Ga naar inhoud

Uitgerekend in oktober & november 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

ja, m'n bloeddruk was de laatste keer 100/50 en soms voor m'n gevoel

nog lager want dan zie ik sterretjes.

Je kunt weinig tegen lage bloeddruk doen, ik hoorde wel dat

zoethout thee iets helpt. Dus dat ga ik nog kopen.

• Reacties 802
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Je kunt weinig tegen lage bloeddruk doen, ik hoorde wel dat

zoethout thee iets helpt. Dus dat ga ik nog kopen.

Zoethoutthee, zoete drop, bouillon en overal wat extra zout op gooien en veel drinken ;)

Maar veel zoden aan de dijk zet het niet...

Geplaatst

nee, idd. zoute drop en bouillon helpen hooguit om je even iets fitter

te doen voelen, maar het werkt niet om je bloeddruk op peil te krijgen, helaas!

Geplaatst

zoete drop werkt beter bij een lage bloeddruk als zoute drop.

Maar wil je echt dat het helpt moet je een zak per dag eten ;)

Geplaatst

Breek even in.

Zoethuotthee mag je nooit meer als 2 kopjes per dag drinken ;)

Kun je hartritmestoornissen van krijgen.

En niet zomaar stoppen. Altijd afbouwen ;)

Succes ladies!

Geplaatst

Yes! een zak drop per dag!! haha, ik vind drop heerlijk.

Bedankt voor de tip Sandra, dat wistik niet, nu zal ik ook niet meer drinken,

ik ben geen theedrinker. Gisteren heb ik een bakkie op, kreeg alleen hoofdpijn

erna, nu weet ik niet of bet van de thee was, of de moeheid.... dat ga ik dus nog uitproberen.

Geplaatst

Hier gaat het ook prima alleen heel erg moe de laatste twee weken. Liep mezelf echt compleet on de weg. Dit weekend veel geslapen en nu gaat het wel weer wat beter.

Heb alleen sinds dit weekend ook last van harde buiken dus echt een teken dat ik het rustig aan moet doen. Dat is alleen best lastig met een dreumed van 18 maanden om je heen.

Woensdag weer controle en een echo. Ben nu 11 w en 2 dagen

Geplaatst

Hoi allemaal,Ik herken wat je schrijft Doortje. Mijn zoontje is bijna 17 maanden en deze zwangerschap ben ik zoveel meer moe dan de vorige keer. Niet normaal hoe moe ik me voel.... En ik schijn ook wat kattiger te zijn... Mijn man moet er af en toe om lachen omdat ik normaal altijd vrolijk ben en nu dus af en toe wat onaardig uit de hoek kom... Haha, heb het zelf niet door.

Geplaatst

Hier ook zo, met nog een kindom je heen, kom je minder aan je rust toe.

Ik moet echt s middags, als hij op bed ligt, ook gaan liggen, en ik slaap dan

niet altijd, maar ik rust wel. Als ik dat niet doe, trek ik het amper.

Vervelend Doortje, dat de harde buiken nu al zijn begonnen! heel rustig

laan doen, en hopelijk word het niet al te erg.

Yolande, ik ben ook een stuk kattiger, iets wat totaal niet bij m'n karakter past,

vooral van m'n man kan ik erg weinig hebben, ik. kan hem soms niet uitstaan, om

dingen waar ik me normaal gesproken niet druk om maak. Ach... gaat weer over :)

Ik heb steeds last van bandenpijn, bij Aron heb ik dit rond de 20 weken pas voor het eerst gehad, en aan het einde

van m'n zwangerschap.

Geplaatst

Ik heb vanmiddag heerlijk geslapen samen met Jorrit maar merk dat ik niet fit ben en word daar chagrijnig van. Merk ook dat alles me minder boeit en interesseert. Ach ja.. het gaat weer over gelukkig.

@tweety: vervelend dat je al last hebt van je banden. Weet eigenlijk niet wat je daar aan kunt doen.

Vinden jullie het trouwens een probleem als er wat november dames mee komen schrijven? Dit groepje is maar klein en er is nog geen november topic.

Geplaatst

Doortje; Lekker dat je hebt geslapen, ik merk dat ook,

laks ik moe ben, word ik sacherijnig en A.ron reageert daar

ook weer op, door heel vvervelend te worden.

Helemaal prima hoor, om dit clubje te gaan samenvoegen met de November mama's,

zullen we dan de titel laten verwnderen?

' uitgerekend in Okt./Nov.2013' ??????

Geplaatst

Heej meiden,

dat lijkt me een heel leuk idee!!

lees steeds met jullie mee ben nu 8.4 weken zwanger maar durf nog niet mee te schrijven hoor.

heb toch wel angst en onzekerheid dat het weer mis gaat ondanks twee goede echo s!

ainds gister steeds menstruatie buikpijn. Ik weet dat het erbij hoort maar vind het niks.

zodra ik bolgende week vrijdag een 3de goede echo heb met 10 weken kom ik gezellig mee schrijven!!

liefs Bianca

Geplaatst

Bianca; Die onzekerheid herken ik wel, ondanks dat je je anders voelt dan de vorige keer,

blijft de angst dat het misgaat, bij iedere goede echo heb je bevestiging, wat je een oppepper

geeft, na een paar dagen zakt dat ook weer weg.

Het wordt minder hoor, als je verder zwanger bent. Maar o wat kruipen die eerste weken traag voorbij!

Zou leuk zijn om met elkaar te kunnen schrijven, dan is het groepje meteen wat groter, moeten we

afwachten tot iedereen toestemming geeft? of gaan we het gewoon doen?

die buikpijn is normaal hoor, wel irritant, je baarmoeder rekt op en is aan het groeien, ik had soms

echt de nijging om paracetamollen te willen slikken. Meestal hielp een bad of douche ook wel.

Bij A.ron heb ik dit ook tot een week of 12, 13 gehad, nu dus weer.

Jose; We laten het je weten ;)

Geplaatst

Heeeeej allemaal,

Wat leuk dat het hier wat drukker wordt! Gezellig november-dames kom erbij!!!

Ik heb even geen tijd om op iedereen te reageren, even kort hoe het hier gaat...

...het gaat aardig. Ben veel moe, maar dat heeft iedereen hier lees ik al. Alleen heb ik geen prachtig excuus van een kleintje om me heen, hoewel een klas met kinderen ook wel een beetje vermoeiend is...

Verder ben ik veel misselijk, maar gebruik trouw de zetpillen en die geven verlichting.

Wat is bandenpijn precies? Ik voel een soort uitscheur-gevoel als ik moet hoesten of niesen onderin mijn buik, beetje aan de zijkanten.

O ja, ik ben ook al flink gegroeid, vind het wel mooi hoor zo'n buik, alleen nu flubbert het nog, ik hoop dat het snel strak trekt, haha, dan kan ik ermee showen!!!

Nou ladies een stralende dag toegewenst, tot schrijfs!! Ancoliene

Geplaatst

Wat aardig dat jullie de meiden die in nov uitgerekend zijn mee willen laten schrijven!

Dan zal ik mezelf hier zo af en toe eens komen melden en mezelf wat verdiepen in wie hier meeschrijven.

Tot later!

Geplaatst

Heej Wish, welkom hier! Leuk dat je ook komt meeschrijven. Kunnen we weer samen in een topic, hihi..

Heb ook maar weer even tickers aangemaakt. Wel zo leuk om te zien hoe ver we precies zijn toch?

Hier vandaag een erg goede dag gehad. Moest weliswaar de hele dag werken, maar door al het slapen van dit weekend voel ik me zoveel beter dat ik niet al om 8 uur naar bed wilde vanavond ;-).

Maak het vanavond niet te laat (nog half uurtje denk ik) en ga dan wel weer naar bed om dit gevoel hopelijk vast te kunnen houden. Het is toch wel erg fijn als je je weer even wat fitter voelt.

Tot snel dames!

Geplaatst

Oktober en November 2013 mama's

03 oktober: Yolande2009

04 oktober: Tweety83

07 oktober: Dromenvaneenwonder

17 oktober: N@nny

26 oktober: Doortje

31 oktober: Marianne69

Afspraken:

04-4: N@nny echo zh

10-4: Doortje controle vk

23-4: Tweety83 controle vk

23-4: Dromenvaneenwonder controle vk

25-4: N@nny controle vk

03-5: N@nny geslachtsecho

04-6: N@nny 20 weken echo

10-6: Doortje 20 weken echo

Geplaatst

leuk meiden van November, als jullie mee komen schrijven. Dan wordt het clubje iets drukker.

Heb José een pb gestuurd, of ze de titel wil veranderen.

Geplaatst

Gezellig dat de nov mama's mee komen schrijven!

Hier begint het buikje nu ook echt zichtbaar te worden. Heb het nu ook op fb gezet dus het begint nu wel echt te worden :)

Hier ook erg kortaf. Moet mezelf soms echt even streng toespreken :P

Hopelijk wordt ik snel weer mezelf want niet leuk als je jezelf soms bijna niet meer herkent...

Geplaatst

Staat leuk! de titel! bedankt JOse :)

Nanny; leuk dat je het officieel bekend gemaakt hebt, via FB.

Lijkt zo echt dan hè?!

Ancolien; op naar een goede dag vandaag!!

Wish: Welkom hier, leuk dat je mee komt schrijven!

Geplaatst

Vandaag ga lekker een dagje shoppen, met m'n zwangere schoonzus,

we hebben kleren nodig voor de bruiloft van m'n broer, over 2 weken.

Heb helemaal in m'n hoofd wat ik wil.....iets wat ik beter niet kan doen,

dan kan je t nl. nooit vinden :)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden