Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Grrrrrr zit ik echt al de hele dag te wachten op een telefoontje uit Gent, blijkt het een nationale feestdag te zijn. Ik ging net zelf maar eens bellen, want wat is er leuker om met Belgische tongval te horen "ik mag u feliciteren mevrouw, u bent zwanger". Krijg ik het antwoordapparaat, dan zijn ze dus dicht. Zucht.

Morgen mijn moeder op de koffie en niemand weet dat we een TP hebben gehad, laat staan dat iemand weet dat ik zwanger ben.

Dank voor al jullie felicitaties. Ik durf nog geen banner te maken. Of zal ik toch.....

Overmorgen denk ik weer prikken. Zal niet hoeven van Gent, hoefde vorige keer ook niet met een hcg van 82, maar wel gedaan toen. Maar gezien de vorige vier keren die ik heel even zwanger was, ga ik gewoon nog een keer prikken en misschien nog wel een keer. Toch wel geruststellend als dat goed is, en dan op naar de eerste echo.

Zo toevallig, we hebben een evaluatieafspraak staan met de prof en dat is precies op 6wk3d, de termijn waarop ze de eerste echo maken in Gent.

Het moet gewoon goed gaan dus.

Geplaatst
Super okaasan!!! Zoooo blij voor je...#juichend!

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Fijn dat ik je dag een klein beetje heb kunnen opfleuren. Dikke knuffel!

Geplaatst

Haha dat is ment to be die afspraak, alleen zal die een mooie wending gaan krijgen, kunnen jullie de prof verrassen!

deze keer ook 4x laten prikken vanwege de voorgaande miskramen! moet zeggen dat het mij rust bracht, nu moet ik zeggen dat igv het gaat niet goed ik het dan ookm zsm wil weten....

Geplaatst

Ik breek even in hier. Okasaan, wow wat een duidelijke streep! Dit moet gewoon goed gaan nu. Op naar 9 mooie maanden.

Geplaatst

Yessss okaasan! Vanmiddag nog aan je gedacht.... meidddd wat spannend...pffff

Duim met je mee hoor!!! Echt!

Laat het goed zijn please!!!

Tis btw precies een jr geleden dat ons wonder is teruggeplaatst.... #25juli2014posgetest# Ik geloof erin!!!

Geplaatst

:clap2:Dank jullie wel voor alle lieve e enthousiaste berichtjes.

Dat is dan weer leuk aan forumbejaarde zijn (alhoewel ik me daardoor met regelmaat een ICSI-freak voel).

Maar ik ga pas een beetje juichen na de volgende bloedtest.

Geplaatst

Gent was erg positief over de hcg stand van gisteren. Ik heb er inmiddels iets minder vertrouwen in. Echt de hele dag menstruatiekrampen gehad (en ik weet het, het kan erbij horen). En een test waar je ook niet veel wijzer uit wordt. [ATTACH]5712[/ATTACH]

Oh, ik zie nu dat ik op vandaag ook WD9 heb geschreven, dat moet natuurlijk 10 zijn. Pfff, wat een spanningen toch weer.

Van Gent hoef ik pas maandag weer bloed te prikken, maar ik ga dat denk ik donderdag al doen, dan zitten er drie dagen tussen en Over het weekend heen trek ik geloof ik echt niet.

Geplaatst

Meiske, nog een keer bedankt voor je testenfoto. Als die 16 DPO 220hcg is, dan probeer ik me iets minder zorgen te maken. Lijkt best op mijn test van vandaag. En ik ben nu 17DPO. Alhoewel ze niet heel veel donkerder worden, in elk geval niet snel genoeg naar mijn zin. Haha, maar ja, dat kan ook nooit snel genoeg ben ik bang.

Gisteren echt veel kramp, vandaag veel minder. Wel een even heftige kramp, maar veel korter qua tijd.

Van moes en noes mag ik het niet te somber in zien, dus dat probeer ik. Maar die vier VMK zitten echt niet in mijn koude kleren. Ik ben zo bang dat het weer mis gaat, de mogelijkheid dat het goed kan gaan, wil er nog niet in in mijn hoofd. Gek hoe dat werkt.

Morgen bloedtest, dus weer een zenuwendag tot ik kan bellen.

[ATTACH]5713[/ATTACH]

Geplaatst

Ziet er heel goed uit okasaan.. Die onzekerheid of het goed blijft gaan snap ik heel goed. Maar probeer het wel positief te zien... Je gelooft het toch echt pas als je het voelt schoppen en als je het in je armen hebt.

Als ik de testen zo zie denk ik dat het wel goed zit met de hcg vandaag. Succes!!!

Geplaatst

Okaasan logisch dat het idee van het gaat goed niet zomaar blijft hangen met jouw historie!

Maar dat ze nog niet heel veel verschillen is niet vreemd, verdubbeling per 30-72 uur, dus bij een beginnend hcg niet gelijk per dag grote verschillen, dat zie je ook bij mij.

Ik legde de testen ook wel bij elkaar maar dan steeds een dag ertussenuit om iets beter het verschil te kunnen zien.

Veel succes met de bloedafname!!! Ik duim voor je

Maar probeer echt positief te zijn hoor!! ( ik weet het, makkelijk gezegd ) pu6yne9e.jpg

Geplaatst

Jongens, hoe doen jullie het met de utrogestan? Ik zou mogen stoppen, maar ik durf niet goed :-S Ik lees van velen dat ze doorgaan tot week 12. Maar nu las ik ook ergens (ja, ik kan nogal door blijven zoeken) dat te lang doorgaan met progesteron niet gezond is voor het kindje. Vandaar dat ik benieuwd ben naar jullie ervaringen!

Geplaatst

Ik zou niet zo maar stoppen, maar afbouwen. Heb ik ook gedaan toen ik nog in het UMCU onder behandeling was. Daar hoefde je maar 10 dagen ofzo utro te gebruiken. Ik weet het niet precies meer, maar je mocht wel stoppen voordat je testdag was. Inmiddels is dat veranderd en gebruik je daar in elk geval tot de testdag. Ik vond zo stoppen toen ook best bruut, en heb toen afgebouwd. Maar wel best snel in een paar dagen. Ik had immers niet meer utro. Was meer voor mijn eigen idee, denk ik.

Maar wat zegt Gent erover? Die laten je toch ook afbouwen? Of toch niet? Ik denk dat als je vraagt of afbouwen kan, dat het geen enkel probleem is. Ik heb nu ook utro bij TP in eigen cyclus, gewoon omdat ik het vroeg of dat toegevoegde waarde kon hebben. De prof zei dat het waarschijnlijk niets uitmaakt, maar om alles uit de kast te trekken leek haar een erg goed idee in de fase waarin wij ons op MMM-gebied bevonden.

Gewoon even overleggen, vinden ze echt geen probleem daar in Gent.

Hier toch nog net getest, en misschien moet ik het toch een klein beetje gaan geloven dat het wel eens goed zou kunnen gaan. Nog twee uur tot de bloeduitslag. Pffffff, wachten duurt lang.........

[ATTACH]5714[/ATTACH]

Geplaatst

Okasaan het ziet er goed uit! Probeer vertrouwen te hebben. Is lastig dat snap ik. Heel veel succes met bloedprikken. En het wachten op de uitslag. Hoop en bid voor je dat het goed mag gaan deze zwangerschappen! Veel liefs!

*breek weer uit*

Geplaatst

Hilly, ik kreeg juist het advies ( in Düsseldorf) om langer door te gaan met utrogestan.

voor een zwangerschap is een mooi, stijgend hcg noodzakelijk maar ook een goede progesteron waarde!

Tijdens onze behandeling in Brussel werd ook het progesteron gehalte gemonitord.

Okaasan dat ziet er mooi uit!! Leg die van 14-16 en nu 18 maar eens onder elkaar ;-)

Geplaatst
Tm 12-13 weken.

tm 11 weken zat ik op 3x2 / dag

week 12 op 2x2/dag

week 13 op 2 / dag 1x ochtend en 1x avond en in week 14 gestopt

Dat klinkt mij als een prima afbouwschema in de oren. En hierbij loop je geen onverantwoorde risico's lijkt me, aangezien ze het anders toch niet voor zouden schrijven.

Geplaatst

HCG is 436!!!

Dat is een verdubbeling per 29,4 uur. Heel netjes dus.

Ik ben echt zo ongelooflijk opgelucht.

Nu mag ik wel een banner maken van mijzelf. Het blijft gewoon goed gaan deze keer! Zo!

En nu naar de apotheek om nieuwe meds te halen.

Geplaatst

Whaaaaa okaasan! Wat en super de super goed nieuws! Je bent alweer een stapje verder dan de vorige keer! Ben zo blij voor je! Komt t besef nu een beetje?

Ga je nog een keer hcg prikken? En blijf je de utrogestan ook door gebruiken tot 12 weken deze ronde?

Geniet van dit super nieuws meid!

Geplaatst

Yeahhhhh!!! Orkaasan! Goed nieuws!! Dat is een mooie verdubbeling. Ik ga verder met duimen voor een gezonde en blijvende zwangerschap.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden