Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wauwwww nog een nieuw wondertje op 12-12-12 en dan het tijpstip 20-20 echt mooi!!

Gefeliciteerd!!! Mooie naam :))

En ook benieuwd naar je verhaal!!

• Reacties 2,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Net even bijgelezen, wat een spannende tijden weer!

Wanda, gefeliciteerd met Dex! 20.20u mooi hoor! Truusje kwam om 12.17, nèt vijf minuten te laat haha ;-)

Hier verder alles ok, we liggen nog in t zkh met z'n drietjes. De guppies hebben de hele avond overgegeven, zo sneu! Ze hebben het er flink van genomen daarbinnen ;-)

Nadat de vliezen waren gebroken nergens last van gehad want yay ruggenprik! Dus lekker ontbijtje, even kleintjes registreren, allemaal relaxed en toen kreeg ik ineens last van mn heup bij vlagen. Heel raar want ik had die ruggenprik natuurlijk. Niet dat ik pijnloos door het leven hoef hoor hihi maar na twee wee-achtige aanvallen zonder resultaat had ik wel angst. De ruggenprik verdooft ook alleen een deel van je buik en rug, alles erboven en eronder voel je gewoon. Anyway, de vk kwam langs en ze wilde even voelen. Ik had zoiets van je doet maar, we zijn pas twee uur verder! Zij voelde bijna volledige ontsluiting en die pijn waren persweeën. Verklaarde ook de druk die ik voelde. Dus zei ze, begin maar mee te duwen dan zetten we alles klaar. Nou in een rap tempo ruggenprik uit gezet, bed omgebouwd, gyn en kinderarts erbij en ondertussen zag de vk de haartjes van ons meisje al. Manlief heeft ook gekeken hij was erg onder de indruk ;-)

Nou ja in rap tempo verder, knip erin en al met al krap half uurtje persen en toen was ze er. Maar ja dan heb je er eentje en spontaan persdrang weg, weeën weg en helemaal kapot... Ze hebben het een tijdje aangekeken maar mannetje's hartslag ging omlaag en ineens hoor ik iemand over een pomp, beginnen mensen op mn buik te duwen en moet ik meepersen. Binnen een paar minuten was Klaasje met grof geweld geboren. Ze hebben hem kort moeten beademen en toen was hij al snel mooi roze. Sja en dan wordt ondertussen een nageboorte eruit gedrukt, hechtingen, mensen met dweilen en verpleegkundigen die zich om moesten kleden. Was het eerste gedeelte nog wel zo voorspoedig gegaan, de rest was geen droombevalling.

Ik voel me alsof er een bulldozer over me heen is gereden dus dat is prettig. De kleintjes hebbn nog niet kunnen eten/drinken ivm de misselijkheid dus we maken een trage start. Hopelijk gaat t straks beter en mogen we wel naar huis!

En nee ze heten geen Truusje en Klaasje maar Y.ulia en Y.uri (met nog allebei een tweede naam, voor de postbode).

Nou dat was dan mijn verhaal, ik ga de komende tijd spenderen aan het vergeten van de bevalling want het staat me nogal helder voor de geest (incl de pijn). Truste dames!

Geplaatst

Wanda gefeliciteerd!!! Bijzondere datum en bijzonder tijdstip!Sorpresa klinkt heftig! Hoop dat ze snel wat lekkerder in hun vel zitten. Wat een prachtige namen!

Geplaatst

Wow sorpresa, klinkt idd heftig. Vooral meneertje, geen weeen pffff.

hier was het ook geen droombevalling maarja ht resultaat wel he. Ik zag de fotos op facebook. Mooie kindjes.

Mijn verhaal doe ik even als ik Thuis ben. Tablet typt niet fijn.

Hopelijk morgen namiddag.

Geplaatst

Ik ben erg benieuwd wanda naar jouw verhaal! Heb je vannacht een beetje kunnen slapen?

Ik kan niet wachten als ik jullie verhalen zo lees!!!

Geplaatst

goedenmorgen allemaal hier weer een teken van leven vanuit harderwijk. allereerst sorpresa en wanda helemaal top gefeliciteerd.wat een wondertjes he. hier sinds gisterenmiddag uit het zkh. onze dochter s.anne is zondag geboren om 11.21 uur mbv een keizersnede.ze weegt 2685 gram en is 45 cm. verder doet ze het helemaal geweldig.ook met mij gaat het elke dag beter.ik kon daar niet achter een computer vandaar de radiostilte.ik zal van de week even alles bijlezen en op iedereen reageren.veel liefs allemaal

Geplaatst

Wauw sopresa wat een parchtige namen!! en wat een heftige bevalling, kom maar lekker bij en rust even goed uit voordat je naar huis mag (als dat lukt tenminste in een zkh)

Alle ander dames ook heel erg gefeliciteerd met jullie wonders!!

liefs stiertje

Geplaatst

Heftig verhaal Sorpresa, rust lekker uit en geniet van je koningskoppel!

Wanda ook al bevallen! Van harte gefeliciteerd! Geniet van je kleintje!

Claudia, fijn dat je weer thuis bent! Hoe voel je je, en hoe doet je kleintje het?

Ik weet zo even niet meer 1-2-3, wie mij liefkozend 'heer' noemde, maar ook Pippe is een vrouw. :santahat:

Esther, rommelt het nog bij jou?

Lieff, is het nog vol te houden?

Ben ik nog iemand vergeten?

Geplaatst

Oh Sorpresa wat een verhaal. Pittig dus. Lastig zonder persweeen en ja dan moeten ze iéts hè. Nu lekker bijkomen en hopenlijk snel naar huis zodat het enorme grote genieten kan beginnen.

Was je van plan om bv te geven?

Wanda, ook al een pittige bevalling gehad, ben benieuwd.

Claudia, heerlijk weer thuis. Hoe reageert je oudste er op? Ik ben het even kwijt, was een ks sowieso de bedoeling geweest?

Esther hoe is het nu?

Wie volgt???

Hier voor het eerst helemaal alleen.

S.aartje (dank je pippe voor het compliment) is vandaag precies een maand, manlief is dus zólang thuis geweest. Dat was wel erg wennen vanochtend. Voor het eerst mijn bed uit om de oudste op tijd baar school te krijgen.

Lekker aanrommelen vandaag denk ik. Eerst even ontbijten en douchen en dan maar eens zien wat we gaan doen.

Geplaatst

Jeeh Wanda, wat fijn dat je al bevallen bent! Van harte gefeliciteerd met jullie zoon! Stoere naam!

Sorpresa: mooie namen! Lees je bevallingsverhaal na mijn eigen bevalling haha.

Hier gebeurt er gewoon niks, af en toe een harde buik, maar niet eens pijnlijk ofzo. Baal er van, wil van de bevalling af zijn en wil mijn kindje vasthouden.

Geplaatst

Ik probeer het nog eens! :P

Even voorstellen :

saba26 - 27 jaar - 1ste kindje - 2e ICSI - 4e tp

Sorpresa - 27 jaar- 1ste & 2e kindje - 1e ICSI (na IUI's en 1 IVF) - 1e tp

Belladonna - 37 jaar - 1ste kindje - 3e IVF/8e Cryo

claudia75 - 36 jaar - 2de kindje - 2e ICSI

terrybrouwer - 33 jaar - 1 ste kindje - ecd poging 5

Zipa - 39 jaar- 2e kindje - 1ste IVF- 1ste cryo

EDR - 31 jaar - 1e kindje - 6 icsi behandelingen gehad, nooit zwanger, nu spontaan zwanger

Lieff - 33 jaar - 1e kindje - 1e ivf - 1e terugplaatsing

Wanda - 32 jaar - 1e kindje - 1e ivf - 1e terugplaatsing

Pippe (Lena) - 27 jaar - 1e kindje - 2e icsi - 4e terugplaatsing (cryo)

Uitgerekend op :

Lieff - 10-12-2012 (verrassing)

EDR - 21-12-2012 (Meisje)

Pippe - 23-12-2012 (jongetje)

Geboren:

13-11-2012 dochter van Zipa (uitgerekende datum was 02-12-2012)

21-11-2012 dochter van Terry (uitgerekende datum was 13-12-2012)

03-12-2012 zoon van Belladonna (uitgerekende datum was 01-12-2012)

04-12-2012 zoon van Saba (uitgerekende datum was 20-12-2012)

09-12-2012 dochter van Claudia (uitgerekende datum was 16-12-2012)

12-12-2012 zoon en dochter van Sorpresa (uitgerekende datum was 24-12-2012)

12-12-2012 zoon van Wanda (uitgerekende datum was 24-12-2012)

Geplaatst

Wanda ook gefeliciteerd! Hoe krijgt ie het voor elkaar ook nog zo'n mooi tijdstip...

Sorpresa, heftig he! inderdaad stoppen de weeen na de eerste, dat was mij van tevoren verteld dus ze gingen ook bijna onmiddellijk na de geboorte van Kaat op mijn buik duwen met zijn tweeen en Bram is er ook met veel geweld uit getrokken volgens papa... Maar 5 minuten later.

Nu lekker bijkomen, benieuwd of je bv op gang komt en anders niet stressen maar over op de fles, je krijgt het al druk genoeg!

Geplaatst

Wauw Wanda! Jij ook van harte!! Hopelijk naar huis en genieten!

sorpresa, heftig zeg! Nu lekker bijkomen, hopelijk naar huis en op zoek naar jullie eigen ritme! En vooral genieten! Mooie kindjes hoor!

claudia, lekker he weer thuis! Waarom heb je een ks gehad?

lieff, esther en pippe zet m op dames!

Geplaatst

Lieve Sorpresa, Wat fijn om te lezen dat je kindjes goed zijn geboren ondanks dat je zoontje even wat meer moeite kostte.. Hoop dat je snel naar huis mag met de twee kleintjes! En wat een mooie namen ook!! Zijn jullie toevallig Italiaans? :) Geniet er maar heel veel van daar op je roze wolk. Je mag trots zijn op jezelf! Ik volg je berichtjes..

Liefs x

Geplaatst

En aan alle andere dames natuurlijk ook van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie kindjes! Nu is het tijd om er echt 500% van te gaan genieten na alle moeite die jullie ervoor moesten doen en misschien ook wel een aantal tegenslagen.. Ik heb ontzettend veel respect voor alle ivf moeders!! Heel veel cyber hugs voor iedereen!

Geplaatst

Ik dacht eerst dat S weer last had van regeldagen, maar het lijkt meer op het eerste sprongetje. Ze is inderdaad meer aan het lachen, maakt meer oogcontact, reageert op geluiden (stem en muziekje) door haar hoofd erheen te draaien, blijft langer naar iets kijken en ze maakt geluidjes terug (zoooo lief)

Vandaag is ze precies een maand. Och wat gaat het toch hard.... Zucht....

Hoe is het met de nog zwangere dames? Nog 3 te gaan hè?

Geplaatst

Dank jullie wel allemaal!

Wij liggen nog in het ziekenhuis. Mijn duo wilde niet drinken en ze gavel de hele nacht over (oud bloed ingeslikt bij de bevalling). Ik heb inmiddels een infuus gehad, Truusje ligt naast me en Klaasje aan de sondevoeding hier tegenover. Truusje pakt de fles wel aardig en geeft nauwelijks over. Klaasje snapt niet dat hij moet zuigen (zucht) en is nog wat slapjes dus daar waakt de kinderarts over.

Voor degenen die het leuk vinden om te weten; Truusje is het oudst, 12.17u geboren (jaja 5 min te laat) en 3050 gr bij 47 cm. Klaasje kwam met wat geweld om 12.43 en woog 3060 bij 50 cm.

Waarschijnlijk zal Klaasje nog even nodig hebben om te herstellen maar vooralsnog hebben ze niks alarmerends geconstateerd. Er zijn wel wat kleine dingen die ze in de gaten houden maar alle vitale functies zijn prima gelukkig. Hopelijk leert hij snel drinken en is daarmee eea opgelost :-)

Geplaatst

Wat geweldig zipa! Die lachjes en dat ze je volgt!

Tijd gaat snel, vind ik ook,kraamhulp vandaag voor het laatst, en weet nog als de dag van gister dart ik in het ziekenhuis lag.

Vanm. eerste (korte) wandeling gemaakt met D.ilan hondje en manlief.

Zipa, hoelang blijf jij zitten na bv voor boertje (snachts)

Soms stikt hij zowat (veel later,overdag)als ik hem nog lkkr bij me heb, maar ja snachts gaat hij gewoon naar bed.... Ben altijdbang dat hij stikt en soms spring ik uit bed, hij haalt dan ook even geen adem....

Hoe is t met de andere kersverse mama's??

En de wachtende,spannend hè!!

Geplaatst

Sorpresa, nog aan t bijkomen in het ziekenhuis dus...Wel fijn daar helpen ze je ook nog goed! Mag je man ook blijven?Ga je nog bv geven? Of alleen de fles??

Geplaatst

Sorpresa mooie gewichten, allebei ruim 6 pond! Hoop dat Klaasje snel leert drinken! Kan me dat overgeven herinneren van de oudste, die had heel veel vruchtwater ingeslikt. Was de hele eerste nacht met spuugdoekjes in de weer...

Sterkte en ik hoop dat jullie alledrie een goeie nacht hebben!

Geplaatst

Elinorac, het is inderdaad een opstartprobleempje zoals ze het nu zien. En ja welke man wil er geen drankinfuus haha :-) Ik hoop dat we vannacht inderdaad beter doorslapen!

Saba, ze pakken geen van beiden de borst. Heb wel een kolf hier dus ik ben ermee bezig maar vind het niet erg romantisch haha. Produceer ook te weinig nu hoor dus moet sowieso bijvoeden. Was van plan tot 6 weken bv te geven maar eerst eens kijken hoe t hier loopt. Als ik ze alletwee volledig uit de borst zou willen voeden kost me dat wel heel veel energie en nachtrust natuurlijk ;-) het komt zoals het komt! Ik ben ook groot geworden met de fles :-) Man moet thuis slapen maar is de hele dag (tot 22u) welkom hier dus we zitten niet aan bezoekuren vast gelukkig! Hij is hier ook niet weg te slaan hihi :-)

Geplaatst

Zoals ik eerder al zei: maak je niet druk als het niet lukt! Ik was het heilig van plan, heb de oudste 10 maanden bv gegeven maar dit is wel andere koek... Het kost zoveel energie, zeker in het begin, ik ben na 3 dagen overgestapt op de fles: een van de beste beslissingen van mijn leven!

Trouwens fijn dat ze goed bijvoeden, dat is bij mij dus niet gebeurd met als gevolg twee superhongerige kindjes die 2 dagen nauwelijks hadden gegeten!

Ik zou wel graag foto's willen zien natuurlijk, als ik je een pb stuur, wil je dan je FB doorgeven?

Geplaatst

Geen nachtverhalen hier...... Of mag iedereen al doorslapen :-p

Nou manneke hier is de hele nacht onrustig, hij slaapt in onze kamer nog maar dan in ledikant ipv kinderwagen,die staat beneden, en gister zijn we natuurlijk een stukje wezen wandelen dan wil ik hem niet meer op de slaapkamer, en ik mag hem zelf ook niet tillen, dus schiet niet op als manlief moet werken en hij staat boven, kan ik niet de deur uit.

Hik heeft vannacht geen lange slaap gehad, telkens om de 3u eten en zelfs 1x na een uur...... Gaaaap hij wilde ook niet slapen dus zelf ben je ook half wakker dan om hem in de gaten te houden.

Ma ja als mannetje het maar goed heeft :)

Sorpresa, ow jammer dat de bv niet lukt! Hopelijk gaat het nog op gang komen.

Jij had in principe ook snel dat je borsten gingen lekken toch, had ik ook dus daarom dacht ik dat ik wel genoeg zou hebben, dat was ook zo,vooral na ks kan t langer duren maar geen last van gehad gelukkig, ben benieuwd als bij jou de stuwing begint wat je ervan vond, als je kolft is het mischien wel anders.....

Liep als een robot zo hard waren die dingen,deed echt zeer.

Nou mannetje hier bijna klaar, we gaan hopelijk even slapen tot 9u....?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden