Ga naar inhoud

Bomen die bomen!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hmmm, wat makkelijk! Ik deed het altijd heel ingewikkeld met selderijstengels en knoflook en uien en van alles en nog wat... Dit klinkt wel heel lekker en makkelijk... Ik ga het ook proberen!

Wat ook echt een tip is - als je van soep houdt - voor deze tijd van het jaar is aardappelsoep (J.amie heeft een heerlijk recept met aardappel en aardperen, maar je kan het ook alleen met aardappelen doen ;-) Ik ben echt wild van soep, lekker met versgebakken brood en kruidenboter, een goed stuk kaas en voor de vleeseters een lekkere worst, maar bedenk me dat vooral de aardappelsoep ook geweldig is voor de beginnende etertjes onder ons... Lekker dopen met een stukje brood of een soepstengel. Mini heeft gisteren een hele kop champignonsoep (originele U.nox, maar wel bio) met volkorenbrood naar binnen gewerkt. Misschien is pompoen voor de kleintjes nog te doen, maar ik vermijd tomatensoep, want jemig, dat krijg ik echt niet meer uit zijn kleertjes...

Overigens Beanie, jij hebt misschien persoonlijk geen ervaring met het pompje, maar mijn ervaring is natuurlijk ook maar een enkele ervaring. En die ervaring is vrij specifiek, want ik werd ingeleid met als indicatie dat ik zwaar uitgeput was (mede door mijn burn out en een over zijn geheel genomen zowel fysiek als mentaal zware zwangerschap). Ik weet bijvoorbeeld van Melis dat zij er wel over te spreken was. Ik ben er zo vreselijk fel over, omdat ik me echt ontzettend bedonderd heb gevoeld en echt het idee had dat het heel erg weinig deed (terwijl ik vooraf heb gesmeekt om een ruggenprik). Als je dat dan bevestigt krijgt door een chirurg (die toch geacht wordt er in ieder geval iets van te weten) dan grijp je dat met beide handen aan als 'bewijs'. Maar ik moet het natuurlijk wel iets nuanceren, want andere vrouwen kunnen het natuurlijk anders ervaren...

Nou meiden, ik zit wel te zeiken zeg..

X

• Reacties 4,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Floortje lekker hoor even paardrijden. Zielig dat jouw mini ook verkouden is. Het hoort bij de tijd van het jaar he? Maar leuk is anders.

Verjaardag was erg leuk en ook heel relaxed, is ook wel eens anders omdat je altijd moeten rennen en vliegen om iedereen te voorzien van hapje en drankje. Viel nu wel mee. Mijn ouders en schoonmoeder zorgden voor het eten en daardoor had ik mooi tijd om bij te kletsen met iedereen.

Beanie bedankt voor je recept! Woensdag eet manlief buiten de deur dus ga ik lekker soepje maken ;)

merk ook dat ik last heb van het uur tijdsverschil, ik heb de hele dag al honger!

Geplaatst

Hier een ware liefhebber van de remifentanil pomp, wat een uitvinding!

Ik ben ingeleid, op eigen verzoek, en tijdens het prikken van het infuus (12.00 uur) werd mij kort nog even iets uitgelegd over de mogelijkheden m.b.t. pijnbestrijding. Ik was als de dood voor een ruggeprik en daarbij komt dat een ruggeprik kan zorgen voor afname van de persweeen en de kans op een kunstverlossing hierdoor groter is. Nee, bedankt!

Ik koos voor het pompje, al bij 3 cm ontsluiting, dat was om 13.30 uur. Ondanks dat men zei dat het pompje niet lang genoeg werkt als je bij 3 cm ontsluiting al wordt aangesloten en dus de laatste en meest heftige weeen op eigen kracht moest doen, ik moest en zou wat krijgen tegen de pijn. De weeen-opwekkers stonden al erg hoog en ik had elke halve minuut een wee, ik ging kapot!

Nadat het pompje werd aangesloten werd ik gigantisch duizelig, maar heb daarna wel dik 2 uur kunnen slapen als een roosje. Om 15.30 uur kwam de gyn toucheren en bleek ik al 6 cm ontsluiting te hebben, ik ging als de brandweer zeiden ze!

Maar om 15.50 uur ontwaakte ik uit mijn slaap en zei tegen manlief; ROEP DE GYN, ons kindje komt eraan. De gyn geloofde me niet en vertelde dat ik niet de enige was die lag te bevallen. Maar na wederom toucheren bood ze haar excuses aan en zei; Melis, sorry je hebt gelijk, je hebt 10 cm dus persen maar. Niemand had dit verwacht en ondertussen genoot ik nog steeds van de remifentanil, niet wetende wat me overkwam.

De verpleging was te laat, omdat ik zo snel ging, daarom is de pomp pas uitgezet toen ik begon te persen. Een enorme domper, want ik heb m'n bevalling zo stoned als een kanarie meegemaakt, achteraf erg jammer!

Ahum, waarom vertel ik in hemelsnaam mijn hele bevallingsverhaal? Vreemde vogel ben ik ook, haha!

Anyway, ik vond het een prima uitkomst, zorg alleen wel dat men de pomp tijdig uitzet ;-)

Geplaatst

Klinkt lekker de pompoenen soep ga eens proberen

Melis klinkt heel aangenaam dat pompje

Doen ze in Umcg niet maar rug prik ooo wat een genot mocht ik ooit weer zwanger zijn en op normale manier bevallen gaat die bij de eerste wee er in haha

Floor lekker rustig aan doen je lichaam heeft echt de tijd nodig

Hier begin ik ook al zo moe te worden

Ansje dus ook kast van tijd verschil moet ook altijd wennen

Als je ergens een gaatje ja vinden kunnen we eens wat afspreken

De gene die ik vergeet sorry

We hebben heerlijk gelopen op lauwersoog bijna 2 uur met de hele Fam. Lekker daarna visje gehad Jammie

Liefs

Sent from my iPhone using Tapatalk

Geplaatst

Goedemorgen allemaal:)

Ik kan even niet alles bijlezen :) Een weekend eruit en pagina's aan leesvoer erbij:) hahaha. Ik hooop het gaat goed met jullie? De rug - Sproet? alweer beter? Floor? voel je je weer wat opgeladen? pompoensoep zag ik langskomen??? lekker!!

Nou ik zal later even probveren een beetje bij te lezen. Ik had een leuk maar wel inspannend trainingsweekend. Vandaag even een beetje bijkomen en wat rustig aan doen. Misschien ga ik gebruik maken van de de laatste kans om in Brussel een beetje te gaan winkelen - vind het hier wel leuk om te shoppen:))

Tot later weer...

Geplaatst

Hai lieve meiden, ik leef ook nog ;)

Moest even qualitytime aan fanilie besteden vorige week ;)

Zaterdag hadden we feest, mijn lievelingstante werd 50. Zondag had ik lunch met de meiden van uitgerekebd juli 2012 :) was erg leuk!!

Melis het adres kregen we van vlinder ;) vandaar wij dus ook daar hihi

Hoest allemaal met de meisjes hier?

Ik begrijp dat de 10de officieel niet door gaat? Dan ga ik de cupcakes aan jamey geven hahahaha

En denk dat locatie buiten de deur voor iedereen wel erg fijn is. Dan zit ook niemand achteraf net de rotzooi :)

Verder teveel geschreven hier om te reageren. Gaat het met iedereen goed??

Xxx

Geplaatst

Zo de spulletjes voor een lekkere pompoensoep zijn in huis. Ben benieuwd!

Joël maakte nog flink stampij in de A.lbert H.eijn. Krijsen en niks was meer goed. Hij is niet zo'n fan van boodschappen doen, ik ook niet hoor dus begrijp hem helemaal. Maar je voelt gewoon de blikken van de andere mensen in de winkel. Van geërgerd tot meelevend. Ik trek me er weinig van aan hoor. soms huilen babies nu eenmaal :)

Ja Jessica we moeten snel wat af gaan spreken :)

Ik heb ook goede ervaringen met de remifentanil. Omdat ik ingeleid moest worden en de weeën zo snel op elkaar kwamen was het een verademing om even niet zo veel pijn te hebben en daardoor de weeën beter op te kunnen vangen.. Ik deed mee met een ravel studie van het UMCG. Ze wilden onderzoeken wat de ervaringen met ruggeprik en remifentanil zijn. Ik werd uitgeloot voor remifentanil en ben daar achteraf ook wel blij om. Ik mocht vrij snel van bed af na de bevalling om te douchen enz. Voordeel is ook dat fentanil heel snel weer uit je lichaam is. Maar ik las al dat iedere ervaring weer anders is.

Geplaatst

Ach Ansje, de mensen die zelf kinderen hebben begrijpen het wel en als ze het niet begrijpen zijn het onmensen ;-)) Je kunt moeilijk weer naar huis rijden en later voor de herkansing gaan, er moet toch gegeten worden!

Hier is het een gezellige boel... Het is enorm zeikweer, Mini wil niet slapen en toen ik boos op hem werd, omdat hij na anderhalf uur nog steeds op mijn hoofd wilde springen in plaats van slapen kotste hij, nadat hij achter mij aan naar beneden was gerend, de hele bank onder. Appelsap met visfrietjes - die ik speciaal voor hem was gaan halen - en nog een restje ontbijt van vanmorgen. Het droop tussen de kussens, op de muur, op de grond, etc. Toen heb ik hem maar onder de douche gezet en het opgegeven. Meneer doet nogal graag zijn eigen zin en heeft weinig boodschap aan mijn pogingen hem enigzins in goede banen te leiden... ;-))) Ach, er komen wel weer andere tijden ;-)))

Nu maar eten koken en hem op tijd naar bedje brengen. Hij zal straks wel bekaf zijn.

Liefs,

Floor

Geplaatst

Dames, wat een rust hier..

Floor, hoe is het nu met Mini? Voelt hij zich al wat beter? En hoe is het met jou?

Ansje, heel herkenbaar wat je schrijft over stampij maken in winkels, V kan dat soms ook doen. Door de winkels heen lopen is geen probleem, maar zodra ik stilsta laat meneer van zich horen.

Kom net thuis van m'n werk dus ga ff lekker bankhangen, fijne avond!

Geplaatst

JOEHOE!!! Hier was ik weer!!!! Even snel bijlezen eerst hoor....eerste prik Deca er net ingezet....moest ik de afgelopen dagen even geestelijk op voorbereiden..had het dus effies wat zwaar, met rug erbij..kom ik zo op terug..eerst bijlezen vrouwen..heb jullie gemissssstt!!! ;-) xxx

Geplaatst

Zo stinkie, stankie, klein paaseierig Sproeteke van ons!!!! Zat je een beetje te dippen zonder ons te informeren? Dat is valsspelen! Als niemand meer schrijft bij dips, dan kunnen we het forum wel sluiten!!! Lekker spuiten met die deca en zwanger worden deze keer ja!!! En bij dips even heel hard ROEPEN!!!!!!

Geplaatst

Sandra zal ik je mijn adres sturen kan e cupcakes op sturen haha

Ansje ja erg he heb ook altijd gevoel dat mensen kijken en denken als de kleine zo gild haha

Ach iedereen heeft het wel eens mee gemaakt of ze nemen hun kids niet mee

Floor och kleine mini ziek zal er wel smakelijk uit hebben gezien

Sproet stouterd alles zullen we delen ;-)

Geplaatst

Sproet op naar positieve test

Melis bang hang ze

Hier grieperig al na wc buikpijn moe kan het er niet bij hebben ben kapot

Ach we dippen er op los

Oja de kleine boef heeft oma haar bank onder geplast haha in daarna in bad die scheet

Liefs

Geplaatst

Hi dames,

Floor, hoe is het vandaag met jou? Vandaag met dit fijne weer vast niet bij het paardje geweest! Morgen weer? Is Mini weer een beetje opgeknapt? En nu braaf snafeltje dicht en oogjes toe?

Sproet, de eerste spuit er weer in.... Hoe is de planning? Wanneer heb je de uitgangsecho? Wanneer is volgens de planning de punctie? En ik sluit me bij de andere dames aan: ook bij dipjes schrijven hoor! Zijn we toch voor?

Melis, lekker aan het bankhangen?

Ansje, expeditie A.lbert overleefd? Mannetje weer bijgekomen? Ben benieuwd wat je van de pompoensoep gaat vinden!

Sandra, back in town! Maar zo te horen een heerlijk weekend achter de rug!

Hier ook 'genoten' van het zeikweer.... Moest vanmiddag naar de fysio en ben toch maar met de auto gegaan (meestal ga ik lopend) ivm het weer.... Daarna lekker gekookt uit het nieuwe kookboek van J.amie O.liver. Manlief was niet overtuigd maar ja er zaten pompoen (de rest van de pompoen van zaterdag) en asperges in het eten... Is te exotisch geloof ik. Had me vandaag voorgenomen de benedenverdieping te gaan poetsen maar kon me er niet toe zetten... Even contact opgenomen met mijn werk, ze gaan ervoor zorgen dat de dagen dat ik voor echo's e.d. moet vrij gehouden gaan worden. Nou ja, we gaan het allemaal wel zien! Duurt toch nog ff....

Geplaatst

'Ei, Ei, Ei en we zijn zo blij, want Sproet is aan het spuiten en dat steunen wij!!'

Lieve Beanie, ik vind pompoen en asperges helemaal niet exotisch, hij moet gewoon even wennen aan heerlijke, lekkere, nieuwe en volle smaken!

Jessica, wat ben je toch een schatje! Ben je zo grieperig en helemaal kapot en vraag je nog hoe het met ons gaat. Je bent een lieverd!!!

Sweet dreams dames!!!

XXX

Geplaatst

Nou...dat viel reuze mee aan bijlezen...sorry dames dat ik even van de forum bodem verdwenen was.. ik had even een afstandje nodig van de hele situatie. Rug is nog steeds k met peren helaas. Ben vandaag wel gaan werken, maar het is gewoon nog steeds slecht. De verbetering blijft hangen helaas. Nouja...ik kan in ieder geval een soort van werken.

Verder wilde ik even afstand van het hele 'ge-IVF'...voor ik weer ging beginnen vanavond...dus misschien een dipsie, maar misschien ook niet hoor...maar gewoon even niet aan denken ;) Plus, ik had leuk bezoek de afgelopen dagen spontaan hier en daar...een oud band lid, heel gezellig, die ik onwijs heb gemist ;-) en zondag heb ik mijn nieuwe fiets gehaald! En dat was leuk!! Dusse..ja..nou, en vandaag weer gaan werken...en dat was vooral heul pittig..maar ik had geen zin om meer thuis te blijven hoor...dus ben begonnen met kruk en rustig aan doen. Dat is voor mij heulll lastig kan ik je zeggen, want ik doe mijn werk vol overgave...(ben vakleerkracht op een B.asisschool) en beweging ;-)...Verder..de datumprikker..sofar is dit het...

90% zondag 3 februari, als ansje invult (die heeft nog niets ingevuld) dan zou dit 100 % kunnen zijn.

80 % zondag 20 januari dan kan minoes niet..

maar 3 februari lijkt erop dat iedereen (ansje??) kan....

Kunnen jullie die percentages niet zien dan? Kan alleen ik dat maar? Oh..wist ik nie...;-)) even kijken of ik dat evt kan veranderen...

Wat betreft de 10e lieve Floortje...we kunnen best nog effies wachten hoor als jij het effe niet ziet zitten!! :0))

xxx

Geplaatst

Beanie asperges lust ik helaas niet misschien jouwn recept wel;-)

Och wat vandaag niet komt komt morgen wel

Floor begin er gewoon van te blozen haha

Lig lekker met kruik op bed haha ukkie ook die heb ik met ogen dicht verschoond en fles gegeven ze was zo moe laatste fles toch maar even wakker nou ja wakker haha fles was zo leeg die schat slaap lekker allemaal x

Geplaatst

Sproet meid je moet doen waar jij je goed bij voelt wij zijn er voor je;-)

Ja wij kunnen percentage ook zien toch of ben ik gek haha

Geplaatst
Sproet meid je moet doen waar jij je goed bij voelt wij zijn er voor je;-)

Ja wij kunnen percentage ook zien toch of ben ik gek haha

ja...eh...dat kan ik niet alleen beoordelen natuurlijk of jij gek bent hahahaha...kom op meiden..is ze gek? neu toch? lol...maar als jullie het kunnen zien zien jullie ook dat 3 februari vooralsnog de beste optie is ... toch?

xx

Geplaatst
JOEHOE!!! Hier was ik weer!!!! Even snel bijlezen eerst hoor....eerste prik Deca er net ingezet....moest ik de afgelopen dagen even geestelijk op voorbereiden..had het dus effies wat zwaar, met rug erbij..kom ik zo op terug..eerst bijlezen vrouwen..heb jullie gemissssstt!!! ;-) xxx

Sproetje!!!!

Daar is ze weer!!!

Geplaatst

Pfoe dames, vandaag dippie voor mij. Mijn lief en ik delen nog geen huis samen, maar reizen heen en weer tussen 2 huizen. Dat breekt me nu beetje op. Was in tranen omdat ik vandaag weg moest, morgen werken. En mijn buik is bont en blauw van die stomme fraxiparine. Voel me gewoon alleen. Gelukkig hb ik jullie forummeisjes. :)

Geplaatst

Voor het eerst met tapatalk op de i.phone. Ben benieuwd. Lieverdje. Zoo herkenbaar! Wij hebben een periode gelat en ik weet waar je tegenaan loopt. Deels dan hoor! Dikke knuffel van mij!! [ATTACH]4685[/ATTACH] en een blommetje als dat lukt... :-) xx

Geplaatst

Jaaaaa!! Ben er weer met een app! En volgens mij kun je er foto's mee uploaden. Buiten dat ik misselijk ben van de deca voel ik me bijna volmaakt gelukkig....bijna hè. Kind zóú onwijs leuk zijn... Maar verder volmaakt leuk. :'))

Geplaatst

Goeiemorgen dames,

Lieve Sometimes, natuurlijk mag je af en toe zo'n dipje hebben! Hormonen enzo.... Ik hoop voor jullie dat jullie snel een huis voor jullie saampjes (met z'n drietjes!) vinden! Btw, kun je niet ter afwisseling de fraxi af en toe in je been spuiten? Krijgt je arme buik even rust....

Oh arme Sproet, wat is de deca toch een rotspul... Ik sloeg van te voren alvast familie-verpakkingen paracetamol in ivm de onvermijdelijke hoofdpijn... Hoe lang moet je deca spuiten voor de uitgangsecho? Hoop zo voor je dat dat niet heel lang is!

Jessica, weer een beetje opgeknapt?

Floor, manlief wennen aan nieuwe smaken? Is meer van wat de boer niet kent dat vreet ie niet.... Overigens dacht hij dat hij wortel en boontjes aan het eten was, misschien had ik het daar maar beter bij kunnen laten. Heb in ieder geval wel geleerd om pas te zeggen wat hij heeft gegeten als het op is! Want als ik het van te voren zeg dan probeert hij het niet eens. Soms net een klein kind dus... Overigens was het heel lekker hoor!

Ik ga nu maar eens al mijn moed verzamelen om het huis te poetsen!

(Even een klein intermezzo. Kennen jullie Pluk van de Petteflet? Daarin staat een uitspraak van hem, die mij op het lijf geschreven is: 'Mijn moed is weg. Zou mijn moed soms in mijn schoenen gezonken zijn?' Pluk keek naar zijn schoenen, maar daar was niks bijzonders aan te zien.)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden