Ga naar inhoud

Bomen die bomen!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ansje, wat zielig zeg!! Was je alleen gegaan? V.ince (en ik dus) zijn morgen aan de beurt voor de BMR :-( Ben benieuwd, hopelijk krijgt hij er niet teveel last van! Ik voel m'n eisprong iedere maand heel duidelijk, zeker na het spuiten van de P.regnyl.

Minoes, donderdag gaan ze onze cryo ontdooien en vrijdag dan de tp.

• Reacties 4,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

15 uur pas ;-)

Oh Ansje, naar hè die BMR... En dan dat vasthouden, ik vond het ook vreselijk! Mini was er wel een paar dagen naar van, maar dan sliep hij vooral veel, dus ik hoop dat het voor J. ook meevalt. Sterkte!

Geplaatst

huhuhu, sorry druk, druk, druk

Nou Floor ligt waarschijnlijk net met een enorm big smile op de stoel bij Doc P.:)? Spannend!! Ben erg benieuwd of jullie eerste vermoeden klopt. Geniet er maar van! Ben je weer wat bijgekomen van je weekend? Ik snap je zo goed! Het is soms erg zwaar als je er vaak even alleen voor staat. Maar schut maar rustig hier je hart uit.

Weet je, ik dacht al soms eraan in het afgelopen jaar of ik een 'telefonische hulplijn' op gaan ztten. Een die 7/24 kunt bellen - maar dan echt voor lotgenoten in de MMM of voor mensen die er aan verbonden zijn. Ook voor mannen, want soms denk ik dat die nog weiniger hun ei kwijt kunnen, omdat zij meestal nog moeilijker over dit traject praten kunnen.

,

Beanie - wat leuk - de Porsche voor ukkie is dus ook als arriveert! Moet je nog veel hebben? Lijkt me zo leuk dat je alles bij elkaar mag kopen, krijgen, zoeken:)

Ansje - oh wat zielig. Ik denk dat dat bij ons mijn lief moet doen ik kan dat niet:( Lijkt me vreselijk mee aan te zien.

Minoes hoest met jou?

Melis - nu nog 2 dagjes! You are the NEXT! I know it. Kan je het nog volhouden?

Sommie - pfff nu wordt het zeker zwaar? Sterkte meid met de laatste dagen. En vooral succes met de verhuizing. Hopelijk bedenkt zich jullie kleintje niet "nieuw huis, nu kom ik ook kijken":)

Sandra? Sproet? Druk? Ja, vast wel.

Ik heb een inspannend weekend gehad en maandag de hele dag klanten en collega over de vloer - 's avonds nog een netwerk bijeenkomst en om 0.00u dood op naar bed. Vandaag alweer sinds 5.30u aan het hollen :( Ik moet wel op mezelf passen:) Maar mijn vriendin uit Duitsland komt morgenavond voor 1.5 week op bezoek en dan moet ik wat voorwerk doen:) Kijk ernaar uit. Weer eens 'Mädelsabend' en lekker shoppen:)

Geplaatst

Nou, nou, nou, wat was ZE druk ;-)) Bijna niet op de foto te krijgen was ZE ;-)) Hihi, helemaal in de stress, als ze op mij gaat lijken, dan bind ik haar vast tot haar 21e!!! ;-)

Geplaatst
Nou, nou, nou, wat was ZE druk ;-)) Bijna niet op de foto te krijgen was ZE ;-)) Hihi, helemaal in de stress, als ze op mij gaat lijken, dan bind ik haar vast tot haar 21e!!! ;-)

Ik wist het wel! Toch lekker roze shoppen! Weet je hoe ik dat wist? Je schreef toch eerder dat Mini zei dat hij een zusje zou krijgen? Volgens mij voelen ze dat gewoon aan. Dus door wat hij zei dacht ik het al.

Helemaal leuk toch! Maar volgens mij wist je het zelf ook al wel, aangezien je toch een beetje een meisjes- babykamer aan het maken was. Iig 'mag' je nu gaan shoppen, lekker meisjes dingen! Geen auto's maar een poppenhuis.... Barbies.... nou ja misschien weet je zelf nog wel hoe je was als klein meisje! Jurkjes! Prinsessenjurkjes! Doen het altijd goed! Veel zuurstokkleurtjes! (Zegt ze terwijl ze echt een zuurstokkleurige groene kinderwagen gaan kopen, hihihi). Toppie hoor! Trouwens ook wel zo makkelijk, aangezien jullie jullie leukste/mooiste jongensnaam al vergeven hebben. Nu kunnen jullie jullie mooiste meisjesnaam gaan vergeven. Hoeft het geen tweede keuze te gaan worden!

(Had je trouwens ons raadseltje nog weten te ontrafelen?)

Geplaatst

Wow Floor jullie worden Konings koppel ;-) kan grote broer op haar passen van harte gefeliciteerd schat geniet ervan het is jullie zo gegund xx

Geplaatst
Gefeliciteerd, een meisje, wat gaaf!!

Was alles verder goed met haar?

Haha, ja, hij zei alleen: 'jemig wat is ze druk zeg!'. Nou mooi vooruitzicht, dan hebben we straks 'ADHD keer twee in HD'.... Ik bruis van energie, dus dat komt helemaal goed ;-)

alles zag er mooi uit, hij zei: 'ik zou me niet te veel zorgen maken om de 20 weken echo'. Garantie hebben we natuurlijk niet, maar we hebben nu een aantal checks gehad en alles lijkt goed, dus daar moeten we dan ook maar een beetje op vertrouwen.

Geplaatst

Super fijn Floortje, al een hele geruststelling! Het fijne van dr. P.apa vind ik dat hij alvast bepaalde punten checkt en hij alles op een bijzondere manier deelt met de aanstaande ouders.

Hoe vinden Mini en Maxi het? En jij natuurlijk zelf?

Geplaatst
Super fijn Floortje, al een hele geruststelling! Het fijne van dr. P.apa vind ik dat hij alvast bepaalde punten checkt en hij alles op een bijzondere manier deelt met de aanstaande ouders.

Hoe vinden Mini en Maxi het? En jij natuurlijk zelf?

Ik vind het spannend, Mini wist het al, hij heeft haar ook al A.lice gedoopt en en zegt steeds 'A.lice mooiste naam!' En Maxi vindt het erg leuk ;-)

Die Pregnyl: ik weet het niet, want ik gebruik altijd ook een lading andere rotzooi, dus de relatieve luxe van alleen Pregnyl ken ik niet. Wel altijd een hele opgeblazen buik, maar nooit zere borsten, behalve als ik zwanger ben.

Tina, lief van je, dank!

Geplaatst

Erg leuk een meisje, wordt er helemaal enthousiast van!

Zal wel door de Pregnyl komen, want ik heb sinds een paar dagen een buik alsof ik 6 maanden zwanger ben. Net bij de zonnebank zaten ze me ook al aan te kijken; "ga je zwanger onder de zonnebank?" Hahhahaha...

Geplaatst

Oooo Floor wat fijn dat alles goed was

De vrouw die in Groningen doet had ook alles nagekeken en toen ik 20 weken echo had had ik haar weer stond binnen 5 min weer buiten haha

Dus ze gaat À.lice heten haha leuk zeg

Melis ja ik herken dat van pregnyl en ook wel bij anderen gehoord het is toch soort hcg

Spannend voor jou zeg ook een broertje of zusje voor v

Geplaatst
Iemand hier ook zo'n last van een opgezette buik en pijnlijke borsten na de Pregnyl? Volgens mij had ik dit de vorige keer niet :-S

Komt mij absoluut bekend voor Melis! Had ik ook alle keren na de Pregnyl... De laatste keer was het na een week of zo weg, net als het scherpe ruiken, toen heb ik geconcludeerd dat de HCG weg was. Pas na mijn positieve test kwam het weer terug!

Geplaatst

Thanks Beanie, 'gelukkig' ben ik niet de enige. Ik kan me dit niet herinneren van de vorige keer. Vooral m'n borsten doen zeer en ben hartstikke moe, lig er soms al rond 21 uur in :-(

Het is voor een goed doel zullen we maar zeggen ;-))

Geplaatst

Ah joh, dat moe en om 21 uur er in liggen gaat als het goed is nog een maand of 9 duren ;-)

Moet je er eens bij spuiten, of een lading Progynova bij slikken, dan lig je om 18.30 voor pampus, jij mazzelaar! ;-)

Geplaatst

Beanie, ik lees dat je geen borstvoeding gaat geven. Ik ben benieuwd waarom niet. Niet dat ik van de borstvoedingsmaffia ben hoor, integendeel, ik vind dat iedereen moet doen waar zij zich goed bij voelt! Ik ben gewoon nieuwsgierig.

Geplaatst
Beanie, ik lees dat je geen borstvoeding gaat geven. Ik ben benieuwd waarom niet. Niet dat ik van de borstvoedingsmaffia ben hoor, integendeel, ik vind dat iedereen moet doen waar zij zich goed bij voelt! Ik ben gewoon nieuwsgierig.

Eigenlijk was dit iets waar ik al een hele tijd mee worstelde.... Ik heb er helemaal niks mee, ik voel er niks voor maar voelde me er schuldig over omdat ik dit zo voelde en onder invloed van de maffia en alle folders die je overal krijgt (ZH, kraamzorg...) dacht ik dat het beter zou zijn voor mijn kindje om wel BV te geven, maar dat wilde ik dus niet en dit leverde me gewoon heel veel stress op. Toen ben ik me eens flink gaan verdiepen in dit onderwerp, met wat zoeken op internet kom je ook wel wat andere artikelen tegen dan alleen maar de pro en de maffia. Mijn conclusie was dat het allemaal niet zo keihard bewezen is als dat wordt beweerd op allen pro-sites en maffia sites en dat ik dus mijn kindje niet tekort doe door te kiezen voor FV. Dit heb ik uiteraard ook grondig besproken met manlief, hij heeft zich er ook in verdiept en samen zijn we tot de conclusie gekomen dat het voor ons en voor uk beter is om nu al te kiezen voor FV ipv BV. Het geeft mij een hoop rust dat we die beslissing samen hebben kunnen nemen... Ik hoop niet dat ik nu allerlei argumenten van alle kanten ga krijgen waarom ik de verkeerde keuze heb gemaakt, ik geloof dat ik voor mezelf hierin de beste keuze heb gemaakt en daarmee ook voor uk!

Sorry, beetje onsamenhangend verhaal geworden geloof ik, maar ik hoop dat je de strekking snapt. Ik weet dat jij niet van de maffia bent...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden