Ga naar inhoud

Goed nieuws! Pijnloze punctie gehad!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Juul: Je zit in Greece! Wat lekker zeg!Waar zitten jullie precies? Inderdaad even lekker wat quality time met je man, zonder werk en klus zorgen even samen van elkaar genieten en weer beseffen waarom je zo gek op elkaar was in de eerste instantie want ik weet nog dat 1 van onze eerste berichten ging over ''het-grenzeloos-verliefd-verhaal!''

...Een relatie is ook keihard werken, dat mag je niet zomaar opgeven of weggooien...daar moet je kneiterhard voor werken....Bij ons barstte de bom van de week ook even hoor...Arme schat draait extra weken offshore om straks rondom de bevalling 8 weken thuis te zijn. Hij is echt amper thuis, en als ie thuis is is ie op zolder aan het klussen voor onze nieuwe slaapkamer...We waren beide moe met een kort lontje en dan kan je beter niet met elkaar in discussie gaan...maar de lucht is weer zwaar geklaard en zijn nu weer lief voor elkaar ;-)

Ja die pijn in mijn hielen is echt heel apart, als ik zit of kook rol ik met mijn voet over een tennisbal, dat geeft wel wat verlichting op dat moment...

De vk begon bij mij inderdaad ook over een dietiste en ik heb op 1 dag 3 keer bloed moeten prikken ivm suiker en bloedarmoede maar de uitslag hiervan was dik in orde.

Ik ga ook niet naar een dietist, ik weet dondersgoed waar die kilo's vandaan komen...voor ik zwanger was sportte ik 3x anderhalf uur in de week, ik rookte af en toe en at minder dus ja.....Ik ben er ook heilig van overuigd dat ik straks echt wel weer me maatje terug krijg hoor...Heb nu namelijk al zin om weer helemaal los te gaan om te sporten...Ik maak me niet dik...oja wel haha, nou ik maak me niet druk dan ;-)

Hi Bean, ik draag amper hakken haha, juist omdat ik al lang genoeg ben...ik hoop dat het na de bevalling toch wel gauw weg is want ik ben van plan om lekker veel met die kleine te gaan wandelen. Maar ja dat is afwachten dus...Het is dan wel winter dus loop ik lekker op zachte Uggs ipv op slippers dat scheelt waarschijnlijk ook wel...

Ja de 3d echo.!! We hadden voor de geslachtsbepaling 3 echos nodig om het te kunnen zien want hij lag er steeds niet goed voor en wat denk je....We krijgen een herkansing hoor haha, hij lag weer niet goed genoeg...maar de echoscopiste heeft wel veel 2d ge-echo't en dat was weer fantastich om allemaal te zien! Zo blij dat alles goed is en qua groei ook perfect, maar de 3d wordt dus nog vervolgd..

Uuuhh tips voor jou om te doen: een fotoboek maken van jullie vakantie! Ik maak op Albelli fotoboeken en dat is een heerlijke bezigheid al zeg ik het zelf! Heb je nog VHS banden die overgezet moeten worden op DVD?? Ook een leuke bezigheid! Verder gewoon doen wat je de laatste tijd ook deed....Biosje, ook altijd leuk...

Komt wel goed schatje ;-)

Moon, Zooo dan was jij idd ook best aangekomen ja...en kan me voorstellen dat 6 maanden plat echt niet leuk is geweest zeker niet met zoveel pijn...

In Brabant was het prima, was wel kapot toen ik naar huis ging woensdagavond maar was donderdag lekker een dagje vrij....Aankomende weken zit ik iedere woensdag of donderdag wel een dag in Brabant en ga mooi steeds een avond van te voren heen want anders zit ik smorgens om 05:30 in de auto en dat trek ik niet meer hoor...Nog 9 weken en dan heb ik verlof!! Tussendoor nog een weekje vrij...dus het schiet idd al op!

Straks mogen jouw meiden uit het holster, zal wel een opluchting zijn zo zonder die strakke sport bh... Kan je evengoed nog gewoon borstvoeding geven straks? Klinkt goed he? Straks...Straks lijkt misschien nog ver maar voordat je het weet zit je weer te broeden! Nu nog even dieeten....was er wat af?

Liefs lot

• Reacties 908
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi meisjes!

@ Lott, ja kan me voorstellen dat je kapot bent als je zo op en neer moet rijden zeg! Heb je dan met rijden geen last van je hielen? En nog 9 weken doorzetten dan voor jou en dan kun je gewoon heerlijk gaan voorbereiden op dat kleine mannetje wat dan al heel snel in jullie leventje komt! En ik denk dat de stress in je relatie heel normaal is hoor, naast alle voorbereidingen en geregel is het ook gewoon een hele druk dat je straks ineens een klein wezentje hebt waar jullie saampjes verantwoordelijk voor zijn, ik weet nog goed dat ik dat heel erg raar vond de eerste 2 dagen, maar je bent in 1 klap nog volwassener en wijzer en bij mij waren de moedergevoelens er gelukkig meteen... Je hoort wel eens over moeders in postnatale depressie, verschrikkelijk lijkt me dat als je moeite hebt om om je kindje te kunnen geven.. Ik was gelukkig op slag verliefd, ze is de liefde van mijn leven :icon_flower: en zo moet het ook zijn natuurlijk!

En ja ben blij als ik verlost ben van die band en bh, de band zit vrij hoog, dus je hebt er ook last van met je kleding, komt overal bovenuit.. En echt weer voor kolletjes is het nog niet he haha! Vrijdag hebben we de bruiloft van vrienden, wat een ramp om iets leuks te vinden om aan te doen, door die band word de bovenkant van mijn boobs beetje platgedrukt, dus kan zowiezo al lastig iets straks aan, denk dat ik op zoek moet naar een leuk blousje snel nog.. Maar goed, nog 3 weekjes, zit vandaag op de helft :) En als het goed is kan ik gewoon borstvoeding geven, ze zijn onderlangs onder alle melkklieren ingebracht, dus dat kan niet beschadigd zijn.. Heb alleen nu nog een doof gevoel aan de onderkant van mijn borsten en tepels, maar dat schijnt normaal te zijn. Moet ook alleen de bovenkant masseren, onderkant moet met rust gelaten worden. En over het dieeten (zit zowiezo 800 gram bij aan boobs nu ook haha), ik ga me morgen wegen (is dan een week precies)...heb alleen het weekend paar x gezondigd, dus hoop toch dat er wel wat vanaf is en ik het daar niet mee verpest heb..mijn mannetje had chocola meegenomen en ijs... 2 hele grote boosdoeners, maar die moet ik ook gewoon echt niet in huis hebben wil ik ervan af kunnen blijven.. Het grote probleem is verder dat ik vrij weinig kan bewegen, mag niet fietsen, niet sporten...pas over 3 weken.. Dus probeer nu wat meer te lopen, en heb net toch even een 10 minuten op de hometrainer gezeten, zonder handen aan het stuur (lijkt me dat dat toch wel mag, dat het om je armen gaat bij het fietsen) maar ik was na 5 minuten al kapot, heb echt geen conditie meer na al die operaties en medisch gedoe.. Ga proberen daar weer aan te werken, dat ik beetje me conditie terug heb voor we met de cryo's verder mogen.. Hoop maar dat er in ieder geval 1 goed ontdooit...zie erg op tegen een eventuele volgende IVF poging..

@ Beanie, hoe is het meisje?? Hou je het wachten nog een beetje vol? Heb je al iets van symptoompjes? Ben zo benieuwd en vind het zo spannend voor jullie!!!

@ Juul, hoe is het in Griekenland?? Hoop dat jullie lekker genieten!!!

Liefs xxx

Geplaatst

Hi ladies!

Juul, lekker op vakantie nu! Hoop dat je geniet en kunt ontspannen!

Lott, wat fijn dat je mannetje ervoor zorgt dat hij rondom de bevalling zeker thuis is bij je! Wel jammer natuurlijk dat dat nu ten koste gaat van jullie tijd samen. Schiet het wel al op met jullie nieuwe slaapkamer?

Gelukkig maar dat je geen bloedarmoede of suiker hebt! Nou ja, je kunt beter bloedarmoede hebben dan suiker... Als je dan mag kiezen. Maar gelukkig heb je geen van beide.

Jeetje wat gaat dat snel zeg, over 9 weken alweer verlof.... Ben je eind december uitgerekend of in januari? Ongelofelijk, ik kan me nog zo goed herinneren dat je hier meldde dat je positief getest had... Maar als je in de winter bent uitgerekend hoop ik voor je/ons dat het niet al te koud wordt zodat je idd lekker kunt gaan wandelen met de kleine! En heb je al een nieuwe afspraak voor de 3D-echo?? Jullie kleine man speelt dus graag verstoppertje!

Moontje, je mag dus nog lekker gaan shoppen voor vrijdag... Gelukkig maar dat je al op de helft zit van de strakke BH/band-tijd. En dat de pijn en gevoeligheid ook al afneemt... Komt dus helemaal goed! Lijkt me idd wel verstandig om volledig van alles hersteld te zijn voor je voor de cryo's gaat... En nu een beetje aan je conditie werken icm je dieet is ook geen heel slecht idee. Hoe gaat het nu met je hand? Nog steeds die tintelingen? Wel heel vervelend hoor. Kun je niet zo'n speciaal toetsenbord voor mensen met RSI gaan gebruiken? En zo'n speciale muis? Want als het daardoor komt, kun je er al eerder aan werken dan pas wanneer je boobs volledig hersteld zijn...

Tja, hier duurt het wachten me veel te lang. Het valt me zwaar, voor mijn gevoel veel zwaarder dan bij IVF1. Misschien komt dat ook wel doordat ik toen gewoon aan het werk was.... Daarbij had ik toen zoiets van eerste IVF, zal wel niet lukken, is 'oefenpoging'. Hoewel ik er toen wel een goed gevoel over had. Nu weet ik het niet. Op zich enerzijds wel positief maar anderzijds na tegenvallend resultaat ook wel heel terughoudend. Heb veel last van de punctie gehad en eigenlijk sinds de TP ook al buikpijn. Nu echt het gevoel dat mijn menstruatie er aan zit te komen, pijn (krampen) in baarmoeder en lage rugpijn. Maar ook steken in mijn liezen. En hoofdpijn, slecht slapen, nachtzweten, opvliegers, hogere temperatuur dan normaal... O ja, vanaf halverwege vorige week sterk ruiken. Maar dat kan de pregnyl nog zijn geweest. Weet niet of ik nu ook zo sterk ruik, dat komt in flarden... Het broekloeren is in ieder geval begonnen. Nu WD7. Heb inmiddels testen in huis, mag pas zondag testen. Misschien dat ik woensdag voor het eerst ga testen, als ik dat durf. Anders wil ik in ieder geval vrijdag testen, dat is precies 14 dagen na de punctie, en de dag waarbij ik in IVF1 wat bruinverlies had. Maar misschien is het al helemaal niet nodig en word ik een dezer dagen wel ongesteld... Ik weet het echt niet. Kwaaltjes genoeg, maar kunnen gewoon allemaal door de bollen komen, dus de uitkomst staat nog zo open... En de zenuwen nemen evenredig toe! Maar ik hou jullie op de hoogte hoor!

Fijne dag allemaal, veel liefs en een knuffel, Beanie

Geplaatst

Heel even snel lieve meisjes, heb het erg druk, vrijdag die bruiloft en druk met afspraken en de administratie enz.. Lieve Beanie, je zit nu op WD 9, wat spannend!!! Ga je al testen? Ik hoop dat je in ieder geval nog geen bloed gezien hebt en je gewoon dik positief test 1 dezer dagen!! Ik gun het jullie zooooo!!

Ik heb vandaag mijn 2e menstruatie gekregen en zit nu 3 weken na de operatie, als het goed gaat kan ik de volgende cyclus starten.. al ben ik er een beetje bang voor, heb heel veel pijn aan mijn rechterborst en kan het litteken niet eens insmeren met de siliconenzalf die ik daarvoor gekregen heb, kan het er niet eens op deppen, lijkt wel alsof het in de brand staat, sinds een dag of twee, zelfs al ik er niet aankom brand die borst behoorlijk... pfff... de kliniek zegt dat het normaal is dat de ene borst sneller heelt of makkelijker als de ander en ik moest hem even met rust laten, die dus niet masseren en insmeren.. Ik hoop wel dat het snel goedkomt anders moeten we nog een maandje langer wachten, zolang ik pijn heb begin ik niet aan de cryo TP, dat durf ik dan niet aan, ben veel te bang dat het daan daardoor misgaat.. Maar misschien komt het ook wel door mijn menstruatie dat ik last van die borst heb, het is ook pas sinds een paar dagen..

Hoe is het met de andere meisjes!! Beanie nogmaals succes lieve meid!!!

Geplaatst

Lieve Moontje,

Wat vervelend dat je nu weer zo'n last hebt van dat litteken... hoop idd dat het 'gewoon' samenhangt met je menstruatie. Kwam die trouwens deze keer op het moment dat je hem verwachtte? Is dat allemaal waar helemaal op de rit?

Ik heb met B. overlegd en we hebben besloten pas vrijdag (als ik het dan wel durf) te gaan testen. Ik dacht eerst vandaag, WD9 maar m.n. B. was bang dat ik dan misschien wel vals-positief zou testen (is wel 14 dagen na 5000 iE pregnyl dus bijna onmogelijk). Toch voelt het wel goed om te wachten. Vrijdag is 14 dagen na de punctie dus wel een mooi moment denk ik. Tenzij ik natuurlijk voor die tijd ga menstrueren. Is tot nu toe niet het geval... maar het blijft ongelofelijk spannend deze dagen!

Morgen ga ik naar mijn oude plekkie in A.mstelveen, het is de bedoeling dat ik daar volgende week in een week of 4 ga reïntegreren. Morgen afspraken maken. Is wel lekker om te mikken op volgende week, hoef ik nu nog even niks te zeggen over de WW. Kijk, als de test positief uitvalt dan moet ik het toch wel zeggen, maar is dat niet het geval dan krijg ik in ieder geval niet van veel mensen volgende week de vraag of ik getest heb. Deze keer weten maar heel weinig mensen er van en dat kan ik op deze manier nog even zo houden!

Juul, ik hoop dat je heerlijk aan het genieten bent van je vakantie! Lott, bij jou ook alles goed?

Liefs en een knuffel, Beanie

Geplaatst

Lieve Beanie!

Jaa ik zit weer helemaal normaal op een cyclus van 26 dagen, vorige keer was het 4 dagen langer vanwege de operatie denk ik.. Nu ben ik op dag 27 ongesteld geworden, voor ale gedoe was mijn cyclus ook altijd 26 dagen.. Lekker kort, en dus vaker en sneller kans, zo zie ik het dan maar ;) hahah!

En nee joh, 10000 eenheden zijn na 10 dagen niet meer in je systeem, dus 5000 al helemaal niet.. Ik teste op WD 10 toch ook positief en had 10000 eenheden gespoten.. Als je nu positief test ben je gewoon zwanger hoor!! Maar ik snap het wel als je heel erg zeker van je zaak wilt zijn, dat je nog eventjes wacht...hou iedereen dan nog maar eventjes in spanning!!

Nou ik hou het even kort, want de kleine dame komt nu uit school..

Fijne dag allemaal!! Liefs xxx

Geplaatst

Hi lieve Moontje,

Sorry dat ik mensen in spanning hou... mezelf en B. voorop denk ik! Morgen WD10... Vrijdag testen. Hoop dat ik het dan durf! Eigenlijk had ik bedacht vandaag te testen maar na overleg met manlief besloten dus pas vrijdag te testen. Om eerlijk te zijn gaf het me wel wat rust. Ben gewoon zo bang om negatief te testen... Zolang er geen bloed is is er hoop! Dus nog een lange dag door...

Hoewel vandaag eigenlijk wel is omgevlogen. Druk druk druk, fysiotherapie, krukken ingeleverd bij de thuiszorgwinkel, heel veel boodschappen gedaan en vanmiddag een hometrainer gekocht! Via Marktplaats. Merk dat mijn knie snel soepeler wordt van fietsen bij de fysio dus ik had al tegen de fysiotherapeut gezegd dat ik eigenlijk zo'n ding thuis moest hebben. Wilde eerst gaan kijken of ik er een kon huren voor de revalidatie, maar zij zei dat ik maar eens op MP moest kijken. Vanmiddag maar eens gedaan... Stond een advertentie van iemand die een vrijwel nieuwe snel kwijt wilde. Ik heb een mail gestuurd dat ik 50 euro wilde betalen en hem dan vandaag nog zou ophalen. Belde ze een half uur later al dat ze daarmee akkoord was! Dus die hebben we aan het begin van de avond opgehaald. Morgen dus lekker fietsen, vanaf nu elke dag, bij de fysio of thuis!

En morgen dus naar A'veen, zal nog niet zo erg werken worden maar wel even lekker bijkletsten en zo... Wat dat betreft ben ik zo blij dat ik op een bekende plek kan reïntegreren, heb er eigenlijk weer enorm veel zin in!

Op deze manier is het snel genoeg vrijdag.....

Liefs en een knuffel, Beanie

Geplaatst

Goeiemorgen lieve dames,

Helaas geen goed nieuws: op WD11 een omo-witte test. Ik verwacht om eerlijk te zijn niet dat ie nog positief gaat worden... Nog geen menstruatie, maar ik ga er maar vanuit dat deze wordt tegengehouden door de bollen.

Liefs, Beanie

Geplaatst
Goeiemorgen lieve dames,Helaas geen goed nieuws: op WD11 een omo-witte test. Ik verwacht om eerlijk te zijn niet dat ie nog positief gaat worden... Nog geen menstruatie, maar ik ga er maar vanuit dat deze wdt tegengehouden door de bolleLiefs, Beanie
Ooh beanie, lieverd, wat balen..echt klo..Nog niet opgeven hoor er zijn dames die pas later positief testen. Dikke knuffel en sterkte meidLiefs Sometimes
Geplaatst

Lieve Beanie, en allemaal,

@ Beanie: wat K.t. Het kan nog anders uitpakken, maar dit is natuurlijk niet de uitslag waar je op hoopt. Ik heb vaak aan je gedacht en hard voor jullie gehoopt. Daarom check ik het forum nu, in de hoop op goed nieuws.

Hoe voel je je? Heb je iets van verschijnselen of voel je niets?

Ik ga morgen jullie berichten van afgelopen week lezen. In griekenland had ik geen internet. Ik ben erg moe van de reis en van de vakantie (teveel gelopen, slecht geslapen, het was heel erg warm).

Maar ik spreek jullie gauw.

Liefs

Geplaatst

Beanie, ik ga nog niet zeggen dat het k.t is hoor....ik heb zo vaak gelezen dat ze te vroeg hebben gestest...Iedereen reageert ook anders op die bollen enzo dus ik wacht nog even goed? ...

Wel weet ik hoe k.t je je nu moet voelen....Eerst niet durven testen omdat als het negatief is je het dan weet dat het niet gelukt is... en dat gevoel is erger dan in afwachting zitten dat het misschien toch nog wel raak kan zijn want je bloed ook nog niet...

Alhoewel ik me nu al een tijd lang erg gelukkig voel kan ik dat rot gevoel zo oproepen. Het is erg heftig allemaal.

Ik hou het forum in de gaten, en net wat sometimes zegt: geef nog niet op...

Liefs en een dikke knuffel Lot

Geplaatst

Beanie, hoe is het? Wanneer is de ''officiele'' testdag ook alweer? Wat een achtbaan he? Kon ik maar wat voor je doen...

En Sometimes, gister helemaal vergeten erbij te zetten maar ik zag dat jij heel goed nieuws heb; Gefeliciteerd!

Geplaatst

He Beanie,

Ben je daar nog? Hoop dat het naar omstandigheden ok gaat met je.

Ik leef ook met je mee en hoop van harte dat er alsnog iets gebeurd op die teststrip. Morgen 14 dagen?

Liefs Juul

Geplaatst

Sometimes,

ik heb eindelijk tijd gehad om de laatste berichtjes van iedereen te lezen: VAN HARTE GEFELICITEERD. Het was jullie tweede poging?

Super, goed nieuws geeft hopelijk hoop aan iedereen die nog in de mmm zit, zoals onze Beanie en Moon.

Hoop dat je je goed voelt!

Geplaatst

Lieve lieve dames,

Dank voor al jullie medeleven... Helaas heeft het niet mogen baten en bleef de test witter dan wit. Vandaag de poli gebeld en dit doorgegeven. Ze (de verpleegkundige) vond het erg jammer. We hebben nog geen bericht van de VU over het andere embryo, maar die dame daar had al aangegeven dat dat geen cryo zou worden dus is dit het definitieve einde van onze tweede poging. Gisteravond laatste bollen gebruikt en die zullen mijn menstruatie hebben tegengehouden. Ik hoop dat die snel komt, anders moest ik aan de bel trekken.

Op 24 september hebben we een gesprek met de fertiarts (had ook al volgende week gekund maar op de 24ste kan B. ook mee, dat vind ik wel heel fijn). We hebben nog geen beslissing genomen of we nog een poging gaan doen, maar ik heb me wel alvast op de lijst laten zetten. Als we nog een poging doen kan die ip nog dit jaar plaatsvinden. Het lastige is dat we het idee hebben dat ons leven al zo lang 'on hold' staat door de MMM, daarom weten we nog niet zeker of er nog een derde poging gaat komen. Nou ja, we hebben nu 2 weken om er over na te denken en zullen ook zeker met dr. vd L.aar bespreken of het überhaupt zin heeft om nog een poging te doen (gezien mijn lage respons op de hormonen). Overigens had de verpleegkundige het er wel over dat het zou kunnen dat ik dan een ander schema krijg, misschien eerst weer even aan de pil moet?

Nou ja, het leven gaat door. Vandaag begonnen met reïntegreren en eigenlijk was dat best prettig. Even met andere dingen bezig zijn... Al was het maar een half dagje. Morgen weer een half dagje werken.

Overigens ga ik nu (net als onze Moon) maar proberen eerst wat kilootjes kwijt te raken, die zijn blijven hangen van mn de eerste poging... Ben inmiddels aan het trainen op mijn hometrainertje en probeer gezond te eten... Krijg op mijn werk steeds te horen dat ik zo ben afgevallen, is niet bewust gegaan maar kennelijk is het toch gebeurd... Vraag me af of dat komt doordat ik mijn voedingspatroon wat heb aangepast? Ik kreeg van de mesoloog het advies het gebruik van tarwe te beperken en eigenlijk gaat dat best goed. Ik voel me er geloof ik sowieso beter bij (minder last van mijn darmen) en kennelijk val ik er ook nog van af! Dus nu veel groenten en fruit, 's avonds gerechten met rijst en als ik brood eet dan neem ik speltbrood, wat overigens ook nog eens erg lekker is. Daarnaast elke dag een half uurtje fanatiek fietsen (en als mijn knie het toelaat ga ik dat wat uitbreiden), is eigenlijk ook wel heel goed om de frustratie er uit te fietsen!

Lieve dames, ik hoop dat het met jullie allemaal goed gaat! Misschien dat ik de komende tijd wat minder zal reageren, maar ik blijf sowieso meelezen en jullie volgen! Trouwens, ik denk dat ik het toch niet kan laten om hier in dit topic te blijven reageren...

Veel liefs en een knuffel, Beanie

Geplaatst

Liieeve Beanie

Oh nooo, dat is heel erg jammer en dikke vette pech. Het blijft een lot uit de loterij, dat besef ik me heel goed, elke dag.

Laat het allemaal maar bezinken. Ik zou op dit moment ook geen beslissing kunnen nemen hootr, pf wat een boel zorgen en emoties in zo een korte tijd he. Pieken en dalen. Hoop en teleurstelling.

Maar je bent sterk geworden door alle ervaringen, dat weet ik zeker. Je hebt in elk geval wel nog minimaal een poging over dus die kun je zowiezo nog benutten.

Stapje voor stapje. Ik vind het fijn om te horen dat je zin hebt om jezelf lekker op te peppen met sporten en lekker en goed eten. Heel belangrijk meid, je eigen gezondheid en welzijn is nu nummer 1 he, zonder deze dingen kun je eea niet verwerken.

Nou ik stop met mijn ongevraagde adviezen maar ik meen het wel allemaal. Jij moet er bovenop komen op je eigen manier. Laat je nog niet kisten he. Als je besluit verder te gaan in de mmm op een later moment, dit forum barst van de dames die meer dan een of twee pogingen nodig hadden.

heel veel sterkte en wees lief voor elkaar thuis, ik hoop je af en toe hier te zien om te zien hoe het met je gaat.

x

Geplaatst

Hoi lieve meisjes,

@ Beanie, ik vind het zo jammer voor je meid en kan me heel goed voorstellen dat je je even geen raad weet... Ook wij zien heel erg op tegen een eventuele nieuwe IVF poging mocht het met de cryo's niet lukken, en bij jullie ligt het zelfs nog veel lastiger omdat je lichaam gewoon niet goed reageerd op de medicatie... Maar elke kans is een kans en als je hem niet pakt....dan is het een gemiste kans.. Kom op meid, pak jezelf bij elkaar en ga voor jullie droom...nu kan het nog... hoe langer je wacht des te minder je lichaam nog meewerkt.. Je hebt er dan in ieder geval alles voor gedaan! Neem nu nog even je rust en misschien denk je er volgende maand weer vol goede moed over!!

Verder heb ik heel weinig te melden, dus jullie horen me niet zoveel.. Ik verwacht mijn volgende menstruatie de laatste dag van september..alleen moet ik half oktober pas op controle voor mijn boobs om te zien of alles goed is...dus de poging word waarschijnlijk pas eind oktober.. Of we moeten eigenwijs zijn en ervan uit gaan dat alles goed is en gewoon beginnen de volgende keer... wie weet ontdooit er niet eens een cryo en moeten we zowiezo weer wachten... blijft altijd lastig om beslissingen te maken in dit traject he...

Nou Juul en Lott, lekker babyshoppen!! Hopelijk hebben Beanie en ik binnen een paar maandjes ook leuk nieuws...

Liefs xx

Geplaatst

Nou, daar istie dan; het antwoord waar niemand op zat te wachten en zeker jij niet.

Ik voel je verdriet, teleurstelling en verwarring als ik je bericht lees en snap dan ook heel goed dat je op deze momenten denkt dat je leven onwijs on-hold staat en je verlangt naar je eigen ik en je/jullie eigen leven.

DOEN! Echt doen! Leef! Geniet!

Hadden we maar een glazen bol waarin we konden zien wanneer je zwanger raakte....zodat je tot die tijd gewoon lekker kon leven! zonder on-hold te staan...

Als ik ergens spijt van heb tijdens de 2 jaar mmm, is dat ik veel te weinig tussendoor geleefd heb, het was mmm voor mmm na...Bah...Het leven heeft, wat je zegt, zoveel te bieden, je kan er zoveel van maken...

maar ik sluit me aan bij Juul, er zijn heeel veel vrouwen hier die meer dan 2 pogingen nodig hadden, en jij bent er zelfs van 1 zwanger geraakt!

Maar voor nu is het gewoon zwaar k*t, leuk en goed bedoelt al die woorden maar je schier er qua wens nu ff geen k*t mee op.

Ik hoop dat je dit weer een plekje kan geven en het wellicht kan accepteren zodat het bewijs straks daar is dat wonderen de wereld nog niet uit zijn!

Lieve Beanie en B, Ik wens jullie alles, voor nu rust en geluk en voor straks drukte en blijdschap door een klein wonder.

Dikke kus Lot

Moon, bij jou nu dus eve vrij rustig...Vast een stilte voor een postitieve storm...;-)

Juultje; hoe is het met Bob de bouwer en iedereen die helpt? En ben je al een beetje bezig met shoppen in inslaan?

Kus Lot

Geplaatst

Hi lieverds,

Dank voor al jullie medeleven en adviezen.....

Op zich denk ik wel dat we voor die derde poging gaan, want ik ben bang dat we er later spijt van krijgen als we niet al onze kansen hebben gepakt... Wel eerst nog het gesprek natuurlijk aangaan, met de fertiarts, maar ik geloof wel dat dit is wat we beiden willen... Die Beaniemini! We gaan echt niet tot in het oneindige door, maar die derde poging is natuurlijk nog met vergoeding. En wie weet dat een ander schema voor mij wel veel beter uitpakt... Slechter kan het in ieder geval nauwelijks worden!

Op zich, Moontje, zie ik niet eens echt op tegen weer al die prikken, het is meer de vreselijke hoofdpijn die ik krijg van de deca.... Nou ja, dat overleven we ook wel weer. Ik ga denk ik nog wel een gesprek aanvragen met mijn gyn, omdat ze me eerder heeft toegezegd eventueel samen met me te kijken of we misschien nog iets moeten met de combi prednison/thyrax. Als ik haar medewerking en steun krijg, wil ik dat misschien nog wel doen. En anders toch misschien maar eens kijken voor accupunctuur... toevallig viel er net gisteren en kaartje in de brievenbus van een acupuncturist hier in de buurt. Het is niet bewezen dat het helpt, maar ja, je weet het niet he!

Verder weet ik het ook niet zo goed.... Probeer mijn zinnen maar een beetje te verzetten, daarom is het wel lekker dat ik weer aan het werk ben gegaan. Deze week 3 halve dagen gewerkt, is ook wel gezellig om onder de oude bekende collega's te zijn. Nog 3 weken daar en dan weet ik niet waar ik heen ga... Dat zien we dan wel weer, ga ik me nu nog niet druk om maken! Daarnaast druk met de revalidatie natuurlijk. En volgende week gaan we lekker een lang weekend weg, woensdag t/m zondag, ook heel lekker! Heb ik echt zin in. Hoop op mooi weer!

Nou, dit is wel een heel ego bericht... Hoop dat het goed gaat met jullie en met Bob de Bouwer (mooi gevonden Lott!) en met de 2 kleine stoere mannetjes! En Moon, dat het herstel van jouw dames ook goed gaat!

Ik blijf trouwens wel meelezen en reageren in dit topic hoor, veel te gezellig om te laten gaan...

Fijne avond lieve meiden, Knuffel van Beanie

Geplaatst
Hi lieverds,

Dank voor al jullie medeleven en adviezen.....

Op zich denk ik wel dat we voor die derde poging gaan, want ik ben bang dat we er later spijt van krijgen als we niet al onze kansen hebben gepakt... Wel eerst nog het gesprek natuurlijk aangaan, met de fertiarts, maar ik geloof wel dat dit is wat we beiden willen... Die Beaniemini! We gaan echt niet tot in het oneindige door, maar die derde poging is natuurlijk nog met vergoeding. En wie weet dat een ander schema voor mij wel veel beter uitpakt... Slechter kan het in ieder geval nauwelijks worden!

Op zich, Moontje, zie ik niet eens echt op tegen weer al die prikken, het is meer de vreselijke hoofdpijn die ik krijg van de deca.... Nou ja, dat overleven we ook wel weer. Ik ga denk ik nog wel een gesprek aanvragen met mijn gyn, omdat ze me eerder heeft toegezegd eventueel samen met me te kijken of we misschien nog iets moeten met de combi prednison/thyrax. Als ik haar medewerking en steun krijg, wil ik dat misschien nog wel doen. En anders toch misschien maar eens kijken voor accupunctuur... toevallig viel er net gisteren en kaartje in de brievenbus van een acupuncturist hier in de buurt. Het is niet bewezen dat het helpt, maar ja, je weet het niet he!

Verder weet ik het ook niet zo goed.... Probeer mijn zinnen maar een beetje te verzetten, daarom is het wel lekker dat ik weer aan het werk ben gegaan. Deze week 3 halve dagen gewerkt, is ook wel gezellig om onder de oude bekende collega's te zijn. Nog 3 weken daar en dan weet ik niet waar ik heen ga... Dat zien we dan wel weer, ga ik me nu nog niet druk om maken! Daarnaast druk met de revalidatie natuurlijk. En volgende week gaan we lekker een lang weekend weg, woensdag t/m zondag, ook heel lekker! Heb ik echt zin in. Hoop op mooi weer!

Nou, dit is wel een heel ego bericht... Hoop dat het goed gaat met jullie en met Bob de Bouwer (mooi gevonden Lott!) en met de 2 kleine stoere mannetjes! En Moon, dat het herstel van jouw dames ook goed gaat!

Ik blijf trouwens wel meelezen en reageren in dit topic hoor, veel te gezellig om te laten gaan...

Fijne avond lieve meiden, Knuffel van Beanie

Lieve Beanie

Hoe gaat het nu met je? Ben je een beetje bijgekomen van de schrik? De teleurstelling zit diep maar misschien kun je alweer een beetje vooruit kijken. Ik zie dat je zin hebt in je minivakantie met je vent. Dat is een goed teken, niet depri thuis zitten. Je bent genoeg thuis geweest de afgelopen weken, met je manke been. Hoe gaat het daarmee eigenlijk? Je kunt dus weer werken, kun je ook weer normaal lopen?

Ik vind het trouwens echt geen ego bericht. Als er iemand enorm meegeleefd heeft met dit kleine groepje, en een enorme schrijftster en steun was was jij het zeker! Ik baal echt enorm voor je mee vanwege de niet gelukte ivf poging. Ik moest trouwens ook ineens denken aan het feit dat volgend jaar misschien wel minder pogingen vergoed worden. Houd je dat bij? Wat zou er gebeuren als ze zeggen twee pogingen? Geldt dat ook voor mensen die al in de mm zitten? Misschien goed om op te letten de komende tijd. En je kunt natuurlijk altijd een poging zelf betalen he. Er zijn landen waar dit niet zoveel kost en inmiddels hebben zoveel dames ervaringen opgedaan in het buitenland dat je echt wel betrouwbare ziekenhuizen kunt vinden. Dus het einde is niet in zicht - als je dat niet wilt tenminste. Als de artsen denken dat je evengoed nog kans hebt om zwanger te worden en je wilt nog door, dan moet je gewoon per keer bekijken of je het nog trekt. Dus denk niet te ver vooruit he? Tis niet zwart-wit.

Eerst weer lekker tot jezelf komen, die hormonen je lijf uit. Weer je oude ik terugvinden, ook op je werk. De vorige keer herstelde je ook zo snel - helaas moest je toen die smak maken...

Met mij gaat het wel goed. Ik ben iets meer emo en elke dag huil ik om iets stoms, gister zelfs op mn werk, afgang. Gelukkig was dat tegen een collega die net een kindje heeft gekregen en zelf ook telkens zit te janken... Dit emo gedoe had ik tot nu niet (ben nu 24 weken). Kwaaltjes komen en gaan, ik kan al een tijd niet goed slapen snachts dus dat breekt me nu wel op, nu ik weer werk, maar voor de rest ben ik erg blij en voel ik me "gezegend".

Mooniepoonie, hoe gaat het met jou?

Lott: ik heb 1 rompertje gekocht tot nu toe. Vond het een hele stap. Verder nog niks, maar komt ook omdat ik even financieel bij moet komen. Binnenkort ga ik aan de shop: het begint me wel een beetje aan te vallen, die lijst to do dingen... pff. Mn auto moet gerepareerd, hele babyuitzet gedaan, meubels voor het huis kopen, thuis verven nog niet af, op mn werk retedruk, twee werkreizen de komende 1,5 maand. Uh. En met Bob de Bouwer en mij gaat het Selcht met een dikke S. maar dat komt omdat hij geen werk had. Sinds deze week werkt hij weer parrtime als postbode, zn allereerste baantje toen hij 2 jr geleden hierheen kwam, en dat voelt als een enorme stap terug. Ook financieel draagt het weinig bij. We denker er aan om hem volgend jaar misschien maar thuis te laten zijn bij de beeb en dat ik ga werken..

Wanneer was jij uitgerekend Lott?

Ik wens jullie allemaal een heel lekker weekend. Ik blijf af en toe kijken wat hier gebeurd.

x

ps: wat vinden jullie van de naam: Nikola? Eerlijk he..

Geplaatst

Heey meiden,

Lekker Bean, een lang weekend weg en ik denk ook dat als je de laatste vergoede kans niet pakt dat je daar spijt van krijgt en misschien heb je daarna (laten we het niet hopen) nog geen voldaann gevoel en kan je idd over de grens gaan proberen...Mijn eerste zwangerschapszwemles moest iedereen zich even voorstellen en vertellen hoe lang je zwanger was enzo dus ik vertel: Ik ben Lotte, 29 jaar en zwanger van de 1e en via IVF. Na de les kwam er een vrouw naar me toe; Dus jij bent ook zwanger via IVF, ja zei ik jij ook dus? Ja zegt ze. Hoe lang heeft het bij jullie geduurd vroeg ik...8 jaar! Zei ze! Van elke punctie had ze wel 8 of 9 goede embryos! Dus mega veel terug plaatsingen en nooit wat raak....na 3 vergoede pogingen zouden ze dan ook stoppen maar voor hun gevoel waren ze nog niet klaar....Dus hebben ze zelf de 4e poging betaald ....en........ raak!!! Bij bijna de laatste terugplaatsing!! Weer niet te geloven toch zo'n verhaal! Ondertussen is ze 2 weken geleden van een dochter bevallen...en nog extra leuk...wat denk je hoe ze heet?....Lotte! hihi zo leuk!

Mark en ik hebben het er tijdens de mmm ook over gehad dat ''wat als''......En we waren alle 2 zover dat we doorgingen tot het gaatje...Zelfs als het tot adoptie moest komen...

Ik kan nu soms nog steeds niet geloven dat we over 12 weken ons kleintje bij ons hebben....en misschien dat het door het weer komt ofzo Juul, maar bij mij vloeien de laatste 2 weken de tranen ook rijkelijk...

Vorige week heb ik 51 uur gewerkt, had niet genoeg aan de zaterdag en zondag om bij te komen...was deze week helemaal van slag...Wat een rot week...Ga ook niet meer zoveel werken nu...Trek dat dus niet meer...Merk dat ik dan amper geniet...Hij beweegt dan ook minder lijkt wel...`Mark is nu ook nog eens 2 weken off shore...dinsdag gelukkig weer thuis en vrijdag de herkansing voor de 3D....Dus ben nu weer happy hoor :-)

Gekke dingen die hormonen...

Juultje, 1 romper al hihi!! Bijzonder en gek tegelijk he die 1e aankoop....maar bereid je idd maar voor op VEEEEL meer wat je moet aanschaffen...En allemaal leuke dingen...kan me wel voorstellen dat je door de bomen het bos eve niet meer ziet vanwege je huis, de verbouwing, je werk , de uitzetlijst en noem maar op...maar een goeie voorbereiding, die je dus al heb, is het halve werk...

En nadenken over de naam he....Gaat ook lekker veel denkwerk in zitten...Ik vind een naam heel persoonlijk ben ik achter...het moet bij jullie passen en ik ken jou alleen uit letters haha....

Ik let veel op hoe het staat bij zijn achternaam en hoe de afkorting is... Niek...Nikolai, ik vind hem leuk!

Niet onuitspreekbaar en je hoort hem niet heel vaak...! Welke heb je nog meer op je lijstje?

7 maanden geleden hebben we hier ook over geschreven weet ik nog haha....Wat haden we toen ook alweer voor namen???

Liefs Lot

P.s. Moon, hoe is het bij jou??

Geplaatst

O en Juul, 16 december ben ik uitgerekend en 2 november gaat me verlof in! Heelijk!

En jij? Begin januari ergens maar welke datum? en wanneer gaat jou verlof in?

Ik pak 6 weken van te voren....kan altijd volgend jaar een extra week vakantie er achteraan plakken als ik er nog niet aan toe ben om weer te gaan werken...Gaan toch niet skien dus hoef daar geen uren voor op te nemen...:-)

Xxx

Geplaatst
O en Juul, 16 december ben ik uitgerekend en 2 november gaat me verlof in! Heelijk!

En jij? Begin januari ergens maar welke datum? en wanneer gaat jou verlof in?

Ik pak 6 weken van te voren....kan altijd volgend jaar een extra week vakantie er achteraan plakken als ik er nog niet aan toe ben om weer te gaan werken...Gaan toch niet skien dus hoef daar geen uren voor op te nemen...:-)

Xxx

Hello Lotte, leuk om je te zien online. 16 december? Boogschuttertje?? Wat komt je verlof al heerlijk dicht bij!

Hebben je vriend en jij al een namenlijst? VERTEL VERTEL!

Ik had Dimitri op 1 maar dat vind ik ineens een stomme naam! Kun je niet afkorten. Mijn vriend is zoals je weet vh grenzeloos verliefd verhaal servisch en ik half, dus wilde ik eigenlijk een leuke internationale voornaam (kindje is ook een mixje..) icm zijn servische achternaam (makkelijk naam trouwens om uit te spreken). Dus ik twijfel nog. Maar ik denk dat dit m wordt. Eerst heeft hij de baby maandenlang dimitri genoemd en nu nikola, hij zegt dat hij het niet trekt om nu weer aan een andere naam te wennen...haha.

Dat verhaal dat je vertelde; das echt heel bijzonder maar die dingen gebeuren inderdaad. Een vriendin van mij probeerde 7 jaar om zwanger te worden. Velen iuis zonder resultaat. Eerste ivf raak. Een jaar later spontaan zwanger. Maargoed het hangt ook af van wat er niet goed gaat, wat het probleem is bij de man en vrouw.

Het lijkt er toch op dat als de vrouw ok is en de man zwak zaad heeft het uiteindelijk wel goed komt.

Als er iets met de vrouw is, dan hangt het ervan af wat.

Dan heb je nog de combinatie van de vrouw en de man samen en de embryos die zij maken.

Ik denk dat de problemen zo verschillen; die kun je niet over een kam scheren zeg maar. Maar er is heel veel mogelijk, ik heb zoveel verhalen gelezen van ivf/icsi pogingen voor mijn eigen ivf van start ging. En de meest moeilijke gevallen hadden vaak uiteindelijk toch geluk. Het kan, maar het is een heel gevecht en een hele zoektocht als je besluit zelf de boer op te gaan en een z'huis te gaan zoeken enzo. Maar als je iets heel graag wilt, dan is het verbazingwekkend hoeveel kracht je kunt putten uit hoop, ook als je denkt dat je niet meer kunt.

Ik hoop voor Beanie en Moon dat zij samen met hun partners een goede weg vinden in hun gevecht. Want dat is het wel. maar de meisjes zijn sterk. Poeh, echt wel. daarom vind ik het ook leuk om met jullie te schrijven, ik heb echt respect voor de manier waarop er met problemen omgegaan wordt in dit groepje en hoe jullie positief weten te blijven. RE=SPECT HOOR!

Mijn verlof, ook 6 weken vtv (lijkt me handig aangezien ik dus nog niet ah shoppen geslagen ben :toppie:), gaat de laatste week van nov in. Pf nog even doortrekken dus en eerst een paar keer op reis nog voor mijn werk. Was ik uitgenodigd om te spreken op een internationale conferentie eind november, kan ik niet heen! (een maand voor de datum durf ik het niet meer aan en ik zie er dan ook onwijs "moeke" uit natuurlijk...) Sta ik daar in een soepjurk! Best balen. Eind oktober heb ik nog een korte reis en volgende week ook. Moet kunnen denk ik?!

Veel plezier dit weekend iedereen en Lott, vergeet niet je rust te pakken.. Ik merk dat ik er tegenwoordig sneller doorheen zit hoor als ik te hyper ben en vanalles wil doen in een weekendje...

liefs

Geplaatst

Hoi lieve meisjes,

ik ben er nog hoor! Alleen niet zoveel als eerst, ik heb gewoon weinig nieuws en daarbij erg druk, mijn mannetje zijn bedrijfje is nu ruim een jaar oud (9 september) en begint steeds beter te lopen, dus hij is weinig thuis maar ik krijg het ook steeds drukker daardoor.. Maar ik klaag niet, is alleen maar heel goed! Verder ben ik nog aan het dieeten, 2 kilo afgevallen ondertussen, het gaat langzaam, maar goed, dan blijft het er hopelijk ook even vanaf. Verder slaap ik vreselijk, moet nog een week half zittend slapen en de bh en band dragen, maar omdat het niet meer zo heel erg pijnlijk is wil ik steeds op mijn zij gaan liggen en ben dan om de 10 minuten wakker...grrrr.... heel irritant.. Maar vandaag nog precies een week en dan mag ik eindelijk weer lekker plat en op mijn zij slapen!! Kijk er zo naar uit, de nachten breken me nu behoorlijk op! Verder zijn we aan het twijfelen, mijn menstruatie komt 30 september, maar heb pas 2 weken later controle voor de boobs, dus ik denk dat we die gaan afwachten, wil zeker weten dat alles goed is voor we aan de cryo's beginnen.. Dus dan word dat 26 daagjes later denk ik..

Genoeg EGO!!! Hoe is het met jou lieve Beanie? Ben je een beetje bijgekomen weer van de teleurstelling? Al kom je daar niet echt van bij, maar ik hoop dat je weer wat meer hoop en moed hebt gekregen ondertussen...

En lieve Juul, 1 romper?? Hahahahaha! Jeetje hoe doe je dat meid?? Ik had waarschijnlijk al helemaal klaar gezeten om te bevallen hihi... waarschijnlijk had ik zelfs teveel in huis gehad voor 1 baby haha! En ik vind Nicola leuk, alleen ken ik het als een meisjesnaam, zo heet een kindje uit de klas van mijn dochtertje, en mijn vader heet Nico.. Maar voor een jongen kan het ook, tegenwoordig kunnen zoveel namen voor een jongen en meisje!

En lieve Lott, jullie wel al helemaal klaar ervoor dus? En je mannetje even weg, die van mij ook 2 weken, die komt vrijdag weer thuis.. En jullie dan eindelijk voor die echo, nu hopen dat hij meewerkt die kleine pinda van jullie!! haha

Nou lieve meisjes, een hele fijne dag!! Knuff xxx

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden