Ga naar inhoud

Mei 2012 1e keer ivf (wie nog meer)

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Monica, veel plezier vandaag

Soentje, ook ik heb testdrang!!! Denk dat ik morgen een testje ga wagen. zit ik op dag 11 na de TP

Vlinder, kan me voorstellen dat je een beetje Down bent van de uitslag, maar net als wat de rest zegt, er zijn wel degelijk vrouwen die zwanger raken van een mindere embryo. En wie weet hoor jij daar ook bij!!

@ de rest, heb niet alles bijgehouden hier maar duim voor jullie allemaal!!!

Kan bijna niet wachten tot de testdag. Borsten zijn minder geworden, maar ben wel een beetje beroerd. Vind de laatste dagen zo vreselijk!! Vandaag krampen in de buik ik weet het allemaal niet meer!

Denk dat ik het morgen aandurf om te testen, woensdag is mijn officiële dag....

• Reacties 813
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Eve ohww erg he! haha jij heb dus 1 dagje voor mij de testdatum! maar vandaag dag 11 na TP? donderdag is voor mij dag 11 na TP en dan moet ik testen van het zh...dus ik zal nog even geduld moeten hebben! ene kant wil ik alvast testen in huis halen maar dan wil ik zeker testen denk ik, ik probeer in ieder geval tot dinsdag te wachten! hihi

wat raar dat dat ook weer overal anders is he de 1 mag na 11 dagen testen de ander na 14 dagen en sommige pas na 18 dagen na tp

ik mag trouwens de 24ste testen en tot de 27ste die bolletjes gebruiken moet jij ze ook langer gebruiken dan tot de testdatum??

Geplaatst

Idd vreemd Soentje

Ik mag pas op dag 14 na de TP testen en dat ik woensdag, maar ik denk niet dat ik kan wachten. Ben nu al de hele dag aan het broekloeren haha

Als ik woensdag positief test moet ik gaan afbouwen met de bollen in een week, test ik negatief en bloed ik dan nog niet, drie dagen doorgaan en dan weer testen. Als hij dan nog niet positief is pas stoppen.

Maar het is echt raar dat er geen standaard beleid is voor iedereen, maar het namelijk allemaal een stuk duidelijker.

Als ik opsta heb ik al een paar dagen een mens. gevoel dat na een paar uurtjes weer afzakt. heb wel de hele dag steken in de rechter eierstok volgens mij. Eigenlijk weet ik gewoon niet meer wat ik voel en of het goed is of niet........ben er zat van

Zojuist testen gekocht en we zullen het wel zien..

Geplaatst

Hoi dames. Ik heb lang niks van me laten horen, want ik wilde er even niet teveel mee bezig zijn. Nu heb ik een vraag: ik mag morgenavond de ovitrelle ( pregnyl) spuiten. Vanavond nog decapeptyl en gonal f, maar Ik ben vergeten te vragen of ik bij die ovitrelle ook nog de deca en gonal moet spuiten. De kliniek is dicht, want zondag. Ben helemaal in de stress, wie kan mij helpen???

Geplaatst

@monica: veel plezier vandaag, hoop je vandaag niet al te veel last heb van de pijn van de punktie

@soentje: nog 6 dagen te gaan voor de testdatum, ga je eerder testen of weet je dat nog niet?

@vlinder: hoe is het met jou? na hoeveel dagen mag jij testen ook 14 dagen net als ik of of mag je eerder?

@eve: nog een paar dagen voor jou, spannend.

Hier gaat alles goed, pijn in mijn buik is nu ook minder voel het nog een beetje, ik zit vandaag op wachtdag 3, ik zou zo graag willen dat deze komende 2 weken voorbij zouden vliegen, maar we moeten geduld hebben. Het word nu echt spannend voor ons allemaal....

:duimen draaien::duimen draaien::duimen draaien:

Mijn duimen draaien voor iedereen hier en voor mezelf natuurlijk......

Geplaatst

Taz, nee als je de pregnyl gaat zetten moet je helemaal niets erbij spuiten. Dit is het beleid van Kliniek Twente, Heel veel succes!!!!!

Geplaatst

Hoi Marielle dankjewel hoor gaat goed met me licht buikpijn beetje vermoeidheid en natuurlijk heeel zenuwachtig ik mag eerder testen zie ik jij had een dag eerder de punctie en TP maar ik mag een dag eerder testen 12 dagen na mijn TP dus 30 mei vind het wel vroeg eigenlijk en ik mag op dag 10 al stoppen met de bolletjes echt vreemd dat het zo verschilt..

Monica, Veel plezier op de bruiloft maar doe je rustig aan meid ik had ook bijna nergens last van na de punctie en voelde me goed om met het dagelijks leven door te gaan maar dat was dus te veel heb ik gemerkt de pijn is bij mij erger geworden met matige inspanning dus heb ik besloten om lekker te rusten ik doe echt niks meer :)

Eve, spannend nog een paar nachtjes was ik maar al zo ver .. als je morgen ochtend test alvast heel veel succes ik hoop het zo erg voor je ik ga lekker duimen ..

Taz, jee dat is een moeilijke vraag zeg het is bij iedereen zo anders ik heb in iedergeval de avond dat ik pregnyl moest spuiten alleen nog de Deca gespoten Gonal-F hoefde niet meer ik hoop dat het goed komt is er dan echt geen mogelijkheid om ze te bereikenff vervelend zeg...

Geplaatst

Eve en vlinder superbedankt voor jullie reactie! En aangezien ik bij fertikl. Twente ben: ik volg je advies op Eve! Ben weer ff gerustgesteld.

Geplaatst

@vlinder: ik hoef die bollen ook maar tot dag 10 en dan mag ik er ook mee stoppen, maar bij mij werd gezegt 31 mei testen heb die dag ook een afspraak in het ziekenhuis maar als alles goed blijft gaan ga ik denk ik rond de 28e of 29e testen ofzo, een paar dagen eerder, wij lopen ongeveer gelijk, vind het wel heel spannend hoor....

Geplaatst

Hoi Dames!

@Marielle duurt nu al lang he! hihi ik denk dat ik dins of woe ga testen als ik het durf hihi, wil nu al zooograag testen maar ben ook bang om false uitslag te krijgen of iets dus ja nog maar even kijken :)

@ hier net brief van EMC binnen gehad! ik durfde hem bijna niet open te maken maar we hadden in totaal 6 embryo's waarvan de beste is teruggeplaatst (weet helaas niet hoeveel cellig) en van de 5 overige embryo's zijn er 4 goed genoeg om in te vriezen! :happydance::happydance: pff soooo happy en opgelucht! nu weet ik in iedergeval dat we er nog 4 achter de hand hebben en mocht deze poging mislukken dat ik niet weer de punctie moet ondergaan, tenzij ze natuurlijk alle 4 het ontdooingsproces niet overleven, maar laten we hope ndat alles goed gaat :)

was een beetje bang dat ik misschien een matige embryo teruggeplaatst had gekregen maar aangezien er 4 ingevroren worden die dan ook van goede kwaliteit zijn moet de emmy in m'n buik ook wel een toppertje zijn! :happy:

@Eve oewww spannendddd nu de testen in huis zijn! ik heb ze express nog even niet gehaald vanmiddag :happy: dan kan ik ze pas maandag halen hihi ben benieuwd wneer je ga testen! successs hopen op een dikke roze streep!

Geplaatst

Heee Soentje dat is mooi nieuws zeg heel fijn ik hoop dat je ze niet nodig zal hebben maar zeker toch een fijn gevoel om te weten dat je wat reserves hebt ;) toppie :thmbup:

Marielle, fijn om te horen dat je ze ook 10 dagen hoeft te gebruiken ik dacht echt dat ik de enige was en vond het een beetje vreemd ook omdat je hoort dat men moet afbouwen enzo en ook nogs eerder beginne dat lucht op zeg haha ik begrijp dat jij eerder wilt testen wil ik ook heel graag maar durf echt niet omdat ik al zo vroeg mag testen 30 mei is trouwens ook de verjaardag van me kleine nichtje dus als het straks posi is kan ik ook wat vieren :)

Geplaatst

Goedemorgen

Hier vandaag negatief getest, vandaag ook mens krampen

Misschien was het nog te vroeg, we houden hoop en we zullen het de komende dagen zien

Mocht het niet lukken, kan mezelf niets verwijten heb er alles aan gedaan!

Geplaatst

Oeii Eve, dat is ff schrikken zeg, maar je bent zeker wel te vroeg 3 dagen we blijven duimen en zo lang er geen M optreed houden we hoop sterkte met de laatste wachtdagen

:duimen draaien:

Geplaatst

Hallo meiden, er is veel geschreven zeg!

@ Taz: fijn dat je er weer bent!! Ik moest de dag van de Pregnyl ook nog Deca spuiten omdat er een aantal flinke tussen zaten die anders konden gaan springen voor de punctie..

@ Eve: meid blijf inderdaad positief denken, nogmaals: ik had 3 negatieve testen voordat ik heel licht positief teste bij mijn dochter.. Ik duim voor je meid!! Ik gun het je zo na zoveel mislukte pogingen.. knuf xx

@ Vlinder; ja je hebt gelijk, ging gisteren wel redelijk, maar kreeg naarmate de dag vorderde echt steeds meer buikkrampen, rond 20.00 uur zijn we naar huis gegaan, was toch een beetje teveel van het goede...maar ben wel blij dat ik even geweest ben, onze vrienden vonden dat ook echt heel erg fijn.. Vandaag even rustig aan doen, heb wel minder pijn als gisteren, maar doe ook even niets vandaag...wil niet dat ik morgen slecht scoor bij mijn bloedtest en dan geen TP krijg..xx

@ Marielle: hopelijk gaat alles goed meis, ik moet de bollen gebruiken tot de eventuele menstruatie, bij zwangerschap een week langer inbrengen...dus het is echt overal anders!

@ sOentje: wat top voor jullie dat je van de 5 emmy's 4 goede had om in te vriezen zeg!! heel blij voor je!!

Hopelijk mag ik als mijn bloedtest goed is morgen bij de dames op het wachtbankje aansluiten...ik duim echt dat er niets raars uit de test komt.. Heb al een paar dagen een buik alsof ik 4 maanden zwanger ben, is echt niet normaal... Maar ik moet mezelf 2x per dag wegen en temperaturen en dat is prima, ik kom niet aan en hou geen vocht vast.. Dus we hopen op het beste!!

Veerle: ik hoop dat alles goed met je is, denk wel aan jou...hoop zo dat je te vroeg getest had en het toch raak is, zo niet...dan wil ik je echt heel veel sterkte wensen meis... knuffie

Jannet: hoe voel je je meissie? Wanneer mag je komen voor een echo? Dikke knuf!!

Iedereen een fijne dag vandaag, geniet van het weer...het lijkt wel volop zomer..HEERLIJK!!

Geplaatst

Hii Dames!

hmm heel raar, m'n bericht was verstuurd maar enige wat er stond was: Hii Dames! haha dus even opnieuw :)

@Eve ohww balen meid :( laten we hopen dat je tevroeg getest hebt, ik zal voor je duimen! ik probeer te wachten nog met testen hihi kan dinsdag op z'n vroegst pas testen halen dus dat scheelt... al probeer ik tot donderdag te wachten aangezien ik dan pas op dag 11 na de tp zit en best nog vroeg is.

@monica spannend meid! hopelijk is de bloedtest morgen goed en krijg je een mooie emmy terug geplaatst! heb goed hoop voor je ;) en ben blij dat je geen vocht vasthou of andere kenmerken heb voor overstimulatie! succes

@Jannet meid hoe voel je je nu? al kwaaltjes? hihi

Geplaatst

@soentje: wat goed nieuws, dat je er 4 embryo's zijn ingevroren. Ik zit nog te wachten op mijn brief, ik ben ook zo benieuwd...

@Eve: wat erg voor je, veel sterkte, ik hoop dat je over een paar dagen toch nog positief mag testen.

@monica: fijn dat je gister een leuke dag heb gehad, en wens je veel succes morgen met de terugplaatsing, we hebben het bankje voor je warm gehouden...

Hoe gaat het met de rest van de dames hier?

Hier alles rustig af en toe wat lichte steekjes in buik en eierstok misschien vandaag de innesteling wie weet want heb een site gevonden waar je dat kunt berekenen en ik kwam op vandaag uit maar dat wil niks zeggen natuurlijk maar we blijven positief denken...

Dit is de site WWW.VRUCHTBAREDAGEN.NL en dan "wanneer gaat het eitje innestelen" moet je aanklikken, is wel leuk om te kijken...

Geplaatst

Monica, heel veel succes vandaag! Hoop dat de bloedwaarden goed zijn en je je emmy mee kan nemen naar huis :-)

Ga nu naar mn werk, hoop dat het afleiding geeft, denk dat het afgelopen is hier. Buikpijn en roze bij afvegen..

Geplaatst

Hoi dames,

@ Monica: heel veel succes vandaag! Ik hoop dat alles goed is en de emmy teruggezet kan worden waar hij hoort!

@ Eve: heel veel sterkte. Zo'n lange weg al gegaan, het is gewoon niet eerlijk. Ik hoop dat je toch nog blij verrast wordt. En gelukkig zitten er nog enkele emmy's in de vriezer op je te wachten!

@ Soentje: wat fijn dat er vier emmy's konden worden ingevroren. Heel veel succes nog op wachtbankje.

@ Marielle en Vlinder: succes met de dagen aftellen (ik weet dat het erg lang duurt voor je gevoel!!)

@ Taz: heb je je punctie al gehad?

@allen: ik heb tot nu toe weinig last. Gevoelige borsten en bij opstaan misselijk maar das ook alles, en ja af en toe wat krampjes. De geest begint weer op hol te slaan. Waar de vreugde eerst overheerst, maakt deze nu weer plaats voor angst: want ja er bestaat natuurlijk een verhoogde kans op miskraam tot week 12 en ik zit nog maar in week 5! Mijn man kan niet begrijpen waarom ik zo moet doem denken maar denk dat dit vrouw eigen is in dit proces. Ik heb nu een langgekoesterde wens in me en ben als de dood dat ik deze weer kwijt raak. Dus ik zit te hopen op misselijkheid en dergelijke zodat ik weet dat alles nog groeit en bloeit daarbinnen (I know beetje vreemd!). Ik dacht dat die 2 wachtweken erg waren maar het gaat de komende 8 weken gewoon vrees ik nog even zo verder. Vandaag 4 weken en 4 dagen zwanger, das nog niet erg lang....

Geplaatst

hoi Dames!

@monica succes vandaag!

@marielle leuke site! grappig dat je heel het proces kan zien wanneer alles ontwikkeld wordt enzo echt leuk!

@Jannet snap dat je onzeker wordt meid, is denk inderdaad ook vrouw eigen vooral wat je zegt je hebt zolang op die droom gewacht en ben bang om dat weer kwijt te raken, is niet heel raar hoor meid en de kwaaltjes geven je juist meer het gevoel dat je echt zwanger bent, ik hoop als je straks de 1e echo heb met 6 of 7 weken? dat je je dan een stuk geruster voelt als je het hartje heb horen/zien kloppen :)

@hier nog steeds geen rare kwaaltjes behalve me (.)(.) nog 3 daagjes en dan mag ik eindelijk testen pfff

Geplaatst

Eve ik hoop dat je te vroeg was.. nog even volhouden meid.

Soentje: schiet op voor jullie! nog geen testdwang? ik testen bij mijn zoon 3 dagen van te voren,

de test was knal rose..

Monica: hoop op een mooie Tp en een hoop cryo's!

Jannet: het is normaal om je zo te voelen, ik vond de eerste 12 weken ook kut..

je bent zwanger en je wil het van de daken schreeuwen maar bent toch aan het

wachten tot je eindelijk voorbij die 12 weken bent..

Hier een super lekker weekend gehad, ben lekker opgeladen.. heb gewinkeld en lekker uit eten geweest met manlief..

we kunnen er weer tegen aan, als het goed is snel beginnen met puregon.. hou jullie op de hoogte!

Kus!

Geplaatst

Hallo meiden,

nou hier een heftige ochtend achter de rug..moest om ongeveer 9.30 uur bloedprikken, maar was vroeg en kreeg voorrang dus heb iets voor 9 al geprikt.. Sinds gisteren ontzettende buikkrampen en steken, echt continu :mad:dus maar meteen doorgelopen naar de IVF afdeling en daar werd ik meteen geholpen, kreeg een echo want de uitslag van het bloedonderzoek was nog niet binnen.. En omdat ik sinds 2 dagen een buik heb alsof ik 4 maanden zwanger ben en zoveel pijn heb vreesde ik natuurlijk het ergste.. Bij de echo bleek er wel wat vocht in mijn buik te zitten, maar ze wilden de bloeduitslag hebben voordat ze gingen bepalen of ik een TP kreeg.. na een half uur kregen we te horen dat het doorging!! GELUKKIG..wel heel blij maar ook beetje bang, is toch niet goed voor onze emmy als ik zoveel pijn heb en misschien de klachten erger worden..

We hadden van de 20 eitjes maar liefst 17 bevruchtingen, maar de kwaliteit is niet top, wel redelijk maar ik was al bang voor de kwaliteit, aantal zegt niets.. We hebben een 7-cellig emmy'tje terug gekregen.. en van de andere 16 is het afwachten hoeveel er goed genoeg zijn om in te vriezen, dat horen we over 2 weken via een brief..

Ik moet morgen terug voor bloed te prikken en dan donderdag weer bloedprikken en een echo en zo tot aan de zwangerschapstest (mag pas over 16 dagen testen :S), en ik word deze week 2 keer gebelt om te vragen hoe het met me gaat.. ze sluiten complicaties nog niet uit, maar mijn bloed was nu redelijk genoeg voor TP.. mocht ik zwanger worden heb ik nog een keer zoveel kans op overstimulatie complicaties, dus helaas zit de angst er nog steeds in ook al hebben we onze emmy weer "veilig" in mijn BUIKje, of het echt zo veilig is voor mij is nog de vraag..

Maar we gaan heeeeeeel rustig aandoen en hopen op het beste :myfignerscrossed:

@ Eve: he meis ik hoop zo dat je fout zit met je gedachten erover!! In ieder geval een dikke knuffel en hou je sterk!!

@ Jannet: is denk ik heel normaal, ik zal dat zeker ook hebben hoor, waarschijnlijk pas opgelucht als ik het in mijn armen hou :) dus is echt niet gek dat je angstig blijft, maar probeer er ook van genieten, want de hele zwangerschap angstig zijn is ook niet leuk, komt vast goed als je de kritieke weekjes voorbij bent!

@ Marielle; laten we hopen dat die steekjes een goed teken zijn!! Leuke site inderdaad!

@ sOentje: alles goed met je ?? Ik zou ook moeite hebben met wachten om te testen, ik haal 6 juni echt niet!! haha ik hoop zo dat er 2 dikke strepen voor je verschijnen binnekort!

@ Vlinder: hoe is het met jou meis? Nog een beetje positief kunnen blijven? Onze emmy's zijn wel met veel, maar ook maar tussen de 4-7 cellig, dus het is echt afwachten he meid.. en wachten is vervelend en duurt lang!!

@ Mijnbaby: fijn dat je je energie weer een beetje bij elkaar geraapt hebt meid, komt vast goed, hou moed en veel succes voor als je eindelijk mag gaan starten!!

@ Taz: hoe is het met jou gegaan?? Gelukt nog met de spuiten?

Geplaatst

Wie wat waar:

Marielle26: 1e ivf JBZ s'hertogenbosch

Monica32: 1e IVF Catharina ziekenhuis Eindhoven

s0entje: 1e ICSI EMC Rotterdam

Mijnbaby: 2e ivf voor een brusje voor ons zoontje UMC Utrecht

Janet: 1e ICSI, MC Leiderdorp

Vlinder: 1e IVF Maasstadziekenhuis/EMC Rotterdam

Eve: 3e IVF, 1e kindje

Taz: 1e IVF, 1e kindje, Fertiliteitskliniek Twente en Isala Zwolle

Veerle 81: 1e IVF, 1e kindje, UMC Utrecht

Afspraken ziekenhuis:

Taz: 18 mei 1e FM

Mijnbaby: 23 mei 1e FM

Punctie:

Vlinder-83: 15 mei

Monica32: 18 mei

Taz: ws tussen 18 en 25 mei

mijnbaby: 29 mei.

Terugplaatsing:

Veerle81: 5 mei

Jannet: 6 mei

Eve: 09-05

s0entje:13 mei

Marielle26: 17 mei

Vlinder-83: 18 mei

Monica32: 21 mei

mijnbaby: begin juni

Testdatum:

Veerle81: 18-19-20 mei (weet het niet precies)

Jannet: 19 mei

s0entje: 24 mei

Vlinder-83: 30 mei

Marielle: 31 mei

Monica32: 6 juni (maar 16 dagen vind ik te lang, dus ik test eerder, normaal krijg ik 12 dagen na eisprong mijn ongi)

Geplaatst

@jannet: ik snap je onzekerheid maar komt goed...

@soentje:wat spannend bijna testen...

@monica: fijn dat de terugplaatsing vandaag door ging, nu ook eindelijk op het wachtbankje

Ik zit vandaag op wachtdag 5 en het gaat goed af en toe wat steken in bij me eierstok en lichtjes onder in buik, maar komt goed kan zoveel beteken en die bollen doen ook veel met je ben ik nu wel achter, die houden je lichaan af en toe gewoon voor de gek.

Maar het is nog uit te houden, hopen dat we snel een week verder zijn....

Geplaatst

Monica, wat fijn dat je toch een emmy mee mocht nemen naar huis. Erg rustig aan doen en goed op jezelf passen hoor!!

@de rest, sorry dat ik niet overal op reageer op dit moment. ben erg verdrietig, gaat echt de verkeerde kant op hier. Denk niet dat er woensdag een positieve test inzit.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden