Ga naar inhoud

Uitgerekend in oktober & november 2013

Aanbevolen Berichten

• Reacties 802
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

De geboorte en het overlijden van mooie, kleine, dappere Lente heeft ook hier op het forum heel veel verdriet met zich meegebracht.

Wil me voorlopig even terugtrekken om hier mee te schrijven.

Misschien tot ziens?

Geplaatst
De geboorte en het overlijden van mooie, kleine, dappere Lente heeft ook hier op het forum heel veel verdriet met zich meegebracht.

Wil me voorlopig even terugtrekken om hier mee te schrijven.

Misschien tot ziens?

:( Ik hoop zeker tot ziens meid!

Merk wel dat ik ook niet makkelijk meer een update schrijf.... Moeilijk om over je zwangerschap te kletsen als er net zoiets verschrikkelijks is gebeurd :(

Geplaatst

Dat gevoel herken ik ook. Het voelt niet meer hetzelfde, ik heb ook de behoefte niet meer zo,

(komt misschien dat we onze eigen FB groep al hebben, waarin ervaringen en gevoelens gewisseld worden).

Ik wil nog wel meeschrijven, maar dan alleen als anderen dat ook doen, ik heb niet zo'n zin om er energie in te

steken als er verder niemand reageert (wat ik wel een beetje had de laatste tijd).

Geplaatst

Ik deel ook dat gevoel al schreef ik hier nog niet zo lang mee... Het voelt gewoon niet eerlijk.Ik weet het verder niet zo goed al wil ik natuurlijk best graag over zwangerschap kletsen!Xx

Geplaatst

Hoi dames...

breek even in....

graag wil ik jullie aanmoedigen om toch door te gaan met deze topic...

zelf kom ik van het topic juli 2012. Helaas heeft bij ons topic met zeer groot verdriet ook soort gelijks plaatsgevonden. Sommigen zullen dit nog weten. Esly heeft voor de tweede keer haar zoontje verloren rond de 22ste week.

We waren en zijn er nog steeds kapot van. Bij ons is echter het verschil dat er een andere topic werd geopend speciaal voor haar waardoor wij topic juli 2012 ook verder konden.

Nu hebben velen in jullie topic gereageerd waardoor helaas jullie een beetje op de achtergrond kwamen.

ondanks het grote verdriet hebben jullie ook het recht op jullie verhaal. Iedereen zal dit begrijpen.

Niemand zal jullie het kwalijk nemen als jullie verder gaan. Dit forum is zo fijn! We geven elkaar zoveel steun.

gr Shanna en kom op meiden ga verder met jullie topic!

Geplaatst

Ik sluit me helemaal aan bij Shanna! Hoe verdrietig ook, jullie hebben hier ook een recht op plekje om over de zwangerschap te schrijven. En natuurlijk zijn de meelezers uot de andere topics heel nieuwsgierig hoe het met jullie gaat. Groetjes Jessi van juli 2012

Geplaatst

Shanna en Jessi, bedankt voor jullie bemoedigende woorden, lief dat jullie dat jullie dat ze zeggen ;)

Ik wil hier ook wel verder schrijven, vind het leuk om ervaringen en gevoelens te delen, maar het lijkt wel of iedereen

zich steeds verder terug getrokken heeft. Zeker door het verdrietige bericht natuurlijk, want toen had ik ook de behoefte niet om over mezelf te praten.

Wat mij betreft kletsen we verder :)

Geplaatst

Shanna, bedankt voor je verhaal en aanmoediging.

Ik ben het met je eens nu ik heb laten bezinken en ik zou het toch fijn vinden als we verder kunnen schrijven over de zwangerschap in dit topic.

Dat zegt namelijk verder niets over hoe zeer we allen meeleven met Bianca en haar partner.

Wat mij betreft schrijven we verder, tenzij er te weinig animo voor is....

Hier nu 32 weken onderweg en op zich alles goed maar wel erg snel een harde buik als ik iets doe.... Jullie?

Ben benieuwd hoe het verder met jullie gaat.

We hebben eindelijk de naam!

Liefs yolande

Geplaatst

Wow Yolande, alweer zo n end op weg! Succes met de laatste loodjes.

De rest ( haha) volg ik wel op fb :)

Het punt is ook, denk ik, dat veel van dit topic Bianca persoonlijk kennen. Dat maakt het og iets ingeweikkelder.

maar Shanna en Jessi jullie hebben wel een punt.

Geplaatst

José, wat leuk van je te horen! Ja , het gaat erg snel.

MAar, wat zie ik nu in je handtekening, ook zwanger van een brusje!! Van harte!!! Hoop dat je veilig de 12 weken grens zult bereiken en je je niet al te beroerd voelt deze eerste drie maanden!

Geplaatst

Hey meiden verdriet en geluk liggen zo dicht samen

Ik denk ook dat Bianca ondanks haar grote verdriet wil dat jullie ook verder gaan en ze zal altijd in jullie hard zijn

Heel veel succes meiden

Liefs Jessica

Geplaatst

Oke doe ik ook voorzichtig een update...

Vandaag een groeiecho gehad. Kleintje wordt op 1566 gram geschat waar we erg blij mee zijn. Dat is al zwaarder als haar vader bij de geboorte ;)

Alleen was het maagje leeg en iets te weinig vruchtwater dus ze willen me volgende week terug zien voor een echo en een controle afspraak. Hopelijk heeft het zichzelf dan gecorrigeerd. Daar gingen ze wel een beetje van uit.

Verder doe ik niet zoveel meer qua activiteiten. Alleen het hoognodige. Ik wil zo graag de geplande keizersnede halen en geen bloedingen tussendoor dat ik daarvoor wel plat wil.

Ik kan kiezen tussen ontzettend lui zijn en daarmee mijn zoontjes zorg waarborgen of mezelf voorbij lopen en in het zh belanden en daarmee mijn zoontje in onrustig vaarwater brengen dus die keus is makkelijk gemaakt ;) Harde buiken hier heel vaak aanwezig, hoor het vaak bij deze termijn...

Geplaatst

Hoi Nanny,

Poeh, heel Goed dat je rustig aan doet voor jezelf, baby en zoontjes!! Goed dat je daar aan toegeeft. Ik moet ook telkens meer aan de signalen toegeven om precies dezelfde redenen. Ik baal alleen dat ik bijna niks kan opruimen in huis van kamers omdat alles al snel teveel voelt. Aan de andere kant besef ik me dan ook weer dat het onschuldige kwaaltjes zijn en dat dat niet het ergste is. Ik zoek nog een schattig eerste pakje. Vorige keer heb ik een keizersnede gehad ivm stuitligging maar dit keer ligt baby netjes met hoofdje naar beneden en moet ik het voor het eerst zelf gaan doen.... Best spannend!

Geplaatst

Leuk om weer een updat te lezen dames :)

Yolande; super dat jullie uit de naam zijn, voelt meteen een stuk echter zeker? En harde buiken....pffft

ik heb ze al vanaf n week of 20 en het wordt natuurlijk alleen maar gekker. Dus ik ben ook blij met m'n bed in de kamer.

Helaas kan ik ook erg weinig, een beetje keutelen hier en daar, maar zeker niet te zwaar.

Wel weer een raar idee denk ik, dat je nu normaal gaat bevallen? Vind je t spannend?

Je moet wel in het ziekenhuis bevallen toch?

Geplaatst

de iPad stopte ermee, dus ik ga weer verder in een nieuw stukje....

Nanny; mooi weer, een echo. Wat kunnen ze daar aan veranderen, als je niet zoveel vruchtwater hebt?

weinig toch? Hopelijk is alles normaal volgende week.

Heel goed dat je rustig aan doet hoor, ik weet er (helaas) alles van, deze zwangerschap, maar de keus is

snel gemaakt dan he?! Als het ten kostte gaat van je kindje, heb je er veel voor over.

Krijg je wel hulp?

Het gewicht van de baby, is dat ook iets boven t gemiddelde? of normaal?

Ik had met 30,3 weken een groei echo, (vorige week maandag) en het gewicht werd geschat op 1800 gram,

dus boven t gemiddelde, als ik de 40 weken uit ga lopen komt de baby op de 8 pond. Dit kindje heeft ook de genen van m'n schoonfamilie :) daar zijn ze allemaal groot.

Tot 34 weken blijf ik onder controle int ziekenhuis i.v.m. harde buiken. Ik heb tussen door nog een Keer extra controle gehad, (2 weken geleden) omdat ik toen weer om de 5 min. harde buiken kreeg, m'n baarmoedermond was al aan het inkorten, wat even zorgen baarde, maar hij is nog wel keurig dicht en boven de 3cm. de eerste keren was m'n baarmoedermond 4,8cm. en dat had zo horen te blijven, met 29 weken dus 3,5-3,8 cm (met persen werd het korter).

Volgende week weer op controle.

Vrijdag 32 weken, wat gaat het ontzettend snel. Hebben jullie alles al klaar? (babykamer, baby was gewassen, etc.?)

Ik heb vorige. week alles gewassen en gestreken, heerlijk, dat kleine spul weer in m'n handen te hebben. Het wordt dan al wat echter vind ik.

Geplaatst

bedankt José en Jessica, voor jullie woorden, het is is inderdaad waar, dat doordat er een hoop

Bianca persoonlijk kennen, het moeilijker is om door te schrijven, het is net of je haar daar dan mee kwetst,

het voelt ook wel oneerlijk dat ons leven weer 'gewoon'. verder gaat. Ik weet dat dat zo hoort, maar dat is wel even een drempel om over. heen te stappen.

Geplaatst

Tweety, fijn je update te lezen meid! Ik lees tegenwoordig dat bij iedereen de baarmoedermond wordt gemeten maar ondanks mijn vele harde buiken is dat bij mij niet gedaan.

Ben er stiekem wel benieuwd naar...

Te weinig vruchtwater kunnen ze niets aan doen denk ik. Hopelijk was het een moment opname en is het volgende week weer in orde. Maagje is op eerdere echo's al wel gevuld gezien dus ook daar verwachten ze geen problemen bij.

Ik vind het wel prima dat ik over 1.5 week weer een echo heb ;)

1566 was gemiddeld geloof ik maar hoor op het forum dat het iets boven gemiddeld zou zijn.. Geen idee dus maar in ieder geval een uitstekend gewicht voor deze termijn.

Voel nu voor de 2e keer dat de kleine de hik heeft :) Zo lief!!

Alles is verder klaar voor de baby.

Dat wilde ik zowiezo omdat ik van tevoren al wist dat er steeds meer risico op bloedingen is en ik elk moment klaar wil zijn voor vertrek naar het ziekenhuis.

Geboortekaartje is uitgezocht alleen het gedichtje vind ik nog lastig.

Geplaatst

Hoi meiden, ik ben eigenlijk ook wel blij dat we toch gaan proberen verder te schrijven (ik haalde veel uit het forum, ben ook geen lid van FB). Ik ken Bianca niet persoonlijk, maar denk niet dat zij gewild had dat we volledig zouden stoppen. Ik moet nu even een wipstoeltje ophalen (ook hier begint langzaam het hele huis vol te komen met spulletjes), maar ik zal vanavond een uitgebreide update geven. Dan doe ik dat gelijk via de computer. Dat is toch makkelijker dan m'n telefoon. Fijn, om jullie allemaal weer te horen.

Geplaatst

Hallo meiden!

Bedankt ook voor de support van Minoes, Jessy en Shanna om hier verder te schrijven... Erg lief!

Ik zie nu wel dat ik echt heel veel vroeger in mijn zwangerschap ben dan degenen die nog willen schrijven. Wish en Bianca waren wat dichterbij qua uitgerekende datum geloof ik...

Veel plezier met schrijven en geniet van de laatste weken van jullie zwangerschappen! Ik hoop voor jullie dat alles gaat zoals jullie willen.

Liefs, Judith

Geplaatst

Ben net weer terug van vakantie en heb 2 weken lang geen internet gehad. Lees nu dus het verschrikkelijke bericht van het overlijden van het dochtertje van Bianca.... Wat een intens verdriet.... Ik weet niet goed wat ik moet zeggen, behalve dat ik jullie enorm bewonder om de kracht die jullie hebben getoond. Hopelijk hebben jullie op een mooie manier afscheid kunnen nemen van L.ente. Wat een prachtige naam overigens. Heel veel sterkte de komende tijd met het verwerken en een plekje geven van dit enorme verlies. Hoe hard en oneerlijk kan de wereld zijn.

Verder begrijp ik goed dat de andere dames ook nog behoefte hebben om over de zwangerschap te praten, hoe dubbel dit misschien ook voelt naar Bianca toe. Ik zal vast ook wel weer komen meekletsen, maar ik moet nu eerst even dit heftige bericht een plekje geven. Ook omdat Bianca en ik ongeveer tegelijk uitgerekend waren....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden