Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 2,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ja ben s'avonds ook echt moe,slaap zwat klokkie rond nu ik een weekje vrij heb, heerlijk haha.

Iedereen die moet werken succes!!!

Veel plezier belladonna vandaag!!!

Terry, neeeee ik hou het niet meer uit, ben zo nieuwsgierig weer, was het maar weer vrijdag, ma ja dan is mijn weekje vrij ook alweer bijna om hmmm haha

Wij mogen half 11 al vrijdag,hoeven we tenminste niet de hele dag te wachten :)))

En wat een geluk,we hebben super mooi weer!!!

Liefs saba

Geplaatst

Goedemorgen...

Ik zou vandaag moeten werken maar ben vanmorgen bij het uit bed stappen flauw gevallen en vervelend op mijn heup terecht gekomen. ben dizzy. zo maar even dubbel zoute drop en bouillon halen. morgen late dienst. dan kan ik rustig opstarten

Geplaatst

Oww pfff esther,dat is schrikken!! Doe rustig aan, en hopelijk kan je je lekker laten verzorgen!! Hopelijk gaat het morgen beter! Zou het wel in de gaten houden, anders even naar de dokter voor je heup?

Geplaatst

@ Terry, fijn dat de medicijnen de misselijkheid een beetje minder erg maken. Wel vervelend dat er nog medicijnen nodig zijn, hoop dat je er toch snel wel vanaf komt.

@ lief, neem je overdag de tijd om even te rusten? Wel doen hoor, instorten is niet nodig. Gun jezelf ook die rust!

@ Sorpresa, heb je wat kunnen vinden? Hier http://www.arboportaal.nl/onderwerpen/arbowet--en--regelgeving/rechten-en-plichten/zwangeren-en-vrouwen-die-borstvoeding-geven.html kun je ook veel duidelijke info vinden. Dit is allemaal wettelijk bepaald. Er kunnen per CAO ook nog aanvullende rechten benoemd worden.

@ Bella, spannend dadelijk. Ik duim voor een positieve uitslag!!!

@ Esther, ai klinkt niet goed. Helpt het zout? Als je een lage bloeddruk hebt helpt dat het beste, maar anders mss tóch even naar de huisarts?

Hier alles lekker z'n gangetje. Drukke ochtend gehad ivm mijn reïntegratie en participatie traject. Daar lekker wat gesport, pittige gesprekken gevoerd. Nu aan het relaxen, zodat ik de rest van de dag nog doorkom. Hopen dat het de komende uren nog droog blijft, dan kan de rest van het vlees op de bbq :-)

Geplaatst

Jeeeeee alles weer top! Alles zit erop en eraan! Voorbeeldig kindje, lag perfect voor nekplooimeting. De nekplooi was met 1.1 mm prima.

Esther, jij mag woensdag toch? Duizeligheid komt of door een lage bloeddruk of ijzer tekort of suiker. Dus dan kunnen ze daar naar kijken. Rustig bewegen en opstaan helpt bij mij goed.

Geplaatst

Fijn zeg een goede echo!!! super! Wat een goed gevoel of niet?

Zipa lekker de zon in! Hier schijnt hij fijn!

Belladonna ik mag idd woensdag weer. Ijzertekort heb ik altijd, slik standaard ferro en krijg vitamine b12 spuiten. Het zal wel een lage bloeddruk zijn ofzo, ik zal het woensdag wel zien. Ik maak me er niet zo druk om hoor, manlief is bezorgder. Als het aan mij had gelegen dan was ik ook gewoon gaan werken, of in elk geval dan had ik gekeken hoe het ging zeg maar. Nou ja, nu een dagje thuis. Ook prima al voelt het naar het werk toe vervelend. Morgen heb ik een late dienst, schoonvader brengt me even weg en Gerard haalt me op. Woensdag nog een late dienst en dan een heel lang pinksterweekend tm volgende week dinsdag. Zo'n zin in, we gaan alleen maar leuke dingen doen. Donderdag met vrienden varen in Giethoord, lekker picknicken en s'avonds bbq'en. Vrijdag eind van de dag rijden we naar Dalfsen, daar staat mijn zusje op de camping en hebben wij een sta caravan gehuurd. Het wordt mooi weer dus dat gaat fijn worden!

Jullie nog leuke plannen voor de pinksteren?

Ik heb trouwens, lach niet, vanmorgen voor het eerst in mijn hele leven 2 zwangerschapstijdschriften gekocht. Leuk hoor om die door te bladeren!

Geplaatst

@ Esther, klinkt gezellig je pinksterweekend. Helaas heeft mijn man de middagdienst. Dus het zal 's ochtends met het hondje en man naar het bos zijn en dan de middag lekker thuis. Waarschijnlijk de garage en bovenverdieping een aanpakken.

@Belladonna, heerlijk zo'n echo. Geniet er maar lekker van. Nekplooimeting in orde is ook weer een opluchting.

Wij willen graag weten wat het is, maar het blijft wel tussen ons. We zijn vorige week gaan kijken bij babydump en prenatal, tegenwoordig zijn neutrale kleertjes toch niet veel meer aanwezig. Er zijn er wel een paar, maar toch dat jongens/meisjesspul is toch ook wel heeel schattig.

Groetjes

Wanda

Geplaatst

Ai balen wanda! Ik heb mijn diensten met pasen al gewerkt, moet ook altijd de helft van de feestdagen werken.

Ik wil ook wel heel graag weten wat het wordt maar denk dat ik echt mijn mond niet kan houden en dat is toch minder leuk lijkt me. Dilemma want w.s. is dit once in a lifetime en ik zou heel graag van te voren al de babykamer klaar willen hebben voor een jongetje of een meisje...

Geplaatst

Wat heerlijk Belladonna!!! Lekker genieten dus nu en geen zorgen meer!!!

,@Esther, wat een heerlijke plannen zeg!! Ik moet zaterdag werken. Wat betreft zondag en maandag moeten we nog maar eens zien. Misschien leuk babywinkels afstruinen haha.

@ Wanda, het viel mij ook al op dat het snel echt óf voor een jongen is, óf voor een meisje. Dus je gaat het ook niet met ons delen als je het weet? Hihihi

Geplaatst

Zipa, Nee ik ga inderdaad niet meedelen wat het is.

Normaal zou ik zeggen ach het forum is aardig anoniem, maar ik heb onlangs een hele slechte ervaring gehad met zoiets op een ander forum.

Ik kletste daar al bijna 2 jaar met de dames, dus ik wist redelijk wie en wat. Niet bij naam maar wel qua kindjes en zo.

Ineens deel ik mee dat ik zwanger ben en ik krijg een sms van een "oude" (nu zeker niet meer) vriendin.

Bleek ze niet mee te schrijven maar wel mee te lezen om mij in de gaten te houden.

NICE ............. NOT

Geplaatst

Was ook maar een grapje Wanda, ieder moet lekker voor zich weten wat zij vertelt. Nu is dit ook wel een erg open forum, iedereen kan dit meelezen, wat ik eigenlijk iets minder prettig vind.

Esther bedankt voor de tip!!

Geplaatst

Lekker trouwens zo'n "vriendin" Wanda..... Jemig, je moet een paar draadjes los hebben denk ik om zoiets te doen

Geplaatst

Ja Zipa, dat is zeer onprettig.

Je gaat er half en half vanuit dat degene die meelezen ook regelmatig iets schrijven en zo "actief" deelnemen aan de discussie.

Ik voelde me er nadien ook erg onpasselijk van.

Maar ja je weet het inderdaad nooit.

Ik ging ervan uit dat jij het als grapje bedoelde hoor. Meestal zitten mensen met goede bedoelingen hier.

:)

Geplaatst

Pff ben halfgaar na een dag van 8 uurtjes werken. Nèt de 9 niet gehaald. Hebben jullie dat ook, dat je gaat bijlezen en niet meer weet wie wat nou schreef?

Ik zag wel dat Belladonna goed nieuws had, heel mooi!

Voor degene die het had over de ATW, ik weet inderdaad dat de info op internet staat. Waar het mij meer om gaat is dat ik vind dat een werkgever zijn personeel moet inlichten over dergelijke rechten. Dat hoort m.i. bij goed werkgeverschap (art 7:611BW) en dus zou het in de personeelsgids moeten staan. Maar daar staat dus niks in! Heb mijn leidinggevende erop geattendeerd dat het nergens staat en gevraagd aan een zwanger collegaatje, die wist ook van niks. Dat vind ik dus een slechte zaak. Mijn werkgever is verder echt heel soepel en ik heb niks te klagen. Ik hoef dus ook geen wetboek bij de hand te hebben om mijn rust te krijgen, maar het is meer een principekwestie. En ik heb sterke principes met al die hormonen in mijn lijf. Ik kan me echt kwaad maken om niks! Pfff...

Lekker trouwens, zo'n vriendin die je bespioneert! Dan ben je toch niet helemaal 100%? En áls je het al doet, ga dan niet smssen. Wat een doos zeg!

Over neutrale kleertjes etc gesproken, ik heb me er niet in verdiept. Ik had zelf vroeger alles blauw. Vonden mijn ouders mooi. Mn zusje had alles mintgroen. Bij ons allebei wisten ze vantevoren niet dat we meisjes waren.

Trouwens altijd een mooie vraag, of je wil weten wat het wordt. Want het is al he, het wordt niet meer een jongetje, het is al een jongetje. Zou toch wat zijn, als het nu een jongetje is, en dan nog verandert in een meisje. Het geslacht ligt al vast. Dus eigenlijk moet je vragen "Wil je weten wat het is". Ik hou van mierenneuken :-)

Ik wil trouwens wel weten wat het zijn. Wel zo handig! Ik hou niet van stereotype kleuren enzo maar het lijkt me wel leuk als het J/M is om in de kamer ook twee elementen te gebruiken qua kleur. Geen idee waarom en heb ook geen beeld hoe ik dat wil doen. Roze komt er denk ik niet in, en als het al komt is het echt zuurstokroze accessoires en de rest neutraal. Maar ik vind lime ook leuk, of bruintinten, zelfs grijs kan heel mooi zijn. Of kobaltblauw. Ik ben er nog niet uit. Gelukkig hebben we nog even!

Ik zou de geslachten denk ik niet geheim houden, wel de namen. Maar ik verander elke dag van gedachten dus pin me er niet op vast hoor!

Oh ja, ook zo leuk... Mijn moeder heeft mijn oma versteld dat ik zwanger ben. Al meteen bij de positieve test, zonder het te vragen aan mij. Dus ik was not amused maar oma vond het geweldig en die zou het stil houden. Vandaag had ik dus een kaart in de bus van mijn oom en tante. Ik vind het vervelend en schattig tegelijk, kennen jullie dat? Oma is zó blij dat ze het na 5 weken niet meer uithoudt maar aan de andere kant, we zijn pas 9 weken onderweg...

Anyway voor de BBQ-ers, eet smakelijk straks en voor degene die omvalt als ze opstaat: niet meer doen ;-)

Geplaatst

@Sopresa, dat is inderdaad heel irritant en lief te gelijk.

Mijn schoonmoeder heeft het de hele familie verteld dat we bezig waren, maar dat er problemen waren. Ook niet tof.

Dus we hebben nu gezegd dat ze echt niets mocht zeggen tot we de eerste echo hadden.

O wat hebben we dat mensje nerveus gezien.... hihihi

Bij mijn schoonmoeder moet je heel duidelijk zijn wat betreft regels. Niet zacht /lief vragen maar zeggen anders komt het niet aan.

Dus bij deze gedaan en gelukt pfffww

Groetjes

Wanda

Geplaatst

Belladonna,superrrr! En een mooie uitslag!! ;)

Wanda,lekker zo iemand,vaak deel je een hoop met hier,en dan leest zo iemand mee :( maar je gebruikt toch zeker ook niet je eigen naam? Maakt eigenlijk ook niet echt veel uit,maar goed.

Sorpresa, ja dat zeggen ze niet,daar moeten we zelf achter komen. Best vreemd inderdaad!! Ow dus je oma wist het ook al hihi. Je moeder kon het natuurlijk ook wel van de daken schreeuwen :)

Wij toevallig ook een kaartje binnen vandaag van de tante en oom van m'n vriend. Zooo lief!!

Hier gaat het ook goed,ik heb een heerlijk luier dagje gehad in de slaapkamer. Vriend beneden druk aan het schilderen. Ik moest boven blijven. Zo maar even aankleden,moet nog boodschappen doen bah!! Fijne avond!!

Xx

Geplaatst

@ Sorpresa, nee dat onthou ik ook niet, maar ik scroll me dus ook steeds de rambam als ik ga reageren.

Ik heb hetzelfde, maar dan als ik mensen hoor zeggen WE zijn zwanger...... Euh volgens mij kunnen mannen, ondanks alle medische ontwikkelingen, nog steeds niet zwanger zijn.... Ik ben zwanger en mijn man en ik zijn in verwachting.... :-)

Ik heb dus niet zo'n prettige leidinggevende vind ik, dus vind het verrekte handig dat ik dit nu allemaal weet.

Ik moet ook eens even gaan nazoeken of ik zelf verantwoordelijk ben dat mijn taken en cliënten worden overgenomen of dat dat zijn pakkie an is.

Geplaatst

Jaaa die is ook mooi inderdaad! Mijn eigen ventje zei nog "Wij zijn zwanger" tot ik vroeg waar hij zijn kindjes droeg :-) Zou wel handig zijn, ieder 1 kindje ofzo, scheelt vast een hoop!

Maar het is inderdaad goed om alles eens uit te pluizen wat werk betreft. Mijn baas wist van de behandelingen en wist ook meteen toen het gelukt was. Ik heb vanaf het begin open kaart gespeeld omdat ik niet de stress van het liegen erbij wilde hebben. Mijn collega's weten ook van de behandelingen maar niet precies hoe wat en wanneer. Die weten dus ook niks over Truusje en Klaasje...althans, met die pens van mij verwacht ik vragen binnenkort...

Geplaatst

Gelukkig zegt mijn man niet: wij zijn zwanger. Moet hij niet doen ook, vind ik zo stom.

Maar meiden dit is meer een chatroom dan een forum geloof ik, kan het echt niet meer volgen :).

@ Zipa: ik probeer overdag wel wat rust te nemen, maar ben 's avonds opeens uit het niks heel moe. Jij nu lekker aan het bbq'en?

@ Belladonna: super!

Geplaatst

lieff lekker laten gaan joh! Heb ik ook last van! je haakt gewoon elke keer weer aan, gezellig toch?

Wat die extra pauzes betreft dat wist ik ook niet! En dat terwijl ik toch heel veel zwangere collega's heb over het algemeen. Dit gebeurt bij ons ook echt niet hoor, extra pauze. Ik werk op een knotsdrukke afdeling waarbij je over het algemeen mazzel hebt als je s'morgens een kwartier rustig je koffie kan drinken. Tussen de middag een half uur pauze en s'middags geen pauze. Nou ja, ik ga er niet over beginnen. Als mijn collega's dit kunnen dan kan ik dat ook en als ik het niet kan dan ga ik aan de bel trekken.

Geplaatst

@ Sorpresa, ja dát zou handig zijn haha

@ Esther, denk ook niet dat het de bedoeling is om maar extra pauze te nemen omdat je zwanger bent. Ik zou er alleen gebruik van maken op het moment dat mijn lichaam het echt nodig heeft.

@ Lieff, ja gaat in een lekker tempo hè

We hebben heerlijk gebbq-ed en net nog een flink eind gewandeld. Nu nog even buiten zitten, maar ik word helemaal maf van de muggen, nú al

Geplaatst

Hallo,

Begin nu toch wel nerveus te worden. Hoop dat morgen alles goed is. Donderdag al weer 11 weken tijd gaat snel!!

Morgen weer een langer stukje want ben dood moe!

Knuffel voor jullie allemaal!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden