Ga naar inhoud

Mei 2012 1e keer ivf (wie nog meer)

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ Eve: okay ja begrijpelijk dat ze er dan 2 terugplaatsen, zo hebben ze het ook tegen ons gezegd.. Ik duim echt heel hard dat het deze keer lukt voor jullie, en dat de cryo'tjes pas weer nodig zijn als jullie een broertje of zusje willen voor jullie kleintje!! Heb respect voor jullie dat je de moed nog niet opgeeft na 2 eerdere IVF behandelingen, is toch allemaal behoorlijk heftig en emotioneel.. Hadden jullie de vorige behandelingen ook cryo's overgehouden of niet?

• Reacties 813
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@monica: Ik heb morgen vroeg de FM om 10.20 ik ga vandaag op tijd naar bed des te eerder is het morgenvroeg hahah vind het wel spanned ik laat meteen wat weten als ik terug ben..........

Geplaatst

Top!! Succes meid! Ik moet vrijdagmiddag pas om 14.30 uur... ben heel erg benieuwd, dus ik geloof dat jij ook zenuwachtig bent nu... slaap lekker en ik duim voor je!!

Geplaatst

Hoi Meiden!

Hoe gaat het met jullie en de stimulatie?

@ Marielle, succes vandaag! Hopelijk kom je met goed nieuws terug op het forum! Spannend om weer even "binnen te kunnen kijken"!

@ Eve, hoe voel je je? Spannend, ik hoop echt in "eind goed, al goed" voor je. Wel fijn dat je gelukkig zoveel cryo's hebt in je derde poging!

@ Jannet, ben je nog steeds krampvrij? Voel je je goed?

Ik merk dat ik nu wel echt heel onrustig wordt. Vanaf nu zou mijn ongi elk moment kunnen komen. Ik denk ook constant min standaard ongi pijntjes te voelen. Pijn in mijn onderrug, in mijn bovenbeen.... Verschrikkelijk. Daarnaast heb ik sinds gisteren al de hele dag kleine steekjes in mijn onderbuik en voel ik een enorme druk op mijn onderbuik. Ik blijf maar zenuwachtig naar de wc lopen elke keer in de hoop niets te kunnen zien. Jeetje, die wachtweken zijn zo veel slopender dan dat ik had kunnen vermoeden!

Geplaatst

Goedemorgen allemaal!!!

Vandaag mijn laatste dagje vrij/ziek. Zo ff lekker naar de kapper verder heb ik van mijn man bankarrest hihi. Mag niets en moet alles laten liggen zodat hij het kan doen. Gisteren zeiden ze in Zwolle dat ik drie dagen rustig aan moest doen en dat neemt hij heeel serieus.

Veerle, kan me voorstellen dat je je druk maakt. Je zit nog maar in de eerste week. probeer een beetje afleiding te zoeken en ga leuke dingen doen. Het helpt echt en de tijd gaat een stuk sneller. Laat je niet gek maken hoor! ;-)

Marielle, ben benieuwd hoe je fm was.

Monica, dit is voor mij de eerste keer dat ik cryo's heb. De vorige keren niet gehad dus het is echt een opluchting voor mij. het is nog niet voorbij na deze keer (mocht het niet lukken) We hebben voor deze behandeling een lange pauze gehouden van bijna een jaar en dat heeft ons heel erg goed gedaan. Klinkt raar maar ik had er weer zin in!! Hoe voelt ook goed nu, we zijn er klaar voor, dit is onze tijd.

Ben van mening dat positief denken zeker een invloed heeft. (Hoop dat ik een aantal dagen voor testdatum ook zo praat hihi)

Geplaatst

Hoi dames

@Veerle81: Ik vind de wachtweken ook echt slopend. Ik had dus vanaf zondagnacht (zondagochtend terugplaatsing) tot dinsdag avond kramp. Dinsdagavond werd echt heftig. Dacht dat ik al ongesteld zou worden (al is dat wel heel vroeg). Toen werd ik woensdag wakker en was alle kramp weg. Woensdag nog last van flink borrelende maag maar ook dat is voorbij. Kortom heb nu nergens meer last van. Zeer vreemd... Enige wat me opvalt en wat anders is, is dat mijn tepels flink vergroot zijn, net wagenwielen haha. Maar ik probeer hier niet teveel hoop uit te krijgen want denk dat dit komt door balletjes hormonen die ik mezelf nog steeds moet toedienen... Heb druk weekend voor de boeg: vrijdag naar musical met vriendinnen en zaterdag bruiloft. Volgende week dinsdag adoptie bijeenkomst (wij gaan zowiezo adopteren ongeacht of we kindje van onszelf kunnen en mogen krijgen) en dan lekker een lang weekend weg. Allemaal bezigheden zodat ik me niet te veel op mijn eigen lichaam focus. Ik vind de wachtweken gewoon horror.

Maar Veerle genoeg over mij: hoe is nu met jou? Zijn de pijntjes en steekjes al weg? Hoop dat je niet te veel last krijgt van ongemakken.

@Eve: twee nog maar liefst terug in je buik. Hartstikke mooi en als je mannetje zijn handen uit de mouwen wil steken is dat alleen maar lekker toch? Ik zou zeggen: gebruik van maken haha. Ik heb nog vraagje aan jou: ik zie dat jij bij je eerste twee pogingen negatief hebt getest. Was je toen wel tot de testdatum ongesteldvrij? Ik heb zomaar idee dat als je de testdatum redt je zwanger bent, maar dat is dus niet zo...

@ Marielle: hoe was de meting? Hopelijk alles tip top in orde!

@monica: geen last meer van pijnscheuten?

@ soentje: hoe is de punctie gegaan?

Geplaatst

jannet, wat goed van je dat je zoveel leuke dingen hebt gepland! Geniet ervan en hoop dat het je afleiding gaat geven.

Bij mijn eerste poging ben ik de dag van testen gaan bloeden en bij de 2e poging de dag ervoor.

Nou is het zo dat die bollen je menstruatie uit kan stellen dus helaas kun je niet zeggen dat als je het niet wordt het wel goed zit. Was het maar waar!!

Vergrote tepels en zware borsten horen echt bij de bollen, al voor de TP waren ze bij mij al een cup groter!!

Geplaatst

Eve: je manlief heeft helemaal gelijk, het hele proces is niet niks dus lekker niks

doen en laat je maar goed verzorgen...

Marielle: suc6 meid ben benieuwd!

Monica: voor jou schiet het ook al op morgen eerste fm..

Hier net het laatste pilletje van provera geslikt JEEJ! een medicijn minder :)

Geplaatst

Dames vandaag mijn laatste provera geslikt, als ik ga menstrueren mag ik op C2 beginnen met stimuleren.

na hoeveel dagen na het stoppen van provera word je het? meteen of na een week? iemand ervaring hier mee?

Geplaatst

Hoi Dames

Ben net terug uit het ziekenhuis voor mijn 1e FM, links groeien er 8 follikkels , 2 ervan zijn 18.6mm, 2 zijn 17.5mm, 2 van 16mm, en 1 van 14.1, en 1 van 13.9mm.

Dr zijn nog 5 kleine follikkels gezien die nog mee gaan groeien.

Rechts groeit er niets, maar dat was te verwachten zijden ze omdat mijn eileider daar pas verwijderd is.

Dus wat er links groeit telt voor 2 werd gezegt.

Ik hoef niet terug te komen voor een 2e FM, het zag er zo goed uit dat ik maandag morgen half 9 mijn punktie heb.

Ben zo onzettend blij, en volgende week donderdag heb ik de terugplaatsing.

Ik spuit vandaag en morgen nog deca en puregon, en zaterdag avond half 10 de pregnyl, en dan op naar maandag........

Geplaatst

Marielle, wat geweldig, gefeliciteerd! Wat een prachtige score!Eve en Jannet: ik ga enorm proberen jullie tips op te volgen. Hoe meer afleiding hoe beter! Gelukkig heb ik een lekker druk weekend en daarna is het drie dagen werken en dan hemelvaart. Dat helpt vast al weer iets! Mijn baby, ik word meestal tussen dag 5-8 ongesteld na de laatste provera pil. Maar ieder lijf is natuurlijk anders. Ik heb ook wel eens de pil moeten slikken voor een IVF poging en dan werd ik na 3 dagen ongesteld. Succes en fijn dat je bijna kan beginnen!

Geplaatst

Goede middag meiden!

@ sOentje: hoe is het gegaan? Hopelijk voel je je ok!!!

@ Marielle: top!! Dat gaat lekker, zijn er dan toch een mooi aantal voor 1 kant en wie weet groeien en re nog meer bij!! En maandag de punctie al, nou dat is een mooi vooruitzicht.. jij gaat lekker het weekend in!! En je bent een beetje gerust gesteld dat alles goed gaat!! Nu ik nog...ik zal waarschijnlijk ook opgelucht zijn als ik weet wat zich daarbinnen afspeelt..

@ Eve: nou dat is super dat jullie deze keer cryo's hebben dan, inderdaad nog een extra kans mocht het niet lukken nu, maar ik denk dat het deze keer raak is voor jullie!! Daar gaan we gewoon vanuit!! Doe lekker rustig aan die 3 daagjes en laat je lekker vertroetelen!

@ Mijnbaby: dat de menstruatie maar snel begint dan, en ook jij snel kunt gaan spuiten voor te stimuleren, succes!! Ik inderdaad morgen de eerste FM, vind het erg spannend, heb veel pijntjes, dus is denk ik toch een goed teken!!

@ Jannet: Wat goed dat jullie ook voor adoptie gaan zeg, ik vind dat echt een hele goede zaak, misschien dat wij daar ook nog wel eens over na gaan denken, ligt ook een beetje aan hoe alles verder verloopt.. Maar er zijn zoveel kindjes die er niet voor hebben gekozen om geen liefhebbende ouders te hebben, dus top! Hopelijk dubbel geluk voor jullie!! Hier nog steeds veel pijnscheuten, maar ik ga er nu maar vanuit dat het een goed teken is :) heb in ieder geval geen hoofdpijn meer, dat heb ik 10 dagen van de Decapeptyl heel erg gehad, voel me nu zowiezo veeeeel beter!

@ Veerle: spannend.. doe rustig aan, en juist niet je ongi verwachten!! Ik had tijdens mijn zwangerschappen ook pijn in mijn bovenbenen/bekken, niet als ik ongesteld moest worden, dus ik hoop het beste voor je!!

@ Taz: hoe ging het spuiten gisteren voor de eerste x?

Hier verder wel goed, nog steeds veel pijnscheuten en mijn buik is nu toch echt wel wat opgezet, meer als van een menstruatie.. Maar ik ga ervan uit dat het toch wel goed is, zolang ik nog mijn dingetjes kan doen en niet steeds krom loop zal het wel in orde zijn :) ik ben gewoon een overgevoelige truus hahaha gelukkig weet ik dat ook.. en het scheelt altijd zwangerschapstesten, een week voor mijn verwachte ongi weet ik altijd al of het raak is ja of nee, dat is dan weer het voordeel van overgevoelig zijn hihi.. Morgen de FM afwachten en dan horen we het wel!

Fijne dag allemaal!

Geplaatst

Ik ben zo vrij geweest hem even aan te passen voor meerdere dames, mocht er iets niet kloppen, neem hem gerust over en pas hem aan!

Wie wat waar:

Marielle26: 1e ivf JBZ s'hertogenbosch

Monica32: 1e IVF Catharina ziekenhuis Eindhoven

s0entje: 1e ICSI EMC Rotterdam

Mijnbaby: 2e ivf voor een brusje voor ons zoontje UMC Utrecht

Janet: 1e ICSI, MC Leiderdorp

Deborau: ???

Eve: 3e IVF, 1e kindje

Taz: 1e IVF, 1e kindje, Fertiliteitskliniek Twente en Isala Zwolle

Veerle 81: 1e IVF, 1e kindje, UMC Utrecht

Afspraken ziekenhuis:

Taz: 18 mei 1e FM

s0entje:

Marielle26: 14 mei

Monica32: 11 mei 1e FM

Punctie:

Veerle81: 2 mei

Jannet: 3 mei

Eve: 05-05

s0entje: 10 mei.

Monica32: waarschijnlijk tussen 14 en 17 mei (week 20)

marielle26: 14 mei

Taz: ws tussen 18 en 25 mei

mijnbaby Punctie rond 28 a 29 mei.

Terugplaatsing:

Veerle81: 5 mei

Jannet: 6 mei

Eve: 09-05

s0entje:waarschijnlijk tussen 12 en 14 mei

Marielle26: 17 mei

mijnbaby: begin juni

Testdatum:

Veerle81: 18-19-20 mei (weet het niet precies)

Jannet: 19 mei

Eve: ?

Geplaatst

Meiden sprak net de Dok om nog een keer mijn planning te spreken.

Ik mag 16 mei met puregon beginnen 23 mei 8.20 eerste Fm en 29 mei punctie onder sedatie :)

we gaan iets langer deca prikken :( ivb met de komende vrije dagen pinksteren hemelvaart,

want dan kan je geen sedatie inplannen dus vandaar nog 1 week langer deca doorspuiten..

maar nu weet ik waar ik aan toe ben :) en over 3 weken al de punctie :)

Geplaatst

@Monica: Ben heel blij met mijn score en dat ik maandag al de punktie heb, en misschien groeien er nog wat bij.

Jij veel succes morgen en hoop dat je ook een mooi aantal heb, en dat ook voor jou snel de puntie is, het komt nu ineens allemaal zo snel dichterbij, zat vanmorgen als een klein kind te huilen in het ziekenhuis, weet ook niet waar dat ineens vandaan kwam, ben nu een beetje opgelucht zat vol zenuwen, nu jij morgen nog dan ben je ook van je zenuwen af,

@mijnbaby: Fijn dat jij nu eindelijk wat meer weet, fijn dat je 16 mei mag beginnen, maar vraagje wat is eigenlijk punktie onder sedatie?

@Taz: Hoe is het spuiten gegaan viel het mee?

@ hoe is het met de rest van de dames, alles goed?

Geplaatst

Wie wat waar:

Marielle26: 1e ivf JBZ s'hertogenbosch

Monica32: 1e IVF Catharina ziekenhuis Eindhoven

s0entje: 1e ICSI EMC Rotterdam

Mijnbaby: 2e ivf voor een brusje voor ons zoontje UMC Utrecht

Janet: 1e ICSI, MC Leiderdorp

Deborau: ???

Eve: 3e IVF, 1e kindje

Taz: 1e IVF, 1e kindje, Fertiliteitskliniek Twente en Isala Zwolle

Veerle 81: 1e IVF, 1e kindje, UMC Utrecht

Afspraken ziekenhuis:

Taz: 18 mei 1e FM

Mijnbaby: 23 mei 1e FM

s0entje:

Marielle26: 14 mei

Monica32: 11 mei 1e FM

Punctie:

Veerle81: 2 mei

Jannet: 3 mei

Eve: 05-05

s0entje: 10 mei.

Monica32: waarschijnlijk tussen 14 en 17 mei (week 20)

marielle26: 14 mei

Taz: ws tussen 18 en 25 mei

mijnbaby: 29 mei.

Terugplaatsing:

Veerle81: 5 mei

Jannet: 6 mei

Eve: 09-05

s0entje:waarschijnlijk tussen 12 en 14 mei

Marielle26: 17 mei

mijnbaby: begin juni

Testdatum:

Veerle81: 18-19-20 mei (weet het niet precies)

Jannet: 19 mei

Geplaatst

@ mijnbaby: ik heb het erbij gezet in het schema, fijn dat je weet waar je aan toe bent, wel balen dat je langer deca moet spuiten :( rotmedicatie om alleen te spuiten, hopelijk valt het mee met de bijwerkingen!!

@ Marielle: ja fijn dat je weet waar je aan toe bent, dat is nog het meest prettige lijkt mij!! Gaat zeker snel, ik verwacht dat ik dinsdag dan misschien mag voor de punctie of misschien eerder als ze al harder gegroeid zijn...Ik ben heel erg benieuwd, heb steeds meer pijn, dus ik weet het ook niet... hoop dat het er niet teveel zijn of dat ze al heel groot zijn.. maar goed ik had ook altijd pijn omstreeks de eisprong, dus als er dan meerdere eitjes groeien is het niet gek dat ik die pijn dan ook voel.. Ik laat het morgen weten zodra ik terug ben!!

Ben ook benieuwd hoe het met sOentje is, die had vandaag de punctie, hopelijk voelt ze zich niet al te slecht en horen we snel wat van haar..

Geplaatst

Hoi Dames!

nou vandaag de punctie gehad was best pijnlijk! maar ik hield me goed sterk volgens de dokters :) ze hebben 25 blaasjes aangeprikt en in totaal 15 eitjes woehoejjj:happydance: ze wisten alleen nog niet of ze alle 15 rijp waren... heb dat eigenlijk nog van niemand gehoord :S zondagochtend worden we gebeld of er bevruchitngen hebben plaatsgevonden en het tijdstip waarop we de tp hebben, ook zondag. dus op moederdag :happy: dat moet toch hopelijk wel een goed voorteken wezen :happy: nog wel erg last van bloedingen en krampen steken, zolang ik lig gaat het goed maar loop als een oud omaatje zo krom, fijn is anders laten we maar zeggen :happy:

sorry zal waarschijnlijk vanavond even bijlezen maar ga nu even platliggen. :)

Geplaatst

S0entje, gefeliciteerd! Dat ziet er goed uit hoor. Nu inderdaad lekker met een kruik op je buik bijkomen. Je hebt het supergoed gedaan! Nu op naar de TP!

Geplaatst

S0entje, wat een goed nieuws!!! daar zitten vast wel een aantal goede bevruchtingen tussen, vind het trouwens lang duren voordat je dat weet...

Rust maar lekker uit en doe rustig aan.

Vandaag was mijn laatste dagje vrij, morgen ga ik weer een dagje werken. Lekker gepland dacht ik zo....direct weer weekend erna hahaha

Betreft het lijstje....had mezelf niet bij de testdatum gezet. Wil daar ook nog niet staan, misschien later maar vind het een beetje scary....om mezelf daar te zien! (raar he)

Geplaatst

Soentje: super meid! rust maar lekker uit en nu op naar een mooie tp!

Eva ik vind het ook altijd erg eng om op een lijst te staan, heb het de af gelopen jaar

paar keer me gemaakt ( 4x) maar sla dit x ook over..

Geplaatst

@ sOentje: wat goed meid, vervelend dat de punctie pijnlijk was, ik vind het ook allemaal erg eng, maar het is voor een goed doel!! Je bent er in ieder geval vanaf nu! Zullen vast een aantal goede bevruchtingen bij zitten, nu een paar dagen duimen draaien!! Rust lekker uit!!

@ Eve: sorry ik had dat gedaan van die testdatum, ook meer als overzicht voor de andere dames zodat je beter kunt zien wie er op het wachtbankje zitten en wie nog op de punctie wachten enz.. Waarom wil je de testdatum er niet bij hebben als ik vragen mag? Dat is toch gewoon een datum waar je weer naartoe leeft, je moet het niet als iets negatiefs zien.. Ik zal hem eraf halen, mocht je hem alsnog erbij willen hebben, dan kun je dat zelf doen. Sorry nogmaals wist niet dat het zo gevoelig lag..

@ mijnbaby; hoe bedoel je ik sla deze keer ook over? Jullie hoeven niet op die lijst te staan als je niet wilt he.. maar ik geloof dat jullie jezelf er toch tussen hebben gezet of heeft dat ook iemand anders gedaan?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden