Ga naar inhoud

Bomen die bomen!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hi dames,

Wat een rust weer. Maar ik meld me!

Wat fijn Tina dat je je wat beter voelt! Wanneer mag je weer voor een echo?

Vanmorgen controle gehad bij de gyn die de KS gaat doen. Is een heel fijn mens. Bloeddruk was nog steeds hoog maar op het randje. Er wordt dus niks aan gedaan. Volgende week week controle op de poli. En dat is dan de laatste keer voor de KS! Er op hopende dat uk op zijn geboortedatum geboren wil worden...

• Reacties 4,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Beanie, hoe hoog is je bloeddruk dan? Ben wel benieuwd naar wat hun hoog vinden en niks aan doen...

Spannend, nog een paar dagen en dan heb je je langverwachte wonder in je armen, heerlijk vooruitzicht!

Hier alles goed, weinig bijzonderheden. Buik groeit lekker en verder volop genieten van zoonlief en druk bezig in zijn nieuwe kamer :):)

Geplaatst

Beanie: oohhh aftellen!! Heb je last van de hoge bloeddruk? Ik hoop het niet. Rustig aan doen please. Ben je bang voor de ks? Doen ze dat trouwens met een ruggenprik?

Melis: Wat leuk een groeiend buikje:) Mijn buik groeit nu al!! Ongelofelijk, kan het bald niet meer verbergen of krijg vragen als: jij bent ook wat aangekomen op vakantie?? Nee echt, ik heb een behoorlijk buik al met 9.5 weken...

de 16e moet ik weer voor de echo naar het zh en we wachten met spanning nog op de oproep vanuit Groningen voor verder onderzoek.

Geplaatst

Tina, je hoeft je buik ook echt niet te verbergen gekkie, je bent hartstikke zwanger! Van een drieling, halloooooooo!! ;-)) Daar mag je apetrots op zijn!

Heb je trouwens FB?

Geplaatst

Wow beanie nog even meid en dan hebben jullie je wereld wonder in je armen spannend zeg ben benieuwd hoe die heet;-)

Tina haha nee gek he die met die 6 ling had een toeter en jij krijgt iets kleiner ;-) haha grapje je hoeft in ieder geval niet lang te wachten;-) geniet ervan x

Melis ik las over een graffiti spuiten voor de naar van v cool zeg ben heel benieuwd hoe doe word ;-)

Hier niet zoveel te melden we gaan naar een hutje op de hei zaterdag haha mijn vader weer met zijn briljanten plannen ben benieuwd anders ben ik zo weg haha

Geplaatst

Hi dames,

Bloeddruk is dusdanig dat hij nog net op het randje is... en dus net aan de goede kant van niet behandelen (de onderdruk is steeds 90). Wel moet ik mezelf heel goed in de gaten houden, als ik andere verschijnselen krijg direct aan de bel trekken om evt. helpp uit te sluiten. Morgen ben ik op de poli anesthesie en daar zullen ze zeker ook nog mijn bloeddruk meten. Woensdag weer terug naar de poli en dan zal hij ook weer gemeten worden. Als het nodig is ga ik anders tussendoor ook nog wel een keer naar mijn HA om te laten meten...

Melis, nog ongeveer 2 weken... Kan niet wachten! Ben zo benieuwd hoe hij er uit ziet en hoe hij is... En daarbij wordt het nu ook wel echt zwaar vind ik. Verstandig dat jullie nu zo druk zijn met V. zijn kamer, zorg dat het lekker op tijd af is zodat je je rust kunt pakken als het echt zwaar wordt! (maar dat weet je zelf nog veel beter dan ik....)

Tina, dat is nou juist het lastige van hoge bloeddruk, dat voel je niet! Daar heb je niet snel last van... Ik moet op een aantal andere verschijnselen letten. Manlief heeft me ook al op rustig aandoen gezet... Voel ik me wel schuldig over hoor! Hij werkt al de hele dag en dan komt hij thuis en dan moet hij ook nog koken en de keuken opruimen en de boodschappen doen... Niet leuk! Ben niet zo bang hoor voor de KS, maar zie wel op tegen de ruggeprik. KS doen ze alleen als het echt niet anders kan onder narcose, omdat het ten eerste voor het kindje beter is om een ruggeprik te krijgen, ten tweede voor de moeder uiteraard ook veel leuker is om het zelf ook mee te maken. Dat ik zo op zie tegen een ruggeprik heeft te maken met dat ik die 1x eerder heb gehad en dat was geen fijne ervaring. Inmiddels weet ik als geen ander dat dat niet maatgevend was, maar toch... Ik zal het zeker morgen met de anesthesist bespreken!

Jouw buikje dus al lekker aan het groeien? Is niet zo gek he, met drie ukjes in je buik... Tot wanneer wil je wachten met het bekent maken? Misschien niet te lang meer, om speculaties te voorkomen? Of zeg je dan dat je veel speculaasjes hebt gegeten? Dat kan natuurlijk ook nog! Je kunt ook veel wijde bovenkleding gaan dragen, tuniekjes misschien? Volgende week vrijdag dus weer voor een echo... Blijven toch spannende momenten!

Minoes, lekker hutje op de hei... Geniet er maar van hoor! Lekker rustig toch!

Geplaatst

ja heb ik.

Tina, je hoeft je buik ook echt niet te verbergen gekkie, je bent hartstikke zwanger! Van een drieling, halloooooooo!! ;-)) Daar mag je apetrots op zijn!

Heb je trouwens FB?

Geplaatst

Wellicht wil Tina ons helemaal niet op FB Minoes, haha ;-)

Spannend hoor Beanie, ondanks dat het een KS wordt is het natuurlijk leuk als je iedereen kan verrassen met de geboorte van zoonlief. Ik zou de datum lekker voor jezelf houden, wij wachten rustig af tot het goede nieuws!

Geplaatst

Hi dames, ben ik weer (zonder nieuws).

Vanmorgen bij de anesthesist geweest, en nog 2 andere gesprekken gehad. Bloeddruk werd gemeten en was prachtig! (123/73). Rara politiepet... Nou ja hopen dat het zo blijft! Waarom zijn die metingen steeds zo verschillend? Het lijkt wel of de handmatige metingen veel hoger uitvallen dan de automatische!

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Geplaatst

Tina succes ;-)

Beanie hou je het allemaal nog vol?

Nog een weekje spannend zeg

Hier van uit zonnige Ameland ;-)

We hebben het super naar ons zin

Leuke buren en Ilana heeft een vriendin ;-)

We hebben gister met alle buren buiten gezeten echt heel leuk

Oja en we gaan onze trouwegelofte opnieuw over doen op Ameland

Fijne dag meiden

Hoest met de andere dames?

Liefs

Geplaatst

Hoi meiden,

Sorry, ik ben zo met mezelf en mijn misselijk bezig:(

Minoesje: Ik heb je toegevoegd op fb, hoor! :) Tuurlijk wil ik jullie:)

Beanie: Dank je - zeker laat ik later wat horen. Fijn dat je bloeddruk nu weer wat lager is. Ik ben zo gespannen :) Hoe voel je je? Kan je het nog een beetje volhouden?

@Floor, Sandra en alle ander dames: ik hoop het gaat goed met jullie? dikke knuffel.

Geplaatst

We zijn op de weg terug van het ZH . Geen echt nieuws te horen gekregen. Ze willen nog steeds een reductie aanbevelen. We moeten de komende 2-3 weken definitief besluiten. Echo was weer prima. Goed gegroeid en lekker aan het rondspatelen😉. Deze keer konden we echt al kleine mensjes herkennen met alles eraan😉. We zullen nu voor over 2 weken eerst nog een afspraak voor de nekplooimeeting maken in Sneek om te zien of daaraan misschien nog iets te zien is wat een besluit rechtvaardigt. Ik moet eerlijk zeggen ik ben een beetje moedeloos. Ik kan zo'n besluit niet nemen. Ik wordt er triest van.

Geplaatst

Happinez... Breek even in...

volgens mij heb je je besluit al genomen onbewust.

je benoemt dat je nu al 3 kleine mensjes kunt zien.

denk zelf dat je er al uit bent...

volg je hart

Gr Shanna

Geplaatst

Lieve Tina,

Het is ook een té moeilijke beslissing. Ik sluit me dan ook aan bij de opmerking van Shanna: volg je hart... Wat ik al eerder heb gezegd, welke beslissing je ook neemt, het is de goede. Mits je er zelf, samen met je man voor 100% achter staat. Bedenk goed dat alleen jullie deze beslissing kunnen nemen!

Knuffel voor jou, je man en je ukkies

Geplaatst

Nou ja, heel verhaal getypt is het zomaar weer weg! Nou ja dan maar opnieuw...

Melis, veel succes/plezier morgen bij de GUO! Laat je het ff weten?

Minoes, valt dus nogal mee met het hutje op de hei? Klinkt iig heel gezellig! En wat leuk dat jullie de trouwgelofte opnieuw gaan afleggen!

Arme Tina, ben je al bij je HA geweest voor die zetpillen? Kan echt de scherpe randjes van de misselijkheid afhalen! En kan geen kwaad voor je kindjes. Je voelt je er ws. een stuk beter door als je die gewoon gaat gebruiken!

Hier nog steeds weinig te melden. Uk stuitert lekker door in mijn buik. Morgen weer naar de gyn, dan zullen ze wel kijken of we onze nu vastgestelde datum gaan halen. Ik hoop het! Verder is het gewoon de tijd uitzitten...

Geplaatst

Thanks Beanie, ik laat morgen even weten hoe het is gegaan!

Spannende dagen breken er voor je aan. Ondanks dat je al een datum hebt kan het best zikm dat alles in sneltreinvaart gaat omdat uk zich aandient.

Heel veel succes bij de gyn!

Geplaatst
Hey hey

Hoest hier?

Beanie? Wat heeft de gyn vandaag gezegd? Mag ukkie nog eventjes blijven zitten? Hoe was het met de bloeddruk?

Hi dames,

Ja, uk is weer door de keuring gekomen... Bloeddruk was netjes. Even een korte echo gehad, hartje geluisterd. Er is voldoende vruchtwater en de placenta zag er ook goed uit. Wel een raar idee hoor, dit was de laatste controle op de poli voor de KS! Als het goed is was dit ook de laatste echo. Er wordt alleen dinsdag nog even naar het hartje geluisterd met de doppler.

Dus... Aftellen en hopen dat hij rustig blijft zitten tot de geplande datum!

Geplaatst

Breek even in-----

Beanie, wat fijn dat alles weer goed was!!! Ik had je vorige week nog een pb-tje gestuurd, maar mijn laptop liep vast. Hierdoor het hele bericht weer weg. Ik ga je de komende dagen nog even pb-en.

En wie weet kom ik dus wat vaker hier meeschrijven.

Breekt voor nu weer uit.------

Geplaatst
Breek even in-----

Beanie, wat fijn dat alles weer goed was!!! Ik had je vorige week nog een pb-tje gestuurd, maar mijn laptop liep vast. Hierdoor het hele bericht weer weg. Ik ga je de komende dagen nog even pb-en.

En wie weet kom ik dus wat vaker hier meeschrijven.

Breekt voor nu weer uit.------

Gezellig Wen!

Geplaatst

Beanie, fijn dat de controle weer helemaal goed was, super! Nog een paar nachtjes slapen en dan is het zover, dan is uk gewoon bij jullie!

Minoes, hoe is het met jou? Lekker genoten op Ameland?

Tina, ben je al naar de huisarts geweest voor medicijnen tegen de misselijkheid? Sterkte iig en rust waar nodig en kan :-)

Vandaag de 20 weken echo gehad, alles zag er keurig uit! Gyn heeft zelfs even in 3D/4D gekeken en de baby lijkt sprekend op V.ince, zo bijzonder! Bmm was erg lang, 5,8 cm! Wij zijn helemaal happy en hebben dit goede nieuws lekker samen gevierd onder het genot van tapa's :-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden