Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

weet iemand hoe het met temperatuur zit rond je menstruatie en evt zwangerschap?

is die hoger, lager, normaal....hoe zit dat ongeveer (aangezien ik verhoging heb...37,5 en vandaag eigenlijk ongesteld zou moeten worden)....

Verder word ik gelukkig niet helemaal gek hoor....! :-))

• Reacties 831
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Sproet, bij zwangerschap is je temperatuur inderdaad hoger. Spannend wanneer ga je testen?.

Moedeloos, nee daar is niets over gezegd.

Bij de optimist studie word inderdaad persoonlijk afgestemd.

Het word aan de hand van de computer afgestemd en afhankelijk van het aantal follikels word het of hoger of lager.

Celine spannend hoor, ik duim voor je.

Maar 27 follikels is dus een goed startpunt?

Geplaatst

Tuttifruttie, doe dan gewoon een testje! Einde WD 5, als je boft heb je een heel licht streepje op de KV 2x5 ;-)) Hihi, zit je helemaal niet gek te maken! Het hangt een beetje af van je normale temperatuur, maar je temperatuur wordt naar de eisprong toe ongeveer 0,5 graden hoger en als je zwanger raakt blijft je temperatuur hoog. Ik heb normaal 's morgens voor het opstaan rond de 36,7, 36,8 en na de eisprong bij zwangerschap rond de 37,2, 37,3. Maar je moet dus wel de basale temperatuur meten en dat is voor het opstaan, direct nadat je wakker wordt. Jij wordt helemaal niet ongesteld, ja over een maand of 8,5 een paar weken heel erg....

weet iemand hoe het met temperatuur zit rond je menstruatie en evt zwangerschap?

is die hoger, lager, normaal....hoe zit dat ongeveer (aangezien ik verhoging heb...37,5 en vandaag eigenlijk ongesteld zou moeten worden)....

Verder word ik gelukkig niet helemaal gek hoor....! :-))

Geplaatst

vandaag is echt helemaal killing.....dag dat ik ongesteld zou moeten worden....dus ja...spannend is het wel hahaha...;-) niet om te zeggen dat ik langzaamaan gek word, maar we gaan straks lekker even naar onze Tuin en lekker wat knutselen daar...als ik dan bloed doe, dan maar het liefst terwijl ik een struik uit de grond sta te rukken!

27 follikels is prachtig! Best veel zelfs, ik had bij mijn punctie 10 follikels met 10 eicellen, nou ben ik geen 16 meer, maar toch, ik was met 10 onwijs blij...waar uiteindelijk 8 bevruchtingen uit kwamen, vorige keer twee terugplaatsingen en nu ons ijsblokkindje ;=)

Geplaatst

Maar wát wordt er dan persoonlijk afgestemd? De medicatie? Maar wordt die niet altijd persoonlijk afgestemd? Ik snap niet helemaal wat jullie bedoelen. Misschien wil iemand mij nog een kleine toelichting geven?? Xxx

Geplaatst

Wil je het verdorie laten! Aan struiken rukken, terwijl je kleine ijsblokje zit te groeien! ;-))) Je moet rustig aan doen en er wordt helemaal niet gebloed.... En dus ook niet aan struiken gerukt. Rustig aan en je goed warm houden en morgen positieve test! Verdikkemedorie, luisteren naar The Floor jij! We gaan hier niet zitten dippen ;-)) Andere dames, Sproetje is een beetje labiel, krijg je van hcg, hoort er bij! Vergeef het haar dat ze aan zielige, onschuldige struiken wil rukken!

vandaag is echt helemaal killing.....dag dat ik ongesteld zou moeten worden....dus ja...spannend is het wel hahaha...;-) niet om te zeggen dat ik langzaamaan gek word, maar we gaan straks lekker even naar onze Tuin en lekker wat knutselen daar...als ik dan bloed doe, dan maar het liefst terwijl ik een struik uit de grond sta te rukken!

27 follikels is prachtig! Best veel zelfs, ik had bij mijn punctie 10 follikels met 10 eicellen, nou ben ik geen 16 meer, maar toch, ik was met 10 onwijs blij...waar uiteindelijk 8 bevruchtingen uit kwamen, vorige keer twee terugplaatsingen en nu ons ijsblokkindje ;=)

Geplaatst

hahahaha...aan dooie struiken rukken werkt ontspannend! heus waar! :-)) Da's alleen maar helemaal lekker....ik ga me niet gek maken, gewoon lekker op een kussentje met een schepje en een onkruid ding lekker zooi uit de aarde trekken ;-)

ik zal als ik de struik weghaal even sorry zeggen ;-)

Lief! Lief! Lief! Dat ben je! Dikke zoenen

Geplaatst

Nou rukze dan maar, maar houd je buikje en je voetjes warm en niet te veel rekken en strekken met je buikje, want volgens mijn glazen bol gaat het deze keer lukken! Xxx

Geplaatst
Tuttifruttie, doe dan gewoon een testje! Einde WD 5, als je boft heb je een heel licht streepje op de KV 2x5 ;-)) Hihi, zit je helemaal niet gek te maken! Het hangt een beetje af van je normale temperatuur, maar je temperatuur wordt naar de eisprong toe ongeveer 0,5 graden hoger en als je zwanger raakt blijft je temperatuur hoog. Ik heb normaal 's morgens voor het opstaan rond de 36,7, 36,8 en na de eisprong bij zwangerschap rond de 37,2, 37,3. Maar je moet dus wel de basale temperatuur meten en dat is voor het opstaan, direct nadat je wakker wordt. Jij wordt helemaal niet ongesteld, ja over een maand of 8,5 een paar weken heel erg....
\

Mag niet van de baas hehehe....hij wil echt morgen pas...en ik snap m wel....! :-)) Enne ik hou buikje, teentjes warm, strek en rek niet teveel, dat lijkt namelijk sowieso teveel op sport..(haat ik) en ga voor ontspannen, peutisch in onze volkstuin knutselen...;-)

xxx

Geplaatst

Ik heb niet te veel tijd. Dus even snel hier.

Sproet, ik zit me suf te duimen. Succes hoor!

Moedeloos, sterkte morgen. Ik duim ook voor jou hoor!

Celine, super goed nieuws, morgen fijn een terugplaatsing en dan lekker broeden!

Geplaatst
Maar wát wordt er dan persoonlijk afgestemd? De medicatie? Maar wordt die niet altijd persoonlijk afgestemd? Ik snap niet helemaal wat jullie bedoelen. Misschien wil iemand mij nog een kleine toelichting geven?? Xxx

Het doel van de studie is om te zien of er afgeweken moet worden van de standaard eenheden afhankelijk van het aantal follikels.

Of je krijgt meer eenheden bij "te" weinig follikels of minder bij kans op overstimulatie.

Ze willen weten of dit meer positieve resultaten heeft, zo kunnen ze tijdens de stimulatie direct ingrijpen om te verkomen dat er afgebroken moet worden.

Dit gaat via de computer en moet daarvoor een keer extra bloedprikken.

Het gaat alleen om de eerste IVF stimulatie.

Geplaatst

In het voorgestelde onderzoek wordt de keuze voor de juiste dosis onderzocht op basis van een ovarium (eierstok) response test (ORT), te weten de antrale follikel telling (antral follicle count, AFC). Deze antrale follikeltelling is het aantal follikels (met een grootte van 2-6 mm doorsnede) dat aan het begin van de menstruatie in de beide eierstokken kan worden gemeten met behulp van een echo onderzoek. Op basis van de uitslag van deze test zal een aanpassing van de dosis van het stimulatiehormoon FSH worden toegepast, om de eierstok response zo veel mogelijk optimaal (7-10 eicellen) te laten worden. Op deze wijze kan de serie IVF/ICSI behandelingen zo kansrijk mogelijk worden gemaakt door het vermijden van onnodige cycli met weinig kans op succes, onnodige afbreking van de cyclus vanwege te heftige respons en door dit alles verbeterde kansen op zwangerschap.

WAT IS HET DOEL VAN HET ONDERZOEK?

Wij willen in deze studie nagaan of het gebruik van een optimale stimulatiedosis van het FSH hormoon de kansen op zwangerschap in een IVF/ICSI behandeltraject verhoogt en de totale kosten van de behandeling vermindert.

​Dit even gekopieerd, dit is in t kort de optimist studie.

Geplaatst

Oh, wat klinkt dat goed zeg!!! Ik ben zo vreselijk benieuwd, laat je morgen snel wat weten? Xxx

\

Mag niet van de baas hehehe....hij wil echt morgen pas...en ik snap m wel....! :-)) Enne ik hou buikje, teentjes warm, strek en rek niet teveel, dat lijkt namelijk sowieso teveel op sport..(haat ik) en ga voor ontspannen, peutisch in onze volkstuin knutselen...;-)

xxx

Geplaatst

Breek ff in, ik lees regelmatig mee want ik weet hoe spannend het is. En Floor, ik vindt je altijd zo grappig, veel humor is heerlijk als je in dit traject zit! Je lijkt me een hele steun voor de andere dames. Groetjes en iedereen mega succes!!!!

Geplaatst

Haha, dank je Dion! Ach, ik heb net weer een onwijze dip gehad... Lag te janken tijdens de terugplaatsing dat ik niet meer kon, terwijl je dan toch hoort te lachen zou je zeggen ;-) Die gasten hebben mijn bedje nog net niet, met mijn benen nog in die beugels, doorgereden naar Psychiatrie een verdiepinkje lager ;-)

20 weken alweer, jeetje wat goed zeg! Ik ben heel blij voor je! (Ik slik een cocktail van D en Omega 3, maar heb weer de Prednisolon niet gedaan. Hopelijk doet de D en Omega 3 zijn werk ; -)

Geplaatst

Sproet, jij zit toch niet op steeds ergens in het donker aan een struik het rukken hè? Je moet je laatste koppie thee drinken en dan de laatste keer plassen, zodat je morgen zo'n donker oranje ochtendplasje hebt waardoor die test er uit knalt ;-))

Geplaatst
Sproet, jij zit toch niet op steeds ergens in het donker aan een struik het rukken hè? Je moet je laatste koppie thee drinken en dan de laatste keer plassen, zodat je morgen zo'n donker oranje ochtendplasje hebt waardoor die test er uit knalt ;-))

ik zit echt serieus net een fotootje te uploaden van mijn paradijsje...;-)) kijk maar..... en dan ga ik een heerlijk kopje witte thee met jasmijn en oranjebloesem drinken....en inderdaad niet meer drinken pop ;-))

Kussen

[ATTACH=CONFIG]4630[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]4631[/ATTACH]

Geplaatst

Wauw, wat mooi! Wat is / zijn het?

Pffff... Ik zou wel zin hebben in een lekker rood wijntje om het weekend te vieren... Het is roodbosthee geworden....

Hoe is het met de andere dames? Jullie zijn stil, hopelijk allemaal leuke dingen aan het doen!

Slaap lekker allemaal!

Geplaatst
In het voorgestelde onderzoek wordt de keuze voor de juiste dosis onderzocht op basis van een ovarium (eierstok) response test (ORT), te weten de antrale follikel telling (antral follicle count, AFC). Deze antrale follikeltelling is het aantal follikels (met een grootte van 2-6 mm doorsnede) dat aan het begin van de menstruatie in de beide eierstokken kan worden gemeten met behulp van een echo onderzoek. Op basis van de uitslag van deze test zal een aanpassing van de dosis van het stimulatiehormoon FSH worden toegepast, om de eierstok response zo veel mogelijk optimaal (7-10 eicellen) te laten worden. Op deze wijze kan de serie IVF/ICSI behandelingen zo kansrijk mogelijk worden gemaakt door het vermijden van onnodige cycli met weinig kans op succes, onnodige afbreking van de cyclus vanwege te heftige respons en door dit alles verbeterde kansen op zwangerschap.

WAT IS HET DOEL VAN HET ONDERZOEK?

Wij willen in deze studie nagaan of het gebruik van een optimale stimulatiedosis van het FSH hormoon de kansen op zwangerschap in een IVF/ICSI behandeltraject verhoogt en de totale kosten van de behandeling vermindert.

​Dit even gekopieerd, dit is in t kort de optimist studie.

In Voorburg passen ze dit al toe, cyclusselectie noemen ze dat. Als je een hele slechte maand hebt, moet je dan soms ook overslaan en de volgende maand opnieuw proberen. Bij mij nooit van toepassing geweest dus weet er het fijne niet van, maar het werd me gemeld als optie toen we overstapten vanwege oa weinig eitjes/embryo's.

Bovenstaand onderzoek gaat dan nu wel na of dit idd ook een grotere zwangerschapskans geeft. Weet niet of dat in Vb ooit gedaan is.

Geplaatst

links zijn een of andere grassoort en rechts paddenstoeltjes..maar daar heb je dan ook al mijn kennis ..hehe....ik ben namelijk een enorme tuinier....we hebben die volkstuin en dat is zalig, maar verder doe ik maar wat...al doende leren enzo :-)

Geplaatst
Haha, dank je Dion! Ach, ik heb net weer een onwijze dip gehad... Lag te janken tijdens de terugplaatsing dat ik niet meer kon, terwijl je dan toch hoort te lachen zou je zeggen ;-) Die gasten hebben mijn bedje nog net niet, met mijn benen nog in die beugels, doorgereden naar Psychiatrie een verdiepinkje lager ;-)

20 weken alweer, jeetje wat goed zeg! Ik ben heel blij voor je! (Ik slik een cocktail van D en Omega 3, maar heb weer de Prednisolon niet gedaan. Hopelijk doet de D en Omega 3 zijn werk ; -)

Maak jezelf niet gek hè Floor, je hoeft echt niet altijd te lachen al weet ik zelf ook maar al te goed hoe zelfspot en humor, soms zelfs cynisme, je erdoor kunnen slepen. Herken de dip met de tp....je afvragen waarom je dit in vredesnaam jezelf toch weer aandoet. En het antwoord kennen we: omdat die wens zo ontzettend groot is. Gelukkig slepen we elkaar er hier altijd doorheen. Niet teveel testen vreten hè anders moeten we je ook nog aanmelden bij de anoniem staafjes pissers associatie (als in a.s.a.p.) ;-)

Geplaatst

Yep, ik moet bij de anonieme staafjespissers! Absoluut! Ze praten gewoon 's nachts tegen me 'pak me', 'één testje maar'. Ik ben dus blij dat je het aankaart, want ik durf er niet zo goed met anderen over te praten... Maar ja, weet je, ik vond het toch fijn om even te testen net, of de Ovitrelle van twee maanden geleden al weg was. Gewoon voor de gezelligheid en voor een mooie nulmeting... ;-)) Gek? Gek is een heel subjectief begrip.

Nee, zonder gekheid Henne, fijn dat je het zegt en je hebt gelijk! Maar de dip was deze keer zo groot en zo lang (echt een week lang bijna alleen maar huilen, ik kon alleen maar denken 'wat doe ik mezelf, mijn man en mijn kind al een jaar lang aan?!') dat ik blij ben dat ik me wat beter voel. Ik knap altijd op zodra de bollen bij de Progynova komen. Op de een of andere manier worden de nare bijwerkingen van de Progynova er minder door. Ik probeer ook maar extra vrolijk te blijven, omdat ik echt bang ben voor de dip als deze laatste terugplaatsing straks is mislukt. Pffff.... Nog maar even niet aan denken, ben blij dat ik al twee dagen niet meer huil...

Slaap lekker dames!

Geplaatst

Nou Sproet, ik vind de plaatjes prachtig, ook al weten we niet precies wat het is! Trouwens, voor veel dingen geldt dat ze mooier/lekkerder zijn als je niet precies weet wat het is; zoals de meeste truffelolie, stremsel en gelatine en verder kom ik even niet met mijn slaperige hoofd...

Ik ga tukken! Dromen van jouw positieve test morgen!! Laat het alsjeblieft weten!!! Xxx

Geplaatst

Ik ga tukken! Dromen van jouw positieve test morgen!! Laat het alsjeblieft weten!!! Xxx

Nee, ik dacht het lekker effe voor mezelf te houden *proest* en gewoon niet zeggen *proest*.......

Tuurlijk gekkie!!!

Slaap lekker lieffie! xx

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden