Ga naar inhoud

Fertiliteitskliniek Twente

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

De poging is mislukt, helaas… Ik ben vandaag ongi geworden en test was negatief. Ik ben helemaal kapot, want ik zit nu waar ik half jaar geleden was begonnen, zo balen… Nu weet ik het hoe dat voelt en waar sommige vrouwen zelfs jaren aan het vechten zijn.

• Reacties 487
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Oh nee Eva wat erg bij jullie ook al niet heel erg veel sterkte meid en een dikke knuffel

Het is zo oneerlijk en ja het is zo'n rot gevoel en dan druk ik het nog zacht uit helaas weten we allemaal maar al te goed wat voor een k&^%@t gevoel dat is

Nogmaals heel erg veel sterkte

Geplaatst

Ach dat meen je niet!!!!

Dit hadden we niet afgesproken toch?! Wat een klote zooi, kan het niet anders zeggen

Heel veel sterkte, dikke knuffel........X

Geplaatst

Eva, weet niet goed wat ik zeggen moet, maar het is sowieso balen!

Wens je heel veel sterkte en een dikke knuffel.... 't is zo oneerlijk soms.....

Geplaatst

Dank jullie wel voor de lieve woordjes. Ik ben nog niet helemaal bijgekomen.

Gisteren waren mijn lieve vriendinnen bij me geweest. Ik had hun sms gestuurd dat ik hun even niet zou willen ontmoeten of praten. Maar toch kwamen ze bij me met een kado en een doos van gebakjes. Eerst zag ik hun en dacht – ohhh neee, niet nu. Maar uiteindelijk bleek het goed dat ze waren geweest. Even over niets praten - is ook soms een goede afleiding.

Toch voel ik me nog steeds leeg en verdrietig. Het erg is dat ik niet weet waarom het niet gelukt was. Was er iets aan de hand met me of met de embryo?

@Eve, hoe voel je je op dit moment? Is het nu beter?

@Maris, je zei dat je vierde poging geluk was. Had je ooit cryo’s gehad of was het na 4 keer verste TP gelukt?

Liefs..

Geplaatst

Och lieve Eva er hoeft niks met jou of het embryo te zijn maar je moet rekenen dat normaal een vrouw elke maand een kans heeft en zij worden vaak ook niet direct de eerste maand zwanger al lijkt dat wel zo en bij ons is dat hetzelfde als 1 hele poging dus meid er hoeft echt niks te zijn

Al weet ik maar al te goed hoe jij je nu voelt gelukkig heb je leuke afleiding gehad van je vriendinnen dat is wel fijn wel lief dat ze van alles mee brachten om je iets op te vrolijken.

Maar ja wij hebben 4 pogingen gehad en bij de 3de poging hadden wij 2 cryo's maar dat was in Dusseldorf hier in Zwolle hebben wij nooit geen cryo's gehad en zullen we ze ook waarschijnlijk nooit krijgen doordat het zaad van mijn vriend zo slecht is dat er nooit geen top kwaliteit uit komt alleen dan deze 2 wat er nu terug geplaatst zijn en de andere 7 zijn weg gegooid.

Zwolle is veel strenger met invriezen dan in Dusseldorf daar vriezen ze namelijk direct na de bevruchting in en wachten ze niet eerst 5 dagen.

Maar goed ik hoop dat je je snel weer wat beter voelt in elk geval een hele dikke knuffel en nogmaals sterkte

Geplaatst

Hey Eva, weet precies hoe je je voelt

Waarom wil het nou niet lukken....!! Zo frustrerend. Zelf denk ik dat je vanaf te terugplaatsing niets meer zelf in de hand hebt. Vanaf dat moment moet je het aan de natuur over laten, Zoals Maris al schreef 1 tp moet je als 1 maand zien bij het natuurlijk zwanger raken. De meeste vrouwen zijn in een half jaar zwanger. Dat wil dus zeggen dat dat binnen 6 terugplaatsingen zijn!! Ondanks dat ik dat in mijn achterhoofd hou is het verdriet van een mislukt poging toch heftig. Ik zeg nu maar tegen mezelf, Zwolle is echt mega streng met het invriezen van emmy's en ze hebben er 4 in gevroren voor mij!!

Voor het eerst overigens, de vorige keren was het resultaat betreft de kwaliteit teleurstellend!

Wat fijn dat je vriendinnen zomaar langs kwamen om je op te vrolijken overigens!!!!

Zelf heb ik hele lieve smsjes gehad vond ik ook voldoende

heb 1 goede vriendin, maar dat zit nu best wel moeilijk. Ze is nu 12 weken zwanger, in de wachtweken belde we dagelijks met elkaar, Ze leefde heel erg met me mee en was ook heel positief we hadden het al over samen lekker baby-shoppen!! Sinds we weten dat het niet gelukt is, is er heel veel veranderd. Vandaag waren we daar aan de BBQ en haar dochtertje van 1.5 jr stond bij haar en je kon ook als een beginnend buikje zien. Moest echt even mijn tranen wegslikken. Ik merk dat ze zich geen houding weet te geven en dat snap ik ook heel erg goed. Heb een kaartje voor haar gekocht om haar te feliciteren met haar zwangerschap maar weet niet zo goed wat ik erop moet zetten. Het is voor mij heel moeilijk om geconfronteerd te worden met haar zwangerschap, maar voor haar is het ook heel erg moeilijk denk ik.

Graag zou ik iets heel liefs erop willen zetten, maar ik weet het gewoon niet!!!! Merk dat ik voor het eerst mijn gevoel van verdriet niet opzij kan zetten...waarom is het mij nou niet gegund

Geplaatst

Hoi dames

Hoe gata het nu met jullie?

Eva hoe voel je je nu? Wanneer heb je nacontrole bij de gyn?

Eve Hoe is het met jou? Dat vind ik ook altijd heel erg moeilijk om een kaartje te schrijven als iemand zwanger is het is ook zo oneerlijk dat het bij de een wel zo lukt en bij de ander pas na jaren en soms zelfs helemaal niet

Maar meid je hebt nog 4 kanjers in de vriezer dus probeer je daar aan vast te houden en hopelijk zit jullie wonder daarbij.

Ik heb wel altijd veel vertrouwen in cryo's gehad aangezien jou lichaam dan meer op rust is en geen ingrijpende punctie vooraf heeft gehad maar goed dat is mijn idee ervan.

Lisette hoe voel jij je? Heb je al last van kwaaltjes?

We hebben gister de luieremmers opgehaald maar vraag me nog steeds af hoe jij dat doet met een vuilniszak haha aangezien je deze ook door moet draaien als er 1 luier in zit ik heb een foto bij gedaan want volgens mij hebben we niet dezelfde

http://www.beslist.nl/products/baby_peuter/r/Sangenic_Hygiene_Plus_Gift_Pack/

Verder gaat het wel goed hier voel me nu een beetje lullig als ik heel blij van alles ga vertellen hier terwijl er weer zoveel verdriet is onder jullie Eve en Eva ik hoop in elk geval dat jullie dit ook heel erg snel mee mogen maken

Een hele dikke knuffel in elk geval

Geplaatst

@Maris, Eve

Jullie zijn helemaal gelijk dat een kans om zwanger te worden per maand niet te groot is, en ook niet per IVF cyclus. Maar toch, dacht ik, als we een embryo(s) al binnen hebben dan het raar is dat hij niet binnen blijft zitten.. :(

Gek is soms: ik heb net met mijn vriendin (die zwanger is) gesproken, zij heeft een positiekleding opgehaald bij een vrouw die ook 3 keer IVF heeft gedaan en dit was elke keer mislukt. Toen ze stopte met alle behandelingen was ze spontaan zwanger geraakt en daarna na een jaar nog een keer. Dus ze heeft nu 2 kindjes ;)

@Maris, je bent voor mij een doorzettertje: na zo veel teleurstellingen uiteindelijk het is gebeurt. Ik ben echt blij voor je! Je hebt gelijk met DD, daar zijn ze minder streng met cryo’s. Ik heb gelezen (ik weet het niet zeker, ik kan alleen herhalen wat ik gelezen heb) dat in DD ze beter technieken hebben dan in Zwolle om cryo’s te ontdooien, daarom ze zijn minder streng. Ze zijn daar met veel dingen verder dan in Zwolle, ze hebben daar ook een embryoscope of IMSI wat in Zwolle ze niet hebben.

@Eve, Het is helemaal super dat jullie nog 4 cryo’s hebben. Ik lees het zo vaak dat vrouwen na aantal mislukte IVF pogingen uiteindelijk zwanger zijn geraakt met een cryo. Mag ik vragen wat was de reden waarom moeten jullie IVF doen?

En wat je zwanger vriendin betreft: ja ik snap het heel goed dat het niet gemakkelijk voor je is. Vooral als jullie zo vaak over je mogelijke zwangerschap samen praatten. Ik denk dus wacht maar even tot je denk dat je je beter voelt en schrijf dan een kaartje. Je hoef jezelf niet te dwingen iets te doen waar je moeite mee hebt. Maar voor haar is het ook niet zo gemakkelijk, ik denk, en ze wens je alle beste!

Ik heb eens hier iets geschreven dat een vriendin van mij die zwanger is zo gemakkelijk over haar zwangerschap en over mijn IVF praatte. Ze praatte ook vaak dat het zou geweldig zijn als we zouden samen zwanger zijn en zoiets. Ik was daar iets meer voorzichtig met zulke praatjes. Waarschijnlijk was het gewoon haar manier om mij te ondersteunen. Ze was een van die twee vriendinnen die een paar dagen geleden met een kado langs kwamen. Toen ze binnenkwam zag ik tranen in haar ogen en ze zei dat ze zich zo schuldig tegen mij voelde dat ze zwanger was. Ik dacht toen: neeeee, alsjeblieft, niet zo, ik wou niet dat iemand zich schuldig voelde!!! Ik zei toen dat het niet haar schuld was en ze kon er niets aan doen.

Ik heb een afspraak gemaakt voor 6 juni. We zullen zien wat er voor ons wordt geadviseerd voor een volgende keer.

Geplaatst

Dank je wel Eva we hebben er inderdaad wel 5 jaar over moeten doen maar meid ik hoop zo dat dat hoop geeft voor jullie allemaal ik heb ook genoeg momenten gehad dar ik het niet meer zag zitten en als deze behandeling weer niet was gelukt weet ik ook niet of ik ooit verder was gegaan maar het is eindelijk gelukt en daar zijn we heel dankbaar voor.

Maar oh wat is dat lastig voor 2 jaar geleden was mijn beste vriendin ook zwanger en zij zag het ook helemaal zitten om samen zwanger te zijn en helaas is dat toen niet gelukt maar nu wel zij loopt een paar weken achter mij nu maar ik weet wel dat ik 2 jaar geleden het er heel erg moeilijk mee had dat zij wel zwanger was en ik niet.

En zoveel mensen maken opmerkingen waar je dus totaal geen behoefte aan hebt maar zij snappen het niet zolang zij niet in dezelfde situatie zitten

Maar goed hopelijk gata het voor jullie ook snel lukken.

Geplaatst

Hoi hoi,

Sorry dat ik de laatste tijd weinig van me laat horen, maar ben helemaal gesloopt 's avonds.

Ik lees steeds wel mee en denk aan jullie, maar heb weinig energie over om hier te tikken.

De stage is erg leuk, ga er zometeen weer heen.

Zelf ben ik verder goed te pas, gisteravond positiekleding gekocht, kan m'n eigen kleding niet meer aan.... buik groeit al goed.

Eve en Eva, ik hoop dat jullie binnenkort met een nieuwe poging kunnen starten, denk aan jullie!

Hoe gaat het nu met jullie?

Maris, zie dat je al 19 weken bent, nog een weekje en je zit al op de helft! Gaat snel hè!

Nogmaals, sorry dat ik weinig van me laat horen..... dikke knuffel voor jullie allemaal!

Geplaatst

Hoi dames

Hoe is het hier? Het is zo rustig

Lisette succs met de echo morgen

Eve en Eva hoe gaat het met jullie?

Weten jullie al wanneer jullie weer verder gaan?

Hier gata het wel redelijk het overgeven en misselijk zijn zal ik wel totaan de bevalling houden en de bekken word er ook niet beter op maar nu we beide het kindje zo duidelijk gevoeld hebben genieten we er steeds meer van (Eve en Eva als jullie dat liever niet hebben dat ik het hier neer zet moet je het zeggen dat snap ik volkomen)

Vrijdag de 20 weken echo ben benieuwd of alles goed is met ons meisje

Als die echo goed is gaan we vrijdagmiddag beginnen met het schilderen van het kamertje mijn vriend is dan toch vrij dus dan kan dat.

Verder weinig nieuws hier

Geplaatst

Hoi allemaal

Het is hier zeker rustig.. heb ook eigenlijk niet zoveel te vertellen! Donderdag hebben wij ons gesprek over hoe nu verder met de cryo's.

Op 21 mei is mijn mens doorgebroken en ben eens aan de slag gegaan met ovulatie testen. Tot nu toe nog steeds negatief, misschien dat het heeft te maken met de ivf. Ik wil graag zeker weten dat mijn lijf "normaal" genoeg is voor de cryo's snappie...!?

Eva, hoe is het nu met jou? heb je al een afspraak gehad?

Liesjuh en Maris, vind het heel fijn dat het bij jullie wel gelukt is. Soms is het idd moeilijk om ermee geconfronteerd te worden. maar that's life! Blijf er gerust over schrijven, als ik het zat ben of moeilijk vind hou ik me gewoon afzijdig. Jullie zijn namelijk het voorbeeld dat het gewoon kan lukken!!

Knuff

Geplaatst

Dag allemaal. Ook bij ferti Twente in behandeling. Vrijdag terugplaatsing gehad dus zit in de bekende ww. Pfff. 15 juni mag ik testen, 18 dgn na punctie. Heb al gehoord dat je na 10 dgn al mag testen. Ik heb nu al vreemde klachten. Hebben meer dames dit gehad?? Ik wens jullie allemaal een zwangerschap toe,die hè mag uitdragen natuurlijk in goede gezondheid! Knuffel

Geplaatst

Hey Miems,

Welkom hier :-)

Spannend he die wachtweken?? Hoe voel je je?

Is dit je eerste IVF?

10 dagen na de TP zou je in principe wel kunnen testen als je de bollen gebruikt na de TP. Maar er zijn ook mensen die pas later een positieve test hebben.. Als je er zekerheid wilt hebben kun je beter wachten tot de testdatum..

Hoop dat je de 15e een vet positieve test in handen hebt!!!

Geplaatst

@Miems, leuk dat je ook komt meeschrijven in dit toppic! Bedankt voor je gelukwensen, lief van je. Ben ook wel benieuwd of dit je eerste IVF poging is of dat je er al een heel traject op hebt zitten. Ik zou niet te vroeg testen als ik jou was, ik heb dit ook gedaan bij m'n eerste poging en de test was negatief, heb onnodig veel verdriet gehad, want op de officiële testdag was de test positief!!! Welke vreemde klachten heb je als ik vragen mag? Wens je heel veel succes in deze slopende wachtweken en hoop dat je 15 juni een positieve test in handen hebt!

@Maris, vrijdag heb je de 20-weken echo al, wat gaat het toch allemaal snel! Mag ik vragen in welke kleuren je de kamer gaat schilderen? Ben wel benieuwd welke ideetjes jullie hebben voor de kleine meid. Alvast heel veel succes, hopelijk ziet alles er prima uit!

@Eve, spannend dat je donderdag een gesprek hebt over hoe nu verder. Met wie heb je deze, is Dr. O inmiddels al vertrokken? Ben je nog bij Katja onder behandeling of niet meer? Ik hoop zo voor je dat je cryo's echte toppers zijn, snap het ook dat je Maris en mij liever even niet aanhoort..... het is niet dat je het ons niet gunt, maar je wilt zelf zo graag, alle begrip hoor!!! Dikke knuffel!!!

@Ben behoorlijk gespannen voor morgen, de echo, ben zo vreselijk onzeker, gelukkig al om 8.10 uur aan de beurt, dus da's wel prettig!

Geplaatst

Liesjuh,

Ik bedoelde echt niet dat ik jullie niet meer wil aanhoren hoor!! Maar soms is het idd wel eens moeilijk.

Die echo van morgen komt vast wel goed!

Heb donderdag de afspraak met H.bach. O.huis is idd al weg. Wel jammer hoor vond het een erg fijne man. Dr O. zo lijkt het net een crimineel hahahaha

Heb mijn afspraken met katja voorlopig even stopgezet. Zodra ik weer ga beginnen bel ik haar weer op, maar op dit moment zie ik er gene toegevoegde waarde in.

Voel me namelijk ondanks dat het nu weer niet gelukt ik best wel goed.....vreemd he?

Geplaatst

Het is mijn eerste IVF poging, dus ben een verse broedkip :-) hihi hoop dat het meteen raak is, maar ja wie niet. Moest eerst spuiten met decapeptyl, gonal en gebruik nu de bekende balletjes. Ik zeg nu ook steeds: ff balletje baletje doen ;-) de laatste spuit was ovitrelle. Klachten nu? .....Ben moe, misselijk en plas vaak/veel. En huil erg snel, stemmingswisselingen. Ach ja hormonen. Best veel last vd buik nog, dus vandaag gebeld vandaag en bij dr vd heiden geweest en echo gehad. Beetje vocht in de buik en de stokjes beetje opgezet, maar dat is niet vreemd na (zo'n) punctie. Verder geen rare dingen ofzo. Tevens urine en bloedonderzoek ...morgen uitslag ben beetje bang voor infectie. Is om het uit te sluiten natuurlijk. Stom afwachten. Denk dat ik met testen gewoon geduld moet hebben.....niet dat ik dat heb haha. SUC6 allemaal duimen duimen en positief blijven. ;-)

Geplaatst

Miems welkom hier en heel veel succes met die slopende weken

Waarschijnlijk zijn die klachten door die rot bollen die geven meestal zwangerschapskwalen

Hopelijk is de uitslag geen infectie morgen

Eve gewoon zeggen hoor als ik te enthousiast doe

Hopelijk maken. Jullie dit ook allemaal snel mee

Lisette nogmaals succes morgen waar heb je de echo in enschede

Geplaatst

Ja ben ik ook wle benieuwd naar!!!

Haha hoezo nieuwsgierig

Mara je vroeg nog wat wij met het kamertje doen

Wij doen 1 muur antraciet (grijs) met daarop een stickertekst en de andere muren doen we gewoon wit en dan kleden we het verder aan met grijs/wit/roze maar roze weet ik nog niet of we dat direct doen haha ligt er nog aan

Geplaatst

Vandaag telefoon van ferti centrum : alle uitslagen waren goed ! Geen infectie....nietsssss. Pjieuw opluchting! Lisette hoe was je echo? :-) ik moet nog ruim een week wachten pffff hoe kom ik de dagen door. Sommige zeggen : van je afzetten!!! Euuuuuh hoe dan??? Knopje omzetten? #zoektnaarknopjemaarkanknopjenietvinden# Ik word nu vaak 's nachts wakker....heel vroeg heeeeel irri. Geen idee waarom!

Geplaatst

Dank je Miems leek ons ook wel heel erg leuk

Ja dat kan iedereen heel leuk zeggen dat je het van je af moet zetten net of dat zo makkelijk gaat in onze situatie vaak zijn dat ook echt de mensen die niet weten wat het inhoud die dat zeggen.

Ik krijg nu heel vaak te horen dat ik straks waarschijnlijk wel heel snel van een 2de zwanger zal zijn aangezien de druk eraf is net of onze zwangerschap ervoor kan zorgen dat het zaad van mijn vriend in ene optimaal is haha

Gelukkig heb je geen infectie nu is het echt wachten tot aan de test datum spannend hoor maar hopelijk heb je net zo'n mooie test als Lisette en ik.

Geplaatst

Hallo allemaal,

Hier goed nieuws! De echo was vanmorgen helemaal prima, zelfs de armpjes en beentjes al gezien, bijzonder hoe snel zich dat ontwikkeld. Het hartje klopte 157 slagen per minuut, dit schijnt ook prima te zijn. Ik lag behoorlijk gespannen op de bank, ben nu weer helemaal ontspannen nu ik weet dat alles goed is, wat een opluchting! Volgende week dinsdag hebben we weer een afspraak, we moeten dan beslissen of we de nekplooimeting, combitest, etc... willen of niet.

@Maris, de keuze voor jullie kamertje klinkt goed! Wij gaan Isa naar een grotere kamer verhuizen, zodat de baby in Isa's kamertje komt te liggen, deze is toch neutraal (lime-groen) en dan kunnen we voor Isa een mooie meisjes slaapkamer maken.

@Eve, het is alleen maar fijn dat je je goed voelt toch? Snap dat je van jezelf zou verwachten dat je in een dipje zou komen te zitten, maar wees blij dat het niet zo is! Snap dat je je bezoekjes aan Katja even op een lager pitje hebt gezet, ik moet zeggen dat ik er al vaker heen ging, voel me er sowieso prettiger bij. Dr. O (nu zet ik het er extra zo neer, hahahah...) is dus al weg, ik vind H.bach zelf een hele fijne arts, jullie geloof ik ook wel toch? Heel veel succes in ieder geval voor donderdag, ben benieuwd wat ze ervan zeggen!

@Miems, wat fijn dat de uitslagen goed waren! Toch een hele geruststelling denk ik hè? Het van je afzetten is inderdaad onmogelijk, maar je zou wel kunnen proberen om afleiding te zoeken, leuke dingen doen, heen shoppen, koffie drinken met een vriendin, etc... even de gedachten ergens anders. Ik weet niet hoeveel je werkt en of dit mogelijk is, maar ik vond het wel prettig. Je klachten zijn wel herkenbaar hoor, denk dat de meeste van ons hier wel last van hebben. Succes nog met afwachten, duim en hoop met je mee!!!!

@Eva, hoe is het jou, tijdje niets van je gehoord..... hoop dat het goed met je gaat!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden