Ga naar inhoud

Uitgerekend in oktober & november 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Tweety nee hoor, de volgende controle is zonder echo. Dan ben ik dus 5 minuten binnen en kan weer gaan :P

Inderdaad fijn om te weten dat ons kindje goed groeit want het zou me extra zorgen baren als dat niet zo was icm die placenta die over de uitgang ligt. Kindje zal trouwens hierdoor ook met geen mogelijkheid in kunnen dalen. Wordt nog wat aangezien mijn maaginhoud nu al kleiner wordt merk ik (ik val af ipv bijkomen, gewicht komt wel ietsje bij maar ik merk aan mijn hele lichaam dat ik afval) en mijn longinhoudt wordt ook steeds kleiner :)

• Reacties 802
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dat wordt zeker nog wat Nanny, als het niet in daalt. Het wordt nu al steeds benauwder vind ik zelf, en ik zal blij zijn Als het in gaat dalen.

qua zuurstof en maaginhoud :)

Geplaatst

Ik voel de baby ineens een stuk minder gister en vandaag... Gelukkig nog wel af en toe, maar toch in overleg met vriendlief besloten om het echobureau te bellen voor een echo tussendoor (groeiecho)

Ik vind 4 weken echt te lang duren nu ik weet dat ik te weinig vruchtwater heb en daarbij wil ik graag weten wat het gewicht is van ons meisje voor als het toch ineens een vroeggeboorte gaat worden...

Geplaatst

hè bah, daar wordt je toch wel onzeker van, of niet? kan dat komen, doordat ze groter wordt en er weinig vruchtwater is, dat ze minder kan bewegen? Wel slim om zelf tussen door een echo te plannen, dan weet je idd. waar Je aan toe bent.ze liep wel iets voor op schema toch?

Even wat anders....

Ik heb dat bed. of in de kamer staan, om m'n rust te kunnen nemen, tem eerste wordt. ik dat bed natuurlijk gruwelijk zat, omdat ik er al 10 weken op zit (zit opzich lekker hoor, maar gewoon de situatie), nu krijg ik het ook steeds benauwder, ik merk dat ik òf goed rechtop ,oet gaan zitten, òf moet gaan liggen, herkennen jullie dit? Als ik half ga hangen (wat ik dus op bed. doe). dan drukt de baby m'n aderen en longen dicht, zo voelt het.

Ik denk wel dat we einde van de week of volgende week het bed weg gaan zetten, of zal ik nog even wachten? Het zit altijd beter dan onze banken en stoelen. daar hou ik het ook weer niet heel lang op uit.

Geplaatst

N@nny, wanneer kun je nu langs komen voor die echo? Toch fijn om weer even gerust gesteld te worden lijkt me inderdaad...

Tweety, waarom zou je dat bed wegzetten? Op de bank zitten lijkt me ook niet echt een optie, dan kun je misschien toch beter op bed zitten (ook al snap ik dat je dat na zo'n lange tijd gruwelijk zat begint te worden).

Maar voor jullie begint het toch wel weer aardig op te schieten zeg. Ik vind sowieso deze zwangerschap een stuk sneller gaan. Ik doe het er voor mijn gevoel een beetje bij namelijk. Wat natuurlijk ook wel weer jammer is, want dan ben ik er een stuk minder bewust mee bezig dan bij mijn dochter. Maar het mag allemaal nog wel even duren, want we moeten nog gaan klussen in september! (we krijgen een dakkapel)

Heb ik natuurlijk helemaal geen zin in, want wil gewoon nu alles al klaar hebben en niet alles op het laatste moment nog moeten doen, maar helaas is dat niet anders...

Geplaatst

Ik wordt morgen denk ik gebeld over een datum. Hopelijk zit ze niet al te vol!

Maar zij heeft de placenta preavia bij mij ontdekt bij 16 weken en de 20 weken echo heeft ze ook gedaan dus ik verwacht wel dat ze het leuk vind om mij er tussen te drukken aangezien een preavia zo goed als nooit voorkomt. (tenminste...niet zo'n totalis als ik heb)

Ik herken het trouwens heel erg hoor, dat rechtop moeten zitten.

Hier kan de kleine natuurlijk niet indalen want de placenta ligt in de weg dus ze zal alleen maar meer omhoog komen....Dat wordt nog wat!

Mijn longinhoud heeft er zeer onder te lijden en de maag idem dito. Kan kleine beetjes eten. Merk aan mijn lichaam dat ik afgevallen ben. De baby eet me op :)

Ik zou het bed denk ik laten staan! Juist zo aan het eind lijkt het me heerlijk!

Geplaatst

zo, even liggend vanaf m'n bed schrijven :) hihi, nu denk ik weer: ik kan niet zonder dat bed, dus die blijft voorlopig nog staan.....

Ben je al gebeld Nanny, over een afspraak voor de echo?

Wat zwaar dat je het zo benauwd kan hebben, en te bedenken dat dat alleen maar gekker wordt, naarmate het kindje groeit. Kan begrijpen dat je afvalt, als je weinig kan eten. Heb je ook last van je maag? (maagzuur)?

Klopt hoor Eef, ik vind deze zwangerschap ook een stuk sneller gaan. Doordat ik op bed lig, ben ik wel met de zwangerschap bezig, alleen door dat ik minder onzeker ben als de vorige keer, merk ik wel dat ik het ook minder intens beleef ofzo. ik voel me een stuk relaxten en nuchterder.

Dat wordt nog een flinke klus, zo op het laatst. Maar ook wel weer heerlijk, kan je straks alles gelijk glad en schoon maken in 1keer, en daarna bevallen :)

Krijg je er 1 of 2 slaapkamers voor terug? Als t achter de rug is ben je blij hoor, zoveel ruimte erbij.

Ik heb nu vanavond en gisteren avond had ik dat ook, af en toe echt van die kramperigheid harde buiken, nu heb ik dat de laatste maanden zomaar gehad, maar deze lijken wel weer heftiger en intenser te zijn, k zat aan indelingen weeën te denken. Geen idee hoor, maar nadat ik vannacht goed geslapen had was t vanmorgen weer over, en nu vanavond kreeg ik het weer. zomaar onregelmatig dat wel, maar zeker irritant. k ga ff terug lezen hoe dat was bij A.ron. misschien had ik dat. toen ook wel. (gek, hoe je toch weer een hoop vergeet).

Geplaatst

Zouden best indalingsweeën kunnen zijn...

Ik heb vandaag de echoscopiste gesproken en dinsdag de 27ste mogen we langs komen voor een groeiecho en vruchtwater meting. Mocht ze nog leuke plaatjes kunnen schieten doet ze dat maar ze gaf al aan dat het misschien niet kan vanwege het tekort aan vruchtwater. Maar dat geeft niet want daar gaat het me niet om. Als alles maar in orde is met ons meisje.

Vandaag weer weinig gevoelt, zei gister dat ik morgen het zh ging bellen als het dan nog zo was maar vanavond heeft ze wel weer even van zich laten horen. Gelukkig maar!

Geplaatst

Poeh, dat blijft dus iedere keer wel een beetje spannend, of je ze nog wel genoeg voelt zeg.

Wordt je er niet erg gespannen van? Wel fijn dat je volgende week terecht kan, maar die week zal best nog lang

gaan duren denk ik.

Als je twijfelt bij genoeg bewegen krijg je zeker gelijk een ctg?

Hier is het slechte slaap-patroon begonnen :(

de laatste 2 nachten merk ik dat ik onrustiger in slaap val, en max. 3 uur achtereen door slaap, dan wordt ik

wakker omdat ik moet plassen. Dit herken ik nog wel van de vorige keer, volgens mij had ik dit toen zelfs al eerder.

hoe slapen jullie?

Geplaatst

Hey meiden, ik ben een beetje druk geweest. Ik ben vorige week begonnen met een opleiding. Ik heb wel mee gelezen, maar moet nu weer naar de yoga. Ik probeer vanavond te reageren en anders morgen.

Geplaatst

Lisa, wat heftig om in deze periode te beginnen aan een opleiding! heb je daar de energie wel voor? Knap hoor... Maar luister je wel goed naar je lichaam. Je bent tenslotte zwanger van een tweeling!

Tweety, hoe gaat het met slapen? En staat je bed nog beneden?

N@nny, hoe gaat het? Beweegt de kleine nog goed?

Hier gaat alles oke. Mijn vriendin is vorige week bevallen van een zoontje. Zo klein en schattig weer. Ze wist het geslacht ook niet van tevoren, dus hadden we afgesproken dat zij het geslacht gingen bepalen en dat wij dan straks hetzelfde geslacht zullen doen, zodat ze later leuk met elkaar kunnen spelen. Kortom, ik moet een jongen gaan krijgen haha! Ben benieuwd of het zal gaan kloppen.

Buik zit al vrij hoog, dus ook wat sneller benauwd en merk dat ik geen grote porties meer kan eten. 30 aug weer naar vk en dan zal er gekeken worden of we in aanmerking komen voor een groeiecho. Doe maar hoor, ik wil nog wel een keer naar de kleine gluren. De laatste keer was bij de 20-wekenecho. Is alweer zo lang geleden!

Geplaatst

Hoi meiden,

Heb de laatste paar dagen slechte dagen gehad dus even geen puf gehad om te schrijven.

Nanny, fijn dat kindje goed groeit en goed van je extra echo! Zou ik ook hebben gedaan!

Tweety, heerlijk toch bed beneden!

Andere dames, iedereen heeft zo'n beetje dezelfde kwaaltjes lees ik. Minder adem, vol gevoel etc. Ik eet momenteel ook minder en vooral veel fruit en sla omdat ik weinig eetlust heb, kleintje ligt hoog en volgens mij ook op maag want voel me misselijk en continu pijnlijke harde buiken. Aangezien zoontje 3 weken te vroeg was, zijn m'n ouders gisteren een dag gekomen om versneld te helpen met babykamer afmaken. Hij is af! Alle kleren gewassen en opgevouwen in de kasten en een gaven apenboom aan de muur. Foto's volgen snel! Vandaag 34 weken!

Geplaatst

Lisa, lijkt me ook pittig, om nu met een opleiding bezig te zijn, temeer omdat in een zwangerschap je hoofd vaak

alleen maar op de baby gericht is.

Eef, ja hor, ,n bed staat er nog ;) en ik ga er zo heerlijk ff op liggen om een klein dutje te doen.

Wat leuk dat je vriendin een jongen heeft gekregen, wie weet volg jij wel :) :) zou leuk zijn. 'draag'. je het nu anders dan de vorige keer? voel je je anders? ( zegt ook niet altijd wat hoor).

ja dat benauwde herken ik helemaal, ik zit af en toe zo te zuchten, k heb t idee dat k dan te weinig zuurstof heb. Vooral als ik dus op m'n bed zit heb ik dat erg ( echt een nadeel van t bed dus).

Yolande, fijn zeg dat je ouders zijn komen helpen!! wat een heerlijk idee als het dan allemaal klaar is hè?! geeft toch

iets meer rust, zeker met het idee in je hoofd dat het eerder kan komen. Dat heb ik ook wel,nadeel alleen vind ik wel dat ik nu ook wel op tijd klaar ben, en vervolgens kunnen we gerust over tijd gaan lopen :p dan duurt het wachten nog zo lang.

Ik heb wel t idee dat t bij mij een stuk beter gaat. natuurlijk heb ik nog steeds m'n harde buiken wel, maar voor m'n gevoel reageert het vanbinnen veel minder geprikkeld op m'n bewegingen, alsof het nu allemaal wat vaster gaat liggen nu het kindje zwaarder word. Ik heb t idee dat ik wel wat meer uit de voeten kan nu, en dat is ook wel heerlijk, om gewoon af en toe weer eens een boodschapje te kunnen doen en zelf nog wat laatste spulletjes te kunnen kopen. Even eruit,

mn wereldje werd zo klein m'n bedrust.

Vanmorgen bij een kennis/vriendin op kraambezoek geweest, die hebben dus dezelfde naam als wij :) ik moest wel lachen toen ze vorige week smste dat ze bevallen was. Ik heb bij haar oudste gekraamd, en we hebben nog contact gehouden, we zien elkaar eens in t half jaar ofzo. vorige keer waren we ook samen zwanger, toen ben ik 2 weken nadat ik bij haar op kraamvisite ging bevallen.... we zeiden vanmorgen al; de geschiedenis herhaalt zich.... (alhoewel ik over 2 weken nog niet hoop te bevallen hoor).

Geplaatst

Eef, doen ze bij jullie ook niet standaard een groei echo? Bij ons niet, alleen bij twijfel als het kind aan de grote kant is, of juist aan de kleine. Krijg je wel een liggings echo rond de 36 weken?

Geplaatst

Hoi Dames,

Zal ook wat van me laten horen... ;)

Yolande,

In rap tempo de babykamer helemaal klaar gemaakt, was zeker wel even doorbikkelen maar nu kun je achterover zitten en genieten dat het klaar is.

Ben benieuwd naar de foto van de boom.

Wat bedoel je met slechte dagen? Waar heb je last van gehad?

Eef,

Leuk hè, om dan een pasgeboren kindje te zien en evt vast te houden terwijl jij met een kindje in je buik zit.

Wij zijn vorige week op kraambezoek bij vrienden geweest. Zo bijzonder weer!

Lisa,

Wat voor opleiding ben je aan het volgen? Doe je dit naast je werk er nog bij?

In ieder geval succes!

Tweety,

Wat toevallig dat jullie dezelfde naam hebben voor jullie kindje. Weet zij dit al?

Fijn om te lezen dat je meer kan bewegen. Eindelijk wat meer 'vrijheid' om te gaan en staan waar jij wil.

Natuurlijk heb je bedrust over voor je kleintje, maar het is wel fijn als je zelf kan bepalen dat je er even tussenuit kan.

Sinds gisteren heb ik de hele dag last van m'n onderrug, rechter en linker bil gehad. Ook vannacht kon ik niet lekker liggen en voelde ik m'n linker bil.

Heb vanavond en morgenavond een avonddienst, hoop dat dit soepel mag verlopen. Hierna ben ik 6 dagen vrij en dan mag ik 3 dagen achter elkaar werken.

Het is niet veel wat ik moet werken, maar ik merk aan mijn lichaam dat ik niet teveel moet ridderen.

Heb onze dochter naar het kdv gebracht en hierna wat boodschappen gedaan.

Zo even een half uurtje op de bank of buiten zitten en dan ga ik naar het werk.

Wij hebben met 27 weken een 3-D echo laten maken.

Prachtige beelden van ons kleintje kunnen zien.

Geplaatst

Wie is wie

Eef78 - zwanger van de 2e - verrassing (ook voor onszelf)

Lisa1805 – zwanger van de 1e en 2e – 2 jongens

N@nny - zwanger van de 2e - meisje

Tweety - zwanger van de 2e - verrassing (wij weten het wel)

Wish - zwanger van de 2e - verrassing

Yolande - zwanger van de 2e - jongen

Wanneer uitgerekend

Yolande - 3 oktober 2013

Tweety - 4 oktober 2013

N@nny - 17 oktober 2013

Wish - 14 november 2013

Eef78 - 16 november 2013

Lisa1805 - 30 november 2013

Afspraken/echo's.

N@nny - 27 augustus groeiecho + vruchwatermeting

N@nny - 29 augustus controle gyn

N@nny - 12 september groeiecho + vruchtwatermeting

Geplaatst

Tweety, dat is ook niet leuk dat zij dezelfde naam hebben! Hoe dichtbij is het? Houden jullie nu wel dezelfde naam of gaan jullie nog switchen?

Ze doen bij ons niet standaard een groeiecho, alleen bij vermoeden van klein of groot kindje. Inderdaad rond 36 weken wel een liggingsecho, dat hebben we toen tenminste bij onze dochter wel gehad. Dus ga ervan uit dat dat nu ook weer is. Maar dat duurt allemaal nog wel even.

We hebben wel twee lichtingen in deze groep he? 3 dames die allemaal begin/half oktober zijn uitgerekend. Dan een hele maand niks en de andere 3 half november (ik ga er voor het gemak van uit dat Lisa met de tweeling wel iets eerder zal gaan bevallen...)

Wie is wie

Eef78 - zwanger van de 2e - verrassing (ook voor onszelf)

Lisa1805 – zwanger van de 1e en 2e – 2 jongens

N@nny - zwanger van de 2e - meisje

Tweety - zwanger van de 2e - verrassing (wij weten het wel)

Wish - zwanger van de 2e - verrassing

Yolande - zwanger van de 2e - jongen

Wanneer uitgerekend

Yolande - 3 oktober 2013

Tweety - 4 oktober 2013

N@nny - 17 oktober 2013

Wish - 14 november 2013

Eef78 - 16 november 2013

Lisa1805 - 30 november 2013

Afspraken/echo's.

N@nny - 27 augustus groeiecho + vruchwatermeting

N@nny - 29 augustus controle gyn

Eef - 30 augustus controle vk

N@nny - 12 september groeiecho + vruchtwatermeting

Geplaatst

Eef inderdaad ik ben de 17e oktober uitgerekend maar krijg een ks dus zal ook begin oktober worden. We liggen (in twee lichtingen) allemaal erg dicht bij elkaar!

Wel leuk hoor!

Geplaatst

O jij dus ook al begin oktober! Dan zit er helemaal anderhalve maand tussen! Dus niet opeens helemaal niet meer komen he dan haha! Anders wordt het hier wel erg rustig!

Geplaatst

Yes, vandaag 34 weken!!

Anke en Eef, nee zij weet niet dat we dezelfde naam ( en dus hetzelfde geslacht) hebben, zo dicht bij staat ze niet hoor, het is meer een kennis dan een vriendin, we zien mekaar eens per half jaar ofzo. woont ook niet hier in de buurt. Het maakt me niet zoveel uit eigenlijk, als het nu 1 van mm beste vriendinnen zou zijn had ik het wel heel erg balen gevonden.

We zitten inderdaad allemaal wel dicht bij elkaar. dat heb je met een 2 maanden-topic dat je dan gewoon 1,5 tot bijna 2 maanden kan schelen.

Geplaatst

Zo, een rustige zondagmorgen hier ;)

Zoontje speelt wat in de huiskamer en ik zit wat te internetten :P

Zometeen maar even een stukje borduren aan het geboortewerkje!

Gister een babywas gedaan. Wilde nog een tijdje wachten maar had een klein wasje wat gedaan moest worden dus heb er maar wat babyspul bij in gedaan.

Kaartjes zijn nu ook besteld. Heerlijk! Ik kreeg een digitale proefdruk, daar moeten nog wat kleine aanpassingen in zag ik en dan mag de echte proefdruk opgestuurd worden! Leuk!!

Hoe is het met jullie?

Geplaatst

Leuk Nanny dat t kaartje ook zo goed als klaar is,

het is zo apart om naar te kijken hè?! zo echt en zo bijzonder.

Had je nog niet alle was gedaan voor de baby? of was dit nog wat

laatste spul?

Ik heb van de week nog even de maxi cosi voetenzak gewassen.

Verder moet ik nog een omslagdoek wassen, die we van m'n ouders gaan

krijgen in de blauwe/rose kleur zeg maar.... alleen moet ik dan wel weten

dat er niet net iemand binnen komt :)

Wat ben je precies aan het borduren?

Ik ben erg druk geweest met haken de afgelopen tijd. Heb een witte deken

gehaakt en voor Aron z'n nieuwe kamertje bezig geweest.

Vanmorgen nog wat sterretjes zitten haken, voor aan de krams aan de voordeur

hangt. Die ga ik denk ik binnenkort zelf vast versieren, en dan kunnen ze die ophangen

als de baby geboren is.

Het gaat verder best goed, vandaag weer iets meer last van harde buiken, maar naar m'n idee

heb ik dat vaak op zondag, alsof ik dan volledig tot rust kom.

Vrijdag en gisteren weer wat meer in de weer geweest, vrijdag is t me gelukt om boven de boel

schoon te maken en gisteren even naar de Hema en de schoenenreus, ik loop dan wel heel raar :)

Als ik te hard loop krijg ik harde buiken, dus ik waggel dit keer niet (bij Aron wel heel erg) maar ik loop

heel rustig en heel langzaam. :D

fijne dag allemaal nog.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden