Ga naar inhoud

Fertiliteitskliniek Twente

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Jeetje wat is het hier weer spannend

Dank je wel allemaal voor de felicitaties we gaan zo voor het eerst kijken naar ons nieuwe neefje (we waren niet eerder welkom vandaar zo laat pas we hebben niet een hele goede band met hun sinds ik zwanger ben)

Eve hou die positieve gedachten vast meid Mijn duimen blijven draaien en moe hoort er bij helaas

Eva hoe voel jij je?

Lisette nog even en je weet het ik ben zo benieuwd

Hier vandaag een mindere dag heb ook weer overgegeven maar goed was ook te mooi om waar te zijn om zo goed te pas te zijn haha maar goed we gaan het zien hopelijk morgen weer beter te pas.

Verder gister wel weer goed gekeurd door de vlos even weer het hartje gehoord en ze lag duidelijk heel hard te schoppen haha

Buikje begint ook echt steeds meer te komen zo leuk.

Fijne avond allemaal

• Reacties 487
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hellow,

@Eve, wat fijn dat Katja er een goed gevoel bij heeft, dat had ze bij mij ook en zie hier het resultaat!!! Van die bollen wordt je ook erg moe, maar hopelijk speelt je zwangerschap er ook een grote rol in, zondag testen dus.... spannend joh, duim voor je!!!

@Eva, hoe gaat 't met jou?

@Maris, je zult inmiddels je neefje wel bewonderd hebben, leuk hoor! Balen dat je een mindere dag had, maar gelukkig heb je nu meer goede dagen dan slechte toch?

Altijd fijn ook om even het hartje gehoord te hebben, geeft toch weer een stukje zekerheid!

Dames, ik ga naar bed, ben vreselijk moe de laatste tijd, trusten!!!

Geplaatst

Goed teken dat je zo moe bent Lisette haha

Ja we hebben ons neefje bewonderd jeetje wat klein haha krijg je toch echt wel kriebels van maar goed wij moeten nog even wachten haha

Maar het is een mooi ventje om te zien heeft nog iets een ei op het hoofd door de pomp waar hij mee gehaald is maar dat trekt wel weer bij.

Ja ik heb zeker meer goede als slechte dagen nu gelukkig wel en het was ook niet zo dat ik de hele dag misselijk was alleen als je aan het overgeven komt voel je je de hele dag niet helemaal fit en lekker en dan was mijn oppaskindje ook nog eens heel erg vervelend vandaag en dat kon ik niet oz heel goed hebben maar goed ik heb weekend en vrijdag komt mijn schoonmoeder even helpen met de ramen lappen en de keukenkasten uit soppen wou ze graag dus daar zeg ik even geen nee tegen op dit moment.

Welterusten allemaal

Geplaatst

Hoi hoi,

@Lisette,. Spannend, nog klein beetje en je weet dat alles goed is. Ben je nog steeds zo onzeker? Ik weet dat bij beginnende zwangerschap een van het slechte teken is ernstige buikpijn en dat heb je niet. Ik denk dat alles goed moet zijn. ;)

Je positieve voorbeeld met je emmy’s van het compactie stadium geeft me een goed gevoel, echt ;)

@Eve, Ik kan me goed voorstellen dat de laatste WW erg is. Moeilijk vol te houden... Ik duim hard voor je. Dit moet gewoon lukken deze keer! Testen op zondag... is het niet te vroeg, denk je?

@Maris, Hoop dat dit de laatste keer was wanneer je moest overgeven. Maar goed, dit gebeurt nu niet vaak. Dit is de tijd om je zwangerschap te genieten ;) Gaan jullie beginnen met een babykamertje?

Hier is nog rustig. Roze afscheiding heb ik niet meer. Ik heb alles gedaan en nu kan ik niks meer doen behalve wachten. Ik probeer nu niet te veel na te denken, ik heb alle papieren en boekjes van de kliniek weggedaan. Ik wil deze niet meer zien )))

Geplaatst

Dames, ik word met de dag onzekerder..... heb de hele dag buikpijn gehad... soms wat erger en soms wat minder..... ben ook gigantisch moe, heb de hele middag liggen slapen!

Morgen ga ik naar Katja, hoop zo dat zij kan voelen dat het goed gaat.... bah.... denk de hele dag aan niets anders!!!!

Eva, het was ook de bedoeling om je een steuntje te geven, dacht dat je die wel kon gebruiken!

Geplaatst

Heel goed Eva laat het over je heen komen je kunt nu inderdaad niks anders als wachten.

En hopelijk word dat wachten beloond

Lisette wat naar dat je zo'n buikpijn hebt hopelijk gaat dat snel beter ik weet niet of dat dat goed of slecht is want dat is zo'n beetje het enige wat ik niet heb gehad haha alleen bandenpijn

Maar zijn het niet je darmen door obstipatie? Daar kun je behoorlijk last van hebben

Maar dat je zo moe bent is wel weer een heel goed teken ik kon ook de hele dag wel slapen dus dat lijkt me echt wel heel goed

Hopelijk gaat de tijd een beetje snel tot aan maandag want dit wachten is echt slopend ik weet er alles van.

Eve hoe gata het hou je het nog vol?

Wij dachten vandaag even naar Almelo te gaan en babyspulletjes te kijken zat er geen zaak meer op de woonboulevard en de babyoutlet was dicht dus hadden we ook niks aan haha maar hebben wel verf gekocht voor de babykamer dus daar kunnen we mee beginnen binnenkort.

Geplaatst

Liesjuh, aarggh wat een rotgevoel ik dat zeg. Ik kan er ook niets over zeggen, hoop dat Katja je morgen gerust kan stellen zodat je weer eventjes vooruit kan! En dat je maandag een vet mooie echo gaat hebben. Duim onwijs hard hier voor je (en natuurlijk ook voor Eva!)

Ik denk niet dat zondag testen te vroeg is... zit je op WD 11. Wat vinden jullie ervan?

Zit bomvol zenuwen en al aardig wat tranen gelaten. het is zo moeilijk om nu te moeten wachten. Aan de ene kant ben ik nog overtuigd dat het goed zit, maar dat gevoel kan ook zo omslaan in het andere uiterste..

Heb lichte hoofdpijn, een paar kleine puistjes maar ben ook als sinds een aantal dagen onwijs moe. Sinds gisteren niet meer zoveel zin in avondeten, vannochtend zelf het idee gehad dat ik een beetje misselijk was. Maar goed kan ook natuurlijk van de stress komen (.)(.) zijn nog steeds gevoelig maar dat had ik al voor de TP

IK WIL DUIDELIJKHEID!!!!!

Geplaatst

Pfff meid wat een spanning ik ken het gevoel maar al te goed

Maar ik weet niet of wd 11 te vroeg is ik weet dat wij 2 dagen voor de officiele testdatum een positieve test hadden maar dat hoeft niet altijd kijk naar Lisette die heeft hem al eerder negatief gehad en later was die positief dus sorry aan mij heb je niet heel veel je kunt het proberen maar als die negatief zou zijn (waar ik niet vanuit ga) hoeft dat niet direct wat te betekenen

Bah ik wou dat ik wat kon doen al was het maar de tijd vooruit zetten maar helaas kan ik dat niet

Een dikke knuffel (voor jullie allemaal)

Geplaatst

@Lisette, die buikpijn kan gewoon door je darmen komen zoals Maris zei. Die moet gewoon niet extreem worden. Gewone buikpijn kan ook een teken van zwangerschap zijn. Ik hoop dat morgen Katja je zal geruststellen. En nog een beetje wachten tot mandag, die dag is niet zo ver van vandaag.

@Eve, er zijn sommige vrouwen die iets later positief testen. Als je een van die vrouwen bent dan wordt je onnodig verdrietig ;) Maar ik snap je ongeduld. Ik was ook zo ongeduldig en gespannen afgelopen 2 weken wanner ik niet wist hoeveel f. zouden groeien (met slechte ervaring van 3 keer afbreken), hoeveel eitjes zouden worden gevonden, hoeveel er zouden bevruchten van die 3 eitjes…Ik werd er gek van. Maar nu ben ik wel rustig en denk positief .

@Maris, haha, jaaa.. vandaag is geen goede dag voor shopping))

Geplaatst

Goedemorgen,

Liesjuh, voel je je al wat beter??? Nog 2 nachtjes slapen meid en dan heb je de echo.

Eva, ik weet het, maar denk dat ik toch een test ga halen vandaag en dan kijk ik morgen wel. Als hij neg is kan ik altijd nog in mijn achterhoofd houden dat het te vroeg is en woensdag weer testen.

Maris, thanks voor je steunende woorden, we gaan gewoon voor een vet positieve test hihi

Heb wel sinds gisteren minder gevoelige borsten, en wat krampjes in de buik. Er is wel een lichte verontrustheid maar sprak mijn vriendin gisteren. Ik nu 11 weken en weet nog dat ze in maart zo klaagde dat zo ongesteld moest worden maar dat het niet doorzette. En zie nu, ze was toen gewoon zwanger!!!!!!

Geplaatst

Eve dat zegt inderdaad nog niks ik zat ook helemaal in de rats want mijn borsten waren niet meer gevoelig en ik had elke keer lage rugpijn en ongi krampjes en op woensdag en donderdag zag ik het niet meer zitten en was ik eigenlijk ermee bezig of ik sowieso nog wel verder wou gaan hierna en op vrijdag word ik iets weeïg in de maag tijdens het werk en toen heb ik om 5 uur getest en die was positief dus meid dat zegt nog helemaal niks

Mijn borsten gingen pas bij 7 weken pijn doen (gelukkig haha want prettig is wat anders hihi zegt ik achteraf hoor)

Maar mijn kaarsje brand nog en mijn duimen draaien ik hoop het zo voor je

Wat zei Katja?

Hier gaat verder alles redelijk geef wel weer regelmatig over zo'n 2 a 3 keer in de week maar als het daar bij blijft is het goed.

Verder weinig nieuws hier we gaan straks de babykamer leeg halen zodat we kunnen schilderen mijn broertje komt even helpen de kast naar de andere kamer slepen want dat is mij te zwaar.

Fijne dag allemaal het is eindelijk een beetje lente geniet ervan

Geplaatst

Heej meiden,

@Eve, je moet helemaal zelf weten of je eerder gaat testen.... ik heb deze keer op dag 16 na punctie getest. Bij de zwangerschap van Isa heb ik ook eerder getest en een negatief resultaat gehad, helemaal in tranen, verdrietig, etc.... terwijl het later een positieve test was! Wat is jouw officiele testdag eigenlijk? Denk dat je zondag wel gaat testen, heel veel succes!!! Moet eerlijk zeggen dat ik er een goed gevoel bij heb, denk dat het helemaal goed gaat komen!!!

@Maris, wat heerlijk dat jullie met de kinderkamer gaan beginnen! Zo leuk om met de voorbereidingen bezig te zijn, weet je al welke kleuren het gaan worden?

@Eva, hoe gaat ie met jou, voel je je anders of hetzelfde als anders.....

Hier nog steeds last van m'n buik, maar ben weer helemaal gerustgesteld door Katja! Zij zegt ook dat het mijn darmen zijn waar ik last van heb. Denk dat ik weer Movicolon ga gebruiken, heb ik tijdens mijn vorige zwangerschap ook gebruikt. Ga dit maandag even overleggen als we voor de echo gaan, eindelijks!!!

Geplaatst

Lisette nog 2 nachtjes en dan is het zover. Heb je de echo nog een beetje vroeg? Of moet je lang wachten?

Wel irritant dat je zoveel last van de darmen hebt ik heb wel last van verstopping maar heb er meestal niet echt buikpijn van tenzij ik zoals gisteren de hele dag aan e diarree was dan heb ik de hele dag buikpijn maar goed dat maakt de darmen ook weer even schoon denk ik dan maar hihi

Ja zo leuk die babykamer wij doen 1 muur antraciet en de rest wit en dan de accessoires wit/grijs/roze alleen dat roze houden we nog even achterwege hihi Oh ja en op die grijze muur wil ik graag een tekst hebben in witte of zilveren letters maar dat moeten we nog uitzoeken dan moet eerst het bedje er staan voor de hoogte eerder kan dat niet.

Maar goed we zijn nog niet zover als ik wilde want we hebben vanmorgen eerst nog een andere auto gekocht haha in dat kleine ding van ons paste geen kinderwagen en als er een maxicosi in moest moet de bestuurder zo wat op het stuur gaan zitten dus nu hebben we een renault senic gekocht mooi ruim en lekker hoog in stappen dat vond ik nog wel belangrijk omdat ik dat nu ook gewend was en ik dat met de rug wel fijn vind.

Geplaatst

Goedemorgen

Hier vandaag negatief getest, vandaag ook mens krampen

Misschien was het nog te vroeg, we houden hoop en we zullen het de komende dagen zien

Mocht het niet lukken, kan mezelf niets verwijten heb er alles aan gedaan!

Geplaatst

Lieve Eve, wacht maar even. Misschien is het inderdaad te vroeg, anders zouden ze niet adviseren na 14 dagen na TP te testen maar wel eerder. Er zijn veel vrouwen die later positief testen, kijk naar Lisette. Ik blijf voor je duimen.

Geplaatst

Dank jullie wel voor de reacties.

Mijn wereld is zeker nog niet ingestort! Heb een hele leuke dag gehad met afleiding en de krampjes zijn een stuk minder geworden.

Ga wel de hele dag checken op de Wc maar het is nog steeds weer een geruststelling.

Kan niet anders dan afwachten, mijn beste vriendin is nu 11 weken zwanger en zou het zo graag met haar willen delen!!!!

Geplaatst

Eve, wat jammer dat je negatief getest hebt, maar geef de moed niet op! Je kent ons verhaal hè, ik had ook eerder getest (negatief) en bleek later op de officiele testdag een positieve test te hebben, het kan dus nog alle kanten op! De spanning wordt er zo wel groter op zeg..... pfff.... heb je nog een afspraak bij Katja binnenkort? Wens je heel veel succes met afwachten, hopelijk heb je woensdag een positieve test in je handen.

Ik ben bekaf, we hadden vandaag familiedag, moesten we zelf organiseren, dus een heel geregel, gepak, opgeruim, schoonmaak, etc..... Isa nu net in bed en ik ga maar eens languit op de bank liggen dacht ik zo...

Geplaatst

Heel goed Eve dat je de moed niet laat zakken en ik hoop dat jij ook woensdag kan melden dat je samen met je vriendin zwanger bent is heel erg bijzonder heb ik namelijk ook

Lisette heel erg veel succes morgen hoelaat moet je er zijn dan zal ik op dat moment extra duimen

Eva hoe voel jij je?

Wanneer mag jij eigenlijk testen?

Hier verder alles goed zijn vandaag nog even bij ons nieuwe neefje geweest en mocht hem ook voor het eerst vast houden echt zo klein kan me niet indenken dat ik over iets minder als 5 maanden ons eigen kindje in de armen heb ik kan niet wachten hihi krijg je wel kriebels van als je zo'n kleintje vast hebt.

Verder reageer ik nog niet heel erg lekker op het warme weer ben wel iets misselijker als met koeler weer maar goed laat ik niet klagen we hebben eindelijk mooi weer het hoeft alleen niet warmer te worden van mij haha terwijl ik het normaal niet warm genoeg kan hebben ach komen we ook wle weer overheen.

Vrijdag moet ik nog even naar de arboarts ben benieuwd hoe die erover denkt dat ik op het moment liever niet meer als 2 dagen doe hopelijk gaat hij akkoord want zie het nog niet zitten om meer te doen ik moet nu elke keer al een dag of wat bijkomen van 1 dag werken haha klinkt weel als een oud wijf

Fijne avond nog dames ik ga er vroeg in ben heel erg moe

Geplaatst

Heej dames,

Even een snel berichtje.... we hebben vanmorgen de echo gehad en we hebben een hartje zien kloppen!

Wat een opluchting is dat, we zijn dus zwanger van één kindje. Op 3 januari zijn we uitgerekend.

Even een vraagje.... hebben jullie ook problemen met de kliniek?

Ik had vanmorgen even gebeld voor de zekerheid om te vragen of het nou 10.45 of 11.15 uur was.... blijk ik helemaal niet in de agenda te staan!

Gelukkig konden ze me ertussen drukken, maar slechte zaak dus....

Komen we daar voor de echo, zegt ze: Je weet hoe het werkt hè?

Ik zeg ja... ik ben erg benieuwd, vraagt ze: Waarnaar ben je zo benieuwd?

Ik zeg: Of het goed is en zo ja... of het er 1 of 2 zijn.

Zegt ze: Maar je komt toch voor de follikelmeting????

Nou ja zeg... lekker geregeld!!!! Telkens kom ik daar zulke rare dingen tegen, vind het toch een slechte zaak!!

Ben nu doorverwezen naar Enschede, moet daar een nieuwe afspraak gaan maken!

Zal later weer op jullie reageren, maar moet nu echt een happie eten en dan op naar de diploma uitreiking!

Geplaatst

Yes gefeliciteerd meid je hebt een hartje gezien

Nee ij heb nooit problemen gehad daar maar wel raar zoals ze doen maar gelukkig kun je nu naar enschede

Veel plezier vanmiddag

Geplaatst

Liesjuh, van harte gefeliciteerd!!!!!!

Hier gaat het helemaal de verkeerde kant op, mens is nu aan het doorbreken. Niet echt helder rood maar heb ik geen hoop meer in. maar wel genoeg om angstig te worden

Zo naar Katja.......

Geplaatst

@Eve, Ahhh, ik hoop nog steeds dat je niet echt ongesteld wordt en je lichaam door alle die hormonen gewoon in de waar is. Ik zou gewoon doorgaan met de bolletjes en op woensdag nog een keer testen! Sterkte, meid.

@Lisette, hartelijk gefeliciteerd!!! Dat is inderdaad een grote opluchting om een hartje te zien. En misschien 2 kindjes zijn ook welkom maar medisch gezien 1 is beter. ;)

Ik had zulke problemen bij de kliniek niet behalve een rommel van mijn en gegevens en die van mijn man. Maar met afspraken liep het altijd goed tot nu toe.

Ik zit nu midden in WW en ik hoef nog lang niet te testen. Ik wacht gewoon tot mijn testdag. Ik voel me gewoon normaal, niets bijzonders. Soms af en toe lichte krampjes en wat zeurende gevoel in mijn onderbuik maar dit komt door die bolletjes volgens mij. Zoiets had ik ook vorige keer bij IUI. En mijn borsten zijn nu minder gevoelig, ik hoop dat dit toch niets betekent.

Jammer maar we hebben geen cryo :( Ik weet dat die emmy te klein was, maar toch levend…

Geplaatst

@Eve, nee hè, meen je niet! Kan het niet een innestelingsbloeding zijn? Hoop dat het niet doorgezet heeft en je woensdag alsnog een positieve test hebt, heel veel succes/sterkte!

@Eva, fijn dat je je goed voelt, wanneer is je testdag eigenlijk?

@Maris, hoe gaat ie nu met je? Nog last van het warme weer?

Wij zijn inderdaad wel blij dat we zwanger zijn van één kindje. Een tweeling brengt toch meer risico met zich mee, zware zwangerschap, vroeggeboorte en na de geboorte natuurlijk erg druk, vandaar dat we heel blij zijn met één, maar twee waren natuurlijk ook meer dan welkom!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden