Ga naar inhoud

Bomen die bomen!

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dank dames voor de adviezen mbt de luiers! Ik denk dat ik dit vierde pak opmaak en dan een pak maat 2 open maak. Is dat echt nog veel te groot dat koop ik toch gewoon nog een pak 1? Overigens overlapt maat 1 nog behoorlijk en zit dat zeker nog niet te strak bij zijn beentjes... Volgens mij zit zijn gewicht in zijn lengte, hij heeft namelijk best wel dunne armpjes en beentjes! Hij heeft ook geen dik buikje, alleen hamsterwangen... Hij doet het dus bijzonder goed op de HA flesvoeding! (Melis, jij wil toch ook F.riso HA gaan geven? Ons bevalt het dus bijzonder goed! Tnt geen allergieën, eczeem of dat soort ellende opgemerkt! Hij lijkt geen last van reflux te hebben, spuugt weinig en geeft maar zelden een mondje voeding terug. Kortom, makkelijk kind! Iig tav de voeding. Hij huilt verder ook weinig en we zien steeds vaker een lachje... zo lief! Beetje onwillekeurig nog maar daarom niet minder lief!)

Melis, jij alweer 24 weken! Wat gaat dat enorm snel! Het lijkt wel gisteren dat ik de pregnyl voor je mengde! Super dat je zo positief bent, geniet je nu idd meer van je zwangerschap dan tijdens je eerste zwangerschap?

Minoes, geniet er van! En gefeliciteerd met je schoonvader!

Fijne dag! Het is iig beter weer dan gisteren! Wij krijgen straks een oom en tante van manlief op kraambezoek en vanmiddag gaan wij zelf op kraambezoek... Kindje van neef en nicht van manlief. Ze is 13 dagen eerder geboren dan Q. Maar zij hebben ook nog een peuter rondlopen, dus voor ons is het makkelijker hun kant op te gaan dan omgekeerd!

Geplaatst

Ik dacht me weer eens te melden.

Bezig met poging 3b. Kort protocol. Ik merk dat ik weinig tot geen behoefte aan het forum meer heb. En de meeste van jullie heb ik op whatsapp of Facebook dus het forum is z'n doel voorbij geschoten voor mij.

Ik lees af en toe wel bij hier omdat er hier dingen staan die jullie niet op fb zetten natuurlijk. ;-)

Na onze afgebroken 3A hebben wij echt overwogen te stoppen. Helemaal te stoppen. Ik / we zijn het zat. We zijn moe. De teleurstellingen die elkaar maar opvolgden doen pijn en ik krabbel steeds moeilijker op. Verder wordt iedereen zwanger om me heen en hoe blij ik ook probeer te zijn voor iedereen. Het doet toch ontzettend veel pijn. Maar omdat we zeker spijt krijgen als we deze poging niet afmaken... Toch nog maar....

Als je bedenkt dat we hier ooit begonnen met meerdere meiden die ongewild ongewenst kinderloos waren en ik nu nog de enige ben doet dat heel veel pijn.

En natuurlijk ben ik ontzettend blij voor jullie. Jullie hebben het, vrijwel geen van jullie, cadeau gekregen maar gesprekken over kids, zwangerschappen. Ik haakte echt af.

Ik ben niet zielig. Ik heb een heel rijk en leuk leven met een groot gapend gat in m'n hart.

Poging 3B. We doen m omdat we anders spijt krijgen. Ik heb er weinig vertrouwen meer in als ik eerlijk ben. Ik hou jullie op de hoogte hoor. Als het lukt spring ik hier een gat in de lucht. Als het mislukt laat ik het hier ook weten.

Ik ben blik dat het jullie allemaal goed gaat met kindertjes, babies en zwangerschappen. Pas goed op jezelf en elkaar.

X

Geplaatst

Ik lees zo af en toe mee het forum maar schrijf weinig mee.

Sproet, je schreef wat ik voelde en dacht. Ik ben ook 3 pogingen verder en het lijkt alsof ik de enige ben die nog nooit een positieve test in de handen heeft gehad. Iedereen om me heen is zwanger. Zelfs m'n allerbeste vriendin 'per ongeluk'. Ook op dit forum lukt het bijna iedereen (en ik gun het jullie allemaal!) uiteindelijk toch zwanger..

eigenlijk wou ik je alleen zeggen: je bent niet alleen, waarschijnlijk zijn er meerdere meiden die het schrijven hier hebben opgegeven.. Ik kan je nu zeggen hou vol, blijf positief, maar weet hoe stom dat soms is om te horen. Ik heb m'n allerlaatste cryo terug laten plaatsen.. Eigenlijk zonder hoop.. En voel me nu al rot omdat ik bang ben dat het hierna over is.

Grrrr.. Begin nu alweer tranen te laten, stomme utrogestan!!

Geplaatst

Sproet, ik ben hier ook maar zelden, maar lees af en toe eens mee. Weet dat je niet de enige bent. Ook hier nooit enig teken van innesteling. Om hopeloos van te worden.

Succes met jullie laatste poging.

Geplaatst

Lief van jullie!! Herkenbaar druppel. Mijn twee beste vriendinnen waren (1 heeft helaas net een miskraam gehad) ook zwanger waarvan ook 1 'per ongeluk' door de pil heen van een scharrel. Blijft moeilijk. Ik misgun niet, ik gun! Maar het doet pijn hè?! Xx

Geplaatst
Lief van jullie!! Herkenbaar druppel. Mijn twee beste vriendinnen waren (1 heeft helaas net een miskraam gehad) ook zwanger waarvan ook 1 'per ongeluk' door de pil heen van een scharrel. Blijft moeilijk. Ik misgun niet, ik gun! Maar het doet pijn hè?! Xx

Het doet heel veel pijn. Terwijl ik al zoveel teleurstellingen heb gehad vertelt ze me als eerste dat ze over tijd is. Doet de test maar eventjes op mijn verzoek en ja hoor! Je hoort dan ook nog eens zoooo blij te zijn, verrast en gelukkig. Ik heb mn best gedaan echt! maar eenmaal thuis barstte ik uit.. Pff, het valt niet mee. (Ik zat zelf op WD4 en uiteindelijk niet gelukt).

Ik hoop echt echt echt(!!!) dat het dit keer anders zal zijn. Je moet het gewoon doen hoor, ik wil nog steeds geloven in de wonderen. En ook jij hebt, ookal is het echt ietsepietsie, hoop. Anders beginnen we er niet aan. Ik wens je heeel veeeel succes bij deze poging. Ik hoop hier mooie berichten te lezen. :gekruiste vingers 2

Geplaatst

Beanie, hoe gaat het? En met Q.? Je zal vast lekker aan het genieten zijn van/met hem, heerlijk! Heb je erg veel last gehad vd keizersnede?

Minoes, nog lekker aan het relaxen op vakantie? Hoe gaat het met I.?

Sproet, succes met je 3B behandeling. Hopen opnpositief resultaat.

Hier alweer richting de 25 weken, wat een genot deze zwangerschap! Heb nergens last van, behalve dat het soms zwaar is icm een peuter. Op deze manier wil ik m'n hele leven wel zwanger zijn!

Geplaatst

Beanie lekker genieten van Q gaan

Hoest met herstel van de ks

Sproet succes met je behandeling op naar positieve test ;-)

Melis ja ik ook wel hoef je buik niet in te houden haha

Lekker genieten voor je het weet is krummel er al ;-)

Hier heerlijk aan het genieten Ilana is wat van slag last met poepen zo zielig

Jammer van het weer maar lekker relaxen ;-) in de sauna en bubbelbad zwemmen hebben we niet veel gedaan omdat Ilana zo'n last van de buik heeft

Liefs

Geplaatst

Hi dames,

Ik sluit me aan bij de rest: Sproeteke, heel veel succes bij poging 3B!

Melis, wat heerlijk, een stressvrije zwangerschap... Maar om nou altijd zwanger te zijn?

Minoes, wat zielig voor je meisje! Is ze erg van slag omdat ze niet thuis is? Maar jullie hebben toch nog een aantal dagen? Misschien dat het dan beter wordt en dan kunnen jullie nog lekker zwemmen!

Tina, hoe is het met jou? En met je drietal natuurlijk?

De KS is me echt enorm meegevallen... 's Avonds voel ik het litteken nog een beetje trekken maar verder echt niks meer. Ik moet echt zelf op de rem trappen (zeker nu manlief weer aan het werk is) om niet al te veel te gaan doen. Met Q. gaat het prima, hij heeft wat last van darmkrampjes maar met Infacol lijkt het redelijk te gaan. Hij huilt weinig en is over het algemeen een heel makkelijk en lief kindje. Af en toe is hij heel boos, dan kan hij wel heel hard schreeuwen en huilen. Hij drinkt zijn flesjes goed en doet het heel goed op de Friso HA voeding! We waren vandaag precies 2 weken geleden bij het CB en toen woog hij 3640 gram. Afgelopen vrijdag zijn we weer gaan wegen bij het CB en toen woog hij al 4030! Dus in 10 dagen zo'n 400 gram erbij! Aankomende donderdag is de eerste afspraak bij de arts van het CB. Ben benieuwd! Kan ik meteen gaan bepalen in hoeverre hun advies het ene oor in, het andere oor uit moet gaan zijn!

Geplaatst

Oooo wat fijn dat Q zo'n makkelijk jongetje is ;-)

Zielig he de darm krampjes heb ik met Ilana ook gehad :-(

Ja ik had ook geen last van de ks ook alleen dat trekken

Ja we wouden vandaag gaan zwemmen mijn man en ik zouden even naar Emmen sprong onderweg leiding van de auto dus die moet hier even gemaakt worden grrrr

Morgen nog een poging anders is het nu te laat en kan ze niet slapen straks

Heeft al veel vriendjes gemaakt zo leuk

Gaan dan naar restaurantje en daar kan ze mooi spellen en wij drinken haha

Geplaatst

Hey dames,

@Sproet, Lizzy en Druppel: Het doet me pijn dat jullie het geluk tot nu toe nog niet mochten ervaren en Sproetje: ik ga mijn vingers platdrukken voor een wonder met je derde poging!!! Dikke zoen en knuf voor je / jullie!

@Beanie: wow wat groeit je mannetje hard:) Straks moet je oppassen - komen al de meisjes op zo'n knap en lang ventje af:)))

@Minoes: Ach je, auto kapot, sh... Dat komt nooit goed uit! Sterkte. Hoe is het met je kleine meid?

@Melis: 25 weken , mooi!! Ben blij voor je dat je deze zwangerschap veel meer kunt genieten!

Hier alles goed! Vandaag de eerste dag ook 's ochtends niet meer hoeven over te geven, dus we gaan de energieke kant op jippie! En.... ik geloof dat ik sinds gisteren de kleintjes kan voelen:0! Ik ben niet zeker omdat het zo zachtjes (het lijkt heus een kribbelen) is en ik twijfel of ik het me inbeeld of dat het echt zo is. Maar zeker heel erg bijzonder. Hoe was dat bij jullie bij de eerste keer?

Geplaatst

Voelde als een hele zachte streling, alsof er een vlinder heel zachtjes langs je huid fladdert. Kan heel.goed dat je het op deze termijn al voelt, zeker met 3 kindjes in je buik.

Geplaatst

Minoes: proost! Lekker genieten met z'n allen! Alleen rot van jullie auto. Is hij nu weer in orde?

Tina, kan heel goed hoor dat je ze gaat voelen! Ik voelde het ook al vrij vroeg (ik denk rond de 13 weken) en dat voelde alsof ik heel zachtjes werd geaaid, als een soort kriebelen in mijn baarmoeder. Op de echo's later bleek dan ook dat het mannetje heel druk was! En aangezien het er bij jou drie zijn is de kans alleen maar groter dat ze regelmatig tegen de baarmoederwand aan komen, en dat is wat je voelt! Wat fijn trouwens dat je nu minder hoeft te overgeven... Dat zal toch wel een zegen zijn. Ik hoop dat je idd nu snel meer energie zult krijgen!

Ja, het mannetje groeit snel! Hij is al zo veranderd sinds zijn geboorte... Vanavond deden we hem in bad en het was voor het eerst dat dat vrijwel zonder huilen ging. Hij geniet er nu echt van, zo schattig! Dan is het ook wel heel leuk om hem in bad te doen! Komend weekend gaan we eens kijken of hij het fijn vindt om met een van ons samen onder de douche te gaan. Ben benieuwd!

Geplaatst

Hi dames,

Alles goed?

Even ego: vandaag voor het eerst bij het CB geweest (bij de arts dan). Het viel me mee! Ze was helemaal weg van Q., heel grappig. Hij pakt echt iedereen in! Gelukkig doet hij het prima, hij is nu 56 cm en weegt 4375 (zeg ik uit mijn hoofd) gram. Dus 1 kg precies aangekomen sinds zijn geboorte! Hij groeit keurig binnen de gemiddelden van de groeicurve. En verder was alles in orde, en hij gedroeg zich werkelijk voorbeeldig! Maar dat doet hij elke keer als er bezoek is of we ergens zijn. En dan daarna kan hij helemaal los gaan! Meestal is dat overigens na een fles wel weer over.

Maar gisteravond/vannacht was wel drama. Eerst gisteravond zijn (poep)luier volledig doorgelekt, dus ik kon hem schone kleertjes aantrekken. Vervolgens spuugde hij zichzelf en manlief onder, dus konden we hem weer schone kleertjes aantrekken. En toen ik hem vannacht verschoonde voor de nachtvoeding plaste hij zijn romper en shirtje onder. Dus kon ik hem wéér verkleden. Toen heb ik hem maar zijn monster-shirtje aangetrokken...

Geplaatst

Haha beanie lol en zijn monster shirt bleef schoon moet dus vaker aan ;-)

Wat leuk he dat hij iedereen inpakt charmeur nu al ;-)

Groeit als kool heerlijk geniet ervan

Liefs

Geplaatst

Hahaha monstershirtje:))) geweldig.

Voor deze soort situaties ben ik weleens bang als ik daaraan denk dat het 3 zijn:S. Wat leuk dat alles goed zit met de kleine man en ja charme die spat er zelf op de foto's vanaf ;)

Hoest verder met jullie allemaal?

Ik moet deze dagen vaak aan Floortje denken. Ik hoop heel erg dat alles goed gaat met haar en de kleine.

Hier alles prima. Morgen komen mijn schoonouders en we gaan de babykamer behangen😊 so leuk!

Welterusten

Geplaatst

Hi dames,

Minoes, fijne vakantie gehad? Ben je eigenlijk al weer terug of kom je aankomend weekend terug?

Melis, thanks!

Tina, ik las ergens anders dat je vandaag weer ff mag spieken? Dat wordt nu natuurlijk steeds leuker... Heb je eigenlijk al een afspraak staan voor de 20-weken echo? Heb je een GUO omdat het er drie zijn of 'gewoon' een SEO? Zal trouwens wel een GUO zijn denk ik, is dat niet sowieso bij een meerling? En ook bij een ICSI zwangerschap?

Tja, dat soort dingen ga je zeker meemaken, maar troost je, nooit bij alledrie tegelijk! Alleen zul je wel meer 'drama' nachten hebben... Sowieso al een 'nachttaak' om drie kindjes te voeden denk ik? Ik ben met die ene zeker al een uurtje zoet... Nou drinkt hij in alle 'rust' zijn flesje leeg, ik hoop voor je dat die van jou niet zo vaak in slaap vallen tijdens het drinken! Dan kun je misschien drie kindjes voeden in de tijd dat ik er eentje voed... Dat monster-shirtje is echt zo grappig! Het is maatje 50 maar valt nog groot genoeg, dus moet hij het nu maar vaak dragen! Dank je voor het compliment! Hij begint nu trouwens te lachen naar ons, en dat is echt té lief! Ik heb er nog niet echt een goede foto van, maar als ik die heb gemaakt dan komt hij iig op FB!

Andere dames: hoe is het?

Fijn weekend vast allemaal!

Geplaatst

We zijn onderweg naar huis ook wel lekker

Pfff mijn schoonmoeder word ik wel helemaal gek van och ja we gaan volgende week ook nog paar dagen weg

Ben nog moe van de vakantie was moe toen ik weg ging maar nu nog erger haha lag tegen 22.00 uur al op bed is echt niks voor mij

Schoonmoeders zijn vermoeiend haha

Tina succes met je echo

Maar ik heb wel gehoord dat meerlingen veel zoeter zijn dan 1 dus dat is dan positief en je vind je draai daar ook wel in ;-)

Worden dus drie monster shirtjes helpt haha

Beanie heerlijk he dat lachen is zo leuk de eerste dingen ;-) geniet ervan tijd gaat hard genoeg

Melis hoest met jou en ukkie?

Hoest met de andere dames?

Liefs

Geplaatst

Hoi hoi,

@Minoes: haha inspanning met schoenmoeder:) Mijn schoonouders waren vandaag bij ons bezig om de behang in de kinderkamer af te halen en alle muren te schuren. Zo lief. Ga maar thuis weer lekker genieten van je rust:)

@Beanie: Ik heb nog geen afspraak voor de 20 weken echo. We hebben het vandaag er wel eventjes over gehad. We zullen daarvoor naar Groningen. Maar of het een SEO of GUO is weet ik eerlijk gezegd niet. Goede vraag. Tja het voeden van drie zal wel op een creatieve manier moeten zie bijgaand foto:))

[ATTACH=CONFIG]5413[/ATTACH]

Nou en voor de rest geeft het dan maar 3 monstershirtjes:))

Echo was trouwens prima. Alles ziet er goed uit. Voldoende vruchtwater, kloppende hartjes en alle goed actief en groeiend:) Ze zijn nu 10.1cm, 9.2cm en 9.8cm - manlief is van mening dat de 9.2cm een meisje is en de ander twee jongentjes:) Wie weet. Helaas vandaag nog niets kunnen zien.

Geplaatst

Geniaal Tina, die foto! Ik wil ook zo'n plankje! De Difrax-flessen heb ik al!

Even een fotootje van Q. met monster-shirtje, helaas niet heel duidelijk hier:

[ATTACH]5414[/ATTACH]

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Geplaatst

Haha Tina die is goed ;-)

Och alles valt straks lekker op zijn plaats

Ik denk twee meisjes en 1 jongen

Fijn dat alles goed was met jullie drietal ;-) geniet er van

Haha beanie wat een lekker ding is die nog vrijgezel ik heb nog leuke dochter in de aanbieding haha

Ja heerlijk ontspannen thuis wat een genot ;-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden