Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Sproet, WAKKER WORDEN! Het is wd 6! Romm,rommmm,rommmmmmmmm (trommelgeroffel).... Ik ga met een koffietje het scherm steeds verversen en wachten tot jij uitgeslapen bent!

• Reacties 831
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Had ik een heel verhaal getyped....is het weg :mad: Hier nog ff kort;

@Sproet: wat ontzettend spannend!!! Ben erg benieuwd!!

@Floor: ik kan me zo goed indenken dat je er dan zo doorheen kan zitten, dat mag ook toch? Maar glukkig relativeer jij alles geloof ik met een flinke dosis humor :happy:

Hier gaat t, denk ik, prima. Sinds gister kramp alsof ik ongesteld moet worden en nu beetje misselijk. Maar omdat ik tijdens de zwangerschap van Brando niet had, herken ik nog niets... We wachten rustig af...

Nu ga ik eens even flink bijlezen....

Geplaatst

Floortje, ik zie nu pas dat jij ook 4 oktober de ontdooiing hebt gehad... Ook de 5e geplaatst? Wanneer ga jij testen???

Geplaatst

Hoi Misa,

Klopt, mijn cryo is ook 4 oktober ontdooid, maar ook 4 oktober teruggeplaatst, dat verschilt per ziekenhuis.

Het is alweer mijn 6e! Na deze ronde stoppen we er mee. Ik denk dat ik alleen misschien nog op de wachtlijst ga in Gent om nog één ronde daar te proberen.

Hoe voel je je? Valt het wachten je zwaar?

Xxx

Geplaatst

Oh, ik ga vanaf dinsdag serieus testen. Eerder positief dan wd 5 (bij een cryo) komt eigenlijk niet voor. De vorige keer had ik een positeve test op wd 6, dus daar hoop ik nu natuurlijk ook weer op.

Geplaatst

De 6e ronde alweer? Pfoeh, dat snap ik dat gevoel wel idd als je daar dan voor de laatste keer ligt. Hopelijk de laatstekeer om de goede reden :happy: en dat je dus zwamger bent.

Ik weet niet zo goed hoe ik me moet voelen, voel me eigenlijk wel prima op de krampjes gisteravond na dan... Het wachten valt nu nog mee, dat zal dinsdag wel anders beginnen te worden haha. Ik begon bij B ook al op dag 7 te testen :happy:.

Maarre, Sproet, je houdt ons goed in spanning!!

Geplaatst
Ps; kan er op wd 6 al getest worden??!! Dat zou mooi zijn, scheelt een boel dagen spanning :toppie:

Ja dat kan zeker, maar als de test negatief is, kan het zo zijn dat hij de volgende dagen nog positief wordt. Het is dus maar net wat je prettig vindt. Sommige vrouwen wachten tot een dag of 12, dan weten ze het zeker. Ik vind dat niet fijn, want dan komt de klap in één keer en groei liever naar het idee toe, zeker aafsmet negatief is. Als je dag 6,7,8,9,10 negatief hebt, dan weet je dat de kansen afnemen en dan kan je je daar een beetje mentaal op voorbereiden. Maar nogmaals het is heel persoonlijk. Vanaf wd 6 heb je een reële kans op een positieve test, dus donderdag voor jou.

Geplaatst
Ja dat kan zeker, maar als de test negatief is, kan het zo zijn dat hij de volgende dagen nog positief wordt. Het is dus maar net wat je prettig vindt. Sommige vrouwen wachten tot een dag of 12, dan weten ze het zeker. Ik vind dat niet fijn, want dan komt de klap in één keer en groei liever naar het idee toe, zeker aafsmet negatief is. Als je dag 6,7,8,9,10 negatief hebt, dan weet je dat de kansen afnemen en dan kan je je daar een beetje mentaal op voorbereiden. Maar nogmaals het is heel persoonlijk. Vanaf wd 6 heb je een reële kans op een positieve test, dus donderdag voor jou.

Ik ga alvast wat cb's inslaan voor donderdag :laugh:

Geplaatst

Gent is ook gewoon een ziekenhuis, maar ik heb er goede berichten over gehoord. En de artsen schijnen er erg aardig te zijn. Ik heb ook al in Düsseldorf een immunologisch onderzoek laten doen. Je wwilt toch alles geprobeerd hebben. Maar goed, eerst ga ik lekker grote glazen rode wijn drinken onder de kerstboom en dan zie ik in januari wel verder. Misschien stoppen we wel definitief, maar dat vind ik nu nog moeilijk...

Geplaatst
Ik ga alvast wat cb's inslaan voor donderdag :laugh:

De KV 2x5 zijn de goedkoopste en de beste/meest gevoelige en de goedkoopste. Alle testverslaafden testen er mee! Je kan ook CB nemen, die komen uit dezelfde fabriek schijnt, maar die zijn als mijn informatie klopt íéts minder gevoelig. Ik ga als de KV 2x5 positief is pas los met de CB's vooral die met indicator om de stijging te zien!

Neem niet de KV luxe uitvoering met paarse dop, want die geeft valse indrooglijntjes....

Geplaatst
Hmmm, heb je het gevoel dat deze poging niet gaat slagen??

Ja, mijn hoop zit gemiddeld twee verdienen lager dan waar ik me bevind... Het was ook niet een topper mmorula, terwijl ik tot nu toe altijd toppers heb gehad...

En jij?

Geplaatst

Goede tip voor de kv testen!! Ik had anders cb digital gehaald haha.

Ik heb aan de ene kant wel hoop en aan de andere kant helemaal geen gevoel erover.... Beetje vreemd allemaal, ik onderga het maar gewoon denk ik.

Het stomme is dat ik niet weet of het een blasto of een morula is...het is niet verteld en toen ik zaterdagochtend belde om het te vragen was het lab te druk ( begrijpelijk in t weekend..). Dus ik moet maandag terugbellen..

Geplaatst

Zie je, bij je zoontje dag 8, een verse geeft meestal later positief... Wat voor kwaliteit embryo had je en hoe oud was hij?

Je moet eigenlijk de fictieve punctiedatum plus 14 tellen. Dus als je embryo 5 dagen oud is, dan tel je vanaf de terugplaatsing 5 dagenn erg, dat is de fictieve punctiedatum, datum van bevruchting en 14 dagen later is je NOD. Dat is dan dus 9 dagen na de terugplaatsing. Je kan op z'n vroegst 3/4 dagen voor je NOD positief testen, dus dat is WD 5/6, klopt precies! In ieder geval zou je dus 9 dagen na de terugplaatsing wel zo langzamerhand een positieve test moeten hebben. De ziekenhuizen laten je vaak pas later komen, omdat het vaak heel in het begin nog mis gaat.

Geplaatst

Oh, spannend, dan hoor je dus morgen wat meer over de kwaliteit! Hebben ze dat bij de terugplaatsing niet gezegd? Wij mogen ook altijd een foto maken. Inmiddels zie ik hel goed het verschil.

Was je cryo 5 of 6 dagen oud, weet je dat wel?

Geplaatst

Brando was een A-kwaliteit en een blasto. De cryo was een B-kwaliteit maar ja, wel de cryo en ontdooiing overleefd dus dat zegt me zo weinig... We shall see, said the blind :happy:

Geplaatst
Oh, spannend, dan hoor je dus morgen wat meer over de kwaliteit! Hebben ze dat bij de terugplaatsing niet gezegd? Wij mogen ook altijd een foto maken. Inmiddels zie ik hel goed het verschil.

Was je cryo 5 of 6 dagen oud, weet je dat wel?

Hij is 5 dagen oud geloof ik. Dat was B ook bij tp. Ze hebben dit keer helemaal niets verteld wat wel vreemd is want dat deden ze bij B wel. Maar ja, ik heb t ook niet gevraagd... Morgen zal ik t wel horen..

Geplaatst
Brando was een A-kwaliteit en een blasto. De cryo was een B-kwaliteit maar ja, wel de cryo en ontdooiing overleefd dus dat zegt me zo weinig... We shall see, said the blind :happy:

Tja, dat is een mooie! Je hebt gelijk! Ik ben van 5 toppers en 1 goede tot nu toe net zwanger geraakt... Het zegt ook niet zo veel! Ik duim voor je dat het lukt! Leuke naam B.rando. Hoor je niet zo vaak!

Geplaatst
Tja, dat is een mooie! Je hebt gelijk! Ik ben van 5 toppers en 1 goede tot nu toe net zwanger geraakt... Het zegt ook niet zo veel! Ik duim voor je dat het lukt! Leuke naam B.rando. Hoor je niet zo vaak!

Thanx, nee hij komt hierniet zoveel voor haha.

Zou Sproet nog slapen of aan het dansen van geluk zijn?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden