Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Haha Saba's Spooknachten, we zouden er een boekenreeks van kunnen maken! Ik slaap voor geen meter hier. Hyper, tikkende klokken, babies die ver weg huilen en soms dichtbij, piepjes...

Voor de dames die even in het ziekenhuis hebben vertoefd; kregen jullie ook bij elke verpleegster/verzorgende weer een ander oordeel? Ik word er echt niet goed van! Zoonlief is onder behandeling van de kinderarts dus dat is te overzien maar dochter wordt verzorgd door steeds iemand anders omdat ik nog niet goed uit bed kan. Krijg elke keer weer wat nieuws te horen en weer wat waar ze zich juist helemaal geen zorgen om maken ofzo. Word er zo moe van!

• Reacties 2,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nou je ziet het nog geen uur verder,gaaaaap hij wilt weer eten.... En krijgt ook, hij eet nog veel ook, hmmm

Maar ind. sorpresa wat is die klok.vervelend hè! Had ook een hard tikkende klok op de kamer,waarom???

En inderdaad ene zuster zei we maken hem wakker voor eten en stond om kwart voor 3 snachts in de kamer, andere zuster zei nee we laten hem slapen.

Dan weer een niet langer dan een kwartier aan 1 borst en een ander weer nee hoor laat maar lekker gaan, jaja snap je hem nog??

En dat in nog niet eens 3dgn tijd.

Zoveel gezichten en eigen meningen.....

Geplaatst

Ik moet echt moeite doen om niet heel onbeleefd/geirriteerd te reageren hoor! Zullen de hormonen wel zijn...?

En wbt borstvoeding, ik vind dat echt niet zo belangrijk. Snap ook de heisa eromheen niet. Het komt met een dag of twee vast wel op gang maar dat betekent niet dat ik mijn kindjes ermee ga voeden. Daar spelen trouwens ook gewoon praktische bezwaren een rol. Probeer je eens in te denken hoe t zou zijn met twee babies die elk uur willen...;-) Als die kleintjes nou echt de geborgenheid van de moederborst zouden opzoeken was het een ander verhaal geweest he, ze hebben er gewoon ook geen zin an.

Geplaatst

Pfff ik ben zó blij als de dienst van dit mens erop zit! Ik breng je dochter bij je na haar voeding zei ze, nou die was om 6u en ze komt net pas aanrijden. Heeft ook nog even besloten dat ze het bedje zo zet dat ik alleen tegen dekens aan zit te kijken en heeft bedacht dat er iets is met onvolgroeide kraakbeenringetjes ofzo dus mag de volgende voeding ook niet zelf doen want daar moet de kinderarts bij zijn. Prima dat ze goed op mn kind let maar ze brengt alles echt als voldongen feit. Net als dat ik nog even 'moest' gaan slapen toen ik wakker was vanochtend. Ik

moet niks germbl! Kraamwoede, bestaat dat ook?

Geplaatst

Sorpresa, ik begrijp je woede hoor! Het zijn jouw kindjes, en het lijkt me frustrerend als alles voor je bepaald wordt. Maar wat een ontzettend leuke namen hebben jullie ze gegeven. Hoe gaat het lichamelijk met je?

En dat geldt voor alle december kindjes! Uhh van deze pijler. Sommige waren er al in November.

Meiden, ik heb een vraag. Lena begint erg veel vocht vast te houden. Maar wat is erg veel? Het is nu zelfs dat het boven haar ogen zit, en dit is ontzettend vermoeiend, omdat haar ogen zwaar en moe aanvoelen. Verder zijn het haar onderbenen en enkels, handen zijn geen vuisten meer van te maken. In combinatie met de bloeddruk die steeds oploopt. Dinsdag was de onderdruk 89. Nog niet extreem, maar begreep/las dat als de onderdruk 90+ wordt, dat ze wordt overgedragen aan de gyn. Tenminste als de VK zich zorgen maakt. Dit was dinsdag nog niet. Toen hield ze ook al vocht vast, maar niet zo boven haar ogen. Er is/wordt ook nog niet gecontroleerd op eiwitten in de urine. Ze maken hier zich dan vast geen zorgen om? Echter ik wel. Ook omdat zus van Lena ook zw.verg. heeft gehad. Kans is ook groter dmv donorzaad. Al begrijp ik deze link niet.

Sorry voor het lange verhaal ,maar ik weet niet of ik tot woensdag moet wachten, of voor de zekerheid nog een keer moet bellen.

Geplaatst

1 ding eerst, bellen. Bij twijfel doen! Altijd. Ze worden ervoor betaald om je te helpen, je ben geen last!

Lichamelijk gaat het redelijk nu. Geen last van het borduurwerk, wel gevoelige buik. Ff voeden nu

Geplaatst

Sorpresa, wat kan je je eraan ergeren hè! Maar t zijn jou kindjes hè!

Zullen ook de hormonen zijn hoor,maar het lijkt wel of ze allemaal een eigen protocol hebben,heeel vervelend!

Nou hopelijk gaat het snel beter ern kun je thuis van je kraamdagen genieten!!

En inderdaad als ze beide om het uur komen pffff

Pippe, ik zou gewoon bellen naar de vk, laat haar even kijken naar de bloeddruk en vocht. Ik hield ook veel vocht vast,maar mijn bloeddruk was goed.

Of bij de ha, daar hebben ze testjes voor eiwitten en vast wel een bloeddrukmeter, als zij het niet vertrouwen gaan ze ook de vk bellen,of adviseren dat je daar naar toegaat.

Geplaatst

Pippe bellen!!! Doen hoor, geen risico nemen!

Sorpesa heel herkenbaar, ik ben 2 nachten gebleven en steeds andere zusters, zo vermoeiend maar ja allemaal parttimers en diensten dus logisch maar dat ze allemaal iets anders zeggen, grrr... Kraamwoede vind ik wel een goeie haha!

Gelukkig dat je je niet druk maakt om de bv. Het kwam bij mij niet op gang, had ze al een dag aan de borst en toen moest ik met een dubbele kolf aan de gang: er kwam geen druppel!! dus ik vroeg of de kindjes dan wel wat binnenkregen aangezien ze niet werden bijgevoed: ja hoor, die vast wel.

Achteraf ben ik daar heel boos om, ze hadden gewoon bijgevoed moeten worden maar ik was zo labiel als wat dus dacht ze zullen het wel weten. Tweede nacht alleen maar gehuild, ja vind je het gek, arme schapen hadden honger!

Daarom ben ik blij te lezen dat dat bij jullie een stuk beter gaat.

Ga je zo opzoeken op Fb...

Geplaatst

Pippe, bellen!!! Ik wil je niet bang maken, maar vochtophoging en een hoge onderdruk is vaak geen goede combi, ook zou ik even het eiwitgehalte in de urine van Lena laten nakijken!! Jullie grootste wens wordt gedragen door Lena, dus bij twijfel aan de bel trekken!!

Sorpresa, ik ben het helemaal met je eens qua borstvoeding! Ergens rond week 25 heb ik ooit geroepen dat ik borstvoeding wilde geven en dat heb ik geweten... Na de bevalling dwong de vk me nog net niet om borstvoeding te geven, ik moest me niet aanstellen/doorzetten/het is het beste etc etc... Ik kon dat wijf wel aanvliegen!! Ik heb toen een huiluitbarsting gekregen (lekker onder het genot van de kraamtranen) en heb haar toen heel duidelijk gemaakt dat ik de dienst uitmaak thuis en zij mij niet hoeft te vertellen hoe of wat. Voor haar ogen, en met support van de kraamhulp, heb ik alle kolfgedoe zo de container in gemieterd en ben ik flesvoeding gaan geven. Ik ging er zelf aan onderdoor en een happy mama is voor een kleintje ook erg belangrijk!!

Kortom, doe waar jij je goed bij voelt en laat je niet onder druk zetten. Je zit in je kraamweek en die is o.a. om lekker te genieten van je kindjes, zelf bij te komen en vooral anderen voor je te laten lopen!!

GENIET, GENIET, GENIET!!

Geplaatst

Heb ook wel erg t gevoel dat ze allemaal super blij zijn als je bv geeft!

En zo is het melis,niet anders!!

Heb geluk dat het bij mij zo snel op gang is gekomen, ze dachten dat het mn tweede was ook omdat het zo goed ging/gaat

Nu last van lege borsten,maar heeft dus te maken met de regeldagen,hopelijk vullen ze zich snel weer! (Thxx voor de berichten op fb, ging alweer twijfelen aan mijnzelf)

Mannetje is namelijk ontevreden en onrustig.

Pippe, inmiddels gebeld? Laten checken...? Inderdaad bij twijfel altijd bellen!!!

Sorpresa, gezellige zuster weer naar huis inmiddels....? Gaat het inmiddels al wat beter met truusje en klaasje??

Geplaatst

Dank jullie wel allemaal voor de felicitaties.

We hebben uiteindelijk tot half 5 moeten wachten voordat we naar huis mochten maar we zijn thuis.

De nacht is (volgens mij) best goed verlopen.

Voeding gaan redelijk, als je hem wakker moet maken dan heb je er een hele klus aan.

Maar na het verschonen is hij goed wakker en drinkt hij prima.

Even het bevallingsverhaal:

's avonds hebben we ervoor gekozen om de nacht nog rustig af te kijken en nog wat slaap te kunnen pakken.

Om kwart over 9 was de vk weer bij ons en is ze gaan kijken.

We hadden een mooie 3 cm. Om 9.40 uur braken mijn vliezen en hebben we ons gemeld bij het zkh.

Dus we waren daar om een uur op 11.

om kwart over 11 aan ctg. Nog steeds 3 cm ontsluiting. Na een half uur ctg weer rond mogen lopen en om 16.00 uur kwamen ze terug voor nog eens te controleren.

Weeen kwamen wat heftiger maar zeker nog handelbaar.

Helaas van 11 tot 16.00 uur maar 1 cm extra ontsluiting. Toen viel ik echt in een enorm gat. Ik wist niet hoe ik het had. Als het zo doorging waren we nog wel 2 dagen bezig. :(

De vk was er nog steeds bij (nu als vriendin maar toch) en die heeft wat hints gegeven richting verpleging. Hierop heb ik weeenopwekkers gekregen.

Na een uur weer een half uurtje ctg. Nu merkte ik enorme verandering. Was uiteindelijk 6 cm. Pfff dat werd heftig.

Hierna ben ik in bad gaan zitten en daar heb ik een enorme weeenstorm. Binnen 1 uur van 6 naar een dikke 9 cm

Daarna naar de verloskamer. Hier heb ik een half uur geperst (meneer wilde met hoofd en handje tegelijk geboren worden).

Ze hebben tot 3 keer op mijn buik aan het meeduwen geweest en toen hadden we onze grote kleine man in handen.

Hij is dus eigenlijk zwaaiend geboren.

Hij is 47 cm en 3010 gram. En zoals eerder gezegd heet hij Dex.

Dus zwangerschapssuiker en 2 grote ouders hebben weinig effect op deze knul gehad.

Groetjes

Wanda

Geplaatst

Wanda, het klinkt als een vrij fijne bevalling. Tot aan het einde misschien. Zover het fijn kan zijn natuurlijk. Nogmaals van harte met jullie zoontje!

Vk net geweest, alles oke. bloeddruk was gezakt en urine schoon. Geen rede tot zorgen dus.

Geplaatst

Wanda dat klinkt fijn zeg! Dat gat kan ik me indenken, dat gevoel kreeg ik ook wel na al die pillen en dat gewrik wat niet weerkte. Mooie lengte en gewicht van je manneke en originele naam! Nu lekker genieten!

Pippe, fijn dat alles goed was. Veel laten drinken he! Doe je vast al ;-)

Melis en Caroline, idd, het lijkt wel een misdaad als t niet uit de tiet komt! Rot op denk ik dan. Gelukkig ben ik niet alleen :-)

Saba de verpleegmuts is goddank afgelost door een leuker exemplaar :-)

Klaasje heeft vandaag voor het eerst zelf een flesje geleegd om 9u en om 12 u weer bijna een hele! Over een half uurtje nog eens proberen. Hij is nu ook van de monitor af dus geen snoeren, alleen nog infuusje vocht en de sonde voor als het even niet helemaal lukt met eten. Ben zo trots op mijn kleine vent! Heb hem om 12 u zelf kunnen flessen en schoot echt ff vol hoor pfff!

Ze zijn wel allebei beetje geel, daar worden ze nog op geprikt vanavond anders is t ff onder de lamp.

Geplaatst

Nou ik heb je gevonden op FB! Heb even snel naar je andere foto's gespiekt natuurlijk, wat leuk wat je allemaal doet! Nu even op een laag pitje ben ik bang...

Wat een dotjes van kinderen! Ja mijn eerste foto's zijn ook vanuit bed door de bak heen haha, niet heel mooi, wel heel bijzonder!

Geplaatst

Sorpresa ik ben blij om te horen dat het wat beter gaat met je zoontje en dat tie al een fles zelf heeft leeg gedronken :) Hoop dat het met jou ook goed gaat en met je dochtertje natuurlijk! Kan me heel goed voorstellen dat jij je zo geirriteerd voelt tegenover bepaalde mensen.. is toch ook heel logisch allemaal! Het draait gewoon allemaal om jou en je kindjes hoor nu! Gewoon zeggen wat je voelt en denkt! Voel je je verder wel al beter? Lichamelijk gezien dan.. Hoop dat je snel herstelt en lekker zelf alles kunt doen. Heb je ook dat geneuzel van verschillende verpleegsters niet meer :)

Wanda van harte gefeliciteerd! Vond het erg leuk om je bevallings verhaal te lezen.. Ik hoop dat het je is meegevallen en dat je er nu achteraf op terug kan kijken als een fijne bevalling!

Super leuk meiden om jullie verhalen hier te lezen! Geniet van jullie wondertjes!

Geplaatst

Na ja borsten zijn zo leeg als wat..... Ze waren dagen gevuld :(( dacht vanmiddag dat het beter ging,maar nu wilt hij een uur later toch weer,terwijl ik toch hoor dat hij aardig wat binnen krijgt.

Mischien vv een fles geven als hij honger blijft houden, of is dat geen optie (zipa)

Bollientje,dank je wel,t is zeker genieten ondanks de bijna geen slaap nachjes :)) het is een wonder!!

Heel veel succes, aan je onderschrift te lezen ben je nu met je eerste ivf bezig,spannend!!

Geplaatst

Saba, hier ook nog regeldagen. Erg vermoeiend, ons mannetje komt momenteel om de 1 a 2 uur. Ik geef hem gewoon wat hij vraagt, maar zwaar is het zeker. Daarbij wil hij sinds deze dagen alleen nog bij mij liggen. Gelukkig gaat dat vanavond weer iets beter. Maar in zijn eigen bed slapen is vanaf dag 1 al een crime. Als iemand daar een gouden tip voor heeft....

Geplaatst

Belladonna, je kan proberen om een hydrofielluier een aantal uurtjes bij je te dragen zodat deze jouw geur heeft, deze dan op het matrasje leggen (zonder dat het gevaarlijk is) wellicht dat het dan beter gaat omdat hij jou dan ruikt.

Geplaatst

Zo, ook weer even de gelegenheid om wat te schrijven.

Hier ook veel onrust, madame ligt nu net voor het eerst sinds half 10 vanochtend te slapen.

Heb haar vanmiddag in de draagdoek meegehad naar de supermarkt en met de hond uit laten en dat gaf haar even wat rust, al met al was dat ook een half uurtje slaap. Helaas werd ze toch weer wakker en wilde eruit.

Weet niet wat het bij haar is, sprongetje of regeldagen, in ieder geval kom ik nauwelijks aan iets toe. Dus huishouden blijft nog maar even liggen en ik kruip maar op de bank met haar, tieten in de aanslag :-)

@ Sorpresa, fijn dat het beter gaat. Ik zag een zeer vertederende foto op FB. Wat een rijkdom.

Wat een super gewicht trouwens.

Heeft die verpleegster van de wegrestaurantbestekjes vannacht ook weer dienst?

Wat je zegt over dat ze alles op alles willen zetten om je aan de bv te krijgen, dat is ook wel zo en idd het is ieders eigen keuze, maar als het anders zou zijn zouden veel mama's niet gelukkig zijn denk ik. Mijn ervaring met de eerste was namelijk niet zo heel erg positief wat dat betreft. Bij de oudste wilde ik heel graag bv geven. Lag toen 5 dagen in het ziekenhuis maar toen werd me niets verteld, werd er weinig actie ondernomen om de productie op gang te krijgen en mijn meisje had vreselijk honger en kreeg niets binnen. Uiteindelijk wilde ze haar op de kunstvoeding zetten, maar gelukkig kwam op die dag iemand terug van vakantie die veel wist over de bv en daar ook heel enthousiast over was en zij heeft me heel erg gesteunt en geholpen en kwam ook meteen met het kolfapparaat aangelopen.

Inderdaad kan het ook overdreven worden en als je geen bv geeft dan mishandel je je kind zou je bijna denken.

@ Saba, beetje gerustgesteld weer?

Ohja wat je vroeg over het omhoog houden na een voeding. Ik kom toch wel op een half uur uit. Dan nog wil ze daarna nog wel wat teruggeven, hoor ik het omhoog komen en ligt ze te kreunen en te piepen (alsof een auto met piepende banden door de bocht gaat, keihard).

@ Belladonna, ja jij zult ook wel met de regeldagen zitten nu. Is intensief, maar daarna gaat het ook weer goed.

Waar slaapt hij nu dan, of bedoel je dat hij bij jou in slaap valt en je hem dan in zijn bedje legt? Inderdaad iets met jouw geur in zijn bedje is wel een idee

@ Wanda, wat een verhaal en wat een leuke manier om kennis te maken met je mannetje, al zwaaiend :-) Wat een mooi gewicht trouwens, ondanks de suiker. Heeft de behandeling dus wel zijn vruchten afgeworden.

@ Pippe, vervelend dat vocht. Gelukkig was verder alles goed, maar het is wel heel ongemakkelijk. Ik had het beide keren 2 dagen voor de bevalling heel extreem. Voeten als een hobbit, nauwelijks mijn ogen open kunnen houden.

Ik heb voor volgende week een afspraak staan bij een osteopaat. S.aartje is nog steeds zo onrustig en ontevreden. Ik kan haar niet wakker wegleggen in de box, ze is dan geen blije baby, daarbij het piepen en kreunen zodra ze ligt. Ze heeft een lichte voorkeurshouding en ze schreeuwt zichzelf helemaal overstuur bij het verschonen. Sinds een paar dagen begint ze tijdens het drinken ineens heel hard te gillen.

Ik heb al veel gehoord en gelezen over het positieve effect van een behandeling bij baby's met dit soort klachten. Ze wordt dan helemaal na gekeken en dan kunnen ze al meteen iets doen als er inderdaad iets aan de hand is. Zal mij benieuwen

Maandag ook nog even contact opnemen met de huisarts.

Nou ik ga mijn meisje even laten drinken en dan dan zo lekker met gezinnetje the voice kijken

Geplaatst

Ik ben met Charlotte ook naar een Osteopaat geweest, als er nietsis, ben je toch gerustgesteld en dat is ook fijn.

Qua bv Saba, hoe meer je je kindje laat drinken ipv bijvoeding hoe eerder je lichaam meestal de productie op pijl heeft. Maar zwaar kan het zeker zijn dat hele afstellen. Doe wat er bij jou past idd en voel je nergens schuldig over. Ik hield hele lijstje bij bij Charlotte van hoe laat, hoe lang, hoe vaak, etc.etc. Dat hielp mij, had ik beter overzicht. Kon ik ook zien wanneer het weer beter ging. En soms ookal doe je nog zo je best lukt het niet, nou dan lukt het maar niet toch. Gelukkig is hier flesvoeding.

Wow Sorpresa, wat een bevalling zeg. En ik kan het me zo goed voorstellen dat je ergens iets hebt van, WEG bij mijn kindjes. Hopen dat ze snel zo stabiel zijn, dat je lekker naar huis mag met je prachtige kindjes.

Wanda, ook gefeliciteerd! Zwaaiend geboren, hij was natuurlijk zo blij zijn mama te zien. :-)

Ik ga slapen, veel te laat hier. Groetjes, niki

Geplaatst

Net gehoord dat Klaasje vannacht weer anderhalve voeding via de sonde heeft gehad want hij dronk niet. Geloof er geen ku van, waarom zou hij wel drinken tijdens de dienst van verzorgende 1 en ineens ophouden bij nummer 2? Ga eens kijken of ik misschien alle voedingen op de kamer kan gven of laten geven. Wil wel zien wat hij dan ineens anders doet. Truusje doet het wel goed, zij maakt me gewoon wakker als ze eten wil en zuipt dan als een debiel dr flesje leeg. Hopelijk houdt ze dat zo!

Niki ik hoop ook dat we snel naar huis mogen. Wil zo graag mijn eigen leventje met ons gezin!

Zipa godzijdank vannacht een hele aardige meid die echt meedenkt dus ben wat minder kwaad vandaag. Als wij een andere start hadden geha had ik misschien wel bv gegeven dus ik vind het heel goed dat er lactatiekundigen rondlopen! Een goede techniek is het halve werk toch? Maar ze moeten wel tegen een 'nee' kunnen en ook als het eerst een ja of een misschien was. Heel sneu dat je meisje zichzelf zo in de weg zit! Hopelijk kun je haar straks beter helpen. Was handiger geweest als ze al kon praten he, foutje van de evolutie?

Saba en Belladonna wat een gedoe ook bij jullie zeg! Het is ook niet niks allemaal... Geen advies hier maar hoop dat het snel een beetje beter loopt allemaal!

Ik heb mn ontbijt op bed weer gekregen dus even eten en dan mijn kleintjes voeden. Even vragen of mn kereltje mag komen :-)

Geplaatst

Hier is het grote karwei begonnen. Vannacht regelmatig een flinke wee weg moeten zuchten maar nog niet zoiets van zo...let's go. Opzich vergeleken met de voorgaande nachten ook redelijk geslapen. Vanmorgen om negen uur gaan douchen en vanaf toen regelmatig een wee. We zouden vanmiddag op kraamvisite bij vrienden die woensdag zijn bevallen maar ik heb gevraagd of we vanmorgen konden komen. Toen had ik ongeveer een keer of vier per uur een flinke wee. Het was wel komisch daar hoor, zat ik weeën weg te puffen terwijl ik hun meisje vasthad (zo schattig trouwens!!!).

Rond 11.15 had ik zoiets van en nu moeten we naar huis. Ik ben nu ruim een uur aan het klokken en ik zit nu op weeën die ongeveer om de zes minuten komen. De vk gebeld en zodra ze een uur lang om de vier á vijf minuten komen dan mag ik terugbellen. We wachten dus rustig af. Net nog even de strijk weggewerkt en gerard is wat boodschappen aan het doen. Ik hoop dat het allemaal door gaat zetten en dat het niet zo is dat het nu alsnog gaat stoppen hoor!

Geplaatst

Tweede nacht op rij dat madame 6 uur aan 1 stuk heeft geslapen, héérlijk.

Net heerlijk met mijn meisje onder de douche geweest, dit vindt ze zó lekker, heerlijk met haar koppie onder de warme stralen. Ze viel gewoon in slaap van de ontspanning. Helaas moet ze daarna ook weer aangekleed worden en dat vindt ze vreselijk al dat gedoe.

Sorpresa, gelijk heb je, laten ze hem maar in jouw bijzijn voeden. Fijn dat Truusje zich zo lekker duidelijk maakt en goed drinkt.

Niki ja inderdaad, al is het maar voor de geruststelling. Ben erg benieuwd.

Dadelijk even wat foto's maken van mijn meiden en ik, als cadeautje voor manlief, heeft hij mooie foto's van zijn meiden op kantoor.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden