Ga naar inhoud

Bomen die bomen!


Floortje

Aanbevolen Berichten

  • Reacties 4,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Dames, even een vraagje:

 

Ik heb sinds een paar dagen een trekkend en soms stekend gevoel boven mijn schaambeen en links en rechts daarvan. Ook voelt mijn onderbuik heel erg " vol". Is dat normaal??

 

Vandaag voor het eerst niet misselijk geweest;)))!! We waren eerst 2 uur wandelen - best zwaar de bergen op😝. Daarna naar een vulkaan therme gegaan, heerlijk in het warme water gedobberd en zelfs naar de sauna geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk Tina, ben heel benieuwd!

War je omschrijft herken ik als bandenpijn. De baarmoeder hangt aan banden die naarmate de baarmoeder gaat groeien gaan oprekken en dat kan een trekkend gevoel geven.

Is het erger als je hoest/noest/vanuit zit gaat staan of een plotselinge beweging maakt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jup heel vervelend maar niks ernstig

Hoe voel je je verder dan?

Best zwaar zeker ?

Wil je de geslachten ook weten van je drie ukkie's

 

Hier gaat alles zijn gangetje

Gister met de hele fam uiteten geweest mijn opa en oma betaalde daarna met mijn opa e oma naar plaatselijke kroegje geweest haha zo leuk

Vandaag meid opgemaakt voor bruiloftsfeest en vanmiddag gezellig bij mijn moeder gegeten

Nog 5 dagen en dan gaan we op vakantie kan niet wachten heerlijk

Ben er echt aan toe gewoon moe van alles

 

Slaap lekker allemaal

Link naar reactie
Delen op andere sites

Help....

 

Ik ben vanavond helemaal van streek... Ik heb ineens zo rare gedachten en gevoelens dat iets met de ukkies niet goed is. Ik weet echt niet hoe ik daarbij kom, maar misschien omdat ik helemaal niets meer voel. Wat een paniek net in het restaurant - was met manlief uit eten. Ineens was ik ervan overtuigd dat de kleintjes er misschien niet meer zijn. Herkennen jullie deze gedachten???? Weten jullie nog wat je rond de 14e week voelde of niet voelde?? Als ik kon zou ik nu naar de gyn gaan voor een echo. Vanaf wanneer kan je eigenlijk een doppler gebruiken?

 

** einde ego***

 

@minoes: Ja zeker willen we het geslacht weten!! Liever nu dan morgen. We hebben de laatste dagen hier op vakantie heel veel schattige babyspulletjes gezien, maar omdat we natuurlijk nog niet weten wat het wordt hebben we maar nog niets gekocht:)

 

@Beanie: hoest met je mannetje en jou? Lekker aan het verliefd genieten:)?

 

@Melis: hoe voel je je?

 

Sandra, Floor en alle die misschien nog mee lezen: dikke knuf!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lieve Tina, ik wil graag ff reageren al gaat dat lastig met een klein mannetje dat pas tevreden is als hij tegen me aan kan hangen... Dus dat is direct het antwoord op je vraag: ja ik geniet met volle teugen! Het is zo leuk om te zien hoe hij zich ontwikkelt en hoe snel het eigenlijk gaat... Inmiddels is hij 'al' weer drie weken oud. Ik kan me zo niet meer voorstellen dat hij 3,5 week geleden nog in mijn buik zat!

 

Maar om even terug te komen op jouw bericht. Volgens mij is het niet ongewoon dat je de ene dag meer voelt dan de andere. Je zit nu op een punt dat je HCG over het hoogste punt heen is, dus qua misselijkheid kan het goed zijn dat dat nu toch echt veel minder is dan eerder. Het is waarschijnlijk nog te vroeg om je ukkies al te voelen bewegen, al zal dat misschien niet heel lang meer gaan duren... Als je morgen nog steeds zo onzeker bent, dan kun je best naar een ziekenhuis gaan denk ik, gewoon naar een SEH of zo, dan zullen ze heus wel een echo maken hoor! Zeker als je je situatie uitlegt en ook verteld dat het hier om een zeer kostbare drieling gaat! Dus gewoon doen hoor! Je verzekering betaald dat heus wel, je zult het hooguit moeten voorschieten... Zoals je je misschien nog kunt herinneren zijn manlief en ik toen we in juni op vakantie gingen ook in Stuttgart in het ziekenhuis geweest, nadat we een aanrijding hadden gehad. Ik had uk (toen heette hij nog zo) nog wel voelen bewegen daarna maar na de hele voorgeschiedenis wilde ik zekerheid en dat hij zou worden nagekeken. Dus ik heb daar nog 2x aan de CTG gelegen (okay, daarvoor is het bij jou nog wel te vroeg) en 2x een echo gehad. Die echo zullen ze bij jouw verhaal heus wel maken!

Laat je het nog weten?

Niet te druk maken hoor! Knuffel voor jou en je man en je drie ukkies!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tina, ik heb je noodkreet al beantwoord in feb/mrt, ik snap je onzekerheid/angst. Op deze termijn val je een beetje tussen wal en schip; afnemende of zelfs geen klachten meer, maar nog geen tekenen van leven voelen van je baby's. Wellicht kun je een doppler aanschaffen zodat je zelf, bij ongerustheid, kan luisteren naar je kindjes? Dat heeft mij destijds vaak gerustgesteld.

 

Met mij alles goed, dank je. Vandaag weer goedgekeurd door de vk, kindje groeit goed en bloeddruk was ook netjes 130/70. Mooie waarde op deze termijn met mijn HELLP syndroom verleden.

Met 27 weken bloedprikken voor glucose en rhesusfactor van de baby. Met 28 weken een groeiecho.

 

Beanie, fijj dat je zo aan het genieten bent van/met Q.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lieve Tina helaas is het nu heel normaal dat je niks voelt het zelfde als wat beanie zegt hcg word straks overgenomen

En de angsten kan ik me nog goed herinneren ik ben toen ook nog in het ziekenhuis geweest bang dat niet goed was

Ik zou gewoon even bellen en dat snappen ze heus wel scheelt een hele hoop stres

 

Sterkte lieverd xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank jullie allemaal weer. Ja, ik zal nu eerst proberen te slapen en als ik me morgen nog steeds zo vreselijk onzeker voel ga ik hier naar het plaatselijke ZH. Stom hè? Maar ja, het is en blijft toch wat anders als je via deze moeilijke weg je wondertje hebt moeten/mogen ontvangen. ...

 

Welterusten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goeiemorgen dames!

 

Tina, hoe is het vandaag met je? Nog steeds zo onzeker of gaat het weer beter? Ga je vandaag nog een echo laten maken? Wel aan jezelf en aan je drie ukkies denken hoor! Dat is nu wel het allerbelangrijkste!

Minoesje, morgen lekker op vakantie! Ik hoop dat het weer weer wat beter wordt voor je! Maar iig lekker weg met je man en je meisje! Hoe is het verder met je?

Melis, lekker doorgroeien... Gelukkig dat je uk het goed doet! En jij ook! Je mag dus bijna voor glucose en resusfactor.... Ben jij soms ook negatief? Ben ik ook, en uit de test bleek dat Q. positief is. Dus ik heb nog een aantal keer anti-D gehad (zelfs nog extra vanwege die aanrijding in de vakantie). En je mag fijn dat heerlijke drankje drinken voor de glucose test? Is echt heel vies... Adviesje: neem iets van een boek oid mee voor tussen de twee keer prikken, je mag dan namelijk niet veel doen, niet lopen (alleen naar de wc) etc. Ik had toen mijn iPad meegenomen, dus afleiding!

 

Hier gaat alles goed! Manlief is sinds maandag weer aan het werk, dus ik ben nu de hele dag alleen met Q. Maar op gisteren na heb ik wel elke dag iemand op de koffie. Heel gezellig! Oma komt zo, die wil Q. nog even zien voor ze op vakantie gaat. Met Q. gaat het heel goed, hij heeft alleen erg veel last van krampjes lijkt het. Gelukkig lijkt de infacol wel wat te doen. Verder is hij vrolijk en heel gezellig! Hij huilt weinig, alleen als hij honger heeft en soms tijdens het verschonen. Hij begint je nu echt gericht aan te kijken en slaat naar speeltjes met veel kleur en met geluid. Zo lief! Volgens mij groeit hij goed. Volgende week de eerste keer met hem naar het CB, dan zal ik dat wel gaan horen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi dames,

Ik heb me de hele dag hier doorheen gered omdat ik rationeel toch denk het kan niets aan de hand zijn. Maar ik blijf het heel naar vinden dat je ineens niets meer voelt. Wel moest ik vanochtend een keer overgeven voor het ontbijt maar verder geen misselijkheid meer.

Morgen rijden we naar mijn ouders. Mijn moeder probeert bij de doctor te bellen of ik dan even langs mag komen. Ik wil niet doem denken. Het kan toch niet.

Excuus voor mijn geklaag.

 

@beanie wat lief je Q. 😊 Wat zou je toch trots zijn op je wondertje😉. Prachtig. Hij is ook echt een snoepje zo te zien op de foto's. Geniet er maar lekker van. Moet jij straks ook weer werken?

 

@ minoes: nogmaals heeeeeel fijne vakantie!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lieve Tina,

 

Geen geklaag, niet ego, schrijf het van je af! Je bent onzeker en dat is méér dan begrijpelijk! Ik hoop dat je iig morgen een echo mag laten maken en dat alles goed is, dat je dan weer even gerust gesteld bent! Wanneer heb je in Nederland weer controle?

 

(En dank voor je compliment! We zijn idd zo trots... Ik hoef pas 12 december weer aan het werk, dat duurt nog wel ff!)

 

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lieve Tina je hebt helemaal geen ego je bent bang en dat is heel normaal

Misschien kan de dokter naar de hartjes luisteren

En als er je gerust kunnen stellen dan doen we dat

 

Beanie heerlijk he jullie ventje gaat zoveel leuke dingen doen geniet er van;-)

 

Jeetje wat moet je altijd zoveel doen voor de vakantie pfff

Alleen nog tassen inpakken en dan zijn we klaar jahoe eindelijk weg

 

Liefs x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lieve dames,

Ik ben weer helemaal happi(nez):)!! We zijn hier toch nog naar het zh gereden omdat mijn moeder nog belde dat we er morgen helaas toch niet bij de doc terecht konden. Nou, ze hebben even een goed onderzoek gedaan en (natuurlijk) gelukkig is alles prima. Alles leeft en beweegt. De gyn heeft me gefeliciteerd dat ik me nu op waarschijnlijk een tijdje gewoon zonder klachten mag instellen en dat dit de begin daarvan was:)

 

Nogmaals bedankt dat jullie weer een luisterend oor hadden!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi dames,

 

Hoe is het met iedereen? Tina, weer terug in Nederland? Wanneer heb je weer controle?

Minoes is lekker op vakantie, geniet er van!

Melis lekker aan het eten zag ik... En je hebt een doos luiers maat 2 besteld. Brengt mij op een vraag aan de ervaren mama's hier: Q. draagt nog steeds pampers maatje 1 en die moeten we nog best strak aantrekken, de klittenbanden overlappen nog. Hij is best smal qua bouw (net als zijn papa), smalle heupjes en geen billen. Overigens woog hij gisteren wel al 4030 gram! 10 dagen ervoor was hij 3640 dus hij groeit hard, volgens mij voornamelijk in de lengte. Maar wanneer kunnen we over naar Pampers maat 2? Ik heb van de week nog maar een pak 1 gehaald (4e pak al) en ik heb al 2 pakken 2 in huis maar ja, hoe bepaal ik dat hij uit de kleinste maat gegroeid is? Stomme vraag misschien maar ja, onervaren hè!

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat goed dat Q. zo lekker groeit, goed teken!

Qua gewicht zou je nu al over kunnen naar maat 2. Persoonlijk vind ik het fijn als een luier niet al te straks zit, dus iets aan de ruime kant is bij de beentjes (zonder door te lekken) zodat er geen striemen komen. Dat de sluitingen overlappen is geen enkel probleem.

Wij hebben wekenlang maat 1 nog moeten terugvouwen omdat ze te groot waren.

Het is ook een beetje wat je zelk makkelijk/prettig vindt.

 

Heeft iemand nog iets van Floor vernomen? Die is toch in september uitgerekend?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wow beanie q groeit lekker ;-)

 

Ja luiers verneem je vanzelf als ze te strak zitten of heel vaak nat word dan worden ze te klein

Ilana was ook behoorlijke baby maar heeft best lang maat 1 gehad

 

Melis 24 week je gaat hard man ;-)

Lekker genieten zag ik heerlijk

 

Tina hoe gaat het met je lieverd?

 

Floor en met jou is kleine er al?

 

Hoest met de anders dames?

 

Hier lekker genieten

Vandaag schoonvader jarig

Vanmiddag met Truus zwemmen

 

Fijne zondag meiden

 

Liefs x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden