordt. Op zich is dit correct. Alleen niet voor in NL!!!! Hier heb je prima alternatieven, in derde wereldlanden niet!). Dus ik zou zeggen: ben blij te horen dat je ervan hebt genoten! (en ik zou het zelf ook doen).

Ik hoop dat je nu echt gaat genieten van de rest van je zwangerschap, nu je weet dat alles goed is en je een lolbroekje in je buik hebt! Lekker eigenwijs mannetje!

Wat vervelend Moon dat je nu weer buikgriep kreeg. En dat met die hitte! Wat zul je je beroerd hebben gevoeld... En dan nog met de knellende BH en band om... Blergh. Maar nu ben je er weer! Lastig he, die beperkingen... Kom je er idd achter hoeveel je eigenlijk doet op een dag. Zo herkenbaar... Wat dat betreft ben ik blij dat ik mijn krukken hier in de hoek heb kunnen zetten (en Juul: ik bewaar ze hier nog even tot na het weekend, voor de zekerheid). Het belangrijkste nu is het resultaat, als dat maar mooi is, natuurlijk en bij jou past. De ellende ben je dan snel genoeg weer vergeten. Wat zijn nou die zes weken op de rest van je leven? Wat lief dat je mannetje nu zo veel voor je doet. Hij heeft het maar druk met je gehad de afgelopen maanden! Je komt er in ieder geval achter dat hij heel veel van je houdt, anders zou hij dit toch allemaal niet doen?

Hier gisteravond de pregnyl gezet. Ben blij dat ik nu even niet meer hoef! Zie wel op hoor, tegen de punctie. De vorige keer wist ik niet wat ik kon verwachten, nu natuurlijk wel. Daarbij weet ik van de vorige keer dat links aanprikken pijnlijker was dan rechts en toen zat het meeste rechts, maar nu links. Nou ja, het is maar 10 minuutjes. Het belangrijkste is natuurlijk dat het wat oplevert! Dat vind ik ook wel weer heel eng, dat ik moet wachten tot B. in de VU is en hoort hoeveel het er zijn, en dan een SMS stuurt aan mij... En als er eicellen zijn, dan weer wachten tot zondagmorgen, om te bellen of er maandag een TP is... We weten allemaal hoe het is, maar nu het weer dichter en dichter bij komt is het toch wel heel spannend... Bibbers.... Heb gelukkig voor vanavond en morgenochtend tabletjes om rustig te worden, ga ik zeker gebruiken. Ohw, wat zal ik blij zijn als B. me morgen thuis heeft afgeleverd na de punctie (hij moet 's middags werken) en we weten dat alles tot zover goed is....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden