Ga naar inhoud

Uitgerekend in Augustus 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hi Beanie,

Ik heb echt nergens last van, qua hitte dan.

Alleen het 's nachts slapen is wat minder, maar dat had ik ook bij mijn vorige zwangerschap.

Vervelend dat je er zo een last van hebt. Hoe was het bij de gynecoloog? Alles weer goed?

Vandaag ben ik gebeld door het ZH met de uitslag van mijn bloed. Elke keer als ik kom, moet ik bloed prikken omdat ik zelf Anti-D aanmaak.

Het was gelukkig nog steeds minimaal, maar volgende week als ik er ben gewoon weer prikken.

Heb inmiddels een transfusie kaart gekregen, die ik altijd bij mij moet dragen.

Inmiddels heb ik er twee, want ik heb ook Anti-M in mijn bloed zitten. Nog even en ik kan gaan scrabbelen met de anti's die ik in mijn lichaam heb zitten ;-)

Ik ben eigenlijk heel erg benieuwd hoe het met de andere meiden aan het vergaan is.

Zullen er misschien al een paar bevallen zijn of hoe houden jullie het allemaal uit???

@Sas, hoe was de terugkomst van je man. Vond hij dat je een mooie buik hebt?

A.S. vrijdag gaan wij foto's maken van mijn buik. Heb ik de vorige keer ook gedaan en die foto's zijn echt onwijs gaaf geworden.

We doen het nu bij een ander en hoop dat ze net zo mooi weer gaan worden.

• Reacties 652
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Uitgerekend:

29 juli: Annengel

9 aug: Loesje -
meisje

12 aug: Akara -
meisje

13 aug: Champietal -
meisje

16 aug: Sas -
jongen

16 aug: Brenn

18 aug: Tiktak -
meisje

22 aug: Nathalie-
jongen
en
meisje

26 aug: Beanie -
jongen

Afspraken:

25 juli: Saskia echo liggingsbepaling Uk en afspraak gyn

29 juli: Champietal, afspraak VK en wanneer inleiden misschien

1 augustus: Beanie afspraak gynaecoloog

Geplaatst

Hi dames,

Hoe is het hier? Aan het smelten of teruggetrokken achter de ventilator of airco? Of misschien al bevallen?

Nathalie, hoe was het maandag? En Sas, idd, manlief lekker thuis gekomen? Hoe was jouw afspraak? Weet je al hoe je uk nu ligt en kun je gewoon bevallen?

Champietal, wat fijn dat je weinig last hebt van de warmte! En slecht slapen zal idd wel niet alleen daar door komen... Ik vind 3x per nacht (minstens) eruit en dan weer in slaap proberen te komen ook best vermoeiend... Wat leuk van die foto's! Wij willen nog wel wat foto's maken, maar eigenlijk hebben we maar heel weinig foto's gemaakt van mijn buik dus ik weet niet of het echt een aanvulling zal zijn! Jeetje, wat een verhaal van je anti-M en anti-D... Moeten er tijdens de bevalling extra maatregelen genomen worden of wordt er bij je meisje direct na de bevalling bloed geprikt om te kijken of zij bloedarmoede heeft?

Andere dames, Loesje, Tiktak, hoe is het met jullie?

Gisteren bij de gyn geweest, bloeddruk was nu weer prachtig! Gelukkig maar. Heel even naar uk gekeken, hij heeft nu wat minder ruim vruchtwater maar nog wel voldoende. Verder verveeld hij zich volgens mij... Hij is echt zo veel aan het bewegen! En reageert soms ook op aanrakingen etc. Hij is vast nieuwsgierig hoe het er nu eigenlijk buiten die baarmoeder uitziet! Maar ja, nog even minstens 2 weekjes geduld hoor... Volgende week donderdag weer terug naar de gyn. Dan horen we ook of het een KS gaat worden of een inleiding (zou gisteren overlegd gaan worden). Spannend! Dus wellicht hebben we over 8 dagen ook wel een datum!

Geplaatst

Hoi meiden,

Fijn dat je bloeddruk goed was Beanie! En spannend dat je misschien als snel een datum weet!

@ Champietal, wat een gedoe met je anti stoffen. Gelukkig houden ze het goed in de gaten!

Morgen hebben wij de liggingsecho, ben erg benieuwd. Denk dat Uk nog steeds met zijn hoofdje boven ligt..

Verder dikke voeten en vingers en last van de warmte. Dus ben blij dat het vandaag iets minder warm is.

Manlief eindelijk weer thuis. Blij en trots op de buik! Ik heb weinig foto's van de buik gemaakt. Misschien laat ik mijn lief er nog een paar maken.

Geplaatst

Goedemorgen lieve dames,

Even een bericht namens Nathalie: ze is inmiddels bevallen van haar prachtige tweeling N_oa en N_athan.... Ik laat het aan Nathalie over om haar verhaal later te vertellen, ze ligt nu nog in het ZH maar beide kids maken het goed!

Nathalie, van harte gefeliciteerd en geniet er van!

Geplaatst

Nathalie en partner,

Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon en dochter.

Fijn om te lezen dat jullie het goed maken.

Geplaatst

Nathalie en partner, van harte gefeliciteerd met jullie wereldwondertjes, geniet van deze bijzondere tijd :)

lfs

Geplaatst

Nathalie, van harte met de geboorte van je wondertjes!

Ik had je al bericht maar mijn pbtjes lijken niet altijd aan te komen.

Nou ja anders is het dubbel en dat is dan helemaal terecht tweelingmama!

Geniet van deze bijzondere tijd :-)

Geplaatst

Sas, hoe was de liggingsecho vandaag? En lag hij idd nog met z'n koppie omhoog? Gaan jullie een draaipoging doen in dat geval of ga je voor een KS?

Geplaatst

Hoi meiden,

Nathalie, van harte gefeliciteerd met je koningskoppel, mooie namen!! Nog maar net officieel in dit topic beland en gelijk als eerste bevallen! Hoe is je bevalling gegaan?

ik ben lekker aan het genieten van mijn verlof. Moest de eerste week wel echt even wennen hoor, want ben altijd zo'n bezig bijtje en werk ook gewoon graag. Ineens zit ik thuis en mis ik ook de prikkels die je altijd krijgt van zoveel mensen om je heen! Raar, maar ja. Het niks doen gaat steeds beter, en met dit weer kan je ook niet heel veel meer! Dinsdag nog een groeisector gehad en alles ziet er nog steeds goed uit. Het kindje groeit nog steeds goed, is mooi diep ingedaald en mijn bloeddruk is na het stoppen met de ascal in week 36 weer mooi gedaald. Beanie, slik jij nog ascal, heb jij dezelfde

ervaring?

allemaal veel sterkte en geniet van de laatste lootjes!!

Geplaatst

Nathalie, gefeliciteerd met je zoon en dochter, dubbel geluk! Geniet ervan!

Beanie, hoe gaat het? Wanneer heb je de afspraak bij de gyn?

Geplaatst

Uitgerekend:

meisje

meisje

meisje

jongen

meisje

jongen
en
meisje

jongen

Afspraken:

Even het lijstje weer omhoog.... Misschien moeten we binnenkort een nieuw kopje toevoegen: bevallen?

Geplaatst

Hi dames,

Loesje, jij ook aan het genieten van je verlof dus... Zijn we nu allemaal met verlof?

Ben je nu over gezet op iets anders nu je bent gestopt met de Ascal? Moet je nu spuiten of pas in het kraambed?

Ik weet niet of er een verband is tussen Ascal en hoge bloeddruk... Maar ik moet nog 2 dagen Ascal slikken en dan mag ik stoppen. Daarna kan ik je vertellen of mijn bloeddruk ook daalt! Ben inmiddels wel overgezet op een dubbele dosis Clexane, nu dus 0.4 per dag ipv 0.2. Nou ja, maakt verder niks uit, nog steeds 1x per dag een spuitje. Alleen is de hoeveelheid vloeistof die ik moet spuiten groter.

Overigens was mijn bloeddruk 2 weken hoog en afgelopen dinsdag weer prachtig! Snap er niks van! Uiteraard wel blij mee.

Melis, ik heb donderdag 1 augustus weer een afspraak bij de gynaecoloog. Vind het nu wel zwaarder worden hoor... Waggel als een eend en kan niet zo veel meer voor mijn gevoel. Buik begint in de weg te zitten... Maar ja, ik nader de 36 weken! Dat had ik toch vorig jaar december echt niet meer durven hopen. We verwachten dat ons lieve mannetje binnen vier weken hier lekker in zijn bedje zal liggen!

Geplaatst

@ Loesje, fijn dat de je bloeddruk goed is! En ja even wennen he om verlof te hebben. Maar het went snel hoor!

Onze Uk ligt nu keurig met zijn koppie naar beneden, dus geen ingrijpen nodig! Hij weegt nu ongeveer 6 pond, en hij heeft haartjes op zijn hoofd. Niet een enorme bos maar wel een paar.

Volgende week donderdag weer naar gyn.

Alles gaat goed alleen nu ook pijn aan de polsen en tintelingen in vingers, waarschijnlijk carpaal tunnelsyndroom; door vocht wordt de pees bekneld. Niets aan te doen helaas.

Goed idee om in het lijstje ook een kopje bevallen te doen.

Geplaatst

Uitgerekend:

meisje

meisje

meisje

jongen

meisje

jongen
en
meisje

jongen

Afspraken:

Bevallen:

Nathalie op 22-07 van N_oa en N_athan

Geplaatst

Uitgerekend:

9 aug: Loesje - meisje

12 aug: Akara - meisje

13 aug: Champietal - meisje

16 aug: Sas - jongen

18 aug: Tiktak - meisje

22 aug: Nathalie- jongen en meisje

26 aug: Beanie - jongen

Afspraken:

1 augustus: Saskia afspraak gynaecoloog

Bevallen:

Geplaatst

Uitgerekend:

9 aug: Loesje - meisje

12 aug: Akara - meisje

13 aug: Champietal - meisje

16 aug: Sas - jongen

18 aug: Tiktak - meisje

22 aug: Nathalie- jongen en meisje

26 aug: Beanie - jongen

Afspraken:

1 augustus: Saskia afspraak gynaecoloog

2 augustus: Akara afspraak gynaecoloog

Bevallen:

Geplaatst

Hallo dames, het is al een tijdje geleden dat ik nog iets van me laten horen heb maar was wel alles aan het meelezen.

Eerst en vooral Nathalie, proficiat met je kindjes! Zeer mooie namen. Hopelijk gaat alles goed met hun en met jou!

Loesje, goed dat je bloeddruk eindelijk onder controle is, is toch terug een geruststelling!

Goed te horen dat het met de andere dames ook goed gaat. Denk trouwens dat we allemaal wel aan het waggelen zijn hoor Beanie ;-)

Ikzelf heb het heel erg druk gehad. (ben nog steeds aan het werk) M'n man z'n groottante is overleden, hijzelf moest ongelooflijk veel werken, van de ene ploeg in de andere...

Ook is onze oudste nogal veeleisend de laatste tijd. Ze wil enkel mama, en mama moet alles doen voor haar, als papa er is mag hij soms zelfs nog niet in haar richting kijken of ze wordt al hysterisch dat ze mama wil.

Maar goed. Mijn laatste afspraak was 2 weken geleden bij de gyn. Onze kleine meid is al volledig ingedaald en had een centimeter ontsluiting.

Dit wil niets zeggen natuurlijk, je kan zolang rondlopen met een paar centimeter ontsluiting maar wie weet...

Geplaatst

Akara: je werkt nog? Waarom? Dat is toch naar niet meer te doen lijkt me? Goed op jezelfvletten hoor!

Beanie: pas in het kraambed hoef ik weer te gaan spuiten. Dan dacht ik de eerste 6 weken. Ik ben wel benieuwd of jij ook omlaag gegaan bent na het stoppen. Bij mij scheelde het 25 qua onderdruk.

Fijn dat het qua temperatuur even wat minder is he. Boven de 30 vind ik echt te watm maar dit is zalig!!*

Vind het spannend hoor, het kan nu elk moment komen! Veel succes weer meiden, geniet!!!

Geplaatst

Akara, fijn wat van je te horen. Balen dat je nog aan het werk bent.

Sinds ik met verlof ben, voel ik mij echt beter. Geen dikke voeten meer enzo.

Ik ben wel blij dat mijn man nu ook vakantie heeft, want met de kleine is dat wel zwaar.

Morgen naar het ziekenhuis. Kijken wat ze willen doen. Als ze willen inleiden, dan na het weekend. Nog even van het mooie weer genieten. We hebben een aardig zwembad staan in de tuin en dat is echt top. Lekker dobberen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden