Ga naar inhoud

Goed nieuws! Pijnloze punctie gehad!

Aanbevolen Berichten

• Reacties 908
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi lieve meiden! Je hebt gelijk hoor Beanie..alleen word ik nu na 2 dagen ook al gek van Dave.. Die is echt steeds erover bezig en slaapt amper van de stress.. Die zegt steeds; nu moet het goed gaan..het moet nu echt lukken.. Pfff en ik heb al moeite om er niet steeds mee bezig te zijn.. Ik denk dat t deze keer echt moeilijk word om de zenuwen te bedwingen. Hij zei net ook al; test maar weer op dag 10 want dan weten we tenminste waar we aan toe zijn. De vorige keer teste je zelfs met een bbz al positief op die dag dus dan weten we het meteen zeker.. Dat zou dan inhouden op de 17e december.. Ik vind een dag later een beter plan omdat ik denk dat ik anders de 17e of 18e mijn menstruatie krijg mocht het niet raak zijn.. Het vervelende is dat de dagen nog langer duren als je weinig mag doen de komende 2 weken.. Verder heb ik echt pijn aan mijn boobs..komt natuurlijk ook omdat ze zowiezo nog gevoelig zijn.. Kan me dat van de vorige x utrogestan niet zo goed herinneren.. Lieve Beanie hopelijk gaan de dagen snel voorbij!! Lieve juul..haha ik ben ook altijd zo verstrooid na de pregnyl spuit en als ik zwanger ben.. Is helemaal niet erg!! Nog een paar weken! Ben benieuwd hoe het met Lott staat! En lieve Mariska..fijn de feestdagen gaan vieren en dan zijn jullie voor je t weet ook weer bezig! Liefs knuff voor iedereen.

Geplaatst

Ach lieve Moon, dat maakt het idd ook niet makkelijker he... als D. steeds maar zegt dat het goed MOET gaan! Wij realiseren ons dat we het niet in de hand hebben, je kunt wel bij jezelf denken dat het nu goed moet gaan maar dat levert alleen maar stress op en dat is ook weer niet goed.... Lastige situatie hoor! Ik merk aan B. ook dat hij er meer 'gespannen' over is, nu over de uitkomst, maar ik vind 2 weken nog zo ver weg.... Op het moment dat ik mag testen (wil de opgegeven testdag van het ZH gewoon aanhouden) zal ik best heel zenuwachtig zijn, hoewel het natuurlijk ook kan zijn dat ik het dan gevoelsmatig allang weet wat de uitslag is. Maar voor nu: probeer toch maar te 'genieten' van het feit dat er een kans is dat er nu in je buik een of 2 embryo's aan het innestelen zijn.... Dat is in ieder geval wat ik nu probeer! (en ja ik heb ook last van mijn borsten, elke keer ook gehad in de wachtweken, komt nog door de pregnyl en nu door de bollen. Het is echt nog te vroeg om wat dan ook te voelen, echt waar! Volgende week op z'n vroegst zou je wat kunnen gaan voelen wat op een eventuele zwangerschap wijst, maar nu nog niet. Dus lieverd, laat het los.... Lees een gezellig boek, kijk een vrolijke film, loop een ommetje als het weer het toelaat (o nee, jij moet met je benen omhoog op de bank dus dat is geen optie), doe leuke dingen en zoek afleiding!

Hoe voel je je trouwens vandaag? Heb je het idee dat het beter gaat of blijft het hetzelfde? Ik hoop zo dat je deze keer gewoon lekker thuis kunt blijven, is toch heel wat beter dan in het ZH!

Geplaatst

Lieve beanie..we zitten in het ziekenhuis..was zo misselijk en gewicht schommelt nog.. Heb een infuusje voor de zekerheid..zit nu op bloeduitslag te wachten.. Echo gaf inderdaad vergrootte eierstokken maar nog niet extreem en wat vocht in de buik..ook dat gelukkig niet extreem. nu wachten op de bloeduitslag..hopelijk mag ik gewoon naar huis dadelijk. Ik typ later even meer.. Liefs xxx

Geplaatst

Oh nee.... Wat ontzettend vervelend weer! Chips, ik had zo gehoopt dat je dat deze keer bespaard zou blijven... Nou ja, je bent nu in ieder geval gedwongen om rustig aan te doen. Niet bepaald wat je hoopt natuurlijk.... Lieverd, laat maar goed voor je zorgen en vraag vooral om afleiding... Des te sneller is deze periode weer over! Btw hoe lang ben je de vorige keer opgenomen geweest? Ik hoop in ieder geval voor je dat je niet lang hoeft te blijven!

Knuffel voor jou!

Geplaatst

Pff ja lig op de kamer met nog 3x overstimulatie..weet t ook niet maar overstimulatie komt wel veel voor hier.. Een golf van protesterende eierstokken.. Ik lag de vorige x een week in het ziekenhuis. Hoop toch echt dat ik nu niet zo lang hoef te blijven..maar tot dinsdag zal ik zowiezo hier zijn. Heb gelukkig nog niet heel veel pijn en hoop ook dat dat weg blijft. Maar was liever thuis geweest..echt lekker rustig is het hier ook niet natuurlijk.. Hoe voel jij je? Knuff

Geplaatst

Jeetje, is dat een epidemie bij jou in het ZH? Lijkt me idd best veel, 4 dames met overstimulatie op 1 kamer! Allemaal wel een TP gehad, of zijn er ook dames waarbij dat niet is gebeurd?

Hoe is het trouwens met je dochter, is zij weer opgeknapt? Oh, wat zal zij dit vervelend vinden... Nu niet de chagrijnige emo-buien van de hormonen maar wel weer een opname. Echt chips hoor!

Nee, zo is het niet echt rustig voor je.... Ik ga voor je duimen dat je weer heel snel naar huis mag!

Ik voel me op zich prima, heb woensdag en donderdag wel napijn gehad van de punctie maar vrijdag ging het al een stuk beter. Hoewel ik wel merk dat ik nog rustig aan moet doen. En ik ben echt onwijs moe... Zal wel door de bollen komen denk ik!

Meis hou je taai!

Geplaatst

Hoi lieve beanie..ja de kleine meid is wel weer naar school..nog niet helemaal 100% maar geen koorts meer.. Ze moet steeds huilen..kan haar niet bellen want dan is ze meteen overstuur :( dat vond ik nog het ergste.. De pijn valt mee..vorige keer was ik echt doodziek..nu is het puur de symptomen.. Ik was weer 1.5 kilo aangekomen..dus nu bloed afwachten..maar moet zowiezo tot woensdag blijven.. Pff het is wat zeg.. Verder zware auww boobs van de utrogestan en ook moe.. Heb wel met oordoppen 2 x aantal uur gemaakt..vannacht ging me alarm paar x af.. 1x voor nieuwe infuuszak en paar x voor niets eigenlijk.. Ga zo nog even me oogjes dichtdoen. Hoe is het met jou en de andere dames? Knuff

Geplaatst

Beste Moon

Wat baaalen gvd. Maar ik ben wel blij om te zien dat je er op tijd bij bent deze keer en ik hoop dan ook dat ze je kunnen helpen in het zhuis om het drama van vorige keer met zoveel pijn en moeite te voorkomen. Ik besef me wat een geluk wij andere vrouwen hebben die geen last hebben van deze bijverschijnselen.

Maar er zijn dus nog meer dames zoals jij.

Ik hoop dat ze goed voor je zorgen, wat doen ze nu je in de gaten houden, vocht onder controle houden/ af laten voeren? Exta pitamientjes?

Ik denk toch dat je beter inhet zhuis kunt zijn dan thuis. Nu kunnen ze sneller ingrijpen, toch? Wat zielig voor je dochtertje ook dat ze zo bezorgd is. En je man zal ook wel enorm balen dat je dit moet overkomen.

Je weet het zelf wel, probeer te rusten en niet te stressen, wees lief voor je koppie en je lichaam die al veel te verduren heeft gehad. Hoop dat je er wel kunt slapen.

Beanie, goed zo meid dat je je deze dagen probeert kalm te houden. Die eerste dagen, daar kan je niet zoveel mee nee, maar toch is het wel deze periode waarin 'het' gebeurt of niet. Je hebt veel dubbel kans. Lekker idee. Ik heb de eerste dagen alleen maar achter de pc gezeten en met jullie geschreven, wel met warme sokken aan en veel gezonde hapjes... Dacht nog, ooh is vast niet goed, zitten en schrijven, ik moet vast plan of mediteren ofzo... maar het maakte allemaal niet uit, je hebt geluk of je hebt het niet. Houd vol meid, blijf voorzichtig maar positief.

Geplaatst

Hoi lieve juul! JAAA je hebt heeel veel geluk meid..geniet ervan! Vitamientjes krijg ik meer dan genoeg binnen..ik krijg vocht via infuus.. 2.5 liter per 24 uur. Mijn bloed was beter gelukkig.. Nu moet ik het vocht nog kwijt..als het goed gaat mag ik de 13e naar huis.. Op dit moment is de vriendin van mijn schoonbroertje aan t bevallen na 2 dagen inleiding in t ziekenhuis van een baby girl...dus we wachten in spanning.. Hoop zooo dat we binnekort ook eens goed nieuws hebben. Typ later even meer.. Knuff

Geplaatst

Hi lieve dames,

Oh Moon, wat goed te horen dat je bloed er alweer beter uitzag! Ik hoop zo voor je dat je snel weer naar huis mag.... Beter voor jezelf maar ook beter voor je dochter zo te lezen! Is ook wel weer vervelend, dat het zo moet lopen... Kennelijk ben jij dus echt heel gevoelig voor overstimulatie! Zeker gezien de opbrengst van deze ronde.... Had je het zelf verwacht van te voren? Of pas rond of na de punctie? Nou ja, laten we hopen dat het snel beter gaat... Goed uitrusten he! Btw ik ben ook gesloopt steeds.... Slaap 's nachts niet zo heel lekker (word vaak wakker) en had gisteren overdag nog 2 uurtjes geslapen, maar toch ging gisteravond om tien uur het licht weer uit... En nu ook weer zo moe. Komt door die bollen.... Net als de pijnlijke boops, komt ook door de bollen. Wat Juul al zegt: we hebben geluk dat we geen overstimulatie (gehad) hebben! En dan mag ik al helemaal niet klagen over een beetje pijn in de boops of moeheid... Dus bovenstaande heb ik niet geschreven!

Ik doe nu ook maar rustig aan, hou de voeten lekker warm, kruikje in mijn rug en regelmatig kopjes thee (rooibos of jasmijn, in ieder geval zonder theïne, braaf he), verder weet ik het ook niet hoor! Afwachten afwachten afwachten en hopen dat die wachtweken snel om zijn.... Ik heb me voorgenomen en ook met B. afgesproken trouwens dat we niet eerder gaan testen dan de door het ziekenhuis opgegeven datum. Dus dat is een paar dagen nadat jij hebt getest, Moon! Overigens hielden de bollen bij IVF2 de menstruatie tegen, dus ik weet dat het niet waarschijnlijk is dat ik eerder dan de testdatum zal gaan menstrueren. Het is hoogstwaarschijnlijk gewoon wachten tot de testdatum en er den een testje tegen aan gooien...

En, Moon, is het kindje van je schoonbroer al geboren? Duurt ook lang zeg! 2 dagen inleiden, moet je ook niet aan denken... Aan de andere kant geloof ik dat het best zo lang kan duren.... Maakt het niet lichter!

Lieve Juul, hoe is het met jou? Nog een beetje uit te houden? Doe je nu weer net zo rustig aan als net na de TP? Als je er over gaat nadenken, we schrijven al best lang met z'n vieren, en nu doen we allevier rustig aan, jij en Lott ivm de bevalling die er aan komt en Moon en ik ivm een tp... Geinig!

Geplaatst

Hoi lieve meiden. Lieve beanie..ja gelukkig is ze gister eind vd middag geboren. Chelsea heet ze en het is een mooi poppetje..ze hadden me een foto door ge'appt.. Hier nog steeds hetzelfde gewicht als gisteren..zolang ik de switch niet maak en het extra vocht uit ga plassen moet ik blijven.. Verder sinds gister pijn in me rug van het bedliggen denk ik..en wat meer buikpijn.. Maar het is nog heel draaglijk gelukkig.. Fijn dat het bij jou goed gaat..lekker voetjes warm houden!! Ik denk dat ik de 18e test..maar we zullen zien.. Weet nu totaal niet wat ik ervan moet denken.. Nu moet het gaan innestelen.. Maar durf niet echt te hopen..ga er beetje vanuit dat het niet raak is..kan het alleen maar meevallen.. Lieve juul en lott..hoe is het bij jullie? Knuff

Geplaatst

Gefeliciteerd Moon, met je nichtje! Wanneer mag je haar zien?

Tja, even die switch maken... Ik denk niet dat je dat zelf kunt helpen, dat moet je lichaam doen toch! Maar vervelend dat je lichaam nog niet meewerkt, ik kan me zo voorstellen dat je liever gisteren dan vandaag weg zou willen... Hoop echt dat je heel snel weer opknapt! En dat je ook weer snel uit bed mag, want al dat liggen zal idd niet echt fijn voor je rug zijn....

Dat indekken komt me zo bekend voor! Alleen al omdat mijn fertiarts heeft gezegd dat de kans zo klein is dat het deze keer wel zal lukken.... Probeer er maar ontspannen onder te zijn en het per dag te bekijken... Vandaag/morgen/overmorgen zou zo'n beetje de innesteling moeten zijn, deze dagen zijn cruciaal. Maar wat kunnen we er aan doen? Ja, ik doe ook rustig aan en hou de boel warm.... Nu weer lekker soepie (pompoen vandaag) aan het maken, dat zou ook goed zijn... En verder afwachten! Jij de 18e testen? Dat is dinsdag toch? Ik mag vrijdag testen (21 december) en wil me daar ook aan proberen te houden... En verder probeer ik niks te voelen want ik weet dat het toch niks zegt... Het is zo lastig en zo onzeker, we kunnen er het beste van hopen maar zeker niet op rekenen, en de teleurstelling vast incalculeren....

Andere meisjes, hoe is het met jullie? Het gaat hier nu wel erg veel over wachtweken maar er gebeurt hier toch wel meer?

Liefs en een fijne dag! Het is hier prachtig maar koud weer.... (Sorry Moon, jij hebt er weinig aan), heb reeds mijn dagelijkse wandelingetje gemaakt!

Geplaatst

Lieve beanie..lekker dat soepie! Het eten hier is ook goed..om de paar uur komen ze langs met de kar en kun je kiezen uit allerlei drankjes, soepjes, fruit, koeken. En het menu is ook fijn..je kunt steeds kiezen uit 6 hoofdgerechten..versch groentes enz.. Hier hetzelfde gewicht als gisteren.. Het infuus is wel verlaagd naar 1.5 liter...dus een liter minder.. Nu even het bloed afwachten. Mijn nieuwe nichtje mochten we meteen komen bekijken..maar dat gaat niet.. Is ook 1.5 uur rijden bij ons vandaan. Als ik opgeknapt ben gaan we kijken :) hoop dat ik dan ook positief nieuw leven bij me draag.. En jij natuurlijk ook! Bah wat een onzekerheid he deze dagen..en van me lichaam kan ik niet op aan nu voor hints.. Door de bollen en pregnyl.. Zit te wachten tot mijn neus opengaat..is het enige symptoom met reukzin waar ik nu van op aan kan als mogelijke hint voor een zwangerschap.. Tot nu toe nies en snotter ik me gek.. Geniet van t zonnetje en de winterkou lieve beanie.. En waar zijn de andere dames?? Joehoe!!

Geplaatst

Lieve Monica,

Als eerst wil ik je feliciteren met je 2 mooie emmys en hoop voor je dat het dit keer een mooie gezonde zwangerschap mag worden. Daarna wens ik je heel veeeel sterkte en beterschap ik vind het vreselijk vervelend dat je weer bent opgenomen had zo gehoopt dat dat niet weer zou gebeuren, maar gelukkig is het dit keer niet zo heel erg als de vorige keer en zo kunnen ze je onder controle houden en lekker verzorgen ik hoop dat het snel over is en je weer lekker naar huis mag!

Hier is vrijdag mijn menstruatie doorgekomen en mocht ik gelukkig beginnen met de Deca zondag kwam daar de Gonal-f bij heb gelukkig (nog)geen last van bijwerkingen. Ben wel heeel erg zenuwachtig as zondag mag ik voor de 1ste follikkelmeting naar het ZH dat is cyclusdag 10 en als alles zo netjes als de vorige keer verloopt zal de punctie en TP nog voor de kerst vallen.

Lieve Beanie,

Met jou heb ik nog niet eerder geschreven maar lees vanaf mei ook regelmatig jouw ervaringen. Ben heel blij voor je dat je nu 2 mooie emmys heb en daar moet er minstens 1 echt blijven plakken ik duim voor jullie dat alle ellende eindelijk afgelopen mag zijn, dat jullie eindelijk een gezonde zwangerschap in mogen gaan en dat ik jullie mag volgen ;-)

Een warme knuffel en veel succes toegewenst

Liefs Vlinder:aaaflowersmiley:

Geplaatst

Lieve vlinder! Wat fijn dat je weer bent begonnen meid en wat spannend.. Had je me ook een privebericht gestuurd? Ik kan dat niet zien via de telefoon..heb een heel ander simpel forum.. En bedankt meid.. Ik vind het doodeng..elke teleurstelling..de overstimulatie nu weer en straks de teleurstelling voor een negatieve test of een positieve test en dan weer angst voor alles wat mis kan gaan pfff. Je word van elk jaar ivf 10 jaar ouder van de stress.. Maar dat het dan ook maar een keer beloond word.. Heb nu zwaar t idee dat ze daarboven boos op me zijn ofzo.. Of dat we ergens een les uit moeten trekken.. Ik duim heel hard voor alle meisjes hier dat het nu goed gaat!! We verdienen allemaal een beetje geluk nu!! Knuff

Geplaatst

He lieve meisjes,

Klinkt niet slecht, Moontje, maar evengoed is het thuis gewoon altijd beter! Wel mooi dat het infuus terug is gezet, nu alleen nog gaan plassen jij! Ik hoop echt zo voor je dat je snel weer naar huis mag... Gaat het al wat beter met Savannah? En hoe was je bloed vandaag?

Jammer dat je nog niet naar je nichtje kunt, maar ze loopt niet weg! (in ieder geval de komende 14 jaar nog niet... en daarna hopelijk ook niet...) Hopelijk kun je volgende week, zou helemaal leuk zijn als je dan zelf ook weet dat je een kleintje verwacht! Maar ja dat is nog een beetje op alles vooruitlopen zeg maar....

Vwb de symptomen, daarvoor is het gewoon nog te vroeg.... Ik ruik nog steeds erg sterk, eigenlijk vrij snel na de punctie begonnen dus van de pregnyl... Hoewel ik maar 5000 gespoten heb, dus daar is niet heel veel meer van over als het goed is! Nou ja voor de rest is alles gevolg van de bollen, ik kan en wil eigenlijk gewoon niks voelen en afwachten tot ik kan/mag/moet testen.... Zei ze kalm, dat zal volgende week heus wel anders zijn! Maar ach, ik mag testen op de dag dat de wereld toch vergaat (jaja) volgens de Maja kalender dus het kan altijd nog erger dan een negatieve test zeg maar! Lieverd, het is nu even zwaar en enorm afzien, voor jou helemaal, maar probeer toch een beetje positief te blijven... Daar heb je zelf het meeste aan en daardoor je familie ook! Dus kop op meisie, jouw tijd komt er aan en wie weet is dat komende week al het geval!

Lieve Vlinder,

Dan denk ik dat ik een hoop ellende achter de rug hebt maar voor jou is het zeker niet makkelijker geweest... Jeetje, ik heb er bewondering voor dat je zo snel al je moed hebt hervonden om weer door te gaan! En nu op naar de eerste FM, zo te lezen heb je het korte schema? Dan zal het wel redelijk snel gaan. Is wel een prettig idee dat je nog voor de kerst de punctie hebt, en misschien met de kerst de TP? Misschien zou dat wel een hele mooie gedachte zijn.... Ik ga in ieder geval heel hard voor je duimen! Schrijf je nog ergens mee, zodat ik je een beetje kan volgen? Of blijf je gezellig in dit topic meeschrijven?

Andere dames, joehoe? Alles goed met jullie?

Grote knuffel voor iedereen!

Geplaatst

Lieve beanie en moon, ik duim nog steeds voor jullie. Balen dat je in het ziekenhuis ligt, moon, aar wel de beste plek k het in de gaten te houden. Nu maar hopen dat je snel beter ben. Beanie, meis, zet e op.

Vlinder heel veel succes en lot en juul, spannende tijden. Straks je kleintje op de arm.

Liefs allemaal xxxx

Geplaatst

Bedankt lieve Sometimes! En jij ook lieve beanie!! Het gaat wat beter vandaag..mijn infuus hebben ze er vanaf gehaald.. Ik plas iets meer uit dan erin gaat..mijn buik is ietsje minder dik.. Als het goed blijft gaanmag ik morgen naar huis.. Heb alleen sinds gisteren verhoging.. 38 graden.. Maar dat had ik de eerste overstimulatie de laatste paar dagen in het ziekenhuis ook.. Ooww krijg controles dus typ later even meer!! Ben benieuwd hoe je je voelt bean!! Knuff

Geplaatst

He lieve dames,

Hoe is het met jullie? Sometimes, dank voor je lieve berichtje!

Moon, klinkt beter! Maar waarom krijg je nou temp? Das nou weer net niet de bedoeling! Het is de bedoeling dat je morgen gewoon lekker naar huis gaat hoor! Hoe voel je je verder? Hoe is het met de buikpijn en de rugpijn? En, heb je al het gevoel dat je iets voelt?

Hoe ik me voel? Gesloopt, alsof er een vrachtauto over me heen is gereden of zo.... Ben echt zo moe steeds! En net niet helemaal lekker, hangerig, komt weinig tot niks uit mijn vingers... Tja en verder wil ik gewoon niet nadenken over wat ik wel of niet voel of zou moeten voelen... Ik bedoel ik zou natuurlijk nu ook het liefste horen: jij bent zwanger maar we weten allemaal dat dat niet kan, niemand beschikt over die glazen bol..... Dus helaas, alles wat we wel of niet voelen kan op zwangerschap duiden maar het hoeft zeker niet dus ik wil er geen waarde oordeel aan hangen... Gewoon geduld hebben dus! En t'is natuurlijk pas WD 4, dus het schiet ook nog helemaal niet op....

Moet zo nog naar de fysio, ga nog niet sporten maar ben echt gewoon steenkapot, terwijl ik vannacht toch ruim acht uur geslapen heb... Nou ja, vanaf 3 uur (moest ik plassen) elk uur wakker geweest, behoorlijk frustrerend want dat heb ik dus al nachten lang! Maar gelukkig slaap ik telkens wel weer in!

Geplaatst

Hoi Dames,

@Sometimes, bedankt meid succes en geluk hebben we allemaal zeer hard nodig en jij krijgt maandag vast een hele mooie 20 weken echo;-)

@Monica, Ben blij te horen dat het beter gaat en mag je vandaag naar huis of ben je al thuis? ik heb je eerder geen Pb gestuurd moest van me zelf hier reageren :-) misschien een voor gevoel dat je het niet zou kunnen lezen en wees vooral niet bang we willen het allemaal zo erg graag maar hebben het helaas niet in de hand, het is makkelijk gezegd weet ik maar gewoon positief blijven(denken) de duimen draaien hier in iedergeval met volle tempo door voor jou

@Beanie, Iedereen heeft zijn portie verdriet en ellende wel gehad he, helaas de een wat meer dan de ander en dat ik zo snel weer verder kon is inderdaad wel fijn dan denk je dat je wens zo groot is en niet groter kan maar na de bevalling heb ik mijn engeltje een paar uurtjes vast kunnen houden en dat gevoel is gewoon niet te beschrijven opdat moment denk je even nergens anders meer aan maar een paar dagen later wist dat mijn wens nog 1000maal groter was dan voorheen en dat ik zo snel mogelijk verder moest gaan voor een wondertje. Ik heb inderdaad korte schema en gaat vlotter dan het lange ja, vorige keer had ik met CD 15 punctie en CD 18 de TP dus als er niks onverwachts gebeurd zal inderdaad rond kerst hooguit na kerts de TP plaatsvinden.

Ik schrijf eigenlijk nergens momenteel, als het ff wat te veel werd schreef ik een PB naar Monica en stort ik me uit :-) maar ik zal jullie zeker wel op de hoogte houden en ook alles hier blijven volgen ben echt heel benieuwd en hoop zo dat we dit jaar met mooi nieuws kunnen afsluiten.

Liefs Vlinder

Geplaatst

Hi lieve dames,

Kom ook even spieken of er al nieuws is van Moontje... Nog niks! Ik hoop zo lieve Moon, dat je nu weer lekker thuis bent gezellig met Savannah en met Dave... Laat je snel weten hoe het met je gaat?

Lieve Vlinder, het is precies zoals je schrijft: de wens wordt er alleen maar groter door, door die ellende... Dat is voor mij heel erg herkenbaar. Ik ben er van overtuigd dat als ik niet in 2010 een MA had gehad, wij nooit in de MMM waren terecht gekomen. Dan was het simpel geweest: het lukte niet om zwanger te worden en we hadden de grens getrokken bij een 'natuurlijke' zwangerschap. Maar ja, na de MA wisten we dus wel dat ik zwanger kon worden en was de wens alleen maar groter geworden... Eenmaal in de MMM ging het snel, wij hadden zelf gedacht met IUI te beginnen maar gezien mijn leeftijd zijn we direct in het IVF-traject terecht gekomen. Je ziet dus hoe makkelijk de grenzen verschuiven voor dat ene doel!

Hoe gaat het nu met het prikken? Over 3 dagen dus de eerste FM! Is toch altijd wel weer een spannend moment.... Overigens had ik bij IVF ronde 1 en 2 het lange schema, toen heb ik steeds 13 dagen moeten stimuleren. Nu had ik dus het korte schema en moest ik al na 10 dagen stimuleren de pregnyl zetten.... Dus als het bij jou ook sneller gaat dan heb je dinsdag of woensdag vast al wel de punctie, dus dan zou je idd net voor de kerst je tp moeten hebben.... Ik ga zo hard voor je duimen meis!

Geplaatst

Hey lieve meisjes :santa:

ik ben gelukkig thuis hoor! Gisterenmiddag mocht ik naar huis.. had gisterenochtend wel nog steeds verhoging 38.1 maar mijn bloed was okay en mijn gewicht een heel klein beetje eraf..mijn buik leek wel dikker.. Maar ze hebben me laten gaan.. Naar huis werd ik wel misselijk van vrachtwagenlucht die voor ons reed..maar goed misselijkheid is een symptoom van overstimulatie..had het graag voor iets anders aangezien haha! Verder nu nog rustig aandoen zodat het niet terug komt.. Eenmaal thuis kwam mijn dochtertje huilend uit school omdat ze "lekte" geen bloed gelukkig.. past ook niet bij haar uiterlijk..ze is wel 11 jaar maar je zou eerder zeggen dat ze 7 jaar is dan 11.. Dus een menstruatie zal het voorlopig niet zijn..haar lichaampje is nog lang niet aan het veranderen.. Maar het is dus iets anders..in de urine kunnen ze niets vinden..maar nu loopt ze dus met maandverband van mij rond..erg vervelend en zielig en balen dat we niet weten wat het is.. maandagohtend met haar naar de dokter.. Ze heeft verder niet veel pijn eraan en geen koorts..af en toe steekjes zegt ze.. Maar wel weer lekker thuiskomen, meteen in de stress.. pfff..

Lieve Vlinder, wat leuk dat je hier mee komt schrijven! was al benieuwd hoe het met je ging...en je weet al dat ik veel respect voor je hebt hoe je kunt denken en je vol goede moed weer op een nieuwe poging gooit :toppie: ik hoop zo dat je snel weer een wondertje mag verwachten! En dat die nog heel lang bij jullie mag blijven! Spannend zondag de eerste FM, maar wat is die laat bij jou! Ik moest op dag 6 terugkomen, in verband met de overstimulatie, maar normaal is de eerste FM op dag 8 bij ons.. Bij mij was er op dag 8 al 1 van 20.5 mm.. Ik hoop dat je de punctie snel hebt en voor kerst nog een TP hebt.. je hebt het korte schema, bij mij en Beanie ging dat bij allebei veel sneller met stimuleren dan bij het lange schema.. ik heb op dag 11 de pregnyl gezet en had op dag 13 dus de punctie.. Hopelijk gaat het bij jou ook zo snel! Ik duim voor je meis!

Lieve Bean.. ik ben ook moe hoor, en heb het af en toe behoorlijk op mijn heupen.. ben erg zenuwachtig..krijg het ook niet echt onder controle.. Verder merk ik weinig, alles wat ik voel kan van de overstimulatie zijn of van de bollen..dus ik heb weinig hints waar ik een eventuele zwangerschap uit zou kunnen halen.. heb sinds paar dagen wat lage rugpijn en dat word nu wat erger..maar dat kan ook van het liggen komen..of een aankomende menstruatie.. Tot aan de test weet ik dus gewoon totaal niet waar we aan toe zijn.. Weet ook niet of mijn menstruatie door de bollen uitgesteld word straks..want de vorige keer dat ik de bollen gebruikte was ik zwanger...en bij de cryo gebruikte ik geen hormonen..

Verder zit ik braaf aan mijn vitamientjes en granaatappelsap..en hou me aan mijn rust..de vorige keer heeft dat allemaal positief geholpen al zat ons wondertje niet op de goede plek.. Ik duim ook mega hard voor jou en B. dat jullie deze keer jullie wens in vervulling zien gaan...zou een mooie afsluiting worden van het jaar! Weet je al iets over eventuele cryo's? Ik denk niet dat wij er hebben.. de 2e beste die terug geplaatst is was immers een 3.. En ik weet ondertussen dat 1 topkwaliteit is, 2 redelijk, 3 minder en 4 slecht.

Verder is er na mij nog nummer 7 en 8 binnegekomen aan overstimulatie in Eindhoven, dus ze gaan wel onderzoeken wat het kan zijn.. We hebben zelf al erover gepraat...maar de 3 dames die ik heb gesproken erover die daar lagen..hadden allemaal lang schema en gonal-f en menopur gebruikt.. En ik nu het kort en dat was de vorige keer anders en met andere medicijnen.. er was niets wat ons aan elkaar linkt...alleen dan dat we allemaal vrij slank zijn.. dat is natuurlijk wel een grotere risicogroep..

Nou meisjes, ik ga weer even in mijn bedje liggen.. genieten van het thuis zijn, en kroelen met mijn 2 katjes..

Ben toch benieuwd hoe het met Lott en Juul is, ik denk dat Lott haar menneke ondertussen al lekker bij zich heeft hoor!!

Alvast fijne dagen voor jullie allemaal!!:carols::snowman::merryxmas::tree::snowman::carols:

Geplaatst

He lieve Moon,

Goed dat je weer thuis bent! Al was het wel stressvol thuiskomen zo te lezen.... Hopelijk is er niks ernstigs met je dochter!

Tja, lastig he dat je echt niks kunt duiden in deze periode... Ik probeer het te vergelijken met de voorgaande twee rondes, maar ik kan me gewoon niet meer goed herinneren hoe ik me toen voelde! Dus dat helpt ook niet echt. Dus idd, het is gewoon afwachten tot de test! Qua menstruatie is het nogal verschillend geloof ik, bij de een komt hij wel door de bollen heen, bij de ander niet. Bij mij kwam hij de vorige keer precies 14 dagen na de TP, dus nog niet op de officiële NOD. En ik was toen al min of meer gestopt met de bollen (na de negatieve test op de testdag) dus ik ga er van uit dat de menstruatie bij mij door de bollen wordt tegengehouden. Nogmaals, kan voor jou heel anders zijn! Maar laten we hopen dat je je daar helemaal niet druk over hoeft te maken, en dat je gewoon positief test....

Sinds gisteren is volgens mij de pregnyl wel volledig uit mijn lijf, ik merkte gisteren dat ik minder sterk rook. Dat maakt me ook wel weer onzeker. Van de eerste IVF weet ik dat ik een dag of 4 voor de testdatum weer heel scherp rook. Maar van toen kan ik me niet herinneren dat ik ook scherp rook door de pregnyl.... Verder heb ik best veel last van buikpijn. Soms twijfel ik of het mijn darmen zijn, soms zijn het ook duidelijke steken in mijn liezen. Verder heb ik sinds vandaag koppijn. Al met al kan alles heel goed op mijn menstruatie wijzen.... Dus ik ben minstens net zo onzeker als jij!

Over de cryo's: ik verwacht niet dat ik die heb hoor. Nog nooit gehad, en nu was er een kansje dat er eentje zou kunnen worden ingevroren. Maar ik reken er maar helemaal niet op... Ik geloof dat de embryo's die ik nu heb teruggekregen van top- en goede kwaliteit waren. Die andere was denk ik ook van goede kwaliteit maar moest zich nog doordelen, en of dat nog is gebeurd weet ik natuurlijk niet.

Ga zo nog even lekker slapen.... We hebben vanavond kerstdiner van B. zijn dispuut (eigenlijk de reünisten, ze worden allemaal een dagje ouder, zijn echt geen student meer maar inmiddels getrouwd en velen hebben ook een of meer kinderen). Zal dus wel laat worden vanavond, en als ik nu niet ga slapen dan trek ik het echt niet! Heb vanmorgen wel een leuk soort vestje met pailletten erop gekocht, voor bij een simpel zwart jurkje.

En morgenavond gaan we (voor het eerst!) oppassen op ons neefje en nichtje, van 2,5 en 4,5 jaar oud. Papa en mama hebben een etentje en konden geen oppas aan huis krijgen. Het etentje is in A.msterdam, dus ze leveren de kids hier af en halen ze na afloop weer op... Kunnen ze hier vast wat slapen in ons bed. Als we dat voor elkaar krijgen....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden