Ga naar inhoud

Mei 2012 1e keer ivf (wie nog meer)

Aanbevolen Berichten

• Reacties 813
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Goeiemorgen Dames

Wat is er veel bijgeschreven zegt pff ik las net ff alles terug voel me nu zo beroerd eerst het goede nieuws van Janet toen het slechte nieuws van Veerle jeetje ben er even stil van

@Janet, GEFELICITEERD!! MEID ik ben echt blij voor je geniet er van

@Veerle, Balen joh weet ni zo goed wat ik moet zeggen maar hoop zo erg dat je te vroeg getest heb, Zolang de M wegblijft is er nog hoop Ga vooral door met de bolletjes en test over een paar dagen nog eens strekte en dikke knuffels

@Marielle, succes met de TP we horen wel hoe het gegaan is ik moet morgen SPANNEND

@Mijn Baby, hoop dat het goed gaat in het ziekenhuis en je zo snel mogelijk mag beginne

En Alle andere Dames gaat het allemaal goed

Geplaatst

Hoi meiden..

@ Veerle: he gedver meis, maar zolang je ongi er niet is zou ik nog niet bij de pakken neer gaan zitten, met mijn dochter had ik al 3x negatief getest, uiteindelijk naar de huisarts gegaan omdat ik dacht dat ik iets onder de leden had en daar wel een hele lichte positieve test..dus probeer nog niet helemaal de moed op te geven!! Sterkte meis!

@ Marielle: ben erg benieuwd, we horen je hopelijk snel!!

@ Mijnbaby: jij al nieuws?? Hoop zo dat je gewoon kunt starten!

@ Vlinder: jij morgen de TP en ik de punctie, spannend he!!!!

@ Eve: ach nu klopt het wel haha maakt ook niet uit, spannend blijft het toch hoor.. hoe voel jij je?

Hier echt niet zo fijn, gistereavond pregnyl gezet, vannacht een verkoudheidsaanval ineens over me heen, snotter en nies me helemaal gek, had dat bij mijn IUI's ook na de Pregnyl, maar nu is de dosis het dubbele en de verkoudheid dus ook bahbah.. Voel me mega beroerd en heb de hele dag al weeige krampachtige buikpijn, hoop maar dat er niet meer eitjes bij zijn gekomen door die pregnyl boost... Morgen om 9.30 uur de punctie, om 9.00 uur melden bij het lab.... we moeten om 7 uur al weg, de snelweg van Roermond naar Eindhoven is altijd file in de ochtend.. Ik neem vanavond om 21.30 uur een slaaptabletje, en dan hoop ik dat ik toch een beetje een redelijke nacht maak.. Ben vandaag niet veel online, ga lekker plat.. Ik kijk later vandaag nog wel eventjes hoe het met iedereen is!!

Knuff :hello:

Geplaatst

Hoi Dames

Heb vanmorgen mijn terugplaatsing gehad, van de 6 eitjes waren er 5 bevrucht en de beste is er terug geplaatst en die was goed, dus zit nu ook op het wachtbankje.

Ga even lekker op de bank liggen....

En reageer straks nog wel even op iedereen....

Geplaatst

Wie wat waar:

Marielle26: 1e ivf JBZ s'hertogenbosch

Monica32: 1e IVF Catharina ziekenhuis Eindhoven

s0entje: 1e ICSI EMC Rotterdam

Mijnbaby: 2e ivf voor een brusje voor ons zoontje UMC Utrecht

Janet: 1e ICSI, MC Leiderdorp

Vlinder: 1e IVF Maasstadziekenhuis/EMC Rotterdam

Eve: 3e IVF, 1e kindje

Taz: 1e IVF, 1e kindje, Fertiliteitskliniek Twente en Isala Zwolle

Veerle 81: 1e IVF, 1e kindje, UMC Utrecht

Afspraken ziekenhuis:

Taz: 18 mei 1e FM

Mijnbaby: 23 mei 1e FM

Punctie:

Vlinder-83: 15 mei

Monica32: 18 mei

Taz: ws tussen 18 en 25 mei

mijnbaby: 29 mei.

Terugplaatsing:

Veerle81: 5 mei

Jannet: 6 mei

Eve: 09-05

s0entje:13 mei

Marielle26: 17 mei

Vlinder-83: 18 mei

Monica32: 21 mei

mijnbaby: begin juni

Testdatum:

Veerle81: 18-19-20 mei (weet het niet precies)

Jannet: 19 mei

s0entje: 24 mei

Marielle: 31 mei

Geplaatst

Mijn verslagje:

Ik had 10.10 afgesproken en mocht pas 11.00 naar binnen. tijdens de echo zag de arts

dat ik vermoedelijk week geleden mijn eisprong had?! ik moest bloedprikken om dit zeker te weten,

weer 30 min wachten. tijdens het bloedprikken had ik het even niet meer barsten helemaal los in tranen.

1,5 uur in het ziekenhuis, slecht nieuws, nog langer aan de deca....

Ik ben net gebeld met de uitslag ik heb dus zeker mijn ei gehad, en kan binnen nu en 14 dagen gaan menstrueren..

dus ik moet nog aan de deca tot de duivels zijn doorgebroken...

Was er thuis helemaal klaar mee, ging lekker even slapen.. mijn mannen zijn nu voetballen en ik doe lekker niks!

meiden ik blijf mee lezen en schrijven, maar ga even iets minder schrijven tot ik echt weer in de race zit trek het niet meer...

Monica suc6 morgen zet hem op!

Marielle: jeej emmy aan board!

Geplaatst

@mijnbaby: wat klote zeg, vind het zo rot voor je, hoop je niet meer lang hoef te wachten nu op je menstruatie, ik snap best dat je even wat minder gaat schrijven, maar hoop dat als jij ook in de race zit dat je weer mee komt kletsen.... veel sterkte

Geplaatst

@Mijn Baby, he wat jammer nou dat slopende wachten ook erg irritant nou hoop dat de duiveltjes snel komen en we begrijpen heel goed dat je even minder zal schrijven we denken aan je en duimen lekker door voor elkaar..

@Marielle, so nu zit ie er eindelijk in ik hoop dat ie een lekker plekje kan vinden en je niet meer verlaat mooi 5 van de 6 bevrucht ga lekker zitten op het wb hopelijk kom ik morgen naast je zitten..

@Monica, doe maar lekker rustig aan hoor meid veel succes morgen met je Punctie ik hoop dat je het net als ik pijnloos mag ervaren..

Pff ik mag morgen tussen 9:30/10:30 bellen of er een TP zal plaatsvinden Word nu wel spannend zou zo zonde zijn als dat niet het geval is maar daar gaan we voorlopig niet vanuit DUIM DUIM DUIM:duimen draaien:

Geplaatst

Ow ja had nog een vraagje ben ik nou de enige die pas de ochtend van TP met de bolletjes begint vond het erg vreemd heb het ook gevraagd van waarom en de arts zei omdat ik 10.000ie pregnyl had gespoten het niet hoefde omdat het pregnyl nog z,n werk deed, Begreep eigenlijk niet wat het met elkaar had te maken maar voelde me zo,n zeikwijf dat ik niet verder informeerde Dames die eerder zijn begonne met de bolletjes hebben jullie dan minder Pregnyl gespoten voor de Punctie, Maandag avond de Pregnyl en dan pas Vrijdag ochtend de bolletjes heb echt de neiging om ze er stiekem al in te stoppen haha :icon_smile:

Geplaatst

Mijn baby, klote zeg, nog langer wachten....

Vlinder, zal vast door de 10.000 IE komen van de Pregnyl, ik heb 5.000 gespoten en die is natuurlijk eerder uit je lijf, Spannend weer wachten tot morgen..... Die TP zal vast wel komen!!

Monica, morgen dan eindelijk de punctie, heel veel succes meid

marielle, welkom in de wachtweken!!! Op naar groen!!

Zit bomvol zenuwen en al aardig wat tranen gelaten. het is zo moeilijk om nu te moeten wachten. Aan de ene kant ben ik nog overtuigd dat het goed zit, maar dat gevoel kan ook zo omslaan in het andere uiterste..

Heb lichte hoofdpijn, een paar kleine puistjes maar ben ook als sinds een aantal dagen onwijs moe. Sinds gisteren niet meer zoveel zin in avondeten, vannochtend zelf het idee gehad dat ik een beetje misselijk was. Maar goed kan ook natuurlijk van de stress komen (.)(.) zijn nog steeds gevoelig maar dat had ik al voor de TP.... pfffff ben er zat van!

Geplaatst

Hoi meiden...

@ Marielle: wat een top aantal bevruchtingen meid!! Goed zo, nu afwachten, hoop dat je je goed voelt met een klein wondertje in je buik!!! Ben blij dat het zo goed gegaan is!

@ Mijnbaby: jeeee meid wat een pech... laten we hopen dat het je hierna voor de wind gaat en je er iets moois voor terug krijgt dan ben je het zo weer vergeten, maar ik snap je verdriet en die deca helpt ook niet mee voor een goed humeur... wat ontzettend klote om het maar even te zeggen zoals het is!! Sterkte en hou vol!!

@ Vlinder: hoi meis, ik moest de avond van de pregnyl (10.000) meteen beginnen met de bolletjes.. de pregnyl is om de eisprong te laten komen en je eitjes een boost te geven, en met HCG in je bloed heb je meer kans om zwanger te raken, maar de bolletjes zijn progesteron en dat is voor je baarmoederslijmvlies in topconditie te brengen voor een betere innesteling, staat dus volgens mij los van de pregnyl.. Ik duim voor je morgen meis en zal aan je denken, hoop dat ze alle 4 bevrucht zijn en goed zijn gaan delen, en je een top TP krijgt!! Succes!!!

@ Eve: ach meis...ik vind dat allemaal hele goede tekenen wat je verteld, ik zal een kaarsje voor je branden dat het eindelijk zo mag zijn... hopelijk kun je jezelf wat tot rust krijgen en heb je binnekort een dikke positieve test in je handen!! Sterkte!!

Ik ga nog even tv kijken en dan lekker slapen (heb iets om rustig in slaap te vallen gekregen), jullie horen me morgen als ik me goed genoeg voel na de punctie.. Fijne avond meiden!!!

Geplaatst

Hoi dames

@veerle: ik vind het vreselijk voor je! Ik hoop dat je de klap samen met je partner kan verwerken en dat je binnenkort Je wens in vervulling ziet gaan. Maar nu eerst je verdriet verwerken wat de nodige tranen met zich mee zal brengen :(

@ eve: ik hoop zo dat het raak is. Ik herken de verschijnselen en bij mij was het raak dus ik hoop zo dat dit voor jou ook geld. Na zoveel pogingen verdien je echt nu positief nieuws! .

@marielle: wat een prachtig aantal bevruchtingen. Nu lekker je veel laten verwennen en positief denken. Succes op de wachtbank

@soentje: hoe is met jou?

@mijnbaby: wat een teleurstellingen. Maar na regen komt zonneschijn. Heel veel succes!

@monica: hoop dat de punctie meeviel? En dat je een vreselijk mooi aantal eicellen krijgt!

@ vlinder: tp gehad? Ik hoop het zo! Succes!!!

Hier nog steeds hartstikke zwanger. Net weer getest. Vandaag de misselijkheid begonnen. Vreselijk overgegeven.l.. Maar ik doorsta het lachend want voor een goed doel!

Geplaatst

Goeie Morgen Dames,

Gelukkig gaat de TP door ik mag vandaag om 2 uur aanwezig zijn in het ziekenhuis Heb vanochtend de eerste kauwgomballetjes erin gepropt hihi heb helaas geen inbreng hulsje dus het moest met de hand ik heb er wel om gevraagd ze sturen het naar me op dus ik zal het vandaag of morgen ontvangen.

Ik heb alleen zooo,n vreselijke last aan me linkerkant weet niet wat het precies is. Normaal voel ik me eisprong altijd heel duidelijk dit lijkt er erg op maar dan veel erger zal het mischien komen door de 6 eitjes die ze achter heeft gelaten.

Ben nu wel een beetje bang en dat ik erdoor mischien toch nog moet wachten met de TP

Monica, bedankt meid jij ook succes en sterkte we horen nog van je hoe het gegaan is ik duim voor een pijnloze punctie knuffel xx

Marielle, Jannet ook bedankt ik zal vanmiddag nog wel laten weten hoe het gegaan is fijne dag allemaal..

Geplaatst

Goede morgen meisjes :)

ik ben ervan af gelukkig!! De punctie ging goed, heb hem zonder extra pijnstilling doorstaan.. rechts deed wel pijn, maar bij links ging ik echt door de grond en moest ik mijn traantjes inhouden, maar het was gelukkig snel voorbij, terwijl er links toch echt een stuk minder zaten dan rechts deed die kant toch meer pijn..maar heb al de hele week meer pijn links ( en ik hoorde dat dat meestal het geval is) dus Vlinder misschie is het gewoon zo dat er links meer zenuwen lopen ofzo ik weet het ook niet!

Maar goed van de 24 die ze aangeprikt hebben, hebben ze 20 goede eicellen gehaald, dus is een topaantal.. Maandag om 11 uur terugplaatsing als ik geen com;icaties krijg, ik moet zowiezo eerst bloedprikken omdat de kans op overstimulatie groot is.. Mocht ik problemen krijgen dan gaan onze emmy's de vriezer in..maar ik hoop op een goede uitkomst en een verse TP maandag! Al met al voel ik me nu best goed, ga wel even lekker plat want ben best moe..

@ jannet: top dat het nog steeds goed gaat, en misselijk is een goed teken natuurlijk!!

@ Vlinder succes straks, doe rustig aan! Komt vast goed, bij mij hebben ze ook paar kleintjes laten zitten die toch niet rijp waren..

Andere dames ik reageer later even meer, ben nog beetje dizzie van de diazepam.. Fijne dag!!

Geplaatst

@monica: fijn dat de punktie achter de rug is, en je heb een mooie score,wow. en dat pijn aan links heb ik dus ook nu nog steeds het word wel minder maar heb er veel last van gehad. nu op naar maandag....

@vlinder:fijn dat de terugplaatsing door mag gaan veel succes vanmiddag....

Hier een beetje lichte pijn onder in me buik met lopen en zitten maar komt volgens mij nog van de punktie want die deed namelijk echt zeer, in het ziekenhuis vertelde ze gisteren al dat ik het moet zien als een grote blauwe plek maar dan aan de binnenkant dus heeft even tijd nodig om te genezen...

Geplaatst

@ Marielle: ja ik heb nu ook wat meer pijn, vanmorgen had ik nog de cocktail pijnstilling en diazepam die nog wat werkte, heb net 2 paracetamolletjes genomen.. heb vooral steken bij mijn eierstokken, moet natuurlijk weer een beetje tot rust komen.. Ik kijk even hoe het vannacht gaat, als ik me morgen redelijk voel ga ik naar de bruiloft van vrienden, waarschijnlijk niet tot het eind maar dan zijn we toch even geweest.. Maar dat ligt echt aan hoe het morgen is :) en dan afwachten tot maandag hoe het gegaan is met de bevruchtingen, ik hoor ook pas in het ziekenhuis het aantal bevruchtingen, normaal bellen ze van tevoren, maar omdat we zolang moeten rijden en ik om 9.30 uur moet bloedprikken zijn we dan al in het ziekenhuis..

@ Vlinder: hoe is het gegaan meis, ik ben heel erg benieuwd!!! knuff

Met de andere dames ook alles goed?

Geplaatst

@monica: hoop dat de pijn minder word, en dat je morgen toch even naar de bruiloft kunt, en hoe laat heb je je terugplaatsing en mag ik vragen waarom je bloed moet prikken maandag?

Geplaatst

Hoi Dames!

weer veel gebeurt hier!

@monica fijn dat de punctie achter de rug is! vervelend dat het zo'n pijn deed :( wel super mooi aantal meid! nu hopen op veel goede bevruchtingen! en bij ons in het ziekenhuis zeiden ze dat links altijd een stuk gevoeliger is met alles omdat daar je dikke darm in een bocht ligt...

ik vond de linkerkant altijd al stuk gevoeliger met de FM's en toen zeiden ze dat ;)

@marielle welkom op het wachtbankje! hihi nu lekker broeden :happy:

@vlinder bij EMc zeiden ze dat je normaal inderdaad pas op dag van de tp met de bolletjes begint maar (weet niet van de andere dames) ik doe mee aan een 'optimist studie' waarbij ze kijken of het effect heeft als je de bolletjes al vanaf de dag na de punctie inbreng. dus volgens mij niet heel raar hoor meid!

@Eve dat zijn goede tekenen! wneer mag je testen???

@mijnbaby balen zeg meid! in ieder geval weet je nu dat het er wel aan zit te komen en dat er niks geks aan de hand is :( hopelijk gaat het voor jou straks in 1 keer goed! :happy:

@Janet super meid! wneer heb je 1e echo??

hier nog niet hee veel verandering, maakt me soms best echt onzeker :( enige waar ik last van heb nu is dikke boobs! maar dat heb ik al sinds de hormonen spuiten, ben wel erg emotioneel krijg om de kleinste dingetjes al een brok in me keel... het ene moment denk ik het gaat ons lukken! en andere moment denk ik nee kans is zoo klein en wij hebben nooit geluk :( heeel vervelend maarja nog een week wchten! pff

hoop dat ik iedereen gehad heb hihi

Geplaatst

Hoi Dames

De TP is achter de rug heb niks gevoeld alleen me linkereierstok doet vanaf vanochtend zoo vreselijk pijn ik kan me nu niet eens meer bewegen vreselijk. Nou helaas heb ik geen cryos 1 van de 4 is bevrucht en was 5 celig dus heel top is ie niet ben beetje teleurgesteld en denk dat het niks word helaas heb niet zoveel hoop. Ben wel blij dat ik in ieder geval 1tje heb beter iets dan niets ik mag over 12 dagen (30 mei) testen en hoef de bolletjes maar 10 dagen tot (28 mei) te gebruiken

Monica, 20 goeie eitjes jeeeeee nou daar zullen heel wat mooie emmys groeien :)echt TOP nu lekker uitrusten meid

laat je maar lekker verwennen..En inderdaad heb ook gehoord dat de linkerkant meer pijn doet blijkt zo te zijn heb echt geen idee waarom :)

ben vandaag wel verdrietig eigenlijk ICSI was al een hele shok omdat de zaadkwaliteit en aantal toch echtwel voldoende voor IVF was vertelde mijn GYN op de Punctie dag was het dus helaas niet het geval Het is en blijft toch een wonder dus wie weet komt het goed ga nu lekker uitrusten fijne avond dames

ps kan iemand me op de schema plaatsen voor testdag 30 mei :) het lukt me echt niet alvast bedankt voor de moeite xxx

Geplaatst

Wie wat waar:

Marielle26: 1e ivf JBZ s'hertogenbosch

Monica32: 1e IVF Catharina ziekenhuis Eindhoven

s0entje: 1e ICSI EMC Rotterdam

Mijnbaby: 2e ivf voor een brusje voor ons zoontje UMC Utrecht

Janet: 1e ICSI, MC Leiderdorp

Vlinder: 1e IVF Maasstadziekenhuis/EMC Rotterdam

Eve: 3e IVF, 1e kindje

Taz: 1e IVF, 1e kindje, Fertiliteitskliniek Twente en Isala Zwolle

Veerle 81: 1e IVF, 1e kindje, UMC Utrecht

Afspraken ziekenhuis:

Taz: 18 mei 1e FM

Mijnbaby: 23 mei 1e FM

Punctie:

Vlinder-83: 15 mei

Monica32: 18 mei

Taz: ws tussen 18 en 25 mei

mijnbaby: 29 mei.

Terugplaatsing:

Veerle81: 5 mei

Jannet: 6 mei

Eve: 09-05

s0entje:13 mei

Marielle26: 17 mei

Vlinder-83: 18 mei

Monica32: 21 mei

mijnbaby: begin juni

Testdatum:

Veerle81: 18-19-20 mei (weet het niet precies)

Jannet: 19 mei

s0entje: 24 mei

Vlinder-83: 30 mei

Marielle: 31 mei

Geplaatst

Hey meiden!!

@ Vlinder: he meisje, wat jammer dat het zo tegenviel met de bevruchtingen!! Vind ik echt heel triest voor je, maar geef de moed nog niet op.. 5-cellig is wel weinig, maar wie weet, ik heb mensen zwanger zien worden waarvan gezegd werd dat het nooit mogelijk was en die hebben ook een kindje nu!! Het is bevrucht en Juul uit het andere topic waar ik in mee praat die had van de 10 eitjes 1 bevruchting en heeft nu haar eerste echo gehad, ze is bijna 7 weken zwanger.. geef de hoop niet op en doe rustig aan! sOentje had hieronder een goede uitleg over waarom links gevoeliger is, in mijn ziekenhuis zeiden ze ook dat links altijd p[ijnlijker is..

@ Marielle: pijn is beetje vervelend en meer dan toen ik net thuiskwam, ik hoop dat het morgen beter is.. Ik moet bloedprikken omdat ik kans heb op overstimulatie vanwege de grote hoeveelheid eitjes, ze willen al mijn waardes in de gaten houden en checken op bloedingen of vocht in de buik, als dat zo is kan de TP niet doorgaan en gaan onze emmy's de vriezer in en moet ik eerst herstellen..maar ik hoop dat alles gewoon goed is natuurlijk!

@ sOentje: ja logische uitleg over die linkerkant die pijnlijker is! En ik ben blij met de opbrengst maar het zegt nog niets over de bevruchtingen helaas..we zullen af moeten wachten.. En geef het nog een paar dagen de tijd meis, komt ook vast voor jullie goed, iedereen hier heeft een hoop pech te voorduren of pech gehad, ik weet zeker dat het goedkomt!!

Ik had nog meer dames persoonlijk even iets willen sturen, maar ik zit in ons kantoortje op een harde stoel, en voel me niet zo lekker, dus ik doe dat morgen als ik me beter voel.. Fijne avond!!

Geplaatst

@Soentje, bedankt voor de info zeg weer wat geleerd :))

@Monica, bedankt meid ja is zeker niet een topper maar de dames zagen dat ik een beetje teleurgesteld was en vertelden me dat er zat dames waren die zwanger raakten van zelfs 2 celige en 5 celige en er ook zat dames waren die niet zwanger raakten van top embryos als 8, 10 of 12 celige dus het zegt absoluut niks een dosis geluk had ik nodig + het was info van ongeveer 8 uur geleden dus was ie waarschijnlijk zelfs alweer groter op het moment van TP. Ik heb een foto,tje meegekregen echt super leuk joh. En alleen het idee al dat ie nu in me zit is zoo lekker ik geniet er gewoon lekker van als het niet lukt Vreselijk jammer maar is me 1e poging ik mag nog 2 :)) toch?? lekker positief blijven..

Geplaatst

Goede morgen, juist meissie, dat is de goede instelling!!Je bent in dit traject nergens zeker van... wij hebben wel veel eitjes, maar we moeten nog maar afwachten of ze wel bevrucht worden.. Er is een kans dat er bij ons misvormde embryo's ontstaan en dat dat de reden is van onze miskramen en dat het nu al bijna 2 jaar helemaal niet lukt om zwanger te raken..dus het zegt allemaal helemaal niets.. Het leven is een wondertje, echt.. Probeer de gedachte vast te houden, dat het zeker wel een keer gaat lukken, als het nu niet is dan misschien de volgende keer.. En er was er in ieder geval 1 bevrucht, dat is waarschijnlijk een sterke geweest dan :) het wil soms ook iets zeggen dat bepaalde eitjes niet bevrucht raken he, dan is er waarschijnlijk iets al niet helemaal goed mee, en dan doet de natuur zijn werk door daar geen kindje van te maken.. Doe rustig aan en geniet van je emmy in je buikje xxx

Ik voel me ondertussen wel beter, heb wel ontzettende spierpijn in mijn kont hahaha waarschijnlijk heb ik die flink aangespannen tijdens de punctie ofzo, weet niet waar het van komt hihi.. en ik voel nog wel pijn, maar het is wel te doen.. Ik neem een pijnstillertje en dan gaan we straks naar de bruiloft van onze vrienden, ik doe lekker rustig aan en dan zie ik wel hoe lang ik het uithoud :toppie:

Fijne dag vandaag allemaal en nog een prettig weekend!!

Geplaatst

morningg dames!

@vlinder geen dank ;)

@monica veel plezier vandaag op de bruiloft! het is er lekker weer voor (hier wel in ieder geval hihi )

fijn dat je steeds minder last heb! gaat de goede kant op :)

ik kan sinds vandaag echt nergens anders meer aan denken ineens! heb nu al een beetje testdrang! en nog 6 dagen te gaan haha pff

hoe is het met de rest van de dames?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden