Ga naar inhoud

Uitgerekend in oktober & november 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hihi *bloos*.... Bijzonder clubje inderdaad. Heel evenmheeft het zo mogen zijn en ik heb wederom nog even he? Is nog geen oktober. Maar ja, je had gelijk weer met de schat willen klaarstaan he? Dat ik weer 1 kon uithuwelijken ;)

• Reacties 802
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Natuurlijk heb je nog even, voor dat ik ga bevallen loop jij allang met een dikke buik rond hoor :)

Enne.... ik ben ook een jaar ouder dan m'n man, dus dat maakt helemaal niets uit :)

Geplaatst

@Ancolien; Nee, ook ik begrijp er geen bal van, hoe het kan dat we ineens zwanger zijn geworden,

al die jaren van oefenen, in de meest vreemde standjes proberen, lang blijven liggen, behandeling zus, behandeling zo,

en dan nu....terwijl we 'even' snel, onwijs onromantisch gevreeén hebben.... ZWANGER!!!

Onbegrijpelijk, en ook ik probeer er maar niet meer aan te denken, want; Wonderen bestaan gewoon!

Waar ik trouwens wel een beetje pissig van word, is dat mensen in ons geval, omdat we er al 1 hebben, zeggen;

misschien dat de spanning er nu toch af was??

Grrrr... wat nou spanning. We vreeén al 7 maanden onveilig, en zeker had het pittig geweest als ik gelijk zwanger

was geraakt, maar anderzijds had het ook goed gekomen. En ik was er juist de laatste maanden weer meer mee

bezig, omdat ik het eigenlijk wel weer leuk zou vinden. We vreeén de laatste 2 maanden met ovulatie testen,

omdat ik voor m'n gevoel 'alles' er weer aan gedaan wilde hebben, voor we weer naar het ziekenhuis zouden stappen,

volgens mij ben je dan niet heel ontspannen ofzo.

Maar ach... je hebt van die mensen die altijd wel iets willen zeggen.

Wat leuk dat jullie het nog stil gehouden hebben. Daar ben ik heul slecht in :)

Wij hebben het met 8 weken, na de echo bekend gemaakt.

Ook ik heb inmiddels al een aardig buikje, bij m'n zoon ging het ook zo snel, toen

hadden we het verteld, en een week later zag je het al, nu dus weer hetzelfde.

Ik was eigenlijk blij dat we het verteld hadden, want mensen zien het echt aan me.

Heb jij helemaal nog geen echo gehad dan?

Bij ons is dinsdag de termijn echo, dan hoop ik ook duidelijker te weten wanneer ik precies

uitgerekend ben. Daar ben ik ook wel benieuwd naar, de vorige echo was ik 2 dagen minder ver dan verwacht,

maar ze kon het heel slecht meten, de beeb lag lekker eigenwijs, net verkeerd om opgemeten te kunnen worden.

Geplaatst

Hoi Tweety!

We hebben al twee echo's gehad hoor! Vooral omdat ik na de laatste miskraam niet ongesteld was geweest, het leek er even op dat ik er pas met 10 weken achterkwam, haha. Maar toen zei de echo rond de 6 weken, dus we waren nog niet zover, maar ja das logisch want met PCOS weet je maar nooit of je een eisprong hebt gehad of niet. En de tweede echo hebben we gehad rond 8 weken, maar ook daar durfde de gyn geen zekerheid bij te geven. Het zal tot 20 maart duren voordat we de exacte termijn weten. En dat terwijl we met IVF altijd precies wisten hoe wat waar en wanneer...

Wij krijgen ook opmerkingen van enkele mensen die van onze zwangerschap afweten: 'misschien is nu de druk eraf. Zie je wel als je het loslaat dan gebeurt het'. GRRRRRR, ik zou ze allemaal soms wel door elkaar kunnen schudden, want de druk is er nooit afgeweest. Als je zo graag wilt, dan kunnen mensen wel denken dat de druk eraf is, maar in werkelijkheid wilde wij niks liever dan zwanger raken en een kindje krijgen samen. Ik laat iedereen maar kletsen. Voor omgeving is het heel lastig om om te gaan met mensen die ongewild kinderloos of verminderd vruchtbaar zijn. Mensen die het niet doormaken die weten gewoon niet hoe het is. Ook al zijn ze nog zo lief en betrokken, het is gewoon heel moeilijk. En dat probeer ik me maar steeds te bedenken. Die mensen weten gewoon niet beter. En eigenlijk is dat voor hun hel fijn, en ik hoop ook dat ze het nooit hoeven te leren want dan blijft die vervelende lijdensweg heb bespaard.

Ik ga lekker op stap, naar cirque du soleil, tot schrijfs!!!

Geplaatst

Breek even in

Tweety wat een super goed nieuws meid gefeliciteerd wat een wondertje

De andere dames ook heel erg veel succes vorig jaar was ik ook net zwanger van ons meisje en die ligt nu alweer 5 maanden in onze armen

Geplaatst

Wauw tweety wat een super goed nieuws zeg! ! Wat bijzonder! Wie had dat gedacht! ! Geniet van je zwangerschap!

Lieve José hopelijk mag je snel achter tweety aan! Of kom je bij mij; -)

Geplaatst

Maris, Marlijn en Bianca; Bedankt meiden, jullie hadden het vast binnenkort op FB wel voorbij

zien komen, maar zo is het net zo leuk natuurlijk, dat jullie het vast weten :)

Wij gaan zeker genieten, toch eerst maar weer die echo afwachten van dinsdag, begin het

nu toch weer spannend te vinden.

liefs

Geplaatst

Goedemorgen allemaal!

Ik ga zo naar de verloskundige voor de intake, ik vind het zo spannend.... afscheid genomenn van de doktoren die me zes jaar lang hebben behandeld en dan bij een nieuw persoon de komende 33 weken onder toezicht. Het is voor mij een grote mijlpaal!!! Het is alleen een intake maar ik hoop dat we ons kleine Hummeltje ook nog even mogen bewonderen!!!

Tweety, jij veel succes bij de echo vandaag! Denk aan je en laat je wat van je horen als je terug bent?

Doortje, ik heb al lang niks van jou gelezen, gaat het allemaal goed?

Lieve groetjes Ancolien

Geplaatst
Superlief, dankjewel!

Tot nu toe gaat alles prima!

Iedere dag geloof ik een beetje beter dat het deze keer echt gaat gebeuren!

Hoe is het met jou? Gaat je zwangerschap goed?

Groetjes Ancoliene

Hoi Ancolien, met mijn zwangerschap gaat het goed. Beebje groeit prima en is ontzettend actief. Nog paar weekjes en dan kunnen we hem/haar ontmoeten. Bij jou gaat het ook goed hé, zelfs een buikje. Ik ben blij voor je en blijf af en toe ff spieken i.n je topic. Veel succes en geniet een beetje van je wonder. Xxxx

Geplaatst

hier ben ik weer :) de echo was gelukkig goed, zo'n gaaf gezicht weer.

Ook al is het ons 2de kindje, het blijft zo ontroerend om naar te kijken!

als alles goed mag gaan ben ik 4 Okt. uitgerekend. Makkelijke datum dus

( vooral voor m'n man, want die is bere slecht in data onthouden)

hoe was het bij de verloskundig Ancolien?

Met Doortje gaat het goed hoor, ze is alleen erg misselijk.

Geplaatst

Wat fijn om te lezen dat alles goed is gegaan Tweety! 4 oktober is een prachtige datum.

Goed om te lezen dat het met Doortje ook goed gaat!

Sometimes, het gaat al opschieten, spannend!!! Echt zo gaaf dat het allemaal zo goed gaat!

N@nny hoe is het met jou?

Met mij is alles goed! Het was erg gezellig bij de vk, meteen een vertrouwd gevoel :-)

Ze heeft ook nog even gekeken. Alles ziet er goed uit, mooie navelstreng, een armpje, een beentje, vliezen, het kindje zien bewegen, hartje gehoord ik was tot tranen toe geroerd. Onze datum staat op 7 oktober, dus we zijn zo'n 10 weken!

Helemaal gelukkig mijn dag kan niet meer stuk!

Geplaatst

Heerlijk hoor, als het bij je verloskundige meteen al zo vertrouwd voelt. Dat vind ik altijd wel

bellangrijk!

Leuk dat je nog even hebt mogen 'spieken' zeg, want dit was eigenlijk niet de bedoeling toch?

Altijd zo bijzonder, je voelt nog niets, maar er zit gewoon een klein mensje in je buik!!!!!

Heerlijk, dat gelukkige gevoel he?!! Geniet ervan hoor, mijn ervaringen met echo's is altijd dat

dát gevoel weer weg zakt als je een week verder ben, dan wil je gewoon weer die bevestiging

hebben ofzo.

Geplaatst
Wat fijn om te lezen dat alles goed is gegaan Tweety! 4 oktober is een prachtige datum.

Goed om te lezen dat het met Doortje ook goed gaat!

Sometimes, het gaat al opschieten, spannend!!! Echt zo gaaf dat het allemaal zo goed gaat!

N@nny hoe is het met jou?

Met mij is alles goed! Het was erg gezellig bij de vk, meteen een vertrouwd gevoel :-)

Ze heeft ook nog even gekeken. Alles ziet er goed uit, mooie navelstreng, een armpje, een beentje, vliezen, het kindje zien bewegen, hartje gehoord ik was tot tranen toe geroerd. Onze datum staat op 7 oktober, dus we zijn zo'n 10 weken!

Helemaal gelukkig mijn dag kan niet meer stuk!

Vindt ik leuk!!! Hahahaha

Geplaatst

Hoi meiden,

Na zon 1,5 jaar afwezigheid heb ik ook besloten net als Doortje, die ik van t uitgerekend oktober 2011 ken, om me hier weer aan te melden.

29 okt 11 is onze dochter na een verse ICSI TP geboren. En wonder boven wonder er waren zelfs nog mooie embryo's over. Iets wat de twee pogingen daarvoor niet t geval was.

11 feb 2013 zijn er 3 goed ontdooid en teruggeplaatst. En van 1 ben ik nu zwanger!!! Afgelopen maandag 1e echo gehad en al n wezentje met kloppend hartje gezien!

Ik ben nog niet officieel uitgerekend maar kom zelf op 31 okt, dus misschien schuif ik straks nog door naar t nov topic, hihi! Mijn dochter was ook 11 dagen te laat.

Maar voor nu kom ik graag gezellig mee kletsen met jullie!!!

Geplaatst

Yolanda2009, gefeliciteerd ook meteen zwanger van n cryo! Slik je ook nog progynova en moet je vaginaal progesteron innemen?

Tweety83, leuk je hier te zien! Toch wel heel bijzonder met zon zwangeren clubje hè?

Anacolien, ik ken je niet maar wil van harte feliciteren! Hoe bijzonder na zo lang proberen en in de MMM dan spontaan zwanger. Echt n wonder!

Ook de andere meiden, van harte gefeliciteerd! Hoop dat we elkaar wat beter leren kennen hier!

Geplaatst

Hallo meiden was ik weer eens ;)

Moet nog een beetje in mijn systeem geloof ik ;)

Hier alles goed! Gister echo gehad en die zag er prachtig uit gelukkig!

Kindje groeit goed en bewoog al een beetje. We zijn super blij!

Geplaatst

Hoi allemaal,

Hoe is het met jullie?

Hier gaat het goed. Vandaag heb ik me voor het eerst ziekgemeld omdat ik zo vreselijk aan het overgeven ben.... argh!

Maar ik geniet nog steeds want ons kleintje laat weten dat hij/zij goed groeit en goed zijn best doet daarbinnen!

Woensdag hebben we de termijnecho!

Groetjes Ancoliene

Geplaatst

Leuk Marianne dat je hier mee komt kletsen :)

Nogmaals van harte met je zwangerschap.

En wie weet, beval je nu wel te vroeg ;)

Nanny, fijn dat de echo goed was joh!WAt een opluchting dan weer he?!

Zag je er tegen op?

Vervelend Ancolien, dat je zo misselijk bent, en moet spugen.

Heb je pillen? Die zijn er namelijk wel, alleen helpt het niet bij

iedereen hoor.

Rust nemen is sowieso erg bellangrijk.

Spannend weer woensdag, en leuk ook, dan weet je echt precies

hoe ver je bent.

Vorige week heb ik zelf nog even het hartje geluisterd, ik heb zo'n

angel-sound-ding :) en met het idee dat het nog te vroeg kon zijn

(ik was toen nog geen 11 weken) ging ik het toch proberen, en ja hoor...

al vrij snel het hartje gevonden, heerlijk, die bevestiging.

Verder gaat het de goede kant op hier, ik ga me iets beter voelen, krijg weer

wat meer energie en overzie weer wat meer. De misselijkheid (voor zover je het

misselijkheid kon noemen) is al zo goed als weg. Ik had meer, als ik iets gegeten had

dat het me heel dwars kon zitten de hele middag/avond, alsof er een baksteen in m'n

maag lag zeg maar. Gelukkig is dat ook wel zo goed als weg.

Ik ga zo lekker m'n bedje opzoeken. ('s avonds ben ik wel versleten, zeker als ik

s middags dus niet ga rusten).

Tot horens maar weer :)

Geplaatst

tweety fijn dat je je weer wat beter begint te voelen!

Ik heb de angelsound gister ook geprobeerd en vond ook een prachtig treintje.

Wel grappig dat de eerste keer dat we het hartje horen van dit kindje bij ons thuis op bed is geweest en niet bij de vk :D

Bij mijn zoontje had ik em met 8.6 voor het eerst gebruikt, nu dus met 9.3.

Ben weer even gerustgesteld voorlopig ;)

Geplaatst

nou, dat vond ik nu ook zo bijzonder, dat ik het hartje gewoon eerst zelf heb kunnen horen,

gewoon thuis.

Kun je het hartje al zo vroeg horen dan? ik dacht dat het pas vanaf 11 weken kon?

Geplaatst

Ja bij de eerste heb ik het met 8.6 voor het eerst geprobeerd en gelijk gevonden en bij deze zwangerschap bij 9.3 voor het eerst geprobeerd en ook gelijk gevonden...

Geplaatst
Hoi allemaal,

Hoe is het met jullie?

Hier gaat het goed. Vandaag heb ik me voor het eerst ziekgemeld omdat ik zo vreselijk aan het overgeven ben.... argh!

Maar ik geniet nog steeds want ons kleintje laat weten dat hij/zij goed groeit en goed zijn best doet daarbinnen!

Woensdag hebben we de termijnecho!

Groetjes Ancoliene

En hoe is het gegaan met je echo, Ancolien? Hoop goed, blijf voor je duimen deze hele zwangerschap..

Xxx

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden