Ga naar inhoud

Bomen die bomen!

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi melis25!!

Wat fijn dat ik mee mag kletsen!

Ja dit is onze eerste poging! Wij lopen n het AMC en er zijn geen wachttijden dus het kan weleens heel erg snel gaan!!! We zijn heel erg gespannen en vol vragen natuurlijk! Al heb ik al in het wachtbankje van november al veel vragen gesteld en antwoorden gekregen! Maar lekker kletsen hier lijkt me echt fijn en jullie zijn zover ik kan lezen echt zo super lief voor elkaar, echt steun en toeverlaat echt TOPPIE!!!!

Geplaatst

Meisjes!!

@ floor ,wat hoor ik nu? Wil je me een hardverzakking bezorgen? Pfff indroogstreepie? Morgen weer testen in de ochtend en ff plas ophouden vanacht voor het beste resultaat. Dan gaat hier het floorkaarsje weer aan en duimduimduim. ;)

Wat zal dit zenuwslopend voor jullie zijn! Dikke kus meid!!

@ san dieet topper, je bent goed bezig hoor. Jammer van je wasdroger, ik kan echt niet zonder, schiet meteen in de stress.

@ beanie, ik durf zelf niet zo goed op een kleedje te liggen voor de open haard. Zal op een gestrand walvisje lijken ben ik bang. Gelukkig hb ik geen open haard, wel waxine lichtjes, wijn mag toch niet en het is geen gezicht met een glaasje biologische appelsap, ben nu al vergeten welke lekkere kaasjes ik allemaal niet!! Mag hebben, dus eet alle jong belegen en dat is toch anders, zo een plakje in je hand.

Ik leg me dr maar bij neer. Geen romantiek op die manier. Wel lief is natuurlijk dat geschreeuw van vriendlief tegen mijn buik...Alsof Semmie doof is, hihihihi

@ melis, je klinkt als een surinaamse ..." smile" die reacties hadden de mijne kunnen zijn hahahahaha

Nu weer zen worden hoor!! Lol

@ sas, welkom en de andere meiden, knuffels en veel liefs!

Geplaatst

Sassie84, spannende tijden voor jullie dus! Wij hebben ons ook ooit aangemeld bij het AMC, maar uiteindelijk toch voor het VU gekozen! AMC is volgens mij een prima ziekenhuis, meerdere meiden van dit forum zijn daar in behandeling. Als je vragen hebt, waarover dan ook, schroom niet om ze te stellen hoor!!

Sometimes, ik ben geen Surinaamse hoor haha, ik ben zo wit als een A4'tje op wat zonnebank stralen na dan, haha! Ik heb de afgelopen dagen vaak FC KIP gekeken, misschien komt het daardoor?

Voor ons gaat zaterdag 13 oktober 2012 de boeken in, V.ince heeft zojuist zelfstandig gekropen, wauw! Ben zo trots als wat, al waren het een paar cm's. He did it, mijn kleine ongeduldige directeur!

Ga ff wat groenvoer klaarmaken, eten vanavond salade!

Tot straks meiden :-)))

Geplaatst

Melis25 waarom hebben jullie uiteindelijk gekozen voor het VU??? Bedankt dat k al me vragen gewoon mag stellen!!!!

Bij jullie was het de 1ste x meteen raak hè! En je heb een lieve zoon gekregen proficiat al is Hij al 7 maanden! Nu op naar topper nummer 2 hè

Geplaatst

Manlief is na alle chemokuren in het AMC geopereerd. Via die 'ingang' kwamen we op de fertiliteitsafdeling van het AMC terecht, twee maanden nadat manlief schoon was verklaard. De gyn, dr. G.oddijn, vond dat we te hard van stapel liepen en wilde ons niet eerder helpen dan dat wij diverse gesprekken met maatschappelijk werk hadden gevoerd gezien de medische geschiedenis van manlief. Hier hadden wij geen zin in.

Achteraf gezien was het toen niet de juiste tijd om met ICSI te starten. Een collega van mijn man tipte ons over de goede cijfers van het VU en zijn positieve ervaringen aldaar. Zo zijn we uiteindelijk bij het VU terecht gekomen.

Het was bij ons inderdaad de 1e keer raak, thank God! Bedankt voor de felicitatie, volgende maand is hij alweer 8 maanden!

Weet je al welke medicatie je gaat gebruiken of hoor je dat 1 november?

Geplaatst

Jeetje wat erg, hopelijk gaat nog steeds alles goed met je mannetje!! Wat raar dat ze jullie niet verder wildenhelpen, neem aan dat als je er klaar voor jezelf wel kunt beslissen om te starten! Maar jullie zijn in iedergeval al een kanjernrijker:happy11:!!!! Ja wij krijgen pas 1 november alles te horen dus nog even 2 weekjes wachten!!!!

Geplaatst

Meiden even snel! Want we hebben nog bezoek, Maxi ligt op de bank bij onze vriendin ;-) Haha, voor reiki hoor!!!!

Anne82 vindt het gezellig om met ons mee te schrijven! Ze komt ook van het novemberbankje. Volgens mij is dat heel erg gezellig, dus ik heet Anne van harte welkom. Wat jullie dames? Stel je je even voor op het lijstje, dat we toevallig aan het maken zijn.

Melis!!! Ik heb het je 8 dagen geleden gezegd! 'Wacht maar, binnen een paar weken kruipt hij'. Je zag het gewoon aan hoe hij bewoog! Heerlijk! Een mijlpaal! Geniet (en sluit alle kastjes, lades, trappen, etc. af ;-))))

Sproet, het is hartstikke leuk hier bij ons, lekker bomen! En het mooie is, hier ben je altijd welkom, of je nu net op een wachtbankje zit, of er net onder bent beland met een harde klap!!! Ik ben blij dat je niet vreemd gaat op één of ander wachtbankje ;-))) Haha, geintje hoor....

Beanie, ik ben ook voor rood met dit weer! Bedenk je die kaasjes en die haard er gewoon bij! (En die man? Ach, ook wel rustig als hij achter de computer zit toch? Kan jij lekker bomen ;-) Pas zelf even, van daag geen rood of wit, maar rooisbos... Saai hè?

Geplaatst

Dankjewel Floortje! Tis trouwens het oktoberbankje hihih! ;) 17 oktober als het goed is een terugplaatsing, hopelijk kan ik dit keer wel blijven zitten. Vind het gezellig om met jullie mee te kletsen, fijn om ervaringen te lezen ook. Ben (gelukkig) nog niet heel erg bekend met het IVF/ICSI traject ondanks dat we al een poos in de MMM zitten. Zal me morgen een beetje inlezen, als het goed is komt vriendlief zo thuis uit zn werk en dan is het niet zo gezellig om de hele tijd achter de laptop te zitten. Heb me wel alvast toegevoegd aan jullie lijstje;

Vlinder_1976

Leeftijd: 36 jaar

Status: Getrouwd met W.

Kind(eren): I.nge 24-03-2012

MMM: Helaas geen CRYO, zelf blijven oefenen, voordat we ons weer melden in het EMC voor een nieuwe ICSI poging.\

Onbegrepen uitblijven van zwangerschap.

Melis25

Leeftijd: 26 jaar

Status: Getrouwd sinds juni 2008

Kind(eren): V.ince 18-02-2012 (1e ICSI 1e tp)

MMM: in december 2012 aanmelden voor cryo behandeling

Sandra81

Leeftijd: 30 jaar

Status: Getrouwd

Kind(eren): S.terre (8-7-12) J.amey (22-12-07) T.ijn (10-09-07) J.orrit (22-03-03)

T.obias (05-04-97)

MMM: afgesloten. Compleet gelukkig en gelukkig compleet.

Sometimes

Leeftijd: 43 jaar

Status: bijna samenwonend ;)

Kinderen: Meisjelief 23 jaar 15-8-1989 natuurlijke wijze

MMM: zwanger!!!

Beanie

Leeftijd: 40 jaar

Status: getrouwd met Beanieman

Kinderen: 2 vlindertjes die over ons waken....

MMM: IVF 3 is aanstaande

Floortje

Leeftijd: 33

Status: 5 jaar getrouwd met Maxi van 43 (oude snoeperd ;-)

Kinderen: Mini geboren in augustus 2010 (na eerste IVF)

MMM: na Mini, 1 keer vers, 2 keer cryo (3 stuks totaal, waarvan 1 miskraam), 1 keer vers, 1 keer cryo. Nu bezinnen!!!

Minoes

Leeftijd : 27

Status. : 6 jaar getrouwd met M van 35

Kinderen : 1 vlinder en nu trotse mama van I.lana geboren 16-06-12 5 x icsi eigen cyclus 2 x vlinder 5 de x eindelijk eitje weer bevrucht zwanger van onze dochter

Mmm hopelijk beginnen voor brusje ergens volgen jaar

Happinez

Leeftijd: (bijna) 39

Status: relatie sinds 7 jaar, getrouwd in maart 2011 - gelukkigste vrouw :-) (twede huwelijk)

Kinderen: helaas nog geen, maar dat gaat nu gebeuren

MMM: kinderwens sinds 4 jaren, begin 2012 vastgestelde slechte zaadkwaliteit, 1e ICSI juni - niet zwanger, geen cryo's; 2e ICSI oktober - 2 cryo's

Sproet

Leeftijd: 40 Sinds deze zomer....

Status: 13 jaar samen en samenwonend met de liefde van mijn leven.

Kinderen: helaas geen, maar 2012-13 is het seizoen!

MMM: Onder behandeling sinds 2009. IVF/ICSI poging 1 juli 2012, cryo oktober 2012. IVF/ICSI poging 2 start eind oktober 2012. Verminderd aantal zaadcellen.

Anne82

Leeftijd: 30 lentes jong

Status: bijna 6 jaar samen en sinds ruim 4 jaar samenwonend met de allerlieftse

Kinderen: helaas nog geen, maar we hebben vertrouwen in komend jaar!

MMM: In 2009 de MMM ingestapt, toen nog geen actieve kinderwens, maar wel op de hoogte van het feit dat ons traject wat jaren kon gaan duren. Inmiddels zijn we helemaal klaar voor een kindje! Wij doen PGD (prenataal genetische diagnostiek) i.c.m. ICSI. Poging 1a - april 2012 (afgeblazen wegens dreigende overstimulatie), poging 1b - juli 2012 (miskraam), poging 1c - oktober 2012 cryo uit de poging van juli.

Geplaatst

Ik wil me hier ook graag komen toevoegen als er nog plek is... Ik hoor officieel nog op het oktoberbankje maar daar zal ik komende week vanaf kukelen denk ik... En ik vind het toch wel erg fijn om op dit forum te blijven meebomen :-)

Geplaatst

Jeetje wat een hoop nieuwe meiden ineens!!! Gezellig hoor!

Wees welkom :)

Melis wat goed van V!!! Nu alles afbakenen! Knappe kerel!!

Ik vind het wel lastig om op iedereen te reageren via de telefoon. Daarom reageer ik niet altijd even uitgebreid zeker als het zo druk is als nu.ik lees wel zeker mee hoor!

Floor al wat opgeknapt??

J.orrit is 3de geworden vandaag :)

Fijne avond ladies!!

Geplaatst

Misa, welkom! Gezellig! En weet je, als je definitief van dat bankje dondert, dan gaan we er gewoon lekker een dagje samen met z'n allen digitaal onder liggen met een goed glas wijn, haha! Sproet zorgt dan voor sushi ;-) En dan kan Beanie ook meedoen, voordat bij haar en bij Sproet de eerste spuit er weer in gaat! San een afslankshake met nog steeds pannenkoekensmaak (want ze houdt niet van wijn). Sometimes kinderchampagne en Melis ook maar vast aan de ranja, want die gaat in januari knallen ;-) En de dames die ik niet heb genoemd mogen dan kiezen tussen de wijn, de sushi van Sproet, of de cakejes die Minoesje dan meebrengt ;-))) Of een combi, mag ook, zolang er maar niemand die niet zwanger is over haar nek gaat.... Nou, wat een fantasie, terug naar de echte wereld!

Misa, ik duim voor je hoor. Is je menstruatie niet doorgezet? En nog een testje gedaan? Nou ja, ik hoop hoe dan ook op een wonder!

Melis, ik denk de hele tijd aan kruipende Vince! Wat een Held die Prins V. van jou!

San, Jorr.it 3e, wat goed! Helemaal blij zeker? En S.terre zit? We hebben allemaal wonderkinderen hier! Hoe is de auto?

Beanie, was je glaasje wijn lekker? Ik hoop het en daar slaap je vast nu heel lekker op!

Meiden, hier nog steeds keelpijn en verkouden.... Dus neem paracetamol en ga tukken. Mini en Maxi liggen al naast mij te snurken! Hond aan de andere kant op de grond ook voor pampus, dus het is weer mooi geweest. Ik luister naar de regen. Teststand: licht positief, pennestreepje, negatief, in die volgorde ook! Balen dus.... Loos alarm...

Xxx

Geplaatst

Misa, kindernamen, merknamen enz worden met de punt gezet zodat ze niet terug te vinden zijn via zoekmchines ;)

Floor, deal! Whahahaha

Rectificatie! J.orrit is niet 3de maar 2de :)) het was zijn 3de toernooi! Zo zat het hahaha.

Ja S.terre zit!! Wel nog wankel maar wel stevig. Oefenen elke dag 2 minuutjes. Ze vind het heerlijk en kijkt dan zo vreselijk trots!

Geplaatst

Oh Misa, anders zijn ze eventueel terug te vinden op Google. Als je dan bijvoorbeeld de naam en de woonplaats intikt en de hobby, dan zie je onze verhalen over onze kinderen.... Dat willen we niet, dus doen we het zo ;-)) Sommige vrouwen vinden het niet erg en schrijven de namen voluit, maar de meeste vrouwen willen het voorkomen. Mijn zoontje heet gelukkig ook geen Mini ;-) Maar ik gebruik zijn echte naam (en die van mij) alleen in PB's en bij appen. Melis was laatst bij mij thuis.... Toen hebben we ook maar onze echte namen gebruikt, haha!

Geplaatst

Wij zijn goed he ;) ze is net 14 weken lol.

Jamey was ook zo vlot, die liep met 10 maanden. Die heeft zijn eerste losse stapjes in australie gezet op ayersrock! Dus ik ben benieuwd!

Grrrr ik ben wakker! Jamey is wakker, komt hele verhalen afsteken. Ik stuur hem naar bed ,komt hij terug. Mama mijn bed is nat. 3de avond op rij. Nou krijgt hij van ons geen drinken na het eten want dan is het raak. Heeft hij heeft dat 2 avonden wel gehad. Dan is het onze schuld. Nu was dat niet dus ik was al wat chago. Hij gaat naar de wc ik naar zijn kamer, bed droog! Heeft hij gewoon zolang tegen mij lopen ouwehoeren dat hij daardoor in zijn broek plaste. Hij was gewoon netjes wakker geworden om te plassen, maar ipv naar de wc te gaan maakt hij het hele huishouden wakker om 5 uur voor een grzelligheidspraatje. Pffffff! Moet nog even verzinnen hoe ik hem straks op z'n donder ga geven want dit wil ik echt niet meer ;)

Geplaatst

Goeiemorgen dames!

Sandra, wat een lekker ding.... Heb je al wat verzonnen? Natuurlijk ben je boos zo op de vroege morgen, maar later kan je er vast alleen maar om lachen... Jeetje, de kleine meid zit al! Das snel! En wat een mooie prestatie van J.orrit!

Floor, nog getest? Wat een verhaal zeg... Zo blijf je wel van de ene in de andere emotie vervallen! Verstandig dat je het bij de rooibos hebt gehouden gisteren! Las dat je woensdag of zo naar het ZH moet voor een bloedtest? Hoe voel je je vandaag? Al weer wat opgeknapt?

Missa, Anne, Sassie, Happinez, gezellig dat jullie mee komen schrijven! Het wordt druk hier in dit topic!

Melis, wow, hij kruipt! Wat Floor al zegt: nu alles beveiligen...

Sometimes, Semmie nu al doof? Of wordt hij/zij doof van het geschreeuw? Is toch onwijs lief, als je mannetje tegen je buik en Semmie praat?

Fijne dag allemaal! Net zo'n natte dag als gisteren? Niks aan....

Geplaatst

Hi dames!

San, wat zal je gaar zijn! Ik snap dat je hier niet blij van wordt! Ook wel schattig dat hij zo veel te vertellen heeft ;-))) Nou hopelijk kan je lekker uitrusten vandaag!

Beanie! Inderdaad, wat een rotweer, hoewel het hier nu iets lijkt op te klaren. Maxi stelde net voor even naar de dierentuin te gaan, zegt Mini 'papa, buiten, tuin, nat'. De schat! Die denkt 'ik blijf lekker binnen met dit weer!'. Wat gaan jullie doen vandaag? Nog plannen om er even uit te gaan? Of lekker cocoonen? Ik denk dat wij thuis blijven en misschien komen mijn ouders even koffie drinken, maar dat was het dan ook wel. Test negatief, dus was loos alarm. Toch een heel

licht indroogstreepje denk ik...

Hoe is het met de andere dames vandaag? Iedereen met een lekker kopje koffie en de krant en een lekker muziekje aan het wakker worden? Ik hoop het! Hier gaan zo de broodjes de oven in! Hmmmmmm..... (Jullie willen niet weten hoe vaak ik 'hier' op de iPad per ongeluk met een 'o' schrijf.... Hopelijk zie ik het steeds, maar vergeef me anders, ik ben niet aan het schelden hoor,'

Dikke knuffel, fijne dag allemaal!

Xxx

Geplaatst

Ben noet meer boos geweest maar wel even goed uitgelegd dat dit niet de bedoeling is! Hahaha

Hier strak blauwe lucht!! Het is braderie in mijn geboorteplaats en dan is het altijd mooi weer. Dus daar gaan we straks heen :)

J.amey z'n fiets gaat mee dus kan hij nog wat oefenen hihi

Floor balen van de test :( ga je nog wel braaf door met de bollen?

Geplaatst

Hai meiden,

Floortje, ik heb met je meegeleefd. Heb zo aan je gedacht, zo voor je geduimd. Elke ochtend als ik wakker werd eerst naar je testresultaten gezocht ;-) , zooo blij met je je lichte streepje na een uur..... Wat klote dat ze nu weer negatief zijn... Het was je zoooo gegund en ik hoop alsnog op een klein megawondertje. Ga je nog even door met de bollen??

Sandra, wat een vlotte kinderen heb jij zeg ;-) Wat ben je dan een trotse moeder hè als ze steeds weer iets nieuws kunnen! Ik vond het nachtelijk en zeer vroeg wakker worden gemaakt ook nooit een pretje, maar bedenk me altijd maar; "alles is een fase" en het gaat dus ook weer over. Achteraf kun je om veel dingen, waar je eerst om kon huilen, vaak wel lachen. En anders gebruik je het later tegen hem als hij ooit gaat trouwen ;-)))

p.s. wat een strenge lijner ben jij (ik benijd je );-)

Verder heb ik even niet terug gelezen maar dat maak ik vanaf nu weer goed ;-)

Hier alles zijn gangetje. Ik heb even een time-out genomen, moest even slikken en nu kan ik weer volop vooruit denken. Inmiddels gestart met de vitamines die onze lieve Floor heeft "voorgeschreven" en klaar voor wat er komen gaat!

Deze maand, verplichte rust, en dus op de spontane, natuurlijke weg ons best doen (dat is namelijk niet uitgesloten).

Morgen hebben we een afspraak met de gyneacoloog waar ik een hoop vragen heb. We staan best open voor nog een poging maar dan moet het ook een toegevoegde waarde hebben en niet klakkeloos op dezelfde manier gaan. Voor mijn gevoel is dat wederom gedoemd dan om te mislukken. Dus ik ga het morgen over Pipelle, prednison, vitamines, etc hebben en hoop een bevredigend eindresultaat ;-)

Volgende cyclus (start verwacht rond 25 oktober) hebben we nog twee "frozen emmy`s" die op een warm plekje wachten, daar gaan we dan eerst maar volop voor!

Geplaatst

Goedemorgen lieve sterke vrouwen,

SUSHI? Hoor ik daar Sushi?? ;-))

@Sandra, ik heb hetzelfde hoor, lees alles op mijn iPhone en vind het lastig reageren op iedereen...maar nu effies op mijn laptop.

Mag ik even klagen meisjes..? Ik ben gisteren zo afgrijselijk door mijn rug gegaan. Lig al sinds gisteren 12.00 u plat op bed. Bij alles heb ik mijn lief nodig. Plassen, drinken, eten, alles. Ik kan niets zelf.... Nu ben ik rugpatient en is me dit op zich niet vreemd. Ik ging de laatste jaren bij tijd en wijle wel eens door mijn rug en had dan even een slechte dag, maar dit is huge. Ik voel me net als toen ik voor het eerst hernia had. Kan geen kant op. Dat wordt ziekmelden voor morgen en overmorgen in ieder geval. k heb me na de operatie niet meer zo gevoeld en hoop zo dat alles een beetje snel overgaat. Ik wil namelijk door met behandelen.

Het irritante is nu dat ik dus straks mijn directeur moet gaan bellen dat ik ziek ben en straks ook nog zijn hulp nodig heb met behandelingen...ik vind het allemaal ruk.

Maargoed....er zijn ergere dingen, zoals, ik heb geen lekkers in huis en ik heb trek in lekker, want ik ben per slot van rekening zielig nu ;-)

Ah, San, dat is toch een té gezellig verhaal!! Echt superlief...hij wil gewoon lekker klessen! :-)

Gezelli dat je erbij bent anne! En ervaringsdeskundigen zat hier ;-) En jawel floor, ik boomde al af en toe wat mee, maar nu probeer ik wat meer te bomen...nu ik plat lig heb ik wat meer laptoptijd...;-)

Nou meisjes, geniet van de dag, wij gaan zo M.Adagas.Car in bed kijken ;-)) beetje feel good ;-)

Dikke kus, M.Aai.ke

Geplaatst

Missa Anne en sassi volgens mij heb ik iedereen welkom heel Veel plezier op dit leuke boom plekje haha

Floor balen meid toch negatief grrr :-(

Ook nog ziek balen laat je maar lekker verwennen

Leuk idee dat iedereen wat lekkers mee neemt wanneer haha

Melis zo wat leuk de kleine kruipt bijna

Sandra wat goed 2 de wow

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden