Ga naar inhoud

Uitgerekend Februari 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik voel me eigenlijk heel erg goed, niet moe of zo. Maaaar doe ook niet veel hoor, haha. Wel wil ik vanaf nu elke dag een stuk lopen, ik durf dat nu wel weer aan. Ik droom alleen erg veel, en word daar wakker van, met als gevolg niet meer kunnen in slapen. Maar dat is te overzien. Henne, ha ha ik mag hopen dat er een kind in zit!! De baarmoeder voel ik ook goed als ik plat lig.

• Reacties 1,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik twijfel bij alles zo of het wel goed/normaal is. Vandaag veel getrek en gekramp aan de zijkant van m'n buik, dan moet ik mezelf echt vertellen dat het normaal is, gewoon bandenpijn. Denk dat er een groeispurt gaande is ofzo met die harde buiken en bandenpijn. Ik loop wel elke dag een stukje, moet zeggen dat ik dat erg ontspannend vind voor m'n buik. Niet te lang want dan gaat het juist trekken.

Dion wel fijn dat je je goed voelt! Dat zeggen ze vaak toch ook van het tweede trimester. Ben nu bij mijn ouders en volgens mijn moeder ben ik gewoon nog oververmoeid/overspannen. Ik ben overspannen zwanger geworden en dan al die onzekerheid, angst en stress erop... Veel rusten dus maar. Het is nu al heerlijk om niet te hoeven koken e.d.

Geplaatst

Mijn baby, veel plezier vandaag! Zuuz, tjee je beebje voor het laatst gezien met 3 cm, lang terug dus! Wat dat betreft zijn wij verwend met elke week een echo..., reden is minder natuurlijk. Henne, laat je maar lekker verwennen door je mams! Ze klinkt nuchter, hoe ze relativeerd. Ik heb ook vandaag controle, zoon naar school en dan er weer op af. Blijft spannend hoor, ook al scheelt het enorm, dat ik het hartje vanmorgen gehoord heb. Toen we de doppler nog niet hadden stierf ik duizend doden in de wachtkamer, ha ha.

Geplaatst

Dion, plezier en succes bij de controle vandaag.

Henne, wat vervelend al die angsten. Goed dat je bij je ouders bent om even goed uit te rusten. Kan je niet om extra begeleiding vragen bij je zwangerschap ivm je angsten? Ik heb ooit gelezen over een speciale poli voor mensen die hun zwangerschap als zwaar ervaren. Ik dacht dat het pop-poli heet en het zit in Amsterdam. Misschien letterlijk en figuurlijk te ver gezocht van mij hoor. Maar in jouw situatie lijkt het me zo moeilijk om weer op te laden, het put je zo uit. Ik weet maar al te goed hoe moeilijk het kan zijn om zelf te relativeren en te ontspannen. Je hebt nu ook even een langere tijd geen echo toch? Misschien nog eentje aanvragen voor de 20 weken echo?

Geplaatst

Hier alles weer goed!!! Jippie. Ik trof een arts die ook 20 weken echo's doet, en die verklapte mij dat het er goed uit ziet. Ze heeft al een paar dingen bekeken, zonder dat we het in de gaten hadden. Natuurlijk moeten we nog de officiele nog. Ook vroeg ze of we het geslacht willen weten..., ha ha en daar zijn we nog niet over uit. Ik wil eigenlijk niet, manlief eigenlijk wel. Maakt ook niet zoveel uit, want blij zijn we er toch mee. Hebben jullie al een gevoel wat het wordt? En willen jullie het weten of hebben jullie een kleine voorkeur voor geslacht? Mijn man zou een boy leuk vinden en mij lijkt een meisje ook zo lief. Maar het belangrijkste (hoe cliche ook) dat het gezond is.

Geplaatst

Dion, geniet van je zwangerschap.

Fijn dat de controle goed is gegaan.

Afgelopen jaar heb ik het gelukkig ook mee mogen maken.

Zodoende dat ik af en toe nog even meelees bij de mensen die het een jaar later mogen ervaren.

Geplaatst

Hi meiden hoe gaat het hier? Ik ben een week bij mijn ouders geweest (man was weg en wilde niet alleen thuis zitten) en heb letterlijk niets gedaan. Hoefde niet te koken, niet na te denken over boodschappen, niet schoon te maken, alleen maar te rusten. Heeft me wel goed gedaan, hoewel ik ook nu pas merkte hoe moe ik wel was. De harde buiken blijven, maar zijn wel minder als ik zo weinig doe dus dat lijkt me een goed teken. Heb wel veel last van m'n buik, darmen hebben het moeilijk en blaas zit snel vol, soms is het echt lastig omdraaien in bed....nu al!

Heb de hele week onze Koekie ook veel voele bewegen, echt heel gaaf. Mijn moeder heeft het ook kunnen voelen, zo bijzonder. En af en toen heb ik opeens een hele harde 'rol' uitsteken, denk dat meneer of mevrouw zich dan omdraait ofzo. Is echt een heel gek gezicht.

Vandaag weer thuisgekomen en manlief ook en hij heef net ook schopjes kunnen voelen!! Lig dus nu met een grote smile Op de bank. Ga mijn best doen dit gevoel vast te houden.

Hoe gaat het bij jullie met de moeheid? En groeit jullie buik al? Voelen jullie al iets?

Geplaatst

Ha Henne, fijn dat je er weer bent! Het is hier af en toe zo stil, iedereen druk denk ik. En Roos en mijn baby zijn nog op vakantie.

Lekker hoor, een weekje bijkomen bij paps en mams. Ook leuk om te lezen dat koekie zo lekker beweegt, je voelt het steeds beter lees ik wel.

Lijkt mij ook gaaf hoor, als anderen het kunnen voelen. Vooral ook speciaal voor je man als die het kan voelen, had je wel een leuk kadootje toen je hem weer zag, ha ha.

Ik heb hem/haar nog niet gevoeld, althans niet bewust. Ik hoop dat dit snel gebeurd. ik ben dinsdag 17 weken en het is de tweede, dus zou wel kunnen binnenkort. De placenta ligt wel voor, dus dat dan zou het wat langer kunnen duren.

Jij had toch met 17 weken dat je het echt bewust voelde bewegen, en daarvoor een wat vlinderig gevoel?

Mijn buik voelt de laatste dagen heerlijk rustig, meer zoals het voelde bij mijn vorige (probleemloze) zwangerschap. En heb ook al een aantal dagen geen bruinverlies meer...., zo blij daarom! Het hartje klopt lekker stevig, dus ziet er goed uit.

Wat het groeien betreft, ik merk dat het wel groeit, maar niet "omhoog of dikker" . Ik heb het idee dat het andere vruchtje en vruchtzak aardig inkrimt, althans zo voelt het. Maar dat zie ik misschien volgende week wel met de echo.

Verder hier niet meer moe, eigenlijk voel ik me heel erg goed. Ik krijg meer energie en wandel geregeld nu, wat gelukkig weer kan. Wel nog steeds dat ik wakker wordt 's nachts door dromen, en dan wakker liggen en niet meer in kunnen slapen.

Daar baal ik behoorlijk van, want 's nachts kun je zo lekker denken en piekeren en lijkt alles anders dan overdag.

Wanneer heb jij weer controle/echo?

fijne zondag!!

Geplaatst

Even weer melden hoor! Gaat hier lekker, al was ik wel supermoe afgelopen week! Ik dacht dat de ergste moeheid over was, maar pfff... niet dus! Gelukkig kan ik er lekker aan toe geven; ik moet er niet aan denken hoe ik was geweest als ik eind vorige week had moeten werken of zo. Dan had ik me echt ziek kunnen melden, want ik viel de hele tijd in slaap. Da's een voordeel als je afgekeurd bent...

Het is zó grappig! Een paar weken geleden hoorde ik dat de vrouw van m'n broertje ook zwanger is. Wel fijn voor ze, omdat ze in april een mk hadden met bijna 26 weken.

En eergisteren had ik m'n zusje aan de telefoon, degene die met die stapel dikkebuikenbroeken gekomen was waar ik zo blij mee ben. Ze vroeg of ik al wat spulletjes had en ik noemde een lijstje op met wat iemand al toegezegd heeft: een Maxi Cosi, babyfoon, nog wat dingetjes en een wieg. Maar omdat ik de wieg van m'n zusje al zou lenen, had ik gezegd dat ik het het leukst vond om die te gebruiken; dat is er toevallig precíés zo één als waar we zelf in hebben gelegen.

Nou, zei m'n zusje door de telefoon, dat wordt dan een beetje lastig... Ik snapte 'm gelijk: zij is óók zwanger! Ik wist wel dat ze ook bezig waren en als het lukte zou ze een deel van de stapel weer terug komen halen. Nou, ze krijgt nu haar broeken al haast niet meer dicht, dus komende week komt ze voor broeken! ;-)

En m'n ouders weten nog van niks van hun twee; die zijn op vakantie. Komen ze straks terug, verwacht niet één van hun vier kinderen, maar dríé een kindje!

Geplaatst

Bloempje wat bijzonder zeg. En ook wel erg leuk dat er dan drie neefjes/nichtjes zijn van ca dezelfde leeftijd. Die moeheid blijft lastig, hier ook, maar als je er aan toe kunt geven: vooral doen.

Dion wat heerlijk dat jij je zo goed voelt! En je buik ook een stuk rustiger, toch ook rond de 16 weken he, kennelijk is dat ook een soort overgangsmoment net als die twaalf weken.

Ik voel nu idd elke dag wel duidelijk leven. Vanaf 12 weken voelde ik al regelmatig gekriebel/gekietel, maar met 17w1d (weet ik zo precies omdat ik toen net bij de vk was geweest) voor het eerst echt een 'schopje' of wat het dan ook is. Een duwtje tegen mn hand. Sindsdien wordt dat steeds vaker en duidelijker, gisteren echt twee behoorlijk harde! Ik voel het t beste als ik lig, vaak na het eten. Als ik gewoon zit merk ik er nog niet veel van, heel soms voel ik het dan als 'plopjes'. Maar nogmaals, er ligt bij mij werkelijk niks in de weg, dus ik denk dat ik echt wel redelijk vroeg ben. Luister nu een stuk minder vaak naar het hartje, voelen is zooooooveeeel leuker :-)

Moet vandaag wel even afkicken hoor. Manlief is weer werken dus voor het eerst sinds 1,5 week zit ik weer de hele dag in mn uppie. En door de moeheid en met de harde buiken kan ik ook moeilijk afleiding buiten de deur gaan zoeken. Merk wel dat het dan wat lastiger is om het positieve vast te houden, ben dan toch weer wat onzekerder. Kijk daarom ook erg uit naar volgende week. Woensdag de 20 weken echo en dan donderdag naar de vk. We zitten nu in het normale 'circuit' dus er zat drie weken tussen (en dat was al een week minder dan zou hoeven), pfff.....was best gewend geraakt aan elke een of twee weken en echo.

Oh btw dames, vandaag krijg je bij W.ehkamp nog 10 euro korting bij besteding vanaf 50 euro (kortingscode ikkannietwachten). Ik heb toch maar een winterjas besteld. Wilde eerst afwachten of het nodig is, maar zomerjas krijg ik al nauwelijks meer dicht dus dat gaat in december/januari echt niks meer worden met een normale jas. Vind het wel een hele uitgave voor een maand of drie hoor, maar kan moeilijk kou gaan lijden ;-)

Dion ben jij eigenlijk weer aan het werk? Je doet fysiek redelijk zwaar werk toch? Ik ben nu toch wel erg blij dat ik thuis zit. Kruip nog even in bed, vanmiddag wat boodschappen en vanavond koken en dat is dan al wel weer voldoende op een dag.

Geplaatst

Hoe is het met iedereen!!!???!!

[TABLE=class: cms_table_cms_table_cms_table_Grid, width: 700]

[TR]

[TD]
voorstellen

[/TD]

[TD]
uitgerekend

[/TD]

[TD]
eerstvolgende echo

[/TD]

[TD]
eerstvolgende afspraak

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]
Ymkeh (), 1e kindje,
[/TD]

[TD]
23 januari
[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]
Daniella (
35), 1e kindje, 4 icsi en nu spontaan zwanger!

[/TD]

[TD]
2 februari
[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]
Roossie (41), 2e kindje na een cryo tp van een icsi poging!!

[/TD]

[TD]
5 februari
[/TD]

[TD]
18 september 20w
[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]
Henne (37), 1e kindje na 7 icsi's (11e tp)

[/TD]

[TD]
6 februari
[/TD]

[TD]
19 september 20w

[/TD]

[TD]
30 augustus vk

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]
Suzanne (34), 1e kindje na 4e icsi

[/TD]

[TD]
9 februari
[/TD]

[TD]
25 september 20w

[/TD]

[TD]
10 oktober vk

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]
Pucca (36), 1e en 2e kindje na 1e ivf

[/TD]

[TD]
13 februari
[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]
Loesje (29), 1e kindje, na 1x ivf en van 3e iui

[/TD]

[TD]
20 februari
[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]
Miems (31), 1e kindje na 1e ivf

[/TD]

[TD]
18 februari

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]
Dion (39), 2e kindje

[/TD]

[TD]
19 februari
[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]
Mijnbaby (29), 2e kindje na 3 cryo's en 2x ivf

[/TD]

[TD]
24 februari

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Geplaatst

bloempje, wat grappig voor je ouders 3 van de 4 kinderen zwanger..., lekker druk! Ook heftig als het mis gaat met 26 weken, ik gruwel als ik dat lees. Zal wel een beetje gevoelig zijn voor dat soort verhalen.

Henne, Ik ben nog niet aan het werk, mag ook nog niet. Ik denk dat het eerst een paar weken echt rustig moet zijn, en dan moet ik zelf helemaal zeker weten dat het geen kwaad kan. Het is de vijfde dag dat ik geen verlies meer heb, maar dat heb ik eerder 5 dagen gehad, en toen was het wel weer begonnen.

We zijn ook heel bewust dat we echt geluk hebben dat het zo gaat als nu. Wel een beetje gek dat ik over geluk spreek, terwijl we 1 kindje verloren hebben. Maar ik besef heel goed dat het met alle twee zo had kunnen gebeuren, dus in die zin geluk. Ik krijg er ook meer vertrouwen in, 17 weken is al bijna op de helft! Donderdag weer een controle, ik zit nog op elke week. Misschien wordt dat nog anders, ik hoop het niet, hi hi.

Roos ben je al weer thuis? of heb je nog een paar dagen eraan geplakt!!

Heb ik het nu mis, of hebben we al een tijdje niets van Ymkeh gehoord? Kan natuurlijk zo zijn dat ze druk is, maar zij was voorheen wel actief op het forum.

Dan hoop ik maar dat alles goed is.

Geplaatst

Eerst zien, dan geloven hè.... Ik heb nu twee weken geen bloedverlies meer, maar nog steeds is het checken als ik naar de wc ga hoor. Heel langzaamaan komt er meer rust, maar idd zo'n verhaal van een miskraam met 26 ed.....ik wil het gewoon niet weten op her moment. Want dan is elk trekje en krampje in m'n buik weer verdacht...en dat zijn er nogal wat...

Ymkeh is idd stil of zou zij ook met vakantie?

Geplaatst

Ik hoop wel zoiets, maar dat is niet bij me blijven hangen als ze het gemeld had op het forum.

ha ha, hier ook nog een dilemma met mij lief, nooit over namen gehad!, omdat het zo onzeker was.

En nu blijkt dat we TOTAAL verschillende smaken hebben. Wat hij mooi vindt..., nou dat vindt ik vreselijk, en andersom. Oei, dat wordt nog wat!!

Zit nu toch te dubben om wel het geslacht te vragen, in de hoop dat het de helft gemakkelijker wordt, ha ha.

Hoe hebben jullie dat?

Geplaatst

Grootste probleem met namen hier is dat mijn man Aziatisch is- met bijbehorende uiterlijk en achternaam. Naam moet dus beetje internationaal zijn (Kees met spleetogen vind ik toch beetje raar) en veel engelse namen worden in het nederlands vreselijk uitgesproken of ze hebben een 'achterbuurt imago' (klinkt beetje lullig, maar jullie snappen wel wat ik bedoel). En heel erg veel klinkt gewoon niet met de achternaam.

Meisjesnaam hebben we al jaren, jongensnaam in al die 5,5 jaar nog niet gevonden. We gaan nu zeker wel het geslacht vragen, toch makkelijker als we weten of we echt moeite moeten gaan doen.

Ons kindje krijgt naast een westerse naam ook een k.oreaanse naam, maar daar doen mijn schoonouders een voorstel voor. Heeft te maken met familie namen enzo en dat weten wij niet. Hoop alleen maar dat ik het niet erg lelijk vind hihi.

Geplaatst

Dames effe kort we zijn terug van vakantie hebben het erg leuk gehad. Alleen nu nog bijkomen van de jetlag.

Vertel en reageer een andere keer meer als we weer in ons ritme zitten.

Geplaatst

Hoi lieve meiden,

Daar ben ik ook weer even...had zo weinig puf, dus niet veel op het forum geweest. Op zich gaat alles goed, maar ik heb veel last van mijn bekken. Voelde me echt even enorm uit het veld geslagen, nog steeds wel een beetje. Alles wat ik doe, doet pijn. Ik ben begonnen met oefentherapie in de praktijk van cecile röst, want dat is toevallig in Leiden, waar ik woon. Ik heb goede hoop dat het gaat helpen, maar ik moet bij elke beweging en houding de hele dag nadenken hoe ik zit, sta, loop.

Op vrije dagen mijn activiteiten enorm doseren. Huishouden liefst helemaal niet doen. En mijn werk, pff...zwaar, vooral de slaapdiensten. Kwam ik er dit weekend achter dat mijn werkgever de plicht heeft om mij te laten weten (vanaf het moment dat ik de zwangerschap bekend maak-en dat was nagenoeg dag 1 in mijn geval) dat ik niet meer verplicht ben om onregelmatige diensten te werken. Ik wist van niks, tot ik het op aanraden van de fysiotherapeut ging uitzoeken. Als ik dat had geweten had ik daar meteen gebruik van gemaakt, had me heel wat vermoeidheid gescheeld. Ik heb het nu in gang gezet via een mail naar mijn leidinggevende, want ik wil echt geen slaapdiensten meer. Het enige dat ik tot nu toe van haar heb gehoord is dat ze me gaat bellen. Ik wacht dus nog even af, maar het komt vast goed. Er zal echt een last van mijn schouders vallen.

Wat super Henne, dat je het kindje al zo vaak voelt. Ik voel af en toe een soort vlinders of plopjes of veegjes in mijn buik. Vooral als ik lig. En vanmorgen opeens iets wat op een schopje of porretje leek. Ik kan haast niet geloven dat dat het dan is en kan niet wachten tot het duidelijker wordt. Aanstaande vrijdag gaan we weer even naar de vk om naar het hartje te luisteren. En dan nog maar 1,5 week tot de echo.

Fijn Dion, dat het beter gaat. Leuk die namen-dilemma's ;-) Wij zijn er steeds zekerder van dat we er helemaal uit zijn. Ik speur nog wel naar andere namen, maar die vinden we dan toch minder. Mijn vriend snapt ook niet dat ik nog verder zoek.

Vorige week heb ik mijn cliënten op het werk verteld van mijn zwangerschap. Zulke lieve, grappige reacties gehad. En ze zijn nu extra lief voor me. Houden deuren voor me open, ik mag geen vuilniszak meer tillen, ik moet heel rustig aan doen van ze. En ze praten haast over niets anders meer. Heel lief dat ze zo mee leven. Soms vind ik het even lastig, want ik vind werk afleiding waardoor de tijd sneller gaat. Nu herinneren ze mij voortdurend aan mijn zwangerschap. Maar die cadeautjes en kusjes op mijn buik zijn wel schattig. Een aantal van hen had ook graag kinderen gewild 'als ze niet in een tehuis hadden gezeten'. Ik kan hun gevoelens daaromtrent goed begrijpen en heb daar aandacht aan gegeven. En ik zie hoe leuk ze het nu vinden om mijn zwangerschap van dichtbij mee te maken. Knap hoor, van die dames.

Is het bij jullie al goed zichtbaar voor de buitenwereld? Bij mij nu toch echt wel. Afgelopen twee weken echt een bolle buik gekregen. Niemand kan er meer omheen :-) Ik had een zak positiekleding gekregen waar ik volop gebruik van maak.

Geplaatst

Suzanne wat rot van je bekken. En idd, als je eerder had geweten van die diensten... Hoop dat de oefentherapie helpt en je gewoon nog een tijdje kunt blijven werken. Leuk dat cliënten zo lief reageren.

Roos welkom terug! We gaan hard naar de 20 weken echo's hè meiden, ik kijk er zo naar uit al vind ik het ook erg spannend. Weten jullie ook hoe lang het ongeveer duurt? En of het uitmaakt of je een volle of lege blaas hebt?

Geplaatst

Ik ben sinds een paar dagen weer misselijk... Op verschillende momenten op de dag. Als ik wat eet gaat het even weg. Ik vind het zo raar. Zou dat zorgelijk zijn? had het niet meer verwacht.

Ja, de 20 weken echo, was het maar vast zover. Spannend en leuk tegelijkertijd. Geen idee Henne, hoe lang het duurt. Ik denk bijna een uur, maar weet niet of ik dit gehoord heb of zelf verzin. Van de blaas weet ik ook niet. Bij het echocentrum hier staat op de website dat je blaas bij elke echo vol moet zijn. Maar nu gaan we naar het ziekenhuis en die hebben niks gezegd. Ik moet wel een medische verklaring van de apotheek meenemen, dus daar moet ik nog even achteraan.

Geplaatst

Had ik vorige week ook, die misselijkheid. Met op tijd eten ging het weg. Vermoeidheid?

En waarom een medische verklaring? Daar is mij dan weer niks van gezegd. Hoewel...ik heb een folder gekregen bedenk ik opeens die ik nog niet heb gelezen. Maar die heb ik van de vk, niet van het ziekenhuis.

Geplaatst

Ja, het zou goed vermoeidheid kunnen zijn.. Ik was vrijdag ook ziek (althans, ik moest zomaar ineens overgeven en dat had mijn collega ook). En voel toch wel echt stress door combinatie bekkenpijn/werk. En ik was extreem vroeg wakker vanmorgen.

Ik ga denk ik toch maar aan vk vragen of ik morgen al het hartje kan komen luisteren. Vind vrijdag nog te ver weg... Extra geruststelling zal me goed doen.

Ik denk dat die medische verklaring specifiek door het LUMC gevraagd wordt. Zal per ziekenhuis wel verschillen. Ik kan het bij de apotheek halen en zal dus wel hoofdzakelijk om medicijngebruik gaan. De verklaring mag niet ouder zijn dan een week. Ik kan me voorstellen dat het meer een artsending/gewoonte/bureaucratie is dan perse noodzakelijk. Ik kan ze sowieso zelf ook wel vertellen welke medicijnen ik de afgelopen jaren heb gebruikt. ik heb er in ieder geval in de algemene folder van de vk niets over gelezen

Geplaatst

Waar willen jullie eigenlijk bevallen? Thuis, ziekenhuis (als je al keuze hebt)? Wij liever in het ziekenhuis. Na de echo zijn we van plan om bij twee ziekenhuizen in de buurt naar een info-avond te gaan en dan een keuze te maken.

Geplaatst

Ik wil in het ziekenhuis bevallen. Met alle pech die wij gehad hebben, is thuis voor mij geen optie. Wilde liefst in D.elft, waar ik ook met de miskramen heb gelegen, maar nu ik hier in de buurt bij de vk zit kan dat niet, zij werken daar niet. Dus zal nu C.apelle worden. Weet eigenlijk niet of dat nog anders kan als het toch een geplande ks wordt, daar heeft de vk lijkt me geen rol in. Maar zien we tzt wel.

Geplaatst

Ik denk dat ik het liefst thuis ben deze keer. De vorige keer was de hele manier van zwanger worden, blijven en bevallen en daarna nog drie weken couveuseafdeling (en zelfs de tijd erna) zo medisch de hele tijd, dat ik nu graag eens GEWOON wil. Gewoon, omdat het kan. Tenzij er natuurlijk iets is waardoor het beter zou zijn, maar tot nu toe is dat gelukkig niet zo. Ik was heus wel blij de vorige keer met alle hulp - zonder hadden ze het niet gered. Maar iedereen moest zich tegen ons aan bemoeien, zeg maar. Het was nodig, maar als het even kan, wil ik het nu graag anders...

(Alleen, als ik wellicht wat luidruchtig word tijdens de bevalling - m'n schoonouders zijn onze buren - en oppas! :hmz: )

Omdat dit als een ICSI-zwangerschap wordt gezien (al is die ICSI ruim 8 jaar geleden en nu via cryo), mag ik de 20-wekenecho in het zkh. als ik dat wil. Maar volgens mij kunnen ze die ook prima bij de verloskundigenpraktijk. Ik wil gewoon net als ieder ander...

Geplaatst

Ondanks de vorige keer thuis te zijn bevallen, denk ik er nu over om naar het ziekenhuis te gaan. Maar eigenlijk weet ik niet eens of ik de keus heb om thuis te bevallen, omdat ik nu onder medische toezicht sta. Ik weet niet of dat wat uitmaakt.

Mijn reden is dat ik me veiliger voel in het ziekenhuis, dit omdat het geen probleemloze zwangerschap is. En zo ben ik wel op de goede plek mochten er complicaties zijn, maar misschien verander ik nog van mening.

Jemig, 20 weken echo's! dan zijn we al mooi onderweg in de zwangerschap! Hebben jullie al een afspraak staan?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden