Ga naar inhoud

Uitgerekend Februari 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hier wel beter geslapen dan de nachten ervoor, maar toch nog moe en vandaag - hoera- ook weer eens misselijk. Weed met trek wakker en ben weer in slaap gevallen, tja... Dan krijg je de gevolgen om je oren hè. Hopen dat het straks afzakt. Soms baal ik een beeje dat ik nog steeds voornamelijk op bed en bank de dag doorbreng.

Roos lijkt me dan best zwaar, nog een kleine erbij. Maar ja, dan pas je je vast ook wel weer aan. Ik gbijmeng niet edht vroeg naar bed, dat zou misschien al een stuk schelen ;-)

Kreeg mail dat de felicitatas doos voor me klaar staat, van de week maar eens ophalen.

• Reacties 1,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wat fijn dat het jullie het zo snel vinden gaan...., ik vind dat eigenlijk niet, maar dat zal wel aan onze situatie liggen.

Roos, het gaat echt sneller als er een kleine om je heen dartelt.

Ik vindt dat er veel verschil zit in de kwaliteit van de echobeelden. Bij de één is het veel duidelijker dan bij de ander (heb er natuurlijk veel gehad, dus kon echt vergelijken). Maar het lijkt mij dat ze bij een 20 weken echo, duidelijke beelden moeten hebben. Ze moeten immers van alles bekijken.

Hebben jullie al wat van yemkeh gehoord? ze zou toch ongeveer de 20 ste uitslag krijgen?

Vandaag stond er een controle gepland, en het kindje maakt het nog steeds goed! Wel heel spannend, want vannacht weer een mega bloeding gehad, helderrood.

Geen oog dicht gedaan, jemig, wat een gedoe dit. Ik merk dat ik het er moeilijk mee heb, omdat je steeds denkt van; dit was het dan...,

ik zie er uit als een opgezwollen konijn met rode opgezette ogen van de tranen. (sorry voor dit ego berichtje, ik zal proberen om wat positiever te worden)

Het levende kindje ligt bovenin de baarmoeder, de andere dus onderin (wat mij gunstig lijkt), en het lijkt erop dat de hematomen steeds daar weg komen.

Ik heb ook gevraagd waar de placenta ligt, en die ligt bovenin beetje aan de voorkant (ook gunstig, denk ik, zover mogelijk weg van de hematoom)

Nou ja, we hebben er weer een weekje bij, op naar de 15 weken!!

Geplaatst

Dion ik snap zo goed wat je bedoelt....hier kruipen ook de dagen. Soms opeens denk ik dan 'hè, als zoveel weken', maar tegelijk vind ik nu zestien weken eigenlijk nog niks het voelt nog steeds 'pril' en het voelt nog steeds alsof het elk moment mis kan gaan. Regelmatig komt mijn man thuis en dan moet hij eerst aan het troosten..., heb ik weer een halve dag liggen huilen.

De laatste week gaat het iets beter, maar toen het bloedverlies weer terug was.....een stap vooruit, drie stappen terug. En zo zal het voorlopig wel even blijven.

Wat zeggen de artsen van jouw situatie? Durven ze er een uitspraak over te doen? Niemand kan natuurlijk garanties geven, maar het zou zo fijn zijn om even te horen dat er bij hen wel vertrouwen is, mij heeft dat vorige week echt wel een boost gegeven.

Mijnbaby ik het felicitas aangevraagd (ophalen bij Etos) en die box die je bij prenatal op moet halen. Verder een agenda die je bij de jumbo afhaald, is wel leuk. En in de catalogus van babydump zit ook een bon voor een doos.

Moet nu opschieten, zo fysio. Op zich fijn, maar na bewegen altijd weer veel verlies dus bleeeghh....., maar ja, t moet er toch uit, zeker oud bloed..zucht.

Geplaatst

Dion: lijkt me heel zwaar wat je nu mee maakt, en vind het daarom ook zeker niet gek dat het voor jou

niet snel genoeg kan gaan.. kan die bloeding de hele zwangerschap aanhouden?

Fijn dat de echo goed was en de kleine het goed maakt bij mama...

Nee nog niks van Yhmkeh gelezen?? hoop dat alles goed is met haar en de baby..

Geplaatst

Henne en Dion, ik herken jullie angsten wel hoor. Maar goed, ik heb helemaal geen bloedverlies en eigenlijk gaat het dus heel voorspoedig. Dat maakt denk ik veel verschil. Maar ik denk elke dag meerdere keren zoiets als 'ik ben vast niet meer zwanger' of 'het is vast al mis gegaan..' Ik probeer niet op die gedachtes in te gaan en het te relativeren. Dat lukt aardig. Het zijn een soort eilandjes waar ik weer van weg kan. Maar jee, als ik bloed zou verliezen. Dat is gewoon eng, en dan heb je alle geruststelling nodig die je maar kan krijgen.

@roossie, nou 20 weken echo in ziekenhuis bij icsi is dus helemaal niet standaard blijkbaar. Ik vond het beeld van onze 10 weken echo in het echocentrum ook zeer onduidelijk, dus ben blij dat we naar het LUMC mogen. En het nichtje van mijn vriend is geboren met een open ruggetje, dus dat was voor onze vk nog een reden om ons door te sturen naar het ziekenhuis, maar dat stond los van de icsi indicatie.

Henne, ik ben ook weer misselijk vandaag. De hele dag al. Maar ik heb vaak een terugslag als ik een paar dagen heb gewerkt. Vermoeidheid verergert de klachtjes merk ik. Nou, ben stiekem toch beetje blij met weer even flinke misselijkheid, geeft me bevestiging, al weet ik dat het een naïeve gedachte is..

Ja, hoe gaat het met Ymkeh, al een paar dagen niets van haar gehoord hier toch? Ik hoop zo dat ze goed nieuws heeft.

Geplaatst

Hoi dames, net terug van fysio en heb nieuws. Het is goed!!! 18 weken en eindelijk genieten :)! Volgende week 20 wkn echo en als placenta goed is dan gaan we fijn op vakantie. Maar daar ga ik nu van uit. Wil gaan genieten! We zijn opgelucht maar beseffen het nog niet.

Lees hier ook veel onzekerheid. Wat erg hè dames. Je wilt zo graag genieten en dat verdienen we ook! We komen er wel!

Ik hoop nu te gaan genieten. en na onze vakantie in september eens te gaan kijken naar een babykamer. :)

Liefs xx

Geplaatst

Oh Ymkeh wat heerlijk!!! Supernieuws! Gaan jullie het nu ook vertellen?

Suzanne idd, moeheid = misselijkheid. Toch maar eens vroeg naar bed vanavond :-)

Geplaatst

Heel

Blij en we gaan het eindelijk iedereen vertellen. Heb best al dikke buik en enorme borsten dus vraag mij af of het nog een verrassing is ;). Heb een meisje leren kennen in IVF centrum en gaan misschien babyfeestje geven samen :)

Geplaatst

Ymekeh, meis wat fijn!!!! Nu kunnen jullie eindelijkl genieten. Het wachten heeft lang genoeg geduurd! En je het andere kindje zit er nog. Die moet eigenlijk ook blijven zitten omdat als het er uit zou komen, kans is dat het levende kindje ook mee komt.

Geplaatst

Suuz lekker vroeg je bed in en goed uitrusten... ik voel me loodzwaar pfff ben volgens de weegschaal 2 kilo aangekomen :( hahaha...

vind het best veel voor 13 weken maar ja.... maak me er tijdens mij zw geen zorgen om, was de vorige keer best veel aangekomen maar

was het zo weer kwijt... hopelijk nu weer...

Geplaatst

Hoi Dames

Sorry dat ik niet zo actief mee doe. Maar ik lees wel steeds mee als ik het kan haha.

Wat al dat onzekerheden, maar ook wel begrijpelijk. Zet hem op dames.

Ik heb vandaag weer controle bij verloskundige gehad. Toch echo gehad omdat ik met doptone niet hart kan voelen kloppen( ik ben doof). Dus via echo kon ik hart wel voelen kloppen maar ook gelukkig kindje weer gezien. Deze keer was kindje wel wakker maar nog altijd rustige baby haha. Alles zag goed uit. Mijn vrouw wilde even tussen benen kijken en dat mocht haha. Ja verloskundige heeft wel geslacht genoemd maar het kan nog gaan veranderen.

Dus 4 weken wachten dan weer eens gaan kijken haha.

En ik moet over 4-6 weken naar ziekenhuis voor 20 weken echo in Maastricht. Morgen even bellen om afspraak te maken.

Het is normaal dat je naar ziekenhuis moet voor 20 weken echo en dat geldt ook voor nekplooi meting enzo. Omdat ze betere echo beelden hebben en ze hebben meer verstand van afwijkingen op echo te kunnen herkennen en zien.

Dames, probeer maar lekker van de zwangerschap te gaan genieten. dat doe ik ook ondanks veel pijn aan mijn stuit en bekken.

Liefs Marloes

Geplaatst

Ha Marloes, Bin jou ook alles in orde, fijn! Zo gaan we de goede kant op met dit topic meiden :-) Wat zal het trouwens voor jou dan extra bijzonder zijn als je de baby kunt voelen bewegen Marloes! En spannend dat je het geslacht misschien al weet. Ik hoop stiekem vrijdag misschien....maar het is een gewone controle afspraak bij de gyn en de echo die we als het goed is krijgen is al extra dus denk niet dat we gelegenheid hebben/krijgen om het geslacht te spieken. Nog even vier weekjes wachten dus.

Dion dat lijkt me best moeilijk zo, moet je dan straks ook eerst bevallen van het tweede kindje? Heftig hoor.

Ymkeh ik geloof graag dat jullie nu in feeststemming zijn en wat zal iedereen ook blij zijn voor jullie. Ik vond het echt heel bijzonder die dagen nadat we het bekend hadden gemaakt. Kaartjes, kadootjes, het maakte het allemaal wel heel echt.

Mijn pasta is gaar....alleen weinig zin in eten, last van opkomend maagzuur...irritant.

Geplaatst

Marloes, leuk om weer wat van je te lezen! en fijn dat het goed gaat.

QUOTE=Henne;573885]Dion ik snap zo goed wat je bedoelt....hier kruipen ook de dagen. Soms opeens denk ik dan 'hè, als zoveel weken', maar tegelijk vind ik nu zestien weken eigenlijk nog niks het voelt nog steeds 'pril' en het voelt nog steeds alsof het elk moment mis kan gaan. Regelmatig komt mijn man thuis en dan moet hij eerst aan het troosten..., heb ik weer een halve dag liggen huilen.

De laatste week gaat het iets beter, maar toen het bloedverlies weer terug was.....een stap vooruit, drie stappen terug. En zo zal het voorlopig wel even blijven.

Wat zeggen de artsen van jouw situatie? Durven ze er een uitspraak over te doen? Niemand kan natuurlijk garanties geven, maar het zou zo fijn zijn om even te horen dat er bij hen wel vertrouwen is, mij heeft dat vorige week echt wel een boost gegeven.

.

Henne, ze hebben alleen de opties gegeven die er zou kunnen gebeuren. De kans is dat het bloedverlies de hele zwangerschap door gaat, er is een kans dat het gestopte kindje afgestoten word (wat niet te hopen is, omdat de ander gevaar kan lopen).

Er is een kans dat dit kindje ook kan overlijden, En er is een kans dat dit kindje gewoon doorgroeit, en de ander blijft zitten en kleiner wordt.

Na de bevalling zou het dan te vinden moeten zijn in de vliezen, zover ik begrepen heb. De laatste kans is het meest waarschijnlijk, volgens gyn.

De gyn is positief, maar durft natuurlijk geen garantie te geven.

Hoewel de luchtige reacties van de beide ziekenhuizen in het begin, (dat er veel vrouwen hematomen hebben en dat het 9 van de 10 keer goed gaat, en dat ik me niet zoveel zorgen moet maken) toch wel veranderd is na het overlijden van het 2e kindje, en wordt nu serieus genomen.

Maar vanmiddag gaat het goed en heb helemaal geen meer verlies gehad, zoo tegenstrijdig met vannacht :(

Maar ik houd me maar vast aan het idee, dat er steeds meer tussenpozen komen dat ik er vrij van ben. Bovendien lijkt het beebje sterk te zijn, en zich niet zoveel aan te trekken van het geweld daarbinnen...., onvoorstelbaar!

Groeit jullie buik ook zo? jemig ik kan het bijna niet meer verbloemen. Vooral 's avonds is het wel erg. Zal ook wel darmen enz zijn, en ik doe nu weinig (al 4 weken) terwijl ik anders een bezige bij was. Gaat dubbel op dan, ha ha.

Het beebje zit nu vlak onder de navel, en voel de baarmoeder af en toe echt wel.

Geplaatst

Zo hoog zit het bij mij nog niet Dion, maar ik kan eigenlijk geen gewone broeken ed meer aan. Wat nog min of meer past (omdat het normaal te wijd zat) drukt tegen m'n baarmoeder en savonds moet dan sowieso de knoop los. Draag dus steeds vaker positiebroeken en mensen die het weten zeggen ook dat je het echt al ziet.

Het voelen is hier wisselen, soms heel duidelijk gekriebel een aantal keer per dag maar nu het wat hoger ligt vind ik het moeilijker te onderscheiden van mijn enorm rommelende darmen.

Geplaatst

Hij zit bij mij zo hoog, omdat het andere kindje eronder zit, volgens dok. Straks is er geen verschil meer met een éénling zwangerschap, als ik wat verder ben.

Geplaatst

Oh, Ymkeh, wat een opluchting!! Gefeliciteerd. Ik kan me voorstellen dat jullie even moeten wennen/omschakelen, maar wat een geluk zeg. En leuk dat jullie het nu aan iedereen gaan vertellen.

Geplaatst

Hoi

Heb al even niet meer wat geschreven hier (ben niet zo'n schrijver ).

Met mij gaat alles goed morgen 16 weken vd week nog een afspraak maken voor de 20 weken echo !

Groetjes Daniela

Geplaatst

Lijstje er nog maar even bijgepakt

[TABLE=class: cms_table_cms_table_Grid, width: 700]

[TR]

[TD]
voorstellen

[/TD]

[TD]
uitgerekend

[/TD]

[TD]
eerstvolgende echo

[/TD]

[TD]
eerstvolgende afspraak

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]
Ymkeh (), 1e kindje,
[/TD]

[TD]
23 januari
[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]
Daniella (
35), 1e kindje, 4 icsi en nu spontaan zwanger!

[/TD]

[TD]
2 februari
[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]
Roossie (41), 2e kindje na een cryo tp van een icsi poging!!

[/TD]

[TD]
5 februari
[/TD]

[TD]
18 september 20w
[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]
Henne (37), 1e kindje na 7 icsi's (11e tp)
[/TD]

[TD]
6 februari
[/TD]

[TD]
24 augustus (16w)

19 september 20w

[/TD]

[TD]
24 augustus gyn

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]
Suzanne (34), 1e kindje na 4e icsi

[/TD]

[TD]
9 februari
[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]
22 augustus vk

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]
Pucca (36), 1e en 2e kindje na 1e ivf

[/TD]

[TD]
13 februari
[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]
Loesje (29), 1e kindje, na 1x ivf en van 3e iui

[/TD]

[TD]
20 februari
[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]
21 augustus VK
[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]
Miems

[/TD]

[TD]
18 februari

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]
Dion (39), 2e/3e kindje

[/TD]

[TD]
19 februari
[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]
Mijnbaby (29), 2e kindje na 3 cryo's en 2x ivf

[/TD]

[TD]
24 februari

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Geplaatst

@mijnbaby, ik had vorig jaar een doos van babydump, etos, prenatal en een tas van de C1000 (moet je een geboortekaartje inleveren). De kruidvat heeft ook een tas. Ik had dus eigenlijk alles aangevraagd. In iedere doos zat in ieder geval wel luiers, die zijn altijd mooi meegenomen en ook andere handige dingen, maar ook veel reclame en tijdschriften. Ik weet niet of ik weer al die dozen ga aanvragen, nog niet over nagedacht.

De agenda heb ik wel bij de jumbo opgehaald, maar doe er eigenlijk niets mee.

Ik ben juist afgevallen, komt omdat ik een stuk minder eet dan voor de zwangerschap. Scheelt ook dat ik nu alleen nog in de ochtend bv geef, heb ik ook minder honger. Maarja aankomen doen we straks allemaal. Vorige keer 16kg aangekomen ongeveer. Zat een hoop vocht bij, heb ik allemaal uitgeplast en gezweet.

@Dion, het is voor jou ook heel moeilijk om niet met de zwangerschap bezig te zijn. De bloedingen en 1 kindje overleden, is allemaal toch niet niks en nu alle energie voor de kleine vechter. Ik hoop dat je toch snel meer rust krijgt en kan gaan genieten.

@Zuuz, de 20 weken echo van Jane was bij onze vk erg duidelijk. Ze projecteerden het toen op een groot scherm, nu hebben ze in hun nieuwe pand een groot tv scherm zodat manlief ook goed mee kan kijken. Ze hebben goede apparatuur, dat zal wel per vk verschillen en niet alle vk's hebben echo apparatuur.

@Marloes wat fijn dat alles goed gaat!

@Ymkeh, wat een goed nieuws!!! Wat super zeg en nu lekker rondspuien dat jullie een kleintje verwachten. Straks ook lekker genieten van je vakantie.

Vandaag 16 weken en klaar met MvM! Weer een mijlpaal!

Volgende week met vakantie en dan is de 20 weken echo al snel in zicht.

Liefs Roossie

Geplaatst

Loes leuk he om de kleine weer te mogen zien :) ik kan ook niet wachten...

Roossie en Henneen daan: 16 weken JEEJ!

Dion: gewoon lekker richten op je kleine ventje en alles komt goed...

En ja over aankomen dat gaan we zeker allemaal :)))) was de vorige keer ook tussen de 16 en 18 kilo aangekomen,

schrok er wel van, maar gek genoeg was ik geen zeekoe geworden en was ik best mooi zwanger...

en de kilos was ik super snel kwijt..

Geplaatst

Roos, wat heerlijk lekker op vakantie, ik wil wel mee in een koffertje!!!ha ha. Ik mis het wel dat we niet weg zijn geweest..., maar misschien komt het nog. Voor dat je het weet zit je op de helft van de zw.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden