Ga naar inhoud

Bomen die bomen!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Klinkt allemaal lekker Tina, fijne avond gewenst!

Ik heb last van de hormonen en ben vanmorgen om 8 uur begonnen en nu net echt gestopt, want mijn bekken wil niet meer. Mensen die me kennen zouden vragen wat ik in hemelsnaam moet opruimen, maar ik heb van de zolder, via het washok, de toekomstig babykamer, de werkkamer, het voorraadhok en weet ik veel wat! Alles schoongemaakt, opnieuw ingeruimd en meuk weggegooid. Ik ben nog niet klaar, maar er is wel een goed begin! Ik heb het nog redelijk gestructureerd gedaan voor een volwassen ADHD'er, want meestal ben ik overal tegelijk begin en ga ik nog ergens schilderen ook, maar deze keer dwong ik mezelf steeds iets acte maken en dat pas weer iets nieuws te gaan doen. Dekenkist helemaal uitgeruimd, dressoir boven vrij gemaakt, te veel om op te noemen!

Meiden, ik hoop dat jullie allemaal genieten van jullie weekend en wens jullie een heel mooi paasfeest!

Oeps, Mini smijt net een muziekbal, zo'n bol met klassieke muziek en verschillende zachte gekleurde lichtjes (eigenlijk voor baby's) keihard in Maxi zijn gezicht... Zijn oog wordt helemaal paars! Zullen ze op kantoor wel denken dat ik hem geslagen heb ;-) Hij is heel boos geworden, terecht natuurlijk!

Liefs!

• Reacties 4,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Fijne Paashaas lieverds!

Lekker Beanie! Klinkt zalig! Ik ga aankomend weekend met een vriendin naar de hoge Veluwe heerlijk ff trutten!

Ik ben echt ff ziek geweest. Uit de hand gelopen verkoudheid. Maar wel een die me vanaf dinsdag heeft thuisgehouden.

Vrijdag de uitslag van m'n MRI gekregen. Helaas een recidief hernia en een nieuwe hernia. Het zat er een beetje in. Het was dan ook geen verrassing. Maar toch moest ik effe slikken. Had liever gehoord dat het iets was waar ik 1,2,3 iets aan kom doen.

Neuroloog stelde neurochirurg of intensieve fysio/stabilisatie therapie voor. Ik heb voor het laatste gekozen om mee te beginnen ...

De neuroloog was superlief en ze zij dat niets rugtechnisch me in de weg zou staan ivm ivf. ;-) we kennen elkaar al een paar dinsdagen. ;-))

Verder gisteren gespeeld. Vandaag lekker biertje drinken morgen uitrusten. ;-))

Kussen voor jullie allen!! X

Geplaatst

Haha Floor de maxi heeft nu een blauw oog die zal wel heel boos zijn geweest

Sproet lieverd gatver een hernia gaan ze je daar aan helpen of kan dat niet sterkte meid

En drink maar lekker eentje

Wij vandaag verjaardag van mijn man gezellig

Fijne Pasen liefs x

Geplaatst

goedemorgen lieve paashasen,

Floor - wat actief ben je toch ook!!! Ik wenste dat ik een keer zo'n opruim woede zou krijgen :( Kan me amper aanzetten het huis schoon te houden - ups... Hoe is het met de kleur van maxi's oog?:)

Sproet - arme meid, weer een hernia... je hebt er echt wat te verteren. Knap dat je ondanks alles nog zo vasthoudend aan het zwemmen bent dat zou zeker meehelpen je rug ijzersterk te maken. Nu maar eerst lekker genieten van de vrije dagen.

Allen - hebben jullie ook genoten van de vrije dagen? Ik had een heerlijk dagje gisteren - eerst paasontbijt met vrienden en daarna zijn we spontaan met ze allen naar Callantsoog gereden en hebben een heel uitgebreide strandwandeling gedaan - heeeeerrrrlijk! Vandaag wel een beetje spierpijn in de benen van het 2 uur ploeteren door de zand hihi.

En vannacht sinds 4 uur wakker grrr, met behoorlijk ongipijn. Ben er heel zenuwachtig van geworden. Zo had ik dat tot nu nog nooit. Het voelt echt alsof ik zo meteen ongi wordt. Maar kijken wat er gaat gebeuren...

Geplaatst

​Nou ja, gisteren heel verhaal geschreven is het gewoon niet geplaatst! Zie ik nu pas! Ga even kijken of ik de tekst nog kan terug halen... Is gelukt!

Hi dames,

Iedereen fijn lang weekend?

Minoes, gefeliciteerd nog! Leuke dag gehad?

Floor lekker opgeschoten?

Sproet weer helemaal beter en opgeknapt? Balen zeg, van je rug! Wat zou er zo 1,2,3 aan te doen moeten zijn? Weer opereren? Of zijn ze huiverig ivm het recidief? Gelukkig maar dat het niet van invloed is op de IVF!

Tina, hoe is het met de WW? Trek je het allemaal nog een beetje?

Ansje, wat spannend zeg, het wordt nu allemaal heel echt!

Sandra, heb jij leuke dagen? Spanning weer een beetje gezakt?

Wij zijn inmiddels terug van ons weekendje. Helaas lijkt het feestje van DJ buurman nog niet over te zijn... We houden het in de gaten. Als nodig bel ik de politie. Ga hem iig morgen aanspreken dat ik het behoorlijk onfatsoenlijk van hem vindt, als wij weg gaan ivm zijn feestje, dat wij dan toch minstens mogen verwachten dat het een dag later ook echt klaar is!

Gisteren zijn we de hele dag in Maastricht geweest, museum en shoppen, en gisteravond vis gegeten in een eetcafeetje. Gisteravond weer lekker bij de open haard gezeten. Vanmorgen beetje uitgeslapen, en na het ontbijt eerst naar de Pietersberg geweest, daar een wandeling gemaakt. Daarna naar de Vaalserberg gereden, we moeten toch 1x in ons leven op het hoogste punt van Nederland hebben gestaan? Nou, die mijlpaal hebben we bereikt (in de sneeuw overigens). Daarna ergens appeltaart gegeten en vervolgens in de auto gestapt, we wilden terug naar huis en zouden onderweg nog proberen vrienden van ons te bellen om daar eventueel langs te gaan (was nu niet heel ver omrijden, helaas wonen ze vanaf thuis wel ver weg). Gelukkig waren ze thuis! We hadden ze al twee jaar niet gezien, dus heel veel bij te praten. Zijn echt wel goede vrienden, hij is bijv. ceremoniemeester geweest bij ons huwelijk. Nu konden we ze dus ons goede nieuws vertellen. Zij hebben zelf 3 kinderen. Ze gaan in oktober verhuizen en willen dan van heel wat babyspullen af, en nu krijgen we van hun een commode, kledingkast en een bedje! Ze waren al om zich heen aan het kijken wie ze er bij blij mee konden maken, nou, ons dus! Verder een babybadje op standaard gekregen, een luieremmer, een stapel hydrofielen en wat kleertjes. Echt super! Ze gaan binnenkort opruimen en uitzoeken, en kijken wat ze verder nog voor ons hebben. De babykamer kunnen we ophalen eind juni, dat is voor ons handig en voor hun ook. Het geeft ons de tijd om binnenkort te beginnen met de berging op te ruimen, zodat we voor we op vakantie gaan de toekomstige babykamer kunnen ontruimen en als we dan terugkomen meteen kunnen gaan inrichten als de babykamer komt. Dan ben ik inmiddels iets van 32 weken zwanger, dus dat lijkt me ook wel een mooi moment!

Nou, ik ga zo maar eens kijken of het lukt om te slapen met oordoppen in. Zo niet dan ga ik eerst aanbellen bij DJ buurman. Mocht dat nog niet helpen dan is de volgende stap de politie....

Geplaatst

En? Hoe is het afgelopen met de buurman?

Tina? Hoe is het? Wat is dat wachten toch vervelend hè? Kom je het weekend een beetje door?

Sproetje? Waar ben je? En hoe is het? Goed dat je niet gaat opereren, eerst maar even met intensieve versterkende therapie (of hoe noemde je het ook alweer?) en dan even zwanger en dan zie je daarna wel weer toch? Door een zwangerschap verweekt alles, dus misschien raken je zenuwen er ook wel van uit de knel ;-) Ik had dat met iets wat al jaren scheef zat door een val. In mijn bil en trok mijn been in, vreselijk. Alles geprobeerd, manuele therapie, fysio, massages, oefeningen, rust... Was ik zwanger en had ik er een kind langs geperst, was het over! Zo ga jij het gewoon ook doen!! Haha ;-)

San, niemand de nek omgedraaid dit paasweekend?

Minoesje, was het het gezellig gisteren? Voel je je nog steeds wat beter?

Ansje, hoe is het met jou? Heb je al eerste reacties op de flyer gehad?

Mir, hoe is het bij jou? Ook stilletjes van jouw kant...

Hier koffie gedronken bij mijn vriendinnetje. Was heel gezellig, ben er blij van geworden. Morgen komt een expert van de ge.schillencommissie, omdat we voor een kapitaal een houten vloer hebben laten leggen, maar die ligt scheef en is niet goed afbehandeld, waardoor er niet op te leven is zonder dat er hele lelijke vlekken ontstaan die je er niet meer uit krijgt. Ik kan die gasten wel wat doen, dus Maxi gaat het gesprek voeren en ik smeer hem met Mini. Dat is beter voor ieders gezondheid, vooral die van de baby denk ik. Woensdag de nekplooimeting en de uitslag van de combinatietest en ik vind het vreselijk spannend. Goed dus dat het morgen al dinsdag is. Woensdag eerst nog even lunchen met een vriend (en collega) voordat ik naar het ziekenhuis ga, dus hopelijk gaat de tijd snel...

Fijne avond meiden!

X

Geplaatst

Ja Tina klinkt positief slaap lekker

Floor hoest met maxi zijn oog?

Spannende tijd voor jullie komt vast helemaal goed;-)

Ja gaat redelijk afgelopen dagen te druk geweest en dat merk ik direct ben zo moe kan de hele dag wel slapen oooo en ik ben zo kattig haha heel erg arme man van me

Wel leuke dag gehad

Hoest met de andere dames?

Liefs x

Geplaatst

Voor alle dames: slaap lekker! Hoop dat het lukt vannacht! Meer dan vier uur moet toch mogelijk zijn, Tina?

Hier was het vannacht om vier uur rustig, volgens manlief ging na 0.00 uur de muziek wel weer steeds harder. We hadden vandaag niet zo'n zin om er nog mee aan de slag te gaan, hebben bovenverdieping schoongemaakt en vanmiddag naar schoonouders gegaan waar we nu net van terug zijn. En nu staat de muziek weer aan.... Word er echt niet goed van! Maar heb geen zin om er nog langs te gaan, hoewel het misschien niet anders kan. Misschien manlief eerst lief aan kijken?

Trusten!

Geplaatst

Ik had allang de politie gebeld. Dit is niet normaal hoor!! Wst zijn jullie geduldig!

Minoes leuke verjaardag vsn manlief gehad?

Ja ik ben wat relaxter. Pfffff adem in adem uit ;)

Ze kan het krijgen hoe ze het hebben wilt. Volgens het convenant en niet meer niet minder.

#/^#@/^&&wijf :D

Kregen we nog een smsje of we de kids in de meivakantie 1 week konden nemen. Ik moet zeggen, ze heeft wel lef ;)

Ik ga slapie doen! Heb vannacht bij J.amey in bed gelegen. Die heeft weer vreselijke groeipijnrn. Volgens de heren wetenschap zit dat alleen tussen de oren. Nou ik nodig ze bij deze uit om het kind te komen masseren 's nachts!

Xxx

Geplaatst

Jeetje beanie ik had heb vermoord haha gewoon politie bellen zeg wat een idioot zeg hij heeft wel lef

Hebben jullie het leuk gehad?

Sandra ja dat mens ia gek spoort niet

Och wat zielig dat J last van groeipijn heeft dan dat doet zeer waar halen de wetenschappers dat vandaan zijn zelf klein gebleven zeker sterkte ermee lieverd

Sproet hoest met je ?

Floor beetje geslapen

Tina ook ??? Haha

Geplaatst

Lieve San, vannacht wel een beetje kunnen slapen? En J. ook?? Wat een b.itch zeg, die ex! Wat nou als jullie gewoon 'nee' zeggen, dus de kids niet nemen in de meivakantie? Tja, aan de andere kant blijven het wel de kinderen die de verliezers zijn in deze situatie... Lastig hoor. Wat is wijsheid?

Floor, bijna uitslag! Zitten we morgenochtend samen in de stress.... Wij dus morgen de 20-weken echo.... Vind het wel heel erg spannend worden nu. Btw ik zag niet zo lang geleden een artikeltje op ik geloof nu.nl (kon het helaas daarnet niet meer terug vinden) over Nederlandse vrouwen die uitwijken naar België vanwege een bloedtest die daar wel wordt gedaan en in NL niet of maar op kleine schaal (het artikel had het over dat de test wel in het L.UMC en in de V.U wordt gedaan maar dat dat niet meer mag van de minister ivm met de kosten... (welke kosten, die betaal je toch zelf??)). Misschien is het toch de moeite dit nog uit te zoeken? Is wel wat verder weg maar kost misschien minder en wellicht heb je de uitslag ook nog sneller! Ik geloof dat er al aardig wat vrouwen heen gaan voor dit onderzoek en de verwachting daar is dat dat aantal alleen nog maar gaat toenemen... Ik baal ervan dat ik het stukje niet meer kan vinden!

Tja, de buurman... Ik heb vanmorgen om 0.30 uur maar weer eens aangebeld. En hem verteld dat we het zat zijn, dat we nu genoeg hebben aangegeven dat de grens is bereikt en dat we naar de verhuurder gaan. Hij vond weer eens dat het niet hard stond (stond het wel) en dat ze maar metingen moesten komen doen... Ja, daarvoor is het te zacht, maar het is toch echt hard genoeg om duidelijk door te dringen in de slaapkamer en ons uit onze slaap te houden. Ik kan wel oordopjes in doen maar om eerlijk te zijn vind ik het waanzin dat ik thuis, in mijn eigen huis, standaard met oordoppen in zou moeten slapen. Daarbij komt dat als de kleine er is, dit sowieso niet meer kan! Hij vond overigens ook dat het nieuwbouw is dus dat hij kennelijk zijn muziek hard mag aanzetten. Deze man heeft echt een heleboel fatsoensregels niet begrepen..... Enniewee, ik ga vandaag de verhuurmanager maar eens bellen. En bij zijn buren aan de andere kant langs, in de hoop dat ze thuis zijn. Hoop dat zijn feestje zaterdag dusdanig erg is geweest dat er vandaag meer klachten bij de verhuurder binnen komen.... Kijken hoe lang hij dan nog vindt dat hij alles maar kan doen en dat hij met niemand rekening hoeft te houden! En als de verhuurder niks doet dan denk ik dat we maar eens gaan overwegen minder huur te gaan betalen. Dat is dan het voordeel van huren.....

Geplaatst

Wat een vreselijk gedoe met jullie buurman. Ik zou ook de verhuurder bellen. Misschien kan je ook nog wat andere buren meekrijgen in je klacht? Sterkte!

Nou Floor en Beanie - spannende dag morgen. Weer een grote mijlpaal te bereiken. Kan me voorstellen jullie zenuwachtig zijn. Beanie zou jij dan nog kunnen gaan voor de bloedtest? Of alleen als aanvullend onderzoek?

Minoes - rustig aan blijven doen. Mooi dat je een fijn weekend had en laat maar - dan ben je gewoon wat kattig dat geeft niet, hoor:) Gaat vanzelf weer over. Goed naar je eigen energie luisteren en als die je zegt slapen - geef er maar aan toe. Straks voel je je weer helemaal bovenop!;)

Sandra - wat erg dat je kleine man zulk groiepijn heeft. Hopelijk gaat dat snel weer over.

Hoe gaat het met alle andere 'paashasen' ? Hebben jullie lekker genoten van de vrije dagen?

Ik had een heel leuk weekend. Zondag dus lekker ontbijten en uitwaaien aan het strand en gisteren een mooie boswandeling hier in Friesland. Nou beter kan niet - ach toch WARMER;) please. Vannacht weer on 5u wakker en om 5.30u ging de wekker gaaaaappppp. Maar goed, dinsdag is altijd mijn heel vroeg-opsta-dag omdat ik om 7u al naar de yoga ga. Ik ben er altijd onzeler of dat na de tp mag, maar heb het vandaag voor het eerst wel gedaan. Ik doe aan yin yoga - dat is een rustige manier van yoga met veel meditatieve elementen. Ik heb wel alle erg draaiende houdingen even uitgelaten dat voelde niet goed. Nu WD 5, zou ik alvast maar een testje wagen;)? Hoe snel na de innesteling kan je met de KV tests wat zien? Ik denk dat ik deze keer ook maar weer gewoon vroeg ga testen omdat ik anders alleen maar negatief begin te denken... begint namelijk alweer. Ik voel niets (of niet meer zo veel , alleen nog wat lichte ongizeuren) en dan is het voor mij alweer gebeurd...:( Ik weet niet zo denken is nog veel te vroeg:)

Geplaatst

Lieve Tina ik begrijp het allemaal zo goed ik geef je een hele digi knuffel en ik ga me rot duimen ;-)

Ik heb 2 april grap uitgehaald en gezegd dat Ilana oorbellen heeft is niet zo haha

Geplaatst

Jessica wie staat er dan op de fotot op fb? hahah

Sandra wat een gezeur toch steeds met die ex....pfff hield het maar eens op hé?Dat zou voor iedereen beter zijn.

Floortje ik hoop dat jullie er uit komen met de vloer...verstandig dat maxi het gesprek aangaat...voor jou beter en voor ienieminie ook ;)

Ik heb een mailtje van een potentiële ouder gekregen. Ze was op zoek naar flexibele opvang vanaf januari volgend jaar en ze was zich aan het oriënteren. Heb direct een mailtje teruggestuurd dat dat natúúrlijk mogelijk is bij mij. Verder nog niets weer gehoord maar goed het heeft ook nog even...verder nog geen reacties. Valt me toch wel een beetje tegen moet ik eerlijk zeggen, niet dat ik nu dacht dat ik platgebeld zou worden maar toch...maar goed wie weet wat er aanstaande zaterdag gebeurd op de open dag...daar focus ik me nu eerst maar op.

Tina ook van mij een dikke knuffel!

Beanie wat een onmogelijke buurman, dit kan toch zo niet? Waarom kunnen mensen toch geen rekening houden met elkaar, dat snap ik nooit zo goed. Niet te lang doormodderen hoor, hij mag best weten dat het zo niet kan.

Hier een beetje brakkig, mijn kleine mannetje heeft heel de nacht gespookt. Om 2 uur werd hij huilend wakker, dus uit bed. Bleek hij meer dan 40 graden koorts te hebben. Zetpilletje en een flesje sap en toen weer in bed na lang troosten. Ik vond het zo erg voor 'm. Hij is op een verkoudheidje na nog nooit ziek geweest en het liefst zou ik alles van hem overnemen zolang hij maar geen pijn heeft en zich ellendig voelt.. Maar goed een uur later werd hij weer huilend wakker en had hij alles ondergespuugd. Bed verschonen en uiteindelijk was het om half 5 stil. Vanmorgen om half 11 wakker gemaakt en een flesje melk gegeven. Na een klein uurtje alweer moe en maar weer naar bed. De arme schat..

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden