Ga naar inhoud

Goed nieuws! Pijnloze punctie gehad!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Lieve lieve beanie, nogmaals heel veel sterkte en.succes vandaag meid, op naar die TP en een dikke positieve streep!

Lieve juul, gelukkig is alles goed meid, geniet maar van je nu al humor hebbende hummel! En ja cup c is prima hoor, ik had een lege b cup, en ik ben ook dikker geworden het afgelopen jaar van alle hormonen en gedoe. Ik woog 55 en ben 170, maar weeg nu 5 kilo meer. Dus lijkt t in mijn beleving kleiner omdat ik wat voller oog. We zien geen verschil met wanneer ik een pushup droeg, dus mijn omgeving ziet zowiezo geen verschil en weet niet eens dat ik een operatie gehad heb (op mijn ouders en schoonmama na dan) maar nu zijn ze "echt" en geen opgevulde bh haha! Ben er heeeeel tevreden mee hoor!

Nu lieve meiden, op naar nog meer goed nieuws! Knuff

• Reacties 908
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Oh wat een slanke dame ben je, moon. Die 5 kg erbij kan vlg mij prima bij je lengte.

Lijkt me ook fijn om niet de hele tijd iets te moeten/ willen camoufleren. En met " de borsten" hoef je misschien niet eens altijd een bh te dragen? Cadeautje voor je man voor al zn inzet afgelopen maanden! Haha.

Beanie zal wel net een paar uurtjes thuis zijn. We gaan vast zo van haar horen. Hoop zo dat alles meeviel.

Geplaatst

Haha ja inderdaad juul, nou is mijn man niet zo'n borstenman hihi, hem maakt dat niet zoveel uit. Maar t staat toch altijd leuker als een paar theezakken lijkt mij! En ik ben heel lang te dun geweest (49 kilo) en ben 3 jr terug wat aangekomen toen ik stopte met roken, en toen voelde ik me goed met 55 kilo. Maar nu pas ik mijn kleding haast niet meer en wil ik er toch echt weer die 5 kilo vanaf hebben, ik voel me zeker niet dik maar ben niet van plan om naast nieuwe bh's, alles nieuw te moeten kopen. Dat mag alleen met een goede reden als ZWANGERSCHAP haha! Dan vind ik t niet erg :)

En ja onze lieve beanie, ben zo benieuwd hoe het is gegaan!

Hier weer minder nieuws, heb al een paar maanden last van een tintelende hand en t elektrisch botje in mijn elleboog, nu blijkt dat er een zenuw of zenuwen klem zitten, heb er nu dagelijks lastvan. Als t erger word moet ik WEER geopereerd worden voor ik alle gevoel verlies pffff.... We wachten t nog even af, kleine kans dat t vanzelf weg gaat. Ben er bang voor, word.nu al behoorlijk vervelend. We zien t wel weer, word er beetje moe van onderhand.

Lieve knuff, en beanie beterschap!

Geplaatst

Hi lieverds,

Was idd rond 12 uur thuis maar manlief heeft me direct in bed gestopt... Vannacht (ondanks de oxazepam) slecht geslapen, vooral te weinig en daardoor gesloopt na de punctie. Nu eigenlijk pas net een half uurtje wakker.

Punctie is me nogal meegevallen, de eerste keer heb ik het als pijnlijker ervaren. Het infuus met de pijnstiller doet wonderen! En dr. vd L.aar is gewoon heel handig dus het is ook echt zo klaar. Ze wachtte netjes tot ik aangaf dat de pijnstiller werkte en prikte dan direct. Had wel wat nieuws vandaag: mijn blaas was niet goed leeg (had van te voren nog wel geplast, zal dus wel de stress zijn geweest) dus ze moest me catheteriseren... Niet echt fijn. Maar alle dames waren weer bijzonder lief! Er zijn in ieder geval 7 follikels aangeprikt, 5 grote en 2 kleintjes. B. ging snel op stap met de koffer en was ook snel klaar met zijn ding. Daarna moest hij nog 45 minuten wachten voor hij hoorde of het zaad goedgekeurd was en hoeveel eicellen er gevonden waren. Dat waren er uiteindelijk 4, dus precies dezelfde score als de vorige keer. En nu ben ik er eigenlijk heel blij mee, gezien de eerder tegenvallende resultaten.... B. kwam bij het inleveren van de koffer dr. vd. L. nog tegen en die vond het prachtig (dat had ze van de vorige keer ook al gezegd). Ik hoop toch zo dat de menopur voor goede kwaliteit heeft gezorgd... Moet nu tot zondagmorgen wachten, dan hoor ik of er maandag een TP is. Zenuwslopend! Maar wel opgelucht... Dank voor jullie medeleven, het doet me zoveel goed...

@Moon: wat vervelend zo'n tintelende hand... Heb je er al naar laten kijken? Hoop zo voor je dat het vanzelf over gaat! Jij hebt inmiddels je portie ook wel gehad hoor! Vwb die extra kilo's, ik denk dat die er vanzelf wel af gaan als je weer in rustiger vaarwater komt... Ik ben volgens mij sinds januari alleen maar lichter geworden! Nu iets van 77 bij 1.78... Kan nog wel wat vanaf hoor, maar mijn broeken slobberen!

@Juul: alles goed met jou vandaag?

Fijne avond meiden! Liefs en een knuffel, Beanie

Geplaatst

Lieve Beanie

Mooi zo dat het es meeviel. En 4 eitjes!!! B zn sp.rm. Is toch in principe ok? Nou van deze vier moet er toch tenminste een bevruchting komen, misschien wel 2,3 of 4!

Ik ben erg benieuwd.

Lees maar niet meer op het internet over ivf/ menopur enzo. Relaxen met n goed boek, ff het weekend ontspannen doorkomen.

Weet je familie nu dat je de punctie hebt gehad?

Meid veel sterkte met de spanningen. Probeer je

gedachten echt ff bij andere dingen te krijgen.

Zover t kan.. Dan is het zo maandag..

Moon, mn ma kreeg die rare elleboog en tintelingen vh computeren, bleek achteraf. Ze werd gevoelloos in haar pinktopje.. Zit je veel achter de computer?

Geplaatst

Hi lieve dames,

@Juul: ik volg je raad op hoor! Ga dit weekend rustig aan doen... Over 24 uur weet ik of er een TP is! Probeer met name vertrouwen te hebben.... En ga zeker niets opzoeken op mijn laptop, alleen ff zo nu en dan forum checken. Lezen is een goed idee, mijn e-reader ligt steeds onder handbereik. Dat ding is goud waard nu!

Nee, mijn familie is niet op de hoogte van de punctie. Om eerlijk te zijn heb ik nou al bijna 6 weken geen contact me ze gehad. Ze wisten dat ik bijna ging starten met de hormonen maar hebben niet meer geïnformeerd. Ach ja, ze vinden dat ze betrokkenheid tonen... als dat is dat je nu niks van je laat horen, vind ik het wel best. Ik ga het ze ook niet meer vertellen als ze er toch geen belangstelling voor hebben. Overigens hebben we het deze keer sowieso weinig mensen verteld. Gelukkig kan ik mijn ei hier op het forum goed kwijt, dat scheelt! Trouwens, mijn schoonouders zijn wel volledig op de hoogte en tonen veel belangstelling en betrokkenheid dus dat maakt weer heel veel goed!

@Moon: neem je jezelf wel een beetje in acht? Het is nu tijd om goed voor jezelf te zorgen en te genieten van je mooie nieuwe boops!

Fijn weekend meiden! Ik laat morgen wel horen of ik maandagmiddag naar de VU mag....

Liefs en een knuffel, Beanie

Geplaatst

Goedemorgen lieverds,

Een aanvulling op mijn bericht van gisteren: net de VU gebeld en er is morgen om 13.30 uur een TP! Weet nog niks van kwaliteit of hoeveelheid, alleen dat er een TP is. Ben zo opgelucht weer! We zijn weer een klein stapje verder gekomen!

Fijne dag, liefs en een knuffel, Beanie

Geplaatst

Lieve beanie, GEWELDIG lieve meid! Ik heb zo voor je geduimd! Heb gisteren een drukke dag gehad, moest naar utrecht voor de hechtingen en toen familiedagje bij mijn ouders, dus had weinig tijd om te reageren, maar had al gelezen over je mooie vangst van 4 eitjes! Lieve meid, ben heel blij voor jou en B, jullie verdienen het. En ik ken jullie niet, maar van wat ik weet missen jouw ouders en zus heel veel van 2 hele lieve mensen die liefde en familie als iets super belangrijks zien. Ik ben blij dat je schoonouders wel snappen hoe t werkt en jullie daar eel steun en liefde van krijgen. Meid, richt je op B en dat kindje wat er zeker snel gaat komen!

Ik reageer later even meer!

Fijne dag meisjes! Liefs xxx

Geplaatst

Lieve schatten, hoe is het??

Bean!!!! Hoe ging het vandaag?? Wat was de score??? Hoe voel je je??

Heel belangrijk nu: Hou je hoofd cool! Echt! Laat het internet met alle info en dingen even voor wat het is....vertrouw op je eigen lichaam...Mijn ervaring tijdens de wachtweken is dat alle meiden op het forum die zwanger bleken heel relaxt en optimistich waren en de degene die heel gestressed deden en met ieder dingetje wat ze voelde van alles gingen opzoeken, het niet bleken te zijn...Duss...Leuke dingen blijven doen en lekker op je e-reader een goed boek lezen!

Ik duim ontzettend hard!!!

Moon, hoe bevallen je 2 meiden? Toevallig heeft mijn collega het 6 weken geleden laten doen en ik heb ze, toen de sport bh af mocht, in het echt gezien en wauw! Echt super mooi! Ook een cup C (zij had AA) Stoer dat je het gedaan heb maar mijn collega had de eerste 2 weken idd erg last van de spieren in haar armen/oksels...

Kan het zijn dat de tintelingen in je arm daarom nu zijn versterkt?

Juul, hoe is het? Lekker van je vakantie aan het genieten? Wat een heerlijk vooruitzicht zeg; op vakantie!

Hopelijk kom je dan even tot rust en ga je beseffen dat de tijd om te shoppen is aangebroken want zo lang duurt het idd allemaal niet meer...Maar ik snap je gevoel wel hoor....Als ik er lang over nadenk of me dikke buik in de spiegel bekijk, kan ik het ook nog steeds niet geloven....Terwijl het overduidelijk is....gek he?

Life is a miracle! (wordt btw de zin in het geboortekaartje, weten alleen jullie nu :-) )

Sorry dat ik weer zo lang ben weg geweest...Mijn leven bestaat nu uit: werken, baby-shoppen, yoga, zwemmen, schoon maken haha, en slapen....

Maar alles gaat dus goed! Ik voel de kleine behoorlijk! Mark en een vriendin hebben de kleine ook al kunnen voelen. Heel bijzonder! Donderdag hebben we de 3D echo (kado van schoonouders) Ben heel benieuwd.

De meeste spullen zijn al gekocht/besteld, na de echo donderdag kunnen we weer een lading ophalen (o.a. de wagen!) dus Juul, als je tips nodig hebt of vragen....Kom maar op! Ik heb me behoorlijk in alle dingen verdiept al...Ik ben nogal een neuroot als het op dingen regelen aankomt...Heb tig checklists en bijhoud-boekjes...Haha...werkt voor mij erg prettig...

Ik kan niet wachten op de uitslag van Beanie! Vertel!!!

Dikke kus! xxxxxxxxxxxxxx

Geplaatst

Hi lieverds,

@Lott: gezelli! Zo te horen gaat het goed met je... Heb morgen helaas pas de uitslag vwb het aantal bevruchtingen, dus wordt morgen vervolgd. Ben zo blij dat we in ieder geval tot hier komen. En ga je raad opvolgen: 2 weken lekker relaxen en er proberen niet te veel mee bezig te zijn (jaja). In ieder geval wordt google verboden gebied! We zijn op zich positief, dat waren we de vorige ronde ook. Nu doe ik natuurlijk wat extra's (wat vitamines, al heb ik het vorige week drastisch teruggebracht) en ik weet wat beter waar ik qua voeding op moet letten (afgezien van de standaard dingen).

Jij bent zo te lezen lekker druk... Heb je wel tijd om te genieten van je groeiende buikje? Leuk trouwens, donderdag.... Heb een tijd geleden de 3D echo foto's van een collega gezien en die waren echt super mooi! Je kon echt zo mooi details zien. Mooie zin ook voor in je kaartje. Heel leuk om daar over na te denken!

@Moon: alles goed gegaan gisteren? Zijn de wondjes mooi genezen? Was het hechtingen verwijderen niet vervelend? (stomme vraag eigenlijk, ik denk dat wij MMM-meiden wel tegen een stootje kunnen...).

Manlief en ik richten ons nu sterk op elkaar en op het kleine smurfje of de 2 smurfjes die ik per morgen warm mag gaan houden... Dat is nu gewoon het belangrijkste!

@Juul: lekker aan het genieten van je vakantie? Wanneer gaan jullie precies weg? Of zijn jullie al in het zonnige buitenland? Hoop zo voor je dat je even lekker kunt relaxen en gaan genieten van je 2 mannen...

Heb vandaag heel rustig aan gedaan, moest ook wel want heb toch wel erg veel napijn... Zit nu met een kruikje op mijn buik en zo stil mogelijk, dan gaat het het beste. En gewoon veel slapen... Vanmiddag wel even in het ZH geweest, eierstokken zijn behoorlijk opgezet maar geen vrij vocht in mijn buik. Dus ik moet het gewoon uitzitten... Hoop dat het morgen minder is, maar de TP komt niet in gevaar!

Geplaatst

Hi lieve dames,

Weer even ego: vandaag TP van 1 8-cellige topper. Er waren maar 2 eicellen bevrucht en de tweede was pas 4-cellig. Werd ons erg afgeraden om die ook terug te plaatsen. Daarbij hadden B. en ik afgesproken dat als er een erg groot kwaliteitsverschil zou zijn, we er sowieso maar 1 terug zouden laten plaatsen. Maar nu dus 1 smurf om warm te houden...

Liefs, Beanie

Geplaatst
Hi lieve dames,

Weer even ego: vandaag TP van 1 8-cellige topper. Er waren maar 2 eicellen bevrucht en de tweede was pas 4-cellig. Werd ons erg afgeraden om die ook terug te plaatsen. Daarbij hadden B. en ik afgesproken dat als er een erg groot kwaliteitsverschil zou zijn, we er sowieso maar 1 terug zouden laten plaatsen. Maar nu dus 1 smurf om warm te houden...

Liefs, Beanie

Oh gefeliciteerd Beanie met je kleine tptje/ embryootje!!!!!!!!!!! Gelukkig is er resultaat. Twee van de 4 is normaal toch. Jammer van die andere 4-cellige... Bij mij hebben ze een 5-cellige "weggedaan". En nog een bleek achteraf. Twee weg dus.. Balen he gvd, ze vriezen deze niet in he?

Maar een 8 cellige is prima, die van mij was 7-cellig en nu 21 weken........................ Dus please blijf rustig, positief, hoop voorzichtig en neem je rust. Ik heb een dag op bed gehangen en granaatappelpitjes (!) gegeten, nootjes, fruit en vijgen enzo (dacht dat dat wel gezond zou zijn) en heb niet gesport of gerend die 2 weken. Oja geen sinaasappelsap gedronken want had ooit gelezen dat het voor de innesteling niet goed zou zijn.. pff geen idee maar dit zijn mijn ervaringen. Oja, en altijd sokken aan je voeten zelfs als het warm is, voor de circulatie. En liever dacht ik geen kruik op je buik, het moet niet te warm worden.. maargoed ik ben geen dokter.

Doe lekker ontspanningsoefeningen in bed of op de bank, helemaal lief zijn voor je lijf na deze ingreep. Ik duim heeeel hard voor jullie!!!!!!!!!!!!!!! xxxx

ps:

Ik reageer een andere x op de andere berichten want het is thuis weer een verfbende, na de babykamer doen we meteen het hele huis in de verf, dus ik zit in een volgepakte babykamer te tikken terwijl er geboord en gesjouwd wordt........

x

Geplaatst

Hihaaaa! Dat is goed nieuws Beanie!

Een 8 cellige topper! Met een dominant eitje en super zaad! Blijf optimistich maar ook realistisch!

De injecties en het lab heeft nu hun werk gedaan dus nu is moedertje natuur aan de beurt....Die laat niet met zich sollen en die is niet te beinvloeden dus je kan denken of doen wat je wilt maar je hebt alles wat je kon en moest doen al gedaan....Het enige wat ik je nogmaals echt adviseer! Keep it cool! En daarmee bedoel ik je kop!

Ik geloof daar echt in!

Bij ons in het ziekenhuis was er een assistente die op een gegeven moment speciaal naar me toe kwam in de wachtkamer en zei: Lotte, ik ken je ondertussen, ik weet dat je graag zelf alles onder controle heb maar LAAT het LOS! Ze pakte me met 2 handen bij mijn armen vast en schudde me zelfs een beetje heen en weer...Op dat moment dacht ik: ''Ja, lekker makkelijk lullen'' Lief maar hallooooo....'' En nu,....nu weet ik exact wat ze bedoelde te zeggen en onbewust heeft dat moment me toch geraakt want ik was behoorlijk relaxed vergeleken met andere meiden die ik sprak....En ik ben er van overtuigd dat dat relaxte gevoel de doorslag heeft gegeven...

Ik gun je dit zo! En Moon ook! Dat jullie straks ook kunnen nadenken over de invulling van het geboortekaartje enzo...Zo leuk!

Komt goed! :-)

Juul, ook al heerst er af en toe spanning in jullie relatie, blijkbaar hebben jullie toch beide nesteldrang om meteen maar het hele huis mee te nemen hahaha!! Maar ik hoop dat het allemaal goed gaat....verflucht en boren klinkt in ieder geval wel goed :-)

Hier gaat het idd goed...Heb veel zwangerschapsverschijnselen (leuke en minder leuke) maar om nou te zeggen dat ik er echt last van heb...nee...Maar ik denk idd dat wat jij zegt Beanie, dat wij MMM vrouwen wel een stootje kunnen hebben...Zeker wat dit betreft...

Allemaal fijne avond! en tot gauw!

Dikke kus xx

Geplaatst
Hihaaaa! Dat is goed nieuws Beanie!

Een 8 cellige topper! Met een dominant eitje en super zaad! Blijf optimistich maar ook realistisch!

De injecties en het lab heeft nu hun werk gedaan dus nu is moedertje natuur aan de beurt....Die laat niet met zich sollen en die is niet te beinvloeden dus je kan denken of doen wat je wilt maar je hebt alles wat je kon en moest doen al gedaan....Het enige wat ik je nogmaals echt adviseer! Keep it cool! En daarmee bedoel ik je kop!

Ik geloof daar echt in!

Bij ons in het ziekenhuis was er een assistente die op een gegeven moment speciaal naar me toe kwam in de wachtkamer en zei: Lotte, ik ken je ondertussen, ik weet dat je graag zelf alles onder controle heb maar LAAT het LOS! Ze pakte me met 2 handen bij mijn armen vast en schudde me zelfs een beetje heen en weer...Op dat moment dacht ik: ''Ja, lekker makkelijk lullen'' Lief maar hallooooo....'' En nu,....nu weet ik exact wat ze bedoelde te zeggen en onbewust heeft dat moment me toch geraakt want ik was behoorlijk relaxed vergeleken met andere meiden die ik sprak....En ik ben er van overtuigd dat dat relaxte gevoel de doorslag heeft gegeven...

Ik gun je dit zo! En Moon ook! Dat jullie straks ook kunnen nadenken over de invulling van het geboortekaartje enzo...Zo leuk!

Komt goed! :-)

Juul, ook al heerst er af en toe spanning in jullie relatie, blijkbaar hebben jullie toch beide nesteldrang om meteen maar het hele huis mee te nemen hahaha!! Maar ik hoop dat het allemaal goed gaat....verflucht en boren klinkt in ieder geval wel goed :-)

Hier gaat het idd goed...Heb veel zwangerschapsverschijnselen (leuke en minder leuke) maar om nou te zeggen dat ik er echt last van heb...nee...Maar ik denk idd dat wat jij zegt Beanie, dat wij MMM vrouwen wel een stootje kunnen hebben...Zeker wat dit betreft...

Allemaal fijne avond! en tot gauw!

Dikke kus xx

Hey Lott, en Beanie

Nog een korte reactie van mij. Ik wil het niet bederven, maar ik was dus helemaaaal geen positieve denker. Ik was ervan "overtuigd" (voor zover het kan) dat het niks zou worden na de tp, want ik was zo teleurgesteld! vanwege het feit dat we tijdens de tp hoorden dat er van 10 eitjes maar 1 goede bevruchting was. Men zei, dat wordt de volgende keer zeker icsi... ik was tijdens die hele terugplaatsing alleen maar aan het rekenen wanneer ik dan icsi zou kunnen doen. Ook de manier waarop de gyn tegen me zij, "nou duimen meid", na de tp, klonk zo van, pech deze ivf ronde op naar de volgende..ze keek er beteuterd bij....Dus ik had er twee weken een hard hoofd in en heb zelfs te laat getest omdat ik de negatieve uitslag niet durfde te zien.. Ik had ongelijk.

Dus ook als je niet positief denkt kan het goed gaan wil ik alleen maar even zeggen. Voel je dus niet schuldig als je om een of andere reden niet positief kunt of durft te denken, zoals Lott zei, moeder natuur doet de rest nu. Vind daar je rust in.

Oja positief denken scheelt natuurlijk wel in de sfeer thuis, in je hoofd en voor je partner.. dus op zich niks mis mee natuurlijk!!!!!!!!

@ Lott, zit je op een uitgerekend topic of alleen hier? Mooi dat alles goed gaat. Ik heb ook kwalen, vandaag naar Mensendieck geweest. Dat hielp meteen al met mn bekkenpijn. Wat heb jij aan de hand dan?

Mijn nesteldrang valt mee hoor, dat huis, daar moest zoveel mee gebeuren op 47m2 dus daar zijn we mee begonnen. Maar ik heb nog NIKS gekocht verder. Ik woon al zo krap en het wordt alleen maar een puinhoop van alle spullen. Zie t voor me, buggy in de kamer, babybed in en hoek haha. Ik heb nog ff een studeerkamer van de babykamer gemaakt, nu sparen voor alle uitzet en meubels voor de woonkamer, die wordt ook nieuw en praktischer ingerciht. Maar eerst ga ik op vakantie as vrijdag, bij terugkomst het volgende project...

@ Moontje, voel je je ok? Of heb je pijntjes? Mag je wel iets tegen nemen hoop ik?

Een hele fijne avond allen en tot gauw weer een keer...

Geplaatst

Hi lieverds,

Dank voor alle tips en adviezen! Ik vind het nu op dit moment heel moeilijk om positief te zijn... Eerste IVF had ik 3 bevruchte eicellen, waarvan 2 dus zijn weggegooid en een 8-cellige terug. Nu dus 1 bevruchte eicel minder, en dat viel me toch tegen. Had zo gehoopt dat ik er 2 zou terug kunnen krijgen maar kennelijk is me dit niet gegeven. Aan de andere kant zit ik ook niet echt te wachten op een 2-ling zwangerschap, en nu is het de natuur die voor me heeft bepaald dat het op z'n best een eenling wordt. Misschien dan maar beter ook.

Ik hou de voeten lekker warm en had idd ook begrepen dat kruikjes nu geen goed idee zijn... Laat de koffie staan, zal morgen granaatappelsap halen (heb vandaag ook een glas op maar vind het eigenlijk heel vies), moet beetje voorzichtig zijn met gluten en veel fruit, groenten en 2x per week vis eten. Dat is te overzien toch? Verder kan ik er nu helemaal niks meer aan doen... Wat ik zeg, vorige ronde was ik positief gestemd, geloof ik, hoewel ik ook veel twijfels had. Nu moet dat gevoel gewoon nog een beetje groeien. Eerst moet de buikpijn verder afnemen, denk ik. Heb me voorgenomen niet op zoek te gaan naar 'verschijnselen'. Weet van de vorige keer dat ik een soort blupjes voelde in mijn baarmoeder (alsof er luchtbelletjes in zaten), en dat heb ik verder nooit... Maar dat is iets wat je toevallig moet opvallen of zo... Dus daar ga ik ook niet op letten. Eerst maar eens deze week door! Volgende week ga ik pas testen kopen, heb ik net met B. afgesproken. Mag op 10 september voor een bloedtest of een dag eerder zelf testen van het ziekenhuis. Zie wel of ik dat redt... Vorige keer heb ik netjes gewacht tot de dag dat ik van het ZH thuis mocht testen.

Nou even genoeg over mijn onzekerheid.... Gaat vast nog groeien maar op dit moment durf ik echt nergens op te hopen of in te geloven!

Maar dit is 'm dan: ons smurfje...

[ATTACH=CONFIG]4501[/ATTACH]

Geplaatst
Hi lieverds,

Dank voor alle tips en adviezen! Ik vind het nu op dit moment heel moeilijk om positief te zijn... Eerste IVF had ik 3 bevruchte eicellen, waarvan 2 dus zijn weggegooid en een 8-cellige terug. Nu dus 1 bevruchte eicel minder, en dat viel me toch tegen. Had zo gehoopt dat ik er 2 zou terug kunnen krijgen maar kennelijk is me dit niet gegeven. Aan de andere kant zit ik ook niet echt te wachten op een 2-ling zwangerschap, en nu is het de natuur die voor me heeft bepaald dat het op z'n best een eenling wordt. Misschien dan maar beter ook.

Ik hou de voeten lekker warm en had idd ook begrepen dat kruikjes nu geen goed idee zijn... Laat de koffie staan, zal morgen granaatappelsap halen (heb vandaag ook een glas op maar vind het eigenlijk heel vies), moet beetje voorzichtig zijn met gluten en veel fruit, groenten en 2x per week vis eten. Dat is te overzien toch? Verder kan ik er nu helemaal niks meer aan doen... Wat ik zeg, vorige ronde was ik positief gestemd, geloof ik, hoewel ik ook veel twijfels had. Nu moet dat gevoel gewoon nog een beetje groeien. Eerst moet de buikpijn verder afnemen, denk ik. Heb me voorgenomen niet op zoek te gaan naar 'verschijnselen'. Weet van de vorige keer dat ik een soort blupjes voelde in mijn baarmoeder (alsof er luchtbelletjes in zaten), en dat heb ik verder nooit... Maar dat is iets wat je toevallig moet opvallen of zo... Dus daar ga ik ook niet op letten. Eerst maar eens deze week door! Volgende week ga ik pas testen kopen, heb ik net met B. afgesproken. Mag op 10 september voor een bloedtest of een dag eerder zelf testen van het ziekenhuis. Zie wel of ik dat redt... Vorige keer heb ik netjes gewacht tot de dag dat ik van het ZH thuis mocht testen.

Nou even genoeg over mijn onzekerheid.... Gaat vast nog groeien maar op dit moment durf ik echt nergens op te hopen of in te geloven!

Maar dit is 'm dan: ons smurfje...

[ATTACH=CONFIG]4501[/ATTACH]

Wat een giller Beanie, jullie hebben het gedaan een foto maken. Wij durfden niet, bang dat de arts zou denken dat we gek waren.

Doe maar lekker relaxt. Misschien wel onverschillig, net als ik deed toen ik moest wachten. Neem een stapje terug, je kunt niks meer doen. Twee keer vis per dag, man dan krijg je een overdosis zink binnen! gewon relaaaaaax, sokkies aan, slenter wat door het huis. korte wandelingetjes, boekje... net doen alsof je een beetje ziek bent.. na een paar dagen pak je je ritme weer op als je je tenminste beter voelt en dan is het gepiept, of niet. daar heb je geen controle over.

dikke knuffel

Geplaatst

Lieve Beanie, gefeliciteerd met je toppertje aan boord!! We waren gisteren 2 jaar getrouwd en mijn mannetje was vrij, dus heb niet achter de computer gezeten anders had ik al eerder even gereageerd! En ik snap je frustratie over het aantal bevruchtingen, maar Juul is het voorbeeld dat het wel kan met 1 goede emmie!! En jij en ik waren ook allebei zwanger van een enkele embryo, 8 cellig is toch goed, die van Juul was 7 cellig en die van mij ook 8 cellig. En wat gaaf dat je er een foto van hebt! Ik duim zo hard dat hij/zij zich lekker warm innesteld bij je, en doe qua eten en beweging waar jij je prettig bij voelt, te dwangmatig dingen gaan doen leverd echt geen betere resultaten op naar mijn idee. We gaan er verder gewoon vanuit dat deze enkele embryo de overheersende is en gewoon een heel mooi baby'tje opleverd over een kleine 9 mnd!! Succes met wachten lieve Beanie!! Hier gaat het prima, minder pijn, alleen verschrikkelijke gevoelige prikkelende tepels, maar de zwelling is weg en de wondjes zagen er prachtig uit, de assistente stond ervan te kijken, zo mooi al en heb geen blauwe plekken, ook helemaal niet gehad :)

Lieve Juul, late reactie op jouw vraag over mijn tintelhand: ik kreeg er juist voor het eerst last van toen ik vanwege de overstimulatie al een aantal dagen in het ziekenhuis lag, dacht eerst dat het trombose was... Maar nu je dat zo zegt, is het wel vanaf dat ik juist veeeel minder achter de computer zit en meer op mijn gsm aan het internetten ben geweest, en als ik dat nu doe en mijn gsm vasthoudt heb ik er ala minute last van.. Maar we gaan nu eerst kijken of het met fysio weggaat, en minder mijn arm in de bovenwaardse stand houden, ik probeer hem wat te laten rusten. Hoe is het bij jullie verder? Wanneer had je de 3d echo ook alweer? Dat is apart he, dat je gewoon kunt zien hoe je kindje eruit ziet, leuk!! Verder het kamertje klaar?

Lieve Lott, fijn dat het goed gaat met je!! En zwangerschapsverschijnselen zijn goed, daar kijk je later met plezier op terug!! En ik ben erg blij met mijn nieuwe "meiden" haha! De zwelling is eruit, de wondjes genezen mooi, lijkt net aan de littekens of het al een jaar geleden is. En het ziet er echt heel natuurlijk uit :) vandaag ben ik ook begonnen met een dieet, die doe ik 2 weken, wil dat niet te lang doen omdat dat niet zo goed is als je zwanger wilt worden, dus wil ook ruim voor een eventuele terugplaatsing weer gestopt zijn. Ik hoop dat ik in die 2weken 4 kilo afval (het meeste overtollige hormoonvet) haha want als ik straks zwanger word komt er waarschijnlijk alleen maar veel gewicht bij en daarna krijg je het er niet meer zo makkelijk vanaf.. OPf het zit er binnen 2 weken weer extra aan, maar goed dan heb ik het voor mijn gevoel toch geprobeerd hihi..

Nou lieve meisjes, hier gaat het dus allemaal wel goed. Ik hoop dat Beanie zwanger is van deze poging en dat ik me snel bij jullie mag voegen over een paar maandjes!! Fijne dag!! Knuff xxx

Geplaatst

Hi lieverds,

Lieve Moontje, gefeliciteerd met je trouwdag! Hebben jullie wat leuks gedaan om het te vieren? Gelijk heb je, als je mannetje vrij is dat je dan niet achter de pc gaat zitten! Was trouwens gisteren ook veel te mooi weer daarvoor!

Van de vorige keer wisten we dat op een monitor de embryo te zien zou zijn. De vorige keer had B. met zijn iPhone wel foto's gemaakt maar die waren heel vaag. Nu hadden we dus gewoon een klein compact cameraatje meegenomen, om deze keer betere foto's te kunnen maken. Want als het nou goed gaat, is dit zo'n leuke allereerste foto, toch?

Wat ik gewoon toch lastig vind (en dat is heel tegenstrijdig met wat ik eerst zei) is dat de kans gewoon groter zou zijn bij de TP van 2 emmy's dat je zwanger raakt. Voor mijn gevoel is die kans nu minder (hoewel de fertiarts zegt dat het bijna niks scheelt met 1 of 2 terug). Aan de andere kant, de vorige keer was ik ook zwanger van een 8-cellige. Weet je, ik kan nu gewoon helemaal niks meer doen om het te beïnvloeden, het gaat goed of het gaat fout. De kans op het laatste is groter dan op het eerste. Nou ja, ik kan alleen maar hopen dat de tijd heel snel voorbij gaat... Mijn gevoel is op dit moment niet zo positief maar dat kan ook zijn doordat mijn ervaringen op dit gebied natuurlijk niet heel erg goed zijn. Zwanger worden, okay (niet dat dat zo makkelijk gaat...). Maar dan het blijven.... We weten dat als ik volgende week positief test, er nog een hele onzekere tijd achteraan komt en die duurt dan nog een week of 10 minimaal, denk ik, voor we er echt in durven te gaan geloven! Daarnaast ben ik gewoon zo bang, dat ik wat dat betreft mijn geluk de vorige keer heb opgebruikt... De eerste keer meteen zwanger, maar daarna???

Nou weer even genoeg over mijn onzekerheden... Ben blij te horen dat jouw 'meiden' zo mooi zijn geworden! Gelukkig geen problemen met geïnfecteerde wondjes deze keer. En nu dus op dieet... Wees maar niet al te streng voor jezelf hoor! Heb inmiddels wel begrepen dat die 'hormoon'-kilo's bij velen er niet heel makkelijk van af gaan. Weet je, beetje stress en het gaat vanzelf... Zo werkt het bij mij in ieder geval.

@Juul: ik doe zeker rustig aan maar heb ook niet zoveel keuze, nog steeds wat last van mijn buik. Voor de rest idd afleiding, lekker lezen, ontspannen. Gistermiddag lekker met Bas wat oude DVD's zitten kijken: de L.ama's en het cabaret van K.opspijkers. Blijft grappig en we wilden wat zien waarom we zouden kunnen lachen... We hadden niet echt films om om te lachen, ja misschien I.ntouchable maar die hebben we juist gezien de avond voor de echo waarin we te horen kregen dat.... Dus doe maar ff niet. Dat moet nog even slijten vrees ik.

BTW: heb zondag weer een mail van mijn ouders (moeder dit keer) gekregen. Ze schreef dat ze vond dat de 'radiostilte' wel lang genoeg had geduurd. Informeerde zowaar naar B., herstel na de operatie (hoewel ze hem wel een mail had gestuurd om succes te wensen en te vragen hoe het was gegaan, dat dan weer wel). Verder wilde ze weten hoe het gaat met de 'vruchtbaarheidsbehandelingen' (ik geloof niet dat ze weet waar het hier om gaat) en of we idd in september nog een paar dagen weg gaan. Verder ging het alleen maar over hun zelf. Ze vroeg niet naar mijn knie of het herstel daarvan... Heb nog maar niet gereageerd want ik ben er zo klaar mee....

Heb nu echt genoeg geklaagd! Ga maar even wat leuks proberen te doen!

Geplaatst

Heey Bean, ik zie het zeker niet als klagen hoor, het is meer je uiting van een frustratie en je onzekerheden toch...Toch fijn dat je moeder naar bepaalde dingen vraagt maar snap dat je er ff klaar mee bent door de manier waarop dingen zijn gegaan....

Ik zal verderop in dit bericht ook even ''klagen'' of me frustratie neer zetten ;-) Gaat over kilo's! ;-)

En Juul, het klopt, jij was helemaal niet positief, zeg maar gerust negatief...maar omdat je dacht dat het bij voorbaat al niet gelukt was was je er een stuk minder mee bezig dan wat ik bedoelde te zeggen in mijn bericht....Ik was tijdens de ww ook niet positief, maar ook niet negatief....laat ik me boodschap omshrijven als: ''neutraal''...ik wilde het eerst nooit geloven maar hoe vaak hoor je wel niet dat als een stel na jaren behandelen zich erbij neerlegt en bv gaat adopteren dat het toch spontaan raak blijkt te zijn....Ik geloof dus dat het fucking-with-the-mind wel degelijk invloed heeft....Maar genoeg over al die theorien, zo zijn er nog wel 100, al je je maar goed voelt Bean...doen wat voor jou goed voelt! We gaan voor een top embryo die een topper blijft!

Juul, ik zit alleen op dit topic...Heb geen behoefte aan andere topics. Maar wat lekker dat mensendieck meteen helpt tegen je bekken pijn...Ik loop bij de fysio bij een bekkenbodem specialist en moet zeggen dat dat ook wel scheelt...Beetje meer bewust van je houding enzo...

Mijn hielen zijn heel snel geirriteerd, alsof het bot eruit steekt als ik loop...wel een rot gevoel, heeft te maken met mijn bekken ook....En voor ik zwanger was had ik al rest-less-legs en daardoor steunkousen...(leuk die erfelijkheid) Ook al 4x spatader vertakkinkjes weg laten prikken en ja dat is nu natuurlijk lekker geactiveerd allemaal maar ik slik magnesium tabletten en die werken echt heeeeel erg goed. Verder gaat af en toe mijn mood-swing-alarm af haha...

Dus al met al gewoon de normale bij verschijnselen die prima te handelen zijn...en zo niet dan toch ;-)

Moon: gefeliciteerd met je trouwdag! Eindelijk weer wat om te vieren, en helemaal leuk voor je man om dat met 3 meiden te doen ;-) Goed dat je je kilotjes er voor de volgende poging af wil hebben...

Ik ben vandaag op controle geweest bij de vk en alles is helemaal goed...Grootte is goed, hartje weer gehoord..Blij!

Ook ben ik weer even gewogen en Moon, die 4 kilo is niets!!! Om even een idee te geven, jullie hadden het er laatst al over las ik...maar ik ben 1.81 lang en had tot december 2011 maatje 36. ik woog 68 kilo! Al jaren!...door de hormonen kwam ik voor de zwangerschap al 6 kilo aan en heb er toen 1 kilo afgekregen voor ik zwanger raakte....En nu...aahhhh het is echt erg...3 weken geleden woog ik 87 kilo en nu 91!!!!!!!!!!!!!!!!!! Dat is toch niet normaal! Al 23 kilo aangekomen! Weliswaar inclusief 5 van de hormonen maar dus al 18 van de zwangerschap! Heb ook echt al een behoorlijke buik en als ik die bekijk, zie of voel denk ik: Boeien! Zorg voor later...

Maar moest het toch even kwijt aangezien het over dieeten enzo ging haha...

O en v.w.b. de foto van de embryo...onze arts, in AMC, zei juist van te voren tegen Mark dat hij zijn telefoon even klaar moest houden voor een foto want zo konden we de 8-cellige embryo vast leggen...Hij zit bij ons al in het 9 maanden boek geplakt hoor! Zo cool! Gewoon doen! Kan jou het schelen, het is jouw kindje in wording! :-)

Nou ik ga me opmaken voor een lange reis naar Noord Brabant. Daar slaap ik vanavond in een hotel voor me werk dus allemaal fijne avond, ik ga even sturen nog en tot gauw!!!

Liefs Lot

Geplaatst
Lieve Juul, late reactie op jouw vraag over mijn tintelhand: ik kreeg er juist voor het eerst last van toen ik vanwege de overstimulatie al een aantal dagen in het ziekenhuis lag, dacht eerst dat het trombose was... Maar nu je dat zo zegt, is het wel vanaf dat ik juist veeeel minder achter de computer zit en meer op mijn gsm aan het internetten ben geweest, en als ik dat nu doe en mijn gsm vasthoudt heb ik er ala minute last van.. Maar we gaan nu eerst kijken of het met fysio weggaat, en minder mijn arm in de bovenwaardse stand houden, ik probeer hem wat te laten rusten. Hoe is het bij jullie verder? Wanneer had je de 3d echo ook alweer? Dat is apart he, dat je gewoon kunt zien hoe je kindje eruit ziet, leuk!! Verder het kamertje klaar?

Klinkt toch al teveel repetetieve handelingen (meestal oorzaak van die tintelingen daar), je komt er gauw achter als je gaat fysioen en je bijv test wat er gebeurt als je gaat smssen/ schrijven op je mobiel.. het zal er wel van komen.. het is toch je doorbloeding die afgekneld wordt? Komt vaak ook uit je schouder, hele houding. Hoop dat je iets aan de fysio hebt, mag je weeeer therapieeen... ooh.

Wel goed nieuws dat het met de boobs heel goed gaat! Dan kan ook nog gezeur geven maar day is gelukkig niet het geval bij jou.

take care

Geplaatst

@Beanie

Toch vind ik het mooi om te horen dat je ma op "haar manier" interesse toont en de eerste stap zet. Probeer het een klein beetje te waarderen. Ze is je heus niet vergeten, tis toch je moeder... Als jij uitgestressed bent deze dagen neem je gewoon wanneer je wel zin hebt contact op. En dat ze jouw ivf-mmm zo noemt, ach die van mijmoest ook telkens refereren aan het feit dat ik gezond was en mn vriend ziek geweest en ik daarom "die babybehandelingen voor hem" aan het doen was. En volgens haar zou het toch nooit lukken. Ze was enorm bang , daarom deed ze zo. Het zijn hun frustraties, laat die niet de jouwe worden.

Vergeet je niet een klein betje te hopen meisje, die kleine embryo zit in je buikje en in de eerste week ergens gaat ie innestelen of niet. Volgens mij is dat een soort 50-50 kans, ja of nee. Dus denk gewoon 'ik heb net als iedereen een kan". POSITIEF zijn is misschien iets teveel gevraagd.

En ook jij niet te veel internetten! want dan ga je er telkens aan denken en afwegen en stressen enzo. Ik heb die dagen heel voorzichtig het hele huis gepoetst geloof ik. Dan vloog de dag tenminste om.... Vandaag wordt het mooi weer, balkonnetje pakken en lekker een stapel simpele tijdschriften halen, in de zon zitten broeden!?

dikke kus meid we weteen hoeveel stress je nu hebt en het wachten is echt niet leuk. Aan de andere kant, misschien gebeurt het nu wel en dan kijk je er weer anders op terug. En de komende weken, tja dat zie je straks wel weer! Eerst twee weken broeden.

x

Geplaatst

Wat een rare pijn beschrijf je Lott, alsof je hielen eruit steken?! waaaaa. Ik heb pijn in mijn enkels (kilos, wekere spieren?) maar wat jij beschrijft, uh. En die restless legs, dat had ik tijdens de eerste weken van de zwangerschap ineens, irritant is dat zeg maar er zijn wat dingen die je daar tegen kunt doen dacht ik? Weet je vast beter dan ik?

Die mood swings, heb ik ook maar valt nog mee (of denk ik dat?). Ik vind mezelf kalmer en zachter eigenlijk. Ik merk met ruzies met mn vriend dat ik hem veel ruimte geef en dat ik denk, pff zou hij met mij moeten doen nu. Maar ik trek gewoon en soort muur op van 'dont mess with me or the baby.. go f... yoruself"om het heel grof te zeggen.. maar we hebben echt zoo vaak mot. Komt omdat hij geen werk heeft sinds mei.............

Zo jij bent ook al aardig aangekomen! Nu snap ik waarok je zoveel shopt haha elke week een nieuwe outfit! Ik heb gister kleding van mijn dikkere ma gekregen voor voorlopig, loop ik omdat ik te dik ben in ma's spullen.....

Wat zegt de verlosk van je kilos?

Die van mijCbegon meteen over dietiste enzo, omdat ik snel ging. Maar ik ben nog niet moddervet, jij waarsch ook niet, zit het ook allemaal om je buik/ heupen en armen? Ik heb een vriending die kwam 20 kilo aan en was 90 kilo bij 1.60....... een ander kwam 15 kilo aan en is dinsdien 10 kilo zwaader gebleven. Ik hoor van de meesten dat er toch wel een paar kilos aan blijven achteraf maar 20-30 ne hoor dus idd je ziet straks wel.

Ik ben wel gaan fitnessen, cardio op de fiets en op dat loopding met die stokken. 45 min, voelde prima. Hartslag onder de 120-130 is echt te doen.

Ik hoop dat je niet teveel andere klachten krijgt van de kilos, dat zou niet goed zijn.

Werk ze en tot gauw, gezellig dat je weer af en toe om het hoekje komt kijken!

Ik ga lekker naar shiatsu massage... uh, vorige keer was ik na de massage (wat drukpuntmass is, sort of, het is geen echte massage) helemaal van mn bekkenpijn af. En vrijdag naar griekenland, weekje naar de zee. hmmm 7 dagen zwemmen....

fijne dag ! (allemaal)

Geplaatst

Hi ladies!

@Juul: alvast een hele fijne vakantie! Hoop dat ik nog op tijd ben.... Morgen ga je naar de Griekse zon! Neem je zonnehoed mee... Geintje! Je kan toch goed tegen die warmte? Lekker genieten van z'n tweetjes, de volgende keer heb je een klein stoer mannetje extra bij je! Heerlijk toch... Ga je dan na je vakantie lekker babyshoppen? Of heb je inmiddels al wel wat jongens kleertjes? Je krijgt waarschijnlijk nog wel een boel, maar is toch ook leuk om zelf alvast wat te kopen... Misschien in Griekenland?

@Lott: hoe was je 3D-echo vandaag? Vast wel heel tof! Kun je al zien op wie hij het meeste lijkt? Echt super leuk hoe gedetailleerd je alles al kunt zien met zo'n echo! Vervelend dat je zo'n last hebt van je hielen. Heb het overigens vaker gelezen, hier op het forum, en niet om je bang te maken maar ik heb begrepen dat het ook nog wel even kan aanhouden na de bevalling... Misschien even geen hakken dragen? (niet dat je dat nodig hebt bij jouw lengte...)

@Moon: alles goed met jou? Wanneer mag je eigenlijk beginnen met je cryo-poging, is dat direct na je eerstvolgende menstruatie? En komt die er al bijna aan?

Hier gaat de tijd zo tergend langzaam... Kan iemand even de klok vooruit komen kijken of zo? Pas WD3! Nog steeds buikpijn, al is het nu meer zeurend en in het midden van mijn buik (voelt een beetje als spierpijn, maar misschien heb ik vrijdag wel zo verkrampt gelegen dat het dat ook gewoon is). Verder wat gevoelige/opgezette boops. Allemaal dankzij de bollen, neem ik aan! Gelukkig niet meer zoveel hoofdpijn als met de deca...

Ik hou mijn voeten en buik warm, eet gezond en geen koude dingen. B. spreekt smurfje bemoedigend toe en ik heb hem/haar laten weten dat hij/zij meer dan welkom is en dat wij hem/haar een best leuk leven kunnen bieden... Meer kunnen we niet doen. Ja, afwachten tot ik mag testen... Maar dat duurt nog even!

Ondertussen nog maar een goed boek lezen! Hebben jullie nog tips?

Liefs en een fijne avond, Beanie

Geplaatst

Hey lieve meiden!

@ Lott, hahaha ja ik ken het, ik woog voor de zwangerschap van Savannah maar 54 kilo, en op het laatst vlak voor de bevalling (38,5 wkn) woog ik maar liefst 77 kilo. Dus ik was ook behoorlijk aangekomen. Maar was het binnen een half jaar ook weer kwijt en woog toen nog minder als voor de zwangerschap. Verder heb ik bijna 6 maanden plat gelegen vanwege bekkenklachten, op het laatst had ik het idee dat ze snachts mijn benen aan de bovenkant bij mijn heupen aan het afzagen waren, ik lag echt te huilen van de pijn...vandaar dat ik iets eerder ingeleid ben met 38,5 week, ik trok het niet meer... wat een rotpijn... maar dat met die hielen herken ik niet.. Hoe was het trouwens in Brabant? En het schiet nu al echt op voor jullie!!

@ Juul, heeeeel veel plezier in Griekenland, jullie zijn waarschijnlijk onderweg nu!! Lekker even genieten, verstand op nul, nog even genieten van de rust... Nog eventjes en dan zijn jullie voorlopig niet meer met zijn 2en! En over mijn hand, ik denk dat er inderdaad iets afgeknelt word. Ik ga na het weekend even een afspraak maken, zit nog een beetje met de pijn van de boobs ook, ik kan wel weer veel, maar mag nog 3,5 week niet mijn armen omhoog doen en niet zwaar tillen enz.. Dus denk dat het dan ook lastig word om fysio te gaan doen.. Hoe is het verder bij jullie? Gaat het nog een beetje met je mannetje, zal frustrerend zijn voor hem om thuis te zitten. Is ook niet goed voor de relatie om steeds op elkaars lip te zitten, hopelijk trekken jullie het nog een beetje!

@ Beanie, owwww meid wat spannend toch!! Ik duim zo hard voor je, het moet gewoon goed gaan deze keer.. En ik ben het wel met Juul eens, je moeder laat in ieder geval wel iets weten, al is het niet op de manier die je het het liefste had gehad.. ze zal op haar manier toch wel haar best doen.. Lastige situatie he meid! Richt jij je eerst maar lekker even nog op je smurfje en laat je maar door B in de watten leggen! En ik word denk ik volgende week ongesteld, maar dan zit ik pas 3,5 week na de operatie. Ik moest echt 6 weken rust houden, heb ook nog teveel pijn om zwanger te raken, zolang ik die compressie bh en band moet dragen zijn de protheses nog niet ingekapselt, en mogen er geen veranderingen plaatsvinden. Misschien de cyclus erna als alles goed gaat, het is toch best een hele ingreep en wil wel echt van de pijn af zijn voor ik ontspannen voor de cryo's kan gaan. Nu op het moment voelt mijn hele huid van de borsten aan alsof het verbrand is, heel raar, niet alleen bij de littekens, maar de hele borsten.. Net of de huid geschaafd is ofzo, maar ziet er gewoon normaal uit.. Schijnt ook normaal te zijn.. Nog 3,5 week en dan mag ik gelukkig alles weer, lekker op mijn zij slapen en die strakke rot bh uit, dat zal echt een opluchting zijn! Dan kan ik hopelijk ook met fysio beginnen, want ik heb best veel last van die hand, nu typ ik met 1 hand, best lastig!

Met mij gaat het verder wel goed, zit op dag 4 van mijn dieet, hopelijk is er na een week wel iets vanaf, anders is meteen de motivatie ook ver te zoeken! En verder heb ik vrij weinig te melden, vandaar dat ik wat minder aanwezig ben...en omdat ik lastig typ op het momnet...als ik dan facturen en offertes gemaakt heb, heb ik geen puf meer om hier nog wat te typen.. straks mijn andere hand ook overbelast ( pech ligt bij ons toch al om het hoekje te loeren).

Nou lieve meiden een hele fijne dag!! Knuff xx

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden