Ga naar inhoud

Uitgerekend in oktober & november 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi tweety,

Jaa wat een ellende he haha. Gister de vk gebeld heb daar volgende wk wo een intake en had gevr of t eerder kon ivm mn buik krampen etc. Maar het kan wel eerder maar ze kunnen geen echo maken. Inwendige hebben ze de spullen niet voor en uitwendig kan pas met 10 weken zei ze. Dat vond ik overigens wel raar want met de tp maakte ze ook een uitwendige echo om te zien waar ze het embryootje plaatste.

Vannacht weer zon rot gevoel in mn buik. Lijkt dan ook wel beurs en er aan zitten doet al zeer. Borsten trouwens ook met dikke blauwe aderen haha. S avonds begin ik ook echt een flubber buik te krijgen!

Ach we zien t wel kan er toch niks aan veranderen. Volgende week vrijdag weer naar Voorburg voor een echo.

Dus moet proberen nog ff vol te houden.

Jij voelt je nu anders als bij je eerste zwangerschap?? Meestal heb je die buikpijn ook alleen maar bij een eerste zwangerschap toch omdat dan de boel voor t eerst uitgerekt word om t zo maar ff te zeggen.

wat leuk is je schoonzus ook zwanger hoe ver is ze?

Hoe is t met je lage bloed druk en je korte lontje??

@wish,yes jij ook eindelijk hier! Op naar 14 November ;-)

@nanny,heerlijk he al die leuke lieve reacties!

@dromenvaneenwonder,nog even en dan komt t allemaal strak in zn velletje te zitten! Herken t helemaal hihi.

• Reacties 802
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nou, heb inmiddels alles bijgelezen en hopelijk kan ik hier ook vaker langskomen om mee te schrijven. Ten eerste iedereen gefeliciteerd met jullie zwangerschap!

Ik ben nu namelijk 8 weken en 4 dagen zwanger! 2 weken geleden een goede eerste echo gehad in het ziekenhuis en overmorgen intake en echo bij de verloskundige.

Dan ben ik dus bijna 9 weken.

In het ziekenhuis doen ze met die termijn nog inwendige echo's, maar van mijn vriendin heb ik begrepen dat zij bij de verloskundige een eerste echo had bij 8 weken en dat die gewoon uitwendig was.

Dus Bianc, vind het wel raar dat ze zeggen dat ze bij die termijn uitwendig nog niets kunnen zien.

Ik weet dat ze het in het ziekenhuis tot 12 weken nog inwendig doen (was de vorige keer tenminste zo), omdat je het dan wel beter kunt zien geloof ik.

Van mijn vorige zwangerschap weet ik nog dat ik na iedere echo weer gerustgesteld was, maar na een paar dagen begint dan toch steeds weer die onzekerheid. Gelukkig is dat deze zwangerschap wel iets minder, maar helemaal over is het nog absoluut niet! Dus hoop vrijdag weer op een mooi kloppend hartje.

Geplaatst

Goedemorgen allemaal!!!

Lekker uitgeslapen vandaag en sjee wat voel ik me een stuk beter dan gisteren!

Er is nog veel snot, maar geen zere benen meer en ook een stuk minder sjago, haha!

Wat fijn dat het hier wat drukker wordt, welkom alle nieuwe meiden!!!

Even een reactie op al die echoverhalen. Ik heb tot 12 weken in het ziekenhuis gelopen vanwege al die eerdere miskramen. En vanaf 8 weken ook bij de vk. In het ziekenhuis maakte ze eerst een buikecho en als ze specifieke dingen willen bekijken (buikwand, afmeting etc.) werd een inwendige echo gemaakt. De vk maakt bij mij alleen uitwendige echo's. Ik vind het wel een mooier plaatje geven met een inwendige echo, dan zie je je kindje echt goed liggen. Maar het comfort van een uitwendige echo wint het wel hoor! In ieder geval was er vanaf 8 weken een beweeglijk mensje te zien bij de vk op de uitwendige echo. Ik begrijp je vk wel Bianca, waarschijnlijk bedoelt ze dat e met 10 weken veel meer ziet dan met 8 weken, hoe meer er te zien is hoe meer erover te zeggen is. Maar toch is het wel jammer zo spaarzaam met de echo's, het liefst zou ik iedere dag wel een paar keer een kijkje in mn buik willen nemen!

Nou ladies, ik ga weer even studeren, want ik loop gigantisch achter met alles en dat is natuurlijk niet handig!

Fijne dag allemaal!

Geplaatst

Bianca; Raar hoor, bij mij heeft de vk nu met 7 weken en 4 dagen al een uitwendige echo gemaakt!

Wat wel kan gebeuren, is dat als bijv. je darmen vol zitten, en die net in de weg zitten, kunnen ze alsnog weinig zien,

dit had m'n vriendin dus met 10 weken zelfs nog.

De vorige keer was de buikpijn erger dan nu, het begon veel eerder ( gelijk al) maar uiteindelijk had ik rond de 6-8 ste week

nu echt nog wel met regelmaat buikpijn. Zolang je er niet bij vloeit en de krampen niet met regelmaat zijn ( bijv. elke 5 min. een kramp ) is het niet erg, zeiden ze bij mij.

m'n schoonzus is 2 weken korter dan mij, zij nu dus 12,5 week. helemaal super om samen zwanger te zijn.

Het is hun eerste, ze zijn 2 weken na de geboorte van A.ron getrouwd, was toen nog spannend of ik erbij kon zijn,

gelukkig beviel ik toen eerder. :)

De zus van m'n man is ook zwanger, ook 2 weken korter dan mij, babyboom dus ;)

leuk Eef, dat je mee komt schrijven. Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap.

Fijn dat je vrijdag weer voor een echo mag, die bevestiging blijf je toch nodig hebben, al voelt het minder

'zwaar' als bij een eerste hè?! Ik merk wel dat ik nu meer begrijp wat m'n lichaam gaat doen, ik ben er minder onzeker over.

Heb je na vrijdag nog meer echo's?

Ancolien; Fijn dat je je wat beter voelt vandaag en druk aan de studie dus?! hopelijk heb je lekker kunnen werken vandaag.

Ik typ wat kort, zit op de iPad, ( typt van geen meter bij en lap tekst)

Vandaag leuk geslaagd met shoppen, precies gevonden wat ik wilde (Yeah).

Maar 1 groot verdriet; ik had al wat last van m'n banden, maar door vandaag ( al dat geloop)

kreeg ik dus last van m'n bekken, dat heb ik de vorige keer helemaal niet gehad, dus nu ook totaal

geen rekening mee gehouden, ik kwam thuis, en manlief ook net, heb ik eerst hard staan huilen, zegt hij heel

droog; Was het zo leuk het winkelen? Waarbij ik nog harder moest brullen. Afain, nu ik al een hele tijd Rustig

op de bank zit, lijkt het wel weer af te zakken. Ben denk ik gewoon erg geschrokken, dat m'n lichaam het duidelijk

nu al rustig aan wil gaan doen, en ik hele andere plannen heb.

Meiden, ik ga er weer vandoor. Weltrusten alvast :)

Geplaatst

Mooi zo de naam veranderd hoor. Wordt lekker druk hier zo.

Heb niet zo heel veel puf vandaag maar wilde nog even vertellen dat mijn echo van gisteren weer goed was. Heerlijk om nu bijna 12 w te zijn en echt al een mensje te zien. Zo compleet al...

Ga zo lekker mijn bed in en hoop dan fit genoeg te zijn voor zaterdag om op stap te kunnen met de ivfmeiden van sept/okt/nov 2011 en de kids.

Geplaatst

Fijn Doortje,dat de echo goed was, en heerlijk, die mijlpaal al weer gehad.

Je moeheid is herkenbaar :)

En ik hoop ook echt genoeg puf te hebben zaterdag, leuk om jullie allemaal

weer te zien.

Geplaatst

Even snel een update van hier. Gister toch maar weer de vk gebeld en het scheen dat ik de vorige keer de assistente aan de lijn had want inwendige echo s kunnen weldegelijk. Dus ze zei gelijk helaas kan het vandaag niet maar morgen wel in het echo centrum dan ben ik daar toch.

dus vandaag een echo gehad. Uitwendig! Met 9.1 weken en alles was goed. Ze sprak over een gezonde zwangerschap. Op naar volgende week vrijdag dan heb ik weer een echo.

Ben nu op visite zal vanavond of morgen even op iedereen reageren!

Liefs bianca

Geplaatst

Goed nieuws, Bianca! Dan ben je tenminste weer gerustgesteld.

Hier vandaag ook weer een echo gehad. De kleine uk is gegroeid naar 24,4 mm en doet het prima.

Geplaatst

Yes wat een goed nieuws eef! Nu volgende week ook weer dus?? De echo in t zh?? Fijn he om weer even te mogen gluren. Doe je toch de nekplooi?? Weet jij daar de kosten van toevallig?? Wij zaten ook erg in dubio maar ik ben 28 en verder geen down of iets dergelijks om ons heen dus waarom zouden we het dan doen. Maar toch twijfel ik nog steeds.

Geplaatst

Is het dan zo mocht er wat te zien zijn en er is bijv een vruchtwater punctie nodig dat de vruchwater punctie wel vergoed word door je zorg verzekering?

Geplaatst

Goedemiddag ik wil mij zelf voorstellen ben moeder van 42 jaar oud en lees al een tijdje mee op deze forum.En dacht ik ga nu een berichtje plaatsen want ik ben nu morgen 10 weekjes zwanger.Dus nog 2 weekjes te gaan en dan zijn we uit de gevaren zone .We hebben wel al 2 miskramen achter de rug maar tot nu toe nooit tot zo ver gekomen,en vooral er zat een vruchtje in met kloppend hartje ,en de 2 daarvoor was een leeg vruchtzakje .Dus we zijn nu zo ontzettend blij. Veel liefs Wanina

Geplaatst

Wanina, welkom hier!

Bianca, heel eerlijk gezegd weet ik dat niet.... Maar heb gelijk maar even gegoogled en daar staat het volgende:

Als de prenatale screening wijst op een verhoogde kans, komt u in aanmerking voor een vervolgonderzoek (prenataal onderzoek). Dit onderzoek wordt dan vergoed door uw zorgverzekeraar.

Geplaatst

Oktober en November 2013 mama's

03 oktober: Yolande2009

04 oktober: Tweety83

07 oktober: Dromenvaneenwonder

17 oktober: N@nny

26 oktober: Doortje

31 oktober: Marianne69

14 november: Bianca1

16 november: Eef78

Afspraken:

17-4: Bianca1 intake vk

19-4: Bianca1 4e echo

23-4: Tweety83 controle vk

23-4: Dromenvaneenwonder controle vk

25-4: N@nny controle vk

03-5: N@nny geslachtsecho

04-6: N@nny 20 weken echo

10-6: Doortje 20 weken echo

Geplaatst

Hoi meiden

Wilt iemand mij bij het lijstje toevoegen?

Dat lukt niet via ipad en mobiel

19 april vierde echo. En 14 November uitgerekend. En 17 april intake bij de vk.

Dank je wel eef! Wij zitten echt nog in dubio.

Hoe voel jeje??

Welkom wanina! Gefeliciteerd met je zwangerschap.

Hoe is het met de andere meiden??

Geplaatst

Hey meiden,

Heb het lijstje voor zover ik kon aangepast. Klopt het voor iedereen?

Gezellig dat het wat drukker wordt!

Hier alles goed en rustig.

Moeheid verdwijnt gelukkig en ik leef op van het mooie weer :)

Buikje wordt nu echt zichtbaar, tot nu toe 2.5 kg aangekomen.

3 mei hebben we een geslachtsecho dus langzamerhand komt ook dat steeds dichterbij. Spannend ;)

Daarna gaan we aan de slag met namen/geboortekaartje.

Dat is ook gelijk het enige want verder is alles geregeld en met een baby van 9.5 maand in huis hoeft er ook geen nieuw meubilair te komen ;)

Lekker rustige zwangerschap dus!

Geplaatst

Hoi meiden,

Wat cool om te lezen dat het hier steeds drukker wordt. Ik heb steeds minder tijd om mee te lezen en te reageren, momenteel lig ik plat nadat ik meerdere malen bloed verloren heb. Ik heb een geknapte ader onder mijn baarmoeder en moet even rust nemen. Dat is niet leuk, maar het is wel heeeeeeeeeeeel fijn dat ons kleine wonder het hartstikke goed doet en zich niks van mama d'r malaise aantrekt.

@ Wanina: Leuk Wanina dat je ook mee komt kletsen, welkom! Fijn zeg dat het nu goed gaat na 2 miskramen, wat een opluchting dan om het hartje te zien kloppen!!!

@ Bianca: Bianca wat ik weet van de combinatietest is dat deze wordt vergoed. Als er verhoogd risico is, wordt de prenatale screening ook vergoed. Als er geen verhoogd risico is moet je deze zelf bekostigen. Wij hebben ervoor gekozen geen combinatietest te doen. Mijn man zou de zwangerschap dan (als er een verhoogd risico uitkomt) willen afbreken en ik absoluut niet. Dus we steken onze kop in het zand en laten ons bij de geboorte verrassen! Aankomende week de intake en een echo, spannende week voor jou!

@ Iedereen: een zonnige zondag toegewenst en tot schrijfs!

XXX Ancoliene

Geplaatst

* breekt in. Ancolien, rustig aan doen, hè. Pak maar wat boekjes dr bij en ga genieten van de lente. Bloedverlies had ik ook en kijk maar naar mij. Maar moest idd wel veel rusten en naar mijn lichaam leren luisteren. Je doet het prima,meis. Xxx * breekt uit

Geplaatst

Ik heb mezelf ook maar even op het lijstje gezet

O
k
t
o
b
e
r
e
n
N
o
v
e
m
b
e
r
2
0
1
3
m
a
m
a
'
s

A
f
s
p
r
a
k
e
n
:

22-4: Eef78 intake combinatietest + 3e echo

23-4:
Dromenvaneenwonder controle vk

Geplaatst
* breekt in. Ancolien, rustig aan doen, hè. Pak maar wat boekjes dr bij en ga genieten van de lente. Bloedverlies had ik ook en kijk maar naar mij. Maar moest idd wel veel rusten en naar mijn lichaam leren luisteren. Je doet het prima,meis. Xxx * breekt uit

Ah, je bent superlief Sometimes, dankjewel!!!!

Vandaag een bloedloze dag, ben zo blij!!!

X

Geplaatst

Hoi dames, ik heb er ook even de 20-weken echo bijgezet :-) Kan er nu al niet op wachten!!!

O
k
t
o
b
e
r
e
n
N
o
v
e
m
b
e
r
2
0
1
3
m
a
m
a
'
s

A
f
s
p
r
a
k
e
n
:

23-4: Ancoliene (
Dromenvaneenwonder) controle vk

29-5: Ancoliene (dromenvaneenwonder) 20 weken echo

Geplaatst

Gezellig, het lijstje wordt steeds langer :)

Komen ook steeds meer 20 weken echo's bij!

We gaan de goede kant op! Op naar de helft! ;)

Geplaatst

O
k
t
o
b
e
r
e
n
N
o
v
e
m
b
e
r
2
0
1
3
m
a
m
a
'
s

A
f
s
p
r
a
k
e
n
:

23-4: Ancoliene (
Dromenvaneenwonder) controle vk

29-5: Ancoliene (dromenvaneenwonder) 20 weken echo

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden