Ga naar inhoud

Fertiliteitskliniek Twente

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Lisette wat fijn dat alles weer goed was heerlijk gevoel he

Wanneer mag je weer? rond de 12 weken denk ik of niet?

Ja als het kamertje al neutraal is hoef je er niks aan te doen jullie willen nu dus ook niet weten wat het is?

Knap als je dat volkan houden haha wij konden dat niet

Maar leuk dan mag je nu een echt meisjes kamertje maken voor Isa

Ik wou het inderdaad wel in zoverre neutraal dat er geen roze op de muren komt alleen met de accessoires in het roze vind ik het goed dan kun je altijd nog alle kanten op.

Ik zal op den duur wel foto's plaatsen haha

Fijne avond dames

Moet nu gaan heb herhalingscursus reanimatie en AED

• Reacties 487
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Maris, we hebben a.s. dinsdag alweer een afspraak staan met de gyn. We moeten dan beslissen of we meedoen aan de combi-test en het is ons intake gesprek. Ik wil graag onder behandeling van het zh blijven i.v.m. de vroeggeboorte van Isa. Ik voel me daar toch veiliger, als er iets gebeurd heb je alles bij de hand vandaar. Maar je moet hier wel reden toe hebben, anders mag je alles zelf betalen. Maar denk dat dat wel goed zal komen, bij Isa's zwangerschap kon dit ook.

We willen inderdaad niet weten wat het word, ik vind de verrassing op het moment van geboorte juist heel speciaal, maar geloof dat we daar zo langzamerhand de enige bijna in zijn, hahaha.....

Hier kunnen we dus ook aan het klussen, we moeten eerst alles buiten laten schilderen, dan moeten er rolluiken voorkomen en dan binnen beginnen, het begint nu wel te kriebelen hoor dat je moet gaan nadenken over alles. Hoe gaat ie nu met jou?

@Miems, je bent nu weer een daggie verder..... hoe gaat het nu met je?

@Eve, je hebt vandaag je gesprek, ik ben erg benieuwd wat eruit gekomen is, succes!!!!

Ik voel me prima, heb nergens geen last van, behalve dat ik al 5 maand zwanger lijk, zo'n opgezette buik, last van m'n darmen, ga toch overleggen of ik medicatie kan krijgen voor de stoelgang, dit is echt niet fijn zo. Maar mag niet klagen, 't gaat prima hier! Vanavond nog even naar Katja en dan kunnen we er weer tegen, hahaha....

Geplaatst

Ik ben ook bij de gyn gebleven voor mijn gevoel is dat beter misschien komen we elkaar wel een keer tegen haha

Doen jullie de combi test enz wij he)ben het niet laten doen

Wel fijn dat je nergens last van hebt ik ben nog steeds misselijk. En geef ook nog wel over maar goed heb me er al bij neergelegd dat ik dat de komende 4mnd blijf houden

Eve. Succes vandaag

Miems bijna op de helft kun je het nog volhouden

Geplaatst

Hallo lieverds :-) weer een dag verder. Ik had gister echt een dip, ff een babbeltje gehad met manlief. Het wachten valt me zo zwaar, kan het niet helpen. Zou bijna zeggen dat ik dit moeilijker vind dan het spuiten! Ik voel op zich redelijk. Wel "pijn" boven mijn doos zeg maar hihi. Af en toe steken in mijn liezen, dan weer beetje misselijk, dan heb ik behoefte om te eten ( vooral snoep laatst had ik het met kaas...) ik wil zo graag van die onzekerheid af. Ik vraag me af, van de dames die weten dat ze zwanger zijn nu, welke klachten ze hadden..... Mss komt er wat overeen hihi.

Geplaatst

Miems dit is ook moeilijker als het spuiten tenminste ik vind die rot wachtweken altijd veel zwaarder en die dipjes hebben we allemaal tijdens die weken het is ook allemaal niet niks en zo oneerlijk.

Maar wat ik voelde tijdens de wachtweken tja van alles en niks dat maakt het ook zo onzeker. De eerste week had ik alle zwangerschapskwalen van de bollen en de 2de week gingen alle kwalen weg ik weet nog dat ik op woensdag en donderdag het niet meer zag zitten en er zelfs over heb gehad met mijn vriend of ik niet wist of ik nog wel verder wou ik had er totaal geen vertrouwen meer in ik voelde niks meer en mijn gevoel zei dat het weer voor de 5de keer niet gelukt was totdat ik op vrijdagmiddag een weeïg gevoel in de buik kreeg tijdens et werk en later thuis ook weer toen kwam er iets meer vertrouwen en heb ik toen mijn vriend eenmaal ook thuis was een test gedaan en die was hartstikke positief

Nu is het wel zo dat ik heel erg veel kwalen heb in extreme vormen waardoor ik bijna 2 weken aan het infuus heb gelegen dus je kunt je niet aan mij vergelijken ik was gewoon direct met 4 weken misselijk en met 5 weken ben ik begonnen met overgeven en dat zit er beide nog steeds

En Lisette heeft nergens last van gehad dus iedereen en elke zwangerschap is anders

Maar het enige wat je kunt is afwachten hoe moeilijk dat ook is alleen een test geeft uitsluitsel en iets anders niet

Hopelijk net zo'n mooie test als wij

Hier vandaga alweer op de helft wie had dat ooit gedacht ik niet in elk geval morgen de echo en we zijn zo benieuwd of alles goed is.

Geplaatst

Hey allemaal,

Miems, vreselijk he dat wachten, hoop zo dat het niet voor niets is voor jullie!

Vandaag mijn gesprek gehad en het moet allemaal even bezinken hoor.....

Ze denken dat ik een hydrosalpinx heb, vocht in de eileider. Dit kan een negatief effect hebben op het zwanger worden omdat het vocht in de baarmoeder kan lekken. Dit zorgt ervoor dat een evt vruchtje niet in kan nestelen.

Op de echo zien ze veel vochtcollecties in mijn buik (had ik eerder niet) maar ze weten nu niet of het komt voor alle operaties die ik heb gehad of dat het de eileider is. Bij mij erg moeilijk te zien. De enige manier waarop ze er achter kunnen komen wat het is: een grote operatie.. Maar aangezien in een stoma heb weten ze niet of dat mogelijk is. pffffft

H.bag gaat contact opnemen met gyn Q ;-) in Enschede voor zijn mening en ze zal me bellen.

Weet echt even niet wat ik hiermee moet, voor het zelfde geld is het niets maar ik wil het risico niet lopen dat het wel wat is en mijn cryo's verpesten met pogingen die bijna geen kans van slagen hebben.

Geplaatst

Oh jeetje Eve dat is ook wat ik snap dat dat eerst uitgezocht moet worden voordat je verder kan gaan.

Hopelijk valt het allemaal mee en is het niks kunnen ze dta niet eerst met een camera bekijken dan of stel ik nu een hele domme vraag?

Dr Q is wel een hele fijne arts dus dat scheelt wel vind ik ik wete niet of je hem kent?

Wanneer hoor je er meer van dan?

Hopelijk snel

Sterkte en een dikke knuffel

Geplaatst

Dank je Maris,

Ken hem niet maar begrijp dat hij heel veel verstand van heeft. Met een camera is geen optie ivm littekenweefsel. Ze zal met hem overleggen en dan belt ze me terug, waarschijnlijk morgen al. We zullen het wel weer zien, ben er onderhand wel een beetje moedeloos van. Hoop dat ik snel wat zekerheid ga krijgen hierover.

X

Geplaatst

Ja dat hoop ik ook voor je want zo is het toch ook niks bah

Ja mijn schoonzus heeft hem altijd gehad en geloof mij als zij ergens een goed gevoel bij heeft is het een goeie haha ze is ooit zelfs mee gegaan met haar gyn toen hij naar Brabant verhuisde en toen reisde ze elke keer op een neer voor de controles bij de laatste zwnagerschap

Dus hij is goed haha

Ik hoop dan maar dat ze morgen inderdaad al belt anders zit je het weekend ook nog weer in spanning maar dat zal wel neem ik aan meestal als zij wat zegt doet ze het wel.

Geplaatst

Hoi meiden,

Tijdje geleden toen ik hier schreef. Ik had niet zo veel zin om te schrijven maar ik lees wel mee hoe het met jullie gaat.

@Eve, wat vervellend, zeg. Maar van de andere kant als dit het probleem is warroom instelling niet lukt is het goed te weten. Ik heb jou daarover al eerder geschreven dat ik vaker lees over een vocht die instelling tegenhoudt. Raar is dat ze hebben dit ‘toevallig’ ontdekt. Ik vind het toch een zonde steeds verder te gaan met TP terwijl een probleem misschien zit die er nooit werd onderzocht. Hopelijk kunnen ze een oplossing voor je vinden. Heel veel succes!

@ Miems, leuk dat je meedoen aan deze topic, die is klein maar gezellig! )) Heel veel succes en sterkte met het wachten.

@Maris, je zit al op de helft!! Gefeliciteerd, de meest kwetsbare periode is voorbij, sinds 20 weken een kindje is zo groot dat hij zelfs onafhankelijk zou kunnen leven. Succes morgen met echo, maar ik denk dat alles goed is anders zou je het voelen.

@ Lisette, leuk te horen dat alles goed met je is. Bijzonder is dat je de armpjes en beentjes al kunt zien – de tijd gaat snel. Ik kan me nog herinneren hoe je bezig was met hormonen, hihi..

Met mij gaat het goed. Gisteren heb ik een gesprek gehad met dr H.bach. Volgende cyclus kunnen we weer beginnen. Deze keer met verhoogde dosis puregon 150 IE en lange protocol. Eerste keer had ik met zulke dosis bijna een overstimulatie, maar 125 IE is blijkbaar te weinig …

Geplaatst

Eva dat maakt toch niks uit je schrijft gewoon wanneer je zin hebt en anders niet heb ik ook wel eens hoor.

Maar spannend dat je binnenkort weer gaat beginnen weet je al wanneer ongeveer?

Dank je ja de helft zit erop maar levensvatbaar moeten we nog even op wachten hoor als het kindje nu komt haalt ze het niet maar daar ga ik niet over nadenken want dan maak ik mij zelf gek

Ik hoop inderdaad dt morgen alles goed is aan de trappen die ik van binnen krijg zal het niet liggen haha

Hier vanavond nog weer een jasje gekregen van mijn moeder zo lief en klein haha

Ook ben ik bezig met een trouwjurk uitzoeken ik wilde het eerst niet maar aangezien niemand verwacht dat ik in een jurk ga trouwen doe ik het toch zelfs mijn vriend verwacht dat niet haha dat is het leukste hij denkt dat ik over een paar weekjes ga winkelen met mijn moeder en zusje en dat we dan kleren uit gaan zoeken dus ik ben benieuwd wat hij ervan gaat vinden want ik heb een hele mooie op internet gezien het is alleen te hopen dat ze die kunnen verstellen rondom de buik haha

Geplaatst

Even een ander vraagje....het zou kunnen dat 1 of 2 dames op hetzelfde moment de voorlichting hebben gehad?! Ik had hem op 4 juni wie o wie nog meer?

@ Mari wat ben je al ver wat heerlijk. Suc6 met de echo komt helemaal goed

@ eve je hebt een stoma,mijn vriendin ook mag ik vragen wat de reden is? Je hoeft het net te vertellen natuurlijk!

@Liesjuh heerlijk dat de echo goed is. Knuf voor jullie allemaal!

Geplaatst

@Maris, zodra ik ongesteld ben mag ik meteen beginnen met de pil en dan verwacht ik ergens in augustus een punctie. Ik vind het super dat er geen wachtlijst in de kliniek is, zelfs tijdens vakantieperiode.

Toch wil je een trouwjurk, een leuke verrassing voor je vriend! ))

Geplaatst

@Maris, wat fijn voor jullie dat de echo helemaal goed was, Gefeliciteerd! Bijzonder om te zien hè!

Wat leuk dat je bezig bent met een trouwjurk, sorry dat ik het effe niet meer weet, maar wanneer gaan jullie trouwen?

@Eva, fijn weer wat van je te horen! Geeft niks als je geen zin hebt om te schrijven, alle begrip.

Spannend dat jullie weer met een nieuwe poging gaan beginnen, wel apart eigenlijk hè dat er zoveel verschil tussen 125 en 150 Puregon zit!

@Eve, hè bah, wat een onzekerheid weer! Hoe kan het dat je dit de vorige keren niet had dan?

Snap dat je geen risico wilt lopen met je cryo's, hoop dat je snel meer zekerheid krijgt!

Het zit je allemaal niet mee, hopelijk valt het allemaal mee en kun je binnenkort wel je cryo's laten terugplaatsen.

@Miems, hoe gaat 't nu met je, trek je het nog?

Om op je vraag terug te komen... ik had nergens last van tijdens de wachtweken, alleen van onzekerheid!

Ik heb nooit echt veel klachten gehad of bijzondere dingen gevoelt, denk ook dat het bij iedereen anders is.

Ik ben weer helemaal gesloopt, net al een uurtje liggen slapen.... verder veel last van m'n darmen, gebruik nu Movicolon poeder, hopelijk helpt dit snel!

Geplaatst

Ach ja is ook anders voor iedereen snap ik. Ik heb wel buikklachten kramp enz. Probeer te ontstressen lastig soms hihi.

Geplaatst

ff weer een berichtje van mij, hier ben ik lang niet geweest.. Heb een aantal heftige weken achter de rug. Ons zoontje heeft vanaf het begin al veel gehuild en de laatste weken werd het eigenlijk alleen maar erger.(krijsen) Er werd steeds gezegd dat het krampjes zijn, we hebben hier van alles voor gebruikt. sab simplex, speciale voeding en speciale flessen maar niks hielp. Nu zijn we gaan googlen op internet en kwamen we reflux tegen, bijna alle symptomen kwamen overeen, hier dus weer mee naar de HA gegaan en die heeft ons hier weer medicatie voor gegeven. maar nu lijkt het erger te worden. We worden er echt moedeloos van. Zolang een kinderwens en eindelijk is het zover en kun je er niet van genieten omdat hij zoveel pijn heeft... We wachten nog op een telefoontje om vanmiddag nog bij de kinderarts terecht te kunnen. We willen nou toch echt uitzoeken waarom hij zoveel pijn heeft. vandaar dat ik dus ook zo weinig op het forum ben geweest, goed om te lezen dat het goed gaat met de zwangerschappen van Liesjuh en Maris. Het begint al aardig op te schieten he? Ook een aantal nieuwe bijgekomen zie ik... Miems succes, je zit nu in je wachtweek als ik het goed heb gelezen?

Geplaatst

hey allemaal,

Heb de laatste tijd niet echt actief geschreven/gelezen dus ben niet helemaal op de hoogte van iedereen

Sharon, echt rot voor jullie zeg, hopelijk kan de kinderarts jullie helpen

Miems, alles goed nog? Zal voor je duimen. BTW heb een stoma ivm aangeboren afwijking

Maris, bedankt voor je lieve reactie

Eva, heel vele succes met de volgende behandeling

Maris en Liesjuh, hoop dat alles goed gaat met jullie!

Mocht je meer willen weten over mij, heb een topic geplaatst over wat er nu weer speelt bij ons!

Knuffels

Geplaatst

Ik heb het net gelezen maar jeetje wat dubbel zal dat zijn weet niet wat anders te zeggen

Maar goed er is gelukkig nog iets wat ze kunnen proberen dat is misschien een lichtpuntje en laten we hopen dat dat de uitkomst is voor jullie.

Moet je hiervoor naar Enschede want ik neem aan dat ze dat niet in Hengelo doen bij de kliniek of wel?

Hier gata het verder wel goed gelukkig heb weer een paar iets betere dagen maar ben erg druk de komende week dus hopelijk blijft het zo gaan maar dat gaan we zien

Lisette hoe is het bij jou?

Ook al weer 10 weken geweest schiet mooi op naar de 12

Miems volgens mij zag ik een super mooi bericht staan in het wachtbankje juni of niet

alvast een voorzichtige gefeliciteerd met deze positieve test

Sharon hoe is het bij de kinderarts gegaan of ging het niet door?

Woensdag moet ik weer naar de gyn en dan zal ik eens vragen hoe het kan dat ik elke keer sterretjes zie ik heb niet het idee dat mijn bloeddruk heel laag is dus weet niet waar het van komt

Fijne avond allemaal

Geplaatst

Ben zwanger wauwie....3 testen gedaan w.o clear blue......ben nog helemaal ondersteboven :-)) kon pas do/vrij testen maar nu al posi test Yeah!!!! Knuf

Geplaatst

Miems gefeliciteerd wat een mooi bericht en ja als de clear blue nu al positief aan geeft dan zal het wel goed zitten.

Hier vandaag een drukke dag er word straks een nieuwe ketel geplaatst aangezien de oude bijna kapot is en ik niet straks als ons meisje er is zonder verwarming of warm water wil zitten doen we het nu maar vast.

Dan heb ik ook nog een kinderverjaardag van de kleine van mijn vriendin is voor het eerst dat ik daar met een heel ander gevoel heen ga het was altijd zo dubbel ik ben heel gek met haar dochtertje maar wij wilden al eerder kinderen als zij en dat stak soms maar goed nu zijn we beiden zwanger en vind ik het leuk om naar de verjaardag te gaan haha

Vanavond komen mijn nichtjes hier logeren dus dat word ook weer een gezellige boel ze wilden geloof ik morgen ook mee naar de gyn om naar het hartje te luisteren dus al met al een drukke dag haha maar dat geeft niet.

Fijne dag allemaal

Geplaatst

@Miems, Gefeliciteerd meid, wat een super nieuws!

@Sharon, lang niets van je gehoord en dan kom je met zulk nieuws, bah, wat naar voor jullie! Hopelijk hebben jullie binnenkort nieuws dat je weet wat het is en wat je eraan doen kunt, het lijkt me inderdaad vreselijk om te moeten toekijken als je kind zoveel pijn heeft. Toen Isa klachten had ben ik naar de osteopaat geweest, die heeft haar binnen een paar behandelingen van haar klachten afgeholpen, misschien een tip om daar eens heen te gaan?

@Maris, hoe gaat het nu met je, zie je nog sterretjes? Een lage bloeddruk is wel goed hoor, maar je moet natuurlijk niet duizelig worden en sterretjes gaan zien..... hoop dat 't beter met je gaat, zou toch ook wel een keer fijn zijn! Hoe was de 20 weken echo eigenlijk, heb je er niet over gehoord, of heb ik iets gemist?

@Eve, ik weet dat je een toppic geplaatst hebt, maar kan 'm niet terug vinden.... als je me effe verteld waar die staat dan kan ik er nog op reageren... sorry.... maar ben de laatste dagen kapot en had 's avonds echt geen puf meer om hier te tikken, heb wel meegelezen, maar dat wat het dan ook!

Ik ben dinsdag naar de gyn geweest, we hebben besloten om geen combi test te doen. Verder heb ik Movicolon gekregen voor m'n slome darmen en hoop ik dat ik een indicatie krijg om in het ziekenhuis te bevallen. De vorige keer was dit geen probleem en nu moet het eerst in het team besproken worden.... maar denk dat dat wel goed komt i.v.m. vroeggeboorte. Mijn bloeddruk was weer netjes, 115/65. Op 26 juni hebben we weer een echo en op 13 juli de volgende controle. Ik heb nu ook last van m'n bekken, hoop dat het i.v.m. drukte daar van komt, maar vrees dat ik ook met m'n bekken aan het klungelen kom.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden