Ga naar inhoud

Uitgerekend Februari 2013

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@henne gefeliciteerd met de kleine man! Eindelijk heeft koekie een naam! Hihi

klinkt als een heftige bevalling! Nu maar lekker uitrusten en genieten! Eindelijk is jullie

langverwachte wonder er alsof het nooit anders is geweest! Hele fijne kraamtijd gewenst!

Geplaatst

Henneeeeeeeeeeeeeeee gefeliciteerd! Zware bevalling.. maar nu lekker genieten!!

Nu is iedereen van Februari bevallen toch? Nu is het de beurt aan Maart .. Kimmie.. en ikke :) ..

Ohhhhhhh heb er zo zin in.. ze is zo welkom!!!

Geplaatst

Jah, ik moet ook nog. Maar ik hoop niet vannacht; ben zó uitgeput! Ik stond te koken en trok het echt nauwelijks meer. Met eten ben ik boven op bed gaan zitten en heb manlief het beneden laten rooien met de kids, en ben na m'n bord aardappeltjes, vis en prei met tomaat gaan slapen. Net dus pas weer wakker. Nu heb ik water opstaan voor een bak thee en ik zie wel wat ik doe; misschien even dom tv kijken of zo en dan hopen dat ik de hele nacht slapen kan. Want dat is het ook; soms slaap ik gewoon zo beroerd. Afgelopen nacht ging het best, maar die ervoor niet. En dat breekt me dan op, vooral doordat de kinderen vandaag vrij waren door leerlingbesprekingen. Morgen moeten ze naar school, maar volgende week hebben ze vakantie. Na vandaag zie ik daar wel tegenop...

Dus ik ga Henne even súper feliciteren met T.homas en ik hoop dat je er snel wat bovenop bent.

En nou ga ik lekker van m'n glas thee genieten en bankhangen. :-D

Geplaatst

@bloempje! Hoop dat het niet lang meer gaat duren voor je!

is niet niks met 2kids die rondlopen. Kan me voorstellen dat je zo'n vakantie week opziet.

vooral op die leeftijd willen ze vaak vermaakt worden. Mama gaan we nog wat leuks doen...

ik. Verveel me zo.. En dan heb ik het nog niet over ruzie maken hihi.

ben blij dat mijn meisje nog lekker 2 uurtjes slaapt overdag.

kan ik zelf ook nog even bijkomen.

succes met de laatste loodjes! Duurt gelukkig niet lang meer voor je!

Geplaatst

Roossie gefeliciteerd en Henne jou heb ik al 3 keer op verschillende plekken gefeliciteerd geloof ik... :-)

Genieten en lekker uitrusten, hoop dat jullie leuke kraamhulpen hebben, heel belangrijk!

Geplaatst

Rossie, gefeliciteerd met jullie kleine meid!

Henne, voor jullie nogmaals gefeliciteerd! Ik las je bevallingsverhaal (en ook je tips mbt de bevalling in relatie tot prednisolon). Lekker gaan uitrusten en bijkomen nu! Fijn dat je weer lekker thuis bent in je eigen omgeving!

Nogmaals dank voor al je tips!

Bloempje, de hekkensluiter van dit februari topic.

Het lijkt mij idd erg pittig als je er nog 2 hebt rondlopen, terwijl je zwanger bent. (ik vind 1 soms al best zwaar). Ik wens je alvasst heel veel succes en ik hoop dat je voor die tijd toch een beetje kan uitrusten / bijslapen.

Geplaatst

Ik breek ff in voor het geweldige nieuws van Henne en Roossie:

:confettistars::confettistars:

Henne, wat geweldig, jullie zoon is er! Nu uitrusten (tussen de voedingen door) en heerlijk genieten van jullie kleine ventje!!

Roossie, ook gefeliciteerd met jullie dochter! Heerlijk he, zo'n kleine beeb in je armen.

:uwoman:

mees

Geplaatst

@Henne gefeliciteerd met je zoon! Klinkt heftig je snelle bevalling! Nu lekker genieten en bijkomen! Grappig dat we toch op dezelfde dag bevallen zijn.

@bloempje nog even en je hebt je kleine meisje in je armen!

Hier eindelijk even tijd en energie om mijn verslagje te doen van mijn bevalling.

Ik was dus 12 febr gestript, een paar uur na het strippen voelde ik de weeën al opkomen, ik wist toen dat het die nacht/morgen zou gebeuren.

Ik heb nog samen met J gegeten en dacht nog nu moet ik goed eten!!! Mijn man zou gaan trainen, maar omdat hij toch iets langer moest werken kwam hij toch gelijk naar huis.

Om 24.00 uur werden de weeën wat heviger en om 3.45 uur heb ik manlief gewekt want er zaten toen nog maar 5 min tussen de weeën.

We konden direct naar het ziekenhuis komen, de verloskundige was er al.

Nog even gewacht op mijn zwager die op J zou passen en toen snel naar het ziekenhuis.

We arriveerden daar om 5.15 uur. De vliezen werden gebroken, toen bleek dat de kleine in het vruchtwater gepoept had, toen werd het medisch.

Tot 3 keer toe gingen ze het hoofdje van K op de ctg aansluiten, dat was geen pretje.

Nadat de vliezen gebroken waren werden de weeën heviger en al snel kwamen de persweeën en in 7 min. was K geboren.

Ze kwam wel als superwoman ter wereld, ze kwam met hoofdje en handje tegelijk, dat was wel erg pijnlijk voor mij. Hierdoor ben ik bij mijn anus uitgescheurd.

Ik dacht dat heb ik niet gevoeld met J, achteraf hoorde ik van het handje. Tijdens het persen dacht ze moet eruit!!! Desnoods zonder weeën persen!!!

Voor mijn gevoel duurde het uren, maar in het ziekenhuis heeft het maar een uur en een kwartier geduurd.

Wat wel tegen gevallen was van het ziekenhuis dat er op gegeven moment niemand van het ziekenhuis aan ons bed stond, gelukkig was onze verloskundige er nog die was daar ook boos over.

Dat liet ze niet merken hoor hoorde dat vandaag van haar collega. Zij vond het niet kunnen omdat het allemaal zo snel ging en ik anders ook tijdens de eerste persweeën alleen samen met mijn man was.

Verder waren de verloskundigen en verpleegkundigen wel erg lief.

Nu genieten we van onze meiden en ben ik aan het bijkomen.

De borstvoeding zijn we nog aan het opbouwen. Eerst was K misselijk van de poep in het vruchtwater en ook erg moe. We voeden nu nog een beetje bij zodat ze op gewicht kan komen.

J is erg trots op haar zusje, ze speelt bijv ook een muziekdoosje voor haar af.

Geplaatst

Wow Roossie mooi verslag van je bevalling.. en ook weer heftig... en snel.. zo'n snelle bevalling is heftiger als een rustiger..

En wat raar van het ziekenhuis zeg..

Maar nu lekker genieten.. heerlijk!! Nogmaals gefeliciteerd!

Geplaatst

Zó wakker... Sommige van jullie zitten nu vast te voeden, te verschonen, en wensen dat je zo snel mogelijk je bed weer in kunt, omdat je al zo moe bent...

En ik ben er gewoon uitgegaan, terwijl er niks huilt. Rare wereld hè?:laughbounce:

Geplaatst

Haha Bloempje, even moment voor jezelf zo ;-)

Ik sliep zowaar rond die tijd. Van kwart voor negen af kwam hij elke twee uur, plus paar keer doorgelekt en een keer op het aankleedkussen gepoept ...maar vanaf ca half zes tot nu net geslapen woohoo!

Geplaatst

Bloempje nog wat slaap kunnen pakken? Echt de laatste loodjes nu hè, het zal toch niet zo zijn dat jij ook over de 40 weken heen gaat? Eerst de helft van de februari dames juis vroeg en dan de overigen laat. Heb je zelf het idee dat er al iets gaande is?

En hoe is het met de andere kersverse mamma's en hun kindjes? Hier gaat de borstvoeding in ieder geval helemaal volgens het boekje, echt een raar gevoel dat er opeens iets normaal en goed gaat. Het kwam eerst niet op gang, maar de tweede dag had T het opeens door en ging het hartstikke goed. Regelmaat zit er nog niet in, maar dat is ook normaal ;-) Alleen een beetje jammer dat hij nu overdag om de 3/4 uur lijkt te komen en dan snachts om de 2/3. Zou leuk zijn als hij dat omdraait - ook omdat je zelf overdag geneigd bent tussendoor toch meer te doen (lezen, visite) dan te slapen- maar ach.

Ik ben zelf nog wel heel erg moe en zwak en slap, hb was 5.7 en volgens vk die er vandaag even was moet ik wel drie weken rekenen voor dat (met ijzertabletten) weer een beetje bijgetrokken is en ik weer de trap op en af kan zonder buiten adem te raken ed. Ik profiteer nu dus ook maar flink van de kraamzorg, doe letterlijk niets anders dan in bed liggen, voeden, knuffelen, een en drinken en een keer per dag douchen.

Knip en beurse plek van vacuüm doen nog wel flink pijn af en toe. Hoop dat dat wel beter is als de kraam weg is, want dan zal ik op z'n minst voor m'n eigen lunch moeten zorgen ed dus ook de trap af.

T ligt bij ons op de kamer, snachts schuif ik het wiegje naast mijn bed. Overdag ligt hij lekker voor het raam omdat hij een beetje geel ziet. Vanmiddag hebben we het wiegje daarom op zijn eigen kamertje gezet, heerlijk in de zon, maar ik mis hem best een beetje haha. Hij 'doet' het verder hartstikke goed. Was gisteren 110gr aangekomen en vandaag ook alweer 50gr. Hij zit gewoon alweer bijna op zijn geboortegewicht!

Bezoek houden we nog minimaal. Na de vacuümverlossing was het advies van de kinderarts om hem de eerste week veel rust te geven, sowieso niet van hand tot hand te laten gaan. En ik ben natuurlijk nog heel moe. We hebben tot nu wel elke dag 'visite' gehad, maar alleen directe familie en ze zijn niet langer dan tien minuten boven bij mij en T.

Overigens ook direct na de geboorte van de vk advies gekregen om naar osteopaat te gaan als we pijn vermoeden of een voorkeurshouding. Van de vacuüm kunnen zijn hoofdje, neeje en schoudertjes last hebben. Tot nu toe merken we van pijn niks, heel misschien een voorkeurshouding van zijn hoofdje, maar daar ben ik nog niet helemaal zeker van. Nu de bv op gang komt, heeft hij wel last van rommelende darmpjes, zeker als hij om de twee uur komt, maar met een half uurtje wrijven en wame hand erop valt hij dan meestal nog in slaap dus als het niet erger wordt...

Een heel verslag. Ben zo benieuwd ook hoe het bij jullie gaat, Pucca, Mijnbaby, Suzanne, Roos...? Zal zo ook kijken of ik het lijstje kan vinden. Wie weet brengt dat Bloempje haar meiske op een idee ;-)

Geplaatst

Er zit toch bijna een maand nu tussen de eerste en laatste 'februari' baby, grappig. Bloempje lekker snel een rijtje opschuiven hoor!

Uitgerekend

Bloempje: 24 februari, meisje (weet niet hoe ik de datum op m'n ticker aan moet passen)

Bevallen

Pucca: 19 januari bevallen van X.avi en L.uca (?? weken)

Mijnbaby: 25 januari van een mooi prinsje (35w?d)

Zuuz: 30 januari van dochter E.zra (38w4d.)

Roos: 13 februari van dochter K.aylee (41w1d)

Henne: 13 februari van zoon Th.omas (41w)

Geplaatst

Oh Henne wat klinkt dat heerlijk zeg.. lekker aan het genieten van de kleine man!!!

Mij als kraamverzorgster is geleerd, dat voor het raam een baby leggen geen nut heeft.

Bijna alle ramen houden UV tegen.. en UV is juist wat ze nodig hebben om van de geelheid

af te komen..

Het meer is onze verbeelding van oh hij heeft het goed lekker in het zonnetje.. maar

helaas heeft het geen meerwaarde.. :)

Maar als het je en zeker gevoel geeft lekker blijven doen hoor ..

En lekker je eigen laten verwennen... dat heb je zooo verdiend..

Hier nog 37 nachtjes slapen en dan is onze kleine meid er .. woheoee

Geplaatst

Nou, hier schijnt het nog niet te gaan gebeuren hoor... Wel gewoon de bijbehorende harde buiken (hadden jullie dat ook regelmatig?) en ook heb ik steeds meer last van m'n bekken (symfyse). Dat is soms echt best pijnlijk en dan vind ik dat ze maar snel geboren moet worden. Maar ik weet niet eens of het daarmee wel overgaat...

Nog even wat aanpassingen gedaan aan m'n vluchttas, vanmiddag heeft mannetjelief een serie mooie foto's gemaakt van m'n buik, en we hebben bij de snackbar gegeten. Had geen puf om te koken. Voor het slapengaan aan zoontjelief nog wat voorgelezen uit "papa, mama+ik", over waar de babytjes vandaan komen. Ze weten sinds de zomer alles, maar het is mooi om het met de duidelijke plaatjes en tekst nog eens door te nemen. Zo grappig: de pappa wordt vergeleken met het bolle stukje van een puzzel; de mamma met het holle stukje en later passen ze in elkaar. Nu ging dat bij ons natuurlijk anders, maar het verhaal over wat de dokter heeft gedaan zodat zij konden komen, wisten onze kinderen al eerder dan het verhaal over hoe het normaliter gaat...

Trouwens heel leuk om over jullie te lezen, Henne! En ook ik ben heel benieuwd hoe het met de rest van de meiden gaat!

Geplaatst

Het lijkt wel of ik ineens ergens allergisch voor ben. Soms bij het warm eten krijg ik ineens een prikkende tong/gehemelte. Nu ook weer... Ik heb een ander merk kerrie, dat ik net door de courgette heb gedaan, die ook heel anders ruikt en smaakt. Vraag me af of het daardoor komt... M'n tong is gelukkig niet dikker, dus er is geen gevaar voor minder goed kunnen ademhalen, maar ik vraag me wel af of het kwaad kan voor het kindje...

Ik heb wel vaker gehoord en gelezen dat je een allergie/intolerantie zomaar kunt krijgen, maar ook dat een zwangerschap soms de trigger is. Hopen dat het dan straks ook weer over is... Onze zoon is nog steeds allergisch voor van alles en nog wat en da's gewoon niet handig...

O ja: Vanmiddag was ik bij de verloskundige. Ons dametje zit netjes ingedaald! Da's een meevaller, want vorige week zei haar collega nog dat het nog niet zo was en dat het voor de bevalling w.s. ook niet zou gebeuren. Tensie en gewicht waren weer netjes, maar bij het hartje luisteren zakte die wel twee keer wat af. Het scheen niet erg te wezen omdat het weer herstelde, dus ik moest me maar geen zorgen maken. Wel vroeg ze of ik de baby genoeg voel. Tsja; wat is genoeg? Minder dan eerst, maar volgens mij heeft ze ook haast geen bewegingsruimte meer bij mij vanbinnen...

Weer een afspraak voor over een week. Ik heb gezegd dat ik hoop dat ik die niet ga halen...

Geplaatst

@bloempje wordt steeds saaier voor jou hier, anderen allemaal bezig met hun kleintje en jij nog met je zwangerschap. Hopelijk zal het niet al te lang meer duren voor je. Wat akelig van je prikkelende gehemelte en tong. Tijdens je zwangerschap zijn veel organen gevoeliger dan anders, misschien komt het door de hormonen? Wat goed zeg dat de kleine netjes is ingedaald!!!

@Henne, oh wat heerlijk jou kraamtijd, klinkt als mijn kraamtijd met J. Nu is de kraamtijd voor ons anders en drukker omdat we nog een kleine rond hebben lopen. Ik kan overdag niet zomaar even slapen, dat kan pas als J. ook wil slapen en dat lukt niet altijd zoals vandaag. Gelukkig heeft manlief deze maand halve dagen vrij, dan neemt hij J mee om boodschappen te doen.

De borstvoeding had nu meer tijd nodig in de opstartfase als bij J. K was ook erg moe na de bevalling en misselijk door de poep in het vruchtwater. We hebben een beetje bij moeten voeden om haar te laten aansterken zodat ze ook beter aan de borst kan drinken. Nu gaat het goed, ze is bijna op geboortegewicht. Ik voed nu wel met een tepelhoedje wat ik heb tepelkloven gekregen. Ze wil haar onderlipje niet krullen en soms laat ze iets los en zuigt ze de tepel weer naar binnen. Nu met het tepelhoedje komen mijn tepels bij en is het niet pijnlijk meer en nu moet ze haar onderlipje wel krullen. Hopelijk kunnen we snel zonder tepelhoedje. De nachten gaan hier iedere dag anders. Eerst twee nachten kwam ze ieder uur tot half 3 en sliep dan in 1 ruk door. Daarna kwam ze om de twee uur, niet alleen om te drinken maa rook om te sabbelen, dat vonden mijn tepels ook niet leuk. We hebben daarom haar maar een speentje gegeven dat vindt ze wel heerlijk. En afgelopen nacht had ze enorme buikkrampjes, zo zielig van eind van de middag tot 2.30 uur hielden ze aan. Hopelijk gaat het vannacht wel goed, ze heeft vandaag geen buikkrampjes gehad.

Wat heel grappig is dat ze echt veel op J lijkt. Ze heeft nog wel een droog huidje doordat ze langer in de baarmoeder heeft gezeten was grotendeels de smeer al weg. Maar met de voeding en babyolie wordt het steeds beter. Vandaag heeft ze de hielprik gehad, ze gaf geen kick alleen even kronkelen. Bij mij is vandaag een hechting verwijderd door de verloskundige, dat voelt wel beter al is het nog wel gevoelig.

Vanwege J ben ik nu wel wat meer beneden als in de kraamtijd met J, ik ben dan zo rond lunchtijd beneden en ga na een paar uurtjes weer naar boven. En rond het avondeten ga ik ook naar beneden, eten we met z'n allen aan tafel. Ik weet nog wel met de kraamtijd van J. dat ik een beetje vervreemde van beneden, ik wilde ook alleen maar bij J zijn. Nu neem ik K wel mee naar beneden maar ik ga er toch makkelijker mee om dan met J. Een tweede kleine krijgen is toch anders dan de eerste. Nog twee dagen en de kraamtijd is alweer voorbij gaat zo snel! De kraamverzorgster heeft vandaag nog gedweild beneden en de trap gepoepst zo heerlijk! Manlief stelde al voor om anders een werkster te nemen voor paar uurtjes in de week ofzo, met twee kids en savonds werken kom ik daar niet echt aan toe.

Ik heb nog wel veel last van naweeen gehad, gelukkig nu niet meer en mijn baarmoeder is goed aan het zakken.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden