Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ow zie nu je bericht, jammer esther,hopelijk ze het door,hopelijk kun je nog lekker slapen!

Wanda, zie dat jij om 8u nog controle had, en en en????

sorpresa is nu wel stil ja,hmmm spannend zou het nu doorzetten dan?

• Reacties 2,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey dames,

Ik had nu 2 cm ontsluiting. Er zat nog een ribbelig randje dat ze aan het weg masseren is geweest.

Bloedverlies is minder maar krampen wel stabieler.

Heb toch iedere 10-15 minuten even duidelijk een kramp (moment van bewust ademhalen zeg maar).

Ze komt zo nog even en dan gaan we de nacht in.

Weet niet hoe en wat maar ik probeer morgenochtend me weer te melden.

Is het niet via laptop thuis dan via tablet in zkn.

Slaap lekker allemaal.

Esther, het klinkt toch allemaal erg voorbereidend hoor. Ook dat 3 x naar wc gaan. Dat is je lijf die schoonmaak houdt.(is mij verteld).

Spannend.

Sorpresa, zet hem op meid.

Wanda

Geplaatst

O spannend toch weeer!!!!! Pomtiepomtiepom.

Saba, laat je niet te gek maken door alle regeltjes hoor. Bv is anders dan de fles, veel lichter verteerbaar en ieder kindje is weer anders. Ik vond handboek bv heel fijn, isbn 978.90.5121.873.2. En je kan ook nogneen lactatiedeskundige raadplegen,heb ik ook bij beide kindjes gedaan, gewoon voor je eigen gemoedsrust. 3 uur tussen de voedingen is meer voor flesvoeding. Doe wat bij jou en je kindje past, als hij tevreden is gaat het goed. E dat is heel moeilijk bij een eerste kindje dat weet ik hoor. Het is zo wennen en spannend en je wilt het goed doen. Ik gaf soms later als ze nog tevreden waren en soms eerder als het nodig was. Soms ook als slaapmutsje een beetj vinden ze ook heerlijk. Een uur voeden is best lang, soms is actief drinken per borst 10 minuten voldoende, maar ook dat is een richtlijn en weer per mama en kindje verschillend. Maar ècht als jij en je kindje een beetje gewend zijn, en ervis wat meer regelmaat voor beiden, dan wordt het wel heel fijn en intiem hoor, dat bv. Het begin is wel even lastiger vaak dan fles. Probeer je niet te druk erover te maken, want stress is weer niet goed voor de bv, neem advies met je mee, en doe dan wat goed voelt. Dus ook met wat ik nu schrijf. En lichte verhoging is niet zo gek hoor, ze zijn zo aan het wennen aan buiten de buik, en als hij onrustig is, heeft hij misschien ael last van zijn buikie. het valt niet mee zelf eten en drinken en poepen! :-) Dikke knuf! Niki

Geplaatst

Denk kom ff eens even spieken, maar helaas nog geen beebs.

Sorpresa, hoe is het nu?

Wanda, wat zei je vriendin? Ze zou nog komen voor de nacht, toch?

Saba, helemaal eens met Niki, ik kan het niet beter schrijven. Misschien een lactatiedeskundige eens vragen, gewoon voor je eigen gemoedsrust.

Geplaatst

Ik meld me weer even op een onlogisch tijdstip ;-)

Gisteren weer drie pillen gekregen met amper 2 cm ontsluiting als resultaat. Wel weeën maar ik kwam niet in de 'zone' om ze goed weg te puffen. Daarbij bang voor weer een avond zoals maandag schoot niet op. De gyn vond een ruggenprik daarom de beste optie. Ruggenprik gezet, hielp alleen links en later helemaal niet meer! Lekker dan... Dus opnieuw laten zetten en nu zit hij goed. Probeer nog wat bij te slapen maar ivm ruggenprik zit ik vast aan ctg, katheter en bloeddrukmeter. Dat leidt wel af, zeker omdat er om de haverklap iemand aan staat te peuteren. Anyway, die ruggenprik is heerlijk en ik zie het weer zitten. Hopelijk mijn lijf ook!

Geplaatst

Oh wat een gedoe zeg!!

Wat is het verdere beleid? Morgen weer verder met pillen?

Wat het tijdstip betreft, wen er maar vast aan ;-)

Geplaatst

Gelukkig sorpresa dat de ruggenprik nu goed zit! Wat een gedoe, nou de ukkies laten je in ieder geval wel wachten!!

Dank je wel lieve niki, en zipa, de lactatiedeskundige heeft ze juist opgebeld, omdat zij het niet goed vond hoe wij geadviseerd waren.....

Ik raak op de een of andere manier steeds in paniek als er iets fout gaat(in mijn ogen) dan kan ik hem ook niet loslaten.

Tv kijken lukt ook al eigenlijk niet meer sinds hij er is, kijk en denk alleen nog maar aan hem... Na ja mischien als ik eenmaal weer de deur uitga dat het beter gaat!

Wanda,ben benieuwd hoe de nacht verlopen is.

Esther,hoe is het bij jou??

Geplaatst

Rotnacht! Tot half drie weeen gehad om de tien minuten. Daarna in slaap gesukkeld en zakten ze af. Wel elk half uur wakker door zere heupen. Vals alarm dus. Nou ja...weet ik ook hoe voorweeen voelen toch? Straks op tijd eruit en voor co naar vk. Daarna enveloppen ophalen in. Ga ik vanmidda maar schrijven.

Hé saba wat moeilijk voor je! Goed dat je aan de bel trekt hoor! Het gaat nu om jou en je mannetje!

Geplaatst

Goede morgen,

Sorpresa, het word je niet makkelijk gemaakt! Heftig hoor!! Hoop dat de ruggenprik goed zijn werk blijft doen. Denk na de bevalling goed aan je zelf want je hebt een uitputingsslag ondergaan. Ik hoop voor je dat het nu vlot gaat!

Wanda, ben benieuwd of je hebt kunnen slapen of dat je nu hard aan het werken bent!!

Esther, zijn de weeën gestopt?

Saba, wat fijn dat de lactaiekundige komt, hopelijk stelt ze je gerust en kan je wat meer ontspannen. Het is ook heftig allemaal en de hormonen gieren nog door je lijf. Wel heerlijk om naar je mannetje te kijken. Ik kan ook uren naar Sofie kijken

Niki, wat fijn dat advies, en wat super dat je ons nog volgt. Voor jouw een moeilijke periode.

Claudia, ben benieuwd naar jouw verhaal

Belladonna, hou gaat het met jouw en de kleine?

Zipa, zo te leEn doet Saartje het voed, leuk om foto's te zien op fb

Alle dames die nog moeten bevallen succes ik volg jullie op de voet.

Als ik iemand vergeten ben het is nog vroeg

Hier gaat het super! Voel me heerlijk!! Sofie doet het super ze groeid als kool. Gisteren lag ze in de box en ik had een speeltje naast haar gelegd had ze ineens een ring van het speeltje om haar arm en lag er heerlijk mee te zwaaien. Waarschijnlijk toeval maar was zo trots op mijn meisje.

Bv gaat ook super, ze krijgt op verzoek, meestal om de drie uur maar soms ook twee of vier uur. Ik de er niet mogelijk ove ze krijgt als ze wil en dat gaat prima.

Vind het heerlijk om weer dingen te kunnen doen zoals boodschappen doen en ergens op visite gaan. Omdat Sofie zo makkelijk inneem ik haar gewoon mee. Gister avond verjaardag van mijn Zwager.

Lieve allemaal fijne dag. Ben benieuwd wie er op deze mooie datum gaat bevallen.

Geplaatst

Niet alles gelezen hoor ff vluchtig 'gescand' maar verder beleid is een afwachten. Ben vannacht slijmprop verloren dua ikdenk dat de ruggenprik wel haar werk doet. Had echt paniek gisteren en dat gaat je ontsluiting natuurlijk tegen. Ze komen zo 'beoordelen' pff spannend!

Geplaatst

Nou dames,

We hebben ervoor gekozen om de nacht nog te proberen slapen. Is me gelukt van 12 tot 3 aan 1 stuk door en daarna van half6 tot 7 iedere keer een half uurtje.

Nu aan het wachten totdat vk weer langs komt, dan gaan we verder "beleid" bepalen.

Gisterenavond was het 2cm (een goede zeg maar, waar het eerste net 2 cm was).

Vannacht is alles rustig gebleven. Wel wat onrust in mijn benen en rug.

OOOOO, volgens mij staat vk voor de deur.

Even grappig weetje. Mannetje en ik zijn vandaag 14 jaar samen. Heb ik me toch een mooi kado voor hem ;)

Tot later

Wanda

Geplaatst

Jaaaaa wanda en sorpresa........

Cant wait!

Mannetje weer zeiknat en bedje ook hmmmm even kijken of t plas of zweet is,hij krijgt nu eerst 1borst dan schone kont.

Hij heeft voor mama werk zijn best gedaan, van half 1 tot 5 geslapen, na t voeden, en van half 6 tot 8 na t voeden joepie, waar maakt mama zich nou druk om haha

Geplaatst

Heeft de ruggenprik toch zijn werk gedaan sorpresa

En wanda gefeliciteerd,het mooiste kado op de mooiste datum van t jaar! 13-13-13 bestaat niet,dit is t laatste jaar dat je 3dezelfde getallen heb

Zet hem op dames!

Geplaatst

Eindelijk Sorpresa, 12-12-12 is dé dag voor jouw wondertjes.

Zet 'm op, probeer te genieten!!

Wanda, ook bij jou nog steeds spannend!!

Esther, voorwerk hoort er ook bij ;-) hoop dat het echte werk bij jou ook snel gaat beginnen

Terry, fijn dat het zo goed gaat met jullie. Heerlijk hè als ze zo groeien.

Saba, lekker hoor dat hij zo goed geslapen heeft. Laat hem maar bepalen hoeveelen wanneer hij wil eten.

Hier had ik net zelf de primeur...... HET EERSTE ÉCHTE LACHJE!! Die was voor mama, die natuurlijk meteen de tranen in de ogen had.... Och wat een geweldig mooi gezicht

Geplaatst

Geweldig Zipa! En ik vind de naam van jullie meisje ook zó schattig

Saba, fijn die nachtrust zeker. :heppie: En wat een leuke foto! Hoe heet jullie zoontje eigenlijk? Of wil je dat niet openbaar maken?

Gisteren controle VK gehad. Lena houd erg veel vocht vast nu. En bloeddruk is ook aan de hoge kant. Ofja, nog niet extreem, maar zit nu op een onderdruk van 89.

Geplaatst

@ Sorpresa: ze hebben gewoon gewacht op 12-12-12, wat een slimmerds! Succes vandaag en dat het nu maar niet meer lang duurt voordat je ze vast kan houden.

@ Wanda: voor jou ook spannend! Hoe was het vanochtend?

Ik ben 1 dag overtijd en er gebeurt hier weinig. Ik ga me langzaam aan toch eens verdiepen in inleiden :(.

Geplaatst

Dat heb ik afgelopen maandag gevraagd, hoopte dat ze dat eind deze week wilde doen. Maar ze wil het pas a.s. maandag doen. Had ook wel verwacht dat ze inwendig onderzoek zou doen, maar ook dat doet ze pas maandag.

Geplaatst

Jeee Sopresa, heavy hoor maar hopelijk worden ze op deze prachtige dag geboren!

wanda, ook spannend! Hoe is t nu?

Esther, herkenbaar die voorweeen. Succes ermee meis en ook spannend!

lieff, lastig he? Over de datum heen. Sterkte meid!

pippe, nog alles rustig?

terry, wat heerlijk. Toch echt een groot naderl van een ks, een lange herstel periode.

zipa, gaat ook lekker he? Top!

saba, hm dat is niet fijn, 2 verschillende adviezen. Bij ons is door meedere alleen gezegd niet langer dan 5 uur ertussen in de nacht. Luister naar jezelf. Ik geloof sterk in moederinstinct.

hier in de regeldagen, poeh zwaar! Maar het gaat nu al wat beter. Ons mannetje is geweldig en ik voel me steeds n beetje beter.

Geplaatst

Sorpresa you go girl! Meid wat gaat dit een bijzondere dag worden voor jullie! Sterkte!

Wanda hoe is het bij jou? Al 'beleid' bepaalt met de vk? Spannend hoor!

Lieff ik kan me zo voorstellen dat het enorme wachten nu echt begonnen is! Pittig of niet?

Belladonna fijn zeg dat je je beter begint te voelen!

Mooie datum meiden om te gaan bevallen! Ben benieuwd!

Ik kom net bij de vk vandaan. Het is overduidelijk aan het rommelen maar die regelmaat van vannacht is weg hoor. Wat rest is een zwaar ongesteld gevoel met krampen zonder ritme. Dus gewoon 'voorwerk'!

De vk wilde wel inwendig onderzoek doen en bood aan om evt. te strippen maar dat hoeft van mij niet. Ik vind het daar nog een beetje vroeg voor. uiteindelijk ben ik nog maar 38,5 week. We wachten gewoon af!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden