Ga naar inhoud

Uitgerekend Februari 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ja, op zich gaat het best goed met hem, al weegt hij een kilo. Hij heeft nog een infuus, monitor, neuskapje en sondeslangetje (door z'n mondje), maar het metertje van hersenactiviteit is bijvoorbeeld al weg. Nou nog groeien! Als hij op een week of 32 zit, zou hij als het goed blijft gaan naar een ziekenhuis dichterbij mogen.

• Reacties 1,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Suuz wat heerlijk dat jullie naar huis kunnen! Wat goed ook dat er foto's gemaakt zijn, zo'n gebeurtenis moet je ook verwerken. Thuis kunnen jullie met gezin tot jezelf komen en lekker genieten!

@bloempje tjee wat een kleintje! Het gaat allemaal goed met hem? Wat naar van dat maagzuur. Ik eet iedere avond voor het naar bed gaan vanille vla en lig op bed met hoofdeinde omhoog en hoog bovenin bed, dat gaat nu goed.

hier ook weer een fotosessie achter de rug, in bikini en een strakke zwarte jurk waar mijn buik mooi in uit komt. Bij J braken eerst de vliezen toen nog snel foto's gemaakt en even daarna begonnen de weeen. Ben benieuwd hoe het nu zal gaan. Ik krijg regelmatig berichtjes nu of ik al bevallen ben en hoe het gaat. Net was het druk in mijn buik. Ik ga mijn bakje vla eten en naar bed!

Geplaatst

Wordt een beetje eentonig hier maar weer een rustige nacht gehad.

@Henne bij jou ook alles rustig?

@Bloempje misschien ga je toch nog gelijk met ons bevallen haha

fijne zondag!

Geplaatst

Nope, hier ook niks. Dacht vanochtend even dat ik wat vruchtwater verloor, maar was denk ik toch gewoon afscheiding. Hang je met je neus in je slip om te ruiken of het zoet is, ook heel apart.

Jullie hebben het wel professioneel aangepakt met de foto's haha, hier de standaard foto van opzij en buik in close up. Ach, als we maar een 'aandenken' hebben hè.

Heb vandaag een rustig dagje, lekker uitgeslapen, even de strijk weggewerkt en was gevouwen, eten voor vanavond staat al klaar dus ik kruip zo maar weer op de bank. Merk wel dat ik bij vlagen een beetje kribbig word van dat afwachten.

Geplaatst

@Henne, ja apart hé eens niet staren of er bloed is maar een goedje dat zoet ruikt hahaha............ik rook het bij Jane gelijk en het voelde heel apart het loopt gewoon uitje en blijft lopen. Kraamverband is dan goed om in te doen. Het voelt zo raar dat je je lijf niet in de hand hebt, geen bekkenbodemspier die het tegen kan houden hahaha.

Ja precies gaat om het aandenken van je mooie buik. Ik kreeg ook ineens plotseling ideeen om eens iets andere foto's te maken dan we normaal doen. We hebben nu ook alle foto's binnen van de fotoshoot, ze zijn erg mooi geworden.

Geplaatst

Kraamverband? Hihi; de vorige keer heb ik een opgevouwen handdoek gebruikt; daar zou geen kraamverband tegen geholpen hebben. En toen we richting het ziekenhuis gingen de volgende handdoek in m'n broek, want hij was al kleddernat. Dan zie je het verschil wel met afscheiding, het is echt veel meer. Inderdaad helpt knijpen ook niks; het sijpelt gewoon tussen je benen vandaan. Dan kun je het ook nog opvangen om te kijken of er vlokjes in zitten.

Geplaatst

Hahaha ja kan ook handdoek, ik had 2 stuks kraamverband in. Ik was wel thuis al gelijk een hele plens kwijt. Wist niet wat ik meemaakte, eerst beetje druppelen naar de wc en toen terug naar bed. Ik leunde over mijn bed heen om mijn man wakker te maken dat ik dacht dat de vliezen gebroken waren. Ik ging weer op de bedrand zitten en splash netjes naast het bed, ik zei toen tegen mijn man nu weet ik het zeker! Manlief had er nog foto's van gemaakt, ik zat weer op de wc hahaha........

Geplaatst

Ja als het gelijk veel is merk je het wel, dat geloof ik haha :-D Mijn zus had echter eerst een dag gedruppel voor ze zich realiseerde dat het misschien vruchtwater was, vandaar dat ik zo alert op ben op een paar druppels vocht, wil geen twee dagen ongemerkt met gebroken vliezen rondlopen. Volgens haar ruikt het trouwens naar r.ed b.ull ;-) dus dat moet je idd wel opvallen.

Geplaatst

"Hang je met je neus in je slip om te ruiken of het zoet is, ook heel apart."

Haha Henne, en Red bull? Mmm kan ik me niet herinneren, wel dat het niet te stoppen is dus je merkt het echt wel! P zit me nog steeds wel eens te pesten dat hij bijna 9 jaar geleden hele plassen moest opdweilen, tsss... Belachelijk natuurlijk maar er ging wel een half pak kraamverband doorheen...

Geplaatst

Ja maar dat is dus mijn punt, die niet te stoppen ervaring had mijn zus dus niet. Heeft dag geduurd voor ze vermoedde dat het vruchtwater was, toch maar vk gebeld en toen zat ze vast aan inleiden, 48 uur blijven etc omdat ze meer dan een dag met gebroken (nou ja er zat een gaatje in) vliezen had rondgelopen. Overigens heb ik nu ook geen gedruppel -och wat een heerlijke details toch altijd op dit forum :-) - dus vruchtwater sluit ik voor nu wel uit. Zelf geen piepklein beginnetje hier, we wachten gewoon weer af :-)

Geplaatst

O, wat een gekriebel in m'n buik! Volgens mij doet ze het expres. :happydance: Zo net naast haar hoofdje, bovenin m'n buik, lekker met 'r handjes bij d'r gezicht. Dat zal ze straks, éénmaal eruit, dan óók wel doen. Maar dat gekriebel voel ìk ook! Wel heel bijzonder vind ik. Eerder vanavond lag ze ook even heel ritmisch te trappelen. Weer anders dan de hik. En verder zit ze steeds in m'n liezen te duwen.

M'n buik voelt ook best gespannen weer. Ben heel benieuwd of het morgen wil lukken met keren. En zo ja, hoe het dan daarna voelt als ze beweegt. Zal wel weer helemaal anders zijn dan! Ze zou dan ook eens goed in kunnen gaan dalen, vermoed ik.

(Zouden ze die kerst-emoticons nou nooit eens weghalen? Volgens mij is kerst allang geweest...)

Geplaatst

Leuk is dat toch hè :-) Ik voel nu vooral een bult(je) telkens langs m'n ribben gaan, is denk ik een hiel/voetje. En soms voel ik overal war gedraai, maar het is niet meer dat getrappel, allemaal wat gedempter. Hij heeft toch niet heel veel ruimte meer.

Spannend hoor, morgen het draaien. Heel veel succes! Hoop dat het lukt en dat ze dan ook snel goed indaalt zodat ze niet terug draait.

Nou, ik ga maar weer naar bed met de gedachte 'misschien vannacht' (waarom heb ik het idee dat het snachts gaat beginnen???). Roos niet zonder mij bevallen hè ;-) Truste meiden!

Geplaatst

Geniet nog van het heerlijke getrappel! Wat ik heel bijzonder vind is dat ik haar bewegingen buiten de buik nu herken van in de buik, ook heel leuk :))

Bloempje, ik begrijp dat je stuitkindje gedraaid gaat worden morgen. Ik hoop dat het lukt. Veel succes!!!

Geplaatst

#breek in#

Als je het niet vertrouwd met vochtverlies gerust even controle vragen, ik heb ook geen niet te stoppen ervaring gehad, was smorgens steeds vochtig als ik wakker werd, maar het was bloedheet dus ik dacht dat ik had liggen transpireren, uiteindelijk bleek dat ik meer dan een week (in de papieren stond meer dan 172 uur) met gebroken vliezen liep, mijn vliezen waren bovenin mijn buik gescheurd, niets van gemerkt, dus bij twijfel gewoon even checken hoor! Gelukkig is alles gewoon goed gekomen met Vikash!

Alle dames, veel succes met de komende bevalling!

#breek uit#

Geplaatst

Ik heb volgens mij nog helemaal nooit iets tegen 'n ribben gevoeld, maf hè? Maar iedereen zegt dat m'n buik zo laag zit. Om er dan vervolgens vanuit te gaan dat ze "al lekker ingedaald" zit. Niet dus. Maar naar verhouding heb ik wel een lang bovenlijf en korte ledematen, dus ook al heb ik de 1.70 m. net nooit gehaald, ik heb nog wel ruimte tussen m'n buik en m'n ribben. M'n maag heeft er eerder wat last van, al is dat ook nog redelijk te doen.

Ach, ik reageer meestal dat ik gewoon heel slappe buikspieren heb, en dat ze dáárdoor zo laag hangt... :laugh:

Geplaatst

@bloempje heel veel succes morgen met draaien! Hopelijk gaat het lukken en ik hoop dat het niet al te pijn zal gaan doen. En dan indalen zodat ze vastzit met haar hoofd.

Ik voel ook regelmatig dat gekriebel maar dan helemaal onderin, dat voelt ook heel apart.

Langs mijn ribben voel ik ook niets, nooit gehad. Ik ben vrij lang 1.80, mijn vk zei ook dat ik een lange buik heb kids hebben veel ruimte bij mij in de buik, wel zo fijn met lange kids. Ze is ook diep ingedaald, maar volgens mij rekt ze zich soms uit waarmee ze de ruimt bovenin toch even benut maar niet tegen mijn ribben aan.

@Henne ik vind het echt super spannend worden wanneer wij nou echt gaan bevallen. Jij ook niet zonder mij beginnen hoor! ;-)

Trusten!

Geplaatst

En nog steeds niks, tralalalala.

Dat tegen mijn ribben is ook vooral als ik zit, dan komt Koekie een beetje in de knel. Mijn buik zit echt alleen van voren en helemaal strak tegen m'n ribben aan inmiddels. Ach, laatste loooooooodjes. Zit te twijfelen of ik naar fysiosport zal gaan, misschien toch even lopen en fietsen, wie weet brengt het wat op gang?

Geplaatst

Het wordt spannend hier meiden! Al bijna de uitgerekende datum voor sommigen, ben benieuwd! Succes met de laatste loodjes en geniet toch nog maar even van die mooie buiken.

Geplaatst

@elinorac dankje!

@Henne lalalaaaaa hier ook niets! J heeft net nog een paar uur naast me geslapen, heerlijk!

het is wel mooi weer buiten nu. Als het zo blijft kan ik met J morgen wel naar Dreumesdans, ze zullen verbaasd opkijken haha

morgen uitgerekend en naar de vk, nooit gedacht dat ik dat zou gaan halen. Voordeel is wel dat iedere dag later na morgen een dag langer verlof betekent.

Geplaatst

Even een kopietje van wat ik vannacht op Facebook pootte:

Kan niet slapen... maar dat heeft een goede reden. Ons klein hummeltje is heerlijk aan het buikdansen geweest, en is lekker gedraaid! Ze heeft er een uur over gedaan, met een uur of twee lang harde buiken (om de drie minuten!), maar dat zakt weer wat af. Kijken of dat nou helemaal wil stoppen.

Toen ze bijna rond was ging Nathan even naar de wc. Hij kijkt dan altijd om het hoekje op onze wekker hoe laat het is, en zag dat ik wakker was. Ik vertelde dat Zusje aan het draaien was. "Ja", zei hij, "daar heeft Jessica vanavond voor gebeden, en ik heb gebeden of God wilde doen wat U en Jessica zeiden." En hij stak een duim omhoog. Hij ging tevreden weer slapen. Nou ik nog! :-)

En vanmorgen:

Ik heb zowaar nog ergens geslápen vannacht. Ergens tegen vieren sliep ik, tegen vijven weer wakker (met harde buiken, "gewoon" weer om de drie minuten). Rond kwart over zes toch weer in slaap gevallen denk ik; toen de wekker om 7 uur ging werd ik pas wakker. Nu nog wel harde buiken, maar een stuk minder dan vannacht.

Nu ga ik even proberen wat slaap in te halen. Tot later!

Geplaatst

@bloempje wat goed van de kleine meid! Ze dacht ik ga het mooi zelf doen haha Wat fijn zeg, hopelijk zijn de harde buiken gezakt!

@minoes dankjewel!

Mijn schoonvader belde net of we hem gebeld hadden. Volgens mij is hij zenuwachtig haha

Geplaatst

Bloempje wat een goed nieuws zeg! Nu hopen dat de harde buiken afnemen. Veel rust neme vandaag als dat kan!

Haha Roos, mijn schoonvader had vorige week mijn schoonzusje gebeld 'of ze al wat gehoord had' en gisteren toen mijn man hem belde zei hij doodleuk dat we ons voor woensdag geen zorgen hoefden te maken (daarna dan wel?). Jaja en als hij dat toch doet belt hij z'n dochter wel even ;-) Ach, zij zitten ook in spanning, logisch.

Hier wel weer een baal moment. Ontdekte vanochtend een koortslip. Was beetje in paniek, maar gelijk ziekenhuis gebeld en het kan nu en tijdens de bevalling geen kwaad. Pas daarna is het wel gevaarlijk en moet ik heel voorzichtig zijn zolang de blaasjes nog niet helemaal zijn ingedroogd. Zucht. Dus van hopen dat meneer zich snel meldt, ben ik nu omgeslagen in hopen dat hij nog een paar dagen blijft zitten. Weer andere angst en onzekerheid, straks kan ik m'n manneke gewoon niet eens knuffelen en kussen de eerste dagen, echt niet leuk :-(

Geplaatst
Bloempje wat een goed nieuws zeg! Nu hopen dat de harde buiken afnemen. Veel rust neme vandaag als dat kan!

Haha Roos, mijn schoonvader had vorige week mijn schoonzusje gebeld 'of ze al wat gehoord had' en gisteren toen mijn man hem belde zei hij doodleuk dat we ons voor woensdag geen zorgen hoefden te maken (daarna dan wel?). Jaja en als hij dat toch doet belt hij z'n dochter wel even ;-) Ach, zij zitten ook in spanning, logisch.

Hier wel weer een baal moment. Ontdekte vanochtend een koortslip. Was beetje in paniek, maar gelijk ziekenhuis gebeld en het kan nu en tijdens de bevalling geen kwaad. Pas daarna is het wel gevaarlijk en moet ik heel voorzichtig zijn zolang de blaasjes nog niet helemaal zijn ingedroogd. Zucht. Dus van hopen dat meneer zich snel meldt, ben ik nu omgeslagen in hopen dat hij nog een paar dagen blijft zitten. Weer andere angst en onzekerheid, straks kan ik m'n manneke gewoon niet eens knuffelen en kussen de eerste dagen, echt niet leuk :-(

Nou zeg Henne, wat balen, zelfs het staartje nog even met een 'twist', niet echt leuk nee! Ik hoop dat die koortslip snel bijtrekt! Ik heb er geen verstand van, maar als je het afplakt met van die pads, mag je hem dan ook niet zoenen? Hoe dan ook zit je hier natuurlijk niet op te wachten...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden