Ga naar inhoud

Bomen die bomen!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ohhh gefeliciteerd kleine s.terre:)!! Nu is het voorbij met de rust:) leuk.

Hahaha jullie zijn toch ook lang beanie? Komt wel goed ;)

Nu goed aan jezelf denken hè!

Hier 5 losse stappen!!! Wij kunnen straks in Frankrijk achter haar aan rennen hihi

Hoe is het met de andere dames?

• Reacties 4,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hi dames,

Leuk Sandra, idd wordt achter je meisje aan hobbelen in Frankrijk! Maar wat goed!

Tina, hoe is het met jou? Hou je het nog een beetje vol in de verlengde wachtweken? Nog een weekje toch?

Andere dames, hoe is het met jullie?

En speciaal voor Sproet en Floor: dikke knuffel!

Ja, manlief en ik zijn beiden niet zo heel klein. Maar als het zo doorgaat is uk in week 40 ruim 8 pond! Lijkt me geen goed idee.... Maar over een week of 2 weet ik meer, dan gaan we spijkers met koppen slaan t.a.v. de bevalling. Ik wil niet te veel over de 38 weken heen lopen (is verstandiger gezien mijn leeftijd) dus we gaan het hebben over de mogelijkheden en de risico's... Gelukkig kan ik hier zelf ook in enige mate sturend in zijn!

Vandaag met mijn schoonmoeder hemeltje gemaakt voor boven het wiegje, is heel lief geworden (maar ook wel stoer). We schieten nu echt wel op! Maar ja, de zwangerschap schiet ook wel op dus het moet ook wel!

Fijn weekend allemaal dames, geniet er van en hou het rustig!

Geplaatst

Dus. Poging afgebroken. 1 superei. En een paar kleintjes. Verder meer donderdag bij m'n fa! Ben er ziek van en ga zo wijn zuipen.

Geplaatst

Och lieve sproet meid wat heb ik het met je te doen hakt er zo in pfff daar ga je ook niet van uit

Hele dikke knuffel

Beanie als je bloeddruk niet goed is word je ingeleid met 38 week was bij mij ook het geval succes lieverd met de laatste loodjes

Sandra goed zeg van s.terre kan je achteraan holen haha

Tina meid nog even dikke natte toet ;-)

Hier gaat redelijk goed ;-)

Fijn weekend meiden

Geplaatst

Sproeteke, nogmaals, ik vind dit zwaar bagger! Hoop dat je donderdag een constructief gesprek hebt met de FA! Knuffel!

Sandra, uit onderzoek is gebleken dat bij vrouwen boven de 40 de placenta vanaf week 39 in kwaliteit afneemt. Daarbij nu die hoge bloeddruk, dus reden genoeg... Ondanks dat uk het gelukkig heel goed doet, er is nu iig niks dat erop wijst dat de placenta minder goed functioneert.

Minoesje, hoe is het met jou?

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Geplaatst

Lieve Sproet, zoals al gezegd - ik vind het zo erg voor je. Daar heb je het al zo zwaar gehad en nu dit ook nog. Ik hoop dat ze donderdag met een goed uitleg en constructief voorstel komen. Heel dikke knuffel voor je.

Beanie - wat betekend dat dan voor je? Gaan ze de bevalling dan eerder inleiden? Of krijg je dan een keizersnee?

Floortje: hoe is het met jullie twee? Het gaat bij jou nu ook heel hard richting einde, toch? Zo spannend!

Minoes: Lekker je dikke natte toeten hahaha

Sandra: hoe gaat het met je? Moet je al achter je meisje aanlopen:)?

Hier vandaag leuke investering gemaakt - twee nieuwe gebruikte fietsen voor manlief en mij gekocht! Heerlijk was ik al lang aan toe, maar altijd was er weer iets. Ben heel blij een heel eind gefietst vandaag. Nu lig ik weer als een platvis op de bank zoooooooooo moe:)(, maar dat hoort wel erbij:) verder gelukkig nog steeds geen last.

Geplaatst

Beanie ooo dat wist ik helemaal niet van de placenta

Ik ben heel benieuwd wanneer hoe en wat haha

Succes meid

Lieve Tina ook al heb je 100 mil natte toeten van mij nodig dan komen ze er lekker aan haha

Goed bezig nieuwe fiets voor jou en manlief

Ik had 1 op de kop getikt voor 50 euro haha als ik veel fiets krijg met mijn verjaardag mama fiets van lief ;-) dus doe hard mijn best haha

Ja gaat weer de goeie kant op met mij

Ilana was vanmiddag even bij mijn schoonouders hebben wij even bootschappen gedaan en gezellig samen uiteten geweest oja had sjans met een pool haha was wel leuke man lachen maakt je dag ook weer goed ;-) lol

Hoest met de andere dames?

Liefs

Geplaatst

Hi dames,

Allemaal aan het fietsen? En als platvissen op de bank? Hier meer een walrus danwel zeekoe... Maar ook op de bank (niet op de fiets).

Blij te horen Minoes dat het met jou een beetje beter gaat! Nu doorzetten die opgaande lijn!

Hier ook weer lekker moe... Vanmiddag was weer voor het kamertje. Maar het is nu wel echt bijna klaar. We moesten uiteraard ook weer naar de bouwmarkt, want we vergeten altijd weer dingen (niet alleen ik heb last van dementie). Vanavond nog boodschappen gedaan... En daarna weer verder op het kamertje. Wat een werk toch nog om er wat leuks van te maken met goede verlichting!

Qua bevalling: we gaan idd bespreken of ik in week 38 ingeleid zal gaan worden of dat we een KS inplannen. Daarover valt over en week of twee de beslissing. Mogelijk dat ik dan dus ook een datum heb! Het komt opeens wel heel erg dichtbij....

Geplaatst

Minoes; wat goed om te horen - lekker aan het sjansen;))) stoute meid.

Beanie. Wakrus hahaha. Ja dat zal wel in de laatste weekjes. Ukkies kamer wordt zeker een droom. Jullie hebben er zo veel creativiteit en liefde ingestoken. Oh wat spannend allemaal met de bevalling. Ben heel benieuwd. Ik duim voor je😉.

Nu maar weer proberen te slapen. Gaaaaapppp. Welterusten dames.

Geplaatst

Beanie leuk man vond ook zo leuk kamertje klaar te maken haha walrus valt wel mee haha

Waarom anders ks dan

Tina stouterd hoor jij niet op bed haha

Geplaatst

hey hey,

Lekker weekend gehad dames? Hebben jullie vandaag ook een beetje van het toch nog mooie weer kunnen genieten? Manlief en ik hebben onze nieuwe fietsen getest en zijn een rondje Sneeker meer gefietst - zo'n 45km... nu ben ik bekaf. Heel vreemd normaal ben ik niet zo snel kapot te krijgen, maar vandaag had ik al naar de helft van de weg spijt :) We moesten ook drie keer pauzeren omdat ik geen fut meer had:)

Verder blijven me de zenuwen plagen - ik wenste ik kon aan de klok draaien en het was al weer vrijdag - eindelijk het eerste echo, eindelijk weten of het goed zit en of er een hartje te zien is. Hoe was dat bij jullie? Waren jullie ook zo zenuwachtig voor de eerste echo?

Geplaatst

Grrrrrr!

Wij gaan zaterdag op vakantie, krijgen er nu te horen dat onze plek bezet is Tot eind van de maand!

Mijn schoonmoeder is des duivels. Ze willen ons nu ergens weg zetten waar de caravan niet past. Waar weer geen overzicht hebben op onze kinderen. Gelukkig hebben we er maar 5.

Gelukkig zit mijn schoonvader daar en die zag het. Die is kwaad! Die zit daar 10 weken. Mijn schoonouders hebben nu gedreigd om de boel te pakken en zonder te betalen maar een andere camping te gaan. Dus ik hoop dat het zaterdag nog door gaat........

Sorry voor het ego bericht. :(

Geplaatst

Oh Tina, die verlengde wachtweken zijn zo killing.... Ik weet er alles van! Om eerlijk te zijn vond ik die weken (t/m de tweede, derde echo zo'n beetje in mijn geval) veel erger dan de 'echte' wachtweken! Helaas, ook na de eerste echo zul je nog genoeg onzekere momenten kennen. Maar eerst maar eens die eerste mijlpaal...

Wow 45 km gefietst, mooi hoor. Idd heerlijk weer er voor vandaag!

Hoest met jou vandaag Minoesje? Ook lekker aan het genieten van het mooie weer?

En de andere dames?

Ja, het is wel leuk hoor, met het kamertje bezig zijn! Maar nu is het wel zo goed als klaar. Vandaag hebben we ons bezig gehouden met het kaartje. Moest ook nog gebeuren! Morgen weer naar het ZH voor bloeddruk controle en morgenavond voor een voorlichtingsavond over bevallen in dit ZH. Dus de dag is al weer goed gevuld!

Geplaatst
Grrrrrr!

Wij gaan zaterdag op vakantie, krijgen er nu te horen dat onze plek bezet is Tot eind van de maand!

Mijn schoonmoeder is des duivels. Ze willen ons nu ergens weg zetten waar de caravan niet past. Waar weer geen overzicht hebben op onze kinderen. Gelukkig hebben we er maar 5.

Gelukkig zit mijn schoonvader daar en die zag het. Die is kwaad! Die zit daar 10 weken. Mijn schoonouders hebben nu gedreigd om de boel te pakken en zonder te betalen maar een andere camping te gaan. Dus ik hoop dat het zaterdag nog door gaat........

Sorry voor het ego bericht. :(

Nou ja zeg! Hoe kan dat? Jullie hadden toch gereserveerd? Dan kun je toch niet zomaar die plek weggeven? Ik hoop dat je schoonvader wat heeft bereikt voor jullie! Je wil toch minstens je kids in de gaten kunnen houden... En dat de caravan iig op de plek past!

Ik ga voor je duimen dat jullie gewoon weg kunnen hoor!

Geplaatst

Nou we hebben een plek aangeboden gekregen die groter is, schaduwrijk is maar nog steeds geen overzicht heeft. Maar wel naast mijn schoonouders staan. Nu gaat mijn schoonmoeder (die is des duivels) Nog kijken of hij wat met de prijs gaat doen.

Ze kent het hele dorp daar een hij is een buitenstaander. Ze kan hem helemaal breken. Ze heeft het hele dorp al ingelicht.

Zij heeft in maart voor ons de reservering gedaan en bij haar moet je geen fouten maken.

Zolang ik maar kan staan zondag! !

Geplaatst

Jeetje Sandra wat een l.l zeg je wil gewoon je plek sommige mensen kan je de nek wel omdraaien grrrrr

Nou gelukkig heb je maar 5 kids ;-)

Nee even zonder dollen ik wil gewoon een goed plekje als ik jou was

Oja waar is de camping gezellig ondanks alles fijne vakantie

Tina meid hallo zeg ga je mee doen aan de berg etappes haha je bent ZWANGER!!!!! Dan kan alles niet meer haha

Och ja vreselijk de eerste echo en dan de tweede en als je bij de 12 bent word iets makkelijker en dan begin je weer van voor af aan tot je het in je handen hebt had ik wel in ieder geval haha

Beanie kaartje gevonden?

Succes morgen

Ja heerlijke dagen gehad vandaag kwam vrouwtje met man en kids van de zwangerschap cursus langs was heel gezellig het jongetje is net zo oud als Ilana erg leuk

Slaap lekker voor straks iedereen

Geplaatst

Oh jeetje Sandra. Wat een stress voor de vakantie. Hopelijk komt alles nog goed en kunnen jullie lekker genieten van de vakantie.

Ja deze onzekerheid is vreselijk. Ik voel me gewoon even zo niet zwanger:( maar goed ik zal niet zeuren. Vrijdag weten we meer.

Geplaatst

Haha Tina, welkom in de zwangere wereld ;-) Dat je zo wiebelig en onzeker bent is een teken dat de hormonen goed hun werk doen! Ik ben morgen 27 weken en heb een buik waardoor ik lijk op een waggelende walrus en nog vraag ik me af wat dat gedraaid en gewoel in mijn buik toch steeds is. Oh ja, een kind, maar dat kan toch helemaal niet???!!! Hormonen!!! Welkom, nog een week of 35 ;-)

Geplaatst
Haha Tina, welkom in de zwangere wereld ;-) Dat je zo wiebelig en onzeker bent is een teken dat de hormonen goed hun werk doen! Ik ben morgen 27 weken en heb een buik waardoor ik lijk op een waggelende walrus en nog vraag ik me af wat dat gedraaid en gewoel in mijn buik toch steeds is. Oh ja, een kind, maar dat kan toch helemaal niet???!!! Hormonen!!! Welkom, nog een week of 35 ;-)

Hihihi... Wat herkenbaar. Toch steeds tegen meer beperkingen aanlopen (gisteren was de uitdaging teennagels knippen, andere uitdaging is benen scheren...) maar toch gewoon nog steeds niet geloven dat er een kindje (nou ja, een fors kind zei de gyn vandaag nog tegen me) in mijn buik zit.... Bezig zijn met het kamertje en af en toe kleertjes kopen en bang blijven.... Ik geloof dat ik voor week 25 nog zo'n beetje niks in huis had! Ach ja, zo'n hormonen muts.... Nog een paar dagen meis, dan heb je iig de eerste echo en dan weet je vast een klein beetje meer. Maar spannend blijft het!

Sandra, zijn jullie al weg? Ik zag foto's van het zwembad bij oma? Het zag er iig heerlijk verkoelend uit!

Minoes, lekker aan het genieten van het mooie weer??

Floor, ik heb je net een uitgebreide app gestuurd... Zie je morgen nog ff! Kunnen we weer ff samen de walrus/zeekoe uithangen! Tina, jij bent voorlopig nog platvis hoor! Pas over een aantal weken hoef je over een nieuwe garderobe na te gaan denken! (Btw, tegen die tijd heb ik het denk ik/hoop ik niet meer nodig... Ik weet niet wat je maat is maar wellicht heb je interesse in wat kleding van mij tzt??)

Geplaatst

Haha dames jullie zijn grappig:)) Ja ik platvis en jullie al walrussen:)? Ik heb nooit gedacht dat ik dat ooit zou zeggen, maar ik wil ook een walrus worden hihihi.

@Floortje: 27 weken morgen alweer?! jeetje nu gaat het wel hart! Ik ben morgen 6 weken hihi. Ik ben zo blij dat jullie mij vooroplopen dan kan ik tenminste al mijn vragen bij jullie kwijt - flauw, he? Maar even eerlijk: nu ben je toch stiekem al erg blij toch? Je klein meisje groeit rustig door in je buik en straks mag je haar in je armen sluiten.

@ beanie: gelukkig heb je de kamer nu klaar - nu heel rustig aan. Jij bent er bijna! Ik hou me graag aanbevolen voor lekker ruim zittende kleding:) maar ik vrees dat ik het er koud in ga krijgen :) het wordt als dan een winter kindje:) Maar tzt kom ik er graag op terug.

Ik heb wel al iets gekocht:-0 - ik heb de investering voor een boek (lees bijbel) over zwanger zijn gekocht:) Ik dacht het kan niet kwaad eindelijk een beetje meer te lezen zodat ik jullie niet met de eenvoudigste vragen lastig vallen moet:)))

@Sproetje: Ik denk aan je!!! Dikke knuf!

@Minoesje: hey meid, hoe voel je je? Knap je weer wat op? En ja, ik wilde de bergetappes graag mee doen, maar de hoogste beklimming die ik hier in Friesland zou kunnen doen is de voormalige vuilnisberg :)))) en dat schiet niet echt op

@Sandra: Nou wat een gedoe! Ik hoop dat jullie nu iig van de vakantie met ze allen kunnen genieten. Heel veel plezier en vooral nog veel zon!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden