Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

I know! Maar het leek zo hard te gaan... Best snel opvolgende pijnlijke weeën enzo... Ik ben gewoon zelfs een stresskip als hier iwmand bevalt haha! Toch soort van gevoel alsof ik jullie ken ofzo, raar he?

• Reacties 2,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nou ja, raar, hebben toch een aantal maanden veel met elkaar gedeeld. De spanning, onzekerheid, de leuke momenten, het klagen etc.....

Geplaatst

Dat is waar en zeker door facebook heb je ook een beter beeld bij elkaar. Wie weet een keer een babymeeting ;-)

Mar goed Nog steeds geen nieuws dus :-( Ik ga proberen te slapen, veel last van mn buik vandaag maar ben dan ook met zuslief een keuken gaan uitzoeken... Lekker verstandig haha

Slaap lekker!

Geplaatst

Sorry voor de ladies die nog moeten bevallen..... Horror bevalling hier pfffff verhaal komt nog..... Maar zoontje gezond alles erop en eraan na een spoed ks.

Sorry dat ik jullie zolang liet wachten maar hij is nog maar n paar uurtjes oud, dus hij liet ook op zich wachten.

Knuffel

Geplaatst

Saba, ik breek ff in om je van harte te feliciteren met jullie zoontje! Knap gedaan! Zag toevallig hoe jij iedereen op de hoogte hield vd bevalling en iedereen meeleefde. Deed me zo denken aan mijn bevalling vorig jaar. Net 1 oog open en moest gewoin kijken hoe het met je ging.

Nogmaals gefeli, lekker bijkomen en genieten! (wel heftig, spoed ks)

Xxx, mees

Geplaatst

Heerlijk saba hij is er! Jij ook al een spoedkeizersnee? Heftig hoor! Van harte gefeliciteerd samen ! Hij is prachtig! En nu bijkomen!

Geplaatst

Ik lag wakker van de voorweeën en kon t niet laten even facebook te checken. Nu ben ik dus klaarwakker :-) Wat een mooie man hebben jullie gemaakt! Die bevalling ben ne vast zo vergeten...? Geniet ervan!

Geplaatst

saba en belladonna van harte met jullie wondertjes en nu lekker gaan genieten he.

ben benieuwd wie de volgende is. zou iemand het lijstje nog eens naar voren willen halen)heb geen flauw idee hoe dat moet hahah)

sorpresa veel s6 morgen he ben benieuwd of ze wat voor je kunnen betekenen. ik moet morgen om 10 uur weer naar de gyn.loop nu al anderhalve week met voorweeen en sinds donderdag met 1 cm ontsluiting dus ben benieuwd of er verder nog iets gebeurd is?

lief wanda pippe en esther hoe gaat het daar ook al in spanning?

Geplaatst

Even voorstellen :

saba26 - 27 jaar - 1ste kindje - 2e ICSI - 4e tp

Sorpresa - 27 jaar- 1ste & 2e kindje - 1e ICSI (na IUI's en 1 IVF) - 1e tp

Belladonna - 37 jaar - 1ste kindje - 3e IVF/8e Cryo

claudia75 - 36 jaar - 2de kindje - 2e ICSI

terrybrouwer - 33 jaar - 1 ste kindje - ecd poging 5

Zipa - 39 jaar- 2e kindje - 1ste IVF- 1ste cryo

EDR - 31 jaar - 1e kindje - 6 icsi behandelingen gehad, nooit zwanger, nu spontaan zwanger

Lieff - 33 jaar - 1e kindje - 1e ivf - 1e terugplaatsing

Wanda - 32 jaar - 1e kindje - 1e ivf - 1e terugplaatsing

Pippe (Lena) - 27 jaar - 1e kindje - 2e icsi - 4e terugplaatsing (cryo)

Uitgerekend op :

Lieff - 10-12-2012 (verrassing)

claudia75 - 16-12-2012 (Meisje)

EDR - 21-12-2012 (Meisje)

Pippe - 23-12-2012 (jongetje)

Sorpresa - 24-12-2012 (meisje en jongen)

Wanda - 24-12-2012 (verrassing)

Geboren:

13-11-2012 dochter van Zipa (uitgerekende datum was 02-12-2012)

21-11-2012 dochter van Terry (uitgerekende datum was 13-12-2012)

03-12-2012 zoon van Saba (uitgeredekende datum was 20-12-2012)

03-12-2012 zoon van Belladonna (uitgerekende datum was 01-12-2012)

Geplaatst

Dames, van harte gefeliciteerd.

Wow ineens 2 kindjes op de wereld erbij.

Terry, ik hoop dat je je snel beter voelt en dat je zoontje je je horrorbevalling doet vergeten.

Saba, hoe is het bij jou???

Groetjes

Wanda

Geplaatst

Van harte gefeliciteerd Saba en Belladonna! Wat heerlijk dat jullie je kindje vast kunnen houden. Ik ben benieuwd naar de naam.

Ik zie dat ik de volgende ben, maar hier gebeurt nog niks...

Geplaatst

Saba ook hier dan van harte met jullie zoontje. Ben erg benieuwd

Who's next?

Claudia bij jou is het dan ook spannend, zal mij benieuwen.

Sorpresa lekkere voorweeen gehad, hoop voor je dat het snel doorzet!

Geplaatst

Naaah ik werd er echt gek van vannacht! Ze trokken langs mn rug door mn benen heen, heel prettig :-S

Maar nu rustig uiteraard. Dochterlief heeft de hik en zoontje is aan het friemelen (dat kietelt!).

Maar goed hopelijk morgen goed nieuws! Ben ook wel benieuwd wie de volgende is. Zo gek ineens allemaal mama's hier! Heel mooi maar ook onwerkelijk. Zelfs voor mij als toeschouwer haha, wat een wonderen!!

Geplaatst

Lieve Donna, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon, eindelijk is hij er!

Jaren gewacht en zoveel doorgemaakt en toen, de allerlaatste poging: toch nog een happy end. Super!!

Heel veel geluk toegewenst!

Saba, jij uiteraard ook gefeliciteerd!

Esther en Clau, ik spiek hier af en toe nog even voor jullie, zet 'm op hè.

Geplaatst

Oh dat is geen pretje, dát heb ik gelukkig niet gehad, geen rug of beenweeën, alleen in de buik het gevoel dat mijn baarmoeder de plek van mijn ribben in wilde nemen :-|

Vandaag even bij het consultatiebureau naar binnen gelopen, even wegen en meten.

Nou ik heb dus écht pure slagroom in mijn borsten. In 1 week tijd is S 460gram aangekomen....

Terry hoe is het met jou? Al een beetje hersteld weer. Ik las op FB dat je weer je gewone kleren aan kan.Dat zal bij mij nog even duren.

k was 20 kilo aangekomen en daarvan moeten er nog een kleine 7 van af

Nou de slagroomfabriek gaat zijn deuren weer openen :-))

Geplaatst

Hoi ladies, hier een dolgelukkige moeder en dat jullie ook snel mogen volgen (voor degene die nog op hun wondertje(s) wachten.

Allereerst, belladonna, jij ook van harte gefeliciteerd!!!! Zo mooi he ;)

Voor de dames die meelezen(leven) zo leuk dat jullie een berichtje achter laten thxx voor de felicitaties ook!!!

Vind het ook zo leuk hoe jullie allemaal meeleven als ik de berichtjes hier zo terug lees....geweldig!!

Na de laatste update was het over,ik kon jullie niet meer op de hoogte houden ;)

Nou hier mijn verhaal :

5u in de ochtend (maandag 3 December) vliezen gebroken, zh gebeld we mochten om 14:00 voor een ctg, hebben we niet gered om 11u kwamen de weeeen al regelmatig,gebeld en we gelijk komen, hakf 12 in het ziekenhuis ongeveer

Aan de ctg, jawoor weeen kwamen best snel, waren nog makkie,niet pijnlijk gewoon lekker vol te houden!

We mochten blijven (gelukkig) onder de douche gestaan(die heb je gewoon in je eigen kraamkamer,heerlijk)

Om 2 uur gekeken of ik ontsluiting had(wat ze niet hadden gedacht) jawoor 3 cm al, ik dacht 3 cm al, toen ging er een knoppie om ofzo, dacht nu moet het toch pijn doen, nou dat ging het dus ook.

Heb infuus gekregen met een middeltje,daar werd je lekker high van hihi,werkte prima, bijna alle weeen goed vol te houden,behalve op het eind(je mag maar 1 keer drukken in de 5 min,daarbij krijg je standaard shot) dus als die 5 min bjna om waren en je kreeg een wee dan voelde diE wel heftig,maar goed puffen en adem halen dan lukte het wel.

Tegen 17:00 zat ik al op 5/6 cm,dus dat ging vlotjes!!

tegen 21:00 a 22:00 had ik bijna volledige ontsluiting alleen zat er nog een randje wat weg moest en ik had geen persweeen.

Dus doorgaan.......linkerzij rechterzij,maar je kan je voorstellen hoe heftig de weeens zijn tegen volledige ontsluiting.

00:00 uur volledige ontsluiting,infuus eraf,geen pijnstilling meer dus,weeen weg, en geen perswee gehad ook nog.

Aan het infuus om weeen op te wekken, nou dat was verschrikkelijk,geen pijnstilling meer en geen persweeen dus moest ze wegpuffen.....

Infuus hoogste stand,nog geen persweeen alleen de verschrikkelijke pijnlijke weeen,af en toe een perswee ertussen.

Ik mocht gaan persen zonder persweeen, dat is vermoeiend en zwaar voor je lichaam omdat je lichaam niet meehelpt, en we waren inmiddels al 12 uur verder met non stop weeen zonder eten en drinken want dat hield ik niet binnen,kwam er allemaal weer uit.

Helaas het persen lukte niet en ik raakt in paniek, FOUT!! Puffen lukte niet meer persen lukte niet en er zat geen vooruitgang in.

Was er klaar mee en bij elke wee schreeuwde ik het uit van de pijn,dat ik niet meer kon en er klaar mee was.

Vk vond het ook wel genoeg alles geprobeerd staand persen,mischien helpt de zwaartekracht,ook niet.

Dus gyn bellen, kijken of hij het met vacuum pomp wilde proberen of keizersnee.

Mocht weer aan infuus pijnstilling,heerlijk!!

Daar was de gyn, ik zei al tegen hem ik wil niet meer ik kan niet meer....

Hij voelen inderdaad kindje lag nog helemaal diep,vacuum pomp heeft ook geen zin,nog even voelen tijdens een wee wat er gebeurde, auwww ,nee hij zegt dit gaat niet passen we gaan een spoed ks doen, ik wilde maar al te graag de ruggenprik.

Binnen 20 min waren we op de ok en had ik de ruggenprik yesss wat een verademing!!!

En binnen no time was ons mannetje eruit, gezond en wel.

Wauw wat een moment!!

Manlief kwam huilend met de uk naar me toe, wat een schatten allebei!!

Voel me wond wel,maar dat is logisch,voor de rest gaat het goed, de bv gaat ook goed alleen doen me tepels wel zeer, moet nog even wennen denk.

Weet nog niet wanneer ik naar huis mag,ben ben er vanm. al een keer uitgeweest en vanavond om zelf te plassen,dus prima.

Morgen even douche proberen denk, joepie.

Manlief blijft vanavond lekker bij ons slapen en morgen thuis.

Nu lekker genieten van onze mannetje, ow ja voor degene die me niet op fb hebben hij heet D.ilan is geboren op 4 dec geboren en heeft een gewicht van 4145 gram.

Nu even slapen, truste al,ben super benieuwd welk wondertje zich als volgende aanbied.

Geplaatst

Wat een verhaal zeg! En wat een happy end :-)

dat infuus, was dat remifentanil? Heb ik namelijk in gedachten als t nodig mocht zijn.

Geniet van je kleine grote man!

Geplaatst

O wat een geluk twee prachtige zoontjes geboten, wat een weelde!!! Heel veel geluk samen Saba en Belladonna, geniet geniet geniet geniet geniet.... Kijk je ogen uit naar zoiets prachtigs... :-) Mooier is er niet.... :-) heel veel liefs, niki

En voor de andere dames hou vol, het is bijna zover..... Beetje springen misschien.... Hihi.

En de andere nieuwe mammies, ook meeslapen hè.... :-)

Als de bv pijn doet is vaak de houding nog niet helemaal goed. Kindje moet echt met de kin omhoog liggen, zeg maar. Goed laten drogen je tepels in de lucht, beter geen crèmetjes, pas op voor spruw... En bij stuwing, koolbladeren, helpt echt! Hihihihi allemaal nieuwe kindjes, hiep hiep HOERA!!!!!! Liefs, niki

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden