Ga naar inhoud

Uitgerekend Februari 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Thanks Fren!

Dion we gaan wel lekker zo samen hè haha. Hopelijk ben jij ook wat gerustgesteld door de berichten van Tweety en Fren. En hoewel we niks doen beiden, hebben we natuurlijk toch wel veel stress door alle gedoe met bloedverlies, angst voor miskraam etc. Ik wil dus echt wel proberen daar wat aan te doen, maar hoe is nog even de vraag. Heb sowieso hypnotherapiesessies die ik dagelijks doe en verder zal het vooral ook een kwestie zijn van accepteren dat ik deze zwangerschap voornamelijk op de bank door zal brengen. Krijg ik terug wat ik mn moeder ooit heb aangedaan ;-)

• Reacties 1,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey meiden, even reageren op die harde buiken. Ik had ze in m'n vorige (dubbele) zwangerschap ook, maar had ze dus echt heel snel op elkaar. Het begon met een week of 27 dat ik ze regelmatig had. Pas toen het met 29 weken te erg werd, werd ik opgenomen, omdat ik toen 1 cm ontsluiting had. Maar toen had ik ze ook echt om de 3-5 minuten, dus net als weeën en dat dan regelmatig. Bij mij kwam het ook niet door teveel doen; ik had al vakantie en deed al niks. Maar Nathan zat al erg vroeg ingedaald en drukte op de uitgang. Ik kreeg een weeënremmer en de ontsluiting sloot weer. Met twee weken mocht ik naar huis en ik heb ze tot ruim 35 weken binnengehouden, wat met een tweeling op zich netjes is. Ik zou me dus om een paar harde buiken in het uur nog niet teveel zorgen maken. Wel in de gaten houden, inderdaad rustig aan doen, maar niet teveel zorgen maken hoor!

Zelf heb ik dinsdag bloed laten prikken. Ik had bij de intake bij de Vlk zo'n formulier meegekregen, maar was die vervolgens weer lekker vergeten. Toch nog maar even gedaan dinsdagmiddag. Werd ik vanmiddag gebeld dor de ass. dat m'n suiker wat te hoog was. Hij mag 6,1 zijn en was 7,6. Dus morgen even nuchter prikken. Hopen dat ze maandagmiddag, wanneer ik de volgende afspraak heb bij de vlk, de uitslag al hebben. Ik mag nu vanaf 22u niks meer eten. Heb ervoor wel even wat genomen, maar heb alweer trek... Zit nu aan het water. Maar het is ook bedtijd, dus... Was ook behoorlijk moe vanavond; ben gelijk met de kinderen naar bed gegaan rond half 8 en heb tot half 9 al geslapen. Ook lekker. :-)

Geplaatst

Dion en henne, ik hoop net zoals andere zeggen dat die harde buiken gewoon van de stress komen,

toen ik zwanger was van mijn zoontje had ik ze wel eens als ik te veel had gedaan...

Geplaatst

Het blijft allemaal spannend tot je de kleine in je schoot heb :) ik probeer er wel van te genieten..

als de kleine gaat schoppen krijg je ook echt een band met je kind.. dat is zo cute:happy7:

Geplaatst

Henne, té vaak is vooral als het om de paar minuten gaat komen, Zolang er geen regelmaat in zit (en het dus alleen bij bewegen etc. is) kan het geen kwaad.

Ik heb het wel eens bijgehouden, en had er soms meer dan 40 per dag. En precies wat je schrijft. Niet altijd over heel je buik, meer van die rollen, van onder naar boven....

Ik had ze meestal ook meer onder aan m'n buik dan boven aan!

Stress kan een hele grote invloed hebben, niet persé dat je het druk hoeft te hebben overdag, maar stress in de vorm van angst.

Dit 'knopje' zet je niet zomaar even uit natuurlijk, m'n enige advies (wat bij mij hielp) was afleiding te zoeken en leuke dingen te doen.

Op de bank zitten kan ook bij vriendinnen/familie etc. En als je het voor je gevoel weer iets te veel achter elkaar hebt, ga dan even op de bank

liggen (op je zij, met een kussentje onder de zijkant van je buik) Soms wil 10 min. liggen al helpen.

Ook kan je opletten of je geen blaasontsteking hebt. Bij blaasontsteking krijg je vaak veel harde buiken.

(evt. vragen of je je urine mag checken als je twijfelt)

Geplaatst

Tweety heb net laten checken op blaasontsteking, maar urine is schoon. Vannacht wel heel slecht geslapen, lag telkens te voelen of m'n buik hard was (lekker slim tegen de stress). Merk wel dat mijn darmen zeker ook een grote invloed hebben. Mijn stoelgang gaat wat moeizaam en dat geeft absoluut ook druk op m'n baarmoeder. Nadat ik vanochtend naar het toilet ben geweest is mijn buik bijvoorbeeld nog niet weer op die manier hard geweest. Jouw berichtje stelt me in ieder geval weer wat meer gerust, het komt zo overeen...

Geplaatst

Weet je Henne, wat misschien ook wel wat uit maakt, dat jij superslank bent, en helemaal geen vet op je buik hebt.

Dus misschien voel jij het we veel beter als iemand die een laag(je) spek heeft :). Natuurlijk heb je die harde buiken, maar misschien herkent iemand anders dit niet zo zeer als harde buik, maar als een wat drukkend gevoel.

Ach, zoek misschien wel weer veel te ver...., ben daar een expert in geworden, ha ha.

Geplaatst

Dat is precies wat mijn moeder gisteren ook zei: je voelt ook alles. Ik voel bijv ook letterlijk m'n ontlasting door m'n darmen gaan :-) Overigens, vanochtend beetje bezig geweest, voor zover ik kon voelen nergens last van. Ga net liggen en hup, daar komt het. Het lijkt wel of de overgang van staan/zitten naar liggen het probleem is. Lekker vaag. Ik heb het volgens mij ook vooral als ik lig, of ik merk het vooral dan, dat kan natuurlijk ook.

Ander onderwerp: net shirtjes van de H.EMA binnen: die met lange mouw zitten lekker strak en glad, die met korte mouw hebben weer ruimte voor drie buiken en een extra rug, 'op de groei' zeg maar.

Suzanne volgens mij kun je nu je haar wel verven hoor. Eerste trimester wordt het afgeraden.

Geplaatst

Henne; Je darmen kan ook wel schelen, ik ben ook erg slank, en voel (niet zwanger) precies waar m'n darmen hard zijn

en protesteren.... Het ligt allemaal zo dicht bij elkaar!

Komt goed meis, bang zijn mag, maar trek voor je zelf wel een grens.

Geplaatst

Listeria bacterie

Verder zijn er dingen die je moet laten staan om te voorkomen dat je besmet raakt met de listeria bacterie, wat de gezondheid van de ongeboren baby kan schaden. Deze bacterie komt voor in rauw vlees en rauwe vis (filet americain, rosbief, niet goed doorbakken biefstuk, carpaccio, sushi), rauwe melk en rauwmelkse kazen zoals brie en camembert. Kijk goed op de verpakking van de kazen, staat daar "au lait cru" (=gemaakt van rauwe melk) op laat het dan staan.

Let verder extra op de normale hygiëne: warm geen restjes eten op die al een tijdje in de koelkast staan, was groente extra goed.

Vitamine A

Eet niet teveel leverproducten (leverworst, paté) in verband met de vitamine A die hierin zit. Te veel vitamine A is ook schadelijk voor de baby.

Toxoplasmose

Voorkom toxoplasmose door de kattenbak door iemand anders te laten verschonen en gebruik tuinhandschoenen als je in de tuin aan het werk bent. Dit ook om te voorkomen dat je in aanraking komt met kattenpoep. Overigens, als je al eens besmet bent geweest dan kun je de ziekte niet opnieuw krijgen. Je kunt een bloedtest laten doen om te zien of je deze ziekte al eens hebt gehad.

Snoepen

De minst bekende in het rijtje 'niet doen' is snoepen. Teveel snoepen in de zwangerschap lijkt volgens recent onderzoek de kans op een open ruggetje te verviervoudigen.

Seks

Vrijen en geslachtsgemeenschap mogen rustig als je zwanger bent. Soms hebben vrouwen in de zwangerschap minder zin vanwege allerlei klachten (pijnlijke borsten, misselijkheid, moeheid e.d.). Andere vrouwen hebben juist meer behoefte. Vaak ook hebben zwangeren een toegenomen behoefte aan intimiteit zoals knuffelen en strelen.

Let op: bij gebroken vliezen en bloedverlies is het verstandig om geslachtsgemeenschap te vermijden.

Sporten

Sporten is gezond en vooral ook tijdens de zwangerschap is het prima om je conditie op peil te houden. Vooral zwemmen of fietsen zijn sporten die je tot het einde kunt doen. Let wel op dat je je niet forceert. Ga niet tot het uiterste en stop direct als je je niet lekker voelt. Nu je lichaam zwaarder wordt en je sneller je evenwicht verliest zal het sporten anders gaan dan je gewend bent. Let ook goed op je rug, die is nu extra kwetsbaar.

Als je zwangerschap vordert moet je minderen in de duur, frequentie en de intensiteit van de inspanningen. Bouw de activiteit op en stop niet abrupt. Laat je pols niet te veel stijgen. Probeer je hartslag rond de 140-150 per min te houden. En vooral: luister naar je lichaam. Veel harde buiken vooral na het sporten kunnen een teken zijn dat je te intensief bent bezig geweest.

Wees voorzichtig met teamsporten waarbij het er wat ruiger aan toe gaat. Een val of harde trap in je buik kan gevaarlijk zijn voor de baby. Sporten als duiken en parachutespringen mag je NIET doen. Overleg met je verloskundige als je twijfelt of de sport die je beoefent gevaarlijk is voor je zwangerschap.

Reizen

De reden waarom de meeste vliegmaatschappijen zwangere vrouwen niet meer mee willen nemen is vooral uit eigenbelang: mocht de bevalling eerder op gang komen dan moeten ze een tussenlanding maken en dat kost geld! Voor de zwangerschap is het verder niet gevaarlijk. Wel proberen af en toe een stukje te lopen. En - neem voor de zekerheid je zwangerschapskaart mee.

Wanneer je reist per auto is het belangrijk regelmatig te stoppen en een stukje te lopen. De autogordel draag je het beste als volgt: schouderband boven de buik, heupband over het bekken.

Röntgenfoto's

Laat liever geen röntgenfoto's maken als het niet echt nodig is. Geef altijd aan je arts of tandarts aan dat je zwanger bent. De gebruikte hoeveelheid straling is klein, maar kan toch doordringen in de cellen van de baby en daar schade aanrichten. De kans daarop is klein, maar niet uit te sluiten.

Een plaatselijke verdoving bij de tandarts is geen probleem.

Sauna

Er zijn aanwijzingen dat een verhoogde lichaamstemperatuur een iets grotere kans geeft op aangeboren afwijkingen. Ga om alle risico's uit te sluiten dus niet naar de sauna in de eerste drie maanden van je zwangerschap. Daarna kan het wel, maar probeer de tijd dat je in de warmte zit te beperken en ga wat lager dan normaal in de cabines zitten, waar het minder warm is.

Haar verven

Hoewel de stoffen in haarverf erg slecht zijn, gaat men ervan uit dat er maar weinig verf door het lichaam wordt opgenomen. Er zijn geen schadelijke effecten bekend van het verven van je haar tijdens de zwangerschap.

Het kan wel zijn dat je haar is veranderd onder invloed van de zwangerschapshormonen, misschien wat voller is geworden en misschien anders reageert op verf of permanent. Bespreek dat even met je kapper.

Verven in en om het huis

In verf, terpentine en andere oplosmiddelen zitten gevaarlijke stoffen die je makkelijk inademt. Zeker als je niet goed ventileert kan verven schadelijk zijn voor de gezondheid. Liever dus helemaal niet doen als je zwanger bent. Het zenuwstelsel van je kind kan daar negatieve gevolgen van ondervinden. Als je toch perse wilt verven, gebruik dan een verf op waterbasis en ventileer goed.

In de zon of onder de zonnebank

In principe is het niet gevaarlijk voor je baby. Let wel op dat je lichaamstemperatuur niet te ver oploopt, dit zou schadelijk kunnen zijn voor je baby.

Zelf maak je door de zwangerschapshormonen kans op een zogenaamd "zwangerschapsmasker": bruinige pigment vlekken in je gezicht of decollete. Na je zwangerschap verdwijnen deze vlekken maar langzaam.

Autogordel

Doen! De gordel zit misschien niet zo fijn over je buik, maar laat hem niet los. Bij een ongeluk hebben jij en je baby veel meer letsel als je geen gordel om had gedaan!

Geplaatst

Ik heb van mijn man tijdens mijn eerste zwangerschap het boek. Handleiding voor de aanstaande ouders.

Hoe werkt mijn zwangerschap? Van Sarah Jordan en David Ufberg, arts. echt super leuk en handig je kan er alles in vinden..

Geplaatst

Ja mama-licious zit hier ook oké. En heb een legging van de h.ema die zit ook lekker.

Gisteren wel gelachen, voor het eerst sinds weken weer een jas aan. Heb zo'n trenchcoat en wist al dat de bovenste knoop niet meer dicht ging. Maar de middelste nu ook bijna niet meer, geen gezicht. Hopelijk past m'n andere jas nog wel, weinig zin om voor dat even tot de winter nog een jas te kopen.

Voel me verder beroerd. Moe (whats new), slaap slecht, elke ochtend toch weer misselijk, snel verkouden en dan zo warm-koud-klam. En klagerig, jankerig, sjagrijnig en zeurderig. Denk dat ik dat zelf nog het ergste vind. Straks komt het echt door de hormonen en blijf ik nog maanden zo vervelend!

Harde buiken, als het dat zijn, is geen peil op te trekken. Word ik ook niet gezelliger van. Enige wat me beetje troost: ik voel ons Koekie nu echt af en toe. Dat was donderdag geen toevalstreffer, het gebeurt steeds vaker. Moest wel lachen toen ik dacht 'kom op, schop je moeder maar', dat zeg ik vast niet meer als het eenmaal geboren is ;-

Hoe voelen jullie je? We zijn niet het vrolijkste uitgerekend topic hè, al geloof ik dat in december en januari ook veel meiden moe moe moe zijn.

Geplaatst

Wat mooi dat koekie zich gemeld heeft! Lijkt mij zo gaaf als je wat voelt. De keer dat ik het dacht, was achteraf echt niets, anders had het wel vaker gebeurd. Misschien over 2 weken :)

Geplaatst

Ik moet wel echt rustig liggen, m'n hand op m'n buik en dan mazzel hebben hoor. Sinds twaalf weken voelde ik al af en toe gekriebel en gekietel, eerst maar eens in de paar dagen, later wel bijna elke dag. En nu zijn dan dus die schopjes. Maar zo zomaar voel ik het nog niet. Zou ook wel heel vroeg zijn.

Ben ook iets geruster over die harde buiken na het lezen wat Veilig Zwanger hierover zegt. Vind het vaak een irritant boek, oa omdat ze de misselijkheid zo bagataliseren. Maar hier was ik wel even blij mee. Voor die tijd wel een enorme huilbui gehad, lang leve de hormonen!

Geplaatst

**breekt in**

Tip: als je op je linkerzij gaat liggen is je placenta beter doorbloed. Een paar keer diep en rustig inademen en de kans dat je dan je kindje voelt schoppen is dan groter. Dit omdat je kindje dan meer zuurstof krijgt en dus vaak actief wordt. Het werkt meestal, zeker later in de zwangerschap.

**breekt weer uit**

Geplaatst

Breek ff in...

Henne, hoe jij je gevoel omschrijft is heel herkenbaar. Ik heb m'n hele zwangerschap in angst doorgemaakt, regelmatig op de verloskamers gezeten omdat ik minder leven voelde, vaak de vk gebeld voor enigzins geruststelling. Ben de hele zwangerschap moet geweest, zwangerschapsvergiftiging gehad, ziekenhuisopname en ga zo maar door. Probeer ondanks je angsten, waarvan ik weet hoe eng en realistisch die soms voor jezelf kunnen zijn, toch ook echt te genieten. Gedurende de zwangerschap kon het mij niet snel genoeg gaan, want ik had tenslotte geen controle op wat er met baby van binnen gebeurde. Maar nu, ik mis m'n buik nog iedere dag ondanks m'n angstige/ellendige zwangerschap!

Ik durfde vaak mijn angsten niet uit te spreken, omdat veel mensen mij toch niet begrepen. Pas als ik in het zkh of bij de vk was geweest, was ik enigzins gerustgesteld. Weet dat je niet de enige bent die het zwanger zijn zo ervaart!!

Breek weer uit...

Geplaatst

Ik voel de kleine ook nog niet.. maar is nog best vroeg, bij mijn zoon zat de placenta voor en voelde ik

hem, pas vanaf 23 weken...

waar kan je mama-licious kopen??

Geplaatst

Mijn Baby, ik heb het bij de wehkamp besteld, lekker gemakkelijk! Wel direct 2 maten gedaan, en gepast, en 1 weer teruggestuurd.

Ik begin nu toch wel te groeien.

Het is hier wel een beetje stilletjes, iedereen druk?

Geplaatst

Vooral moe en weinig te melden. Ben nu paar dagen bij m'n ouders, daar hoef ik helemaal niks dan proberen uit te rusten. Buiken blijven vervelend, probeer me er wel minder druk om te maken maar met alle angsten die ik al heb is dat lastig. Tja..., ik wou dat het anders was en ik hier vrolijk en ontspannen over m'n zwangerschap kon kletsen maar dat zit er voorlopig vrees ik niet in.

Geplaatst

Hallo,

Zeker rustig hier! Ik was het weekend vrij en mijn vriend ook. Heb dan wat minder behoefte om de computer aan te zetten.

Henne, fijn dat je door het boek 'Veilig zwanger' geruster bent. Ik las er toevallig een paar dagen geleden ook in en wilde de info met je delen, maar je hebt het dus zelf ook gelezen.

Ik heb voor morgen een afspraak gemaakt bij een oefentherapeut voor bekkentherapie. Ik heb toch echt bij de dagelijkse dingen al last, met name van mijn rechter si gewricht. Het is nog niet heel erg, maar ik wil erger voorkomen. En ik voel me gewoon best gehandicapt, moet de belasting zo doseren op een dag... Ik hoop dat ik er wat aan heb. Iemand ervaring?

Verder krijg ik deze week een tas met positiekleding van een vriendin van mijn lief. We hebben redelijk dezelfde maat denk ik, dus ik hoop dat ik er wat aan heb. Vorige week een positiebroek bij miss etam gehaald. Zit heel lekker zeg! Ik gebruik de band ook nog steeds in combi met mijn broeken open. Maar op mijn werk is dat minder handig omdat ik mijn broekzakken nodig heb en die verdwijnen dus onder die band... En thuis vind ik een joggings-of pyamabroek toch het fijnst!!

Ook heb ik me opgegeven voor zwangerschapsyoga. Ik hoop dat ze nog een plekje voor me hebben. En ik heb ons aangemeld bij twee gastouderbureau's. Allemaal regeldingen dus, blijkbaar krijg ik meer energie ;-)

Geplaatst

Ja heel rustig hier.. denk dat iedereen een beetje druk is?

Ik ook hoor.. morgen op vakantie en in de middag nog even een pret echo maken :)

dus morgen een TOP dag voor ons... Heerlijk 9 dagen niks dan genieten van zon, zee, en heerlijk eten..

Verder gaat het wel lekker hier, ben nog steeds wel moe na bv een lange dag op pad,

van ik savons als een blok in slaap op de bank ha ha ha...

Maar zover mag ik nog niet klagen, ik voel me goed en kijk zo uit naar de komst van de kleine.. ( moeten nog wel wachten hahah)

Geplaatst

Ik las in de papieren van de kraamzorg dat ze alleen het maximale aantal uren kunnen (proberen te) garanderen als je je voor de vijfde maand aanmeldt. Dus wel een regelding om achteraan te gaan idd. Heb hier vorige week het contract binnengekregen. Kinderopvang hebben we ons ingeschreven maar laten we even rusten verder, ik werk voorlopig toch nog niet.

Leuk mijnbaby, pretecho! Ik kijk uit naar de twintigweken echo, nog ruim twee weekjes. En al alvast een fijne vakantie!

Suzanne vervelend dat je al zo'n last hebt van je bekken. Ik heb geen tips, lig zelf de halve dag dus weinig belasting. Alleen als ik op hakken loop gaat m'n rug gelijk protesteren. En soms voel ik mn stuitje als ik lang gezeten heb. Hoop dat je goeie tips krijgt bij de therapeut.

Voelen jullie je buik soms ook zo zitten? Vooral laag in m'n bekken zit het echt een beetje in de weg, voel daar de hele tijd 'iets' zitten....hmmm....een kind misschien? ;-)

Geplaatst

Mijnbaby, wat een heerlijke dag morgen! Plezier bij de echo en fijne vakantie alvast.

Kraamzorg heb ik ook geregeld, moet het contract nog wel terugsturen.

De 20 weken echo's komen in zicht voor sommigen van ons, hier nog drie weken wachten. In de tussentijd zullen we nog wel eens naar de vk gaan om even van het hartje te genieten. Ik kijk ook uit naar de echo. De laatste keer dat we ons kleintje gezien hebben was ie nog 3 cm.

Ik voel mijn buik ook Henne. Niet altijd, maar onder invloed van vermoeidheid, mijn darmen of de bandenpijn. Ik voel ook net name een druk als ik bijv. op mijn hurken zit of mijn knieen optrek. En een volle blaas is soms heel vervelend. Gelukkig maar, het groeit!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden