Ga naar inhoud

Uitgerekend in oktober & november 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
En hoe is het gegaan met je echo, Ancolien? Hoop goed, blijf voor je duimen deze hele zwangerschap..

Xxx

Hoi allemaal,

Het ging hartstikke goed! Op de echo was een druk en bewegend minimensje te zien met alles erop en eraan. We mogen volgende week nog een keer terug, omdat het zo een actief baby'tje was, kon ze geen goede termijn vastleggen. Dat vind ik natuurlijk helemaal niet erg :-)

Lief van je dat je eraan denkt Sometimes! X

• Reacties 802
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi allemaal,

Hoe is het ermee?

Het slaapt nog een beetje op dit forum!

Zo ondertussen zijn er al een paar 12-weken grenzen overschreden!

@Tweety hoe is het? Is het nieuws nu voor iedereen bekend?

@ Doortje: hoe is het met jou? Mis je al een tijdje hier! Ben je ook al over de 12-weken heen? Hoe is het nu met de misselijkheid?

@ J0se: ben je ondertussen al met een nieuwe poging bezig, hoe sta je ervoor?

@Yolande: hoe is het met jou? Ook al de 12-weken aangetikt. Hoe voel je je?

@ N@nny: hoe gaat het met jou?

Als ik nog iemand vergeten ben, laat even weten hoe het gaat. De komende weken worden belangrijk voor de oktober-dames, er zullen steeds meer 12-weken bereikt worden. Hopelijk sluiten zich nog een aantal dames bij ons aan!!!

Hier gaat alles goed. Afgezien dat ik zieker dan ziek ben, maar het maakt me allemaal niks uit, als ons mini-mensje het maar goed doet!!!

Prettig weekend allemaal! Ancoliene

Geplaatst

Hee dames,

Sorry dat ik zo lang niks van me heb laten horen maar had het gevoel dat ik in de gaten gehouden werd op het forum en wilde ons baby nieuws nog niet met iedereen delen.

We hebben 1, 5 week geleden het hartje gezien. Dus helemaal blij. Dinsdag ga ik voor het eerst naar de vk. Ik ben 1, 5 week heel beroerd geweest maar gaat weer beter nu met voldoende slaap en een regelmatig eetpatroon.

Afgelopen weekend hebben we het onze vrienden vertelt. Ben nu 9 weken en 1 dag.

Doe morgen mijn best om hier bij te lezen en zal er nu regelmatiger zijn.

Geplaatst

hier zijn we weer :)

@ Ancolien, we hebben het tegen iedereen verteld ja, het was voor iedereen wel echt een

verrassing, omdat iedereen wel wist dat A.ron ook niet 'vanzelf' is gekomen. En iedereen wist nu

ook wel dat we dus nog niet in het ziekenhuis liepen, en dan toch 'ineens' zwanger :) Wel super leuk,

om het dan te kunnen vertellen.

Vandaag hebben we weer een echo gehad, super de super. De kleine lag goed te sporten, en te duimen, je zag gewoon de

zuigbewegingen bij de kaakjes, zo gaaf, zelfs de verloskundige had dit nooit eerder zo duidelijk gezien.

Afain... ik ben zoooo verliefd, nu al :)

Leuk dat je er ' weer' bent Doortje, zo bijzonder idd. om weer samen met jullie zwanger te zijn

Ben benieuwd wie er nog van het 12 weken bankje hierbij komen....

Ancolien, heb je medicatie tegen de misselijkheid ? Lijkt me toch pittig hoor, ik ben maar 1 week goed misselijk

geweest, en ik voelde me, ondanks de blijdschap en dankbaarheid ook wel een beetje zielig hoor, je voelt het de ganse dag door,

bij moeheid kan je nog gaan slapen, tegen misselijkheid is zo weinig te doen.

Sterkte in ieder geval.

Ik ga nog ff bijlezen.....

Geplaatst

Tweety: fijn dat je echo zo mooi was. Heerlijk om zo'n beebje op zn duim te zien zuigen. Ik snap helemaal dat je verliefd bent!!

Ik ben vandaag zelf ook bij de verloskundige geweest voor een intake en echo. Intake was snel klaar want ze hadden alles vab Jorrit nog. De echo zag er mooi uit. Het hartje klopte goed en je zag mini armpjes en beentjes. In totaal maar 2, 4 cm groot... zo bijzonder blijft het. Ik loop precies op schema van 9 w en 3 dagen. Over 15 dagen weer voor de termijnecho en dan gewoon om de 4 weken.

Geplaatst

blijft bijzonder om te mogen kijken naar onze kindjes hè?! :)

Ik moet nu ook pas over 4 weken weer op controle, vind dat best lang duren, aangezien

je nu echt zo'n periode ingaat dat je geen echo's krijgt, nog niets voelt en je lichamelijk iets

beter in je vel zit.

Toch ben ik een stuk rustiger en minder onzeker als bij A.ron, ik weet nu meer wat ik van

m'n lichaam kan verwachten, en op de een of andere manier heb ik er meer vertrouwen in dan toen

logusch misschien, als je net jaren aan het tobben bent, je lichaam die je met regelmaat in de steek heeft

gelaten....

mijn termijn kwam uit op 4 okt. en gisteren zei het apparaat zelfs 2 okt. maar dat is geen betrouwbare meting meer

zei de vlos. Omdat ze met 12 weken meer bewegen ( strekken) kan het zijn dat het meer/ minder is.

nu was m'n eigen berekening 3 okt. dus we laten het maar zo staan ;)

Geplaatst

Hallo meiden!

Ik heb vanmorgen de termijn echo gehad en gelukkig zag alles er goed uit! Ze heeft een aantal keer gemeten en daarbij bleek dat ik 2 dagen verder ben dan gedacht. Altijd leuk ;)

Ga nu even teruglezen!

Geplaatst

Ik zou het wel erg makkelijk vinden om in een overzichtje alle uitgerekende data te zien en evt afspraken bij de verloskundige ;)

Zijn er meer die dat leuk en handig vinden?

Ik zal een start maken maar als het niet op prijs gesteld wordt kan ik het zo weer weghalen ;)

Geplaatst

Oktober 2013 mama's

03 oktober: Yolande2009

04 oktober: Tweety83

07 oktober: Dromenvaneenwonder

17 oktober: N@nny

26 oktober: Doortje

31 oktober: Marianne69

Afspraken:

04-4: N@nny echo zh

23-4: Tweety83 controle vk

23-4: Dromenvaneenwonder controle vk

25-4: N@nny controle vk

03-5: N@nny geslachtsecho

04-6: N@nny 20 weken echo

Geplaatst

fijn N@nny, dat de echo goed was, en altijd leuk als je al verder bent :)

Super handig, zo' n overzicht!

Ik moet 23April weer voor de controle naar de verloskundige.

Geplaatst

Hallo allemaal,

Goed om te lezen dat het hier goed gaat!

Ik heb dinsdag nog een echo en controle gehad bij de verloskundige. Sinds zaterdag heb ik niet meer overgegeven en ik voel me een stuk beter!

Ik heb gisteren op mijn werk verteld dat ik zwanger ben, allemaal leuke positieve reacties!

En 23 april moet ik weer naar de verloskundige voor controle.

Doen jullie een pretecho tussendoor? Ik twijfel nog of ik dat wil doen. En wanneer is dan de beste tijd?

Wij willen het geslacht een verrassing houden, maar het is wel superleuk om naar ons kleine ukje te kijken tussendoor.

Nou meiden, ik ga maar weer eens aan het werk voordat mijn lange weekend aanvangt!

Lieve groetjes en allemaal een prettige dag vandaag! Ancoliene

Geplaatst

Hoi Allemaal,

Ik kom hier even langswaaien. Gefeliciteerd allemaal!

Ik merk dat ik weinig tot geen tijd heb om het forum bij te houden dus ik zal niet vaak meeschrijven. Heb de combinatietest gehad, 1:5000 dus mooie uitslag. Verder een mooie echo gehad! Ik ben uiteindelijk op 3-10-13 uitgerekend. Bij m'n zoontje was het bijna drie weken te vroeg dus ga van een september baby uit!

Geplaatst

Yolande fijn dat alles goed was!

Hoop dat je toch zo af en toe even komt langs waaien voor een update ;)

Dromenvaneenwonder fijn dat je niet meer overgegeven hebt! Lijkt me verschrikkelijk :(

Leuk dat ze het op het werk nu weten :D

Wij gaan alleen met 16 weken voor een geslachtsecho, verder alleen de controle echo's van de vk.

Geplaatst

Fijne Pasen allemaal.

Hier alles goed. Nog wel veel moe maar ja...vrijdag de afspraak gemaakt voor de 20 weken echo. Deze staat nu gepland op 10 juni.

Ga straks met Jorrit naar mijn moeder. Mijn man moet het hele weekend werken. En oma vindt het altijs leuk als Jorrit een nacht komt logeren.

Geplaatst

Iedereen een fijn paasweekend gehad?

Het is erg stil hier ;)

Wij hadden veel verjaardagen het paasweekend. Wel gezellig geweest.

Hoe is het met iedereen?

Geplaatst

Hier is alles goed:) behalve dat ik vandaag erg moe, ronduit lui aan het doen ben,

beetje een erg drukke week achter de rug, waarbij ik met de Pasen ook nog gewerkt heb,

ik ben helemaal versleten nu. Vanmorgen hebben zoonlief en ik uitgeslapen, tot 10 uur,

alleen lijkt het of ik nu nog moeier ben.

Ancolien; fijn dat je niet meer spuugt, lijkt me vreselijk als je zo beroerd ben,

alhoewel het ook wel weer een goed teken is.

Gaaf hè?! als mensen zo enthousiast reageren, als ze horen dat je zwanger bent.

Doortje; komt het misschien ook wel door de lage bloeddruk dat je zo moe blijft?

dat is bij mij wel het geval nl. ik ging me al een stuk beter voelen, maar sinds m'n bloeddruk laag is,

voel ik me qua energie weer terug in af. Ik hoorde dat je zoethout thee moet drinken, bij lage bloeddruk,

of het echt werkt????

ik ga het proberen denk ik.

Nanny; leuk dat je al eerder voor een geslachts echo gaat, wij doen het met de 20 weken denk ik

( als we het willen weten dan.... vorige keer niet, maar nu denk ik wel),

doe je die echo ook bij een verloskundige?

wij moeten 27 mei voor de 20 weken echo.

Geplaatst

Hoi Ladies,

Hoe is het allemaal?

Hier gaat het goed hoor! Nog af en toe spugen, maar het valt wel mee, het is erger geweest...

Het is zeker stil hier op het forum, maar langzaamaan komt daar wel verandering in :-) Ben benieuwd of er nog meer gelukzalige toekomstige moeders bijkomen...

Wij hadden leuke Paasdagen. De dag voor de Pasen ben ik behoorlijk ziek geweest en heb ik de hele dag op bed gelegen. Zondag zijn we naar de schoonfamilie geweest en gisteren naar mijn familie. Wel veel gedaan en daardoor erg weinig energie. Gelukkig allemaal leuke dingen. Het heerlijke zonnetje helpt wel mee om me goed te voelen, vind het zo fijn om lekker buiten te wandelen in het zonnetje! Bij ons voor de deur kunnen we heerlijk uit de wind in de warmte zitten, echt genieten.

Ondertussen weet iedereen het hoor dat we zwanger zijn, ik vind het wel spannend want als het nu misgaat... maar aan de andere kant mogen we er wel een klein beetje van uitgaan dat het nu niet meer misgaat!

Wij mogen over drie weken weer naar de verloskundige. Ik merk wel dat ik al een buikje begin te krijgen. Is dat normaal? Ik heb echt een soort 'vetrol' onder mijn borsten gekregen en mijn onderbuik staat helemaal bol. ook de boobies groeien maar door, tis echt geen gezicht die bh's waar alles overheen flubbert... Desondanks wel supertrots hoor, kan me alleen zorgen maken of het wel normaal is en of het ooit nog goedkomt...

Volgende week weer naar de diëtiste ben benieuwd.

Nou ladies, ben benieuwd wat jullie allemaal gedaan hebben deze Paasdagen en of er nog leuke nieuwtjes zijn!!!

XXX

Geplaatst

Ancolien, klinkt gezellig, de feestapdagen! ik moest werken, dus wij hebben niet veel gedaan,

wel zondag avond bij m'n ouders wezen gourmetten.

mijn buik groeid ook al hoor, zal morgen ff een fotootje plaatsen, bij mij zag je het met 9 weken al, was bij m'n zoon toen ook.

Bij de ene ga je het pas na 20 weken zien, bij de ander zie je het al heel vroeg.

Geplaatst

Hoi dames! Klinkt goed jullie paasdagen!

Hier ook erg leuke bij de opa's en oma's gehad, lekker ontspannen!

Ik ben wel echt vreselijk moe, meer dan de eerste 10 weken, nu ben ik met 14 weken echt zoooo moe. Ik lig s avonds om 21 uur al in bed en sta om 7 uur alsnog moe op. Ben op woensdagen altijd vrij en vandaag van 10-12.30 samen met zoontje meegeslapen!! Heerlijk! Uitslag combinatietest was gelukkig goed. Altijd fijn ook al blijft het een kansverdeling. Buikje groeit al wel. Fijne avond nog

Geplaatst

Yolande; Vervelend dat je zo moe bent, ik herken het wel, alleen was ik

het de eerste 10 weken ook, toen ging ik me juist beter voelen, maar nmuren ik weer terug bij af.

Volgens mij speelt bij mij m'n lage bloeddruk ook wel mee, daar kan je ook flink moe van zijn.

Lekker dat je nog ff een dutje hebt kunnen doen gisteren. Soms heeft je lichaam het gewoon ff nodig!!

Geplaatst

Balen Yolande, maar ook heel herkenbaar! Ik werk en studeer en ik moet zeggen dat er van de studie maar weinig terecht komt omdat ik zo moe ben....

Maar we doen het wel ergens voor!!! Ik vind luisteren naar mijn lijf nu heel belangrijk.

Fijn dat je combinatietest zo goed was, dat geeft zekerheid!!! X

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden