Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

pft floortje...en dan leest sproet je verhaal twee keer hahaha.....ik heb weke delen reuma, dat ben ik allang weer vergeten als ik in het andere topic zit hahaha...nee, niet natuurlijk ;-) ....wie was je ook al weer?

Wat betreft eet/drink gewoontes,.....ik heb het nagevraagd bij de fertiliteitsarts en de opmerking was....eet lekker sushi en spoel het weg met een wit wijntje...tot na de punctie. Dan moet je veel drinken voor de evt overstimulatie en veel water, en alcohol onttrekt vocht en inderdaad na je terugplaatsing is het verboden terrein. Ikzelf drink niet dagelijks, nooit gedaan...maar een wijntje heerlijk...en ik heb geen enkel probleem met niet drinken, maar verheug me wel lekker op het wijntje bij de sushi zondag.

Ik heb nu healty people, granaatappelsap gekocht, want ik hoorde dat dit goed was voor de hechting...dus daar zal het niet aan liggen ;-)

Hoohooooooo bijna maandag...eerst zondag nog...brrr..

liefs!!

• Reacties 831
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ha meiden

Hoop dat iedereen een beetje kan genieten van het weekend!

@sproet, wat fijn dat je LH curve mooi is. Spannend hoor dat wachten nu. Gelukkig weet je morgen meer

@megan89 welkom hier!

@floortje, die rottige hormonen ook! Hoop dat je nu misschien weer iets beter voelt

Wat betreft de discussie over alcohol. Ik geloof niet dat 1 glaasje nou zo kwaad kan. Als je er onwijs behoefte aan hebt of er is een bijzondere gelegenheid dan kan het ook een positieve uitwerking hebben op je humeur en hoe je je voelt. En een beetje positiviteit in je hoofd helpt ook in het hele traject. Na een punctie en tp zou ik het wel even laten staan.

Hier gaat alles goed. Begin al die groeiende follikels wel te voelen nu. Mijn buik is lekker gezwollen. Sinds gisteren is fietsen niet echt een pretje meer. En als ik loop waggel ik een beetje. Volgens mijn man een waggelende broedkip hahahah. Maar dat komt ook omdat ik nogal last heb van mijn onderrug. Ben wel blij dat het weekend is zodat ik lekker rustig aan kan doen. Morgen echo. Ben benieuwd.

Weet niet of het door de hormonen komt, maar ik heb vandaag spontaan een cake staan bakken. Het ruikt heerlijk hier in huis.

Fijn weekend verder allemaal

Geplaatst

Op dit moment worden onze ijsblokkindjes ontdooit en ik hoop zo dat het goed gaat en we morgen voor een tp mogen komen... Vind het weer doodeng allemaal. Duimen jullie mee? X

Geplaatst

Op aanraden van Pinklady kom ik hier kijken.

Ik verwacht mijn menstruatie rond 5 of 6 oktober en mag dan starten met spuiten, voor ons het korte protocol met gonal f en ovitrelle.

Ook doe ik mee aan de optimist studie.

De reden van IVF is voor ons een slechte eileider, de andere is helaas verwijderd na een bbz.

Geplaatst

Welkom Ekiaam!! Geweldig. Je heet vast M.aaike net als ik maat hebt je naam omgedraaid!! Doe ik zelf ook vaak :-))

Net gebeld. 1 cryo heeft het niet overleefd de andere wel! Morgen om 09:45u de terugplaatsing van ons enkele ijsblokkindje.....

Xx

Geplaatst

Wat een goed nieuws Sproet!!! Jammer dat eentje het niet heeft gehaald. Maar wel een terugplaatsing. Super! Hoop dat je de rest vd dag kan genieten van dit nieuws

Ik ga zo naar het ziekenhuis. Ben benieuwd hoe de follikels erbij liggen

Geplaatst

Sproet,

In ons ziekenhuis (VU) is het beleid om 1 cryo terug te plaatsen om tweelingzwangerschap te voorkomen. Tot nu toe heb ik steeds dat 1 van de 2 goed ontdooit. je hebt er maar 1 nodig voor een groot geluk. op wikepedia staat ook dat 50% van de cryo's goed ontdooid. Succes met je eskimootje! Als die het avontuur van -200 naar +37 doorstaat, moet het een goede zijn ;)

Geplaatst

Pinklady,

Dat wordt een mooie oogst zeg! Fantastisch. Maar heb je pregnyl kunnen krijgen of bedoel je ovitrelle? Ik heb ook weer een recept liggen, 2x al ovitrelle omdat Pregnyl niet leverbaar is. Hoop dat ik weer Pregnyl kan krijgen, liever een natuurlijk hormoon.

Geplaatst

Anne Tel,

Nee inderdaad, pregnyl is niet leverbaar op dit moment. Ik heb brevactid voorgeschreven gekregen (vd fabrikant ferring). Als ik de duitste bijsluiter ontcijfer is het volgens mij humaan hCG uit urine gewonnen. Klinkt natuurlijk

Geplaatst

Top Sproet! Pinklady ook goed nieuws! Dat is een flinke score!

Het is toch wat met die Pregnyl, Ovitrelle en Brevactid. Ik vond de Ovitrelle persoonlijk veel fijner dan de Pregnyl en het schijnt echt niks uit te maken. Dat zei mijn arts althans.

Mijn BMS was dik genoeg, dus donderdag wordt ons enige en laatste cryootje ontdooid en hopelijk teruggeplaatst. We zullen zien...

Geplaatst

@sproet, wat goed. Ik ga zo hard voor jullie duimen.

@pinklady, mooie score, zie op tegen de punctie? Ik zie nergens tegen op behalve de punctie, maar we weten waar we het voor doen. We kunne het.

Gelukkig heb ik nog voor 3x pregneyl liggen van mijn vorige behandelingen waar ik niet tot een punctie kwam.

Hier verder alles rustig we prikken rustig door en begin het ook al te voelen, voor mijn gevoel heb ik veel follikels zitten, maar of ik daar blij mee moet zijn???

Ik heb liever een paar goede dan heel veel en dat ik weet niet tot een punctie kom.

Maar we wachten af vrijdag echo...

Fijne zondag meiden

Geplaatst

Moedeloos, ik kan me voorstellen dat je bang bent dat er weer moet worden gestaakt. Ik heb dat vorig jaar ook een keer meegemaakt en dat is enorm frustrerend! Kan je niet even een extra echo laten maken? Het Flevo doet toch ook controles voor Gent? Dan hoef je niet helemaal naar Gent. Ik begreep dat ze in Gent wel de punctie onder narcose doen toch? Dat is in ieder geval wel heel fijn als je veel follikels hebt, want anders is de punctie (zacht uitgedrukt) meestal geen pretje.

Sproetje, ik ben benieuwd hoe het is gegaan! Laat je wat weten? heb je nog optredens de komende twee weken, of doe je even rustig aan?? Een kleine rockbaby wordt het die kleine eskimo van jou!

Geplaatst

Hier ook eventjes naar een lang en inspannend trainingsweekend:

@ Sproet; Geweldig! gefeliciteerd en nu lekker broeden!

@Floortje: Wat fijn dat je BMS goed is en je deze week van de 'spanning' een beetje af kan. Ik duim voor je dat donderdag alles goed gaat!

@Pinklady: Spannend - morgen de r.. punctie! Goede oogst:-) Ik hoop dat de pijn een beetje meevalt. Wat betreft de 'cake' bakactie;-) Ik heb ook altijd het gevoel da ik iets 'huislijker' word door die hormonen - mijn man voelt zich in ieder geval helemaal omzorgd:-))

@ Anne tel: Ik heb pregnyl gewoon kunnen krijgen? Ze zeggen wel altijd dat het er niet is, maar heb nu net ook weer een eenheid gekregen.

Megan 80 en Ekiaam: welkom!

Hier alles redelijk rustig. Sinds vandaag merk ik wel dat mijn buik begint een bol te worden:) Morgen de tweede echo - ben benieuwd hoe we ervoor staan. Laatste keer waren het ook 10 aan elke kant, kijken wat we nu krijgen. Voor mij hoeven het niet zovelen te zijn, als er maar de goede tussen zit:)

Geplaatst

Ha meiden,

Ik ben nieuw, heb me vandaag aangemeld. Om 15.00 uur krijgen we de 2de iui poging! Daarna zit ik dus ook op het wacht bankje. We zijn 5 jaar ongewenst kinderloos en hebben vorige zomer een spontane zwangerschap gehad. Ik mist niet wat me overkwam, helaas was de vreugde snel voorbij. Bij de eerste echo blijk het een leeg vruchtzakje te zijn.

Duimen jullie mee met ons?

Geplaatst

Sproet, wat goed zeg! Vasthouden dat vechtertje. Zou nu toch wel goed moeten komen.

Happinez, helemaal eens hoor. Gaat niet om het aantal, maar om de kwaliteit. Benieuwd wat de echo morgen laat zien

Emsie, welkom hier. Wat verdrietig dat je spontane zwangerschap zo geeindigd is, zeker als je jullie al zo'n tijd bezig zijn. Ik hoop dat IUI voor jullie een succes zal zijn

Geplaatst

@Emsie: hartelijk welkom! Wat spannend om 15 uur! Zeker gaan we met jullie meeduimen!

Ha meiden,

Ik ben nieuw, heb me vandaag aangemeld. Om 15.00 uur krijgen we de 2de iui poging! Daarna zit ik dus ook op het wacht bankje. We zijn 5 jaar ongewenst kinderloos en hebben vorige zomer een spontane zwangerschap gehad. Ik mist niet wat me overkwam, helaas was de vreugde snel voorbij. Bij de eerste echo blijk het een leeg vruchtzakje te zijn.

Duimen jullie mee met ons?

Geplaatst (aangepast)

Ha meiden!

Weer terug van eenheerlijke vakantie, we waren er aan toe na de miskraam en het heeftons goed gedaan, we zijn er weer klaar voor! Er zijn in de tussentijdeen hoop nieuwe meiden bijgekomen zie ik - welkom en veel succes!

Paar vragen over PGD voorbij zien komen. Kort gezegd komt dit neer op embryoselectie. In mijn geval heb ik een spierziekte welke voor 50% overerft. Vlak voor de terugplaatsing worden alle ontstane embryo's aan een test onderworpen waarbij wordt gekeken of het betreffende embryo wel of geen spierziekte heeft. De embryo's met spierziekte worden niet gebruikt voor terugplaatsing. In mijn geval valt in theorie de helft van de embryo's nog af. Wij hadden 8 uitstekende embryo's waarvan er 4 mijn spierziekte hadden, er kwamen dus nog maar 4 embryo's in aanmerking voor terugplaatsing. Overstimulatie is overigens niet iets wat bij PGD vaker voorkomt, gewoon pech. Aan de andere kant hebben we geen vruchtbaarheidsprobleem, ik zou heel goed op de natuurlijke manier zwanger kunnen worden. Doordat wij geen spierziekte willen doorgeven aan ons kind hebben wij bewust gekozen voor dit zware ivf traject. Ondanks dat we onze kansen op een kindje erg beperken (zelf klussen is voor ons een no-go), is het ons allemaal dubbel en dwars waard!

Kilo's aankomen; ook hier helaas! Zodra ik met de hormonen start zitten er zo 3 tot 4 kg bij zonder verandering van eten of bewegen. Gelukkig verdwijnen ze zodra ik weergestopt ben, in mijn geval is het voornamelijk vocht...

Alcohol; ik doe het ook gewoon hor tijdens het voortraject, wel met mate uiteraard. Zodra de terugplaatsing heeft plaatsgevonden drink ik uiteraard niets meer. Ik heb het zelfs nog gecheckt met het ziekenhuis en ook zij gaven aandat het geen kwaad kan. Je moet je uiteraard niet gaan bezatten in de kroeg maar dat heb ik inmiddels toch wel een beetje gehad hahah!

Floortje; irritant he die hormonen. Ik hoop dat je je weer beter voelt en dat je snel je terugplaatsing hebt! – Donderdag zie ik nu als de de cryo's goed ontdooien, fijn zeg, duim voor je!

Megan; dat van die pil herken ik wel jahahah! Heb er ook wel eens vreemde gezichten bij gekregen in de apotheek. Ja ik kom voor de pil want ik wil zwanger worden! :-S

Sproet; granaatappelsap drinken, helpt dat echt? Sushi zal ik erg gaan missen mocht ik zwanger raken (sushi-addict hihih). Wijntje missen gelukkig geen probleem.Tijdens mijn vorige zwangerschap was ik gek op dat 0% witbier. T was ook warm toen dus dat dronk lekker weg, heerlijk spul. Super dat jullie een goed ontdooide cryo hebben! Nu vasthouden en lekker uitbroeden!

Pinklady; mooie score 10 aan elke kant! Heb je er last van of valt het mee? Succes met de punctie morgen, ik hoop dat het meevalt.

Emsie; succes vanmiddag! Ik duim ook voor je!

Zo weer enigszins bijgelezen... Ik ben tijdens mijn vakantie ongesteld geworden dus we zijn gestart met de Progynova. Woendag de eerste echo voor het opmeten van het BMS. Als dat goed is hebben we waarschijnlijk volgende week ergens een terugplaatsing (mits de cryo's goed ontdooien). Spannend allemaal wel weer. Heb niet het idee dat ik erg veel last heb van de Progynova, misschien wat neerslachtig maar dat kan ook nog te maken hebben met vermoeidheid van de jetlag en het feit dat onze kat een dag na thuiskomst is overleden. Jeetje wat mis ik dat beest...

aangepast door Anne82
typo's
Geplaatst

Echo's en FM

Floortje, 1e meting BMS 30 september

Tina (Happinez), 1e meting 25/9, 2e 2/10

Moedeloos, 1e meting 5 okt

Pinklady, 1e meting 24/9, 2e 27/9

Sproet, bloed en metingen 20/9, 22/9, 23/9, 24/9, 25/9 en 26/9 lol

Anne82; 1e meting 3 oktober

Punctie:

Tina (Happinez), waarschijnlijk ergens tussen 5 - 7 okt

Moedeloos, weekend van 12 okt

Pinklady, waarschijnlijk tussen 1-3 okt

Terugplaatsing

Floortje, hopelijk eerste week oktober

Tina (Happinez), waarschijnlijk ergens tussen 7- 10 okt

Saskia, hopelijk derde week oktober

Moedeloos, waarschijnlijk 18 okt

Pinklady, waarschijnlijk 3-6 okt

Sproet, waarschijnlijk 1 oktober

Anne82; waarschijnlijk rond 10 oktober

Testen:

Sproet, uiterlijk 12 oktober als ik niet ga menstrueren

Geplaatst

GGRR elke keer als een heel bericht typ en surf tussen door even snel naar een andere pagina logt hij automatisch uit en kan ik hem niet meer plaatsen.

Dan maar even kort.

Zondag heb ik de laatste pil genomen en woensdag begonnen met de deca en vrijdag de gonal erbij, maar nu ben ik sinds vandaag beginnen te bloeden.

Ze hebben wel verteld dat dit kon gebeuren, maar vrijdag moet ik om een fm en ben bang dat er nu niets zit.

Heeft iemand dit ook gehad.

T is ook zo frustrerend allemaal al die zenuwen bah..

@ Floor ik doe idd de echo`s in flevo lekker makkelijk dicht bij.

En ze doen de punctie niet onder narcose of je moet het zelf betalen volgens mij. Ik zal eens navraag doen, scheelt toch weer veel pijn haha

Geplaatst

Ik ging ook gewoon ongesteld worden tijdens het spuiten van de deca - maar mijn schema is ook iets anders denk ik: 13/9 eerste deca en tot 16/9 de pil nog erbij nemen. 16/9 dus gestopt met pil - 19/9 ongesteld vanaf 25/9 puregon erbij. Ik volg het lange protocol. Ik hoop voor je dat het gewoon normaal is!

GGRR elke keer als een heel bericht typ en surf tussen door even snel naar een andere pagina logt hij automatisch uit en kan ik hem niet meer plaatsen.

Dan maar even kort.

Zondag heb ik de laatste pil genomen en woensdag begonnen met de deca en vrijdag de gonal erbij, maar nu ben ik sinds vandaag beginnen te bloeden.

Ze hebben wel verteld dat dit kon gebeuren, maar vrijdag moet ik om een fm en ben bang dat er nu niets zit.

Heeft iemand dit ook gehad.

T is ook zo frustrerend allemaal al die zenuwen bah..

@ Floor ik doe idd de echo`s in flevo lekker makkelijk dicht bij.

En ze doen de punctie niet onder narcose of je moet het zelf betalen volgens mij. Ik zal eens navraag doen, scheelt toch weer veel pijn haha

Geplaatst

Welkom lieve meiden op het wachtbankje. De vreselijkste plek maar.... Wel een waar wij het gezellig maken. Op naar een groen bankje.... Granaatappel.... Mij is verteld dat dit helpt met innestelen. En dit is nog lekker ook. Baadt het niet... dan... :-))

Benieuwd emsie... Alles goed gegaan!?

Xx

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden